Fórum >> Típusok >> 159

'''''2018-02-22 14:19:27 // 105959
Messze voltál tőlem és ezért nem írtam de olvastam a szívásod és örülök,hogy megoldódott!
RomeoOne2018-02-22 14:00:11 // 105958
Mint a viccben:

Ledöglik a trabantos az út szélén. Arra megy egy Ferrari-s, és felajánlja, hogy elhúzza a legközelebbi szervizig. Rá is kötik a trabantot a vontatókötélre, a Ferrari-s meg rálép a gázpedálra és gyorsulni kezd. A trabantos persze beszarik, így eszeveszettül villogtatni kezd. Elhúznak egy rendőrjárőr mellett, mire az beszól a központba:
- Ilyet még nem láttatok, egy Trabant 220-al megy egy Ferrari mögött, és már villog rá, hogy előzni akar!

:DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-22 13:52:30 // 105957
és ki az a ráérős aki 40-nel húz egy autót őszintén... még városban sem
gecsa2018-02-22 13:50:33 // 105956
Nem szakadt, de a többi szögből meg olyan, mint az első képen, nem is látszik. Valahogy nem bírtam úgy fényképezni, hogy látszódjon is rendesen. A foglalat alján az érintkezők is épek. Szóval érdekes jelenség, az tuti.
Macccy2018-02-22 13:50:11 // 105955
Töltsd fel kíméletesen, mérj majd rá és ha jó, tedd el tarcsiba, néha ránézhetsz.

Örülök, hogy megoldódott és lám ez is egy viszonylag sima hiba, sőt nem is olasz hiba. :)
ProdyG2018-02-22 13:44:48 // 105954
Az előző írásomat megkonzultálva telefonon Gyurival, tettem még egy próbát a kocsival, mert az önindító megpiszkálása után valóban úgy kezdett el a kocsi viselkedni, mintha az akksi lenne csak lemerülve (picit már bepörgette a motort).
Szerencsére itt volt kéznél az új akksi, amit nemrég vettem "feleslegesen", az előbb beraktam és hibátlan a kocsi. Semmi baja.
Már csak az a kérdés miért volt zárlatos az önindító addig, amíg nem nyúltam hozzá. Úgy néz ki csak valami kontakt hiba lehetett a behúzó tekercs körül. Ettől függetlenül felújíttatom az önindítót, valószínűleg ráfér amúgy is, meg átnézetem a csatlakozásait, mert így nagy útra nem merek indulni vele. De trélerezni már nem kell :D
Köszi mindenkinek a kommenteket / segítséget!

(a régi szarrá-merült akksit, aminek amúgy nem volt eddig baja szerintetek töltsem fel és használjam tovább, vagy ez a pár napos móka esetleg megrongálhatta?)
Liquid2018-02-22 13:41:04 // 105953
szerintem evvel Ő is tisztában volt, meg én is :)
αλφα2018-02-22 13:36:49 // 105952
KRESZ 26§ Sebesség

"(1) Az egyes jármûvekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következõ sebességgel szabad közlekedni"

ad) ...

"d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott jármûvet vontató gépjármûvel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,"

Vagyis több mint háromszoros sebességtúllépés. Szívből gratulálok, de ne reklámozd nyilvános helyen!

(Habár végülis mondhatod, hogy Te mentél százharminccal, akit vontattak, aki viszont Téged vontatott, az csak negyvennel, mert rá vonatkozik a fenti paragrafus... A gyakorlati kivitelezés mikéntjéről kell csak meggyőzni a zsarukat. :) )

+1:

KRESZ 57. § Elromlott jármű vontatása

(1) Elromlott jármű vontatása során - a 26. § (1) bekezdésének d) pontjában foglalt rendelkezés megtartásán túlmenően - fokozott óvatossággal, lehetőleg kisforgalmú úton és időszakban kell közlekedni. Autópályáról és autóútról az elromlott járművet vontató járművel a legközelebbi lehajtásra szolgáló úton, illetőleg útkereszteződésben le kell térni.
Liquid2018-02-22 13:24:43 // 105951
én Nyúlról, Várpalotára kocsikáztam a vontatókötélen a 156-tal, ott is gyújtás meg izomszervó volt csak :)
frusciante2018-02-22 12:57:29 // 105950
Én kB 4-5 éve Veszprémből huzattam Ceglédre a szerelőmhöz
a ts-t közel 200 km helyenként 130al nem járó motorral, csak gyújtáson, semmi baja nem lett, de miért is lett volna nem értem ( lehet van vmi amiről nem tudok) szerintem a manuális váltóval szerelt gépeket lehet vontatni...
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-22 12:44:28 // 105949
Szerintem érezték, hogy lesznek bajok a GM manuál váltóival :-)
pettinke2018-02-22 12:43:58 // 105948
oké, hát vontassátok :-) mit bánom én :-) láttam már kitört fogú diffit, szétdarált csapágyakat, elkopott szinkront épp eleget.
Macccy2018-02-22 12:14:53 // 105947
Különbenis ... mit nem ver föl?? Egy rendes 159 tulajdonos tudja, hogy a váltónak úsznia kell a túltöltött Fuchs olajban, szóval van ott fincsi síkosítás dögivel :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-22 12:06:17 // 105946
összkerekes manuállal semmi gond mivel a difi zárt rendszer ha forognak a fogaskerekek azok olajban forognak, az automata váltó más elven működik ott kell az olajnyomás, hogy mindenhová elmenjenek az olajok :P
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-22 12:03:47 // 105945
mert egy csapágy önmagában nem tud tömíteni nem is az a dolga ezért csapágy a neve a szimering meg tömít annak meg azért az a neve :DDD
pettinke2018-02-22 11:12:44 // 105944
az a vicces, hogy a 159 használatija nem tesz különbséget a váltók közt, az idézett passzus bármilyen autóra vonatkozik.

aztán lehet, hogy csak úgy gondolta az író, egyszerűbb megtiltani, semmint magyarázni a júzernek, hogy ha automata meg ha kézi mit lehet és mit nem... nem is szólva az összkerékről.
pettinke2018-02-22 11:08:11 // 105943
hát nemtom ... akkor minek is kell a szimmering a végére? Ha annyira tömör lenne az a csapágy, hogy tele lenne zsírral és le lenne csukva, akkor nem ömlene ott ki az olaj... ha meg nincs lecsukva, akkor az olaj kimossa a zsírt... szóval...
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-22 11:07:57 // 105942
Automata váltósról van szó, azt nem szabad vontatni. Nem szóró olajzású, van benne egy olajpumpa. És az N sem üres, abban az értelemben, hogy a fogaskerekek forognak benne, vontatáskor olaj nélkül.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-22 10:54:33 // 105941
ha van rajta 4 kerék minden további nélkül, kerék nélkül is lehet csak hosszabb idő és szikrázni fog az alja :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-22 10:52:30 // 105940
mit ken a mi? :))) a nyelestengely csapágya ez zárt csapágy, mint a kerékcsapágy nem kell annak külön kenés van benne zsír, kenivájsz? :DDD
RomeoOne2018-02-22 10:51:05 // 105939
Nem tudom, vannak nálam hozzábbértőek is, de még nem hallottam olyat, hogy manuál váltós kocsit ne lehetne vontatni.
pettinke2018-02-22 10:26:37 // 105938
ha üresbe rakod, attól még a kuplung zárva van, és tekeri a váltóban a nyeles tengelyt. A többi fogaskereket viszont nem, ezáltal nem veri fel az olajat a váltóház aljából, ami kenné a csapágyakat.
gondolom én :-)
RomeoOne2018-02-22 10:16:08 // 105937
De kézi váltósat miért ne vontathatnál? Kirakod üresbe aztán épp semmi kapcsolata nem lesz az erőátviteli rendszerrel, szabadon forognak a kerekei.
ProdyG2018-02-22 10:02:16 // 105936
Köszi az infót, nem lett jobb a kedvem :)
Látni szerettem volna erre vonatkozóan valahol valami hivatalos infót. így akkor a vontatás kizárva.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-02-22 09:47:59 // 105935
manuállal megkerülheted a földet is vontatva ha van hozzá kedv semmi baja nem lesz, automatát lassan max 20km-ig, amúgy meg tréler.
pettinke2018-02-22 09:37:06 // 105934
a használati még ennél is szigorúbb:

ÓVINTÉZKEDÉSEK A GÉPKOCSI VONTATÁSAKOR
Az erőátvitel szerkezeti károsodásának elkerülése érdekében a gépkocsi csak az alábbi módok egyike szerint vontatható:
❒ az első kerekek felemelve és a hátsó kerekek egy-egy alkalmas görgős zsámolyra helyezve;
❒ a hátsó kerekek felemelve és az első kerekek egy-egy alkalmas görgős zsámolyra helyezve;
❒ az összes kerékkel a szállító eszköz rakfelületén elhelyezve.


magyarán: szimplán másik autóval húzva nem vontatható.
antonov2018-02-22 09:01:19 // 105933
Automata váltóst nem szabad vontatni, max nagyon rövid távon és lassan, ahogy Gyuri is leírta korábban.
ProdyG2018-02-22 08:56:43 // 105932
Nem igazán találok a neten infót a kocsi elvontatásáról. Sok kocsit látok az utcákon, amit vontat egy másik, ki tudja milyen hosszú távra, de országúton is akár.
Automata váltó esetén nem szabad csak hosszú távra vontatni, vagy egy manuál váltósat se szabadna?
Tocke2018-02-22 08:36:56 // 105931
Én is így gondolom és tapasztalom, de látod a cartársat mégis megviccelte a tütü:-))
Liquid2018-02-22 08:32:12 // 105930
Nem szabadna neki. Akkor zár be ha kinyitod, és nem nyitsz ajtót, ilyenkor visszazár.
Kolega udvarán szoktam ugyanígy otthagyni, sose zárt be, akár bent volt a kulcs a helyén, akár csak bedobva az ülésre.
Tocke2018-02-22 08:22:34 // 105929
Nálunk a cégnél zárt, őrzött parkoló van meg kisváros is vagyunk, én bent szoktam hagyni a kulcsot a kocsiban. Azt mondjátok előfordulhat, hogy így bezár magától?
Gabiami2018-02-22 08:22:08 // 105928
Lustaság... kint van a falon ilyen kulcs akasztón az osszes kulcsom, termeszetesen a 2 alfa kulcs is, reggel komasan, csak leemelem es megyek, de ugye van ugy hogy bent hagyom a zarba mint ma reggel, termeszetesen akkor nyitva van, es automatikusan elteszem a masik kulcsot a zsebembe... haaat multkor valamiert nem oda kerult hanem a konyoklobe.... es ma reggel automatikusan razart a kocsi. :D tisztában vagyok vele, hogy ez egy iszonyat nagy balek húzás volt :D
Liquid2018-02-22 08:05:39 // 105927
húú, az komoly :(
Mi indokolta hogy a pótkulcsot a könyöklőben tartsd? :)
Vannak erre szakosodott cégek, keress meg egyet.
Gabiami2018-02-22 08:01:24 // 105926
Igen csak ugye ide kell ilyen pumpa, amit nemtudom hol tudok beszerezni, es ha megvan johet a level 2, drottal kihalaszni a kulcsot a zarbol :D
psychoati2018-02-22 07:55:34 // 105925
Egy ismerősöm járt hasonlóan nemrég, külső segítség kellett neki. A pumpálós módszerrel 2 perc alatt nyitva volt az autó. hasonló
Gabiami2018-02-22 07:39:34 // 105924
Hát igen.. az igazi pancser az bezarja a pótkulcsot is a kocsiba:) bent van a könyöklőbe, a másik a zárba.
αλφα2018-02-22 07:33:54 // 105923
Nekem nemrég az asszony a csomagtartó ajtót csapta le úgy, hogy benne volt a kulcs, a többi ajtó meg természetesen lezárva. Megoldottam tartalék kulccsal, csak két órát kellett várnia... (De valamiért úgy sejtem, hogy ez a módszer Nálad most nem opció...)
Gabiami2018-02-22 07:12:31 // 105922
Jó reggelt!
Egy kis segítség kellene :D én a hatalmas nagy pancser, bent hagytam a kulcsot tegnap az autóba, hát persze reggelre, bezárt az autó.... valakinek valami jó ötlet? Nem szeretném beütni az ablakot, biztos más is járt már így:D
Piritu - 1.000.0002018-02-22 06:46:04 // 105921
A blogod második képén a vékony szakadtnak tűnik.
gecsa2018-02-22 06:27:47 // 105920
Magától megfordult benne az izzó? Nem hiszem. És ugye mindkét szál ép volt benne.
Macccy2018-02-21 22:22:44 // 105919
Nem marad ki senki :D Sőt már a GT-s haverom is jelezte, hogy ilyet csináljunk nyáron. Tippem szerint azért 2 db nyári abroncsot ezzel meg fogunk gyötörni, úgyhogy srácok senki ne dobja ki, ha van öreg, cserés nyárija. Nekemis lesz kettő kopott, ha veszek frisset :)
Áprilisban visszatérünk a témára B)
Piritu - 1.000.0002018-02-21 22:06:50 // 105918
Mi van, ha egyszerűen csak fordítva volt benn az izzó. Úgy a helyzetjelző helyett ment a 21W-os, a féklámpa helyett meg az 5W-os szál. Ha kiég az 5W-os szál kiabál a comp, mert a féklámpa áramkörén nem folyik áram, a helyzetjelzőn menő 21W-os szál meg világít és nem jelzi.
De ehhez a lámpának felkapcsolva kell lennie...
Piritu - 1.000.0002018-02-21 22:00:31 // 105916
Nem lehet, hogy az elektronika így biztosítja a hátsó világítást? A helyzetjelzőt érzi hogy nem megy, így helyette a "másik" izzószál ad fényt? A helyzetjelzőt nem reklamálta?
Piritu - 1.000.0002018-02-21 21:59:10 // 105915
Nekem van, de az nem jó a 159-re :-)
gecsa2018-02-21 21:48:32 // 105914
Szerintem, mivel helyzetjelző is egyben, így az áram adott, csak rossz irányba kezdett el folyamodni. :D többet én sem tudok. A csere megoldotta a gondot.
RomeoOne2018-02-21 21:44:53 // 105913
Nekem még mindig nem jön át, hogy mitől marad égve egy izzó, ha hibás. Ahhoz áramnak kell folynia rajta, de nem az izzónál szakad meg az áramkör, amikor nem nyomod a pedált. Vagy ilyen erővel a kezedben tartva is világítania kéne. Ingyen energia :DDD
SOLI2018-02-21 21:34:00 // 105912
Van vkinek elado felni szettje?
antonov2018-02-21 21:09:16 // 105910
Gondolom kezd lemerülni, csak kapott pár rövidzárat a próbálkozások alatt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak