Fórum >> Típusok >> 159

droberto2016-03-14 20:22:06 // 80159
A vizetek nektek hogy szokott fogyni? Nekem most rá kellet töltenem 7,5 dl-et. Pedig egy éven belül tölttöem maxra.
Shadin2016-03-14 20:19:04 // 80158
Pont hasonló történik, a -450-550Hgmm gyéri vákuum értékből csak csak 450Hgmm van járó motornál a vgt labda felé, ami még nem lenne gond, de a labda membránja el van szakadva, vagy szét van csúszva a cső valahol előtte, mert a (-) nyomást nem tartja.

Remélhetőleg az utóbbi...
droberto2016-03-14 20:18:09 // 80157
Ha nem csak mindig a DPF el foglalkoznál :), tudhatnád, hogy milyen vagyok. Ugyan én később jöttem, de végigolvastam mind 17894 hozzászólást és tudok mindent! :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:16:09 // 80156
akkor kell egy új abból és minden OK, várjuk a fejleményeket :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 20:13:41 // 80155
mi az hogy nem kérte? bakker azért csak úgy kéne egy autót átadni, hogy minden ok... sajnos ebben igaza van Robinak, valami nem stimmel az autóval rárakják a gépet és ami hibakódot kiír vagy nem megfelelő a mért adat azt cseréltetik csak ugye ez rohadtul nem így működik, lehet egy pár ok az okozatra...
Csabi2016-03-14 20:13:34 // 80154
A DPF ellenállása pont annyi mint nálam egy regen után, szóval az tutkó nincs eltömödve... (persze hiszünk benne, h a mérés jó:) )
Shadin2016-03-14 20:12:06 // 80153
Csakhogy a VGT rossz, nem a DPF. Mondtam is neki, hogy dobja ki, mi a szarnak az oda...
Csabi2016-03-14 20:10:00 // 80152
Jogosak a kérdések, vagy Emil nem kérte a komolyabb diagnosztikát, vagy ennyire futotta...vagy nem írta le...
Érdemes az összes vákuumcsövet jól átnézni. Én jártam úgy hogy közvetlenül a turbo elött, ahogy a VGT-labdára csatlakozna a csövecske, ott volt tömörtelen(félig lecsúszott), így ott szökött a vákuum, és jött a szívódízel effektus...
A kartervédő levétele után pont kényelmesen hozzáférhető, és akár egy mérőórával mérhető a vákuum.
Szerencsére még ez sem jelent nagyobb beavatkozást, mármint a csövek ellenőrzése...
emGéza2016-03-14 20:08:43 // 80151
3 deci? Nekem elég egy ezresre.
Na! Majd a benzines szekciós társaim is elmondják, hogy mennyi az annyi. Legalábbis remélem.
Haddel2016-03-14 19:52:58 // 80150
😃 Hát én is ki szoktam forgatni😃😃 Az a pár deci belefér😃
W.2016-03-14 19:48:20 // 80149
Enyém is csipegeti. Igaz, nem kímélem a gázpedált...:)
Haddel2016-03-14 19:44:40 // 80148
Nekem a 2.0 jtdm is szokott kérni.Egy olajcsere periódus alatt ( 12-15e km) kb 3 decit utána töltök. Persze a nívón még sose volt még a minimum szint közelében. Kb félig szokott lemenni,de idegesít a kijelzön mikor egy pálcát mutat,vagy azt mondja ,hogy nincs olaj.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 19:44:06 // 80147
kicsit vissza olvasnál úgy 2010 környékére ami már...
Történelem: érdekes módon nálam is csak egy mért adat nem stimmelt a szállított levegő mennyisége volt a fele, mint amit kérne ...
Láss csodát vettem egy új LMM-őt és képzeld pont ugyan olyan szarul ment, mint előtte...
Konklúzió a turbónak semmi baja nem volt érdekes módon, annyira el volt tömődve a DPF és katalizátor, hogy fojtotta a rendszert....
Megoldás DPF kuka és láss csodát a gépsárkány újra ment mint akit seggberugtak
Konkúzió én is hozzá járultam az Izlandi Zúzmók halálához...
Megoldás a találgatóknak mielőtt Emilt belevernéd újabb nagyobb költségekbe és találgatásokba hallgass a szívedre, szavazz a Zúzmók ellen :DDD
emGéza2016-03-14 19:27:30 // 80146
Akkor jó. 

Ha maxon van a műszer is azt mútatja.
Ha a pálcán félig , akkor a műszer már sír , hogy nincs olaj.

Azért kíváncsi lennék, hogy aki betartotta a 30ezres cserét, mennyit és mennyi alatt töltött utána.
Én 9000 km alatt, úgy! Hogy most maximumon van, 2,5L
Csak azért írom most, mert nem akartam közbeszolni a részecskék elemzésébe 😂
droberto2016-03-14 19:27:21 // 80145
Ha jók az értesüléseim, akkor mostanra iZlandi Zuzmómentő Zoli már megkezdte a hiba pontosabb behatárolását.
droberto2016-03-14 19:23:54 // 80144
Most értem haza, itt volt nálam Giuntini Cartárs és csak úgy elreppent az a kis röpke 4 óra (Dalma emlékeztetett rá) diagnosztikára. :)

Közkívánatra: Úgy érzem, meg van a hiba. Nem, DPF, nem EGR, nem szívósór, hanem még előrébb van a probléma. Úgy néz ki, hogy a turbinca a hunyó. Nincs elég levegő (max 2150 mbar). Az ECU által kért üzemanyag az megvan, azzal nincs hiba. A korrekció jó, melegen 2,5 mg/i a különbség.
A fenti okból kifolyólag úgy füstöl mint egy pelenkagyár. Kicsit meg is rendeztem korommal a Emil vasának a fenekét. :)
A menet teljesítmény igen gyatra volt így: kb 120 LE. 0-100 km/h 13 s 80-180 km/h - 35 s.
Szóval a zuzmókért aggódók megnyugodhatnak. A DPF köszöni jól van. Bár elég nehéz így neki, hogy nyeli a kormot. 40 km-el ideérése előtt regenerálta magát, 22%-on volt a tömődés. A deltaP az alábbiak szerint alakult: 850RPM@10 mbar; 2000RPM@30 mbar; 3000RPM@60 mbar. Úgyhogy ez pipa. Előrébb menve: Motor új, pipa. Szívósor új, pipa. EGR falazva, pipa.

Hibakódok:
Érdekes, hogy a P0403 - EGR hiba nem volt tárolva. Amikor ideért egyedül légtömegmérő hibát írt. A hibát töröltem nem jött vissza. Teszt közben próbaként beraktam a szerelő által megvetetett légtömegmérőt. Cikkszám szerint ua. Sajnos nem változott semmi. Próbaképpen, kipucoltuk az egyébként a korommal szépen megrakott MAP szenzort. Javulás nem nem volt. A vákumszivattyú szív rendesen, a zárhídon levő nyomásmérőt/szabályzót/szűrőt/jeladót vagy a fene tudja mit kicseréltük az enyémre. Sajnos ekkor sem volt változás.

Érdekesség:
Feltűnt, hogy a amikor megjön a turbó nyomás erős suhogó légáram hangot lehet hallani a IC és a szívósor közti cső környékéről. Ha lehúztam turbó solenoid vákumszelepére menő fix cső végéről a vákum tömlőt, akkor ez a hang teljesen megszűnik. Ekkor gyakorlatilag egy szívó JTD kaptunk ~80LE-vel. Úgyhogy valamennyire működik a VGT.
A motorban 225.000 km van, a km óra állás nem tűnt machináltnak.

Konklúzió:
Úgy tűnik hogy VGT lapátkái megtapadtak, vagy a vezérlő tönkrement, esetlegesen a vákum csöveken vali tömörtelenség található. Valamiért a turbó nem tölt 1,5-1,6 bar-ral, csak 1,1-1,2-vel. A korom is ezért keletkezik, mert nincs elég levegő.
A Cartársnak meg kell néznie a belépő lapátkákat, hogy miért nem működnek. Remélhetőleg alulról hozzáfér és nem kell a turbót leszerelnie. Illetve ha le is kell venni, akkor egy takarítással megoldható a probléma.

Kérdések: Nem szeretnék ítélkezni, mert nem ismerem a pontos előzményeket, de miért kellet a Cartársanak: új LMM-et vennie, miért kellet a DPF-et kitisztíttatnia? Miért kell már December óta szopnia a f@szt? Remélem tudtam valamennyit segíteni neki, és talál valakit aki tovább tud menni és a hiba pontos forrását meg tudja állapítani.

Trolloknak egy kis konc: A JTD szar, minden hiba az EGR és DPF miatt van. A motor szarul szerelhető, csak Examinerrel diagnosztizálható 10k Ft/óradíjért. Ne vegyen senki JTD-t, mert amúgy se eszik csak fél literrel kevesebbet, mint a benzines. :)
Liquid2016-03-14 19:09:20 // 80143
így van :)
emGéza2016-03-14 19:08:02 // 80142
A nívó pálca .

A dieselbe is ilyen?
emGéza2016-03-14 19:01:56 // 80141
És az is 2.4-es 
Liquid2016-03-14 18:56:40 // 80140
sztem inkább egy Uaz :D
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 18:41:01 // 80139
vagy elérhető neked egy CW-is annak 10cm-rel magasabban van a hasmagassága :D
Shadin2016-03-14 18:09:04 // 80138
Hát új DPF nem kell, az biztos :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 17:16:19 // 80137
Kb 1.8 tonna no mi kell hozzá? ;)
Shadin2016-03-14 14:08:39 // 80136
Hé Mr. Troll! Én inkább megmérem az autóját és utána találgatok ;-)
Dévid2016-03-14 13:50:05 // 80135
Anyagilag még nem vagyok azon a szinten, hogy belépjek a 159-esek világába, az minimum egyel felsőbb kategória, mint a 156.
Olvasgatom itt a kommenteket, nyitott füllel járok a világban, így kialakult egy véleményem a 159-ről is. Egyelőre még nem az én világom.
A benzinesek (a TBi kivételével, ami nekem még drága) nem vonzanak, lomhábbat nem akarok, a 3.2-ről meg elég sok rosszat olvastam, hallottam.
Dízelből az jön le, hogy a 2.0 JTDm egész jó (csak számomra drága a bekerülés), az 1.9 picit vérszegény, a 2.4 már jó lenne, ha oda volt rá figyelve, és pár dolog meg lett okosítva rajta, ami gyárilag (főként az emissziós követelmények miatt) nem sikerült tökéletesen (persze ennek megint meg kell fizetni az árát vásárláskor).

Mindent összevetve, ami anyagilag elérhető lenne nekem most 159-ből, azt nem szabad megvenni nyugodt szívvel. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 13:49:48 // 80134
mert még nem költött rá eleget... meg kéne vennie a gyári új turbót, a DPF-et meg hát az EGR-t...az 1 milla nem takarná be csak az alkatrészt...de legalább gyári és megmaradnak az izlandi zuzmók :DDD
forrasr2016-03-14 13:39:28 // 80133
nah most már pro és kontra meghallgattuk az érveket a szennyezés különböző formáiról, de miért nem tudják megjavítani Giuntini autóját? befecskendezőre, turbóra, meg ha vákumos vezérlésű a csiga akkor azokra is rá kellene nézni, ha néha tud menni jól akkor a koromcsapda átjárható, katalizátor volt ellenőrizve? nincs összeesve a belseje ami néha elállja a kijáratot?
Liquid2016-03-14 13:12:12 // 80132
azt se szabad elhinni amit kérdez :)
Kócosw2016-03-14 13:09:03 // 80131
mesel ö anelkül is hogy belepne..Latod beirogat igy is :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 12:47:40 // 80130
most már Te is beléphetnél az 59-es klubba és tudnál mesélni az árkok világáról :)
Kócosw2016-03-14 12:29:26 // 80128
Na tessek, Erhard hianyoltad innen Dévidet.. :P
Dévid2016-03-14 12:13:12 // 80127
Én eddig egyet láttam mozgás közben, egy nagy ork vezette. Szerintem az átok. :D
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 12:09:20 // 80126
majd az idő megmondja... egyenlőre semmi
emGéza2016-03-14 12:02:27 // 80125
A TBi-nek mik az "átkai" ?
zozo1452016-03-14 12:01:57 // 80124
1.9 lesz.
Akkor jó, köszi:)
Liquid2016-03-14 12:01:36 // 80123
pár éve volt 460 is, onnan már csak egy kis lépés :)
Liquid2016-03-14 11:58:32 // 80122
Ezek kopóalkatrészek, tehát előbb-utóbb tönkremennek, az EGR mindenképp tönkremegy, a DPF problémák mögött legtöbbször valami más van, mondjuk injektorok.
Ilyen szempontból a 2.0 a legjobb választás, amennnyiben belefér a keretbe.
Az 1.9-nél a DPF probléma nem annyira jellemző, az EGR-t meg egyszer kell kiiktatni :)
emGéza2016-03-14 11:51:27 // 80121
500 Ft-os benzinnel már nem is szeretek annyira kocsikázni . 😱
Úgye nem vagy Te jós ? 😏😉😁
zozo1452016-03-14 11:42:11 // 80120
Sziasztok, látom mennyi baj van ezzel a dpf, egr-el,pont most akarok 159-et venni, de most elbizonytalanodtam, ezekkel mindenki állandóan szív?
Az 1.9-nél valamivel jobb a helyzet?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 11:31:49 // 80119
nem tudom mit hoz a jövő de én mindig szembe megyek az árral akkor lett dízelem, mikor mindenki fikázta, akkor lett benyásom mikor meg a dízel az Úr :)))
Nekem alapvetően mind1 mi hajtja, csak ne kelljen vele szopni, még a környezetvédelem is elhanyagolható tényező, a fogyasztás meg a szopás arányában számít, mert ugye hiába eszik valami keveset, ha 3-4 év alatt több százezer pörög ki a fenntartására.. én egyben számolok egy vételár, üzemanyag és minden más költséget, ha ezt fent tudom tartani akkor jöhet, ha nem akkor megy a háztól vagy meg sem veszem :)
Az sem mind1, hogy most 310ft az üzemanyag, lehet jövőre 500 lesz... akkor ugye megint más szemszögből nézem a dolgokat, sajnos a keresethez igazodik a kínálat...
Én is kíváncsian várom az utódot, majd az idő eldönti mit érdemes egyenlőre a benya felé hajlok főleg ilyen üzemanyagárak mellett, majd jönnek úgy is pár éven belül az adatok, melyik mennyire megbízható, mi a szopás véle addig meg TBi-zem ma is örömautózás volt vele :)
Dévid2016-03-14 11:27:11 // 80118
Egy normális szerelő nagyban csökkenti annak esélyét, hogy az ember felszálljon a szopórollerre.
Ha anno jobb helyre viszem az első Alfám szervizbe, kb. fele annyi pénzből letudtam volna az Alfázást, vagy Kaposújlakon csak hátulról látnátok a benzines! 156-om. :D
mizooo2016-03-14 11:27:07 // 80117
2.0 280 PS (276 hp; 206 kW) 0-100 < 5.5 s
2.0 200 PS (197 hp; 147 kW) 0-100 6.6 s
'''''2016-03-14 11:21:30 // 80116
Ez persze igaz is mert alfát az ember szenvedélyből vesz ,viszont van pár ember aki csak használati tárgyat lát benn.Ha azoknál előfordulnak a gondok,onnan indul a "szarolaszozás".
'''''2016-03-14 11:18:41 // 80115
Kíváncsi leszek az utódra.
Én az ereje miatt szeretnék benyást de azokról pl nem is láttam még gyorsulási adatokat.
Azaz a QV-ről igen. :-)Remélem lesz hozzá novi box. :-P
Dévid2016-03-14 11:18:02 // 80114
Az a tapasztalat, ha Alfáról van szó, az ember "szívesebben" szopik, egy akármilyen más autótól könnyebben búcsút mondana. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-14 11:12:49 // 80113
jaja nekem 90e-nél szart be 3 évesen akkor csak gyári DPF volt 4 kilóért és így van senki nem tudta megmondani, hogy mi a baja az autónak 2 hivatalos szervizben voltam meg vagy 3 úgymond jó szakinál... senki nem tudta mi a baja az autónak... na ez a gáz, erre mondtam hogy csak időt és pénzt kell áldozni meg egy harmadik autót beszerezni a biztos úthoz és lehet kísérletezni a gyári állapot visszahozásával ...
Ebben az időben még a szervizek is hívogattak mit, hogyan merre lehet ... tudom csak egy alakatrészes vagyok semmit nem jelent a nálam lecsapódó panaszáradat... a hentesnél biztos többet tudnak a meghibásodásokról :P
Giuntini2016-03-14 11:12:08 // 80112
Ez a Dpf vita nagyon beindult. De szerintem jó. És az igazság, hogy mindenkinek igaza van. A Dpf egy hasznos szerkezet, a környezetvédelemben. Nálunk három féle motor van. 1.9, 2.0, és az ominózus 2,4. A 2,0-át vegyük ki, mert ez ebből a szempontból tökéletesnek mondható. A Dpf mellett főleg azok teszik le a voksukat, akinek 1,9 van. Itt sokkal kevesebb probléma van a Dpf-el, mint a 2,4-nél. Én nagyon szeretném megmenteni a Dpf-et, de újabb százezrek költése, már nem fér bele. A Dpf-nek igazából jól kéne működnie, csak a 2,4-nél elbaltázták. Annyira hátra tették, hogy normálisan sohasem melegszik fel. Emiatt eltömődésre is sokkal jobban ki van téve. Mellette a motorolaj sem jó, ami a gyári specifikációban van. Rendben, az elírás. Múltkor, amikor kint voltam a Szatyinál, az alsórakparton mentem, forgalommentesen 30 km-t. Kiértem, és beizzított examinerrel várt. Le sem állítottam a motort, azonnal rátette. 130 fokos volt a dpf. Tehát normál körülmények között sohasem képes felmelegedni. Ha jól tudom, az 1,9-ben valamivel előrébb van. A 2.4-nek több szennyezőanyagot kell kibocsátani, mint az 1,9-ben, ezért a dpf normál körülmények között is hamarabb elhasználódik. Ez a nagy baj. Én nagyrészt autópályázom, és főleg nyáron, 90%-ban. Nálam nagyon kéne bírnia, és mégsem. Biztos vagyok viszont abban, ha tönkrement a részecskeszűrő, akkor abba az EGR is ludas lehet. Meg a szemét Shell pancsolt üzemanyag. Addig semmi baj nem volt.

Inkább a sarkalatos pont az EGR. Mikor megvettem, második nap megállt az EGR. Ki lett cserélve gyári újra. A régi a mocsoktól nem látott. Olcsón kaptam egy újat, véletlen hogy volt. Azóta 35 ezer km-t mentem vele. Ebben benne volt a fél év kényszerpihenő. Most meg ismét az Egr. Tiszta volt, csak mégsem ment. A legolcsóbban a gyárit 50 egynéhányezerért lehet megszerezni. Megmondom nektek őszintén nincs hangulatom beletenni egy újat. Időzített bomba. Bárhol, és bármikor megállhat, nincs kedvem cserélgetni. A DPF-et nagyon szeretném megmenteni, de az Egr-ből köszönöm szépen nem kérek.
'''''2016-03-14 11:11:24 // 80111
Hát ez az!
Giuntini kollégát kell megverjük,ha van rajta sapka azért,ha nincs akkor meg azért! :-)))

Remélem azért a kollégának mihamarabb kiderül a hiba oka mert ennyit azért valljuk be,kevesen szopnának egy autóval.
Liquid2016-03-14 10:49:58 // 80110
270 akart lenni
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak