Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:48:39 // 103115
nexokhinghts 70330
Dömpi (il dottore)2017-12-21 17:48:38 // 103114
Giuntini2017-12-21 17:48:36 // 103113
Te sem voltál piskóta ráköltésben. De ez a mi sorsunk. Mire hozzánk kerülnek ezek az autók, ránk vár a feladat...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:46:23 // 103112
soroljam? kerékcsapágy 20e, lenkerék+ kuplung kombó 240e, a turbóközép 80-90e... + a szerelés jah nem kevés :(
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:44:32 // 103111
Ok én viszek kalapácsot, mert okos nem vagyok csak erős :DDD
Zolibácsi2017-12-21 17:43:02 // 103110
Végre el vittem a kocsit turbó cserére, persze közben a kinyomo csapágy is hangos lett, plusz a kerékagy csapágy is...
Most hívott a szerelő és mutatta telefonon keresztül milyen hangja van a lendkeréknek. Komplett kuplung és lendkeréket is cserélhetek. Az árát nem akarjátok tudni.... Turbóval együtt már fájdalmas mutatvány remélem kiesik meg valami csontváz...
Most hívott a szerelő és mutatta telefonon keresztül milyen hangja van a lendkeréknek. Komplett kuplung és lendkeréket is cserélhetek. Az árát nem akarjátok tudni.... Turbóval együtt már fájdalmas mutatvány remélem kiesik meg valami csontváz...
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 17:31:22 // 103109
Gyerekek, ha ez, nem oldódik meg hamar, csináljunk egy talit valahol, ahova Emilnek nem kell messzire vinni az autót. Nézzük meg azt a vasat és találjuk már ki, hogyi a baja. Van itt sok okos ember, nem igaz, hogy nem tudnánk rájönni.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:31:06 // 103108
kezdődő HF-nél nincs teljesítmény csökkenés viszont van más jel pl rángatás, lambda hiba, vízfogyás...
Giuntini2017-12-21 17:23:52 // 103107
A másik, ami az én meglátásom, bár mondhatom, hogy én csak egyszerű felhasználó vagyok. Kompresszió vesztésnél, érezhető lenne az erő csökkenése. Na hát itt semmiféle ilyenről nem beszélhetünk. A hangján sem vettem észre változást. Alfáriumban nagyon normálisak voltak a srácok, nem mondták ők sem ki egyértelműen hogy hengerfejes. Ők sem zárták ki a hűtőt. Most a második leengedés és feltöltés után, még mindig látok a vízben hűtőtömítő szemcséket. Ez mitől nem jött ki, és ennek már rég fel kellett volna tapadnia, de már rég távoznia kellett volna a rendszerből?
Ha láthatóan nem dolgozik bele a CO a vízkörbe, akkor hogy vetessem le könnyű szívvel a hengerfejet? Ilyen puffadásnál brutális jeleknek kellene lenni. Hengerfejes motornál bizonyos esetekben mondod, jelentős mennyiségű vízfogyásnak kellene lennie. Itt meg visszajön a víz, a nyomás megszüntetése után. Ha egy kicsit várok, és óvatosan tekerem le a zárókupakot, először csak a gőz jön, és utána a víz szépen felmegy maximumra, vagy afölé, attól függően, hogy mennyire meleg a motor.
Ha láthatóan nem dolgozik bele a CO a vízkörbe, akkor hogy vetessem le könnyű szívvel a hengerfejet? Ilyen puffadásnál brutális jeleknek kellene lenni. Hengerfejes motornál bizonyos esetekben mondod, jelentős mennyiségű vízfogyásnak kellene lennie. Itt meg visszajön a víz, a nyomás megszüntetése után. Ha egy kicsit várok, és óvatosan tekerem le a zárókupakot, először csak a gőz jön, és utána a víz szépen felmegy maximumra, vagy afölé, attól függően, hogy mennyire meleg a motor.
Giuntini2017-12-21 17:09:00 // 103106
Viszont ami nagyon furcsa! Levett kupaknál nem jön semmiféle buborék. Ha a kipufogó gáz beledolgozik a vízkörbe, ilyen mértékű nyomásnál rendesen kellene jönnie a buborékoknak, és ki kellene jönnie a víznek a kiegyenlítőből.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-21 17:05:29 // 103105
csak ahol szökik a nyomás pl ha HF-es ott a víz is megy vele együtt...azaz fogyni kéne a víznek
Csabi2017-12-21 16:33:38 // 103104
Addig működik tökéletesen míg fel nem forr a víz a blokkban. A termosztátnál 90fok van, a blokkban már több. Más nem okoz ilyet, a nyomás csak ez miatt nőhet ilyen mértékig. Erre szavazok abból amiket leírtatok. Viszont örülnék, ha mégsem lenne nagy baj!
A hűtőcsere előtt szerintem ellenőrizze valaki, hogy az a szerencsétlen víz átmegye-e rajta...kár lenne arra is rálocsolni 50-80ezret...
A hűtőcsere előtt szerintem ellenőrizze valaki, hogy az a szerencsétlen víz átmegye-e rajta...kár lenne arra is rálocsolni 50-80ezret...
Roll19832017-12-21 16:28:33 // 103103
Ragazzon távirányítóval. Te állítod, hogy hogyan szóljon. Az árát nem mertem megnézni.
Peta742017-12-21 16:27:58 // 103102
Köszi a választ!:)Holnap haza jön a fiam Németo-ból aztán megnézetem!
Roll19832017-12-21 16:22:17 // 103101
Azt írja a srác, hogy Edel 01 kipufogó és szofter módosítás eredménye.
Giuntini2017-12-21 16:19:07 // 103100
Ki kell olvastatni, és ha váltót mondja, akkor el kell vinni egy automatáshoz!
Giuntini2017-12-21 16:17:57 // 103099
Ez nem a váltó lesz! Ki kell olvastatni.
Giuntini2017-12-21 16:16:26 // 103098
Ami érdekes, hogy 88 fokig tökéletesen működik. Hidegen akármennyit mehetek, nem csinálja ezt. Voltak arendszerben szivárgások, most viszont minden tökéletesen zárt. A víz nem fogy, mert a nyomás elengedése utan visszajön. Amikor viszont az anomáliát okozza, megáll a fűtés. Parkolópálya most egyelőre.
Peta742017-12-21 16:02:13 // 103097
Valaki esetleg tud segíteni a problémámban?:)
Shadin2017-12-21 15:55:07 // 103096
Ez hogy tud így visszahörögni???
Olyan hang kellene ami azért normál közlekedés mellett nem zavaró hosszú távon.
Olyan hang kellene ami azért normál közlekedés mellett nem zavaró hosszú távon.
Shadin2017-12-21 15:53:12 // 103095
És itt tartunk most :-(
A vicc az, hogy a régi, elvileg rossz (nyitott?) sapkával nem csinált ilyeneket emlékeim szerint.
A vicc az, hogy a régi, elvileg rossz (nyitott?) sapkával nem csinált ilyeneket emlékeim szerint.
Csabi2017-12-21 15:49:03 // 103094
Szerintem alapból azt gondolták, hogy nem tud eltömődni a hűtő ilyen mértékben...
Igazad van a nyomás kialakul a kiegyenlítőben is. Ahogy néztem webodalalon az alfához 1,2baros sapkát árulnak ami ugye 2,2barnak felel meg...Ekkora nyomástól simán kifröcskölhet a víz, és dagadhat a cső....szerintem....Néha-néha lehet nyitogat is a szelep...
Ha dugulás lenne, akkor soha nem keringene a víz, nem ingadozna a hőfok, akkor a motor terhelésével egyenes arányban menne fel a hőfok, de ahogy kivettem ez nem így van.
Igazad van a nyomás kialakul a kiegyenlítőben is. Ahogy néztem webodalalon az alfához 1,2baros sapkát árulnak ami ugye 2,2barnak felel meg...Ekkora nyomástól simán kifröcskölhet a víz, és dagadhat a cső....szerintem....Néha-néha lehet nyitogat is a szelep...
Ha dugulás lenne, akkor soha nem keringene a víz, nem ingadozna a hőfok, akkor a motor terhelésével egyenes arányban menne fel a hőfok, de ahogy kivettem ez nem így van.
Shadin2017-12-21 15:39:38 // 103093
Én sem értem, hogy miért nem tudta senki sem megnézni a hűtő átjárhatóságát amikor le volt engedve a víz :-( Egy hajszárító vagy egy kanna víz is akár segített volna közelebb kerülni a problémához. Az a cső vastag, az ott kialakuló nyomás a kiegyenlítőnél kellene jelentkezzen. A kiegyenlítő kupak biztos jó, 3 kupak nem lehet rossz, annyi van már Emilnek :-) 95-100°C környékén jönnek a gondok, alatta egy rendes görbén szabályozódik a vízhőfok. A dugulás valószínű, de hol? Lehet xar egy radiátor, de teljes keresztmetszetben nem képes eldugulni.
Csabi2017-12-21 15:32:11 // 103092
3barnál pedig ~130°C körül...Nem tartom elképzelhetetlennek
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 15:29:57 // 103091
Ja, értem :-) Meg nem tudnám mondani, hogy a villogás mit jelent. Úgy rémlik, hogy a tárolt vdc hibánál nekem villogott párat, de aztán kitette a hibalámpát. Amíg nem írja, hogy "have gearbox checked" addig nagy baja biztos nincs. Ha aggódsz, akkor egy kiolvasást megér. Ha friss szerzemény a vas, akkor amúgy sem árt ránézni és olajat is cserélni a váltóban.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 15:26:13 // 103090
1.4Bar-ra tipelnék, de nem tudom :-) Mi értelme volna ennél többnek? Már az 1.4-nél is 110 fok körül van a víz forráspontja, műszakilag más értelmét nem látom a nagyobb hűtőkör nyomásnak.
Csabi2017-12-21 15:11:56 // 103089
Hát igen , gyanús, új sapka van,...De az is lehet, hogy csak 3-4barnál nyit...honnan tudjuk, hogy 1-nél kell nyitnia?
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 15:07:15 // 103088
Ilyesmit gondolok, azzal a kiegészítéssel, hogy szerintem nem nyit ki a szelep. 1Bar túlnyomásnál, de 2-nél sem néz így ki egy cső, és kupak leszedéskor nem fröcsköl. Nekem sem a hűtő a gyanús..
Peta742017-12-21 15:02:47 // 103087
Újraindításnál már nem csinálta!
Peta742017-12-21 14:55:56 // 103085
Nem az a baj hogy D -t tez ki ha D-be teszem hanem elkezdett villogni ugyan ez volt a többi funkciónál is pld R Pésezek abetük villogtak!
Csabi2017-12-21 14:49:45 // 103084
A nyomás ott van a kiegyenlítőben, csak nem éri el az abszolút 2bart, különben nyitna a szelep. A rendszer más pontjaiban pedig kialakulhat nagyobb nyomás, viszont a csővezetés miatt nem tud a kiegyenlítőbe távozni, nincs akkora nyomáskülönbség...És ami a lényeg szerintem gőzdugó alakul ki a rendszer forró pontjain, ami miatt megszűnik az áramlás,aztán amikor hűl a rendszer a gőz lekondenzálódik...ilyenkor esik le hirtelen a hőfok,mert megindul az áramlás, majd kezdődik újra.... Mellette szól,hogy csak a termosztát nyitása után van gond,amikor a blokkban 90-95fok van...vagyis ennél jóval több, csak ott nincs hőmérő.
Ha nagyobb nyomás alakul ki mint amit a szivattyú tud nyomni, egyszerűen megáll a keringés ,a szivattyú forog magában...valószínűleg ezért is engedte a hűtővizet...
Szerintem teljesen felesleges hűtőt cserélni...
Egyébként nem értem a hűtő körüli mizériát, le kell engedni a vízet a hűtőből, a felső (belépő) csövön kell önteni vízet a hűtőbe, ha alul kifolyik akkor... Sehogy nem lett ellenőrizve az átjárhatósága, ha jól tudom....
Ha nagyobb nyomás alakul ki mint amit a szivattyú tud nyomni, egyszerűen megáll a keringés ,a szivattyú forog magában...valószínűleg ezért is engedte a hűtővizet...
Szerintem teljesen felesleges hűtőt cserélni...
Egyébként nem értem a hűtő körüli mizériát, le kell engedni a vízet a hűtőből, a felső (belépő) csövön kell önteni vízet a hűtőbe, ha alul kifolyik akkor... Sehogy nem lett ellenőrizve az átjárhatósága, ha jól tudom....
yani🍀2017-12-21 14:41:09 // 103083
Ugyan nekem nem automata van, de miért baj az, hogy ha D-be rakod, akkor kirak egy D betűt? Ma mondjuk egy P-ét írna ki, akkor érteném, hogy valami nem tetszik, de ezt most nem fogom.
Peta742017-12-21 14:29:19 // 103082
Meg ez volt látható!
Peta742017-12-21 14:25:52 // 103081
Például ha D -be raktam akkor a D-é betü
Shadin2017-12-21 14:25:38 // 103080
Emil levette a kupakot egy ilyen esetnél és telefröcskölte a tűzfalat vízzel. Ekkor megszűnt a dudor a csövön. De mi az az élethelyzet ami egy nem dugult rendszerven felfújja a csövet és nem a kiegyenlítő felé viszi el a nyomást annak ~1 báros sapkája felé :-(
Shadin2017-12-21 14:22:50 // 103079
Pont ez az aggályom, hogy a teljes hűtő kör nyomott és ez nem látszik a kiegyenlítőnél :-(
yani🍀2017-12-21 14:19:20 // 103078
Milyen sebesség jelzőlámpa ikon?
Nem lehet, hogy a sebességtúllépés jelző be van kapcsolva és azt láttad felvillanni?
Nem lehet, hogy a sebességtúllépés jelző be van kapcsolva és azt láttad felvillanni?
yani🍀2017-12-21 14:17:25 // 103077
Olyan, mintha fordítva lenne benne a termosztát. Gondolom ez lehetetlen, de működését tekintve úgy néz ki.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 14:16:41 // 103076
Parázni nem kell, ha hibalámpa van, olvastasd ki mihamarabb a hibakódot.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 14:14:17 // 103075
Leszedett kupakkal próbáltátok? Úgy mit csinál vajon?
Ez azért necces így, mert még egy hengerfejes motor is felkeményedett csövek mellett, de kilöki a vizet, vagyis folyamatosan próbál megszabadulni a nyomástól. Ez meg itt tartja a nyomást leállítva is? Minek a nyomását? A termo nem tud nyomás különbséget tartani, ekkorát biztos nem. A 2.4-ét sose láttam még, de gondolom ott is van egy rugós tányér, amit a túlnyomás vissza nyomna. Nekem ebből valahogy az jön le, hogy mindenhol túlnyomás van, az egész vízkörben. Úgyhogy levételkor óvatosan a kupakkal..
Ez azért necces így, mert még egy hengerfejes motor is felkeményedett csövek mellett, de kilöki a vizet, vagyis folyamatosan próbál megszabadulni a nyomástól. Ez meg itt tartja a nyomást leállítva is? Minek a nyomását? A termo nem tud nyomás különbséget tartani, ekkorát biztos nem. A 2.4-ét sose láttam még, de gondolom ott is van egy rugós tányér, amit a túlnyomás vissza nyomna. Nekem ebből valahogy az jön le, hogy mindenhol túlnyomás van, az egész vízkörben. Úgyhogy levételkor óvatosan a kupakkal..
Peta742017-12-21 14:05:43 // 103074
Sziasztok! Új vagyok még autómata dologban kéne egy kis segítség!Van egy 2,4 jtdm 200lovas ma egy pillanatra elkezdett villogni a sebesség jelzőlámpa ikonja! A váltó teszi rendesen a dolgát semmi jele hibának valami ötlet vagy segítségre lenne szükségem!Vagy kezdjek parázni!
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 14:03:35 // 103072
Na de várj. Ha a visszatérő is nyomás alatt van, akkor nem biztos, hogy a hűtőnél van a dugulás. A kiegyenlítő felé szabad a víz útja? Van arra keringés?
Mi van, ha a vízpumpa is azért nyomta a vizet, mert nyomás alatt van ott is a vízkör?
Érthetetlen. Olyan, mintha a kiegyenlítő felé lenne dugulás (vagy nem nyit a szelepje) , miközben valami (reméljük, hogy nem a hengerfej) fújja fel a rendszert?
Mi van, ha a vízpumpa is azért nyomta a vizet, mert nyomás alatt van ott is a vízkör?
Érthetetlen. Olyan, mintha a kiegyenlítő felé lenne dugulás (vagy nem nyit a szelepje) , miközben valami (reméljük, hogy nem a hengerfej) fújja fel a rendszert?
psychoati2017-12-21 13:17:45 // 103070
Uhh... ilyet még nem láttam. Olyan mint ami lenyelt valamit :-O . Lidércnyomás van benne ;-)
Shadin2017-12-21 13:11:32 // 103069
Na hát ez az és a csőből a nyomás akkor sem szűnik meg ha leállítjuk a motort és hagyjuk kihűlni :-(
Olyan mintha elől a hűtő, hátul meg a már lezárt termosz tartaná a csövet nyomás alatt.
De mindez nem magyarázza, hogy a visszatérő cső miért keményebb jelentősen, mert ott aztán tényleg egyenes útja kellene legyen a kiegyenlítő felé...
Érthetetlen.
Olyan mintha elől a hűtő, hátul meg a már lezárt termosz tartaná a csövet nyomás alatt.
De mindez nem magyarázza, hogy a visszatérő cső miért keményebb jelentősen, mert ott aztán tényleg egyenes útja kellene legyen a kiegyenlítő felé...
Érthetetlen.
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-21 13:06:17 // 103068
Jesszus.. ehhez nem kicsi nyomás kell azért. Egy ilyen csövet a vízpumpa szerintem kizárt hogy így fel tud puffasztani. A dugulás valószínű a hűtő felé, de még akkor sem keletkezhetne itt ilyen víznyomas, hiszen a kis vízkör felé a kiegyenlítőben, mint a neve is jelzi, ki tudna egyenlítődni. Ez olyan, mintha mindenfelé zárva lenne a víz útja, és ott már gőznyomás lenne, nem is víz.
Shadin2017-12-21 12:55:22 // 103067
10 hónap szopás után most már úgy érzem hogy jóban vagyunk Pazarral, bár még hátra van egy hidrotőke készlet csere, már ha az a baja, de csak mostanában nem tör rám az az érezés, hogy vissza kell üljek dízelbe, mint amilyen az elődje volt. VTT-re topon lesz már, ha addig nem hajtom szét a váltót :-)