Fórum >> Típusok >> 159

Kolci2016-03-13 21:28:14 // 80064
Elvileg nem, de ki tudja. Le lett szerelve, fel lett állítva és feltöltve egy spec löttyel.
Utána egy másik anyaggal és levegő segítségével egy gép áttisztította.
Előtte és utána is belenéztünk, korom feketéről olyan világos szürkére változott.
Az autó fogyasztása egy kicsit eset (1-2 deci), de ez mára már csak az autópályán észrevehető. a regentávok megnyúltak olyan 400-ról 800-ra.
Majd le akarom venni és megnézni a felületét endoszkóppal, de gondolom most is fekete lesz :)
Félek lassan csereérett lesz :(
Ráadásul lassan a kéttömegű is megadja magát. De jó lett volna ha annyit elment volna mint a 156-ban.
Kb.: 40000 amit el lehet vele menni, így megint ősszel kel nagy fába vágnom a fejszém :(
droberto2016-03-13 21:26:40 // 80063
Én nem mondtam, hogy hülyeségeket írtál. Ha nem hiszel benne megértem, viszont az zavar, hogy tényként írsz le dolgokat és nem tudod őket egzaktul alátámasztani.
Egyébként szóba se került a biológia. Mi ez most itt óvoda, megy a pówerkedés, hogy ki az erősebb? :)
forrasr2016-03-13 21:20:30 // 80062
Kezdődő injektor probléma gyakran először csak teljes gáznál jelentkezik
Piritu - 1.000.0002016-03-13 21:17:55 // 80061
...én még a kérdéskörbe bevonnám a "javítási" szokásokat is. A szinte azonnal tanácsolt hárombetűs OFF-ot és az esetleges csippelés hatásait is.
Kolci2016-03-13 21:14:28 // 80060
Végül is azt mondja amit én : Döntő részben szén és rárakódott olaj vagy egyéb........
Itt a döntő szaván van a hangsúly. Az üzemanyagok összetételét, a motor ok kialakítását, a kipufogógáz után kezelését úgy próbálják összehangolni, hogy azok lehet, hogy borzasztóan mérgezőek az égés előtt ( ólommentes adaléka a benzinnek, ADBLUE), de égés után már csak a lehető legkisebb mértékben legyenek károsak. Ez részben össze is jön, de csak részben. Ha minden úgy menne mint ahogy a laborokban, akkor most nem vitáznánk ilyenekről és mindenki happy lenne :)
Gondolom azért elhiszed, hogy az égéstérbe kerülő anyagok közül amelyek nem kívánatosak, azok nem fognak félreállni, majd kisunnyogni, és tisztán csak az oda kellő szénhidrogének és az oxigén ég csak el.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 21:10:15 // 80059
Nem lehet, hogy a tisztítás során megsérülhetett a rendszer? Épp most olvastam németben egy cikket, amiben lebeszélnek az erőszakos tisztításról. klatty
Nekem sose volt kormos a cső vége, tehát jó rendszer esetén nem kormol. Mint ahogy a tied se tette korábban.
szlobod952016-03-13 21:09:16 // 80058
Sziasztok!

A frissen vett 159-esemben valami nem okés a rádió vétellel.
Városokban, kiemelkedőbb helyeken minden okés, de a legtöbbször serceg és gyenge a vétel, ez mitől lehet ill. mivel lehet ezt orvosolni?

Köszi: Bence
Kolci2016-03-13 21:02:49 // 80057
Nekem kormos a vége a regenkor megjelenő füst miatt. Mivel átlagban 800 km körül regenel munkába járásos használat mellett ( 16 oda délután 16 vissza fele város fele országút), nem hiszem, hogy rossz lenne valami mert a fogyasztás sem sok. Télen olyan 6-7 lityó között mozog nem nagypapás tempó mellett.
Én Agip Diesel Tech-el járok főleg, és a használt olaj tudja a c2 is.
A DPF tisztítása után kezdődött ez a kormosodás. Regen után szoktam letakarítani a kipuf végét, és amíg nem regenezik addig patika marad, tehát nem ereszt látható füstöt és kormot addig. ha pályán ér a regen akkor nem kell törölgetni a kipuft, de ha lassabban megyek akkor érthető okokból a több gázolaj miatt olyan mintha feketére eloxálták volna :)
Piritu - 1.000.0002016-03-13 21:02:29 // 80056
Sajna a kormon kívül mást is tud termelni a motor. Főleg, ha nincs benne egr szelep. :-D
Giuntini2016-03-13 20:59:08 // 80055
Erre az injektor dologra már én is gondoltam. De tavaly ilyenkor a generálnál ki volt véve, be lett mérve. Most is csak kipufogó visszavezetés hibát írt ki az Examiner. Viszont ha befecskendezés problémám lenne, az terheléstől függetlenül rossz lenne.
Csabi2016-03-13 20:56:10 // 80054
Régebben be akartam már szúrni ezt a cikket, de nem volt téma, viszont most teljes egészében választ ad az írásodra.
Az autotechnika nagyjaitól:
Hardy2016-03-13 20:53:15 // 80053
Mi is szivtunk az egyik autonknal. A kipufogógáz elemzés túl sok kormot irt. Az ad blue mar nem tudta semlegesíteni a NOX hibát jelzett. Aktivalta a Motorcontrol lámpát. Cseréltek egy rakás erzekelot. Végül az injektorok cseréje oldotta meg a problémát.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 20:47:44 // 80052
Az euro4-et lehetett dpf nélkül simán teljesíteni, erre példa a 147 és a 156.
Az euro5-höz kellett. Anno amikor kijött a 159 azzal reklámozták, hogy a dpf miatt már tudja a leendő 5-öt is. Aztán kiderült, hogy nem, csak az új 2.0 tudta.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 20:46:14 // 80051
az előbb azt írtátok csak víz, meg co jön ki... akkor most még is van még más? :D
Kolci2016-03-13 20:44:40 // 80050
Szóval mivel nem csak szént, hidrogént és oxigént égettél, ezért nem csak ezekből áll a korom tisztán, hanem más anyagokból is, és nem csak szénhidrogén, meg oxigén jön tovább égetni. Amúgy sajna marad korom továbbra is, max megváltozik az összetétele. Szilárd részecskéket továbbra is pufogunk ki, és mivel csak kisebb mérettel tud "kijutni" a DPF-ből így ezek már véráramba juthatnak.

Gondolj regenkor a füstre amit a DPF-es kocsik eregetnek, főleg azok amik már 100000 felett járnak. Láttam már füstöt relatíve új és hibátlan kocsiknál is, amire a szerviz azt mondta, hogy teljesen normális.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 20:43:48 // 80049
Az erősen mérgező nitrogénoxidok mennyiségével.
Ha nem csalnának nem is kapnának engedélyt az autó üzembe helyezésére. Nem véletlenül kell sok autót módosítani (pl. AdBlue) beépítésével, hogy csalás nélkül is tudja.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 20:43:31 // 80048
valamit félre értesz nem a dízellel van a probléma ha nem az euró szabványok kivitelezésével, érdekes az eu6 vagy 7-es teherautóknál valamelyikben nincs is EGR, még is tudja a követelményt, érdekes a 147 1.9 vagy a 2,4-es 166 úgy eu4 hogy nincs benne DPF...de érdekes dolgok ezek....
attól hogy leírják meg lefizetik a mérnököket, hogy mit írjanak le attól sajnos a probléma adott, aztán csalnak fűvel, fával...hát ez a probléma ... meg az, hogy lassan 100e km-re sem terveznek egy autót...bár ez nekem jó :P
Piritu - 1.000.0002016-03-13 20:41:11 // 80047
Az egyszerű kémia akkor kezd el nagyon nem működni, ha a bemenő oldalon valami nem stimmel.
Mondjuk nem C2-es olajat öntünk bele, hanem olyat aminek magas a hamutartalma.
Vagy mondjuk kéntartalmú gázolajat, attól ilyen lesz a kipuff vége:
W.2016-03-13 20:39:34 // 80046
Lehet hogy én nem vagyok tisztában a dpf működésével, te viszont a biológiávalsz állsz hadilábon! Én mégsem mondom, hogy hülyeségeket írkálsz, amikor bedőlsz(sokakkal egyetemben) ennek a dpf maszlagnak! És mielőtt elfajulna a vita, részemről ezzel le is zárom! Mindenki azt hisz el, amit akar, kár, hogy nincs rá semmilyen biológiai bizonyíték, hogy a dpf annyira hasznos, mint amennyi baj van vele!
droberto2016-03-13 20:37:31 // 80045
Vazze... Ezzel kezdtem ma, hogy leírtam: "Egyébként a dízel az ilyen. A jelenleg rendelkezésre álló technológia és anyagtudomány mellett elérték a maximumot és van néhány mellékhatása. Persze te ezt már idejében felismerted, és visszatértél a tiszta oldalra. :)))"
Ha pedig megengeded idézek tőled is: "utolsó gyártású 59-et akartam, 2,4 nincs, a 2.0 meg nem olyan erős amit szerettem volna maradt a benyás...majd kiderül itt milyen hibák jönnek elő, csak reménykedem hogy...." - Ezek szerint te se a szennyezés miatt vettél benzinest.
Tényleg ne legyünk állszentek, az autózás az környezetszennyező. A dízel is, a turbós magasnyomássak közvetlenül befecskendező benzines is és a villamos meghajtású is.
A VW-et is hagyjuk. Rájuk húzták a vizes lepedőt. Mindegyik autógyártó csal. És ezt pontosan tudják a világ vezető politikusai.
Piritu - 1.000.0002016-03-13 20:36:26 // 80044
Azért részecskeszűrő a neve, hogy szűrjön. :-DD
Aztán meg elégeti. A lényeg, hogy a bemenő részecskéknek nagyon jelentős része nem jön ki a másik oldalon.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 20:35:56 // 80043
de mit csalnak, hogy több víz jön ki a kipuffon? :DDDDDDDDDD az csak jó kevés a víz így is ....
W.2016-03-13 20:33:13 // 80042
Vegyél vissza!
Piritu - 1.000.0002016-03-13 20:32:39 // 80041
Azért b@szogatják őket, mert a méréskor csaltak. Ráadásul ezt minden autóba beépítették! Ha esetleg valaki meg akarná mérni, hogy ők igazi adatokat adtak-e meg, akkor is csaljon a rendszer. A többi már rizsa.
(Kb. olyan, mintha a kocsid csak akkor tudná az ígért teljesítményt, ha fékpadon van. Az utcán meg csak a felét.)
Csabi2016-03-13 20:32:38 // 80040
"Amúgy jól hangzik amit írtál az egyszerű kémiával, csak az a bibi, hogy ez laborban igaz, de az életben nem.
Az ideírt elemek reakcióira ez igaz, de sajna nem csak ezek vannak az üzemanyagban és a levegőben."


Az életben is igaz, nem a kipuffgázok összetételéről volt szó, hanem arról, hogy ha a korom égni kezd mi lesz belőle=> ergo nem kisebb részecske ahogy azt írtad, hanem víz és CO2.
Ez nagyjából addig igaz míg fém tiszta a kipufogó vége...
droberto2016-03-13 20:31:33 // 80039
Kezdem már érezni, hogy vérciki vagyok! :)))
droberto2016-03-13 20:31:08 // 80038
Az apróbetűsben leírják igen! :)))
droberto2016-03-13 20:30:04 // 80037
Persze mindent én se tudok! Viszont igyekszem hülyeségeket nem írkálni!
Egyébként félreértetted őt is. Ajánlom ezt a figyelmedbe.
W.2016-03-13 20:29:20 // 80036
De te sem, amit én! Most szűr vagy mégsem?? Gerjesztitek itt a káoszt.....:)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 20:27:05 // 80035
biztos van de ez nem túrós csak sima 1.4 16V szóval sokat nem lehet rajta hozni
Piritu - 1.000.0002016-03-13 20:24:09 // 80034
Tényleg nem olvasod el, amit írok? :-O
20 nanométertől már szűr, az meg pont ötvenszer fér bele a mikrométerbe.
( 1 um = 1.000 nm)
Kolci2016-03-13 20:18:50 // 80033
Valamit félre értettél. Nekem nincs bajom Magával a DPF-el. Nekem a gondolkodással van bajom. Azt mondják ki végül is, hogy ne megfulladjunk a tüdőnk miatt, mert az nagyon nyilvánvaló lenne egy boncolásnál, hogy mi okozta, hanem inkább haljunk meg pl rákban, mert azt nehezebb visszavezetni.
Amúgy jól hangzik amit írtál az egyszerű kémiával, csak az a bibi, hogy ez laborban igaz, de az életben nem.
Az ideírt elemek reakcióira ez igaz, de sajna nem csak ezek vannak az üzianyagban és a levegőben.
Szén, hidrogén és oxigén amiket leírtál és ezen formáikban ideális körülmények között igazad is van.
A baj ott kezdődik, hogy még kismillió elem vesz részt az égésben. Csak néhány a teljesség igénye nélkül : Nitrogén, foszfor, kén alumínium, vas, magnézium, klór ...........
Sajna ezek között is van sok ami nem éppen életbarát anyaggá válik egy égési reakció közben.
Azt is agyon hallgatják, hogy ha nem fogyasztásnöveléssel tisztítanánk a kipufgázokat, akkor tényleges tisztításról is beszélhetnénk, ami persze szintén nem tökéletes.
Itt egy offos példa: a BKV-nál egy ikarus 260-as kb 25-30 lityót eszik, és max euro-3-as. Egy citaro olyan 50 lityó körül miközben euro 5-ös.
1 kilométer ha jól emlékszem 385 FT -ba kerül az ikarus-al és 1000 Ft körül a mergával. Ja és a motorja adagolós mindkettőnek, nem commonrail. Ha eltekintünk a koromszemcse méretétől és a NOx mennyiségétől, akkor is dupla annyi kipufgázt eresz ki 100-on az euro 5-ös, hisz kétszer annyit eszik az olajból.
Ez tetten érhető a szgk-nál is.....
'''''2016-03-13 20:10:13 // 80032
A fiathoz nincs novi box?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 20:09:14 // 80031
Egyszer vezettem eddig mikor kipróbáltam többször sem fogom, Abarth kellett volna 190 lóval :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 20:07:50 // 80030
akkor a DPF-es dejzel zöld autó, miért toszogatják a VW-ent? a japcsik is tiszta hülyék, hogy kitiltották....bakker mindenki fordítva ül a lovon ez itt a baj :DDD
'''''2016-03-13 20:07:45 // 80029
Megnéznélek egyszer a kis fiatban a hátsó ülésen! :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 20:04:42 // 80028
már nekünk is, megszüntettük az 1.3 multifost is :P
droberto2016-03-13 20:04:07 // 80027
Nem lesz annak semmi baja. 3500-as fordulat kb. 5 percig. A vízpumpa és venti megfelelő hőmérsékleten tudja tartani a motort. Cserébe jó tiszta lesz a DPF. :)
droberto2016-03-13 20:00:59 // 80026
"Jelenleg az az álláspont, hogy nem az a legnagyobb baj, hogy rákkeltő, hanem a régi rendszereknél a korom mérete "nagy" volt, ezért ha letüdőztük, akkor nagyjából ki is lélegeztük. A jelenlegi rendszereknél a korom mérete pont akkora, hogy eltömíti a léghólyagocskák diffúziós sejtjeit. Azok innentől már nem tudnak részt venni a légzésben." -Szerinted erről a szűrő tehet. Ez magas nyomás velejárója. Pont ezt felismerve tettették fel a szűrőt. Az tévhit, hogy csak mennyiségi korlátozás miatt.
"A filozófia az, hogy ha ezek beszorulnak, és nem tudunk nagyobbakat csinálni, akkor csináljunk kisebbet, és pont ezt tesszük amikor regenerálás van, sokkal kisebb részecskékké égetjük" - Na itt a baj. Légyszíves állíts elém azt az embert aki ezt kimondta először. A korom égésekor víz és CO2 keletkezik!!!
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia.
'''''2016-03-13 20:00:44 // 80025
Különben meg csak neked van dízeled,nálam már csak két benyás van! :-)
'''''2016-03-13 19:58:33 // 80024
Nem beszélek angolul csak németül.Ebben van az is leírva,hogy csalnak a károsanyag kibocsájtás méréssel és visszahívnak 1.600.000 autót a konszern márkái közül? :-)
Csabi2016-03-13 19:57:36 // 80023
Párszor csináltam már erőltetett regent, 3500as fordulat 6percig. Ezt egy jó motornak bírnia kell, ami azért nem egy extra nagy terhelés. Hűtési elégtelenség 30°C fölött jöhet szóba, amit Robitól tudunk 107 fokos vízhőfoknál megszakítja a regent, amit nem árt kerülni.

A motor generálod óta mentél már 20ezer km-t ha jól emlékszem, gond nem lehet ha minden passzol...
Egyébként ha Shadinnal magas szürőellenállást néztek akkor érdemes megcsinálni.
Referencia értékeket írtam anno, alapjáraton és 3500as fordulaton is.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 19:55:17 // 80022
nem adok ki háttér információkat, én szeretem a dízel autókat, semmi bajuk :DDD
remélem lesz belőlük eur 7, 8, 9, 10 és nem kell szakmát váltanom erre a kis időre...:P
droberto2016-03-13 19:51:46 // 80021
:)
Tomi eddig kerültem őket, de ha te erre vágysz. Neked bármit. :)
W.2016-03-13 19:50:19 // 80020
Ez az, amire jó,agam is próbáltam utalni!
droberto2016-03-13 19:49:38 // 80019
OK, igazad van. De ne is egy alkétrészesbácsi tapasztalatát. :)))

Viccet félretéve, tőled hányan vesznek "csak" olajat, és hányan DPF-et (vagy, hogy igazságos legyek hányan panaszkodnakrá, vagy kérik el egy kiíró telefonszámát)?
W.2016-03-13 19:48:18 // 80018
Ezek szerint számodra sem világos teljesen. Már hogyne válogatna a nagyságon! Piritu pont azt írta, hogy fejlesztik a dpf-et a mikron alatti porszemcsék megkötése felé!
Kolci2016-03-13 19:45:35 // 80017
Jelenleg az az álláspont, hogy nem az a legnagyobb baj, hogy rákkeltő, hanem a régi rendszereknél a korom mérete "nagy" volt, ezért ha letüdőztük, akkor nagyjából ki is lélegeztük. A jelenlegi rendszereknél a korom mérete pont akkora, hogy eltömíti a léghólyagocskák diffúziós sejtjeit. Azok innentől már nem tudnak részt venni a légzésben.
A filozófia az, hogy ha ezek beszorulnak, és nem tudunk nagyobbakat csinálni, akkor csináljunk kisebbet, és pont ezt tesszük amikor regenerálás van, sokkal kisebb részecskékké égetjük. A vicc az, hogy így ezek a részecskék bekerülhetnek a véráramba, aztán, hogy tényleg kiürülnek e, vagy kifejtik áldásos hatásukat, az már a jövő zenéje.

A közvetlen befecskendezéses motorok, mindegy, hogy benyás, vagy diesel, azok sok NOx-et termelnek. Ez azért van, mert nagy nyomáson kerülnek a hengerbe (benzin : 50-70 bar)(diesel : ~ 2000 bar) és a tökéletesebb porlasztás, és a precízebb adagolhatóság miatt magasabb lesz az égéshő, ami az oka a NOx-nek. Na ezért hűtik az égésteret az EGR segítségével, hisz a kipufogógáz beáramoltatása csökkenti az oxigén szintet, ezért nem lesz "tökéletes" az égés, csökken a NOx és a koromszemcseméret nő.
Az elmélet tökéletes, de tudjuk, hogy a valóságban rengeteg problémát okoz.....
Giuntini2016-03-13 19:43:49 // 80016
Egyébként én sem lennék híve kiszedni a Dpf-et. Most itt a városban használtam. Mintha semmi baja nem lenne sőt! Hihetetlenül megy, mint tudjátok Egr lefalazva. Gyönyörűen pörög fel, hihetetlenül megy, csak simogatni lehet a gázpedált. Nem értem az egészet, hajlok arra, amit Shadinék mondanak, hogy itt valami más lehet az egész hátterében. Nem tudom, hogy a turbo környékèn, vagy máshol kell keresni a hiba okát. Lehet, hogy jót tenne a Dpf-nek egy kényszer regen, csak ennek ellene vagyok, féltem a motort.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-13 19:42:46 // 80015
jaja amit sokszor sulykolnak a végén hihető lesz :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak