"Amúgy jól hangzik amit írtál az egyszerű kémiával, csak az a bibi, hogy ez laborban igaz, de az életben nem.
Az ideírt elemek reakcióira ez igaz, de sajna nem csak ezek vannak az üzemanyagban és a levegőben."
Az életben is igaz, nem a kipuffgázok összetételéről volt szó, hanem arról, hogy ha a korom égni kezd mi lesz belőle=> ergo nem kisebb részecske ahogy azt írtad, hanem víz és CO2.
Ez nagyjából addig igaz míg fém tiszta a kipufogó vége...
Csabi2016-03-13 20:32:38 // 80040
droberto2016-03-13 20:31:33 // 80039
Kezdem már érezni, hogy vérciki vagyok! :)))
droberto2016-03-13 20:31:08 // 80038
Az apróbetűsben leírják igen! :)))
droberto2016-03-13 20:30:04 // 80037
Persze mindent én se tudok! Viszont igyekszem hülyeségeket nem írkálni!
Egyébként félreértetted őt is. Ajánlom ezt a figyelmedbe.
Egyébként félreértetted őt is. Ajánlom ezt a figyelmedbe.
W.2016-03-13 20:29:20 // 80036
De te sem, amit én! Most szűr vagy mégsem?? Gerjesztitek itt a káoszt.....:)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 20:27:05 // 80035
biztos van de ez nem túrós csak sima 1.4 16V szóval sokat nem lehet rajta hozni
Piritu - 1.000.0002016-03-13 20:24:09 // 80034
Tényleg nem olvasod el, amit írok? :-O
20 nanométertől már szűr, az meg pont ötvenszer fér bele a mikrométerbe.
( 1 um = 1.000 nm)
20 nanométertől már szűr, az meg pont ötvenszer fér bele a mikrométerbe.
( 1 um = 1.000 nm)
Kolci2016-03-13 20:18:50 // 80033
Valamit félre értettél. Nekem nincs bajom Magával a DPF-el. Nekem a gondolkodással van bajom. Azt mondják ki végül is, hogy ne megfulladjunk a tüdőnk miatt, mert az nagyon nyilvánvaló lenne egy boncolásnál, hogy mi okozta, hanem inkább haljunk meg pl rákban, mert azt nehezebb visszavezetni.
Amúgy jól hangzik amit írtál az egyszerű kémiával, csak az a bibi, hogy ez laborban igaz, de az életben nem.
Az ideírt elemek reakcióira ez igaz, de sajna nem csak ezek vannak az üzianyagban és a levegőben.
Szén, hidrogén és oxigén amiket leírtál és ezen formáikban ideális körülmények között igazad is van.
A baj ott kezdődik, hogy még kismillió elem vesz részt az égésben. Csak néhány a teljesség igénye nélkül : Nitrogén, foszfor, kén alumínium, vas, magnézium, klór ...........
Sajna ezek között is van sok ami nem éppen életbarát anyaggá válik egy égési reakció közben.
Azt is agyon hallgatják, hogy ha nem fogyasztásnöveléssel tisztítanánk a kipufgázokat, akkor tényleges tisztításról is beszélhetnénk, ami persze szintén nem tökéletes.
Itt egy offos példa: a BKV-nál egy ikarus 260-as kb 25-30 lityót eszik, és max euro-3-as. Egy citaro olyan 50 lityó körül miközben euro 5-ös.
1 kilométer ha jól emlékszem 385 FT -ba kerül az ikarus-al és 1000 Ft körül a mergával. Ja és a motorja adagolós mindkettőnek, nem commonrail. Ha eltekintünk a koromszemcse méretétől és a NOx mennyiségétől, akkor is dupla annyi kipufgázt eresz ki 100-on az euro 5-ös, hisz kétszer annyit eszik az olajból.
Ez tetten érhető a szgk-nál is.....
Amúgy jól hangzik amit írtál az egyszerű kémiával, csak az a bibi, hogy ez laborban igaz, de az életben nem.
Az ideírt elemek reakcióira ez igaz, de sajna nem csak ezek vannak az üzianyagban és a levegőben.
Szén, hidrogén és oxigén amiket leírtál és ezen formáikban ideális körülmények között igazad is van.
A baj ott kezdődik, hogy még kismillió elem vesz részt az égésben. Csak néhány a teljesség igénye nélkül : Nitrogén, foszfor, kén alumínium, vas, magnézium, klór ...........
Sajna ezek között is van sok ami nem éppen életbarát anyaggá válik egy égési reakció közben.
Azt is agyon hallgatják, hogy ha nem fogyasztásnöveléssel tisztítanánk a kipufgázokat, akkor tényleges tisztításról is beszélhetnénk, ami persze szintén nem tökéletes.
Itt egy offos példa: a BKV-nál egy ikarus 260-as kb 25-30 lityót eszik, és max euro-3-as. Egy citaro olyan 50 lityó körül miközben euro 5-ös.
1 kilométer ha jól emlékszem 385 FT -ba kerül az ikarus-al és 1000 Ft körül a mergával. Ja és a motorja adagolós mindkettőnek, nem commonrail. Ha eltekintünk a koromszemcse méretétől és a NOx mennyiségétől, akkor is dupla annyi kipufgázt eresz ki 100-on az euro 5-ös, hisz kétszer annyit eszik az olajból.
Ez tetten érhető a szgk-nál is.....
'''''2016-03-13 20:10:13 // 80032
A fiathoz nincs novi box?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 20:09:14 // 80031
Egyszer vezettem eddig mikor kipróbáltam többször sem fogom, Abarth kellett volna 190 lóval :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 20:07:50 // 80030
akkor a DPF-es dejzel zöld autó, miért toszogatják a VW-ent? a japcsik is tiszta hülyék, hogy kitiltották....bakker mindenki fordítva ül a lovon ez itt a baj :DDD
'''''2016-03-13 20:07:45 // 80029
Megnéznélek egyszer a kis fiatban a hátsó ülésen! :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 20:04:42 // 80028
már nekünk is, megszüntettük az 1.3 multifost is :P
droberto2016-03-13 20:04:07 // 80027
Nem lesz annak semmi baja. 3500-as fordulat kb. 5 percig. A vízpumpa és venti megfelelő hőmérsékleten tudja tartani a motort. Cserébe jó tiszta lesz a DPF. :)
droberto2016-03-13 20:00:59 // 80026
"Jelenleg az az álláspont, hogy nem az a legnagyobb baj, hogy rákkeltő, hanem a régi rendszereknél a korom mérete "nagy" volt, ezért ha letüdőztük, akkor nagyjából ki is lélegeztük. A jelenlegi rendszereknél a korom mérete pont akkora, hogy eltömíti a léghólyagocskák diffúziós sejtjeit. Azok innentől már nem tudnak részt venni a légzésben." -Szerinted erről a szűrő tehet. Ez magas nyomás velejárója. Pont ezt felismerve tettették fel a szűrőt. Az tévhit, hogy csak mennyiségi korlátozás miatt.
"A filozófia az, hogy ha ezek beszorulnak, és nem tudunk nagyobbakat csinálni, akkor csináljunk kisebbet, és pont ezt tesszük amikor regenerálás van, sokkal kisebb részecskékké égetjük" - Na itt a baj. Légyszíves állíts elém azt az embert aki ezt kimondta először. A korom égésekor víz és CO2 keletkezik!!!
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia.
"A filozófia az, hogy ha ezek beszorulnak, és nem tudunk nagyobbakat csinálni, akkor csináljunk kisebbet, és pont ezt tesszük amikor regenerálás van, sokkal kisebb részecskékké égetjük" - Na itt a baj. Légyszíves állíts elém azt az embert aki ezt kimondta először. A korom égésekor víz és CO2 keletkezik!!!
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia.
'''''2016-03-13 20:00:44 // 80025
Különben meg csak neked van dízeled,nálam már csak két benyás van! :-)
'''''2016-03-13 19:58:33 // 80024
Nem beszélek angolul csak németül.Ebben van az is leírva,hogy csalnak a károsanyag kibocsájtás méréssel és visszahívnak 1.600.000 autót a konszern márkái közül? :-)
Csabi2016-03-13 19:57:36 // 80023
Párszor csináltam már erőltetett regent, 3500as fordulat 6percig. Ezt egy jó motornak bírnia kell, ami azért nem egy extra nagy terhelés. Hűtési elégtelenség 30°C fölött jöhet szóba, amit Robitól tudunk 107 fokos vízhőfoknál megszakítja a regent, amit nem árt kerülni.
A motor generálod óta mentél már 20ezer km-t ha jól emlékszem, gond nem lehet ha minden passzol...
Egyébként ha Shadinnal magas szürőellenállást néztek akkor érdemes megcsinálni.
Referencia értékeket írtam anno, alapjáraton és 3500as fordulaton is.
A motor generálod óta mentél már 20ezer km-t ha jól emlékszem, gond nem lehet ha minden passzol...
Egyébként ha Shadinnal magas szürőellenállást néztek akkor érdemes megcsinálni.
Referencia értékeket írtam anno, alapjáraton és 3500as fordulaton is.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 19:55:17 // 80022
nem adok ki háttér információkat, én szeretem a dízel autókat, semmi bajuk :DDD
remélem lesz belőlük eur 7, 8, 9, 10 és nem kell szakmát váltanom erre a kis időre...:P
remélem lesz belőlük eur 7, 8, 9, 10 és nem kell szakmát váltanom erre a kis időre...:P
droberto2016-03-13 19:51:46 // 80021
:)
Tomi eddig kerültem őket, de ha te erre vágysz. Neked bármit. :)
Tomi eddig kerültem őket, de ha te erre vágysz. Neked bármit. :)
W.2016-03-13 19:50:19 // 80020
Ez az, amire jó,agam is próbáltam utalni!
droberto2016-03-13 19:49:38 // 80019
OK, igazad van. De ne is egy alkétrészesbácsi tapasztalatát. :)))
Viccet félretéve, tőled hányan vesznek "csak" olajat, és hányan DPF-et (vagy, hogy igazságos legyek hányan panaszkodnakrá, vagy kérik el egy kiíró telefonszámát)?
Viccet félretéve, tőled hányan vesznek "csak" olajat, és hányan DPF-et (vagy, hogy igazságos legyek hányan panaszkodnakrá, vagy kérik el egy kiíró telefonszámát)?
W.2016-03-13 19:48:18 // 80018
Ezek szerint számodra sem világos teljesen. Már hogyne válogatna a nagyságon! Piritu pont azt írta, hogy fejlesztik a dpf-et a mikron alatti porszemcsék megkötése felé!
Kolci2016-03-13 19:45:35 // 80017
Jelenleg az az álláspont, hogy nem az a legnagyobb baj, hogy rákkeltő, hanem a régi rendszereknél a korom mérete "nagy" volt, ezért ha letüdőztük, akkor nagyjából ki is lélegeztük. A jelenlegi rendszereknél a korom mérete pont akkora, hogy eltömíti a léghólyagocskák diffúziós sejtjeit. Azok innentől már nem tudnak részt venni a légzésben.
A filozófia az, hogy ha ezek beszorulnak, és nem tudunk nagyobbakat csinálni, akkor csináljunk kisebbet, és pont ezt tesszük amikor regenerálás van, sokkal kisebb részecskékké égetjük. A vicc az, hogy így ezek a részecskék bekerülhetnek a véráramba, aztán, hogy tényleg kiürülnek e, vagy kifejtik áldásos hatásukat, az már a jövő zenéje.
A közvetlen befecskendezéses motorok, mindegy, hogy benyás, vagy diesel, azok sok NOx-et termelnek. Ez azért van, mert nagy nyomáson kerülnek a hengerbe (benzin : 50-70 bar)(diesel : ~ 2000 bar) és a tökéletesebb porlasztás, és a precízebb adagolhatóság miatt magasabb lesz az égéshő, ami az oka a NOx-nek. Na ezért hűtik az égésteret az EGR segítségével, hisz a kipufogógáz beáramoltatása csökkenti az oxigén szintet, ezért nem lesz "tökéletes" az égés, csökken a NOx és a koromszemcseméret nő.
Az elmélet tökéletes, de tudjuk, hogy a valóságban rengeteg problémát okoz.....
A filozófia az, hogy ha ezek beszorulnak, és nem tudunk nagyobbakat csinálni, akkor csináljunk kisebbet, és pont ezt tesszük amikor regenerálás van, sokkal kisebb részecskékké égetjük. A vicc az, hogy így ezek a részecskék bekerülhetnek a véráramba, aztán, hogy tényleg kiürülnek e, vagy kifejtik áldásos hatásukat, az már a jövő zenéje.
A közvetlen befecskendezéses motorok, mindegy, hogy benyás, vagy diesel, azok sok NOx-et termelnek. Ez azért van, mert nagy nyomáson kerülnek a hengerbe (benzin : 50-70 bar)(diesel : ~ 2000 bar) és a tökéletesebb porlasztás, és a precízebb adagolhatóság miatt magasabb lesz az égéshő, ami az oka a NOx-nek. Na ezért hűtik az égésteret az EGR segítségével, hisz a kipufogógáz beáramoltatása csökkenti az oxigén szintet, ezért nem lesz "tökéletes" az égés, csökken a NOx és a koromszemcseméret nő.
Az elmélet tökéletes, de tudjuk, hogy a valóságban rengeteg problémát okoz.....
Giuntini2016-03-13 19:43:49 // 80016
Egyébként én sem lennék híve kiszedni a Dpf-et. Most itt a városban használtam. Mintha semmi baja nem lenne sőt! Hihetetlenül megy, mint tudjátok Egr lefalazva. Gyönyörűen pörög fel, hihetetlenül megy, csak simogatni lehet a gázpedált. Nem értem az egészet, hajlok arra, amit Shadinék mondanak, hogy itt valami más lehet az egész hátterében. Nem tudom, hogy a turbo környékèn, vagy máshol kell keresni a hiba okát. Lehet, hogy jót tenne a Dpf-nek egy kényszer regen, csak ennek ellene vagyok, féltem a motort.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 19:42:46 // 80015
jaja amit sokszor sulykolnak a végén hihető lesz :DDD
'''''2016-03-13 19:41:19 // 80013
Volkswagen konszernnél keress. Ott biztos minden adat stimmel. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 19:39:30 // 80012
a struccpolitika, amit nem látunk és hallunk az nincs is, ne hogy már egy fórumot vegyünk alapul a hibák arányának a megállapításra :) elárulom rengetegen szopnak a DPF-fel és nem Alfás szinten, a héten pl Sprinterhez adtunk el :P
droberto2016-03-13 19:33:52 // 80011
Nem tudom, hogy kéne mondani, hogy érthető legyen.
A DPF nem egy szűrőbetét aminek van egy mikrométerben megadott szűrési finomsága, hogy az az felettieket szűri, az az alattiakat nem.
A részecskeszűrő egy mezei porcsapda, ami nem válogat a részecskék nagyságán.
Úgy van, ahogy írod (meg kb mindenki), a kicsi részecskék a legkárosabbak, de hidd el, ezeket is nagyon jó hatásfokkal szűri. Próbálok neked keresni egy írást erről. :)
A DPF nem egy szűrőbetét aminek van egy mikrométerben megadott szűrési finomsága, hogy az az felettieket szűri, az az alattiakat nem.
A részecskeszűrő egy mezei porcsapda, ami nem válogat a részecskék nagyságán.
Úgy van, ahogy írod (meg kb mindenki), a kicsi részecskék a legkárosabbak, de hidd el, ezeket is nagyon jó hatásfokkal szűri. Próbálok neked keresni egy írást erről. :)
Csabi2016-03-13 19:29:18 // 80010
Könnyen lehet. Viszont tudom, h az enyém is az első szériás darabok egyike 2006/01. és semmi gondja nem volt a DPF-el, viszont a szívósort cserélték gariban.
Ettől függetlenül csak az általánosítással nem értek egyet.
Ettől függetlenül csak az általánosítással nem értek egyet.
droberto2016-03-13 19:19:53 // 80009
W.2016-03-13 19:17:23 // 80008
Aha. Eddig ok. Viszont minél kisebbek maradnak a szemcsék, annál károsabbak. Ez viszont biológiailag bizonyított. Vagyis a dpf akkor töltené be azt a funkciót, amire született, ha a mikron alatti részecskékkel is boldogulna.
droberto2016-03-13 19:15:00 // 80007
Most, és már korábban többször is szükségét érzem, egy jó kis blog írásának a DPF szerepével és működésével kapcsolatban.
Egyszerűen és érthetően. Nagyon sokszor sokan túlmisztifikálják és félreértik a létét. Anno még a TC is lehozott egy zavaros és blődségekkel teli cikket.
A DPF tulajdonképpen csak egy zsír egyszerű porcsapda. Megtesz amit megtud a részecskék szűrésében, nem csökken a keresztmetszet még teljes telítődésekor, nem fogyaszt többet vele az autó, és nem megy vele kevésbé jól. Ellenben csendesebb és kevésbé büdös. Már amennyire egy dízel lehet ilyen. Mert még így is k@rva büdös.
Lehet kételkedni, de ezeket a saját bőrömön tapasztaltam. 1 hétig az aknában kuksoltam, agyaltam és próbáltam megérteni ezt az egészet. Nem mondom, hogy nagy öröm volt és nem tudja szopatni az embert de alapvetően egy hasznos eszköz, és a mienk még passzív is, nem kell bele lóhugy meg fűtőszál. Azt se mondom, hogy tökéletes mert hazudnék, de hát az 1.9 és a 2.4-é első generáció. Az újabbak tisztulása, működése már sokkal kiforrottabb. Én továbbra is tartom, hogy nincs vele több hiba mint bármely más alkatrésszel. Szerintem az átlagos elhasználódásuk bőven 300k km felett van. Nem hemzseg a topic sem ezeknek a hibájától.
Az esetek nagy részében pedig szűrő csak egy szerencsétlen áldozat (pl. egy hibás VGT-től, befecskendezőtől, EGR működéstől, vagy egy hibás tömődés számítástól, korábbi sw verzióknál).
Sajnos az enyém is látott szebb napokat (kis pamacsokat már bőven ereget), de ha egyszer végleg tönkremegy nem fogom azt mondani, hogy a mekkora fos és mindenki rohanjon kiíratni, mert ez igenis hasznos mind környezetvédelmileg, mind optikailag.
Egyszerűen és érthetően. Nagyon sokszor sokan túlmisztifikálják és félreértik a létét. Anno még a TC is lehozott egy zavaros és blődségekkel teli cikket.
A DPF tulajdonképpen csak egy zsír egyszerű porcsapda. Megtesz amit megtud a részecskék szűrésében, nem csökken a keresztmetszet még teljes telítődésekor, nem fogyaszt többet vele az autó, és nem megy vele kevésbé jól. Ellenben csendesebb és kevésbé büdös. Már amennyire egy dízel lehet ilyen. Mert még így is k@rva büdös.
Lehet kételkedni, de ezeket a saját bőrömön tapasztaltam. 1 hétig az aknában kuksoltam, agyaltam és próbáltam megérteni ezt az egészet. Nem mondom, hogy nagy öröm volt és nem tudja szopatni az embert de alapvetően egy hasznos eszköz, és a mienk még passzív is, nem kell bele lóhugy meg fűtőszál. Azt se mondom, hogy tökéletes mert hazudnék, de hát az 1.9 és a 2.4-é első generáció. Az újabbak tisztulása, működése már sokkal kiforrottabb. Én továbbra is tartom, hogy nincs vele több hiba mint bármely más alkatrésszel. Szerintem az átlagos elhasználódásuk bőven 300k km felett van. Nem hemzseg a topic sem ezeknek a hibájától.
Az esetek nagy részében pedig szűrő csak egy szerencsétlen áldozat (pl. egy hibás VGT-től, befecskendezőtől, EGR működéstől, vagy egy hibás tömődés számítástól, korábbi sw verzióknál).
Sajnos az enyém is látott szebb napokat (kis pamacsokat már bőven ereget), de ha egyszer végleg tönkremegy nem fogom azt mondani, hogy a mekkora fos és mindenki rohanjon kiíratni, mert ez igenis hasznos mind környezetvédelmileg, mind optikailag.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 19:06:45 // 80006
Nem, a mikron alattiakat is szűri.
"Die Wirkungsgrade, bezogen auf die Partikelmasse und Anzahlverteilung, liegen damit auch bei ultrafeinen Nanopartikeln mit Partikelgrößen von mehr als 20 nm im Bereich von 90 bis zu 99,9 %.
Alle für die Feinstaubdiskussion relevanten Bereiche wie PM10, PM2,5, PM1 und PM0,1 (siehe Feinstaub) werden mit einem Wandstromfilter wirkungsvoll reduziert."
Wikipédia
(Itt már a 20 nm feletti tartomány 90-99,9%-os szűréséről beszélnek :-)
"Die Wirkungsgrade, bezogen auf die Partikelmasse und Anzahlverteilung, liegen damit auch bei ultrafeinen Nanopartikeln mit Partikelgrößen von mehr als 20 nm im Bereich von 90 bis zu 99,9 %.
Alle für die Feinstaubdiskussion relevanten Bereiche wie PM10, PM2,5, PM1 und PM0,1 (siehe Feinstaub) werden mit einem Wandstromfilter wirkungsvoll reduziert."
Wikipédia
(Itt már a 20 nm feletti tartomány 90-99,9%-os szűréséről beszélnek :-)
W.2016-03-13 18:59:50 // 80005
Mivel a dpf-ben, (ha jól tudom, de te majd kiokosítasz..) a szűrési tartomány 300-400 mikronos méretig tart, az ennél kisebbek átmennek rajta. Hiába szűri meg és égeti el a nagyokat, attól még a legkárosabb méretű elemeket átengedi, vagy nem?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 18:59:28 // 80004
A 2,4-be eredetileg előírt SELENIA WR 5W-40-es olaj nem volt DPF "barát", míg az 1,9-hez előírt SELENIA WR PE. 5W-30 C2 igen. A magasabb hamutartalom nagy valószínűséggel tömítette el a dpf-t.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 18:53:33 // 80003
jó pár 2,4-ről tudok aminél idő előtt gariban cseréltek DPF-et nálam konkrétan 100e előtt ment gallyra, szóval valamit az elején elkúrtak elég rendesen....
Csabi2016-03-13 18:34:23 // 80002
Dehogy! :) Remélem Shadinnal megtaláljátok a hibát végre.. Szurkolunk! :)
Shadin2016-03-13 18:31:08 // 80000
Ez meg egy igen durva "K"! Grat!
Shadin2016-03-13 18:29:06 // 79998
Ne ússzunk a számokkal, Piritu azt írta, hogy a kicsi és a nagy részecskék ~90% meg van fogva a DPF által... Továbbá ezek a kis részecskék talán jönnek a direkt befecsis (TBi?) motorokból is.
Csabi2016-03-13 18:25:28 // 79997
A 20km-es regen nem hosszú, és teljesen normális! Átlag ~10percig regenerál mindig, így 150-es tempónál 25km-t teszel meg...
Csabi2016-03-13 18:18:21 // 79996
"A mérleg másik nyelve, hogy a 2.4-nek nagyon rosszat tett a Dpf. Igazából 40-es olaj kellene bele, a Dpf miatt kell beletenni 30-ast. Szerintem a rengeteg motorhalál a 2.4-nél az elhibázott Dpf miatt van. "
Én 40-es olajjal járok már 5éve, kétszer volt benne 30-as, semmi baja a a DPF-nek, nem is értem miért állítod...
Én továbbra is azt vallom, amit kb 2havonta le is írok ide, h alapesetben semmi baja nincs a DPF-nek a 2,4-ben sem. A kezdetekben nem sok tartalékot hagytak neki ez igaz, de az én autómban még így is már több mint 10éve (!) teszi a dolgát( és még sok más Cartársnál) , szóval nem osztom azt az állítást sem, h elhibázott. Sok esetben a hozzá nem értés, és az ez miatt kialakult végső elkeseredettség miatt dobják ki....
A 2,4-es motorproblémák azért pár dologra visszavezethetőek, elég csak gondolni a műanyag légtelenítő csavarra, vagy a kezdeti gyári SKF vízpumpák hibáira amik miatt egy-pár motor "megfőtt".
Én 40-es olajjal járok már 5éve, kétszer volt benne 30-as, semmi baja a a DPF-nek, nem is értem miért állítod...
Én továbbra is azt vallom, amit kb 2havonta le is írok ide, h alapesetben semmi baja nincs a DPF-nek a 2,4-ben sem. A kezdetekben nem sok tartalékot hagytak neki ez igaz, de az én autómban még így is már több mint 10éve (!) teszi a dolgát( és még sok más Cartársnál) , szóval nem osztom azt az állítást sem, h elhibázott. Sok esetben a hozzá nem értés, és az ez miatt kialakult végső elkeseredettség miatt dobják ki....
A 2,4-es motorproblémák azért pár dologra visszavezethetőek, elég csak gondolni a műanyag légtelenítő csavarra, vagy a kezdeti gyári SKF vízpumpák hibáira amik miatt egy-pár motor "megfőtt".
Piritu - 1.000.0002016-03-13 18:10:35 // 79995
Miért nem a StAR-t teszed bele, ha az van előírva?
Piritu - 1.000.0002016-03-13 18:07:41 // 79994
Ez "K" a "20K" az más :-)
Kikkó2016-03-13 17:25:17 // 79992
Kikkó2016-03-13 17:17:53 // 79991
Amikor megvettem, azonnal szerelőhöz kellett vinnem, mert szétment a szervócső. Nem volt időm saját magam beszerezni az alkatrészeket és még nem voltam Amorés sem. Akkor az Alfariumban azt tették bele.
Legközelebbi csere előtt majd megveszem a teljes olajcsere szettet és Selénia Star fog bele kerülni.
Legközelebbi csere előtt majd megveszem a teljes olajcsere szettet és Selénia Star fog bele kerülni.