Fórum >> Típusok >> 159

emGéza2017-05-30 21:34:19 // 95390
A múltkor bementem egy kis boltba és az udvaron állt egy 159-es .
A boltosé , 1.9 dizel ... beszélgettünk , azt mondta , hogy kevés a LE .
A hahun talált valami lánccserére javalott 3.2-est . 260 LE !!!
Csak nem tudja , hogy mennyiből állna meg .
Gondoltam megkérdezem .
Dzsozy2017-05-30 21:20:23 // 95389
Kérdezd meg ribipetit. Anno 1100 AUS dollárt írt nekem, mikor beszéltem vele. Vannak akik facen 100-150e ft-t kiabálnak, meg 5 nap alatt itt van Amerikából címszóval hirdetik. :)
emGéza2017-05-30 21:01:47 // 95388
A 3.2 JTS vezérműlánc cseréje , mennyiből állna meg ?
Haddel2017-05-30 20:35:56 // 95387
Vagy az ajtóbehúzóban levő gumilapban mi kerül 3000 ftba? Mégis megvettük már páran😃
Lexlutor2017-05-30 20:05:00 // 95386
Nagyon olcsón vetted, szerencséd volt. Enyém 160e be volt.
wk 1662017-05-30 19:18:34 // 95385
Üdv nekem ki van az Egr írva a dpf maradt. ugyanúgy 500km és regenerál. A fogyasztás pár decivel kevesebb de ez lehet a program miatt is.
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-30 17:53:01 // 95384
Azt valamivel többet használtuk most az igaz.
Hardy2017-05-30 17:45:31 // 95383
Alfa depóba 170. 250 már a TI ára. Érden van alfa bontó. Ott van minden. Turul utca.
Morfiusz Cédula2017-05-30 17:34:14 // 95382
ELM27 csati + Androidos tablet + Alfa OBD app. De Androidos tablet helyett lehetne Windows-os is Multiecusscan szoftverrel.
Giuntini2017-05-30 17:25:04 // 95381
Azt azért számold bele, hogy a klíma 4-5 deci pluszt okoz.
csokagm2017-05-30 17:08:24 // 95380
Volt aki csináltatott mar horpadást?
3 pici van az autón 25000et mondtak rá kicsit sokallom. Ez realis?
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-30 16:15:57 // 95379
Köszi Neked is! Szerintem nem más progit rakott fel, hanem regeneráláskor más egr vezérlést használ.
Elviekben a motor működő egr-rel több kormot termel (80-90%-al), ezért kérdeztem a regenerálási periódust.
csokagm2017-05-30 16:07:20 // 95378
Akkor annyira mégsem jo ár érte.:) csak pont alatta 250ért adja valaki az nagyon sok. Én majd télen veszek valamit telinek.
Hol van ez az erdi hely?
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-30 16:04:31 // 95377
Nincs konkrét gondom, de nem hiszem el, hogy egy ekkora dízel motornak ennyit kell ennie. Az is tök irreális, hogy a VTT túra 10.2l-ből jött ki úgy, hogy 150 fölött nem igazán volt a mutató, az út 80%-át tempomattal, picivel 150 alatt tettem meg, illetve a 0-áson 100-130 között. Városozás a végén volt kb 20km.
A múltkor ehhez képest volt egy pesti utam. Akkor olyan kedvem lett, hogy elkezdtem neki nyomni egy kicsit, 170-180 körül haladtam vele viszonylag sokat. Aztán beleszaladtunk egy 1 órás dugóba Budapesten. Vissza tempomat 150 és még pár 10 km itt Debrecenben. És ez meg 10.7? Teljesen értelmezhetetlen a különbség.
Nem abszolút értékben zavar, mert egy Tbi-be is beletankolnék ennyit biztosan. Logikailag zavar, hogy nincs különbség, illetve látom itt is blogokban és a spritmonitoron is, hogy nem kötelező ennek ennyit enni.
ZoliNix2017-05-30 15:28:54 // 95376
Szia Gyuri!
Nekem így van. Fogyasztásban nem vettem észre, kint pl. taliról hazafelé 5,5, másnap reggeli város 8,8, ez kiírás előtt is ilyen volt.
Előtte minden regent észrevettem, pillanatnyi felment 20-25-re, viszont kiíráskor gondolom más progit rakott fel mert kb. 8000 Km alatt egy kezemen tudom számolni ahányszor elkaptam.
A Fiatnál azt mondta a szervízvezető (akinek szintén 159-e van) ne foglalkozzak vele, használjam, majd csinálja a dolgát.
Tényleg nem foglalkoztam mostanában vele, és mióta ki lett iktatva a megakadt EGR ami miatt nem indult el, egyszer sem volt gondom vele. (kopp-kopp)
droberto2017-05-30 15:13:07 // 95375
Normál üzemben (jártam úgy fél évet), ezekre nincs hatással.
De könnyen ki tudod próbálni te is: A működtető részt (feket bordás hengert) lefordítod (2 csavart kiszedsz, a 3.-at kilazítot, 180°-al elfordítotd, majd visszahúzod a 3. csavart).

Egyébként van gondod, vagy csak kíváncsi vagy? :)
Hardy2017-05-30 14:34:46 // 95374
Én 100000 ért vettem a négyet Érden. Teljesen hibátlan csak fel kellett rakni. Még a színe is olyan volt mint amit szerettem volna.
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-30 14:16:30 // 95373
Olyan tapasztalata van e valakinek, hogy csak az egeret irtotta ki, de a dpf bent maradt? Hogy alakult a fogyasztás, regenerálások időköze?

Gyanús nekem ez az egr... Van egy teóriám, miszerint elég az egeret kinyírni és a dpf-el sem lesz többé gond.
psychoati2017-05-30 13:45:49 // 95372
A kecske fáját! Pedig nagyon reménykedtem. :-)
antonov2017-05-30 13:35:47 // 95371
Vagy egy 55344192 kódszámú műanyag krómozott csövecskén 11600 forintba. Jó kérdés.
Liquid2017-05-30 13:27:43 // 95370
Azért nem mindegy hogy van kialakítva, megmunkálva, hogy minden passzoljon, ne eresszen se ki se be, ésatöbbi. Ha megvan a rajz egy esztergályos is meg tudja csinálni.
De ha már itt tartunk, akkor szinte bármely alkatrész erősen túl van árazva, mert pl. mi kerül egy darab fröccsöntött műanyagon 6000ft-ba, amit ülés magasságállító karnak hívnak...
antonov2017-05-30 13:10:33 // 95369
Kezdjük kicsit túltolni a témát. Szerintem drága, szerintetek nem. Ennyi az egész. Egy ebayen árult utólagos hack és a Giulia között én nem húznék párhuzamot.
RomeoOne2017-05-30 13:00:25 // 95368
Ez nem négy fémdugó. Ez négy 159 alkatrész, amit a know-how birtokában terveztek meg és alakítottak ki. A know how árát fizeted meg, nem az anyagét
Bár ha te is a tudás és képesség birtokában vagy, hogy hogyan kell ezeket egy fém munkadarabból kialakítani, akkor persze felesleges megvenned :)
Ha így nézzük, végülis a Giulia QV is drága, ahhoz képest, hogy csak egy rakás karbonszál, meg alumínium, műanyag, meg miegymás.
antonov2017-05-30 12:40:59 // 95367
Négy fémdugóhoz képest szerinte drága, igen, de igényes. ; )
Liquid2017-05-30 12:39:43 // 95366
hmm nemrossz
csokagm2017-05-30 12:29:51 // 95365
Ha valaki patkót keres.
Ez szerintem reális áron van. Patkó
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-30 12:23:39 // 95364
Én csak az oxigénre tudok tippelni. A turbónyomást elveszi, hogy az EGT feljebb menjen, de ezzel a légfelelsleg is kevesebb lesz. BIztosan az egyenletes áramláshoz is köze van. Az sem mindegy, hogy az a légfelesleg átlag mennyi időt tölt a DPF-ben. Lehet jobb a gyorsítás-lassítás általi koncentráció változás (valahogy így képzelem), mint az egyenletes áramlás.
Egyébként most belenéztem a programba. Elég brutál. Még EGR cleaning ciklus is van benne, valamiképp pulzáltatja a szelepet.
pettinke2017-05-30 12:21:07 // 95363
és nem :-) nem férsz hozzá.
psychoati2017-05-30 11:54:04 // 95362
És ott egy kérdőjel van. Tehát: És ez a mutatvány szívósor le-felszerelés nélkül kivitelezhető? :-)
psychoati2017-05-30 11:53:02 // 95361
És ez a mutatvány szívósor le-felszerelés nélkül kivitelezhető. Tervezem én is a ledugózást, de a szívósor mozgatását elbliccelném.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-05-30 11:15:20 // 95360
Ez nem drága, ha nem magad csinálod a szívósor le fel szerelést na majd az drága lesz. Jó pár órás meló pláne ha előtte még jól ki is akarod pucolni amit érdemes ha már egyszer lent van :)
droberto2017-05-30 10:34:02 // 95359
Én kevesebbre emlékszem.
Majd csekkolom. :)
droberto2017-05-30 10:32:19 // 95358
Így van, elvileg az jobb a motornak. Viszont valamiért a szűrőnek rosszab. Vagy a matek nem jön ki egy változó miatt.
Autópályán, városon kívül kevesebb a regenkori többletfogyi, mert kevesebbet kell utóbecsekendeznie (melegebb a motor), hogy elérje a kataliztor a 600+-os hőmérsékletet.
Itt van egy korábban végzett mérésem.
pettinke2017-05-30 10:27:05 // 95357
olvass mégegyszer: kiirtani =/= kiiratni :-)
FinnMate2017-05-30 10:22:17 // 95356
Javítsatok ki, ha tévedek, de ledugózáshoz én úgy tudom semmit nem kell kiíratni. Egyébként van a facebookon egy alfás srác, Orovecz Roland a neve, a profilképén alfák vannak, szóval felismerhető, Ő árul 13 körül. Az ár majdnem ugyan az mint az uk ebay ár, de legalább az már otthon van.
pettinke2017-05-30 10:20:17 // 95355
12e HUF az egész autó értékéhez képest drága? hát ... végülis láttam már szervizt, ahol pillanatragasztóval 20 Ft-ost tettek a lukra ...
antonov2017-05-30 09:30:43 // 95354
Köszönöm, mondjuk gondnolom azt eleve nem árt kiirtani. Ezt néztem. Mondjuk rohadt drága.
WarbiRunner (Gyuri)2017-05-30 09:07:02 // 95353
Én biztos nem piszkálnám. Égesse ki, ahogy gyárilag programozták. Nekem nem tűnik úgy, hogy autópályán jobban kiégeti. Inkább csak kevesebb beavatkozással égeti ki. Épp hogy megemeli a fogyasztást, picit esik a töltőnyomás. Valószínű, hogy a motornak az ilyen regenerálás árt legkevesebbet.
Egyébként simán kipöffenti városban, országúton, mindenhol. A hőfok és az időtartam is kb mindig ugyanaz és a végeredmény is 20% körüli. Gyanítom, hogy a városi dugó az ami leginkább megöli, illetve a sok rövid út miatti soha be nem melegedés.
A hőfokot nyilván könnyebb összehozni egy jól átmelegedett motoron, autópályás üzem közben, után.
pettinke2017-05-30 08:59:47 // 95352
szívósoron az örvénycsappantyúk mozgatójának tengelye szokott szelelni, amitől nagyon rossz a hideg alapjárat. ki kell irtani, le kell dugózni.
dehát látatlanban ez is csak egy tipp :-)
antonov2017-05-30 08:46:24 // 95351
Lenne egy kérdésem hozzátok: reggelente hidegindításnál négyből háromszor sántítva jár a motor, nem durván, csak úgy éppenhogy, aztán kb mindig ugyanott (elhagyva a budakalászi halál körforgalmat) nyomtalanul megszűnik. Csatikat mozgattam már, sikertelenül. Tudom, hogy a távgyógyítás elég nehéz, de nincs ötletetek merre indulhatnék?
droberto2017-05-30 08:09:26 // 95349
Hát nem a Gajdántól. :)))
Hanem szakcikkekből, pl.:

DPF - Diesel részecskeszűrő
DPF - regenerálás
szekkyy2017-05-30 07:05:58 // 95348
"620 C és 20%-ra ment vissza az eltömődöttség mértéke." ...."nálam olyan 280 C a dpf hőmérséklete."
Ezeket Te honnan látod? Van valami beépített kütyüd vagy menet közben olvassa valami az adatokat?
Giuntini2017-05-30 00:17:09 // 95347
Nekem is kb. úgy regenerál. Szerintem a pályán sokkal jobban képes kiégetni a kormot, csak azt nem tudom, melyik a hatásosabb, visszarakni az automatát 5-be, és nem engedni fölkapcsolni, vagy 6-ban úgy, mintha mi sem történne. Mert józan paraszti ésszel gondolkodva, mikor a tempomat küldi felfelé emelkedőn 6-ban, akkor kormolja ismét a DPF-et. Azt viszont észrevettem, hogy OMW prémiummal nő valamelyest a regenek közötti etapok hossza.
Marseus2017-05-29 22:38:41 // 95346
:-D nem baj,mind a hárman benne voltatok. Bocs droberto.
RomeoOne2017-05-29 22:11:42 // 95345
droberto blogja, de köszi :D
Marseus2017-05-29 20:53:08 // 95344
Bocs,h nem válaszoltam vissza nektek,de kimentem és végül addig rántgattam,h lejött. Tulajdonképp az oldalpatentok szívattak illetve azt nem tudtam,h hogyan fog engedni de minden rendben ment szerencsére elég lágy anyagból készítették,még1x kösz a segítségetek:-))romeonak is!
csokagm2017-05-29 20:48:37 // 95343
Tudtok esetleg ajánlani valakit, aki horpadásokat húz ki? Van 2 apró horpadásom, kihúzatnám őket.
Marseus2017-05-29 20:48:36 // 95342
Kösszönöm a segítséged,nagyon részletes és szemléletes volt a blogod,még1x kösz.
Morfiusz Cédula2017-05-29 19:51:25 // 95341
Rámentem a fogyasztásra. ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak