atis_166jtd2018-02-27 21:26:41 // 106208
Látom a bowden itt is lefelé áll nem csak a nagyvadnál. Én azt csináltam, hogy levettem a tartót, arrébfurtam a jukat, hogy fölfelé áljon. Azóta nem megy bele a víz.
gecsa2018-02-27 21:12:27 // 106207
Azóta nem nyikorog, és elinduláskor sem ragad be. A végsebesség is megnőtt tízzel.
Liquid2018-02-27 21:10:25 // 106206
és mit a tapasztalataid? jó? :)
gecsa2018-02-27 21:07:54 // 106205
Azt vettem én is a múltkor! :)
Liquid2018-02-27 20:41:19 // 106204
féktárcsazsírra gondolsz? :D
gecsa2018-02-27 20:40:59 // 106203
Így sokkal könnyebb bejuttatni a wd40et. :) de, ha csak tényleg a fagy akasztotta meg, akkor nem kell alámászni, elég tenni alá forró vizet.
Haddel2018-02-27 19:03:35 // 106202
Szabister2018-02-27 18:46:23 // 106201
csokagm2018-02-27 18:35:08 // 106200
Azért ennek így van értelme, nyilván más számít veszfekezesnek szarazon meg ebben az időben.:)
Macccy2018-02-27 18:34:50 // 106199
De eleve nem értem, meg még nem is láttam önmagam szemével, hogy hogyan áll az a getra kézifék kötél, hogy bele tud folyni a víz. Gondolom nem okosan fentről lefelé ér oda, hanem ügyesen lentről felfelé áll, hogy jól megállhasson benne a lé :D Gyárit ilyenből biztosan nem raknék rá, pontosan azért, mert a gyári megoldás a rossz, ezért a sok befagyás, berohadás.
Ki kéne szárítani, aztán teflonos sprayt adni neki, aztán ahogy mondtad kitömni szilikonzsírral, kinyomni szilóval, betonnal fedni és lezárni valami tuti cuccal. Na akkor talán nem állna be pár évig :)
Ki kéne szárítani, aztán teflonos sprayt adni neki, aztán ahogy mondtad kitömni szilikonzsírral, kinyomni szilóval, betonnal fedni és lezárni valami tuti cuccal. Na akkor talán nem állna be pár évig :)
Vittorio1592018-02-27 18:29:44 // 106198
Macccy2018-02-27 18:28:51 // 106197
Hááát ezekkel a fújkákkal az a baj - azon túl, hogy oda is kellene férkőzni ugye egy lábán álló autónál, havas placcon - hogy X százaléka víz, az alkohol meg társai az jópofa először, aztán ami visszamarad az másodpercekkel később odafagy. Leginkább ki kellene szárítani, kimelegíteni. WD-40 az asszem kizárná a vizet, dehát akkor is melegíteni kéne előbb, no meg odaférni ..
Haddel2018-02-27 18:25:25 // 106196
Hu kézifék bowdent nagyon utáltam cserélni a 159-en . Szétszedni a fél belsejét.. Aztán a következő sokk az volt ,mikor vagy rá másfél évre ,kerékcserekor észre vettem ,hogy elporladt a gumiharang a bowden végéről.Pedig gyárit vettem ,aranyáron. De aztán a Shadin féle Wartburg gumiharangos javítást eszközöltem ,jól tele tömtem zsírral,azóta is hibátlan ,behúzom bátran hidegben is . De majd tavasszal kerékcserekor ismét ellenőrzöm.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-27 18:20:02 // 106195
Valami szélvédő fagymentesítővel nem lehetne jól megfújkálni? Be a gumi porvédők alá is. Hátha segít neki. Vagy infra lámpa.. nem tudom. Még az ezüst 146-nál szívtam ilyennel egyszer, nem emlékszem a megoldásra.
Csabi2018-02-27 17:54:13 // 106194
Ma én is észre vettem, hogy viszonylag hamar bevillog. Mégsem lassulásra aktiválódik, mert amikor fékeztem az 5cm havon annyi fékhatás volt mint (~) sima úton a motorfék :)
Mondjuk engem nem zavar, had villogjon :)
Mondjuk engem nem zavar, had villogjon :)
Szabister2018-02-27 17:36:02 // 106193
Enyém is fog egy kicsit. Tavasszal amúgy is teljes csere lesz hátul betét + tárcsa. Néztem a bowden csere műveletét. Hát eléggé szét kell bombázni a verdát. Első körben gumiharang cserét kipróbálom :)
Macccy2018-02-27 17:33:17 // 106192
Ez sajnos nem pont ilyen .. Mentem vele előre-hátra, cibáltam a kart (azzal picit javult) és amíg hazagurultam melegítettem is rajta, de hát ha a bowden van tényleg befagyva és amiatt áll meg, akkor arra sokat nem olvaszt rá a forró tárcsa. Valami hőlégfúvóval kéne megijeszteni, de hát azom sincs.
Mindenesetre elég szarul lehet kitalálva, mert amennyire láttam ezeknél az autóknál nem ritka a bowden probléma. Az öreg offosnál 10 év alatt egyszer se fagyott be a fék ... bár annak is beállt idővel a hátsó nyereg csutkára :)
Mindenesetre elég szarul lehet kitalálva, mert amennyire láttam ezeknél az autóknál nem ritka a bowden probléma. Az öreg offosnál 10 év alatt egyszer se fagyott be a fék ... bár annak is beállt idővel a hátsó nyereg csutkára :)
Szabister2018-02-27 17:32:59 // 106191
Köszi a részletes beszámolót ;)
frusciante2018-02-27 17:28:35 // 106190
Roll19832018-02-27 17:20:09 // 106189
Anno az 56-tál jártam így, de mindenképp kellett a kézifék, mert a sípályánál elég lejtős volt a parkoló és nem mertem sebességben ott hagyni. Előre, hátra mentem legalább 5x, mire kiengedett a kézifék, remek szaga volt. :)
Macccy2018-02-27 17:15:18 // 106188
Ugyanezt néha az enyém is csinálja és nem kell hozzá se automata legyen, se 5 nap állás, megcsinálja 1-2 napnál is, de nem mindig. Nem nagyon jöttem rá az okára. És olyankor nem húztam be a kézit.
Most viszont rácsúsztam a brére. ... Nem tudom hogyan lehetne kiolvasztani, mert éjjel is -14° fokot ígérnek.
@Shadin: azért húzom be (néha) mert parázok, hogy elgurul, mert a lépcsőház előtt kicsit lejtős a placc. Eddig a megragadó fékbetét volt időnként a jelenség, ennyire még nem szívtam meg.
Most viszont rácsúsztam a brére. ... Nem tudom hogyan lehetne kiolvasztani, mert éjjel is -14° fokot ígérnek.
@Shadin: azért húzom be (néha) mert parázok, hogy elgurul, mert a lépcsőház előtt kicsit lejtős a placc. Eddig a megragadó fékbetét volt időnként a jelenség, ennyire még nem szívtam meg.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-27 17:02:23 // 106187
Én sosenem, de az enyém mintha automatikusan valamit csinálna a fékkel P állásban. Sok nap állás után úgy indul el, mintha fel lenne ragadva a fékbetét. D-be húzom, érződik hogy kúszna, de nem tud. Aztán egy fékpofa csattanás és már kúszik is. De ez csak ilyen 5-6 nap után. Ami lassan megint letelik... Holnap vicces lesz délután elindítani. Sok nap állás, hideg, két hete glow plug not available... nem ajánlom neki hogy hisztizzen :-D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-02-27 16:53:24 // 106186
Gyere ki hozzànk, itt egész nap esik és nincs takarítva :)
Shadin2018-02-27 16:46:51 // 106185
Nem húzunk mínuszban kéziféket :-(
Leginkább sosenem...
Leginkább sosenem...
Macccy2018-02-27 16:32:19 // 106184
Na reggel belefutottam az első hivatalosan is probléma problémába: befagyott a kicseszett bal hátsó kézifék, sanszos, hogy a bowden. Lesöpörtem a havat, a kilincsek is simán nyíltak, az autó -6 fokban pöccre beindult. Aztán kitolatás közben már furcsálltam, hogy "ennyire sok a hó a kerék alatt, hogy megfékez?". Aztán egyesben végigautóztam az utcán, kanyarodom, csúúúszik a fara, hmm eez poén! Aztán VDC error, ABS error, HillHolder error meg mittudomén még mi :D Azon mondjuk mosolyogtam, mert feltételeztem, hogy csak fázik az olasz ribi. Aztán jobb kanyar, mégmindig egyesben gurulva, csúúúszik a segge! Hóóóó mondom hát ez tökjó, de miért csúszik így, biztos nem a VDC hiánya miatt. Félreálltam, úgy állt meg a kocsi, hogy picit előre-hátra bolintott. ÚÚÚnamondom ez a kézifék lesz. A bal hátsó kerék leginkább állt. A bowden is kicsit laza, mert a kar behúzásakor az első kb 5 centin semmit nem húzok, lötyög. Visszagurultam 1-2 -esben a helyére és otthagytam, kicsit felforrósodott a tárcsa, de ezzel így nem ártottam annyit, mintha tovább közlekedek, így az öreg Audival jöttem melóba. Viszont ez tré, mert ez nem fog kiolvadni magától a napokban :( )
Giuntini2018-02-27 16:22:28 // 106183
Beszéltem Szatyival, csináljak. Azt mondja, az összes csavar törik és a klímahűtőn is van sérülésnyom. Mindegy, annak nem volt baja. Remélem mihamarább készen lesz! És jó....
Shadin2018-02-27 16:12:55 // 106182
Nekem állandóan villog :-(
Shadin2018-02-27 16:12:33 // 106181
FL után tették bele valamikor, de minek?
gecsa2018-02-27 15:58:08 // 106180
Én még nem találkoztam vele.
yani🍀2018-02-27 15:52:22 // 106179
Néhány csepp olaj a féktárcsára. :-)
Zsolt1552018-02-27 15:42:35 // 106178
Sajnos igazad van.
Zsolt1552018-02-27 15:41:41 // 106177
Megfeleltek az autógyártóknak. Nem kell két különböző üzemű motort fejleszteni egy modellhez. Plusz most sokan cserélni akarjak a mostani autóikat benzinesre, így most mindenki jól jár. Legfeljebb majd rábólintanak, hogy az eddig minimum 5 év helyett, azok is kapnak kedvezményt, akik mondjuk 2 két éve vásároltak ilyen autót.
Shadin2018-02-27 15:20:11 // 106176
MES-ben nincs ráutaló menü. Mostanság havon elég gyakran gyorsvészvillog :-(
Liquid2018-02-27 15:12:50 // 106175
ez engem is érdekelne, vagy valami hekkelés , hogy kevésbé legyen érzékeny
Morfiusz Cédula2018-02-27 15:11:27 // 106174
Nálam keményen bele kell taposni, hogy villogjon. Talán csak egyszer láttam, egy év alatt.
Roll19832018-02-27 15:08:20 // 106173
Te vagy a MES guru, neked kell tudnod. :) Amúgy múltkor már nálam is villogott, én sokáig nem is láttam azt hittem enyémben nem is működik.
Roll19832018-02-27 15:07:03 // 106172
XI. kerben csak sós víz van az úton, semmi hó.
Shadin2018-02-27 15:04:56 // 106171
A fékezéskor történő vészvillogás nem kikapcsolható? Qrvára idegesítő :-(
Hulla ciki h "normális" fékezésnél paráztatja az autós közösséget.
Hulla ciki h "normális" fékezésnél paráztatja az autós közösséget.
Liquid2018-02-27 15:04:18 // 106170
az enyém már olyan retkes, hogy max tisztulni tud :)
Liquid2018-02-27 15:03:51 // 106169
latyaak? -10 fokban? :)
Roll19832018-02-27 14:54:41 // 106168
Én ki se veszem a garázsból ebben a latyakban az autót. :D
Liquid2018-02-27 14:27:48 // 106167
Győrben van hó, de mire hazaérek már sztem nem lesz az utakon :(
ProdyG2018-02-27 14:19:53 // 106166
Ezt az időszakot valahogy túl kell élni. Tudom milyen érzés. És nem is az a legnagyobb baj, hogy épp nincs kocsi (vagy éppenséggel már hetek óta), hanem a bizonytalanság...
Én azzal vigasztaltam magam, hogy még mindig jobb ezeken télen átesni, mint nyáron :)
Én azzal vigasztaltam magam, hogy még mindig jobb ezeken télen átesni, mint nyáron :)
gecsa2018-02-27 14:07:02 // 106165
De még mennyire! Kár,hogy nálunk csak hideg van, hó meg nincs.
Morfiusz Cédula2018-02-27 13:39:06 // 106164
Ez hasonló, mint az atomerőművek leállítása. Valamit hisztérikusan kikiáltottak bűnbaknak, aminek meg akar felelni a politika. Annak a lépésnek se sok köze van a környezetvédelemhez.
Mindenesetre ez van, úgy tűnik a dízelnek hamarabb vége lesz, mint számítottuk.
Mindenesetre ez van, úgy tűnik a dízelnek hamarabb vége lesz, mint számítottuk.
WarbiRunner (Gyuri)2018-02-27 13:26:21 // 106163
Erre azért lehetett számítani. Piszkos egy színjáték az egész :-) Dízelestől, szénvillanyautóstól. Pure business, semmi köze a környezetvédelemhez.
Morfiusz Cédula2018-02-27 13:20:27 // 106162
De ami még inkább témába vág: A Fiatokból is kipusztulhat a dízel
Morfiusz Cédula2018-02-27 13:17:34 // 106161
Giuntini2018-02-27 12:47:16 // 106160
Nekem nincs ilyen visszajelzés. Még autóm sincs:(