Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2016-03-15 15:10:57 // 80240
Mellesleg a múltkori kör után eszembe sem jut többé összehasonlítani őket :-D
Shadin2016-03-15 15:10:01 // 80239
Én is csak mint utolsó szériás opciókat hasonlítottam össze a 2.0-t és a TBi-t.
Magamra gondoltam, hogy mennyivel többet ártanék a Zuzmóknak, ha TBi-vel járnék :-D
Csabi2016-03-15 15:08:20 // 80238
Dehogy van rossz helyen. Ezt is -többek között- valaki kitalálta és azóta is folyik a terjesztése minden magalapozottság nélkül. Az ECU addig és annyit utóbefecskendez hogy a DPF hőmérséklete elérje a ~630°C-ot. Azért mert középen van- megjegyzem az 1.9 is kb ugyanott van nem méterekkel előrébb vagy hátrébb- kicsit több ideig tart a hőmérséklet feltornászása illetve ehhez több üzemanyag kell...
Ezért tették a 2.0-ba leömlő közelébe, hogy előbb elérje a hőfokot és ehhez kevesebb üzemanyagot kelljen befecskendezni...
Szóval ha a 2.4be rossz helyen van akkor az 1.9be is!
Dömpi (il dottore)2016-03-15 15:00:24 // 80237
Rékáé se, úgyhogy már három :)
Dömpi (il dottore)2016-03-15 14:53:48 // 80236
Azért nem árt valamit tisztázni!
a 2.4-ben a DPF rossz helyen van, nagyon hátul, és a gyári olaj sem jó neki. ha 2.4-em lenne, ln is megválnék a DPF-től.
De az 1.9-ben okés, a 2.0-ban pedig még jobb a kialakítása és van hozzá megfelelő gyári olaj is.
Azért ne terjesszük már az igét minden 1.9-es tulajnak, hogy szedje ki a DPF-t, mert ott tényleg nem kell!
Dömpi (il dottore)2016-03-15 14:49:07 // 80235
8V eleve ECO, nincs 8V ECO meg nem ECO.
Szerintem a tiéd keveset fogyszt, vagy nem elég "alfásan" vezetsz.
Nekem a nagy átlag 7,0 l, mind a comp, mind a tankolástól tankolásig számított. Tök mindegy, hogy téli acélfelnis 16-os, vagy a nyári 19-es kerék van alatta. Városban 9,0.
Mondjuk az is igaz, hogy városon kívül nemigen megyek 120 km/h alatt.
Dömpi (il dottore)2016-03-15 14:43:30 // 80234
Én kizárólag hideg motornál nézek olajszintet...rendszerint reggel indítás előtt. Szerintem akkor mutat reális szintet.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-15 14:36:43 // 80233
sosem hasonlítottam a 2.0 dejzlet a TBi-hez nem egy kategória a 2,4-es inkább az, a zuzmókímélő 2,4 nem sokkal eszik kevesebbet viszont nálam 9 alatt ritkán evett gyári állapotában ... :DDD
Shadin2016-03-15 14:33:24 // 80232
Ja. Normális üzemben hasonló nekem is.
Shadin2016-03-15 14:32:14 // 80231
Csodák nincsenek, nálam a TBi sem állna meg 12 alatt, állítom, hogy a két autó között nem 1 liter különbség van fogyasztásban ;-)
Kikkó2016-03-15 13:55:27 // 80230
Pont én is így jártam a napokban (2.2 JTS). Ahhoz, hogy közel azonos értéket mutasson a nívópálca is és a számítógép is, egy napot állni kell hagyni a kocsit. Műszerfal szerint egy pálca volt benne, a nívó szerint csak egy osztás hiányzott. Végül fél liter olajat sikerült beletöltenem, többet nem mertem. 5000 km-t mentem az olajcsere óta.
Most a számítógép szerint egy pálca hiányzik, a nívó szerint pedig maximális az olajszint.
Nivan842016-03-15 13:51:48 // 80229
Skaccok.

Találkozott már valaki a P0683 hibakóddal?

Izzítás hibát jelez random. Van amikor jelez, van amikor nem. Ami biztos, hogy generátor, aksi, indítóáram rendben van, az izzítás vezérlőig elmegy a feszültség.
A vezérlő csatlakozásait megpucoltuk, kapott wd40et, utána jó volt. 7 óra elteltével újra dobta. Gondolom ha a vezérlő szar, akkor az mindig szar.

Mi az ami néha működhet, néha nem?
- elfáradt egy gyertya?
- kontakthiba a vezérlő és gyertya között?
- relé (vagy solenoid)? nem tudom melyik van benne.

Valami tipp? Köszi
Giuntini2016-03-15 12:50:08 // 80228
Robi, még azt elfelejtettem mondani, hogy hideg motornál nem jelentkezik ilyen jól hallhatóan a süvítés, és mintha magadabbra menne a turbonyomás. De most megnézem.
droberto2016-03-15 12:35:53 // 80227
Nekem a téli üzem az 8,4. 40% pálya, 20% városon kívül; 40% város. A város hideg motorral és rövid távokkal értendő. Jelenleg ez az átlagom. Nyáron ez inkább 7,5.
Ha kímélném a gumit ez fél literrel lehetne kevesebb. :)))
Chianti2016-03-15 12:33:48 // 80226
Mille Grazie! Úgy legyen! ☺
Chianti2016-03-15 12:31:31 // 80225
Nálam nagyon nem ideális használat mellett ( rövid távok, sok hidegindítás) téli üzemben, csillaggarázzsal, gyakorlatilag hideg motorral, a számolt fogyasztás 6.6
Haddel2016-03-15 12:23:11 // 80224
Üdv a klubban Cimbi!😃 Gratulálok! Ne is legyen semmi gond azt kívánom.
dpetrenyi2016-03-15 12:19:56 // 80223
Ide is, hátha...!

Érkezik az utódja a 3.0 V6-nak.

ha valakit érdekel:

Eladó
Haddel2016-03-15 12:16:50 // 80222
Igen ,én is igy oldottam meg,hogy már nem foglalkozok vele😃
Nekem most 4500 km-re a nagy átlagom 6.9 liter.De ez szinte csak autópálya,igaz ott elég haladósan.😃
Chianti2016-03-15 12:16:24 // 80221
Köszönöm, és hidd el én is ugyanezt kívánom neked! Nagyon rád férne már!
Giuntini2016-03-15 12:13:50 // 80220
Szerintem ha levesszük, akkor lehet látni, és főleg hallani, hol szökik a levegő.
Chianti2016-03-15 12:13:27 // 80219
Köszi, az jól esne! :o)
droberto2016-03-15 12:11:54 // 80218
Még legalább 2,5x ennyit! :)
Giuntini2016-03-15 12:11:18 // 80217
Sok boldog kilométert!
droberto2016-03-15 12:09:40 // 80216
Most nézem, hogy ezt nem is neked, hanem az Emilnek akartam írni! :)
Chianti2016-03-15 12:08:06 // 80215
Örömmel jelentem, hogy mától én is tagja vagyok a 200K klubnak. Sikerült is elkapni a pillanatot...

Bár még csak szűk 50.000--et töltöttünk együtt, de idáig semmi rendkívüli nem történt. Tudom, majd fog, de Igyekszem megelőzni. :o)
Csabi2016-03-15 12:01:38 // 80214
ha-ha, ennyire nem vagyok paranoiás:))
droberto2016-03-15 11:56:25 // 80213
Hogy látható e valahol tömörtelenségre utaló nyom. :)
Giuntini2016-03-15 11:54:26 // 80212
Megpróbálom először ezt, csak megnézni, mi látható alulról. Az a süvítő hang, nagyon azt mondatja, hogy valahol nagyon szökik a levegő.
droberto2016-03-15 11:52:53 // 80211
Megnéztem, a Sprintmonitor szerint átlagfogyikat:
1.9 JTD 150 LE: 7,14 l/100 km (113 db autó átlaga)
2.4 JTD 200 LE: 8,49 l/100 km (43 db autó átlaga)
2.0 JTD 170 LE: 7,12 l/100 km (29 db autó átlaga)
1,75 TBi 200 LE: 10,5 l/100 km (24 db autó átlaga)
Most már tudjuk, mi, hogy megy, mivel mennyi a szopás, melyik hogy óvja az izlandi zuzmókat és cserébe mit fogyaszt.
Chianti2016-03-15 11:47:44 // 80210
Nagyon sajnálom ami veled, meg az imádott autóddal történik, ezt jó érzésű ember senkinek nem kívánja, legyen bármilyen márka rajongója. Nem tudok mást írni, csak mielőbbi gyógyulást a vasnak, meg a lelkednek! Remélem mostmár tényleg sikerül pontot tenni ennek a hosszú és idegőrlő tortúrának a végére. Kívánom, hogy a VTT-n már csak rossz emlék legyen ez az egész! Fel a fejjel Emil bátyó!
Csabi2016-03-15 11:46:16 // 80209
Miért is? :)
droberto2016-03-15 11:40:52 // 80208
Le kéne venned mielőbb a haspáncélt. :)
Giuntini2016-03-15 11:25:23 // 80207
Na én is így értettem! A turbónál kellett volna keresni, mert ilyen drasztikus teljesítménycsökkenés egyik pillanatról a másikra ennek is lehetett volna előjele.
Csabi2016-03-15 11:17:40 // 80206
De hát még nem biztos a turbó hiba....lehet csak az egyik csövednél szökik a vákuum....
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-15 11:17:38 // 80205
jah hát semmi baj miért nem írnak 2L-et? sokkal jobban mutat :D
Giuntini2016-03-15 11:05:48 // 80204
Aztán a legjobb esetben a 2.4 8,5-öt fogyaszt autópályán. Nekem mostanában felment 10 fölé, de hát megvan a miértje. Én azt mondom, erről igazán nem tehet senki, hogy nem ismerte fel a hibát. A szerelőket rákényszerítették a gyárak, hogy ne keressék az okokat, teljesen a computerre hagyatkoznak, és a valódi okokat nem keresik. Emellett a DPF az én esetemben annyi hibának okozójává vált, hogy mindenre rámondják, hogy DPF hiba. Dettó ugyanez van a BMW-nél. Csak azt nem értem, hogy miért nem hallgatott senki rám! Többször megkérdeztem, több szerelőtől (FIAT, Alfa), hogy nem okozhatja ezt a turbó? Az volt a válasz, hogy a turbónak nincs baja, az Examiner nem írta ki. Pedig amit többször megkérdeztem, a tempomat jelenség, az utalhatott volna erre. Futottam a felesleges köröket, DPF tisztítás, Egr csere, lefalazás, légtömegmérő csere, és mind felesleges volt. Az a baj, hogy ezt nem nekünk kellett volna észrevennünk. Amikor valami nyugtalanított a turbóval, az egy megérzés volt. Én használom az autót, én tudom milyen, helyt kellett volna adni ennek. Ismerősömmel vetettek a BMW-hez egy új részecske szűrőt, és javulás nem lett. Nekem csodálatosan meg lett csinálva a motor, ami tényleg igazi szerelői szakértelmet követelt, az tökéletesnek mondható. Nekem az a meglátásom, hogy egy egész rendszer áttekintésére viszont nincs idő, annyi autó van, hogy három órát eltökölni mindennek a kielemzésével, az időveszteség, amikor ott toporog az ügyfél. Légtömegmérő hiba? Akkor cseréljünk légtömegmérőt. De nem az volt a hiba, hiszen a motor nem kapott levegőt, csak dőlt bele az üzemanyag. Az elején kellett volna kizárni a turbo hibát. De az órákba került volna, és az idő pénz. Sajnos!
droberto2016-03-15 10:34:25 // 80203
Miért vagy ezen leakadva?
A 2.0-nak is 4,4 a specifikációja. Sőt a 2.4-nek is csak 5,4.

Gondolom a Giu-t is a végtelenül életszerű NEDC ciklus alapján mérték.
Egyébként ha pont ezzel a 0,4-el eszik kevesebbet (1,9-hez képest 0,8-al), akkor az már nagyon jó. Hozzá kell tenni, úgy néz ki sikerült letennie a típusnak a 200 kg-ot amit a 159 felszedett a 156-hoz képest. Tömeg táblázat.

Ami viszont a súlynál és a fogyasztásnál is sokkal fontosabb a Giulia esetében, hogy élénk, pörögni, menni szerető, jól vezethető és agilis legyen. Olyasmi mint anno a könnyű karburátoros típusok. Ne lehessen érezni az emisszió besorolás, villabygáz okozta tunyaságot és kelletlenséget. Ha ezt - amit egyébként egyik autógyár se nagyon tud megoldani - megoldják az új motorok, akkor kasszasiker lesz az utód. :)
Don Gombóc2016-03-15 10:27:19 // 80202
Pedig van olyan. Tavaly egy vezetéstechnikai tréningen az egyik okos csávó azt mondta, ő a 2.0 D Mondeojával úgy jár hogy ráteszi a tempomatot 180-ra, és az pont 4 liter fogyasztás 100 kilométeren. Csodálkoztak hogy elfordultam és inkább félrementem rágyújtani.
Don Gombóc2016-03-15 10:23:53 // 80201
Akkor megnyugodtam. Így van ez nálam is. Inkább akkor 8 ha nagyobb részt városizok. Ha túlnyomó részt országuti a megtett táv ott elég neki a 7 ha meg a szabályokat is betartom, illetve a közelében vagyok, akkor a 6,6. Most lent voltam Hódmezővásárhelyen egy 400 km-es turnén, elég volt neki a 7 lityi. Csekket meg majd küldenek ha valami nem sikerült. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-15 10:16:21 // 80200
na ezért vagyok szkeptikus a 2.2-es 4L-es fogyijára, de hát vannak csodák...
Don Gombóc2016-03-15 10:16:16 // 80199
Nekem tavaly ez volt a problémám, Shadin lecsekkolta a gépet a VTT-n aztán már nem írta ki. Ősszel megjött a hidegebb idő, azóta megint írkálja szintén a reggeli indításkor. Aztán ha jó pár órát állok akkor nem, majd csak megint reggel, de olyan is előfordul hogy reggel sem írja. Megtaláltam a megfelelő megoldást rá közben. Leszarom ! :-) Amúgy szerintem az olajgomba konstrukciójával van a hiba. Túl későn jelez nyomást, csúszik az adott jel így időben, az okoska fed. comp. meg baszkurál az egérmozin. :-)
Csabi2016-03-15 10:04:12 // 80198
lassan ott tartunk, hogy az izlandi zuzmóra az amore-t fogja kidobni a google...:D
Shadin2016-03-15 09:52:14 // 80197
Ha kitaposom a lelkét akkor eléri a 8-at is. Egyébként 7,4.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-15 09:48:09 // 80196
tényleg neked mennyit eszik a 2.0? nehéz a lábad azt tudom :D
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-15 09:46:09 // 80195
eddig 7en vagyunk TBi-sek akiket ösemerek....rajtam kívül senki nem írogat ide ...biztos mentik az Izlandi zuzmókat meg közben élmény autóznak :DDD
Ugyan olyan hibákkal biztos nem mivel nincsenek a 3 betűs sz@arságok, majd lesz más :DDD
Shadin2016-03-15 09:36:53 // 80194
Nem azért mert erősebb volt mint a 2.0? :-D
A Zuzmók köszönik a 25% többletfogyasztást abból az üzemanyagból amiből leginkább kevés ban :-DDDDD
És bár a TBi példányszám miatt nem is lesz a típusnak (típus)hibája, kívánom, hogy sose kelljen vele akkorákat szopni, mint a büdös, kerregő dízel szarolaszokkal :-DDDD
És sose derüljön ki, hogy pont ugyanolyan hibákkal fog küzdeni, mint bármelyik másik traki. :-))))))))
És ha valaki betér ide, ajánljuk neki tiszta szívből az egyéb benzines modelleket is, elvégre azok is környezet és zsebpénzbarátok...

...ja nem, bocsi,de hát azok gyengécskék és ahhoz képest sokat esznek, ráadásul a TBi-hez képest pofon egyszerű motorok erősen szervizigényesek :-((((((((((((((((((((((

Jöhetne már VTT, van miről beszélni ;-)
norbi04092016-03-15 08:51:43 // 80193
Szerezz be egy nem nagynavisból való középkonzolt :)
'''''2016-03-15 07:37:42 // 80192
Ha mondtad volna,hogy Robinál leszel,elhoztam volna próbára a dpf-em.Még egy hétig biztos itt marad az autóm és addig az alkatrészeket sem kell hozzáadnom.
Egy próbát megért volna.
szlobod952016-03-15 00:49:24 // 80191
Sziasztok!

A Navi-s középkonzolba gyári rádió lett utólagosan berakva.
Kérdésem, ha én nem akarok navi-t ill. multimédia lejátszót, és megakarom tartani a gyári rádió egységet, ezzel a hézaggal?

l mit lehet kezdeni?



Mivel ugye, nem szabvány méret se maga a "lyuk", se a rádió.

Köszi a választ.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak