Fórum >> Típusok >> 159

gecsa2018-02-14 15:57:30 // 105471
Csakahúsleves! :D
Shadin2018-02-14 14:43:54 // 105470
Jah. Egyfajta betegség ami után regenerálódni kell amire állítólag kiváló a savanyúuborkalé :-)
Liquid2018-02-14 14:42:14 // 105469
Veszélyes ám a dió, a héja még a kokszot is leszedi a szívósorról :)
Én is inkább TP-t (TörkölyPálinka), BP-t, SZP-t fogyasztok, annál nem kell regenerálni, meg
jobb kihagyni az EGRespálinkát is, az is telerakja a szervezetet mindenféle salakanyaggal :D
Zolibácsi2018-02-14 14:37:57 // 105468
Minden egyes rá költött forintommal egyre jobb lett az autóm. Most hogy a turbó is rendesen megy, már jobban élvezem az autó dinamikáját.
gecsa2018-02-14 14:37:33 // 105467
Huhh, az jó! Már azt hittem, hogy valami betegség, ami után sokat kell regenerálódni! :D
Tocke2018-02-14 14:32:23 // 105466
:-)))
Shadin2018-02-14 14:30:54 // 105465
DióPálinkaFogyasztás
gecsa2018-02-14 14:26:34 // 105464
Mi az a dpf? :D
Tocke2018-02-14 14:20:07 // 105463
A 800 km alatt valószínűleg regenerálni kellett az autónak, de akkor a pillanatnyi fogyi nem néha, hanem mindig többet mutat x ideig.(lsd előző hsz-ok). Azt nem tudom, hogy a 2,4-nél "csak" +1,5 litert tol-e rá a regen, nekem simán rátesz 2,5-3 litert.
Balaska882018-02-14 13:57:09 // 105462
Lehet láma kérdés, de nézzétek el, nagyon új még nekem ez a dpf dolog, vagy egyáltalán a dízel is.
Szóval honnan tudom hogy regenárál a dpf? Múlt héten pályáztam, és párszor (kb. 800km-t mentem) random felment 10,5 literre a pillanatnyi fogyasztás 9ről, akkor az azért lehetett?
Shadin2018-02-14 13:47:06 // 105461
Ez beletolatott volna kamerával is :-)
Senkit sem akarok leigénytelenezni, csakhát manapság nagy szokás elfelejteni, hogy mi mire való, meg sokszor olyan technikát használunk, amiről úgy gondoljuk, hogy megkönnyíti az életünk, pedig nem...
αλφα2018-02-14 13:30:18 // 105460
Hát, én már csak ilyen igénytelen vagyok... :D

Hozzáteszem, pont a múlt héten tolatott neki egy (nem fiatal, tehát nem kezdő sofőr) recski fickó az Alfám oldalának. Állította, hogy nézte a tükröt, midőn hátrált kifelé a parkolóból, mégse látta az 5 méteres fekete Alfát. Több ponton is szerencsém volt: nagyon lassan tolatott, volt vonóhorga, amin "puha" műanyag kupak terpeszkedett. A nejem volt a 159-essel, és biza' halálra volt rémülve, hogy majd jól megölöm. A sártól nem látszott ugyanis, hogy hol a sérülés. A lökést pedig érezte. Hosszas szemle után láttam meg, hogy a felnit kapta el a horog, s csak a sarat dörgölte le... Mindez nem történik meg, ha van egy kamerája hátul. Szóval lehet nélküle élni, de lehet hasznos is.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-14 13:17:02 // 105459
igen a legjobb ilyen szempontból :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-14 13:07:58 // 105458
Akkor 120-szal mész :-) 10 perc szokott lenni kb, ill. egr off óta 11, de elég stabilan, mindegy, hogy falu, város, pálya.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-14 13:05:11 // 105457
A 159 se sokkal erősebb, a valóságban nincs meg 190 ló gyárilag. Szerintem azért "kicsi" a dpf, mert azzal végeztetik a piszkos munkát, hogy gondolom meglegyen az EU norma NOx-ra. Cserében több a korom, de azt megeszi a dpf, probléma el van intézve.
A hengerfej gondok, de a tipikus leömlő deformáció/tőcsavar törés mind túlzott hőterhelésre utalnak.
A városozás es a regen közben leállítás biztos nem segítenek a dolgon, persze. De az is tuti, hogy ahogy tempomat 150-nél viselkedett ez a motor az nem normális. Egy 200 lovas dízelnek 2400-as fordulaton nem szabad 9+ litert enni olyan érzettel, mintha az aszfaltba lenne ragadva. Ezt az 1600 kiló sem indokolja. Semmi könnyedség, semmi menni akarás. A gázpedál jobban megindította a fogyasztás mérőt mint az autót.
Most meg szárnyal és nem fogyaszt. Az a másfél liter gázolaj biztos nem a mozgásra fordítódott.
Mindegy, a lényeg, hogy egy hullámhosszra kerültünk, ma már városban is a legrövidebb helyett kedvenc útvonalon mentünk. Lehet csak elfogult lettem, hogy én programoztam, de azóta tényleg élmény vele menni. :-)
Shadin2018-02-14 12:59:44 // 105456
Akinek szobában van igénye a minőségi zenére, az törekszik az autóban is valami elfogadhatóra, ami elnyomja az alapzajokat és elfogadható minőségben, torzítatlanul szól. Erre nem feltétlenül alkalmas egy androidos cucc. A többi hókuszpókusz meg teljesen felesleges az autóba, elég öreg vagyok már, kamera és navi nélkül is megoldom az életet :-)
Giuntini2018-02-14 12:56:39 // 105455
Nekem egy atlag tisztítás autópályán 20km.
pettinke2018-02-14 12:49:45 // 105454
a Giuliában a 2.2-nél is közvetlenül a motor oldalán csücsül a DPF, szerintem nagyon sokat tanultak az előző generáció dolgaiból ... azt mondjuk nem vágom, mennyire lesz még bonyolult a 2 EGR szelep (alacsony + magas nyomású), de most már az EGR-ben van hőmérő, meg érzi az ECU a pozícióját is.
RomeoOne2018-02-14 12:49:27 // 105453
A Tibiről nem is beszélve :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-14 12:33:41 // 105452
sosem felejtem el nekem valamikor Szfvártól Érdig pucolta a DPF-et a 2,4 ezzel szemben a 2.0 max 8-10 perc alatt végzett
αλφα2018-02-14 12:29:18 // 105451
Megalike! Mintha rólam írtál volna... (csak a "sárkányt" nem Kinga néven jegyzik...) :D
Csabi2018-02-14 12:18:31 // 105450
A plusz befecskendezett üzemanyag már a motorban elkezd égni, a kipuff ütemben...szóval a turbót, az előkatalizátort is terheli, aztán a DPF-ben meg kiteljesedik az égés 600+ fokra...
2,4-nél ugye az autó közepén van a DPF...addig melegíteni kell mindent, ami sok idő és üzemanyag...
Biztos ezért tették a 2.0-nál közvetlen a motor után...megjegyzem nem is okoz akkora pillanatnyi fogyi növekedést.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-14 12:14:10 // 105449
Na ezzel így vagyok én is. Az autóhifi háttér zaj, a Bose bőven túlmutat az igényeimen. Szobai hifiben viszont sokkal kritikusabb vagyok :-) Oda nincs olyan hogy elég jó :-) Kinga megőrül amikor a nappali áttervezésekor totál nem érdekel a design, és akkusztikai okok miatt hülye helyre rajzolok hülye dolgokat a szép terveibe :_D
Liquid2018-02-14 12:11:58 // 105448
lehet láma kérdés, de a turbonak mi köze a regenhez? Az a DPF-nél történik nem?
Azt vágom, hogy keregetés után/közben nem iillendő leállítani a turbo miatt.
Giuntini2018-02-14 12:03:35 // 105447
Akkir viszem ki. Remélem estére meg lesz.
Csabi2018-02-14 11:57:34 // 105446
Szerdán lesz kész a hűtőcsere?
Csabi2018-02-14 11:56:28 // 105445
A turbónak kb olyan, mintha 150es autópálya tempónál hirtelen leállítanád a motort, így megszüntetve a hűtését... 4-500fokos mindkét esetben. A HF-nél is okozhat "forró" pontokat. Az biztos, hogy kerülendő...
Giuntini2018-02-14 11:47:38 // 105444
Ez jó hír!
Haddel2018-02-14 11:30:06 // 105443
Juhhé,este elhoztam a kocsit Csöritől,nincs többé buszozás!!😃😃
αλφα2018-02-14 11:22:32 // 105442
Teljesen egyetértek. Én sem igazán értem az "autóhifit", mint műfajt. (De semmi kifogásom ellene, ha valaki szereti...) Ha autózás közben zenét hallgatok, akkor az az esetek olyan 80%-ában az amolyan "háttérzörej" jelleggel megy. Az autó ugyanis eleve zúg, a futómű, a gumi, a motor hangja, az önálló életet élő műanyagok rezgése mind zavaró tényező, tehát úgyse lesz tökéletes a hifi élmény. Ha állóhelyben akarok zenét hallgatni, akkor meg már inkább a szobai hifi cuccra szavazok, mint arra, hogy egy külön akksi kelljen a kocsiba a zenéhez...

Tehát ilyen "háttérnek" teljesen megfelelő (nekem) a kínai Androidos fej. (Metált úgyis torzítva kell hallgatni... :D ) Ami számomra fontosabb, hogy legyen alkalmas tolatókamerához, fusson a GPS (Waze-vel!!!), kezelje a telefont, ilyesmi.
Giuntini2018-02-14 11:21:34 // 105441
Szeri tem igen! Ha ekkora a hőhatás, és hirtelen leállítjuk....
Liquid2018-02-14 11:17:58 // 105440
a regen megszakítás a DPF-en kívül bánt valamit?
Giuntini2018-02-14 11:17:20 // 105439
Azert az is számít, vajon hany első tulaj tudott a regenről. Hanyan állítottak le regen közben, mennyi megszakított regen volt a motorban. Ma már mindenki tudja, hogy nem ildomos megszakítani a regent.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-14 11:11:07 // 105438
a 66 185 lovas volt ... 15 le miatt nem lesz HF-es, jóval többet elbír :DDD Kevés neki az 1.9 DPF-je a sok városozás betesz neki...
Shadin2018-02-14 11:06:41 // 105437
Mindenki nyugodjon le a kacsába...
Giuntini2018-02-14 10:51:01 // 105436
Na parázok megint... Most már jó lenne ha jövő hét szerda lenne.
Shadin2018-02-14 10:04:37 // 105435
Meg én, de most a Pio és a Bose együtt tök jó és ez a minimum amit tudnia kellene :-)
Szergej2018-02-14 10:00:11 // 105434
Köszi nektek
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-14 09:56:11 // 105433
Én azt mondon, hogy nem a dpf rossz benne! Azzal semmi komoly baj, bár tény, hogy több plusz gázolajjal égeti ki mint mondjuk egy Ford, ha csak a pill. fogyasztás változást nézem. A fő bánata az egész motornak az egr (NOx limit) . Az úgy sz@r ahogy van.
Minimál NOx-ra van programozva a motor, ami miatt literekkel zabál többet konstans tempón mint kellene. Spórolnak 20% NOx emissziót, közben a CO2 megnő, a kormolás duplája mint kellene (de ugye megfogja a dpf) és a plusz üzemanyagból mi más lesz, mint hő. Rengeteg hő. Ezek a blokkok ne felejtsük el, 175 lovasak voltak régebben, most meg 200+. Így mar nem fér bele ez az öngyilkos stratégia, hogy egy kihegyezett motort még jól belefullasztunk a saját hulladék hőjébe.
Szóval ez a motor félre van programozva, ebben elég biztos vagyok :-) Rengeteg plusz hőterhelést kap feleslegesen és kétszer olyan sűrűn regenerál mint kellene.
Remélem igazam van és még időben változtattam a programon.
Liquid2018-02-14 09:46:45 // 105432
olyan botfülüeknek mint én, tökmindegy :)
Amúgy meg a gyárit is megmorogtad :)
Shadin2018-02-14 09:44:26 // 105431
A szolgáltatások tekintetében nem kérdés, de szkeptikus vagyok az aftermarket androidos fejek hangminőségével kapcsolatban.
Liquid2018-02-14 09:28:45 // 105430
ennyie azért nem súlyos a helyzet
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-14 09:25:56 // 105429
sajnos ebben a legnagyobb szerepe a rosszul megtervezett DPF-nek van ami könnyen tömődik és a folyamatos plusz befecskendezéstől a sok hőhatásnak ez lesz a vége... érdekes a 66-ban ugyan ez a blokk van még is bírja a kiképzést DPF nélkül....
Liquid2018-02-14 09:22:12 // 105428
a térkép frissítésnél olcsóbb egy androidos új fejegység :) (meg jobb is)
Shadin2018-02-14 08:53:49 // 105427
Grat az autóhoz! Nem akarlak elkeseríteni, de ezt a navit még az oroszok sem törték fel :-(
Én innen vettem: link
Chris1592018-02-14 08:49:50 // 105426
Előélet befolyásolhatja aláírom, de akkor is nonszensz ami ezzel a motorral történik, nem akarok más autógyártókat megemlíteni de a közvetlen környezetemben több olyan ismerős, haver autója van ami kapja az ívet elég rendesen.
Most olyan autókról beszélek amibe tudom, hogy az ismerős hajtott bele 150-200ekm közötti futásteljesítményt (prémium márkákról van szó!).
2.4 tulajként meg rettegned kell hogy mikor jön elő a hengerfejrepedés, pedig aztán tényleg odafigyel az amber és mi alfások szerintem többet teszünk a saját autónkért mint más autóstársak. Nekik csak A-ból B-be történik az autózás.
Liquid2018-02-14 08:41:26 // 105425
A 147 topikban több segítséget kaphatsz :)
Alapvetően jó a 147 meg a TS is. Nem kell parázni tőle, legyen benne lehetőleg max. közelben rendes olaj.
Piritu - 1.000.0002018-02-14 08:39:10 // 105424
eco-t ne vegyetek, más mint a "normál" TS, nem nagyon van hozza alkatrèsz.
Szergej2018-02-14 08:30:12 // 105423
Sziasztok. Sógornőm is alfára adná a fejét. Ö az https://new.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/147/alfa_romeo_147_1_6_t_spark_eco_distinctive-12049962. Van vkinek info rola. Illetve mire figyeljunk? 1.6ts motort nagyon nem vágom.
Csabi2018-02-14 07:56:09 // 105422
Szerintem is, az előélet meghatározó, főleg, hogy az 59ek is kezdenek kiöregedni, a legfiatalabb is ~7évnél öregebb. Ha ezt átfordítjuk futásteljesítményre akkor még a legfiatalabb 2,4-ben is legalább 200-250ezer van(átlag)...egy 12-13évesben mondjuk 350-400körül... No meg, a 98% húzva, az sem segít, szerintem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak