SanyiJTD2017-02-12 10:12:17 // 91435
Én is mindjárt állok neki... Múlt héten vittünk műszakira egy 159-et pont ezt csinálta.... Akkor mi még nem hallottunk erről a hibajelenségről.
RomeoOne2017-02-12 10:08:40 // 91434
Bazmeg, Yani, kiégtem ettől így kora reggel másnaposan 

WarbiRunner (Gyuri)2017-02-12 10:06:55 // 91433
Királyság! :-) Az hiszem megelőzésképpen végig kontakt spray-zem az injektorokat.
Bushmaster2017-02-12 09:53:19 // 91432
Köszönöm a segítséget !!
ProdyG2017-02-12 09:45:39 // 91431
Na szóval, "Mindenki nyugodjon le a picsába!" :D
A kocsim hibátlan. Túrtam tegnap reggel a fórumot rendesen és többen számolnak be hasonló hibajelenségekről, mint amiket én autóm produkált (VDC, Hill holder, üzemanyag szintjelző ugrálása stb... hibák), csak az én kocsimnál az automata váltó is beszart és nekem ez okozta a fő problémát (manuál váltóval nem lett volna ilyen baj).
Többen írták, hogy miután megpiszkálták/megtisztították az injektor elektromos csatlakozóit, egyből eltűnt minden probléma. Nekem teljesen más volt a hibakód, mint a többieknek, de a problémák ugyanazok voltak.
Ez a blog írja le 100%-osan az én hibámat, neki is automatája van (csak érdekes módon a hibakód itt is más): blog
Szóltam is a szerelőmnek tegnap (nála volt a kocsi), hogy ezt nézzük meg gyorsan és megoldódott egyből minden probléma. Köze nem volt a hibának a váltóhoz.
Automata váltósoknak ezt érdemes észben tartani, hogy a befecskendező csati kontakt hibája hazavágja a váltót.
Köszi a segítséget mindenitől!
Ui.: mivel kb 1 hónapja rossz a kocsi (csak eddig nem volt időm vele foglalkozni), tegnap a szerelőtől padlógázzal jöttem haza egy jó 10 kilométeres kitérővel, olyan érzés volt, mintha most vettem volna a kocsit :)
A kocsim hibátlan. Túrtam tegnap reggel a fórumot rendesen és többen számolnak be hasonló hibajelenségekről, mint amiket én autóm produkált (VDC, Hill holder, üzemanyag szintjelző ugrálása stb... hibák), csak az én kocsimnál az automata váltó is beszart és nekem ez okozta a fő problémát (manuál váltóval nem lett volna ilyen baj).
Többen írták, hogy miután megpiszkálták/megtisztították az injektor elektromos csatlakozóit, egyből eltűnt minden probléma. Nekem teljesen más volt a hibakód, mint a többieknek, de a problémák ugyanazok voltak.
Ez a blog írja le 100%-osan az én hibámat, neki is automatája van (csak érdekes módon a hibakód itt is más): blog
Szóltam is a szerelőmnek tegnap (nála volt a kocsi), hogy ezt nézzük meg gyorsan és megoldódott egyből minden probléma. Köze nem volt a hibának a váltóhoz.
Automata váltósoknak ezt érdemes észben tartani, hogy a befecskendező csati kontakt hibája hazavágja a váltót.
Köszi a segítséget mindenitől!
Ui.: mivel kb 1 hónapja rossz a kocsi (csak eddig nem volt időm vele foglalkozni), tegnap a szerelőtől padlógázzal jöttem haza egy jó 10 kilométeres kitérővel, olyan érzés volt, mintha most vettem volna a kocsit :)
Zolibácsi2017-02-12 08:23:33 // 91430
Hetfon este siettem az M5 Dabas iranyaba. Megeloztem laza 150-160-al egy uj passatot. Ő ugy elozott vissza hogy fekeznem kelljen a forgalom miatt. Bementem moge, hogy akkor haladjunk. Egesz szepen ment 190-ig a passat, elkezdem ramenni 200 fele hogy eloznem vissza, erre a paraszt tolt egy satufeket. Szoval nem tudta es elviselni hogy a szarolasz 200-nal rosz lenyomja
Zolibácsi2017-02-12 08:10:51 // 91429
Lassan 2 eve hogy olaszbol hoztak az enyemet. 1.2 misi volt az ára. Mire haza ert es mindenkit kifizettem lett 1.8misi. Egy evre ra kotelezo es hiba megelozes szerviz volt 360.000 ft . most van rajta egy kb 100.000 ft javitas hatra. Bal hatso Ablakemelo. Szelvedo berepdt, futomu elkezdett kopogni es a clock spring rosz.
Szoval egy 10-11 eves kocsinal simqn belefutsz egy eves fel millios javitasba. Megjegyzem hibatlannak tunt a kocsim
Szoval egy 10-11 eves kocsinal simqn belefutsz egy eves fel millios javitasba. Megjegyzem hibatlannak tunt a kocsim
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-02-12 01:40:32 // 91428
Ki lehet azt venni, csak ajtó kárpitot le kell venni. Piritunak van blogja is .
Giuntini2017-02-12 00:46:56 // 91427
140 fokos víznél már rég megy a hibaüzenet, hogy azonnal állítsad le a motort. 140 fokra felforrt víznél a 2,4-es motorja már megy a lecsóba. Víz a hengerekbe, és komplett motorfelújítás. Itt valami központi vezérlés probléma lehet. A szolenoid nem ilyen hibát produkál. Az automata váltónál a vezérlés hibáját általában rántás jelzi a váltásnál. Vagy nem tudsz elindulni vele. A lebegő fordulatszám az meg a lock-up hibáját jelentené. Az, hogy a tengelykapcsoló nem képes közvetlen fix kapcsolatot létesíteni, és állandóan lebeg. De ezek a hibák leállítással nem orvosolhatók. Itt valami "centralina" baj lehet.
kacisw2017-02-11 23:45:44 // 91426
Ok, azzal tisztában vagyok, de nincs más megoldás csak komplett kárpit csere?
Liquid2017-02-11 21:54:33 // 91425
ami a manualban van...
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-11 20:40:59 // 91424
Nem mellesleg az error details is érdekes amit az ECU hibakódhoz hoz. Tényleg ennyire tiportad amikor elszállt? Majd 140 fokos víz(?), közel 6k fordulat, brutál turbó nyomás, padló gáz. Gyanús ez is, bár ez lehet a program által rosszul interpretált dolog is..
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-11 20:37:56 // 91423
Igen, én is arra jutottam, mint Kolci. Valami cseh oldalon találtam rá, majd előtúrom a telefonom előzményeiből. A lényeg, hogy a váltóban egy szolenoid a valószínű ok, szóval nagyon valószínű, hogy egy jó váltós szakit kellene keresni mihamarabb. A dolog szolenoid cserétől a komplett felújításig bárhova kifuthat, szóval olyan ember kell, aki nagyon érti ennek az Aisin váltónak a lelkivilágát.
Hardy2017-02-11 19:35:44 // 91422
Elment a Mazda vagy valaki más?
Kolci2017-02-11 19:18:50 // 91421
Amit könnyen meg tudsz venni az a Castrol Transmax Dex III Multivehicle
Nem olcsó, de vegyél két lityót és akkor ki is tudod mosni a régi olajat a rendszerből.
Pityukoma blogjában minden le van írva. Még most is segít nekünk......
Link
Nem olcsó, de vegyél két lityót és akkor ki is tudod mosni a régi olajat a rendszerből.
Pityukoma blogjában minden le van írva. Még most is segít nekünk......
Link
Kolci2017-02-11 19:06:38 // 91420
Ha autómata váltód van, és ahogy láttam az van, akkor elvileg a váltóban lévő vezérlőszelepek közül az A val jelölttel van problémája.
P1714=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione A
P1715=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione B
P1716=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione C
P1717=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione D
Azi is lehet, hogy valami más váltja ki a hibát. Lehet, hogy a váltóolaj szállított valamit, ami eltömte, vagy megszorúlt tőle.
Az is lehet, hogy érintkezési hiba.
P1714=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione A
P1715=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione B
P1716=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione C
P1717=Segnale sensore induttivo elettrovalvola di selezione D
Azi is lehet, hogy valami más váltja ki a hibát. Lehet, hogy a váltóolaj szállított valamit, ami eltömte, vagy megszorúlt tőle.
Az is lehet, hogy érintkezési hiba.
wk 1662017-02-11 19:03:57 // 91419
Ok köszönöm szépen.
SanyiJTD2017-02-11 18:49:37 // 91418
Így van, imgburn-el .
ktheoriginal2017-02-11 18:13:37 // 91417
Neki az a modell bőven megfelelt! Jelenleg Nekem teljesen jó 159-em van! :D
wk 1662017-02-11 18:03:31 // 91416
Köszi! Simán lemezre írtad és ennyi?
yani🍀2017-02-11 17:53:40 // 91415
És miért nem vett nagyanyád 2006-ban 159-et?
Most lehetne egy jó autód?
Most lehetne egy jó autód?
ktheoriginal2017-02-11 17:48:16 // 91414
11 éves autóban ennyi km...érdekes? Hát nagyanyám Daewoo Kalos-ába 2003-as és van 39.000 km! :)
ktheoriginal2017-02-11 17:46:14 // 91413
Köszi srácok! Igazából nem nekem kellene. De mai nap megnéztük az autót, hát vannak hibái bőven! Így egy másikra esett a választás! :)
Bushmaster2017-02-11 17:42:05 // 91412
Hali
Tud valaki segíteni milyen szervóolajat érdemes rakni bele?
Tud valaki segíteni milyen szervóolajat érdemes rakni bele?
Shadin2017-02-11 17:37:42 // 91411
Nem lehet kiszedni, együtt van a kárpittal.
kacisw2017-02-11 16:28:08 // 91409
Hangszórórács kiszedéséhez kérnék egy kis segítséget, ahogy nézem valahogy egybe van ragasztva. Valami kíméletes technika kellene:)
wk 1662017-02-11 14:36:59 // 91407
Az jó melyiket töltötted le?
SanyiJTD2017-02-11 14:20:05 // 91406
ProdyG2017-02-11 14:14:13 // 91405
droberto2017-02-11 13:57:21 // 91404
A váltó hibatárolójában volt a hiba?
Giuntini2017-02-11 12:18:58 // 91403
Én nem méricskéltem, sajkát magamtól találtam meg a legkényelmesebb üléspozíciót. Mondjuk én nagyon sokat autóztam régebben, évi 60000 km-t, nálam létkérdés volt mindig elsősorban a biztonság és utána a kényelem. Az Alfán az ülés legalacsonyabbra állítva, szintén a kormány szinte a legalacsonyabbra állítva, úgy hogy ne érjen hozzá a lábamhoz semmikor sem, és a műszereket se takarja ki. A lábam szöge úgy van beállítva hogy bármikor a legdurvább vészhelyzetnél is rá tudjak ugorni a fékre. A támla elég meredek szögben van, úgy ahogy te mondtad. Így kinyújtott karral a csuklómnál van a kormány karimája. Kellemesen behajlított karral vezetek. Az is igaz, hogy egy automata váltós autó más beállításokat igényel. A bal láb teljesen használaton kívül van, és az is lényeges, hogy kényelmesen legyen megtámasztva, hiszen az folyamatosan fix helyzetben van. Nagyon fontos az üléspozíció, nekem úgy tűnik ránézésre, hogy hosszútávú autózáshoz megfelelőbb a normál ülés, a TI sokkal inkább versenyautósabb. Egy Ferrari sem elsődlegesen 1000 km-es etapokra lett fejlesztve, hanem szinte versenypályákra. Az más követelményeket támaszt.
Shadin2017-02-11 11:50:13 // 91402
Nekem két rántás magasságban felfelé, három rántás a dőlésszög, ülőlap betolva teljesen, annyira van elöl, hogy kinyomott kuplungnál ne feszítsem az ülőlapot lefelé, mert az megöl hosszútávon és a támla függőlegesközeli, és itt jön a csuklószabály. Deréktámasz 50%. Ezzel lehet elviselni hosszú távon, hogy nem tudok ribanczkodni és széttenni a lábam :-(
Shadin2017-02-11 11:46:15 // 91401
Bakker de fasz vagyok, nem néztem hogy automata vagy :-)
Shadin2017-02-11 11:44:55 // 91400
Alfa fíling rendesen ülve is megvan, nem az ülésen múlik :-)
Én csak azt mondom, hogy én átgondoltam ezeket a tréningen.
Én csak azt mondom, hogy én átgondoltam ezeket a tréningen.
Shadin2017-02-11 11:43:17 // 91399
A tanpálya a laza autópályázásnál fellépő váratlan eseményekre készít fel :-(
Ezáltal az üléspozíció is. A korábbi laza fekvős ülőhelyzetemben a tervezett fékezés is meglepit okozott, hát amikor még a két kézzel rendesen fogott kormány elengedése nélkül 180 fokos hirtelen manővert kellett végeznem. Nézzetek meg egy szarvasmarha tesztet, hogy jár a gyerek keze ill. a kormány. Hogy, és miért ülnek úgy a versenyzők, ahogy?
Jól van no, csak keltem az indulatokat, de fel vagyok spanolva rendesen!
RATkány hétfőn elmegy, ma du. meg látom az újat :-D
Ezáltal az üléspozíció is. A korábbi laza fekvős ülőhelyzetemben a tervezett fékezés is meglepit okozott, hát amikor még a két kézzel rendesen fogott kormány elengedése nélkül 180 fokos hirtelen manővert kellett végeznem. Nézzetek meg egy szarvasmarha tesztet, hogy jár a gyerek keze ill. a kormány. Hogy, és miért ülnek úgy a versenyzők, ahogy?
Jól van no, csak keltem az indulatokat, de fel vagyok spanolva rendesen!
RATkány hétfőn elmegy, ma du. meg látom az újat :-D
WarbiRunner (Gyuri)2017-02-11 11:17:18 // 91398
Na legalább nem vagyok egyedül ezzel. Valahol megnyugtató. :-) Ha sikerül beállítanom, átmásoljuk a szögeket neked is, hátha beválik :-) Utána olvasva a gond a túl nagy ülőlap lejtés lehet. Sokszorosan terheli a gerincet.
ProdyG2017-02-11 11:03:22 // 91397
Aha, ezt én is megtaláltam. Csak ezt az én hibakódomat olyan, mintha a váltó küldené, nem az ECU. Mintha máshonnan jönne és emiatt más lenne... Meg nagyon a motornyomatékot mondja.
Na nyomozok még kicsit, köszi!
Na nyomozok még kicsit, köszi!
RomeoOne2017-02-11 10:47:42 // 91396
Erre mindig rá kell nézni. Nem látszik ezeken, ha laposak. Nekem a bal hátsó ereszt el 1 bart egy hét alatt, de kinézetre semmi különbség nincs. A gumissal meg is nézetem, ha majd cserélek nyárira.
Smith2017-02-11 10:41:20 // 91395
11 éves dizel 2.4, 163000 km-rel... Elég furi.
RomeoOne2017-02-11 10:22:43 // 91394
Nekem fotelom nincs itthon, de van Alfám, úgyhogy én abban terpeszkedek meg fekszek :DDD
Az Alfa nekem kellemesen sportos. Megértem a te álláspontod is, de nem csak a kényelem miatt ülök így, hanem az érzés miatt is. Nem hiszem, hogy pont egy Alfás közösségben kéne magyarázkodnom emaitt :D
Egy ilyen Ti ülést kipróbálnék szívesen hosszútávon én is, nekem a sima üléssel 1000 km-ek után sincs semmi bajom.
Az Alfa nekem kellemesen sportos. Megértem a te álláspontod is, de nem csak a kényelem miatt ülök így, hanem az érzés miatt is. Nem hiszem, hogy pont egy Alfás közösségben kéne magyarázkodnom emaitt :D
Egy ilyen Ti ülést kipróbálnék szívesen hosszútávon én is, nekem a sima üléssel 1000 km-ek után sincs semmi bajom.
Liquid2017-02-11 10:10:14 // 91393
az lehet , de autópályán krúzolásnál nincs akkora jelentősége a reakcióidőnek, mint mondjuk a tanpályán/szerpentinen
Shadin2017-02-11 10:01:08 // 91392
és a reakcióidődet megsokszorozza :-)
Liquid2017-02-11 09:58:58 // 91391
Majd meghallgatom, de nem hiszem hogy változtatna az álláspontomon :)
Én terpeszkedni szeretek, és nem a tetején csuklóval fogom a kormányt hanem bal kézzel könyökölve. Ez biztosan balesetveszélyes meg minden de autópályán így érzem kényelmesnek.
Én terpeszkedni szeretek, és nem a tetején csuklóval fogom a kormányt hanem bal kézzel könyökölve. Ez biztosan balesetveszélyes meg minden de autópályán így érzem kényelmesnek.
Shadin2017-02-11 09:46:32 // 91390
@Robi! Nem attól lesz egy kormány teherautós, hogy fent van normálisan fogható magasságban, hanem attól ha nem jó a "dőlési" szöge, viszont az öledben, úgy, hogy a combodhoz ér, az lehet, h versenyautós érzés, de semmiképpen nem a legjobb. Arról nem is beszélve, hogy alig passzírozod be magad, kényelmetlen be és kiszállni, közben meg "dörzsölöd" a bőrülést. Ez látszik elsőre a hirdetett autón, gatya a bal comb és deréktámasz. A kormány kilenc óra tizenöt majdnem vállmagasságban, hajlított könyökkel (csukló a kormány tetején, egy tenyérnyi hely a fejed fölött etc...)
Menj el egy vezetéstechnikai tréningre és meg fogod tapasztalni kritikus helyzetben ezeket. Én is így jártam...
Písz ;-)
Menj el egy vezetéstechnikai tréningre és meg fogod tapasztalni kritikus helyzetben ezeket. Én is így jártam...
Písz ;-)
Shadin2017-02-11 09:40:03 // 91389
Szerintem az egyértelmű, hogy otthon a fotel van arra, hogy feküdjünk. A magasan ülök szindróma egy rossz érzés. Attól mert lejjebb ülök a kocsiban, nem lesz kényelmesebb hosszú távon, sőt...
A sportautókban azért ülsz lent, mert alacsonyak :-) Azt meg megbeszéltük, hogy az Alfa 159 nem sportautó. Warbi ülésutálatát megértem, teljesen igaza van, a Ti szép, de qva kényelmetlen 1-2 ezer folyamatos kilométerre vetítve.
Én is folyamatosan állítgatom, mert sehogy sem találom azt a tökéletes pozíciót, amit itt a fórumon rajtam kívül mindenki megtalál 10mp alatt :-(
A sportautókban azért ülsz lent, mert alacsonyak :-) Azt meg megbeszéltük, hogy az Alfa 159 nem sportautó. Warbi ülésutálatát megértem, teljesen igaza van, a Ti szép, de qva kényelmetlen 1-2 ezer folyamatos kilométerre vetítve.
Én is folyamatosan állítgatom, mert sehogy sem találom azt a tökéletes pozíciót, amit itt a fórumon rajtam kívül mindenki megtalál 10mp alatt :-(
Shadin2017-02-11 09:30:31 // 91388
Kuplung v fék kapcsoló?
P1714 OBD-II Diagnostic Powertrain (P) Trouble Code Description
P1714 engine trouble code is about Clutch Position Sensor Circuit Malfunction.
Reason For P1714 Code
The reason of P1714 OBD-II Engine Trouble Code is Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit Intermittent.
P1714 OBD-II Diagnostic Powertrain (P) Trouble Code Description
P1714 engine trouble code is about Clutch Position Sensor Circuit Malfunction.
Reason For P1714 Code
The reason of P1714 OBD-II Engine Trouble Code is Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit Intermittent.
RomeoOne2017-02-11 09:27:34 // 91387
Én is ezzel értek egyet. A Ford Focus-unkban olyan magasan meg egyenesen kell ülni, teljesen az az érzésem, mintha egy lovaskocsi bakján lennék. A régi 147-esem meg a 159 viszont már tényleg autó érzés és nem szekér :)
Shadin2017-02-11 09:26:35 // 91386
Azt hiszik megfogták Isten lábát :-)
Ja szarolasz...
Ja szarolasz...