Fórum >> Típusok >> 159

ott22172016-10-19 16:24:12 // 86329
Elvittem a motorvezérlőt egy másik chiptuningos céghez.Megnézték és szerintük nem egy acélos program amit a Rigotech csinált ,de amiatt nem törhetett a a főtengely. Majd visszakerül egy gyári alap progi, és ha egy darabig minden ok akkor kaphat egy optimalizáló tuningot.
b00772016-10-19 15:45:16 // 86328
Igen valami ilyesmit én is olvastam a könyvében. Köszi :)
RomeoOne2016-10-19 14:43:37 // 86327
Van kézikönyved és az alapján próbáltam párosítani?
RomeoOne2016-10-19 14:41:56 // 86326
Nekem a régi 147-esemmel volt ennyi bajom, vétel után 3 héttel hajtókarcsapágy eltört, gallyra vágta az egész blokkot. Átérzem a dolgot :)
Végül az beigazolódott vagy cáfolódott ,hogy a Rigotech tuningnak lett volna valami köze a dologhoz?
sutyi702016-10-19 14:29:39 // 86325
Úgy hogy ha megnyomom nem történik semmi, rádió hangerőt tudok vele csak állítani.
ott22172016-10-19 14:13:47 // 86324
Nemrég vettem egy komplett blokkot. A második törött főtenly után nem tolok bele több pénzt az eredeti motorba. Közben összeismerkedtem a Fiat volt szervízfőnökével akihez azok a garanciális autók tartoztak amiket a vidéki szervizek nem tudtak megoldani. Felvázoltam neki a gondomat, de neki sincs igazán ötlete , hogy mi is lehet az ok. Ja és abban az időben volt szervízvezető amikor a 159-eseket is forgalmazták. Most kap egy vadi új szívósort, átnézetem az önindítót, generátort, aztán mehet a helyére. Aztán jöhet az örömködés végre. Köszi a kérdésed, mert jólesik tudni ,hogy gondoltok rám is szegény "Alfátlan" tagra. :)
RomeoOne2016-10-19 13:40:32 // 86323
Mi újság az autóddal? Megoldódtak végül a problémák?
ott22172016-10-19 12:04:13 // 86322
Csupán a turbó cserétől nem, mert a meglévő turbód nyomásának emelésével is lehet teljesítmény nökedést elérni ( sufni tuning ), de nem biztos ,hogy a felső fordulat tartományban bírja szusszal (levegővel). Aztán jönnek a problémák, mert több a levegő és nincs hozzá elég üzemanyag. Elszegényedik a keverék ,megolvadhatnak a dugattyúk, eléghetnek a szelepek, ..stb. A lényeg az , hogy egy normális tuning kicsit bonyolultabb.
A chiptuningal lehet teljesítményt növelni bizonyos mértékig alkatrész csere nélkül, ha extrémebb igényed van akkor már jönnek a zsebbenyúlós alkatrészek. A gyári motorokat (tipustól függően) úgy max 30-40% -al többel lehet terhelni "büntetlenül", az élettartam rovására. Beszéltem olyan cartárssal akinek az 1.9 jtdm-je 150 le helyett úgy 220 körül teljesít 450nm nyomatékkal ,és már régóta hibátlanul műkszik, pedig tégla van a lábára kötve :).
pettinke2016-10-19 12:02:53 // 86321
még nem is hallottam róla, de tényleg, a 17" és 18"-as kerekekhez létezett!
de egyébként benne van a használatiban:
" Ebben a rendszerben
a gépkocsi mindegyik kerekén,
a gumiabroncson belül, a keréktárcsán
egy rádiófrekvenciás érzékelő van,
amely a vezérlőegység számára küldi
az egyes gumiabroncsok levegőnyomására
vonatkozó információkat"

"y két különböző módon jelzi
a vezetőnek a gumiabroncsok légnyomásának
állapotát az “Ellenőrizze
a gumiabroncsok nyomását” és a “Gumiabroncsok
nyomása alacsony” jelzé-
sekkel. A két jelzés részletes leírását a
“Figyelmeztető lámpák és üzenetek”
című fejezet tartalmazza. "

"Erős rádiófrekvenciás zavarok gátolhatják
a T.P.M.S rendszer megfelelő mű-
ködését. Ezt a körülményt a kijelzőn
megfelelő üzenet megjelenése jelzi a
vezetőnek. A figyelmeztető üzenet automatikusan
eltűnik, amint a rádiófrekvenciás
zavarás megszűnik."
b00772016-10-19 10:31:05 // 86320
Sziasztok,

Csak kíváncsiságból, mert szerintem nem egy létfontosságú funkció. Hogy működik a 159ben a gumi nyomás ellenőrző rendszer? Azt már láttam neten, hogy minden felni szelep végén van érzékelő, elvileg nem is rakható minden méretű felnibe. De az autóban hogy van kiépítve? Gondolom van egy vezérlő modulja, és érzékelők vannak a kerékjárati ívben. A km óra kijelzőjén megjelenik az info?
Liquid2016-10-19 08:59:04 // 86319
Úgy értem, kell esetleg más injektor, más szenzorok satöbbi.
Nem tudom mi az amit az 1.9-ből ki lehet hozni szoftveresen.
Vermacy2016-10-19 08:44:34 // 86318
Akkor érdemi teljesítmény növekedés nem lenne?
Vermacy2016-10-19 08:44:12 // 86317
Lehetcséges, nemTom. Mondeoban 210 LE két turbóval megy...
ott22172016-10-19 08:36:58 // 86316
Ez csak azt jelenti, hogy 150-től 250 Le-ig tudja levegővel kiszolgálni a motort.
Liquid2016-10-19 08:31:05 // 86315
ennyivel nagyobb erőhöz kevés csak egy turbo csere szerintem...
Vermacy2016-10-19 08:24:58 // 86314
Hétfőn este párom jelezte, hogy furcsa hangja van a kocsinak... :(
Kimegyek, beindítom pár másodpercig tényleg, aztán elcsendesül. Megyek vele rövid kört és olyan, mint a doxaóra (ha így írják :)). Az lehet, hogy nagyon harmadik autó és két hetenkénti beindítással nem sok jövője van?-( Nagyon szeretem, eladni nem szeretném, de lerohasztani meg végképp nem! Lehet, mégiscsak eladás lesz belőle... :'(
Vermacy2016-10-19 08:20:08 // 86313
Turbo 150-250LE

Ilyenről hallott már vki?
Liquid2016-10-19 07:58:53 // 86312
Dömpit kérdezd, neki megvannak a sablonok.
Béci Ɨ|ѯ2016-10-18 21:29:39 // 86311
Bármelyik autó fóliás tesz fel neked oda kőfelverődés elleni fóliát.
csokagm2016-10-18 19:54:30 // 86309
Sziasztok!

A bekarikázott részekre, a fóliát honnan lehet megrendelni? Tudtok segíteni.

Köszi
Giuntini2016-10-18 19:50:54 // 86308
Ha a váltásoknál hallasz egy fújtató hangot, akkor az a lefújó szelep hangja. Ez utólagos beépítés, hogy karakteresebb legyen, ettől nem megy semmivel sem jobban az autó.
Laca622016-10-18 19:24:19 // 86307
Köszi Giuntini ! Megnyugtattál,mert vásárlás előtt volt egy igazolt turbó felujítás.Ezért gondolom most már,hogy nem bajt jelent a hang,amit hallok.
ott22172016-10-18 15:53:06 // 86306
Ma találtam itt Miskolcon. Kétféle garnitúra. Állítólag zsír új gyári felnik . http://www.hasznaltgumifelni.hu/ujfelnik/alufelnik.
Chianti2016-10-18 12:19:16 // 86305
Nálam inkább a bor a nyerő, de a társaság miatt mindenképp megérné! :o)
Haddel2016-10-18 12:14:47 // 86304
Szerezz egy aknás garázst ,és ledobjuk az olajadat ,két sör mellett😃
Chianti2016-10-18 11:49:29 // 86303
Szerintem te is hamar rájössz, hogy csak akkor drágább, ha az otthoni árakat veszed alapul. Gondolok itt pl. a szerelési díjra. Nekem pl. sima centrírozásra 40€-t mondtak, ami azért nem egy eget verő összeg. Nem kell évente elvégeztetni. De ha az ember egyre ritkábban jár haza, (mint pl. én) előbb utóbb elgondolkodik azon, hogy érdemes-e mondjuk egy kötelező szerviz miatt hazamenni. A következő olajcsere már nem biztos hogy otthon történik...
Giuntini2016-10-18 00:01:16 // 86302
+a 2.4-nél szoktak beletenni lefújó szelepet, és annak hangja van, mikor elengedi a levegőt.
Kolci2016-10-17 23:30:14 // 86301
Lehet, hogy a turbónál a kipufogógáz áramlását hallod a kormosodás miatt, legalábbis nekem az volt a geometria körül.
Pityukoma2016-10-17 22:33:30 // 86299
Mi történt Vályival? Lemaradtam.....
RomeoOne2016-10-17 21:41:00 // 86298
Az asszony valószínűleg nem, de én azért megkockáztatom, hogy igen. Persze én sem öltönyben csinálnám azért. De ha felhúzod az oldalát, akkor egyből összeugrik kb. ilyenre, a gumi összehúzza, nem kell vele kínlódni, meg sokat fogdosni sem. Itt még egy picit kell rajta igazítani, összébb húzni, hogy a külső rész ne látszódjon, majd a motorháztető felől szépen felhengeríted. A Vizes külső rész teljesen belül lesz, és szinte a ponyva belső részével sem érintkezik. Ezután bedobod a zsákba és mehet a csomagtartóba, nem fog ömleni a víz belőle, persze azért nem kell olyan dolgot mellérakni, ami egy csepp víztől tönkremegy.
Nem mondom, hogy nem macera kicsit, de azért nem olyan vészes szerintem, mint ahogy gondolod. De a lényeg talán ez, amit te is mondtál, hogy ez nem szaladgálós autó. Egy off-osra eszembe se jutott volna venni :)
Liquid2016-10-17 21:14:23 // 86297
Hogyne :) Csikós for president - már leírtam így asszem :)
Ő egy igazi jó arc.
droberto2016-10-17 21:12:08 // 86296
Olvastátok, Csikós új 33-as sztoriját?
Nagy öröm volt olvasni, hogy a Vályi Pista "elvesztése" után van még ember a TC-nál aki hasonlóképp gondolkodik, mint mi, élményforrásnak és nem közlekedési eszköznek tekinti az autókat.
Liquid2016-10-17 20:56:50 // 86295
ha el akarsz menni és vizes a ponyva akkor mit csinálsz vele? Le tudod úgy venni, hogy nem fél óra és nem leszel csuromvíz? Ugyanezt asszony is meg tudja tenni? No offense, csak kérdem. Mert nekem ez volt az egyik fő problémám. Mert az nem megoldás ha bekurjantom a vizesen összehajtott ponyvát az udvarra. A kocsiba nem teszem meg tele lesz a csomagtartó vizes cuccal, azonkívül értelemszerűen nem szárad meg.
Maradok a szélvédő letakarásánál :)
Egy hobbiautóhoz rendben van, mert azt nem kell elővenni mondjuk mert épp esik az eső és nem akarok bicajozni.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-17 20:20:40 // 86294
volt az 8, s mit hajtasz mostanság? bajortepsit? :)
Haddel2016-10-17 20:14:27 // 86293
Na megrendeltem ma a fincsi uj téligummákat. Conti Wintercontact Ts860. Eredetileg oponeo-ról akartam venni,és odahaza felrakatni,de valamelyik nap összefutottam a szerelővel ,aki a cég kocsijait bütyköli,és pont az új gumikat hozta a raktárunkba. Kértem árajánlatot,kicsivel drágább ,de legalább itt van helyben ,nem kell húzgálnom haza a kereket.
droberto2016-10-17 20:07:58 // 86292
Valószínűségi sorrendben...

Tiszta a pollenszűrőd?
Nincs tele nedves falevéllen az ablaktörőd alatti műanyag fedél, ahol beszívja a levegőt?
Nem koszos poros a szélvédőd belülről?
Nem vizes a kárpitod?
Nem ázik be a hátsó ajtónál a vas, a gumikédernél?
droberto2016-10-17 20:05:33 // 86291
Te vegyél csak Spidert, ilyen nekem lesz. :))) Bár mire megtehetem, 5 alatt nem lesz olyan, amire vagy 5 évet és még 3M-át ne kelljen rákölteni. :(
droberto2016-10-17 19:53:27 // 86290
Én is cseréltem. Itt és a felette levő hsz. Nem egyszerűen jött le az anya a felső részről, mivel elforgott a gömb és nem lehetett lefogni torxal, mert nem fértem oda.
Shadin2016-10-17 19:20:38 // 86289
Elnézést, nem néztem utána :-(
Tényleg igazi? :-)
Elviszik?
Don Gombóc2016-10-17 18:44:59 // 86288
És ez mennyire 3,0 V6 ? Eredeti vagy utánépített?
David | Centocinquantanove2016-10-17 15:47:47 // 86287
Ezt én is elkezdtem figyelgetni, mert tényleg érzékeny a kinti hidegebb időre.
Figyelek rá, hogy sose hajtsam addig amíg be nem melegedett, és most ugyan lassabban de szépen bemelegszik 90-re. Tény, hogy legalább dupla annyi táv / idő kell hozzá, mint a nyári melegben...
20 km alatt be KELL, hogy melegedjen még akkor is ha tojásgázon haladsz végig... Szerintem.

Belülről a szélvédőt lecsutakoltad? Amikor már zsíros réteg van rajta - hiába nem látszik koszosnak - akkor szokott extrém módon párásodni.
Valami jó alkoholos cuccal töröld át, javítania kell a helyzeten.
David | Centocinquantanove2016-10-17 15:38:15 // 86286
A refis villogtatós része lenne érdekes, azzal lehetne takarítani magad előtt az utat... :))
RomeoOne2016-10-17 15:35:35 // 86285
Kicsit bazári, de azért mégis csak jópofa :)
Alfa Romeo 159 ring animation
Belga2016-10-17 15:31:06 // 86284
Ha nem is 8, de 6 biztos. :)
Mar nem vagyok benne az Alfas korforgasban, ide is csak epp beneztem az eladas miatt, kattingattam a forumok kozott, es milyen vicces, pont meglattam egy hivatkozast a vasra. Gondoltam nem hagyom szo nelkul. ;)
RomeoOne2016-10-17 10:19:30 // 86283
Akkor azt hiszem ez az "eszetlenül drága" kategóriába tartozik a besorolásod szerint :D
Mivel kvázi a garázst helyettesíti nekem, ezért úgy voltam vele, hogy megéri ennyiért is. Egyébként a fel- és levétel miatt én is aggódtam, de igaznak bizonyult, hogy könnyen le- és felhelyezhető. Csak be kell kicsit gyakorolni, tudni kell, hogy mit hova hajts. Ha vizes, akkor sem túl nagy gáz, állni nem fog rajta a víz, mert vízlepergetős, és ahogy hajtod össze, a külső része teljesen belülre kerül. Karcolástól meg csak addig féltem én is, amíg meg nem fogtam a belsejét. Ha ez összekarcolja, akkor úgyis mindegy, mert akkor a nyári szellő is meg fogja.
Amúgy én inkább hétvégente használom (ritkán hétköznap is) az autót, de a munkahely a közelben van, nem indítom be 1 km-es távokra a nagy dízelt. 3-4 napokat szokott állni.
Télen az ónos eső meg a hó fagy rá a kocsira, nyáron a fákból, amik előttünk vannak valami gusztustalan ragacsos lé folyik, ami szintén összerondítja a kocsit. Plusz nem forrósítja fel folyton a nap a fekete kasztnit meg a belsejét.
A madarak meg folyton leszarják - ami ugye szintén nem tesz jót a fényezésnek a savas kémhatása miatt, még a kézikönyvben is benne van, hogy ha madárszar van a kocsin, azt minél hamarabb le kell takarítani.
Összességében véve örülök, hogy végre megvan ez a ponyva.
RomeoOne2016-10-17 10:06:45 // 86282
Én ilyet vettem. Nem tudom, hogy Giuntini-nek is ilyenje van-e.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-10-17 09:54:54 // 86281
nem hinném, hogy naponta használatos autóban bármilyen kárt tenne a ponyva párája akkor a garázsban tartott autót is kikezdené a pára vagy is ki is kezdené, ha bent tárolnám hónapokig szellőzés nélkül... télen biztos jó dolog hogy nem fagy rá a cucc az autóra, az ónos esőről nem is beszélve stb, viszont ltp-en tuti eltűnne vagy összeb@asznák ebben a jó kis országban...
Nálunk most autóbeálló és garázsbafelhajtó tető projekt végre elérhető áron a polikarbonát
Liquid2016-10-17 09:00:09 // 86280
Nyilván nem attól tartanék, hogy behorpad :)
6-7 éve volt hogy agyaltam a ponyván, de nem találtam olyat amitben megbíztam volna, és nem volt eszetlenül drága.
Leginkább attól tartottam hogy megkarcolódik az autó, azonkívül meg nekem arra kellett volna, hogy a kisPandát védje valamelyest, viszont több lett volna vele a macera mint a pozitívum. Pl. hova teszem ha csurom víz, és menni akarok az autóval. Egyáltalán hogy veszem le róla, asszony hogy veszi le, és teszi vissza, meg ilyenek.
Azonkívül féltem és félnék a párától is, hiába áteresztő.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak