Angelo Bianco2016-05-09 22:14:30 // 82790
Igen... Valószínű az lesz!!!
KoMo1592016-05-09 22:00:20 // 82789
Szia. Nekem hátul Laufenn 225/50 R17-es gumik vannak fent kb. 1 hónapja. Eddig semmi gond,jól tapad, nekem kopik túlzottan.Reméljük így is marad. Amúgy elvileg Magyarországon gyártják és a Hankook mintával jön ki. http://www.arukereso.hu/gumiabroncs-c3615/laufenn/s-fit-eq-lk01-xl-225-50-r17-98y-p333895660/
Liquid2016-05-09 21:51:00 // 82788
Annyira masszív a futómű, hogy megmozgatva nem mond semmit, tapasztaltam ugyanezt amit te. Vidd el egy olyan helyre (pl. műszaki vizsgaállomás) ahol van "rázópad", ott megmondják mi a baja.
Angelo Bianco2016-05-09 21:15:53 // 82787
Egy kis segítséget, illetve tapasztalatokat kérnék futómű témában!! (tudom ezt így elég nehéz meghatározni, de hátha valaki...)
Tavaly ősszel kb 5000km-rel ezelőtt elkezdett az autó balra kanyarodáskor rossz úton egyszer-egyszer koppanni, igen koppanni tényleg csak egyet a jobb futómű felől. Utána ez a jelenség szintén rossz úton egyre erősödött és már nem csak egyszer csinálta, de még mindig csak balra kanyarodáskor jelentkezett. Ekkor elmentem a szerelőhöz, megmozgattunk mindent, de nem lógott semmi. Most úgy állunk hogy balra kanyarodáskor mindig csinálja és olykor-olykor már egyenesen is, útegyenetlenség függvényében.
Megnéztük ma is egy másik szerelővel, de igazából nem találtunk most se semmi kirívót!
A nagy kérdés, hogy mi lehet a baj?!?! :D Persze erre nem lehet válaszolni, de mi a leggyengébb pont a futóműben, melyik gömbfej...?! Esetleg valami trükk, vicc, fortély, hogyan nézzük még?!
Előre is ki a tanácsokat!!! ;)
Tavaly ősszel kb 5000km-rel ezelőtt elkezdett az autó balra kanyarodáskor rossz úton egyszer-egyszer koppanni, igen koppanni tényleg csak egyet a jobb futómű felől. Utána ez a jelenség szintén rossz úton egyre erősödött és már nem csak egyszer csinálta, de még mindig csak balra kanyarodáskor jelentkezett. Ekkor elmentem a szerelőhöz, megmozgattunk mindent, de nem lógott semmi. Most úgy állunk hogy balra kanyarodáskor mindig csinálja és olykor-olykor már egyenesen is, útegyenetlenség függvényében.
Megnéztük ma is egy másik szerelővel, de igazából nem találtunk most se semmi kirívót!
A nagy kérdés, hogy mi lehet a baj?!?! :D Persze erre nem lehet válaszolni, de mi a leggyengébb pont a futóműben, melyik gömbfej...?! Esetleg valami trükk, vicc, fortély, hogyan nézzük még?!
Előre is ki a tanácsokat!!! ;)
Piritu - 1.000.0002016-05-09 20:56:17 // 82786
Ha automata a menetfény, akkor felkapcsolja a topítottat. Ha nem - mint pl a Giuliettámban is - akkor csak a useren múlik. Bár ha belegondolok esténként elég sok autó mászkál lámpa nélkül a városban, az is csak user függő...
Piritu - 1.000.0002016-05-09 20:53:33 // 82785
Azért ha beleolvasol pl a 156 topikba, itt egyre gyakoribbak a megválaszolatlan kérdések és az egy hsz-es kérdezők...
Liquid2016-05-09 20:50:58 // 82784
Laufenn az mi? :) a Barummal valszeg nem nyúsz kakiba, bár nagyon sok esetben ne, az a legolcsóbb értelmes márka/típus
Liquid2016-05-09 20:49:30 // 82783
Egy gyik valóban nagyon jó és hiánypótló lenne, de az is igaz sajna hogy tisztelet a kivételnek, de a nálamnál jelentősen fiatalabb generáció nagy része előbb kérdez mint hogy egy másodpercet is gondolkodna. Mondjuk ezt inkább a fész alapján és a fiatal kolegáim egy részének megnyilvánulásaiból szűrtem le nem az Amore-ból.
Liquid2016-05-09 20:46:37 // 82782
ez valahol igaz, de miután 73adszor linkeltem be valamit, amit a gugli is kidob, csökken a lelkesedésem :) Bár ez a része még rendben van, és itt nincs leosztva az ember hogy hülye, ha segít, mint a fészen.
Liquid2016-05-09 20:43:37 // 82781
Dzsozy2016-05-09 20:15:48 // 82780
Dzsozy2016-05-09 20:13:09 // 82779
Szép estét Urak!
Megjártuk Gödöllőt oda-vissza, gyarapodott a "család" egy másik 2.2JTS-el. Erre az enyém megadta magát. :)Igaz hazahozott, meg a poroltó se kellett. Nem túl jók a képek, de azért látszik. hogy a befecskendező szelep tömítése ill. az alatta lévő műanyag hézagoló megadta magát. Volt vagy ezer hibaüzi. Viszont a szétszerelés után azt vettük észre, hogy a 2. képen látható fém patent vagy mi a szösz, abból egyel kevesebb van. Arra tippelünk, hogy annak hiánya miatt volt nagyobb erőhatásnak kitéve a cucc. ePer nem hozza, alfa rieglerbe se tudnak mit mondani, pedig szakszerviz. Írtam bontókba, mert valszeg egy komplett cucc kellene, de sajna nem válaszoltak még. Újat felesleges vennem,mert ahhoz se adnak ilyen cuccot.
Szerintetek más lehetőség?
Megjártuk Gödöllőt oda-vissza, gyarapodott a "család" egy másik 2.2JTS-el. Erre az enyém megadta magát. :)Igaz hazahozott, meg a poroltó se kellett. Nem túl jók a képek, de azért látszik. hogy a befecskendező szelep tömítése ill. az alatta lévő műanyag hézagoló megadta magát. Volt vagy ezer hibaüzi. Viszont a szétszerelés után azt vettük észre, hogy a 2. képen látható fém patent vagy mi a szösz, abból egyel kevesebb van. Arra tippelünk, hogy annak hiánya miatt volt nagyobb erőhatásnak kitéve a cucc. ePer nem hozza, alfa rieglerbe se tudnak mit mondani, pedig szakszerviz. Írtam bontókba, mert valszeg egy komplett cucc kellene, de sajna nem válaszoltak még. Újat felesleges vennem,mert ahhoz se adnak ilyen cuccot.
Szerintetek más lehetőség?
Shadin2016-05-09 19:46:43 // 82778
Mellesleg a nappali fény esős, ködös időben ill. szürkületkor elég szar. Mármint pl. hátulról ráközelítve pályán :-( Nem kellene felkapcsolnia a rendes világításnak sötétben? Csak a lúzeren múlik? Elég gáz szerintem.
Shadin2016-05-09 19:33:45 // 82776
Azt írja a TC, hogy a csökkentett fényerejű távfény nem legális megoldás nappali fénynek MO-n :-( De miért?
Trombozis2016-05-09 16:55:58 // 82775
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-09 16:48:49 // 82774
erre is dob ki a google infót :DDD
kell egy kis....
kell egy kis....
Trombozis2016-05-09 16:15:47 // 82773
Nem mindenki információ bróker. :D
Például én még mindig nem találom a kérdésemre a megoldást. Akkor szoktam feltenni, ha kell egy kis löket. Mert már nem tudom mit írjak a google haveromnak. :)
Például én még mindig nem találom a kérdésemre a megoldást. Akkor szoktam feltenni, ha kell egy kis löket. Mert már nem tudom mit írjak a google haveromnak. :)
Greentimus2016-05-09 16:01:51 // 82772
18-as felnihez 30.000 Ft/db-ig melyik gumit ajánljátok? Évi 15.000 km-t megyek.
Méretek 235/40 (jelenleg ilyen van rajta) vagy 225/45.
25k-ért lenne Barum Bravuris 3HM, 20k-ért Laufenn S Fit EQ.
Barumról jókat írnak: link
Laufennről nincs még teszt.
Haver Kumho Le Sportot ajánlott, de olvastam, volt aki befürdött vele közületek.
Méretek 235/40 (jelenleg ilyen van rajta) vagy 225/45.
25k-ért lenne Barum Bravuris 3HM, 20k-ért Laufenn S Fit EQ.
Barumról jókat írnak: link
Laufennről nincs még teszt.
Haver Kumho Le Sportot ajánlott, de olvastam, volt aki befürdött vele közületek.
Pityukoma2016-05-09 15:47:11 // 82771
Ezeken a dolgokon nagyon sokat segítene ha az Amore egy kicsit változna. Pl lenne a különböző típusokhoz egy "GYIK" rovat, amit a tagok bővíthetnének a saját tapasztalatukkal. + lenne hasonló elgondolással egy "Vásárlási tanácsadó, avagy mire figyeljünk vétel előtt"
Viszont ezeket is már beszéltük párszor itt ebben a topikban is és a Site-fejlesztés-ötletek,hibák című topikban is.
Viszont ezeket is már beszéltük párszor itt ebben a topikban is és a Site-fejlesztés-ötletek,hibák című topikban is.
yani🍀2016-05-09 15:38:43 // 82770
Nem vagyunk egyformák, más az ingerküszöbünk, és más az igényesség amit önmagunk felé támasztunk. Ha egy téma érdekel, akkor én abba beleásom magamat.
Néhány éve amikor bejöttek az Androidos telók, nem mindegyikben volt magyar menü.
Én akartam, hogy az enyémben legyen. Napokig bújtam a netet, majd vettem a bátorságot és nekiálltam rootolni, custom romot telepíteni, stb. Közöm nem volt a témához, de érdekelt, megtanultam, sőt megcsináltam másnak is. Ingyen!
Amikor kitaláltam, hogy nekem 159 kell, akkor elkezdtem utánaolvasni. Elég hamar rátaláltam az Amorera. Írni nem tudtam, de olvasni azt igen. Már akkor sokat tudtam az autóról, amikor elmentem megnézni az elsőt, amit meg is vettem. Ahogy kell. DDDD
Kérdés és kérdés között is van különbség. Én az olyan általános kérdésekkel nem tudok mit kezdeni, amelyek nem 159 specifikusak. Egy autó üzemben tartása a hibáktól eltekintve, nem típusfüggő. Kell bele olaj, cserélni kell a kopó alkatrészeket, stb. Én szeretek tisztában lenni a saját dolgaimmal, próbálom megérteni mi hogyan működik. Valószínűleg ezzel nincs mindenki így és ezt nehezen tolerálom.
Néhány éve amikor bejöttek az Androidos telók, nem mindegyikben volt magyar menü.
Én akartam, hogy az enyémben legyen. Napokig bújtam a netet, majd vettem a bátorságot és nekiálltam rootolni, custom romot telepíteni, stb. Közöm nem volt a témához, de érdekelt, megtanultam, sőt megcsináltam másnak is. Ingyen!
Amikor kitaláltam, hogy nekem 159 kell, akkor elkezdtem utánaolvasni. Elég hamar rátaláltam az Amorera. Írni nem tudtam, de olvasni azt igen. Már akkor sokat tudtam az autóról, amikor elmentem megnézni az elsőt, amit meg is vettem. Ahogy kell. DDDD
Kérdés és kérdés között is van különbség. Én az olyan általános kérdésekkel nem tudok mit kezdeni, amelyek nem 159 specifikusak. Egy autó üzemben tartása a hibáktól eltekintve, nem típusfüggő. Kell bele olaj, cserélni kell a kopó alkatrészeket, stb. Én szeretek tisztában lenni a saját dolgaimmal, próbálom megérteni mi hogyan működik. Valószínűleg ezzel nincs mindenki így és ezt nehezen tolerálom.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-09 15:06:08 // 82769
akár vagy:
" megjelent egy hópihe a műszerfalon az mit jelent? nem jó a vízhőfok?"
" kigyulladt egy sárga tartály jel, kevés a hűtővíz?"
" megjelent egy hópihe a műszerfalon az mit jelent? nem jó a vízhőfok?"
" kigyulladt egy sárga tartály jel, kevés a hűtővíz?"
emGéza2016-05-09 14:56:34 // 82768
Ilyenre gondolsz ?
A tegnapi adásból másoltam .
"Sziasztok
hátsó fékbetéteket cseréltem , most be esik a fékem fékezéskor , mert az új betét vastagsága miatt vissza kellett nyomnom a munkahengert és kicsit ki csavartam a légtelenítőt ,hogy könnyebben vissza menjen
a légtelenítést milyen módon ajánlanátok ?
előre is köszi"
A tegnapi adásból másoltam .
"Sziasztok
hátsó fékbetéteket cseréltem , most be esik a fékem fékezéskor , mert az új betét vastagsága miatt vissza kellett nyomnom a munkahengert és kicsit ki csavartam a légtelenítőt ,hogy könnyebben vissza menjen
a légtelenítést milyen módon ajánlanátok ?
előre is köszi"
Csabi2016-05-09 14:53:35 // 82767
Nem osztom amit írsz, mert nem veszed figyelembe azt, hogy aki új az oldalon, az sok mindennel nincs tisztában, alapvetően lehet hogy az oldal felépítésével sem.
Ha hozzá vesszük például, hogy nem olyan munkahelye van ahol egész nap tudja bújni az amorét (mint itt sokan...:) ) akkor nem biztos hogy van ideje visszaolvasni heti több száz hozzászólást, a topic tartalmáról ~83k hozzászólásról nem is beszélve.
A blogokban keresni szintén sok idő...Nekünk aktív tagoknak akik naponta néznek fel ide, természetes, és fejből tudjuk, h miről mikor volt szó kb....de aki kéthetente néz ide, vagy épp egy sürgős problémával találkozik, az akkor csak visszaolvasás után kérdezhet???...Biztos vagyok benne, hogy Te sem így gondolod, annak ellenére, hogy ezt írtad..:)
Egy fórumban arra biztatni az újakat, hogy mielőtt valaki kérdezz az előtte tájékozódjon, googlézon, szerintem pont a fórum célját öli meg...Ennyi erővel egy kérdés előtt menjen könyvtárba , meg a közeli autószervizbe aztán ha ott sem kapott választ akkor kérdezhet...
Tudom, túlzok de még is azt gondolom, hogy mindenki kérdezzen ha valamit nem tud, vagy bizonytalan, aztán ha valakinek van ideje, és akarata az majd válaszol...
Ha hozzá vesszük például, hogy nem olyan munkahelye van ahol egész nap tudja bújni az amorét (mint itt sokan...:) ) akkor nem biztos hogy van ideje visszaolvasni heti több száz hozzászólást, a topic tartalmáról ~83k hozzászólásról nem is beszélve.
A blogokban keresni szintén sok idő...Nekünk aktív tagoknak akik naponta néznek fel ide, természetes, és fejből tudjuk, h miről mikor volt szó kb....de aki kéthetente néz ide, vagy épp egy sürgős problémával találkozik, az akkor csak visszaolvasás után kérdezhet???...Biztos vagyok benne, hogy Te sem így gondolod, annak ellenére, hogy ezt írtad..:)
Egy fórumban arra biztatni az újakat, hogy mielőtt valaki kérdezz az előtte tájékozódjon, googlézon, szerintem pont a fórum célját öli meg...Ennyi erővel egy kérdés előtt menjen könyvtárba , meg a közeli autószervizbe aztán ha ott sem kapott választ akkor kérdezhet...
Tudom, túlzok de még is azt gondolom, hogy mindenki kérdezzen ha valamit nem tud, vagy bizonytalan, aztán ha valakinek van ideje, és akarata az majd válaszol...
David | Centocinquantanove2016-05-09 14:45:47 // 82766
Teljes mértékben igazat adok, leszámítva egy kérdést. Az "olcsóbb megoldás nincs?" című kérdés csak bizonyos témákban agyzsibbasztó, de hogy értsd mire gondolok mondok példát.
A nyomozgatás, meg az utánakérdezősködéssel már soktízezer forintot megspóroltam, mert igenis volt olyan eset, amikor olcsóbb és jobb megoldásokat, tippeket kaptam Tőletek (pl. klíma, EGR és társai).
Bevallom, voltak/vannak olyan témák, amik műszakilag (még) vakfolt számomra, és ha nem kérdezősködök itt köztetek, akkor a szerelők, szervizek simán lehúztak volna.
Tényleg nem vagyok fillérb*szó, de volt már olyan eset, nem is egy, hogy az itt kapott infóval mentem szervizbe, és csak azért nem tudtak lehúzni a hülyeséggel.
Ettől függetlenül tényleg rengeteg olyan van, hogy az "olcsóbb megoldás nincs?" kérdéstől kinyílik a bicska.... :) Szóval jogos, de van kivétel :)
A nyomozgatás, meg az utánakérdezősködéssel már soktízezer forintot megspóroltam, mert igenis volt olyan eset, amikor olcsóbb és jobb megoldásokat, tippeket kaptam Tőletek (pl. klíma, EGR és társai).
Bevallom, voltak/vannak olyan témák, amik műszakilag (még) vakfolt számomra, és ha nem kérdezősködök itt köztetek, akkor a szerelők, szervizek simán lehúztak volna.
Tényleg nem vagyok fillérb*szó, de volt már olyan eset, nem is egy, hogy az itt kapott infóval mentem szervizbe, és csak azért nem tudtak lehúzni a hülyeséggel.
Ettől függetlenül tényleg rengeteg olyan van, hogy az "olcsóbb megoldás nincs?" kérdéstől kinyílik a bicska.... :) Szóval jogos, de van kivétel :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-05-09 14:40:47 // 82765
jajjmár, kis tolerancia, lassan itt is jönnek a "milyen színű a barnamedve" kérdések, mint a f@szbúkon :DDD
Angelo2016-05-09 14:39:54 // 82764
Nagyon,nagyon szépen köszönöm!!!sajnálatos módon a gépkocsi vásárlásakor nem volt meg :(
yani🍀2016-05-09 14:37:15 // 82763
És üdv. közöttünk!
Angelo2016-05-09 14:34:19 // 82761
Sziasztok!
Még nagyon friss ropogós új tag vagyok,próbálok teljes mértékben beilleszkedni és megfelelni a minőségi elvárásoknak :)Abban kérném a segítségeteket,hogy próbáltam a neten kezelési útmutatót keresgélni a 159-eshez,de sajna még nem találtam.Ha esetleg valakinek van lementve PDF-ben vagy egyéb formátumban,ettől a kedves Alfás kollégától elkérhetném???
Nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget:)
email:turyrichard@gmail.com
Még nagyon friss ropogós új tag vagyok,próbálok teljes mértékben beilleszkedni és megfelelni a minőségi elvárásoknak :)Abban kérném a segítségeteket,hogy próbáltam a neten kezelési útmutatót keresgélni a 159-eshez,de sajna még nem találtam.Ha esetleg valakinek van lementve PDF-ben vagy egyéb formátumban,ettől a kedves Alfás kollégától elkérhetném???
Nagyon szépen köszönöm előre is a segítséget:)
email:turyrichard@gmail.com
Giuntini2016-05-09 14:32:10 // 82760
Akkor csipeget rendesen.
emGéza2016-05-09 14:06:43 // 82759
Összeállt a képlet .
11.000 km-re 7,5 L Selenia Start kapott és 4 L-t engedtem le .
(A TS 10.000 km és 6 L Selenia 20K-ből , 3,5 L-t hagyott.)
Már decemberben tudtam , hogy más olaj után nézek .
Agip i-sint 5W-40 lett . Hogy miért ? Mert az "olajos" topikban nem írt róla senki rosszat .
11.000 km-re 7,5 L Selenia Start kapott és 4 L-t engedtem le .
(A TS 10.000 km és 6 L Selenia 20K-ből , 3,5 L-t hagyott.)
Már decemberben tudtam , hogy más olaj után nézek .
Agip i-sint 5W-40 lett . Hogy miért ? Mert az "olajos" topikban nem írt róla senki rosszat .
Shadin2016-05-09 13:29:18 // 82758
Talán egy pucolás még segíthet.
Soldiert2016-05-09 13:20:34 // 82755
Az egyik tömítésen csak 3 db 6mm átmérő körüli furat van. Akkor az már szűkített?
Giuntini2016-05-09 13:13:55 // 82754
Igazad van Jani! Ennek az oka, hogy tele lett a Hahu a kétmillió alatti 159-el. Amikor én vettem lassan három éve összesen 35 db környékén mozgott. Akkor volt összesen 4-5 db 2,4 automata. Az alkatrészek megmaradtak a 10 milliós autó árán. Én is szívbajt kaptam, hogy a 2,4-hez egy fékjavító készlet (két tüske meg a rugó) 17 ezer forintba kerül. Sikerült más forrasból olcsóbb, ha szükség lesz rá. Már egy-két újabb hozzaszólásnál jelentkezett is. Ez egy draga autó, fenntartasa sem olcsó. És bármi előjöhet rajtuk, mert a dízelek min. 200 ezret futottak, vagy jóval többet. Egyesek szeretnék hinni, hogy 100 ezer van az autójukban. A kérdések az autó vétellel kapcsolatban
Szinte csak az olcsót keresik, ha meg valami jó, és megkérik az árát akkor fanyalognak. Egy latszólag jó autó is lehet nagyon problémás (az enyém). Nem lehet belelátni. Még egy szerelő sem tudja megmondani a frankót.
Szinte csak az olcsót keresik, ha meg valami jó, és megkérik az árát akkor fanyalognak. Egy latszólag jó autó is lehet nagyon problémás (az enyém). Nem lehet belelátni. Még egy szerelő sem tudja megmondani a frankót.
Invisible2016-05-09 13:11:52 // 82753
Sajnos nagyon sok autóvásárló nem számol a fenntartási költségekkel és csak a vételárat nézik. Szerintem 159 alkatrész árai nem is annyira vészesek, mikor nézelődtem autócserekor, hogy mi legyen az "új" autó márkája volt pár offos márka ahol leesett az állam az alkatrész áraktól :)
Megértem, hogy felbosszantanak ezek dolgok, de gondolj arra, hogy az idegeskedés árt a szépségnek! :D
Megértem, hogy felbosszantanak ezek dolgok, de gondolj arra, hogy az idegeskedés árt a szépségnek! :D
Shadin2016-05-09 13:08:37 // 82751
Erre nem fog hibát dobni. Ha még nincs benne EGR szűkítő, akkor tedd be, attól javulhat.
emGéza2016-05-09 13:05:16 // 82750
Ne mérgelödj! 😉
A fb-on olyanok vannak, hogy a Fábry is tanulni járhatna oda. Sokszor sírok a
nevetéstől. 😂
A fb-on olyanok vannak, hogy a Fábry is tanulni járhatna oda. Sokszor sírok a
nevetéstől. 😂
yani🍀2016-05-09 12:49:31 // 82747
Most majd biztosan kapok jó néhány hozzászólást, hogy antiszoc vagyok és nem segítek fórumtársaimnak, de nem bánom.
Engem jobban zavarnak azok a kérdések, amelyeket már számtalanszor feltettek itt a fórumon, többen válaszoltak is rá, de hosszabb-rövidebb időn belül újra előkerülnek.
Hetente kérdés, hogy mikor kell olajat cserélni, milyen és mennyi olaj kell az adott típusba? Most vettem, cseréljek vezérlést?
Miért nem lehet visszakeresni a hozzászólások között vagy csak úgy nézegetni a régebbi fórumtársak blogjait? A Google is a barátunk, ott is sok minden megtalálható.
Miért nem a gépkönyvet kérik el a tisztelt kérdezők? Ha van nekik, akkor miért nem nézegetik azt?
Senkit nem akarok megbántani, de ha valaki annyira nem ért az autójához, hogy milyen olajat kell beletenni, az miért nem megy el szerelőhöz? Feltételezem, hogy az olajcserét sem tudja megcsinálni otthon.
"A nincs olcsóbb megoldás? "kérdésektől pedig egyenesen a falra mászok.
A 159 új korában 10+ milliós kategóriába esett. Az árfekvése tükrözte a beépített anyagok árait is. Az alkatrészek attól nem lettek jelentősen olcsóbbak, hogy most az új ár 20-30%-át éri csak egy-egy példány. Amikor megvesz az ember egy autót, miért nem számol annak fenntartásával? Néhány példány kivételével ezekre az autókra költeni kell vagy kellene. Ezért adják el.
Biztosan szíven üt néhány cartársat amit írtam, de nem tudom magamban elfojtani mit gondolok ezekben a kérdésekben.
Engem jobban zavarnak azok a kérdések, amelyeket már számtalanszor feltettek itt a fórumon, többen válaszoltak is rá, de hosszabb-rövidebb időn belül újra előkerülnek.
Hetente kérdés, hogy mikor kell olajat cserélni, milyen és mennyi olaj kell az adott típusba? Most vettem, cseréljek vezérlést?
Miért nem lehet visszakeresni a hozzászólások között vagy csak úgy nézegetni a régebbi fórumtársak blogjait? A Google is a barátunk, ott is sok minden megtalálható.
Miért nem a gépkönyvet kérik el a tisztelt kérdezők? Ha van nekik, akkor miért nem nézegetik azt?
Senkit nem akarok megbántani, de ha valaki annyira nem ért az autójához, hogy milyen olajat kell beletenni, az miért nem megy el szerelőhöz? Feltételezem, hogy az olajcserét sem tudja megcsinálni otthon.
"A nincs olcsóbb megoldás? "kérdésektől pedig egyenesen a falra mászok.
A 159 új korában 10+ milliós kategóriába esett. Az árfekvése tükrözte a beépített anyagok árait is. Az alkatrészek attól nem lettek jelentősen olcsóbbak, hogy most az új ár 20-30%-át éri csak egy-egy példány. Amikor megvesz az ember egy autót, miért nem számol annak fenntartásával? Néhány példány kivételével ezekre az autókra költeni kell vagy kellene. Ezért adják el.
Biztosan szíven üt néhány cartársat amit írtam, de nem tudom magamban elfojtani mit gondolok ezekben a kérdésekben.
Soldiert2016-05-09 12:47:48 // 82746
Üdv!
1.9 8V JTDM 939A7.000 motorkódú 2010-es évjáratú gépem van.
Bemelegedés alatt inkább, de üzemmeleg motornál is volt rá példa, hogy részterhelésen, 1500-2000 fordulat környékén berángat az autó picit. Kicsi gázadással vagy gázelvétellel abbahagyja. Közben a turbónyomás leesik 0-ra, ha elveszem a gázt akkor motorféken felmegy a nyomás 0,2-re, gázadásnál értelem szerűen emelkedik.
EGR szelepet kipucoltam, szép könnyen jár. Azt hogy az EGR-en lévő mágnesszelep jól dolgozik e azt nem tudom, csak azt tudom, hogy nem volt betárolt hiba a motorvezérlőben.
Van valakinek ötlete mitől csinálhat ilyet az autó?
1.9 8V JTDM 939A7.000 motorkódú 2010-es évjáratú gépem van.
Bemelegedés alatt inkább, de üzemmeleg motornál is volt rá példa, hogy részterhelésen, 1500-2000 fordulat környékén berángat az autó picit. Kicsi gázadással vagy gázelvétellel abbahagyja. Közben a turbónyomás leesik 0-ra, ha elveszem a gázt akkor motorféken felmegy a nyomás 0,2-re, gázadásnál értelem szerűen emelkedik.
EGR szelepet kipucoltam, szép könnyen jár. Azt hogy az EGR-en lévő mágnesszelep jól dolgozik e azt nem tudom, csak azt tudom, hogy nem volt betárolt hiba a motorvezérlőben.
Van valakinek ötlete mitől csinálhat ilyet az autó?
norbi04092016-05-09 11:50:41 // 82745
Amikor én álltam az első olajcsere előtt, rájöttem, hogy valóban túl van bonyolítva ez az olaj téma. Akkor én is túlságosan belemásztam és rájöttem, hogy felesleges. Mindenki eldönti, hogy mint rak a saját autójába. Mióta nálam van az enyém... Selenia még nem volt benne. Jelenleg is pl. Motul 5W40 lötyög a teknőben és 10ezrenként cserélem :)
Giuntini2016-05-09 11:42:50 // 82744
Ha gyártanak még a Castrolon kívül akkor azt megkövetem. Lehet hogy a Liqui Moly is. Ezt csak úgy példanak hoztam fel. Én csak azt akartam mondani, hogy nehogy motorkárról beszéljünk, mert valamit
különbözőképpen lehet értelmezni. Erhardnak igaza van, túl van lihegve az olajkérdés. Akinek nincs benne a Dpf az siman tegye be a WR40-et, de a Dpf-nél csak a 30 PE jó, ha Seleniahoz ragaszkodik. Mimdenesetre a gyár változtatott volna az olajon, ha nem lenne bele való, akkor gyártottak volna hozzá 40-est. Meg kéne nézni egy Croma specifikaciót, ahhoz a FIAT mit ír. Kíváncsi lennék rá.
különbözőképpen lehet értelmezni. Erhardnak igaza van, túl van lihegve az olajkérdés. Akinek nincs benne a Dpf az siman tegye be a WR40-et, de a Dpf-nél csak a 30 PE jó, ha Seleniahoz ragaszkodik. Mimdenesetre a gyár változtatott volna az olajon, ha nem lenne bele való, akkor gyártottak volna hozzá 40-est. Meg kéne nézni egy Croma specifikaciót, ahhoz a FIAT mit ír. Kíváncsi lennék rá.
Csabi2016-05-09 11:16:13 // 82743
"Továbbra is osszuk meg egymással a tapasztalatainkat, és ne menjünk el a mérnöki disszertáció irányába. "
Ez így van, de azért abba az irányba se menjünk el, hogy minden megalapozottság nélkül valótlan dolgokat már-már tényként állítunk.
Ez így van, de azért abba az irányba se menjünk el, hogy minden megalapozottság nélkül valótlan dolgokat már-már tényként állítunk.
Csabi2016-05-09 11:06:22 // 82742
Sok gyártó gyárt még 40-es, alacsony hamutartalmú DPF-es olajat, szerencsére nem csak a Castrol... Ne vezess félre...:)
Pityukoma2016-05-09 10:53:00 // 82741
Az pont elèg amit hozzá csomagoltak, úgy van a doboz méretezve :-DDD Nehogy túltöltsd!