Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2017-02-02 22:35:35 // 90949
Éppencsak h meg kell húzni a csavart, jobban felesleges mert nem tart erősebben viszont rendes felületen tud összerohadni.
Csabi2017-02-02 22:19:04 // 90948
Köszi, de ez szomorú! Gépzsírral kenegettem én is, egy darabig , aztán mostanra elfáradt a dolog, immunis lett rá...A pontozásig meg nem jutottam el.
Shadin2017-02-02 22:06:36 // 90947
Rohadtul nem jöttek rá :-(
Azonnal bontom mindegyiket és kezelem Pistitől kapott rézpasztával és gyengéden húzom meg. Nameg persze lehegeszttettem a lemezanyákat :-)
theBanyai2017-02-02 22:05:53 // 90946
En nyarra 235/45-ot veszek, ez a gyari meret.
Most telen 225/40 van fent, de ez pici ra, nagy a kerekjarati hezag, legalabbis nekem. Az osszes autom ultetett volt ez nem. Meg nem... :)
Haddel2017-02-02 22:04:48 // 90945
Hu bakker ,nekem is kell venni tavaszig egy garnitura gummát ..😃
RomeoOne2017-02-02 21:58:36 // 90944
Jó ez az összehasonlítás. Szerintem egyébként még így is látszik, hogy a 235-ös peresebb kicsit.
Nekem úgy általában nem jön be az ültetés és ezek a képek is ebben erősítenek meg. A sárvédő ív és a kerék excentrikus lesz. Látszik, hogy a sárvédő ív alkotta kör képzeletbeli középpontja nem az agynál van, hanem lentebb ezért nem fut együtt a kerék ívével. Ízlés kérdése, nekem nem való.
ott22172017-02-02 21:50:03 // 90943
Kösz, tényleg jó az arány .
Csabi2017-02-02 21:45:27 // 90942
Valaki tudja,h az újabb 59-ek (TBi, 2.0) "haspáncél"-ja is még a jellemzően elforgós csavarokkal van felfogatva, vagy esetleg rájöttek már4-5 év után, hogy egy b*zi megoldás volt? Mostanában minden olajcserénél megadja magát egy csavar, elforog...
Liquid2017-02-02 21:45:14 // 90941
235/40R19


245/40R19
ott22172017-02-02 21:41:36 // 90940
Az tökéletes ! Szerintem is csak elbeszéltünk egymás mellett Liquiddel ,úgyhogy majd egy személyes találkozásnál együtt iszunk meg egy felest vagy sakét !?
Liquid2017-02-02 21:37:08 // 90939
Igen ez így van, de ettől függetlenül célszerű a gyári váltóméretek közelében maradni.
A 159-nél a 225/50R17 tekinthető alapnak, ez alá nem ajánlatos menni átmérőben, mert kompromisszumokat fog követelni. (Magyarán le fogod ütni mindenhol, ez tapasztalat).
A 19" TI jóval nagyobb átmérő, ha rám hallgatsz akkor e kettő közötti, vagy még egy kicsit nagyobb lesz a jó választás.
Az átmérő csökkentésével a kaszni nem fog lejjebb kerülni, és csak nő a "rés" a kerékjáratban. Tehát inkább egy szolid ültetőrugót szereltess be (mondjuk a TI -2 centije elég is) és válassz egy megfelelő váltóméretet. Így meglesz a dögös kinézet.
Amúgy meg 19"-nél a /40 a gyári méret, a /30 igen csak nem ide való de még a /35 is 10mm-rel kisebb a 17-es alapnál.
ott22172017-02-02 21:34:41 // 90938
Persze én is úgy gondolom ,hogy mindenki olyat tegyen fel ami neki tetszik.Az a baj hogy a környezetemben nem nagyon látok 18 vagy 19" -os kerekekkel szerelt 159-et, Szerencsére hétvégére lesz egy garnitúra 18"-os garnitúra 235/45-ös gumikkal amit felpróbálva el tudom dönteni ,hogy a Ti felnire mit istegyek fel,
RomeoOne2017-02-02 21:27:13 // 90937
Szerintem Liquid nem ezt akarta hangsúylozni, de mnidegy is. Egészségedre! :)

Egyébként lemértem most a felnit, 11,2 kg. Ez úgy korrektnek számít nem? Nincs nagyon viszonyítási alapom.
ott22172017-02-02 21:24:37 // 90936
Nem akarok okoskodni,meg nem is erről szól a dolog ,de beütöttem a kalkulátorba és 19"-nál és 235 szélességnél a /45 ,és /30 között 71mm van ,így az autó 3,5 cm-el kerül lejjeb. Na és erre iszom is egy hp.t.az influenze ellen, meg persze az Ti egészségetekért.
Tomi Stark2017-02-02 21:12:15 // 90935
Eddig úgy tűnik príma minden, kuplung + lendkerék Erhard-tól jött, a valtójavítás + a belevaló cuccok 140-be kerültek. Ebben olajcsere és egy kis általános átnézés is van. + pont, hogy a bölcsőt is lefestette. 3nap alatt megvolt. Majd 100 ezer km múlva elmondom, hogy milyen a munka minősége, vagy ha előbb újra gond lesz akkor majd akkor. :-)
RomeoOne2017-02-02 21:10:52 // 90934
Engem nem is csak a hasmagasság zavar. Én büszke vagyok rá, hogy nagyobb kerekek vannak az autóm alatt, mint a konkurenciának általában :) Zavarna az is, hogy az órám elkezdene csalni azzal, hogy kisebb kereket forgatok a kocsi alatt.
RomeoOne2017-02-02 21:08:24 // 90933
A /40 jóval kisebb a 225/50R17-nél, így nálam nem jöhet szóba. Ahhoz tartom magam, hogy annál ne legyen kisebb kerekem. Ezért nem jön szóba a 245/40R18 sem, mert még az is alatta van. A 225/45R18, ami még elfogadható nekem, mert az már egy kicsit nagyobb. De valószínűleg tartani fogom magam a kézikönyv szerinti 235-höz.
Liquid2017-02-02 21:04:05 // 90931
szerintem egy 18-as felninél nincs jelentősége kinézet szempontjából, hogy fél centivel alacsonyabb vagy magasabb az oldalfal, ugyanígy a 19-nél se észleltem különbséget
Tomi Stark2017-02-02 21:03:07 // 90930
Nem tudom, hogy ki mindenki ért az M32-es váltóhoz, én biztosan nem, csak gondoltam megosztom az általam hallotakat...Ezek szerint rosszul gondoltam.
Alkatrészek ügyében ott van Erhardt. :-)
ott22172017-02-02 21:01:51 // 90929
Persz tudom, nem akarok ültetni,de a választott gumitól függően / pl. 235/45/40/35/30/ jócskán változik a hasmagasság. Egyébként egyről beszélünk ,csak a kisördög motoszkál bennem ,hogy sportosabb kinézetet adjak a verdának. A másik oldal pedig, tudom, hogy egy peres gumi sokkal érzékenyebb, mondjuk egy kátyúnál hamar ledefektel, meg a család lelkét is kirázza rossz úton.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-02 20:52:53 // 90928
hát, ebben a formában nem igaz
Liquid2017-02-02 20:49:33 // 90927
A peresség csak egy szám, nagyon nem mindegy hogy mekkora az átmérő és a szélesség. Pl. a /40 igen más 205 16"-nál és 245 19"-nél.
A gumi oldalfalának magassága is más. Szerintem ha ültetést akarsz azt ne átmérő alatti gumival érjed el.
ott22172017-02-02 20:39:45 // 90926
Ez így van ,de a peres gumival ugyan úgy leül az autó ,csak a rúgózása ,csillapítása nem változik. Az enyém gyárilag ültetett. A nagyon peres gumival azért bőven romlik a komfortérzet.
Liquid2017-02-02 20:30:22 // 90925
A gumi peressége és az ültetés 2 dolog.
ott22172017-02-02 20:28:45 // 90924
Igen a 245/40 nálam is szóbajött, csak bakker annyira tetszik megültetve a 159. Láttam élőben egy nagyon peres gumival ,hát király. Persze a kényelemről ne beszéljünk.
Liquid2017-02-02 20:13:54 // 90923
A 205/55R16-ot ne vedd alapnak, az nagyon kicsi méret, bár a "TI-méret" a 225/50R17-hez képest is emel.
Nekem 245/40R19-ek vannak nyáriban.
ott22172017-02-02 20:02:43 // 90922
Én is azon agyalok ,hogy a Ti felnire milyen méretet tegyek fel, ugyanis a 205/55r16- hoz képest a Ti gyári gumiméret majdnem 2 centit emel az autón.
Liquid2017-02-02 19:47:30 // 90921
bakker ez a nap nem az enyém :) Nem tudok írni...

Inkább a 235-öt választanám, egyrészt mert nagyobb átmérő, gyakorlatilag tökéletes váltómérete a 19-es TI keréknek, meg az se baj hogy szélesebb :)
Shadin2017-02-02 19:45:04 // 90920
Az egy erősebb váltó nem,
Meg kevésbé érzékeny...
Liquid2017-02-02 19:41:08 // 90919
Inkább a 235-öt nem választanám, egyrészt mert nagyobb átmérő, gyakorlatilag tökéletes váltómérete a 19-es TI keréknek, meg az se baj hogy szélesebb :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-02 19:40:03 // 90918
miért mázlisták?
Haddel2017-02-02 19:32:08 // 90917
Enyémben is az van . Viszont akkor ez lehet az oka ,hogy csak egy gyártó gyárt kuplungot ,meg lendkereket a 2.0- F40 kombóhoz. Hamar át tértek másik váltó tipusra. Vagy azokhoz is csak Luk van?
ott22172017-02-02 18:58:45 // 90916
235/40r18? A 235-el tapadásod is lesz,a /40-el alacsonyabb ,és sztem jobban néz ki, bár kicsit "zötyögősebb".
ott22172017-02-02 18:53:12 // 90915
Nekem az offos autómon is ugyan ez a hiba volt. Izzítórelé oldotta meg a gondot. A relével együtt akku is lett cserélve ,igy esetleg ott is lehet keresgélni.
tirex2017-02-02 18:36:13 // 90914
A román pályarendőrök Guliakat kaptak? Pofám leszakad!
RomeoOne2017-02-02 18:35:19 // 90913
Sokat gondolkoztam 19"-en is, de végül úgy döntöttem, hogy beérem az "apró" 18"-assal is. Ebben nem is igazán az árbeli különbség játszott szerepet, hanem hogy ezt is hatalmas munka volt felhajtani, 19"-ből meg még kevesebb méret volt. 5x110-est alig gyártanak 19"-en, azok közül is sokat jól elb***ott ET-vel.
tirex2017-02-02 18:28:57 // 90912
Kár hogy nem 19-es. Azzal mutat igazán jól a 159. A 20 collról már nem is beszélek..)))
RomeoOne2017-02-02 18:25:43 // 90911
Már csak azt kell eldönteni, hogy 225/45R18 vagy 235/45R18 menjen rá. Hajlok az utóbbira, bár az előbbivel egy lehelettel peresebb lenne :)
RomeoOne2017-02-02 18:24:42 // 90910
Mármint azt az arányt, amennyiért én vettem és amennyit az oldalon írnak rá.
RomeoOne2017-02-02 18:21:40 // 90909
A márka oldalán elég vad árakat írnak, de én így az egészért cakkonpakk 850€-t fizettem, és abból 80€ a szállítás volt. Tehát a darabár 192,5€ volt. 19-ben nyilván drágább lenne. Nem tudom pontosan, de ha ezt az arányt vesszük akkor olyan 233€ körül.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-02-02 18:09:39 // 90908
az evoque-n jól néz ki :))) elég jó áron mérik ... vetekszik a gyári TI-vel
Shadin2017-02-02 18:03:58 // 90907
Nem padkabarát :-)
Shadin2017-02-02 18:00:51 // 90906
Szépek. Remélem jók is.
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-02 17:18:21 // 90905
Igen, ennyiből meg lehet csinálni. Lényeges, hogy olyanra bízd, aki látott már ilyen váltót és pontosan tudja mi a dolga vele. Ugyanis elég precízen kell beszintezni.
RomeoOne2017-02-02 17:02:28 // 90904
Megérkeztek a felnijeim!

Talán még rémlik néhányatoknak, hogy régóta keresek valami jó 18-as felnit a gépre, ami nem gyári. Mindenki tudja, hogy ez milyen nehéz, mert a brembo-s 159-eseknél örök kérdés, hogy vajon elfér-e a féknyeregtől a felni? A kutakodásom már körülbelül szeptember óta tart. Leginkább olasz felnit szerettem volna, de megnéztem sokfélét. Sajnos Magyarországon nagyon szűkös a kínálat. Sokat kutattam, írtam közvetlenül a felnigyártóknak is, bár közölük egyedül a Tomason írt vissza, jelezve, hogy tudnak a problémáról, az ő felnijeik nem fognak felmenni a brembo-s 159-re. A performancealloys.com sales manager-e viszont rendkívül segítőkész volt. Rengeteget nézegettem a felniket, az sem segített túlságosan, hogy én is jó válogatós vagyok. Amikor találtam olyat, ami tetszett, akkor rákérdeztem nála és ő felvette a kapcsolatot a gyártóval, sokszor még aznap visszaírt, az eredménnyel. Sok esetben negatív volt a válasz, nem fog felmenni a fék miatt. Hosszas keresgélés után novemberben megállapodtam egy MAK felninél. Ebben szerepet játszott, hogy olaszt szerettem volna leginkább. Azt mondták akkor, hogy januárban lesz legközelebb készleten a kiszemelt darab. Így egy hete fel is vettem velük a kapcsolatot, hogy rendelhető-e már. A válasz az volt, hogy csak áprilisban lesz raktáron. Na jó, akkor az már késő, plusz kérdéses, hogy akkor tényleg lesz-e már. Így visszatértem egy másik olaszhoz, amelyiket eredetileg is kiszemeltem (csak egy másik típusát, ami viszont nem ment volna fel a kocsira). NIU - ez egy ízig-vérig olasz brand, de nem túl nagy gyártó, Magyarországon nem is elérhető. Ma pedig megérkezett a szépség. Külön kiemelném, hogy központosító gyűrűt nem rendeltem, mindössze annyit említettem, hogy brembo-s 159-re lesz. Ezeket később akartam megvenni itthon vagy legyártatni. Erre meglepetésemre nem csak ezeket küldték el a korrekt méretben, hanem küldtek 20 kerékcsavart is. Alig hittem a szememnek. Ez a vásárló megbecsülése :)
A kupakon a felirat: Prodotto con goglio in Italia - Proudly produced in Italy :)
Szombaton fogom felpróbálni a kocsira. Kicsit izgulok, hogy tényleg jó lesz-e, de mivel 2x is rákérdeztem, mielőtt berendeltem, ezért bízok benne.
NIU Y




droberto2017-02-02 16:50:01 // 90903
Típushiba. Az okát sokan szeretnénk tudni.
Martin Kovacs2017-02-02 15:52:37 // 90902
Kb 12 literből át tudja mosni rendesen a váltót ? 8.1 van írva teljes töltésnél.
Martin Kovacs2017-02-02 15:49:04 // 90901
Na ez igen !! Köszönöm szépen ezt a részletes tájékoztatást !
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-02 15:19:49 // 90900
LubeGuard
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak