Fórum >> Típusok >> 159

norbi04092015-08-06 18:48:26 // 70064
Neki a Cromában ugyan ez a motor van és szintúgy hidrotőke hibája lett pedig Seleniát használ :) Úgyhogy nincs kizárva ez sem teljesen.
norbi04092015-08-06 18:44:53 // 70063
A szívósorrol kiderült hogy nekem az a típus van bent amivel nem szokott gond lenni...a műanyag házas amiben fémből vannak a lapátkák. De persze az is meg lesz vizsgálva. :)
.......................2015-08-06 18:36:45 // 70062
hidrotőke hiba is
nem hinném
a multijetben ha Seleniát használsz ilyen gyakorlatilag nincs
.......................2015-08-06 18:34:35 // 70061
egy tipp
a szívósor ?
URBAN2015-08-06 18:32:06 // 70060
Sziasztok! 1.9 jtdm motoros 159- em rakoncátlankodik. Remeg a motor, és már lassú gurulásnál vezetéskor is érzem a remegést, elég kellemetlen. Valaki tapasztalt már ilyet? Lehet kettőstömegű vagy esetleg vezérműtengely szíjtárcsa vagy más? Van klattyogó hangja is, ami kuplung kinyomásra szűnik és van egy másik hang is amit inkább alapjáratra lassulásnál hallok és ez inkább olyan búgó hang.
norbi04092015-08-06 18:30:35 // 70059
Sziasztok!

Ma voltam bevizsgáltatni az injektorokat...mind tökéletes. A mágneseknek kicsit több áram kell a normális működéshez ugyan de az érték így is határon belül van. Végig nézhettem az elejétől a végéig a procedúrát, bemehettem a vizsgáló szobába is ahol a gépek voltak, és közben beszélgettem a szerelő emberkével. Nagyon dícsérte az autót...szereti az olasz csodákat azon belül is a 159-et (neki egy Cromája van), ezt észre is vettem a munkáján, mert nagyon odafigyelt mindenre a ki és beszerelésnél :)
Elmondta, hogy 10-ből kb elvétve van 1-1 olasz autó náluk, azok is inkább apróbb szervízelésre. A többi nagyrészt Citroen, Peugeot és német szerkezetek...Audi, BMW. :)

A hideg alapjárati dadogás/köhögés felderítése folytatódik tovább. Abban maradtunk hogy egyik este vigyem oda és másnap reggel hidegen diagolják megint gyári Bosch kütyüvel, meg pluszban még valami szerkentyűvel egyszerre...tesztelgetik, vizsgálják meg ilyenek. Melegen minden adat tökéletes volt LMM, Rail nyomás elvárt/valós érték is....Szóval majd hidegen újra nekiesnek valamikor. Lehet hidrotőke hiba is, de akár az izzítás is gyengélkedhet. Azt mondták, hogy járó motornál is izzít még a gyertya kb 2 percig...úgyhogy ilyen probléma is lehet, majd kiderül. :)
droberto2015-08-06 16:54:43 // 70058
Sokunknál jön ez a hiba, de valójában működik ekkor is a VDC és azon belül a HH.
droberto2015-08-06 16:52:32 // 70057
Olyan terminus technicus, mint a tömör cső. :)
denil12015-08-06 15:58:06 // 70056
de lehet,h sebességben voltam végig és a végén csak gázt nyomtam..ebben már nem vagyok biztos.
Érzésre én azt mondanám,h nem véletlen,h hosszabb lejtős szakasznál ahol nincs terhelés bedobja ezt a hibát. Próbáld ki :)
denil12015-08-06 15:56:32 // 70055
Szeva!
Ha ez nem állandó hiba akkor nem foglalkoznék vele.
Nekem is előjött egyszer és csak akkor amikor hosszan gurultam üresben egy lejtőn. Szerintem egy idő után elveszít valami jelet ilyenkor és nem tud számolni és ebből lesz a hiba. Ahogy beraktam sebességbe a lejtő alján egyből el is múlt. Azóta nem voltam arra de ha eszembe jut akkor újra gurulok egy nagyobbat azon a lejtőn.
GTPeti2015-08-06 15:52:08 // 70054
Az EGR ledugózása a tömítés mellé v. helyett betett fémappal történik. Ugyanolyan, mint egy gyári fémtömítés, csak vastagabb és nincs rajta lyuk. Ettől vak. Nincs, hol kilásson. :)
Dömpi (il dottore)2015-08-06 13:51:04 // 70053
WTF "vaktömés"?
GTPeti2015-08-06 11:47:02 // 70052
Már a vaktömítésen kívül... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-06 10:58:52 // 70051
nincs ami elzárja a koksz útját...
Dömpi (il dottore)2015-08-06 10:54:05 // 70050
Miért nem? A 8V-nél nem rakodik le benne semmi? Oda is éppúgy megy az EGR...bár picit másként helyezkedik el, mint a 16V-nél.
Tozo2015-08-06 10:40:29 // 70049
Ma reggel motorfékkel gurultam mikor bedobta. Sem a kuplungot sem a féket nem nyomtam.

Ok, hogy abs kocka nem szokott meghalni, de csak benne volt a hibatárolójában a szenzorhiba. Ez az abs-ből volt kiolvasva.
Tozo2015-08-06 10:38:52 // 70048
Ez pontosan hol van, melyik ez a stekker? Megkínálnám ezt is akkor kontak spray-vel :-)!
.......................2015-08-06 09:34:10 // 70047
A kuplung pedál kapcsoló kábel ?
Csatlakozó?
Abs kocka nem szokott elromlani
Mindíg akkor dobja be mikor lejtőn kuplungolsz?
Shadin2015-08-06 09:26:45 // 70046
Szög, perdület stb érzékelő stekkere a középkonzol alatt. Stekker? Csak mert kontakthiba függő vagyok :-)
Tozo2015-08-06 09:22:59 // 70045
Köszi az infót.
Akkut kizárnám, az jónak kell hogy legyen. Szoktam töltögetni is illetve ilyenkor mindig rámérek. Generátor töltés is rendben van. De menet közben nem vagyok biztos abban, hogy az aksinak lehet köze hozzá, mert a generátor tölt ilyenkor, az látja el az autót villannyal.
Ma reggel a hiba lejtőn gurulva jött motorféknél. Az elmúlt két hétben 5-6x bedobta a hibaüzit, korábban is volt ilyen 1-2 havonta, azzal akkor nem foglalkoztam.
David | Centocinquantanove2015-08-06 09:15:09 // 70044
ha megnézed pont innen idéztem
David | Centocinquantanove2015-08-06 09:13:45 // 70043
Ezt nekem is dobálja, de csak nagyon ritkán. Nyomoztam már én is ez ügyben de itt nem találtam segítséget.
Még amit meg lehetne nézni az a fékpedál kapcsoló.
Azt gyanítom, hogy nálam is itt a bibi, valamelyik pedál kapcsolójánál és inkább lekapcsolja a hillholdert és társait.

Az még lényeges kérdés, hogy kuplung vagy fékpedál nyomogatás hatására adja a hibát, vagy akkor is, ha csak a gázt nyomod...?

Egyébként a másik tényleg az akksi lehet, dögledező akksinál, már nekem is dobálta ezeket a hibákat 1-2 hétig, majd végleg behalt az akksi.
Tozo2015-08-06 09:01:01 // 70042
Stekkert nem néztem, lehet azzal kellett volna kezdeni. Hazamegyek megpiszkálom egy kis kontakt spray-vel.
Bontós dologra azt mondták, hogy nem garancia, hogy azzal sem lesz gond ill. sok ABS egységnél ezek típushibák. Nem tudom ez csak duma vagy sem?!
Shadin2015-08-06 08:55:03 // 70041
Én csak kontár vagyok, de szerintem az a véglet amikor valami komplett egységet izélgetnek v. cserélnek, pláne 100K-ért, amikor egy ABS kockát veszel bontottan kevesbb mint a feléért. Nekem is csinált ilyet motormosás után. A stekker állapotát már megnézted?
yani🍀2015-08-06 08:52:56 // 70040
Gyenge akku esetén szokott ilyen hibaüzenetet dobni. Ki kellene próbálni egy másik akkuval!
Tozo2015-08-06 08:50:10 // 70039
Sziasztok,

utóbbi időben elkezdte dobálni az autó a hillholder unavailable hibát menet közben, néha bedobja mellé a VDC hibát is. Aksi problémát kizárnám, főleg, hogy menet közben történik. Ha VDC hiba is jön, akkor a műszerfalon égve marad a sárga kis háromszög, de ez újraindításkor eltűnik. ABS minden esetben működött az autón.

Volt szervizben is az autó, ott két hibát találtak:
1. kuplungpedál kapcsoló -> ez ki is lett cserélve, másnap jött a hillholder hibaüzenet
2. olajnyomásmérő szenzor hiba az ABS egységben

Nem tudom, hogy ilyen nyomásszenzor hibával találkozott-e már vki? Javítása közel 100ezer Ft... Lehet ettől a hiba szerintetek?

Üdv, Zoli
yani🍀2015-08-05 20:10:39 // 70038
Csak 2009-es térkép van hozzá az is horror áron. Ha gyári navis fejegységet szeretnél, akkor a középső burkolatot is ki kell cserélni, mert a navis mérete nagyobb. A burkolat bontóban is 30-40K.
Kozi2015-08-05 19:42:44 // 70037
Helló mindenki!
1.kérdés: Alfa 159 blue&me navigációhoz lehet európa térképet letölteni vagy venni valahonnét?
2.kérdés: A gyári cd-s fejegységet gyàrira vagy valami másra érdemes lecserélni? Szeretnék bele nagykijelzős navit.

Köszönet!
Szili82015-08-05 19:19:36 // 70036
Sziasztok!
Valamiért pár napja a csomagtartó nem akar kinyílani a kulcsról és a belső nyomógombról. A gomb nyomásakor amikor az autóba ülök akkor a biztosítékok felől hallok egy kattanó hangot. Szerintetek mi lehet a gond?
Szili82015-08-05 19:15:27 // 70035
Köszönöm a segítségedet!
tdemeter2015-08-05 15:58:49 // 70033
159 8v-nel is kell idonkent szivosort tisztitani/cserelni?
.......................2015-08-05 15:12:43 // 70031
az egr ,a dpf ,a swirl klappe ,ezek csak az emissziós normák miatt vannak a motorban


elvileg az egr t is és a swirl klappe t is ki lehet váltani majd a diesel multiair vezérléssel,ha lesz egyáltalán

a DPF et meg lassan leváltja a SCR Urea ,ami a kamionokban is van AddBlue
.......................2015-08-05 15:09:16 // 70030
ez ebben a formában nem igaz

a swirl klappe csak kis terhelésen ,kis töltönyomásnál zárja el az egyik szívószelep furatát
a Nox csökkentés a célja kis terhelésen kis fordulatszámon

teljes gáznál tök nyitva van ,hisz a turbó benyom minden levegöt ,így van keveredés rendesen

ki kell iktatni ,semmi változás nem lesz
( az 1,6 jtdm ben már nincs is)
David | Centocinquantanove2015-08-05 14:57:04 // 70029
A teljesítmény növelése és a fogyasztás optimalizálása érdekében fejlesztették ki az úgynevezett örvénylapátokat (flap). Ezek a hengerenkénti dupla beömlő torokkal rendelkező szívósorok, egy-egy beömlő nyílásban szabályozzák az áramlást hengerenként. Gázpedál állás és fordulatszám függvényében egy elektronika gondoskodik a lapátok mozgatásáról. Nagy gázadásnál a lapátok elzárják az egyik beömlő nyílást. Így a kisebb keresztmetszetű nyíláson nagyobb sebességgel halad át a levegő.

A lényeg, hogy 8V-ben nincsen lapátka, csak a 16V mociban.
.......................2015-08-05 12:17:04 // 70028
ha SW lenne ,és nem lenne mitonk ,már mennék is megvenni
nekem tetszik
denil12015-08-05 12:12:38 // 70027
homályosak az emlékeim csak sok paraméter (főleg a km) betűre megegyezik.
Anno sokat néztem ezt az autót.
Liquid2015-08-05 12:00:30 // 70026
ennek van szervízkönyve, ránézésre kulturáltan vezetve, és volt benne egy jegyzetpapírra írt lista, az utolsó szervízről, de ettől még lehet ugyanaz :)
denil12015-08-05 11:58:18 // 70025
Lehet,h teljesen hülyeséget mondok és összekeverem más 59-cel, de egy ugyanilyen fekete, beige bőrös, Ti felnis, 126k km-es volt fenn még tavasszal a HaHu-n.
Felhívtam akkor az embert és szimpatikusnak tűnt. Mondta is,h picit még árulja és ha nem viszik el akkor beadja kereskedésbe. Akkor 3 miska alatt árulta az autót tehát ez az ár más a kereskedés hasznával együtt értendő.

Amit akkor sikerült kiszednem belőle,h elmondása alapján rendben tartotta az autót és saját szerelővel szereltette de pecsétes szervízkönyv nem volt. Vezérlés nem olyan rég volt rajta cserélve (akkor) és említett még 1-2 dolgot amit akkor ki akart cseréltetni mielőtt átadná az új tulajnak. Egyszóval már jó ideje hirdetik ezt az autót ami persze nem feltétlenül jelent rosszat de pl az én Alfámat 3 napig hirdették. Utána én elvittem :D
GTPeti2015-08-05 09:47:55 // 70024
"a forró kipuffgázok pedig megolvasztották a szívósort..." Mintha a korábbi JTD-ken fémből lett volna ez a rész is, nem? (BTW még egy érv az EGR-off mellett.)
.......................2015-08-05 09:00:38 // 70023
nem ,
a szívósorban csak az egyik sarkán meg be a víz, ott légtelenedik a hengerfej


Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-05 08:38:10 // 70022
mivel a blokk szívó oldalán helyezkedik el a hőt bírnia kell...csak ez is tervezve van azaz avultatva kb ennyi métert bír
Dömpi (il dottore)2015-08-05 08:15:12 // 70021
NEM, nincsenek!
yani🍀2015-08-05 08:05:55 // 70020
Gondolom a hőelvonás miatt van a hűtővíz a szívósorba is bevezetve?
yani🍀2015-08-05 08:02:52 // 70019
Abban nincs, de a problémát itt nem a leváló lapkák okozták, hanem valszeg. az EGR nem zárt le teljesen és a kipufogógáz megolvasztotta a szívósort.
yani🍀2015-08-05 08:00:51 // 70018
Őszintén sajnálom!
Laosz1562015-08-05 07:44:52 // 70017
az 1.9 8v-ben is vannak ezek a szivosori lapatkak?
.......................2015-08-05 07:40:31 // 70016
Ilyen volt?
.......................2015-08-05 05:36:12 // 70015
Az egr a hibás ,nem a szívósor
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak