GTPeti2015-08-06 15:52:08 // 70054
Az EGR ledugózása a tömítés mellé v. helyett betett fémappal történik. Ugyanolyan, mint egy gyári fémtömítés, csak vastagabb és nincs rajta lyuk. Ettől vak. Nincs, hol kilásson. :)
Dömpi (il dottore)2015-08-06 13:51:04 // 70053
WTF "vaktömés"?
GTPeti2015-08-06 11:47:02 // 70052
Már a vaktömítésen kívül... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-06 10:58:52 // 70051
nincs ami elzárja a koksz útját...
Dömpi (il dottore)2015-08-06 10:54:05 // 70050
Miért nem? A 8V-nél nem rakodik le benne semmi? Oda is éppúgy megy az EGR...bár picit másként helyezkedik el, mint a 16V-nél.
Tozo2015-08-06 10:40:29 // 70049
Ma reggel motorfékkel gurultam mikor bedobta. Sem a kuplungot sem a féket nem nyomtam.
Ok, hogy abs kocka nem szokott meghalni, de csak benne volt a hibatárolójában a szenzorhiba. Ez az abs-ből volt kiolvasva.
Ok, hogy abs kocka nem szokott meghalni, de csak benne volt a hibatárolójában a szenzorhiba. Ez az abs-ből volt kiolvasva.
Tozo2015-08-06 10:38:52 // 70048
Ez pontosan hol van, melyik ez a stekker? Megkínálnám ezt is akkor kontak spray-vel :-)!
.......................2015-08-06 09:34:10 // 70047
A kuplung pedál kapcsoló kábel ?
Csatlakozó?
Abs kocka nem szokott elromlani
Mindíg akkor dobja be mikor lejtőn kuplungolsz?
Csatlakozó?
Abs kocka nem szokott elromlani
Mindíg akkor dobja be mikor lejtőn kuplungolsz?
Shadin2015-08-06 09:26:45 // 70046
Szög, perdület stb érzékelő stekkere a középkonzol alatt. Stekker? Csak mert kontakthiba függő vagyok :-)
Tozo2015-08-06 09:22:59 // 70045
Köszi az infót.
Akkut kizárnám, az jónak kell hogy legyen. Szoktam töltögetni is illetve ilyenkor mindig rámérek. Generátor töltés is rendben van. De menet közben nem vagyok biztos abban, hogy az aksinak lehet köze hozzá, mert a generátor tölt ilyenkor, az látja el az autót villannyal.
Ma reggel a hiba lejtőn gurulva jött motorféknél. Az elmúlt két hétben 5-6x bedobta a hibaüzit, korábban is volt ilyen 1-2 havonta, azzal akkor nem foglalkoztam.
Akkut kizárnám, az jónak kell hogy legyen. Szoktam töltögetni is illetve ilyenkor mindig rámérek. Generátor töltés is rendben van. De menet közben nem vagyok biztos abban, hogy az aksinak lehet köze hozzá, mert a generátor tölt ilyenkor, az látja el az autót villannyal.
Ma reggel a hiba lejtőn gurulva jött motorféknél. Az elmúlt két hétben 5-6x bedobta a hibaüzit, korábban is volt ilyen 1-2 havonta, azzal akkor nem foglalkoztam.
David | Centocinquantanove2015-08-06 09:15:09 // 70044
ha megnézed pont innen idéztem
David | Centocinquantanove2015-08-06 09:13:45 // 70043
Ezt nekem is dobálja, de csak nagyon ritkán. Nyomoztam már én is ez ügyben de itt nem találtam segítséget.
Még amit meg lehetne nézni az a fékpedál kapcsoló.
Azt gyanítom, hogy nálam is itt a bibi, valamelyik pedál kapcsolójánál és inkább lekapcsolja a hillholdert és társait.
Az még lényeges kérdés, hogy kuplung vagy fékpedál nyomogatás hatására adja a hibát, vagy akkor is, ha csak a gázt nyomod...?
Egyébként a másik tényleg az akksi lehet, dögledező akksinál, már nekem is dobálta ezeket a hibákat 1-2 hétig, majd végleg behalt az akksi.
Még amit meg lehetne nézni az a fékpedál kapcsoló.
Azt gyanítom, hogy nálam is itt a bibi, valamelyik pedál kapcsolójánál és inkább lekapcsolja a hillholdert és társait.
Az még lényeges kérdés, hogy kuplung vagy fékpedál nyomogatás hatására adja a hibát, vagy akkor is, ha csak a gázt nyomod...?
Egyébként a másik tényleg az akksi lehet, dögledező akksinál, már nekem is dobálta ezeket a hibákat 1-2 hétig, majd végleg behalt az akksi.
Tozo2015-08-06 09:01:01 // 70042
Stekkert nem néztem, lehet azzal kellett volna kezdeni. Hazamegyek megpiszkálom egy kis kontakt spray-vel.
Bontós dologra azt mondták, hogy nem garancia, hogy azzal sem lesz gond ill. sok ABS egységnél ezek típushibák. Nem tudom ez csak duma vagy sem?!
Bontós dologra azt mondták, hogy nem garancia, hogy azzal sem lesz gond ill. sok ABS egységnél ezek típushibák. Nem tudom ez csak duma vagy sem?!
Shadin2015-08-06 08:55:03 // 70041
Én csak kontár vagyok, de szerintem az a véglet amikor valami komplett egységet izélgetnek v. cserélnek, pláne 100K-ért, amikor egy ABS kockát veszel bontottan kevesbb mint a feléért. Nekem is csinált ilyet motormosás után. A stekker állapotát már megnézted?
yani🍀2015-08-06 08:52:56 // 70040
Gyenge akku esetén szokott ilyen hibaüzenetet dobni. Ki kellene próbálni egy másik akkuval!
Tozo2015-08-06 08:50:10 // 70039
Sziasztok,
utóbbi időben elkezdte dobálni az autó a hillholder unavailable hibát menet közben, néha bedobja mellé a VDC hibát is. Aksi problémát kizárnám, főleg, hogy menet közben történik. Ha VDC hiba is jön, akkor a műszerfalon égve marad a sárga kis háromszög, de ez újraindításkor eltűnik. ABS minden esetben működött az autón.
Volt szervizben is az autó, ott két hibát találtak:
1. kuplungpedál kapcsoló -> ez ki is lett cserélve, másnap jött a hillholder hibaüzenet
2. olajnyomásmérő szenzor hiba az ABS egységben
Nem tudom, hogy ilyen nyomásszenzor hibával találkozott-e már vki? Javítása közel 100ezer Ft... Lehet ettől a hiba szerintetek?
Üdv, Zoli
utóbbi időben elkezdte dobálni az autó a hillholder unavailable hibát menet közben, néha bedobja mellé a VDC hibát is. Aksi problémát kizárnám, főleg, hogy menet közben történik. Ha VDC hiba is jön, akkor a műszerfalon égve marad a sárga kis háromszög, de ez újraindításkor eltűnik. ABS minden esetben működött az autón.
Volt szervizben is az autó, ott két hibát találtak:
1. kuplungpedál kapcsoló -> ez ki is lett cserélve, másnap jött a hillholder hibaüzenet
2. olajnyomásmérő szenzor hiba az ABS egységben
Nem tudom, hogy ilyen nyomásszenzor hibával találkozott-e már vki? Javítása közel 100ezer Ft... Lehet ettől a hiba szerintetek?
Üdv, Zoli
yani🍀2015-08-05 20:10:39 // 70038
Csak 2009-es térkép van hozzá az is horror áron. Ha gyári navis fejegységet szeretnél, akkor a középső burkolatot is ki kell cserélni, mert a navis mérete nagyobb. A burkolat bontóban is 30-40K.
Kozi2015-08-05 19:42:44 // 70037
Helló mindenki!
1.kérdés: Alfa 159 blue&me navigációhoz lehet európa térképet letölteni vagy venni valahonnét?
2.kérdés: A gyári cd-s fejegységet gyàrira vagy valami másra érdemes lecserélni? Szeretnék bele nagykijelzős navit.
Köszönet!
1.kérdés: Alfa 159 blue&me navigációhoz lehet európa térképet letölteni vagy venni valahonnét?
2.kérdés: A gyári cd-s fejegységet gyàrira vagy valami másra érdemes lecserélni? Szeretnék bele nagykijelzős navit.
Köszönet!
Szili82015-08-05 19:19:36 // 70036
Sziasztok!
Valamiért pár napja a csomagtartó nem akar kinyílani a kulcsról és a belső nyomógombról. A gomb nyomásakor amikor az autóba ülök akkor a biztosítékok felől hallok egy kattanó hangot. Szerintetek mi lehet a gond?
Valamiért pár napja a csomagtartó nem akar kinyílani a kulcsról és a belső nyomógombról. A gomb nyomásakor amikor az autóba ülök akkor a biztosítékok felől hallok egy kattanó hangot. Szerintetek mi lehet a gond?
Szili82015-08-05 19:15:27 // 70035
Köszönöm a segítségedet!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-05 16:19:49 // 70034
nem
tdemeter2015-08-05 15:58:49 // 70033
159 8v-nel is kell idonkent szivosort tisztitani/cserelni?
.......................2015-08-05 15:24:21 // 70032
.......................2015-08-05 15:12:43 // 70031
.......................2015-08-05 15:09:16 // 70030
ez ebben a formában nem igaz
a swirl klappe csak kis terhelésen ,kis töltönyomásnál zárja el az egyik szívószelep furatát
a Nox csökkentés a célja kis terhelésen kis fordulatszámon
teljes gáznál tök nyitva van ,hisz a turbó benyom minden levegöt ,így van keveredés rendesen
ki kell iktatni ,semmi változás nem lesz
( az 1,6 jtdm ben már nincs is)
a swirl klappe csak kis terhelésen ,kis töltönyomásnál zárja el az egyik szívószelep furatát
a Nox csökkentés a célja kis terhelésen kis fordulatszámon
teljes gáznál tök nyitva van ,hisz a turbó benyom minden levegöt ,így van keveredés rendesen
ki kell iktatni ,semmi változás nem lesz
( az 1,6 jtdm ben már nincs is)
David | Centocinquantanove2015-08-05 14:57:04 // 70029
A teljesítmény növelése és a fogyasztás optimalizálása érdekében fejlesztették ki az úgynevezett örvénylapátokat (flap). Ezek a hengerenkénti dupla beömlő torokkal rendelkező szívósorok, egy-egy beömlő nyílásban szabályozzák az áramlást hengerenként. Gázpedál állás és fordulatszám függvényében egy elektronika gondoskodik a lapátok mozgatásáról. Nagy gázadásnál a lapátok elzárják az egyik beömlő nyílást. Így a kisebb keresztmetszetű nyíláson nagyobb sebességgel halad át a levegő.
A lényeg, hogy 8V-ben nincsen lapátka, csak a 16V mociban.
A lényeg, hogy 8V-ben nincsen lapátka, csak a 16V mociban.
.......................2015-08-05 12:17:04 // 70028
ha SW lenne ,és nem lenne mitonk ,már mennék is megvenni
nekem tetszik
nekem tetszik
denil12015-08-05 12:12:38 // 70027
homályosak az emlékeim csak sok paraméter (főleg a km) betűre megegyezik.
Anno sokat néztem ezt az autót.
Anno sokat néztem ezt az autót.
Liquid2015-08-05 12:00:30 // 70026
ennek van szervízkönyve, ránézésre kulturáltan vezetve, és volt benne egy jegyzetpapírra írt lista, az utolsó szervízről, de ettől még lehet ugyanaz :)
denil12015-08-05 11:58:18 // 70025
Lehet,h teljesen hülyeséget mondok és összekeverem más 59-cel, de egy ugyanilyen fekete, beige bőrös, Ti felnis, 126k km-es volt fenn még tavasszal a HaHu-n.
Felhívtam akkor az embert és szimpatikusnak tűnt. Mondta is,h picit még árulja és ha nem viszik el akkor beadja kereskedésbe. Akkor 3 miska alatt árulta az autót tehát ez az ár más a kereskedés hasznával együtt értendő.
Amit akkor sikerült kiszednem belőle,h elmondása alapján rendben tartotta az autót és saját szerelővel szereltette de pecsétes szervízkönyv nem volt. Vezérlés nem olyan rég volt rajta cserélve (akkor) és említett még 1-2 dolgot amit akkor ki akart cseréltetni mielőtt átadná az új tulajnak. Egyszóval már jó ideje hirdetik ezt az autót ami persze nem feltétlenül jelent rosszat de pl az én Alfámat 3 napig hirdették. Utána én elvittem :D
Felhívtam akkor az embert és szimpatikusnak tűnt. Mondta is,h picit még árulja és ha nem viszik el akkor beadja kereskedésbe. Akkor 3 miska alatt árulta az autót tehát ez az ár más a kereskedés hasznával együtt értendő.
Amit akkor sikerült kiszednem belőle,h elmondása alapján rendben tartotta az autót és saját szerelővel szereltette de pecsétes szervízkönyv nem volt. Vezérlés nem olyan rég volt rajta cserélve (akkor) és említett még 1-2 dolgot amit akkor ki akart cseréltetni mielőtt átadná az új tulajnak. Egyszóval már jó ideje hirdetik ezt az autót ami persze nem feltétlenül jelent rosszat de pl az én Alfámat 3 napig hirdették. Utána én elvittem :D
GTPeti2015-08-05 09:47:55 // 70024
"a forró kipuffgázok pedig megolvasztották a szívósort..." Mintha a korábbi JTD-ken fémből lett volna ez a rész is, nem? (BTW még egy érv az EGR-off mellett.)
.......................2015-08-05 09:00:38 // 70023
Erhard 242 (Pure Energy)2015-08-05 08:38:10 // 70022
mivel a blokk szívó oldalán helyezkedik el a hőt bírnia kell...csak ez is tervezve van azaz avultatva kb ennyi métert bír
Dömpi (il dottore)2015-08-05 08:15:12 // 70021
NEM, nincsenek!
yani🍀2015-08-05 08:05:55 // 70020
Gondolom a hőelvonás miatt van a hűtővíz a szívósorba is bevezetve?
yani🍀2015-08-05 08:02:52 // 70019
Abban nincs, de a problémát itt nem a leváló lapkák okozták, hanem valszeg. az EGR nem zárt le teljesen és a kipufogógáz megolvasztotta a szívósort.
Laosz1562015-08-05 07:44:52 // 70017
az 1.9 8v-ben is vannak ezek a szivosori lapatkak?
.......................2015-08-05 07:40:31 // 70016
.......................2015-08-05 05:36:12 // 70015
Az egr a hibás ,nem a szívósor
Jupiter1552015-08-05 01:04:02 // 70014
Részvétem...
Remélem, mielőbb talpra tudod állítani :)
Remélem, mielőbb talpra tudod állítani :)
norbi04092015-08-05 00:31:12 // 70013
Ez nem semmi! :(
Úgy látszik ennek a típusú szívósornak is van gyengéje :/
Jobbulást a vasnak és kitartás!
Úgy látszik ennek a típusú szívósornak is van gyengéje :/
Jobbulást a vasnak és kitartás!
Csosznorbert2015-08-04 23:50:28 // 70012
Részvétem kollega. Nekem se ártana egy szívósor csere, vagy felújítás, de pont az ilyen miatt tartok a műanyag szívósortól.
Különben üdv. mindenkinek. Jó rég jártam itt. :)
Különben üdv. mindenkinek. Jó rég jártam itt. :)
Chianti2015-08-04 23:10:58 // 70011
Részvét, nagyon sajnálom! Mielőbbi felépülést a vasnak! Nekem idén ősszel van tervben a szívósor+EGR takarítás, akkor majd kiderül nálam is, hogy mi a helyzet a lapátkákkal...
Csabi2015-08-04 22:44:16 // 70010
Ha ezzel a hibával találkozol akkor hiába pucolod a szívósorod, és szeded ki a lapátkáidat...itt nyitva maradt valamennyire az EGR, a forró kipuffgázok pedig megolvasztották a szívósort...
Pityukoma2015-08-04 22:25:41 // 70009
Most alszom egyet a nagy ijedségre. Holnap nyugodt fejjel majd kitalálom pár telefon után. Köszi az ötletet! :-)
Haddel2015-08-04 22:19:51 // 70008
uuuu Druszám! Nagyon sajnálom ! Mielőbbi gyógyulást kívánok!
Haddel2015-08-04 22:19:04 // 70007
Gratulálok a kommenthez! :)
.......................2015-08-04 22:08:53 // 70006
Vegyél egy alu bontott szívósort,a lapátkákat ledugózod ,és örök lesz
156 ban van olyan 20V amiben nincs swirl klappe
Hátha van 16V hez is
156 ban van olyan 20V amiben nincs swirl klappe
Hátha van 16V hez is
Szabolcs 1592015-08-04 22:00:17 // 70005
Mielőbb i felépülést a kocsinak neked meg ki tartást,, Ez komoly és ezt ki se lehet védeni sehogy nincs hiba jelenség az én vasam is műanyag szivosor os szerintem szett is szedem ki pucolom meg ki iktatom a lapátokat talán úgy nem lesz gondom vele..