tirex2017-09-02 20:47:38 // 98630
	Üdv. Tegnap tankooltam osztrákban a cégnél ahol dolgozom  biomentes igazi dizelt. Kint  blue effentiel vagy valami ilyesmi a neve, tényleg kicsit kékes  a színe. A power meg a maxmotion sehol sincs. Az alfa táltos paripa lett. Idáig lakott területen néha be-berángatott kis gázon. Na ez mégszünt és gázadásra ugrik mint a nyúl, na ezt eddig egyik dizeltől se produkálta. Gondoltam infoként megosztom.
	
antonov2017-09-02 20:21:21 // 98629
	Szerintem az EGR hűtőre. Kicsit szűk a képkivágás. : )
	
andrás582017-09-02 20:08:38 // 98628
	Nekem az utángyártott egy percet birt.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-02 18:48:48 // 98627
	Ritka plusz, és csak 40 kilo :))) A Spidernek is gyári alufelni a potkereke :P
	
Macccy2017-09-02 18:33:31 // 98626
	Én gumit tettem bele, Bosch eco-ból. Szépen áll benne, de amúgy nem nagyon használom, nem szeretek hátul törölni.
	
Macccy2017-09-02 18:30:21 // 98625
	Mérés númeró two:  kicsit jobban viselkedett, ahogy vesszük.  Vagyis ha úgy vesszük, hogy nem volt 600 mBar-os turbó túlkapás, akkor nem is. Helyette kezdetben azért szórta a nagy eltéréseket, de az utolsó 10 percre ez lett.

Asszony fogta a telefont és monitorozta az eseményeket, jövőre Ferrari-t diagol! :)
(a képen bejelöltem úgy kábéra mennyit töltött túl a gázadásokkor)
	

Asszony fogta a telefont és monitorozta az eseményeket, jövőre Ferrari-t diagol! :)
(a képen bejelöltem úgy kábéra mennyit töltött túl a gázadásokkor)
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-02 15:52:53 // 98624
	Mert nem ez a normális? :-D Már gondoltam, hogy egyszer kiszedem, mert egyből 1600-ról 1500 kilóra csökkenne az autó önsúlya :-) De másnap tuti defektet kapnék :-)
	
boli1112017-09-02 15:48:48 // 98623
	Sziasztok!
A hátsó ablaktörlővel vannak mostanában gondjaim. A gyári gumi elhasználódott. Új ablaktörlőt (ha jól emlékszem karral együtt) 5000 Ft alatt nem láttam. Eddig gumit cseréltem benne, de az 1-2 hónapnál többet nem bírt. Pedig nagyon ritkán használom.
Ti hogy oldottátok meg?
159 SW
	
A hátsó ablaktörlővel vannak mostanában gondjaim. A gyári gumi elhasználódott. Új ablaktörlőt (ha jól emlékszem karral együtt) 5000 Ft alatt nem láttam. Eddig gumit cseréltem benne, de az 1-2 hónapnál többet nem bírt. Pedig nagyon ritkán használom.
Ti hogy oldottátok meg?
159 SW
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-02 15:32:45 // 98622
	Egr off óta azt érzem, mintha jönne meg az ereje. Kezd összhangban lenni a kinézete azzal amit művel :-) Az adrenalin függőségem is szerintem lassan alább hagy, tudom élvezni azt, hogy simán csak iszonyat gyors, de nincs közben dráma, nincs határhelyzeten életben maradás :-D  Így nézve egy technikai csoda ahogy ez vágtat felfelé a hegyre. 
A gyári TI kerekekkel most voltam vele szerpentinen először. Áááh. Nagyon kegyetlen tempót tud. És közben nincs stressz, csak a finom 5 hengeres örömóda. Automata módban eléggé megöli az élményt a váltó. Normálban hamar kapcsol fel, belevált a kanyarokba, hajtűkben slippel. Sport-ban meg feleslegesen forgatja. Viszont kézibe kapcsolva, váltófülekkel vezérelve meg a másik véglet. Olyankor összeáll a kép. Nem old a kuplungja 2-esben sem, ahogy nyomom, úgy megy, nagyon gyors a váltás, finoman működik az egész.
	
A gyári TI kerekekkel most voltam vele szerpentinen először. Áááh. Nagyon kegyetlen tempót tud. És közben nincs stressz, csak a finom 5 hengeres örömóda. Automata módban eléggé megöli az élményt a váltó. Normálban hamar kapcsol fel, belevált a kanyarokba, hajtűkben slippel. Sport-ban meg feleslegesen forgatja. Viszont kézibe kapcsolva, váltófülekkel vezérelve meg a másik véglet. Olyankor összeáll a kép. Nem old a kuplungja 2-esben sem, ahogy nyomom, úgy megy, nagyon gyors a váltás, finoman működik az egész.
TS2017-09-02 15:23:38 // 98621
	
	
Macccy2017-09-02 14:02:42 // 98620
	Fratelli, Signori, 
Itt esik az eső, gondoltam kicsit googlézok, de azért kellene a súgás innen is: szóval nem boldogulok ezzel a P0237 hibakóddal illetve a körülötte lévő jelenséggel.
Mondom mi van: az autó gyári 16V, csak az EGR lett offolva, de a hiba már mióta megvan, azóta előidézhető, 4. fokozatban padlógáz gyorsításnál a csúcs levegőnyomásérték fordulatszám tartományának közelében (~3500 Giri) betiltható, a hiba P0237, limp mode, leállításra persze van kraft újra. A P0237 önmagában alacsony jel feszültségre googléz szinte mindig, de az AlfaOBD volt annyira okos és odaírta, hogy High Pressure.
Ezután ma reggel melóból haza nekiálltam Target és Measured Pressure értékeket mérni és minden nagyon sirály, a gázpedál álláshoz szépen igazodnak a Target (cél) értékek és ezeket egész jól igyekszik követni grafikon görbében a Measured (mért) értékek ... csakhogy!! .. Míg a cél / mért értékek egészen jól rímelnek egymásra 1., 2., 3. és 6. fokozatban (amennyire néztem), a 4. és 5. fokozatnál olyan töltőnyomásokat mér, ami +200, +300, de akár +600 (!!!) millibárral is fölötte van a kért nyomásnak. Ez pedig odáig vezet, hogy az ominózus csúcs töltőnyomás helyén (ami állítólag gyári értékben 3750 RPM és 2500 mBar lenne) a hiba pillanatában kerek 3000 mBárt mért a computer.
Na che cosa ez? A műszerfalon lévő turbo óra amúgy szerintem a Target értéket mutogatja, mert 1.5 BAR fölé nem szokott felmenni ott se, tehát látszólag minden rendben. De ugye a valós érték (vagy a szenzor) ettől eltér.
- hol van ez a szenzor? ez a MAP a szívósorba csavarozva, vagy a nyomó oldalon másik szenzor is van?
- VTG geo ha szorulna, akkor nem lenne ilyen harmonikus target-töltés változás, nemde? ráadásul nem csak magas fordulaton vannak a nyomás értékben eltérések, tehát nem gondolnám, hogy az alsó végpontra nem bírja leengedni a lapátokat ...
Iszom egy cappucino-t és megverek egy prostit ... :))

	
Itt esik az eső, gondoltam kicsit googlézok, de azért kellene a súgás innen is: szóval nem boldogulok ezzel a P0237 hibakóddal illetve a körülötte lévő jelenséggel.
Mondom mi van: az autó gyári 16V, csak az EGR lett offolva, de a hiba már mióta megvan, azóta előidézhető, 4. fokozatban padlógáz gyorsításnál a csúcs levegőnyomásérték fordulatszám tartományának közelében (~3500 Giri) betiltható, a hiba P0237, limp mode, leállításra persze van kraft újra. A P0237 önmagában alacsony jel feszültségre googléz szinte mindig, de az AlfaOBD volt annyira okos és odaírta, hogy High Pressure.
Ezután ma reggel melóból haza nekiálltam Target és Measured Pressure értékeket mérni és minden nagyon sirály, a gázpedál álláshoz szépen igazodnak a Target (cél) értékek és ezeket egész jól igyekszik követni grafikon görbében a Measured (mért) értékek ... csakhogy!! .. Míg a cél / mért értékek egészen jól rímelnek egymásra 1., 2., 3. és 6. fokozatban (amennyire néztem), a 4. és 5. fokozatnál olyan töltőnyomásokat mér, ami +200, +300, de akár +600 (!!!) millibárral is fölötte van a kért nyomásnak. Ez pedig odáig vezet, hogy az ominózus csúcs töltőnyomás helyén (ami állítólag gyári értékben 3750 RPM és 2500 mBar lenne) a hiba pillanatában kerek 3000 mBárt mért a computer.
Na che cosa ez? A műszerfalon lévő turbo óra amúgy szerintem a Target értéket mutogatja, mert 1.5 BAR fölé nem szokott felmenni ott se, tehát látszólag minden rendben. De ugye a valós érték (vagy a szenzor) ettől eltér.
- hol van ez a szenzor? ez a MAP a szívósorba csavarozva, vagy a nyomó oldalon másik szenzor is van?
- VTG geo ha szorulna, akkor nem lenne ilyen harmonikus target-töltés változás, nemde? ráadásul nem csak magas fordulaton vannak a nyomás értékben eltérések, tehát nem gondolnám, hogy az alsó végpontra nem bírja leengedni a lapátokat ...
Iszom egy cappucino-t és megverek egy prostit ... :))

Giuntini2017-09-02 13:49:50 // 98619
	
	
MateE3e2017-09-02 13:12:12 // 98618
	Üdv
Valaki dugózott már le szívósort 2.4 es jtdn?Melyik átmérőjű dugókészlet kell hozzá?18.5mm vagy 15mm-es?
rá gondolok.: http://www.ebay.co.uk/itm/Swirl-Flap-Removal-Kit-for-Fiat-Alfa-Romeo-Lancia-2-4-20V-JTD-Multijet-JTDM-/171840013772?epid=1557562088&hash=item28027685cc:g:wSUAAOSwKOJYI4Wx
Köszi a válaszokat.
	
Valaki dugózott már le szívósort 2.4 es jtdn?Melyik átmérőjű dugókészlet kell hozzá?18.5mm vagy 15mm-es?
rá gondolok.: http://www.ebay.co.uk/itm/Swirl-Flap-Removal-Kit-for-Fiat-Alfa-Romeo-Lancia-2-4-20V-JTD-Multijet-JTDM-/171840013772?epid=1557562088&hash=item28027685cc:g:wSUAAOSwKOJYI4Wx
Köszi a válaszokat.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-02 10:21:25 // 98617
	Azért meglepödtem mikor a potkerek helyen is 19es Ti lapult :)))
	
Kunyho2017-09-02 08:48:08 // 98616
	Ezért jó, hogy Te nem vagy nepper!
	
SWut2017-09-02 08:30:59 // 98615
	Gratula a gépállathoz! Nagyon szép!
	
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-02 07:58:53 // 98614
	itthon 200e km felett szinte lehetetlen eladni autót, a magyar emberek abban a tudatban élnek, hogy az már az autó vége, bontani való inkább megveszik drágábban azt amiben valójában 300e km de az órában csak 140e van, az sem baj ha szól a csapágy nem megy a klíma agyon volt b@szva az eleje, csak legyen benne navi és kevés méter :DDD ... na ezért is tekernek a nepperek :P
	
Chianti2017-09-02 07:26:01 // 98613
	Az az igazság,  hogy sehol máshol nem hirdettem meg, csak itt az Amorén.  Ma töltöm itthon az utolsó napomat,  és eddig senki nem jelentkezett.  Kicsit talán sok a km,  de ez legalább valós. Semmi gond,  majd odakint megtalálja a gazdáját... Az utód egyelőre még kérdéses... Nem biztos,  hogy Alfa lesz...
	
Giuntini2017-09-02 01:08:07 // 98612
	Gratula! Szép a vas!!!
	
Macccy2017-09-02 01:05:46 // 98611
	Félreértesz, nem bontottat akarok, bontókban amúgy sincs soha, fogyó alkatrész. Nekem egy normális példány kellene, ami nem olyan szar, mint a gyári. Hacsak azóta "a gyár" nem javított a minőségen, ez silány. Nem véltlenül esik szét a hátsó szinte mindenkinél, de ahogy hallom néha még az első is. Az enyémen ráadásul a bowden vége fordult ki, a fülek letörése csak bontáskor következett. Több sebből vérzik a gyári na. Sőt olyat is tudok, akinek ez a vacak beépítéskor tört el.  :)
	
Giuntini2017-09-02 01:04:39 // 98610
	Na én ezért sajnálom Budaprsten használni. Mintha ketrecbe lenne zárva. Aztán jön a latyak, a dzsuva... Meg a sózóautók...  Bemegyek valahová, " vajon ki tolat bele"? Melyik barom tol neki mandínerből egy bevásárlókocsit? Melyik Suzukis, Skodás bagy Fordos akar bizonyítani? Aztán elfogy a fék. 
Na hát ebből lett elegem. Egy 145 1,4 TS remekül megfelelne Budapesten. Akkor is, ha nem makulátlanul szép! Birkák közé nem kell oroszlán! Elèg a vadló is:))))
	
Na hát ebből lett elegem. Egy 145 1,4 TS remekül megfelelne Budapesten. Akkor is, ha nem makulátlanul szép! Birkák közé nem kell oroszlán! Elèg a vadló is:))))
Giuntini2017-09-02 00:52:35 // 98609
	Én két hónapja vettem. 14000 ft Ofi-nál. Szerintem fölösleges próbálkozni a bontókkal és egyebekkel... Ez gyári minőség.
	
NGC2017-09-01 23:38:23 // 98608
	Kipróbálom, de nem emiatt sípol, ezek szerint. Viszont kezd komolyan idegesíteni. Főleg, hogy hiba olvasás is volt, és nincs hibakód.
	
csAR2017-09-01 23:18:58 // 98607
	Én ezt vettem bele.Teszi a dolgát,semmi különbség a gyárihoz képest.
	
Macccy2017-09-01 23:01:39 // 98606
	Ablakemelő széthull, bowden kiakad, orsó megesz, fehér fül tör ... Csak a szokásos. Az lenne a kérdésem, hogy aki NEM GYÁRI emelőt vett, bevált e esetleg? Ez a gyári a törős fülekkel agyf*sz kialakítás, a kiakadó bowden sem egyedi eset, szóval egy jó utángyártott még jobb is lehetne. A Magnetti Marelli máshogy néz ki, esetleg próbálta valaki?
	
Haddel2017-09-01 22:38:35 // 98605
	Na eljött a pillanat? Jò áron adod szerintem .Remélem ,hamar elviszik ,hogy jöhessen az utód😃
	
Liquid2017-09-01 22:35:13 // 98604
	igazán nincs mit, jót dumáltunk, erről szól többek között az Alfázás :)
	
Haddel2017-09-01 22:33:51 // 98603
	Gratula nagyon szép a verda!😃
	
PBali2017-09-01 22:25:21 // 98602
	Hát igen, nagyon vágytam már rá, miután megmutattad a tiedet, még jobban...:-) Köszönöm neked is és Yaninak is!
	
PBali2017-09-01 22:20:38 // 98601
	Köszönöm! :-) A tiéd is brutál jól néz ki...
	
Liquid2017-09-01 21:22:58 // 98600
	na látod, alakul ez :)
	
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-01 21:22:01 // 98599
	Ma átéreztem amit Giuntini írt , szívtam pár órát Budapesten. Gyerekek ennyi taplót egy helyen. Szörnyű volt. Nem lehet nyugodtan közlekedni, figyelni kell mint az állat, mert eltakarítanak. Ez tényleg a balkán legalja volt a péntek délutáni őrületben :-(
Aztán Pilisszentlászló felé elfogyott a nép, kiengedtük a gőzt kicsit. Atya jó ég... de brutális ez az autó. Két kanyarig D-ben hagyva autóztam, de hegyen valahogy nem az én ízlésem ahogy kapcsolgat. Manuálba kiraktam, rákapaszkodtam a fülecskékre és go. Hú... nagyon állat :-D Az a hang. ahogy vált, ahogy megindul. Kiautózni lehetetlen, kb fél gázon is pusztító amit művel. És senki nem hányt :-D
	
Aztán Pilisszentlászló felé elfogyott a nép, kiengedtük a gőzt kicsit. Atya jó ég... de brutális ez az autó. Két kanyarig D-ben hagyva autóztam, de hegyen valahogy nem az én ízlésem ahogy kapcsolgat. Manuálba kiraktam, rákapaszkodtam a fülecskékre és go. Hú... nagyon állat :-D Az a hang. ahogy vált, ahogy megindul. Kiautózni lehetetlen, kb fél gázon is pusztító amit művel. És senki nem hányt :-D
Liquid2017-09-01 21:14:42 // 98598
	Na , örülök, hogy sikerült találni egy megfelelőt! :)
Igen szép darab!
Sok örömteli km-t kívánok! :)
	
Igen szép darab!
Sok örömteli km-t kívánok! :)
Hardy2017-09-01 20:52:14 // 98597
	Tudom. TI n vagy Eibach on agyalok.
	
Csabi2017-09-01 20:34:53 // 98595
	Nagyon szép, grat hozzá. Üdv itt :)
	
PBali2017-09-01 20:25:10 // 98594
	Sziasztok! Eljött végre az én időm is, immáron a 147-ből átülve egy Ti csomagos 159 boldog tulajdonosaként üdvözölhetlek Titeket. Sokat olvastam vásárlás előtt a blogot, mindenkinek köszönöm, aki hozzájárult :-) Akikkel külön is beszéltem/üzenetet váltottam, nekik név szerint is köszönöm, sorrendben: Liquid, Shadin és Csöri. Örülök, hogy itt lehetek. Üdv: Balázs




	




maseRomeo2017-09-01 20:17:23 // 98593
	Egy pár centis ültetés sokat dobna rajta ;)
	
Hardy2017-09-01 20:11:21 // 98592
	Olyan helyen kell íratni ahol már sokat írtak és nem volt hiba.
	
Piritu - 1.000.0002017-09-01 20:08:10 // 98591
	...akkor egyértelmű a dolog. Vissza a csippeshez!
	
Fanni2017-09-01 19:13:04 // 98590
	a gyárival nem csinálja.
	
Peta742017-09-01 19:11:49 // 98589
	Köszönöm mindenkinek a segítséget!😉
	
pettinke2017-09-01 19:11:48 // 98588
	és a gyári programmal is csinálja? ha a chipelés óta jött elő, akkor miért valami szenzorra gyanakodtok?
	
Fanni2017-09-01 19:03:17 // 98587
	Sziasztok!
A következő problémám volna 159 1.9jtd 16v chipelve lett kb. 185 le és kb. 380Nm. A jelenség, hogy 5. 6.-ban 2000-3000 fordulatnál egy picit megtorpan és utána megy tovább hibátlanul. Légtömeg mérőre gondoltunk, de ki lett próbálva egy másikkal, de a nem voltozott semmit.
Valakinek ötlet, javaslat?
Előre is köszönöm!
	
A következő problémám volna 159 1.9jtd 16v chipelve lett kb. 185 le és kb. 380Nm. A jelenség, hogy 5. 6.-ban 2000-3000 fordulatnál egy picit megtorpan és utána megy tovább hibátlanul. Légtömeg mérőre gondoltunk, de ki lett próbálva egy másikkal, de a nem voltozott semmit.
Valakinek ötlet, javaslat?
Előre is köszönöm!
Hardy2017-09-01 18:29:17 // 98586
	
	
sty2017-09-01 15:46:30 // 98584
	235/45R18  simán befér,én ezzel vettem . Egyébként eladó gumival együtt, 5x110 8Jx18" ET41 alufelni,General Tire Altimax Sport XL 235/45R18 ,6mm futó felületű gumikkal. A felnin minimális kopásnyom van ,mások ezeket hibátlanként árulják . A gurigák mindennapos használatban vannak,nem ütnek.Csere érdekelhet 17-es jó állapotú gurigákra értékegyeztetéssel. Ár 210


	



mezoba2017-09-01 15:22:21 // 98583
	ezt hogy intézted? :D én is akarok céges alfát.... :D
	
ZoliNix2017-09-01 15:20:22 // 98582
	235/45x18.
Ha találsz valami jót, légy szíves oszd meg velünk, szezon után nekem is csereérett lesz.
Szerintem szépen kitölti az ívet, bár nem tudom hogy a 225-ös hogy mutat (nem hinném hogy látványos a különbség).
Elég magas, ezzel még nem ért le sehol nem úgy mint a télivel (sajnos 16-os van, hiába gyári az alacsony)
	
Ha találsz valami jót, légy szíves oszd meg velünk, szezon után nekem is csereérett lesz.
Szerintem szépen kitölti az ívet, bár nem tudom hogy a 225-ös hogy mutat (nem hinném hogy látványos a különbség).
Elég magas, ezzel még nem ért le sehol nem úgy mint a télivel (sajnos 16-os van, hiába gyári az alacsony)
Liquid2017-09-01 15:09:17 // 98581
	235/45R18, az túlzás hogy használom, de már van tracking-numberem :)
	
Online tag
0
		Vendég0
629




