Elkezdtem utána olvasni a tőcsavar ügynek. Gondoltam megelőzöm a bajt és megcsináltatom. Aztán láttam hogy kb mindegy hogy előre, vagy ha már baj van, nem kicsi szívás és vagy 10 óra meló.
Ellenben ez itt gyári egyáltalán? Valaki valahol említett fura magas alátétet. Ezen olyan van. Örülök? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-03 15:37:26 // 90955
Liquid2017-02-03 14:51:16 // 90953
mint a mellékelt ábra mutatja, elfér :)
Nem olvastad el az írásokat a képek felett? :D
Nem olvastad el az írásokat a képek felett? :D
RomeoOne2017-02-03 14:46:30 // 90952
Hogyne férne. Még nagyobb is. A Ti gyárilag 19-el van szerelve.
Revitox2017-02-03 14:14:47 // 90951
A 19es kerék még elfér a vas alatt?
Nekem is nyárra kell vennem felnit gumit.
Tud vki jó helyet ahol lehet kukkolni ilyet?
Nekem is nyárra kell vennem felnit gumit.
Tud vki jó helyet ahol lehet kukkolni ilyet?
Norby2017-02-03 06:17:49 // 90950
Hello!
Nekem is volt ilyen, de 2.4-nél.
Akksi csere és 1-2 napig ok, majd visszajött .60-70 fokos víznél 2 indítási folyamat kellett, hogy beinduljon.
Nálam a csatlakozásiok tisztítása az akku körül és az önindító szénkefék cseréje megoldotta a problémát.
Nekem is volt ilyen, de 2.4-nél.
Akksi csere és 1-2 napig ok, majd visszajött .60-70 fokos víznél 2 indítási folyamat kellett, hogy beinduljon.
Nálam a csatlakozásiok tisztítása az akku körül és az önindító szénkefék cseréje megoldotta a problémát.
Shadin2017-02-02 22:35:35 // 90949
Éppencsak h meg kell húzni a csavart, jobban felesleges mert nem tart erősebben viszont rendes felületen tud összerohadni.
Csabi2017-02-02 22:19:04 // 90948
Köszi, de ez szomorú! Gépzsírral kenegettem én is, egy darabig , aztán mostanra elfáradt a dolog, immunis lett rá...A pontozásig meg nem jutottam el.
Shadin2017-02-02 22:06:36 // 90947
Rohadtul nem jöttek rá :-(
Azonnal bontom mindegyiket és kezelem Pistitől kapott rézpasztával és gyengéden húzom meg. Nameg persze lehegeszttettem a lemezanyákat :-)
Azonnal bontom mindegyiket és kezelem Pistitől kapott rézpasztával és gyengéden húzom meg. Nameg persze lehegeszttettem a lemezanyákat :-)
SanyiJTD2017-02-02 22:05:53 // 90946
En nyarra 235/45-ot veszek, ez a gyari meret.
Most telen 225/40 van fent, de ez pici ra, nagy a kerekjarati hezag, legalabbis nekem. Az osszes autom ultetett volt ez nem. Meg nem... :)
Most telen 225/40 van fent, de ez pici ra, nagy a kerekjarati hezag, legalabbis nekem. Az osszes autom ultetett volt ez nem. Meg nem... :)
Haddel2017-02-02 22:04:48 // 90945
Hu bakker ,nekem is kell venni tavaszig egy garnitura gummát ..😃
RomeoOne2017-02-02 21:58:36 // 90944
Jó ez az összehasonlítás. Szerintem egyébként még így is látszik, hogy a 235-ös peresebb kicsit.
Nekem úgy általában nem jön be az ültetés és ezek a képek is ebben erősítenek meg. A sárvédő ív és a kerék excentrikus lesz. Látszik, hogy a sárvédő ív alkotta kör képzeletbeli középpontja nem az agynál van, hanem lentebb ezért nem fut együtt a kerék ívével. Ízlés kérdése, nekem nem való.
Nekem úgy általában nem jön be az ültetés és ezek a képek is ebben erősítenek meg. A sárvédő ív és a kerék excentrikus lesz. Látszik, hogy a sárvédő ív alkotta kör képzeletbeli középpontja nem az agynál van, hanem lentebb ezért nem fut együtt a kerék ívével. Ízlés kérdése, nekem nem való.
ott22172017-02-02 21:50:03 // 90943
Kösz, tényleg jó az arány .
Csabi2017-02-02 21:45:27 // 90942
Valaki tudja,h az újabb 59-ek (TBi, 2.0) "haspáncél"-ja is még a jellemzően elforgós csavarokkal van felfogatva, vagy esetleg rájöttek már4-5 év után, hogy egy b*zi megoldás volt? Mostanában minden olajcserénél megadja magát egy csavar, elforog...
Liquid2017-02-02 21:45:14 // 90941
ott22172017-02-02 21:41:36 // 90940
Az tökéletes ! Szerintem is csak elbeszéltünk egymás mellett Liquiddel ,úgyhogy majd egy személyes találkozásnál együtt iszunk meg egy felest vagy sakét !?
Liquid2017-02-02 21:37:08 // 90939
Igen ez így van, de ettől függetlenül célszerű a gyári váltóméretek közelében maradni.
A 159-nél a 225/50R17 tekinthető alapnak, ez alá nem ajánlatos menni átmérőben, mert kompromisszumokat fog követelni. (Magyarán le fogod ütni mindenhol, ez tapasztalat).
A 19" TI jóval nagyobb átmérő, ha rám hallgatsz akkor e kettő közötti, vagy még egy kicsit nagyobb lesz a jó választás.
Az átmérő csökkentésével a kaszni nem fog lejjebb kerülni, és csak nő a "rés" a kerékjáratban. Tehát inkább egy szolid ültetőrugót szereltess be (mondjuk a TI -2 centije elég is) és válassz egy megfelelő váltóméretet. Így meglesz a dögös kinézet.
Amúgy meg 19"-nél a /40 a gyári méret, a /30 igen csak nem ide való de még a /35 is 10mm-rel kisebb a 17-es alapnál.
A 159-nél a 225/50R17 tekinthető alapnak, ez alá nem ajánlatos menni átmérőben, mert kompromisszumokat fog követelni. (Magyarán le fogod ütni mindenhol, ez tapasztalat).
A 19" TI jóval nagyobb átmérő, ha rám hallgatsz akkor e kettő közötti, vagy még egy kicsit nagyobb lesz a jó választás.
Az átmérő csökkentésével a kaszni nem fog lejjebb kerülni, és csak nő a "rés" a kerékjáratban. Tehát inkább egy szolid ültetőrugót szereltess be (mondjuk a TI -2 centije elég is) és válassz egy megfelelő váltóméretet. Így meglesz a dögös kinézet.
Amúgy meg 19"-nél a /40 a gyári méret, a /30 igen csak nem ide való de még a /35 is 10mm-rel kisebb a 17-es alapnál.
ott22172017-02-02 21:34:41 // 90938
Persze én is úgy gondolom ,hogy mindenki olyat tegyen fel ami neki tetszik.Az a baj hogy a környezetemben nem nagyon látok 18 vagy 19" -os kerekekkel szerelt 159-et, Szerencsére hétvégére lesz egy garnitúra 18"-os garnitúra 235/45-ös gumikkal amit felpróbálva el tudom dönteni ,hogy a Ti felnire mit istegyek fel,
RomeoOne2017-02-02 21:27:13 // 90937
Szerintem Liquid nem ezt akarta hangsúylozni, de mnidegy is. Egészségedre! :)
Egyébként lemértem most a felnit, 11,2 kg. Ez úgy korrektnek számít nem? Nincs nagyon viszonyítási alapom.
Egyébként lemértem most a felnit, 11,2 kg. Ez úgy korrektnek számít nem? Nincs nagyon viszonyítási alapom.
ott22172017-02-02 21:24:37 // 90936
Nem akarok okoskodni,meg nem is erről szól a dolog ,de beütöttem a kalkulátorba és 19"-nál és 235 szélességnél a /45 ,és /30 között 71mm van ,így az autó 3,5 cm-el kerül lejjeb. Na és erre iszom is egy hp.t.az influenze ellen, meg persze az Ti egészségetekért.
Tomi Stark2017-02-02 21:12:15 // 90935
Eddig úgy tűnik príma minden, kuplung + lendkerék Erhard-tól jött, a valtójavítás + a belevaló cuccok 140-be kerültek. Ebben olajcsere és egy kis általános átnézés is van. + pont, hogy a bölcsőt is lefestette. 3nap alatt megvolt. Majd 100 ezer km múlva elmondom, hogy milyen a munka minősége, vagy ha előbb újra gond lesz akkor majd akkor. :-)
RomeoOne2017-02-02 21:10:52 // 90934
Engem nem is csak a hasmagasság zavar. Én büszke vagyok rá, hogy nagyobb kerekek vannak az autóm alatt, mint a konkurenciának általában :) Zavarna az is, hogy az órám elkezdene csalni azzal, hogy kisebb kereket forgatok a kocsi alatt.
RomeoOne2017-02-02 21:08:24 // 90933
A /40 jóval kisebb a 225/50R17-nél, így nálam nem jöhet szóba. Ahhoz tartom magam, hogy annál ne legyen kisebb kerekem. Ezért nem jön szóba a 245/40R18 sem, mert még az is alatta van. A 225/45R18, ami még elfogadható nekem, mert az már egy kicsit nagyobb. De valószínűleg tartani fogom magam a kézikönyv szerinti 235-höz.
Liquid2017-02-02 21:04:05 // 90931
szerintem egy 18-as felninél nincs jelentősége kinézet szempontjából, hogy fél centivel alacsonyabb vagy magasabb az oldalfal, ugyanígy a 19-nél se észleltem különbséget
Tomi Stark2017-02-02 21:03:07 // 90930
Nem tudom, hogy ki mindenki ért az M32-es váltóhoz, én biztosan nem, csak gondoltam megosztom az általam hallotakat...Ezek szerint rosszul gondoltam.
Alkatrészek ügyében ott van Erhardt. :-)
Alkatrészek ügyében ott van Erhardt. :-)
ott22172017-02-02 21:01:51 // 90929
Persz tudom, nem akarok ültetni,de a választott gumitól függően / pl. 235/45/40/35/30/ jócskán változik a hasmagasság. Egyébként egyről beszélünk ,csak a kisördög motoszkál bennem ,hogy sportosabb kinézetet adjak a verdának. A másik oldal pedig, tudom, hogy egy peres gumi sokkal érzékenyebb, mondjuk egy kátyúnál hamar ledefektel, meg a család lelkét is kirázza rossz úton.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-02 20:52:53 // 90928
hát, ebben a formában nem igaz
Liquid2017-02-02 20:49:33 // 90927
A peresség csak egy szám, nagyon nem mindegy hogy mekkora az átmérő és a szélesség. Pl. a /40 igen más 205 16"-nál és 245 19"-nél.
A gumi oldalfalának magassága is más. Szerintem ha ültetést akarsz azt ne átmérő alatti gumival érjed el.
A gumi oldalfalának magassága is más. Szerintem ha ültetést akarsz azt ne átmérő alatti gumival érjed el.
ott22172017-02-02 20:39:45 // 90926
Ez így van ,de a peres gumival ugyan úgy leül az autó ,csak a rúgózása ,csillapítása nem változik. Az enyém gyárilag ültetett. A nagyon peres gumival azért bőven romlik a komfortérzet.
Liquid2017-02-02 20:30:22 // 90925
A gumi peressége és az ültetés 2 dolog.
ott22172017-02-02 20:28:45 // 90924
Igen a 245/40 nálam is szóbajött, csak bakker annyira tetszik megültetve a 159. Láttam élőben egy nagyon peres gumival ,hát király. Persze a kényelemről ne beszéljünk.
Liquid2017-02-02 20:13:54 // 90923
A 205/55R16-ot ne vedd alapnak, az nagyon kicsi méret, bár a "TI-méret" a 225/50R17-hez képest is emel.
Nekem 245/40R19-ek vannak nyáriban.
Nekem 245/40R19-ek vannak nyáriban.
ott22172017-02-02 20:02:43 // 90922
Én is azon agyalok ,hogy a Ti felnire milyen méretet tegyek fel, ugyanis a 205/55r16- hoz képest a Ti gyári gumiméret majdnem 2 centit emel az autón.
Liquid2017-02-02 19:47:30 // 90921
bakker ez a nap nem az enyém :) Nem tudok írni...
Inkább a 235-öt választanám, egyrészt mert nagyobb átmérő, gyakorlatilag tökéletes váltómérete a 19-es TI keréknek, meg az se baj hogy szélesebb :)
Inkább a 235-öt választanám, egyrészt mert nagyobb átmérő, gyakorlatilag tökéletes váltómérete a 19-es TI keréknek, meg az se baj hogy szélesebb :)
Shadin2017-02-02 19:45:04 // 90920
Az egy erősebb váltó nem,
Meg kevésbé érzékeny...
Meg kevésbé érzékeny...
Liquid2017-02-02 19:41:08 // 90919
Inkább a 235-öt nem választanám, egyrészt mert nagyobb átmérő, gyakorlatilag tökéletes váltómérete a 19-es TI keréknek, meg az se baj hogy szélesebb :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-02 19:40:03 // 90918
miért mázlisták?
Haddel2017-02-02 19:32:08 // 90917
Enyémben is az van . Viszont akkor ez lehet az oka ,hogy csak egy gyártó gyárt kuplungot ,meg lendkereket a 2.0- F40 kombóhoz. Hamar át tértek másik váltó tipusra. Vagy azokhoz is csak Luk van?
ott22172017-02-02 18:58:45 // 90916
235/40r18? A 235-el tapadásod is lesz,a /40-el alacsonyabb ,és sztem jobban néz ki, bár kicsit "zötyögősebb".
ott22172017-02-02 18:53:12 // 90915
Nekem az offos autómon is ugyan ez a hiba volt. Izzítórelé oldotta meg a gondot. A relével együtt akku is lett cserélve ,igy esetleg ott is lehet keresgélni.
tirex2017-02-02 18:36:13 // 90914
A román pályarendőrök Guliakat kaptak? Pofám leszakad!
RomeoOne2017-02-02 18:35:19 // 90913
Sokat gondolkoztam 19"-en is, de végül úgy döntöttem, hogy beérem az "apró" 18"-assal is. Ebben nem is igazán az árbeli különbség játszott szerepet, hanem hogy ezt is hatalmas munka volt felhajtani, 19"-ből meg még kevesebb méret volt. 5x110-est alig gyártanak 19"-en, azok közül is sokat jól elb***ott ET-vel.
tirex2017-02-02 18:28:57 // 90912
Kár hogy nem 19-es. Azzal mutat igazán jól a 159. A 20 collról már nem is beszélek..)))
RomeoOne2017-02-02 18:25:43 // 90911
Már csak azt kell eldönteni, hogy 225/45R18 vagy 235/45R18 menjen rá. Hajlok az utóbbira, bár az előbbivel egy lehelettel peresebb lenne :)
RomeoOne2017-02-02 18:24:42 // 90910
Mármint azt az arányt, amennyiért én vettem és amennyit az oldalon írnak rá.
RomeoOne2017-02-02 18:21:40 // 90909
A márka oldalán elég vad árakat írnak, de én így az egészért cakkonpakk 850€-t fizettem, és abból 80€ a szállítás volt. Tehát a darabár 192,5€ volt. 19-ben nyilván drágább lenne. Nem tudom pontosan, de ha ezt az arányt vesszük akkor olyan 233€ körül.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-02 18:09:39 // 90908
az evoque-n jól néz ki :))) elég jó áron mérik ... vetekszik a gyári TI-vel
Shadin2017-02-02 18:03:58 // 90907
Nem padkabarát :-)
Shadin2017-02-02 18:00:51 // 90906
Szépek. Remélem jók is.