droberto2018-12-10 17:26:47 // 113506
Ja, és gratula a vashoz! :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 17:25:08 // 113505
Ami volt itthon belefújtam, a 146-nál anno bevált. Ennél 80%-os a siker, néha van szag. Hogy mikir és miért nem tudom. A pollenszűrő az nem nézett ki jól, pedig szoktam cserélni. Most a csere után leszokott a klíma kapcsolgatásról, sokkal jobb lett. A csakhőfok nem tudon hogy működik jól nálatok, itt buta mint a 'főd'. Full auto módban hamar párásodik, nem igazán látom és érzem , hogy hova fúj (sehova?). A nyilak nem világítanak, az biztos. Ha valahova irányítom (pl szélvédő), kiveszi auto-ból.. az egyik felét. Nem érzem az atombiztos logikát benne. Nekem mono módban manuális módban dolgozik jól, ilyenkor tényleg csak két dolog miatt kell piszkálni. Indulás után befűt mint a kazánba, le kell csavarni. Ez 8-10km után normalizálódik (mire beérünk a suliba ). A másik az önkényes klímázás. Lehet az én elvárásom túl sok, el lehet lenni biztos úgy is, ha nem nyúlok hozzá, folyton dolgozó klímával.
Lehet hogy a 3 zónás klíma átka ez, de ez is 80 %-os mint az eső érzékelő, és amikor hülyeséget csinál, akkor marha bosszantó.
Lehet hogy a 3 zónás klíma átka ez, de ez is 80 %-os mint az eső érzékelő, és amikor hülyeséget csinál, akkor marha bosszantó.
droberto2018-12-10 17:23:41 // 113504
Kulcsügyben a Tata-Agostyáni mókust javaslom.
Nézd meg az ePerben. Ha Hi setupos van benne stekker és akkor csak egy foglalat kell. Lásd Pityukoma blogja. De a legjobb ha megnézed előtte, mert az Olasz az olasz.
Nézd meg az ePerben. Ha Hi setupos van benne stekker és akkor csak egy foglalat kell. Lásd Pityukoma blogja. De a legjobb ha megnézed előtte, mert az Olasz az olasz.
Krisz562018-12-10 16:56:50 // 113503
Sziasztok!
Végre beszerzésre került egy 159-es, méghozzá egy 2010-es 2.0 JTDm Distinctive felszereltséggel. Két kérdésem lenne egyből:
Az előző tulajtól kettő kulcsot kaptam, de csak egy való az autóhoz, a másik kulcs (az eladó elmondása szerint) másikhoz való, tehát az enyémmel nem hajlandó értelemszerűen kommunikálni. Nem üres kulcsról beszélünk, minden megvan benne. A kérdés, hogy ezt újraprogramoztatni, az enyémhez feltanítani mennyire bonyolult és költséges?
A másik kérdésem az lenne, hogy valahogyan a csomagtartóba lehet-e telepíteni szivargyújtó aljzatot? Ugyanis a helye megvan, csak épp maga az aljzat nincs benne. Van esély rá, hogy be van kábelezve, és "csak" bekötni kell, vagy ennél nehezebb a dolog?
Mellékletként egy kép az új kedvencünkről. :)
Végre beszerzésre került egy 159-es, méghozzá egy 2010-es 2.0 JTDm Distinctive felszereltséggel. Két kérdésem lenne egyből:
Az előző tulajtól kettő kulcsot kaptam, de csak egy való az autóhoz, a másik kulcs (az eladó elmondása szerint) másikhoz való, tehát az enyémmel nem hajlandó értelemszerűen kommunikálni. Nem üres kulcsról beszélünk, minden megvan benne. A kérdés, hogy ezt újraprogramoztatni, az enyémhez feltanítani mennyire bonyolult és költséges?
A másik kérdésem az lenne, hogy valahogyan a csomagtartóba lehet-e telepíteni szivargyújtó aljzatot? Ugyanis a helye megvan, csak épp maga az aljzat nincs benne. Van esély rá, hogy be van kábelezve, és "csak" bekötni kell, vagy ennél nehezebb a dolog?
Mellékletként egy kép az új kedvencünkről. :)
droberto2018-12-10 16:47:46 // 113502
Velencei szállásadónk testvére árulja az autójukat.
Niki megkért, hogy osszam meg veletek is. 159 eladó.
Niki megkért, hogy osszam meg veletek is. 159 eladó.
droberto2018-12-10 16:45:23 // 113501
Én is, csakahőfoktekergetők táborát erősítem. És szerintem Zseniális.
A habot én nem javaslom senkinek. Ördögkísértés.
Azóta csak Loctite.
A habot én nem javaslom senkinek. Ördögkísértés.
Azóta csak Loctite.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 12:45:48 // 113500
Thx. :-)
Shadin2018-12-10 12:34:53 // 113499
Igen.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-10 12:09:33 // 113498
Köszi a visszajelzést. A Fog sensor-t kell kikapcsolni ha jól értem? Furán van elnevezve :-)
Shadin2018-12-10 11:47:42 // 113497
Múlt héten kikapcsoltam a páraérzékelőt. Nem kapcsolgat be a klíma. Most sem párásodik az ablak, mint ahogy akkor sem láttam amikor a klíma bekapcsolgatott.
samu1262018-12-10 10:23:09 // 113496
Köszönöm az injektoros felvilágosítást, esetleg 1-2 "bevált" műhelyt tudtok ajánlani? A neten keresgélve elég vegyes a felhozatal, és még a jobbak közt is van 1-2 érdekes komment.
Más: Főtengely szíjtárcsa és hosszbordás szíjam volt cserélve, és pár nappal rá a kormány felől egy idegesítő hang jön ki finom mozdulatoknál (parkolás, egyenesen lyukakat kerülgetve semmi). Ilyen gumis hang:
1. példa...
2. példa...
Valahol a 2 között, nekem ennél jóval halkabb és nem ennyire idegesítő, és csak akkor hallom ha már 30-40 perce jár a motor+finom mozdulatok, hidegen nem.
Más: Főtengely szíjtárcsa és hosszbordás szíjam volt cserélve, és pár nappal rá a kormány felől egy idegesítő hang jön ki finom mozdulatoknál (parkolás, egyenesen lyukakat kerülgetve semmi). Ilyen gumis hang:
1. példa...
2. példa...
Valahol a 2 között, nekem ennél jóval halkabb és nem ennyire idegesítő, és csak akkor hallom ha már 30-40 perce jár a motor+finom mozdulatok, hidegen nem.
Giuntini2018-12-10 07:32:24 // 113495
Kavicsfelverődéshez ecsetes javító festék, illetve létezik karceltávolító, ami képes rendbehozni a nem mély sérüléseket.
szelod92018-12-09 22:23:35 // 113494
Sziasztok. Ma sajnos észrevettem pár karcolást és kavicsfelverődèst a gépen, amiket szeretnél kijavítani. Sima fekete az autó színe. Van valakinek tapasztalata ezekkel az ecsetes javító festékekkel vagy valami pro tippje, hogy mivel lenne érdemes neki állnom?
Liquid2018-12-09 22:22:14 // 113493
milyen szokásos hülyeség? :) az ülés témát már kiveséztük :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 21:57:14 // 113492
Nem, nem az autómban van torokfájás, tudom a klímát kezelni, koszi :-) Megint kezdődik a szokásos hülyeség. Én nem kapcsolom fixre, én dolgom. A tisztítást kérdeztem, a választ köszöneyyel vettem. Jóccakát.
Piritu - 1.000.0002018-12-09 21:11:53 // 113491
Pedig egyszeru, nem kell hozzanyulni :-)
A hofokot kell beallitani (nalam 22-24) es teszi a dolgat. Ha hidegebb van benn a bellitottnal akkor fűt, ha melegebb akkor hűt.
A hofokot kell beallitani (nalam 22-24) es teszi a dolgat. Ha hidegebb van benn a bellitottnal akkor fűt, ha melegebb akkor hűt.
Liquid2018-12-09 20:57:02 // 113490
Gombnyomogatás? :) Azt minek. Max. a hőfokot kell állítgatni, meg a hátsóablak fűtést kapcsolni. Ha nem lenne idióta módon megoldva a fűtés vezérlése, akkor hozzá se kéne nyúlni soha. Annyi a nyitja a titoknak, hogy értelmes hőfokot kell beállítani, pl. nyáron 40 fokban nem 22-t, és máris nem lesz torokfájás.
Liquid2018-12-09 20:54:11 // 113489
Hogy érted azt hogy visszabüdösödik? Soha nem volt az enyémnek kellemetlen szaga.
Mondjuk én "használom", úgy értem nem kapcsolgatom ki soha.
A helyedben nem fújkálnék habot sehova...
Mondjuk én "használom", úgy értem nem kapcsolgatom ki soha.
A helyedben nem fújkálnék habot sehova...
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 20:47:32 // 113488
Mert? A klímát sosem használtam sokat, a 146-ban sem. Az hogy a 159 magát kapcsolgatja, az bosszant, nekem erre nincs szükségem. 3 zónás cucc van a vasban, de semmi előnyét nem látom egy félautomata mono klímához képest. A kényelemhez nem ad semmit, csak lesz egy csomó felesleges gombnyomogatás.
Piritu - 1.000.0002018-12-09 20:22:33 // 113487
Lehet hogy nem csak az ülést nem sikerült beállítani? :-DD
LaciR2018-12-09 20:20:10 // 113486
Köszönöm a válaszokat.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 20:11:13 // 113485
Köszi a tipoet, utána nézek. A nem kell csinálni semmit, az jól hangzik :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 20:10:35 // 113484
Biztos van összefüggés, de en nem szeretem használni. A külfölfi utjaim alatt rendszeresen kikészül a torkom a klímától. a repülőn, autóban, irodákban non-stop mindenhol. Egy ideje inkább kerülöm a használatát, csak ha tényleg indokolt. De pl a párásodó ablakra is nekem kellmesebb megoldás jól befűteni és lehúzni az ablakot. Rögtön még a depis ködös este is vidámabb úgy :-) Persze ha esik, akkor nincs mit tenni :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-09 19:36:44 // 113483
Loctite önműködő klímatisztító, az egyik legjobb és nem kell csinálni semmit
Piritu - 1.000.0002018-12-09 19:33:31 // 113482
A lámpát és a felesleges fogyasztókat ne nagyon kapcsold be
Piritu - 1.000.0002018-12-09 19:32:59 // 113481
LaciR2018-12-09 19:29:52 // 113480
Szia.
Hát én is erre tippeltem. Holnap vihetem szervizbe. Remélem még elgurulok vele odáig.
Hát én is erre tippeltem. Holnap vihetem szervizbe. Remélem még elgurulok vele odáig.
Piritu - 1.000.0002018-12-09 19:28:54 // 113479
"Pedig nem sokat hasznalom, mégis hamar mocsárszagú." - A 156-159-Giu amíg megvolt mindig be volt kapcsolva és sose volt szaga :-DD
Laca622018-12-09 18:58:51 // 113478
Szia !
Amikor ilyen akksi piktogramot láttam,generátor javítás lett a vége.
Amikor ilyen akksi piktogramot láttam,generátor javítás lett a vége.
LaciR2018-12-09 18:18:20 // 113477
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 17:59:11 // 113476
Köszönöm, így járok majd el. Állítólag a csepptálca felől érdemes addig nyomatni míg fekete lé jön, de még nincs kész a másik autó, úgyhogy nem tudom leadni a mozdonyt hogy aknáról kipucolják, jó lesz ez felülről is most és sk amikor időm van :-) Hirtelen lett büdös mostanában, azt meg a gyerekek miatt sem csipázom, ki tudja mi van a levegőben.
yani🍀2018-12-09 16:34:04 // 113475
Én is a pollenszűrőnél szoktam. Nekem befér a kezem, és a tisztító csövét át tudom dugni a ventillátor lamellái között balra egészen a klíma hőcserélőjéig. Hallani a fémes kopogást. Habot szoktam befújni, még nem okozott problémát.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 15:46:18 // 113474
A hét elején kitisztítanám a klímát sprays módszerel. Hol érdemes befújni neki? A pollenszűrő helyén esetleg? Olvastam olyat, hogy kárt is tehet a spray ha rossz helyre fújom. Eddig többször próbáltam ózonost, de hamar visszabüdösödik, nem adok érte többet pénzt... Pedig nem sokat hasznalom, mégis hamar mocsárszagú. A 146-nál is spray-vel tudtam szagtalanítani, hátha itt is beválik.Vagy van valami tuti tipp?
Motomi802018-12-09 12:35:05 // 113472
Sziasztok! Egy darab tolatóradar szenzorra lenne szükségem ebben a színben. Köszi!
Fordjee2018-12-09 07:57:42 // 113471
Az biztos:) Varosit 10-11 korulre tippelem, vegyest 8-9 kozottire.
Egyébként amiket találtam , elegedettek a tulajok. Eléggé lomha de normál közlekedéshez teljesen jó, motorikusan megbízható.
Kellene találni egy jó példányt, nagy választék nincs belőle. Európában szerintem nem is árulták, talán csak Hollandiában.
Egyébként amiket találtam , elegedettek a tulajok. Eléggé lomha de normál közlekedéshez teljesen jó, motorikusan megbízható.
Kellene találni egy jó példányt, nagy választék nincs belőle. Európában szerintem nem is árulták, talán csak Hollandiában.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 07:01:55 // 113470
Erről majd írsz, hogy mennyire működik jól, van e haszna? Érdekel :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-09 07:00:49 // 113469
Gyakorlati talpasztalatom nincs, ésn a városi fogyasztásra koncentráltam amúgy is :-) Az nem 8 :-)
Gyula G'2018-12-09 02:18:04 // 113468
Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni. Alfa Romeo 159 SW 1.9 dizel-be pontosan hány deci fékolaj kel?
Tudna nekem valaki segíteni. Alfa Romeo 159 SW 1.9 dizel-be pontosan hány deci fékolaj kel?
Roll19832018-12-08 21:45:15 // 113467
Fordjee2018-12-08 21:38:20 // 113466
Koszi.
Fogyasztasban 8-8.5 korul írnak sokan, ha az valós és nem kos szépítés, még beleférne. Bar a rengeteget eszik tobbet sejtet:)
Fogyasztasban 8-8.5 korul írnak sokan, ha az valós és nem kos szépítés, még beleférne. Bar a rengeteget eszik tobbet sejtet:)
Attika012018-12-08 21:29:08 // 113465
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-08 20:33:57 // 113464
Én olvasgattam utána anno. Egy Opel motor van benne, igénytelen, nyűg mentes motor, ami simán megfutja a 400e km-t gondok nélkül. Viszont nagyon gyenge és rengeteget eszik. A Chevy Cruze-ban is ez van ha jól tudom. Nezegettük második autónak az 1.8-as 5 ajtóst, mert találtunk egy 50e-t futottat. Lomha és zabál már abban is. Más baja nincs :-)
redbulz2018-12-08 20:00:46 // 113463
Nem fejtette ki ennel jobban, en meg nem faggatoztam, mert ugy lattam nagyon a bogyeben van az adott peldany :) en is hasonlo megfontolasbol vettem benzinest, ebbol a szempontbol nincs is baj, a motorhoz nem kellett nyulni.
Fordjee2018-12-08 19:53:12 // 113462
Kiváncsi lennék, mi a gond vele. Itt írt valaki róla egy rövid tesztet meg volt vele elégedve, népitéleten sem húzták le, bár elég kicsi a merítés.
Sokat állok viszonylag dugóban meg hosszabb távokat nem nagyon megyek inkabb tobb rovidebb, ezert nem akarok dízelt. Plusz a szokásos dízeles problémák sem vonzanak, a benzinessel talán kevesebb gond lehet.
Sokat állok viszonylag dugóban meg hosszabb távokat nem nagyon megyek inkabb tobb rovidebb, ezert nem akarok dízelt. Plusz a szokásos dízeles problémák sem vonzanak, a benzinessel talán kevesebb gond lehet.
redbulz2018-12-08 19:05:34 // 113461
Egyszer megkerdeztem Ze-t mikor ott voltam naluk egy ott levo 1.8-rol, hogy mi a baj vele. Eleg tomor valaszt kaptam: "az, hogy gyartottak". Ugyan nem faggattam tovabb, de ez nem tunt jo jelnek, a 159ben levo jtsrol viszont egesz jo velemennyel van, sot legutobb azt mondta meg ajanlani is szokta mikor kerdezik.
tdemeter2018-12-08 18:54:21 // 113460
Nincs tapasztalatom 1.8-al, de szerintem a 20k évente az már az a mennyiség, ahonnét a dízel megérheti.
tdemeter2018-12-08 18:51:22 // 113459
Én viszont úgy tudom, hogy ez minden injektornál eltérő és az, hogy pontosan mekkora lehet ez az érték mindegyiknél egyedi, a gyár által meghatározott érték.
Aztán itt meg is állt a tudomány, fogalmam sincs, hogy az ő esetében mekkora a normális kilengés..
Aztán itt meg is állt a tudomány, fogalmam sincs, hogy az ő esetében mekkora a normális kilengés..
Fordjee2018-12-08 15:57:11 // 113458
Sziasztok!
Sima 1.8-as benzines 159-es vásárlásán töröm a fejem.
Mire kell odafigyelni vásárláskor? Mik az előnyei és hátrányai ennek a típusnak?
Túl sok tesztet nem találtam erről a motorról. Azt tudom, hogy nem egy versenyautó, de már úgy vezetek mint egy 100 éves, szóval nagyon nyugodtan és 1-2 vélemény alapján teljesen normálisan lehet vele közlekedni.
Dízelhez nem megyek annyit, ráadásul elég sokszor megállok reggelente (bölcsi, bolt, dohánybolt) , évi kb. 20ezer km, m0-ás és környékén.
Van ennek a típusnak zsebbenyúlós nyűgje?
A Tbi drága, a Jts-ek is kilőve, szóval a sima szívó 1.8-as ami nekem kellene.
Köszi előre is.
Sima 1.8-as benzines 159-es vásárlásán töröm a fejem.
Mire kell odafigyelni vásárláskor? Mik az előnyei és hátrányai ennek a típusnak?
Túl sok tesztet nem találtam erről a motorról. Azt tudom, hogy nem egy versenyautó, de már úgy vezetek mint egy 100 éves, szóval nagyon nyugodtan és 1-2 vélemény alapján teljesen normálisan lehet vele közlekedni.
Dízelhez nem megyek annyit, ráadásul elég sokszor megállok reggelente (bölcsi, bolt, dohánybolt) , évi kb. 20ezer km, m0-ás és környékén.
Van ennek a típusnak zsebbenyúlós nyűgje?
A Tbi drága, a Jts-ek is kilőve, szóval a sima szívó 1.8-as ami nekem kellene.
Köszi előre is.
Csabi2018-12-07 12:03:07 // 113457
A szakma szerint:
"Elméletileg a motor-ECU 4,5 mm3/löket különbséget problémamentesen képes kiegyenlíteni. Ökölszabályként elfogadható, hogy üresjáratban az eltérés a bázisértéktől maximum 30% lehet. Nagyobb fordulatszám tartományban már lényegesen kisebb a kiegyenlítendő mennyiség. Ökölszabályként fogadjuk el, hogy 1,5 mm3/löket értéknél feltétlen szükséges a hiba okának a megállapítása." forrás: Dr. Nagyszokolyai Iván írásából
Szóval igaz az 1 , de inkább a 1,5 emelt alapjárati fordulaton...
Normál alapjáraton 30% lehet az eltérés. Ami annyit jelent, hogy akár az ötös korrekció is beleférhet, hidegen , alapjáraton...nyilván az már a határ...
Ha egy injektor alapjáraton 10mm3-t fecskendez be, akkor 3-ig még normális a korrekció.
Nálam a -2fokban hidegen
Össz gázolaj 16...így 4,8as korrekció a határ... (melegen biztos sokkal jobb lenne)
"Elméletileg a motor-ECU 4,5 mm3/löket különbséget problémamentesen képes kiegyenlíteni. Ökölszabályként elfogadható, hogy üresjáratban az eltérés a bázisértéktől maximum 30% lehet. Nagyobb fordulatszám tartományban már lényegesen kisebb a kiegyenlítendő mennyiség. Ökölszabályként fogadjuk el, hogy 1,5 mm3/löket értéknél feltétlen szükséges a hiba okának a megállapítása." forrás: Dr. Nagyszokolyai Iván írásából
Szóval igaz az 1 , de inkább a 1,5 emelt alapjárati fordulaton...
Normál alapjáraton 30% lehet az eltérés. Ami annyit jelent, hogy akár az ötös korrekció is beleférhet, hidegen , alapjáraton...nyilván az már a határ...
Ha egy injektor alapjáraton 10mm3-t fecskendez be, akkor 3-ig még normális a korrekció.
Nálam a -2fokban hidegen
Össz gázolaj 16...így 4,8as korrekció a határ... (melegen biztos sokkal jobb lenne)