Azt raktam bele én is .
El is durrant a főtengely szimering . A 47-es még bírja ,vagy küzd az Agip i-Sint-tel .
Na jó ! Ez valami vicc akart lenni részemről . :-D
Szerintem jó bele és a motor se tiltakozott , hogy : NEEEE ... ;-)
emGéza2016-10-20 20:50:08 // 86353
sutyi702016-10-20 20:41:02 // 86352
Szívesen élnék a lehetőséggel, főleg hogy én is XI-ben vagyok.
Egyébként a telefonom látja a B&M-t, mindig.
Egyébként a telefonom látja a B&M-t, mindig.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-20 20:36:32 // 86351
mehet bele...
Angelo Bianco2016-10-20 20:32:42 // 86350
Üdv Mindenki!
1.9 Jtdm 16V(DPF) motornak mi a gyári előírt olaj viszkozitása?!
A könyvében is és a netes olajáruházak keresőjében is a többség az 5W-30-at írja. De itt az Amore-n a "Típusok" közt a 159 adatlapján 5W-40 van.
Igazából nem foglalkoztatna a kérdés, mert eddig Castrol 5W-40 ment bele, nem is volt vele gond, nem fogyott. De most lenne nagyon 'kedvező' :) áron Agip 5W-30.
Pontosan ez:
http://eni-ita.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=hon&type=8872eeb1c13c85f053f6a59cac69f413
Mehet bele szerintetek?
Valaki esetleg használ ilyen olajat?!
1.9 Jtdm 16V(DPF) motornak mi a gyári előírt olaj viszkozitása?!
A könyvében is és a netes olajáruházak keresőjében is a többség az 5W-30-at írja. De itt az Amore-n a "Típusok" közt a 159 adatlapján 5W-40 van.
Igazából nem foglalkoztatna a kérdés, mert eddig Castrol 5W-40 ment bele, nem is volt vele gond, nem fogyott. De most lenne nagyon 'kedvező' :) áron Agip 5W-30.
Pontosan ez:
http://eni-ita.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=hon&type=8872eeb1c13c85f053f6a59cac69f413
Mehet bele szerintetek?
Valaki esetleg használ ilyen olajat?!
RomeoOne2016-10-20 15:41:27 // 86349
Igen, nekem is 5x100-as volt a régi 147-esen, mozgókúpos csavarok nélkül. Így vettem a kocsit. Első szerviznél szólt a szerelő, hogy nagyobb az osztóköre a felninek, mozgókúpos csavarok kellenének inkább bele. Akkoriban még csak két szót nem értettem ebből, hogy mi az a mozgókúpos csavar meg mi az az osztókör :D
De megadtam neki aztán a tisztességet és vettem bele.
Amúgy meg elég 1 mm-t elvinnie, mivel ugye az osztókörök átmérője között van 2 mm különbség, ez 1 mm-t jelent a két furat helyzete között.
De megadtam neki aztán a tisztességet és vettem bele.
Amúgy meg elég 1 mm-t elvinnie, mivel ugye az osztókörök átmérője között van 2 mm különbség, ez 1 mm-t jelent a két furat helyzete között.
Kócosw2016-10-20 14:38:35 // 86348
2 mm et elvisz a mozgokupos de többet nemigen. Uh a 5*112 sztem jo kell legyen.
Nekem 156 on az 5*98 ra az 5*100 hibatlan volt mozgokupossal.
Nekem 156 on az 5*98 ra az 5*100 hibatlan volt mozgokupossal.
Shadin2016-10-20 14:03:57 // 86347
Shadin2016-10-20 13:53:56 // 86346
Kemény mint a katonaság...
RomeoOne2016-10-20 12:51:50 // 86345
Oké, az jó lenne majd. Kíváncsi vagyok, látható-e túlnyúlás a peremnél. Akkor lehet elég lenne a 18x8-as felni is, ha erre a szélességre is jó a 245-ös gumi.
Liquid2016-10-20 12:38:11 // 86344
Dömpinek volt 255-is :)
Elfér, eddig nme láttam semmi negatívumot. Ha gondolod lefotózom, amikor épp nem esik az eső :)
Elfér, eddig nme láttam semmi negatívumot. Ha gondolod lefotózom, amikor épp nem esik az eső :)
RomeoOne2016-10-20 12:36:13 // 86343
Ha jól tudom, a 19"-es Ti felnik is csak 8" szélesek. Így azért gondolom a dobbal való találkozás sem olyan valószínű. Bár a kalkulátorok alapján az a 245-ös guminak már egy kicsit szűkös is. Vagy nem?
RomeoOne2016-10-20 12:34:16 // 86342
Ez a fogyasztás különbség tényleg soknak tűnik. Mindegy, nem munkaautóról van szó. A teljesítmény/mozgékonyságot viszont nem szeretném elveszteni. Remélhetőleg azért nem fojtja le nagyon durván.
A te 18"-asod is 9" széles?
A te 18"-asod is 9" széles?
Liquid2016-10-20 12:20:45 // 86341
TI-n elfér a 245/40R19, és a 25/55R17, ilyeneket használok.
Előfordul, ohgy beleér a dobbetétbe, de csak extrém esetben.
18-cal nincs tapasztalatom, de ebből szerintem már ki tudod kalkulálni.
Előfordul, ohgy beleér a dobbetétbe, de csak extrém esetben.
18-cal nincs tapasztalatom, de ebből szerintem már ki tudod kalkulálni.
Csabi2016-10-20 11:53:24 // 86340
Több éve használok nyári 245/40 gumit R18" felnin, a télihez viszonyítva (225/50 R17) azért érezhető a különbség minden téren. A teljesítmény csökkenés észrevehető még 2,4 esetében is, nyilván itt nüansznyi csökkenésről beszélek. Fogyasztásban viszont ~0,8-1 liter többletet jelent, ami nem kicsi. A kerékjáratban gond nélkül elfér. Végül komfortban is jelentős különbség van, a téli gumikkal nem kell annyira figyelnem az utat.:) Önmagában viszont szeretem, ha lehetne le sem venném, sőt cserélném 19"-es TI felnire, ha nem lennének aranyárban..:)
Giuntini2016-10-20 11:28:15 // 86339
Én is gondoltam rá, hogy a nyári gumikkal 19"-ra váltok, TI felnikre, ha a Primacyk elkopnak. De aztán lebeszéltem magam róla. Ültem Shadin autójában, valóban még sínautósabbá válik a kanyarokban, de az úthibákat borzasztóan észreveszi. A magyar utak nagyon sok helyen nagyon rossz állapotban vannak, főleg a hegyi kanyargós utak, ahol leginkább élvezni lehetne előnyeit, Budapesten az utak minősége miatt, nagyban rontja az utazási komfortot. Emellett gazdaságtalanabb is, nem csak a fogyasztás emelkedése miatt, hanem a 19"-os gumik 30 ezer km alatt simán teljesen elkopnak, még a Michelin Pilot is. Emellett jóval drágább az ára. Mellette a lengőkarok, és az összes futómű alkatrész nagyobb igénybevételnek van kitéve. Én mindent összevetettem, előnyöket és hátrányokat, és megfelelő a 17"-os, annak ellenére, hogy valóban a TI felnikkel sokkal jobban néz ki. De most ezegyszer az Alfa ügyében a racionalitást nézem.
RomeoOne2016-10-20 11:08:19 // 86338
Tapasztalatot/véleményt szeretnék kérni. Jövőre nagyobb felnire váltok. A 18" és a 19" is megfordult a fejemben, de ez utóbbi méretben nem találtam olyat, ami tetszene. Így marad a 18 coll.
Viszont szeretnék kicsit peresebb gumikat, a 235/45-ös gyári méret pedig annyira azért nem az. A kinézett felnikből viszont nem csak 8" széles, hanem 9"-os is van. Erre pedig már mehetne 245/40-es gumi is. Ez csak 4mm-el (tehát hasmagasságban 2 mm-el) kisebb átmérőben, mint a 225/50R17, szerintem belefér.
1: Azonban gondolkodóba ejtett, hogy ez a szélesség vajon belefér a kerékjáratba és nem fog beleérni a dobba akkor sem, ha teljesen kitekerem a kormányt?
2: Valamint az is érdekelne, hogy ez a nagyobb felni vajon érezhetően visszafogná a kocsi teljesítményét? Mondjuk ültem droberto kocsijában, amin a 19"-osak vannak és nem éreztem azt, hogy nem lenne eléggé mozgékony, szóval ezzel talán nem lesz gond.
3: A 18x9-es felnik, amiket néztem, csak 112-es osztókörrel vannak. Mozgókúpos kerékcsavar elég lenne ahhoz, hogy ez ne legyen probléma?
Viszont szeretnék kicsit peresebb gumikat, a 235/45-ös gyári méret pedig annyira azért nem az. A kinézett felnikből viszont nem csak 8" széles, hanem 9"-os is van. Erre pedig már mehetne 245/40-es gumi is. Ez csak 4mm-el (tehát hasmagasságban 2 mm-el) kisebb átmérőben, mint a 225/50R17, szerintem belefér.
1: Azonban gondolkodóba ejtett, hogy ez a szélesség vajon belefér a kerékjáratba és nem fog beleérni a dobba akkor sem, ha teljesen kitekerem a kormányt?
2: Valamint az is érdekelne, hogy ez a nagyobb felni vajon érezhetően visszafogná a kocsi teljesítményét? Mondjuk ültem droberto kocsijában, amin a 19"-osak vannak és nem éreztem azt, hogy nem lenne eléggé mozgékony, szóval ezzel talán nem lesz gond.
3: A 18x9-es felnik, amiket néztem, csak 112-es osztókörrel vannak. Mozgókúpos kerékcsavar elég lenne ahhoz, hogy ez ne legyen probléma?
Gyapi Ɨ|ѯ2016-10-20 10:32:46 // 86337
B&M, én ezeket néztem meg: blog.
Itt tartok a hiba keresésben, nem volt még időm tovább menni
Itt tartok a hiba keresésben, nem volt még időm tovább menni
RomeoOne2016-10-20 09:51:34 // 86336
Egyszer én is elgurulnék hozzád, én a váltóra lennék kíváncsi, hogy így váltóút rövidítővel milyen :D
Shadin2016-10-20 08:18:48 // 86335
Telefonod nem is láthatná elvileg, csak ha a kormánygombodról indítanád a "párosítást":-(
Gurulj el az hozzám valamikor az Infóparkba és megnézzük ha gondolod.
Gurulj el az hozzám valamikor az Infóparkba és megnézzük ha gondolod.
Shadin2016-10-20 08:15:34 // 86334
Fel kellene dugni MES-re és megnézni nincs-e elkonfigurálva valami.
sutyi702016-10-19 19:42:02 // 86333
Próbáltam, még frissíteni is, de a berakott pendrive-ra sem reagál semmit.
'''''2016-10-19 19:26:19 // 86331
Tiedből csak progival Manky 180-190lovat kihoz úgy,hogy kibírja a többi alkatrész is tartósan.
Nagyobb turbóval felmehetsz 240le-ig de minimum erősíteni kell szerintem a kuplungot még akkor is ha elcsalják a nyomatékot,hogy ne egyből kapj mindent.Persze a több kipuffgáz valahol ki kéne menjen ezért a dpf kicsit útban lenne. :-)Olyan 50-60 próba után be is lehetne állítani a megfelelő progit talán.
Én a helyedben maradnék egy Manky proginál de ha rászánod magad,a belinkelt turbó árának pont a feléért tudok olyan helyet ahol egyediben legyártanák neked.
Tapasztalatból mondom,ne ásd bele magad túl mélyen.
Nagyobb turbóval felmehetsz 240le-ig de minimum erősíteni kell szerintem a kuplungot még akkor is ha elcsalják a nyomatékot,hogy ne egyből kapj mindent.Persze a több kipuffgáz valahol ki kéne menjen ezért a dpf kicsit útban lenne. :-)Olyan 50-60 próba után be is lehetne állítani a megfelelő progit talán.
Én a helyedben maradnék egy Manky proginál de ha rászánod magad,a belinkelt turbó árának pont a feléért tudok olyan helyet ahol egyediben legyártanák neked.
Tapasztalatból mondom,ne ásd bele magad túl mélyen.
Shadin2016-10-19 16:25:51 // 86330
És a bal gomb jobbra-balra funkciója nem műxik egyáltalán?
ott22172016-10-19 16:24:12 // 86329
Elvittem a motorvezérlőt egy másik chiptuningos céghez.Megnézték és szerintük nem egy acélos program amit a Rigotech csinált ,de amiatt nem törhetett a a főtengely. Majd visszakerül egy gyári alap progi, és ha egy darabig minden ok akkor kaphat egy optimalizáló tuningot.
b00772016-10-19 15:45:16 // 86328
Igen valami ilyesmit én is olvastam a könyvében. Köszi :)
RomeoOne2016-10-19 14:43:37 // 86327
Van kézikönyved és az alapján próbáltam párosítani?
RomeoOne2016-10-19 14:41:56 // 86326
Nekem a régi 147-esemmel volt ennyi bajom, vétel után 3 héttel hajtókarcsapágy eltört, gallyra vágta az egész blokkot. Átérzem a dolgot :)
Végül az beigazolódott vagy cáfolódott ,hogy a Rigotech tuningnak lett volna valami köze a dologhoz?
Végül az beigazolódott vagy cáfolódott ,hogy a Rigotech tuningnak lett volna valami köze a dologhoz?
sutyi702016-10-19 14:29:39 // 86325
Úgy hogy ha megnyomom nem történik semmi, rádió hangerőt tudok vele csak állítani.
ott22172016-10-19 14:13:47 // 86324
Nemrég vettem egy komplett blokkot. A második törött főtenly után nem tolok bele több pénzt az eredeti motorba. Közben összeismerkedtem a Fiat volt szervízfőnökével akihez azok a garanciális autók tartoztak amiket a vidéki szervizek nem tudtak megoldani. Felvázoltam neki a gondomat, de neki sincs igazán ötlete , hogy mi is lehet az ok. Ja és abban az időben volt szervízvezető amikor a 159-eseket is forgalmazták. Most kap egy vadi új szívósort, átnézetem az önindítót, generátort, aztán mehet a helyére. Aztán jöhet az örömködés végre. Köszi a kérdésed, mert jólesik tudni ,hogy gondoltok rám is szegény "Alfátlan" tagra. :)
RomeoOne2016-10-19 13:40:32 // 86323
Mi újság az autóddal? Megoldódtak végül a problémák?
ott22172016-10-19 12:04:13 // 86322
Csupán a turbó cserétől nem, mert a meglévő turbód nyomásának emelésével is lehet teljesítmény nökedést elérni ( sufni tuning ), de nem biztos ,hogy a felső fordulat tartományban bírja szusszal (levegővel). Aztán jönnek a problémák, mert több a levegő és nincs hozzá elég üzemanyag. Elszegényedik a keverék ,megolvadhatnak a dugattyúk, eléghetnek a szelepek, ..stb. A lényeg az , hogy egy normális tuning kicsit bonyolultabb.
A chiptuningal lehet teljesítményt növelni bizonyos mértékig alkatrész csere nélkül, ha extrémebb igényed van akkor már jönnek a zsebbenyúlós alkatrészek. A gyári motorokat (tipustól függően) úgy max 30-40% -al többel lehet terhelni "büntetlenül", az élettartam rovására. Beszéltem olyan cartárssal akinek az 1.9 jtdm-je 150 le helyett úgy 220 körül teljesít 450nm nyomatékkal ,és már régóta hibátlanul műkszik, pedig tégla van a lábára kötve :).
A chiptuningal lehet teljesítményt növelni bizonyos mértékig alkatrész csere nélkül, ha extrémebb igényed van akkor már jönnek a zsebbenyúlós alkatrészek. A gyári motorokat (tipustól függően) úgy max 30-40% -al többel lehet terhelni "büntetlenül", az élettartam rovására. Beszéltem olyan cartárssal akinek az 1.9 jtdm-je 150 le helyett úgy 220 körül teljesít 450nm nyomatékkal ,és már régóta hibátlanul műkszik, pedig tégla van a lábára kötve :).
pettinke2016-10-19 12:02:53 // 86321
még nem is hallottam róla, de tényleg, a 17" és 18"-as kerekekhez létezett!
de egyébként benne van a használatiban:
" Ebben a rendszerben
a gépkocsi mindegyik kerekén,
a gumiabroncson belül, a keréktárcsán
egy rádiófrekvenciás érzékelő van,
amely a vezérlőegység számára küldi
az egyes gumiabroncsok levegőnyomására
vonatkozó információkat"
"y két különböző módon jelzi
a vezetőnek a gumiabroncsok légnyomásának
állapotát az “Ellenőrizze
a gumiabroncsok nyomását” és a “Gumiabroncsok
nyomása alacsony” jelzé-
sekkel. A két jelzés részletes leírását a
“Figyelmeztető lámpák és üzenetek”
című fejezet tartalmazza. "
"Erős rádiófrekvenciás zavarok gátolhatják
a T.P.M.S rendszer megfelelő mű-
ködését. Ezt a körülményt a kijelzőn
megfelelő üzenet megjelenése jelzi a
vezetőnek. A figyelmeztető üzenet automatikusan
eltűnik, amint a rádiófrekvenciás
zavarás megszűnik."
de egyébként benne van a használatiban:
" Ebben a rendszerben
a gépkocsi mindegyik kerekén,
a gumiabroncson belül, a keréktárcsán
egy rádiófrekvenciás érzékelő van,
amely a vezérlőegység számára küldi
az egyes gumiabroncsok levegőnyomására
vonatkozó információkat"
"y két különböző módon jelzi
a vezetőnek a gumiabroncsok légnyomásának
állapotát az “Ellenőrizze
a gumiabroncsok nyomását” és a “Gumiabroncsok
nyomása alacsony” jelzé-
sekkel. A két jelzés részletes leírását a
“Figyelmeztető lámpák és üzenetek”
című fejezet tartalmazza. "
"Erős rádiófrekvenciás zavarok gátolhatják
a T.P.M.S rendszer megfelelő mű-
ködését. Ezt a körülményt a kijelzőn
megfelelő üzenet megjelenése jelzi a
vezetőnek. A figyelmeztető üzenet automatikusan
eltűnik, amint a rádiófrekvenciás
zavarás megszűnik."
b00772016-10-19 10:31:05 // 86320
Sziasztok,
Csak kíváncsiságból, mert szerintem nem egy létfontosságú funkció. Hogy működik a 159ben a gumi nyomás ellenőrző rendszer? Azt már láttam neten, hogy minden felni szelep végén van érzékelő, elvileg nem is rakható minden méretű felnibe. De az autóban hogy van kiépítve? Gondolom van egy vezérlő modulja, és érzékelők vannak a kerékjárati ívben. A km óra kijelzőjén megjelenik az info?
Csak kíváncsiságból, mert szerintem nem egy létfontosságú funkció. Hogy működik a 159ben a gumi nyomás ellenőrző rendszer? Azt már láttam neten, hogy minden felni szelep végén van érzékelő, elvileg nem is rakható minden méretű felnibe. De az autóban hogy van kiépítve? Gondolom van egy vezérlő modulja, és érzékelők vannak a kerékjárati ívben. A km óra kijelzőjén megjelenik az info?
Liquid2016-10-19 08:59:04 // 86319
Úgy értem, kell esetleg más injektor, más szenzorok satöbbi.
Nem tudom mi az amit az 1.9-ből ki lehet hozni szoftveresen.
Nem tudom mi az amit az 1.9-ből ki lehet hozni szoftveresen.
Vermacy2016-10-19 08:44:34 // 86318
Akkor érdemi teljesítmény növekedés nem lenne?
Vermacy2016-10-19 08:44:12 // 86317
Lehetcséges, nemTom. Mondeoban 210 LE két turbóval megy...
ott22172016-10-19 08:36:58 // 86316
Ez csak azt jelenti, hogy 150-től 250 Le-ig tudja levegővel kiszolgálni a motort.
Liquid2016-10-19 08:31:05 // 86315
ennyivel nagyobb erőhöz kevés csak egy turbo csere szerintem...
Vermacy2016-10-19 08:24:58 // 86314
Hétfőn este párom jelezte, hogy furcsa hangja van a kocsinak... :(
Kimegyek, beindítom pár másodpercig tényleg, aztán elcsendesül. Megyek vele rövid kört és olyan, mint a doxaóra (ha így írják :)). Az lehet, hogy nagyon harmadik autó és két hetenkénti beindítással nem sok jövője van?-( Nagyon szeretem, eladni nem szeretném, de lerohasztani meg végképp nem! Lehet, mégiscsak eladás lesz belőle... :'(
Kimegyek, beindítom pár másodpercig tényleg, aztán elcsendesül. Megyek vele rövid kört és olyan, mint a doxaóra (ha így írják :)). Az lehet, hogy nagyon harmadik autó és két hetenkénti beindítással nem sok jövője van?-( Nagyon szeretem, eladni nem szeretném, de lerohasztani meg végképp nem! Lehet, mégiscsak eladás lesz belőle... :'(
Vermacy2016-10-19 08:20:08 // 86313
Liquid2016-10-19 07:58:53 // 86312
Dömpit kérdezd, neki megvannak a sablonok.
Béci Ɨ|ѯ2016-10-18 21:29:39 // 86311
Bármelyik autó fóliás tesz fel neked oda kőfelverődés elleni fóliát.
csokagm2016-10-18 19:54:30 // 86309
Giuntini2016-10-18 19:50:54 // 86308
Ha a váltásoknál hallasz egy fújtató hangot, akkor az a lefújó szelep hangja. Ez utólagos beépítés, hogy karakteresebb legyen, ettől nem megy semmivel sem jobban az autó.
Laca622016-10-18 19:24:19 // 86307
Köszi Giuntini ! Megnyugtattál,mert vásárlás előtt volt egy igazolt turbó felujítás.Ezért gondolom most már,hogy nem bajt jelent a hang,amit hallok.
ott22172016-10-18 15:53:06 // 86306
Ma találtam itt Miskolcon. Kétféle garnitúra. Állítólag zsír új gyári felnik . http://www.hasznaltgumifelni.hu/ujfelnik/alufelnik.
Chianti2016-10-18 12:19:16 // 86305
Nálam inkább a bor a nyerő, de a társaság miatt mindenképp megérné! :o)
Haddel2016-10-18 12:14:47 // 86304
Szerezz egy aknás garázst ,és ledobjuk az olajadat ,két sör mellett😃