Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2019-02-09 21:40:40 // 114706
Nem kell sokat foglalkozni vele, látom padlógázas gyorsításra dobta be 3000 felett. Olyankor szokta. Nekem kb. félévente egyszer. Legutóbb vészmódba sem vágta. Egy újraindítás és annyi. (111211-es hozzászólás)
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-09 20:43:10 // 114705
Regeneráláskor utóbefecskendezés van, olyan késői, hogy ne tudjon elégni az égéstérben. A célja az, hogy kijusson a kipufogórendszerbe (a forró turbón keresztül, és akár EGR-en keresztl vissza a szívócsbe..szuper ötlet amúgy). A katalizátorban ég el, ami előfűti a DPF-et. Így lesz a DPF-ben 650 fok.
Egy része ennek az utóbefecskendezett gázolajnak tényleg kijut a kipufogó szelepeken, egy része "lecsorog" az olajba. Így hígul az olaj minden egyes regeneráláskor és így rontja az olaj kenőképességét drasztikusan. A regen szagot nem tudom, nem éreztem sosem :-D De gondolom akár egy kicsit viseltes turbó tengelyénél szökik el annyi olaj, ami eljut a kipufogóba, elkeveredik a jó kis gázolajos eleggyel, és jó büdösen elég a katalizátorban. Ez csak tipp, de elképzelhető.
FRC2019-02-09 20:08:50 // 114704
Ma egy picit játszottam a fantáziámmal, számomra a 59 egyik legcsúnyább részletén próbáltam finomítani a saját ízlésem szerint.
Ez még csak a próba verzió, van még mit finomítani rajta, de kíváncsi vagyok a ti véleményetekre is!?

Liquid2019-02-09 20:01:39 // 114703
Shadin, Giuntini éreztétek a nyugalmat ti is 159-ben mikor Robi bevette a körforgalmat? :D
Szergej2019-02-09 18:26:27 // 114702
Köszi. Holnap átnézem, hátha látok valami szembetűnő hibát! Ha nem akkor kezdődhet a nyomozás...
fazek2019-02-09 18:22:31 // 114701
Sajnos nem egyedi eset! Nekem az idén már kétszer is bedobta,mindkétszer vészüzemre váltott a kocsi. Csöri elmondása szerint ezt a hibát több minden okozhatja,végig az üzemanyagrendszeren,kezdve a tankban lévő pumpától az injektorokig. Nekem első körben az injektorok lettek bevizsgálva és újrakódolva a kopás mértékéhez. Lekopogom kopp kopp...de azóta nem dobott hibát.
Szergej2019-02-09 17:55:24 // 114700
Nah. Ma produkált egy hibát az autó. Kiolvastam csatolom a képeket. Kitöröltem, mentem dgy kört, de nem jött vissza. Ötlet vkinek? Nyomásszabályzó szelepem kezdeni bexarni? Szűrőt fél éve cseréltem.
Zolibácsi2019-02-09 17:37:03 // 114699
Én is le mostam, aztán autókáztunk eggyett, meg ebéd. Haza utat a M0-on "mindekitlevillogok520d" koronázta meg. 2 solariumos norvég úriember nehezen viselte a 159 - t előttük. Esélyük sem volt....
Macccy2019-02-09 17:14:44 // 114698
Lemostam kicsit a gépet. Na de a Ti tükör és a ködlámpa körüli keret, na meg a scudetto melletti két krómfestett bajusz, ezeken kicsit látszik a tél nyoma. Gondolom a tél, mert ősszel még nem volt ennyire pöttyös foltos, főleg a tükrök voltak szépek. Ezeket kromofágon és az aquafresh fogkrémen kívül mivel lehet úgy megpucolni, hogy a fényezés (bajuszon krómfestés) ne sérüljön? Tél végén mivel szoktátok ezeket visszatörölni?
Smith2019-02-09 16:02:12 // 114697
Továbbra sem értem, hogy a kenőanyag hogyan és a motor melyik pontján keveredik össze az üzemanyaggal. Kiváncsi vagyok :)

Az meg, hogy a "regen-szag" hol keletkezik, azt sem tudom.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-09 11:31:51 // 114696
Én még sose éreztem szagot, pedig volt olyan, hogy regen közben kiszálltam, csomagot vettem ki a csomagtartóból (és nem állítottam le, mentem tovább). Semmi szaga nem volt akkor sem, inkáb csak feltűnően meleg volt az autó mögött. Pár száz regeneráción túl vagyok már, sosem éreztem szagot :-)
Egyébként a 159 hajlamos szinte minden kinti szagot bevezetni az utastérbe, nem tudom miért. Reggelente feltűnő nagyon. A 159-cel lényegében belső keringetésen lehet csak elviselni a reggeli sorban állást. A 146-ban meg semmi nem érződik. Megszokásból belsőkeringetésre rakom azt is, de van hogy elfelejtem, és nincs büdös. Ezt csak azért, ha büdös lenne a regen, akkor érezném :-) Lehet szoftveresen szagtalanították a végére :-D
Giuntini2019-02-09 08:40:08 // 114695
Én is azt hittem először kkm függő! De nem! 10 perc, és végez.
Macccy2019-02-09 08:22:43 // 114694
Pedig van szag, több-kevesebb félig elégett olaj bejut a szűrőbe (ezért fontos az alacsony hamutartalom) és mikor a pokol kénköves tüze belobban átlag 650 °C fokkal (néztem, nálad is annyi) azért az megk*rja az olajat. Az meg kicsit büdös. De olajmennyiség függő, hogy ez meddig szagos, nálam a regenerálás első 3-4-5 perceiben érződik szerintem, ha megállok vagy lassan csorgok.
Apropó első percek, amíg nem néztem az OBD statisztikákat, nem is tudtam, hogy a regenerálás folyamata átlag 10 perc ...?! Wao Mindig azt hittem vége is van olyan 6-8 percnél. :)
alfa159d2019-02-09 05:42:41 // 114693
Sziasztok!

Eladó Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDM

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2_4_jtd_20v_sportiva_automata-13727685
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-08 21:50:31 // 114692
Nekem sosem volt semmilyen szag regeneráláskor. Kicsit eltompul a hangja és leesik a turbónyomás.
Alapjáraton amúgy nem szerencsés regeneráltatni, olyankor nagyon kretén előtöltéssel és mennyiségekkel dolgozik. Szerintem olyankor hígul legtöbbet az olaj. A gyerekek jót röhögtek ezen, amikor rákezdett néha a regen-re és próbáltam olyan utcákat keresni, ahol nincs lámpa, nem kell megállni. Az elém keveredő autósokkal előszeretettel beszélgettem "meg ne állj, menj menj menj, átférsz', ilyesmik :-DD
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-08 21:40:27 // 114691
Csak abba gondolj bele, hogy minden egyes regenerálás olajhígulással jár a DPF melegítésének módja miatt (utóbefecskendezés). A regenerálás pedig lényegében üzemórás. Autópályán elmész 700km-t is városban pedig 200-at két regen között.
Vegyes, inkább országúti használat mellett (500km regen) cseréljünk mondjuk 20e-nként olajat, mert hígul, degradálódik. Városban 8e km után lép fel ugyanaz a hígulás. Egyébként egy idő után a szinten is megfigyelhető, és az olajdegradáció % is mutatja az ECU-ban. Meg lehet adni az extra odafigyelést, lehet olajat ledobálni nyolcezrenként, dpf kiégetős köröket futni visszahűtéssel (!), esetleg néha még egr és turbógeometria tisztítást beiktatni. Ezekkel kikerülhető a baj biztosan. Én eddig is minden tőlem telhetőt megtettem, hogy a fentiek szerint óvjam a motort
Regen körök, nem terhelve, visszahűtve. 11700km után cseréltem az olajat, pont ezért az egy évhez igazodtam, nem a 15e km-hez akkor is, ha pár hónapról van szó.
De valahol a józan eszem azt mondja, hogy a levest ne villával együk már :-DD

Alapvetően a 2.4 motor egy tartós, jó blokk, mint minden jtd. Nem véletlen, hogy pl hajómotorként is össze lehet futni vele. És nem véletlen, hogy sokan kiirogatják a dpf-et. Ez is megoldás, lehet én vagyok hülye, hogy én ezt nem szeretném meglépni.
berobbantam2019-02-08 21:21:13 // 114690
Szia
Nekem 156-on van furt,mart.Állatul néz ki és még állatabbul fog ferodo betétekkel.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-08 21:07:37 // 114689
Nézz szét a Giulietta-nak topicban :-) Nem sok 1.4 t-jetnek van bármi baja :-) Nyúzhatod ahogy akarod. Egy modern turbós benzinesnek fix a turbója, nincs szívósori lapát, kisebbek a nyomások (nincs akkora porlasztó kopás se pl), nincs dpf (már van amin van, hurrá). Egyedül a hidegüzemi motorkopással kell számolni. Max nem félmilliót fut el a blokk, csak 350e-t :-) Nyilván egy hegyesebb motor érzékenyebb lesz, de egy benzinesnél tényleg elkerülhető a baj egy kis odafigyeléssel. Dízelnél előbb utóbb borul a bili.

Hetente amúgy elvittem a 2.4-et regenerálni. Állandóan figyeltem erre. De őszintén van ennél érdekesebb programunk is. Ezért sem használnám városban. a TD-be belement egy ezres hirtelen itt városban. Nekem jobb így, hogy nem kell figyelnem hülyeségekre. Elég jól programozott a hetem, pont nem hiányoznak a 2.4 váratlan plusz tíz percei, amik 20 perc mire visszakeveredek az idióta forgalomban. Lehet együtt élni ezzel, minden megoldható, meg is oldottam max optimizmussal fél evig. Pont elég is volt. Szerintem az autónak is, műszaklag alkalmatlan erre a feladatra hosszú távon.
Giuntini2019-02-08 20:33:08 // 114688
Sehogy! Mégis ezt tapasztalom.
Smith2019-02-08 20:30:52 // 114687
Hát ez vajon hogyan függhet össze a hengerfejjel :)
Giuntini2019-02-08 19:55:30 // 114686
Igen, bár nekem mióta csont új hf-em van, semmiféle szag nem szűrődik be az utastérbe.
Giuntini2019-02-08 19:54:28 // 114685
Nekem azok vannak fent elől-hátul. Nagyon jók, nagyon ajánlom! Elől már két éve, hátul több mint egy éve.
Smith2019-02-08 19:45:06 // 114684
DPF-ről jut eszembe, ha hallom hogy regenerál, nem állítom le. Nem is kell menni vele, szépen be tudja fejezni alapjáraton is. Csak valahogy mindig akkor jut már eszébe, mikor odaérnénk valahova. Mintha direkt kifigyelné a kis g*ci. :)

De kibírható, múltkor is épp odaértünk valahova, mondtam az utasoknak, hog regenerál az autó, max 10 perc. Senki nem hőbörgött, megvártuk. Ma is, pedig siettem odaérni valahova, pont odaérek, érzem ám a jellegzetes szagot, és a morgást. Siettem, de belefért az a plusz 6 perc.

Jut eszembe, ez a szag, ez mi lehet? Szabad ennek érződni, menet közben?
ProdyG2019-02-08 19:32:19 // 114683
Sziasztok,
Féktárcsákat és fékbetéteket szeretnék venni, és ha már itt tartok, akkor szeretnék valami dizájnosat. mindenképp galvanizáltat vennék és olyat, amin lyukak vannak (legalábbis ez tetszik).
Elaforg-nál nagyon reklámozzák a ROTINGER tárcsákat. ránézésre szimpi nekem is. A Brembo-ról sok jót nem hallok mostanában.
Esetleg Rotingerrel vagy mással valami tapasztalat?
RomeoOne2019-02-08 16:56:41 // 114682
Ja, mert a modern turbóbenzinesek olyan nagyon robosztus autók, hogy külön jót tesz nekik a városban nyektetés :D
Elvinnéd hetente egy 50 km-es körre a kocsit, te is élvezkedhetnél, a lányokat is beültethetnéd (apás program), meg meg is lenne járatva. Én nem csinálnék ebből ekkora problémát :D
Süti1592019-02-08 16:45:54 // 114681
Sziasztok,

a soraitok közt rejlik az igazság. én tapasztalatom nem csak a 2,4 re vonatkozik hanem az összes dizel autóra amit agyonnyom a környezetvédelmi lobbi ami tisztán politika.
Kettő közeli példa, mindkettő itthon vásárolt új autó. Peugeot 1,6 és Toyota 2,2. Mindkettő kuka lett, 1,6 200 000 km után generál, Toyota 80 000 km után motorcser garanciában.
Miért?
Új autóm van vigyázok nem pörgetem és, akkor örök élet +2 nap. Nem nyert .
"Én autóm csak 4,5 L fogyaszt" kijelentések és nagyot mondások kinek nagyobb, attól hogy kevesebbet fogyaszt a nagy köbcentis erős autója. 1-5 ig felvált 200 méteren és 1500 as fordulaton közlekedik, mert keveset fogyaszt, evvel kiüti a motort és a kettöstömegüt, utána meg hisztizik, hogy egy rakás fos.
Másik véglet a hidegen üveghang mer milyen jól megy, és az új motorokat nem kell melegíteni, mert ezt írta valamelyik nagy tudású.
Ez inkább kis dízelekre igaz, "látod kis motor milyen jó a városban és autópályán is simán tartja a tempót." És tényleg, csak az autópálya melletti kávézónál nem kenné azonnal leállítani. Aztán jön a sírás, ez egy nagy szar, sokkal jobbak voltak a régi szívó dizelek.

Ez az én véleményem, én nem így használom. Majd az idő megmondja, hogy mennyire van igazam vagy sem.
Giuntini2019-02-08 14:26:28 // 114680
Sajnos ez így van, ezzel egyetértek! A Dpf helyzete nagyon nagy hiba. De én azt mondom, ezt odafigyeléssel lehet kezelni. Ismétlem, százból hány olasz/osztrak/német van, aki odafgyel a regenerálásra, és nem állitja le közben a motort, hanem elmegy egy 10 perces körre? Hány van, aki 150 ezer km-ig 15 ezrenként cserélte az olajat? Hány nem nyomott parkettát hideg motornak? És sorolhatnám...
Zolibácsi2019-02-08 13:55:50 // 114679
Pedig sajnos az eu normák egy konstrukció hibás motort/körítést eredményeztek.
Giuntini2019-02-08 13:28:58 // 114678
Várjál, ezek a rossz hírek nagyon sok év után jelentkeztek. 200 ezer felett. Addig ezekről a problémákról tudomásuk sem volt. Kint 30 ezer km-enként cseréltek olajat, és egyéb, ami minden dízelnek a halálos ítélete.
A 2,4 motoron minxen problémát a környezetvédelem okozott. Dpf off, egr, off, és minden probléma megszűnik. Ott az érem másik oldala: a zuzmóvilág. A probléma az itteni 2,4-esekkel kapcsolatban az, hogy mire használtan idekerülnek, akkor jönnek elő ezek a problémák.
Én nem a megbízhatóságról beszéltem, hanem a motor karakterisztikájáról. De szerintem a megbízhatóságával sem lenne baj, ha nem 200 ezer felettiek lennének jóval a behozott autók. Csabinak semmi problémája nem volt, ott van Liquid, Tomi, Erhard, akik még rendesen parkettázták is, Tomi a nagyobb turbójával. Előre nem tudhatjuk, hogy a 2,2-es Giulia dízel, 200 ezer fölött a teljesen alu motorjával mit fog művelni. Mint ahogy Shadin Tibije volt, amelyik beleszaladt egy nagyjavításba, és utána még többről tudunk. Valóban az 1,9 és 2,0-ás dízelek használhatóság és költségek terén jobb kompromisszumok, de ezek után, hogy ennyit költöttem rá, soha nem mondanám azt hogy ez egy rossz motor! Inkább azt mondanán, odafigyelést és törődést igényel.
tdemeter2019-02-08 13:06:32 // 114677
Ne haragudj Giuntini, egy nagyon picit ismerlek talán és véletlen sem szeretnélek meg bántani, vagy megsérteni, de szerintem te már nem látod a fákat az erdőtől.
Egy motornak nem csak karakteresnek, meg erősnek, szép hangúnak kell lennie, hanem megbízhatónak is. És nem csak 100.000 km-ig, meg nem csak autópályán, hanem úgy általában véve.
A legnagyobb tisztelet, amiért így kitartottál eddig mellette és időt és pénzt nem sajnálva végigcsináltad ezt, de úgy gondolom, hogy amit leírtál egyáltalán nem reális vagy életszerű.
A 2.4 egy borzasztó hírű motor, nemcsak itthon, hanem külföldön is masszívan rászolgált erre hírnévre.
Elnézést kérek mindazoktól akiknek a lelkébe tapostam most, de szerintem a megbízhatóságot nem érdemes feláldozni a teljesítmény, vagy élmény oltárán.
Ha valaki mégis erre vágyakozik, akkor meg érdemes a tényekkel szembenézni és tudomásul venni, hogy akkor problémák várhatóak.

Mindez a személyes véleményem volt, szubjektív...
Giuntini2019-02-08 12:28:09 // 114676
Szerintem qrva jó motor a 2,4, csak a sallangok miatt lett rossz híre. Ha egy szívósor 100 ezer km-t bír, az azt jelenti, jogy utána történhetnek gondok. Az ékszíjtárcsa problémál is az igénybevétel miatt vannak. A generátor meg alulméretezett, de azért 150-200 ezer km'-t kibírnak.
A hengerfej problémák meg erősen használat függőek. Ridegtartás kapcsán vagy egy felforrás után megrepednek, nem bírja az anyag.
Hangja, menetteljesítményei, teljesítményéhez mért fogyasztása a legjobb 159-es motorrá teszik. De nem igásló, hanem egy csúcsdízel, ami autópályán a leggyorsabbak közé teszik.
Ami viszont az értékcsökkenését teszi, megnéztem a Hahun, 2006-7-8-as 3-as dízel BMW-kből 1,3-1,6 millió forintért Dunát lehet rekeszteni.
Haddel2019-02-08 12:20:31 // 114675
Azigen! Az már jól mehet! :0
Giuntini2019-02-08 12:16:00 // 114674
Csak annak sem jó az araszolgatás! A bolygóműből nagyrészt csak az első három fokozatot használja.
Liquid2019-02-08 11:54:32 // 114673
pedig pont hogy városban qurva jó dolog az automata
Zolibácsi2019-02-08 11:50:04 // 114672
van már egy Giulietta itthon, unalmas....sosincs semmi baja, csak megy és megy és megy.... :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-08 11:37:34 // 114671
Neked inkább ajánlanám a Giulietta QV TCR-t, rendesen forgalmis, minden bejegyezve 320 lóra felhúzva ... betegek ezek a sviccerek :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-08 11:26:55 // 114669
pedig még ki van szélesítve a sárvédő is tiszta Pimp Car :DDD
tdemeter2019-02-08 11:26:09 // 114668
Egyszer majdnem beleugrottam egy rossoba annyira szép volt. De 2.4-es volt és kb annyi kilóméter mint az enyémbe... Hiába volt TI, felesleges volt..
Roll19832019-02-08 11:24:53 // 114667
Én sokkal inkább vettem volna rosso-t, mint feketét. :) De, hogy nem akarnék még a TI-nél ültetettebbet, meg 20"-os kerekeket az tuti.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-08 11:15:56 // 114666
rossot eladni elég lehetetlen..... pedig lenne egy agyon ültetett, kkk4-es turbós, ragazzon rendszeres, 20" felnis csoda TBi... valaki? akárki???
Erhard 242 (Pure Energy)2019-02-08 11:07:05 // 114665
egy sincs... azaz egy nem TI
Roll19832019-02-08 10:51:26 // 114664
Ettől függetlenül egész jó most TI TBi-ből a kínálat, nem 1-2 darab van fent, mint amikor én kerestem. Ráadásul nem csak fekete, hanem fehér és rosso is van.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-08 10:47:05 // 114662
Kettős a dolog. Bazi kényelmes reggel ebbe ülni és csorogni vele a forgalomban. Pihentető, nyugis és eddig gondot sem okozott neki. Viszont azzal tisztában vagyok, hogy ha így használom, akkor lesznek gondok.DPF, olajhígulás, turbó, porlasztók. Így sorrendben. Vagy cserélek hétezrenként olajat. És mivel ez minden alkalommal amikor megyek vele ott motoszkál bennem, inkább nem használom. Nincs hozzá szerelőm, időm, és kedvem sem. Erről viszont már az autó is tehet, hogy nem érzem azt, a lelkesedést, hogy bármi baja lesz megjavítom majd. Te nagyonis tudod miről beszélek, neked ez megvan a 2.4 iránt. Ha meglenne ez a feeling, tojnék bele mi romlik el. Megjavíttatnám és nyomnám neki tovább. De ez sajna hiányzik, és ha ennyi idő alatt nem lett meg, akkor már nem is lesz. Ettől függetlenül szeretem a magam módján, olyan autó, amilyenhez lehet hasonló sem lesz nekem sosem. De nem szerelem. Inkább csodálom mint szeretem.
Giuntini2019-02-08 10:30:50 // 114661
Értem amit mondasz! A nehezen bemelegedő motor megöli. Ezt én is megértettem hogy hosszútávfutó. Az automata váltó sem teszi városi autóvá.
Roll19832019-02-08 10:22:30 // 114659
Cseréld le egy TBi-re. ;) Erhardnál biztos akad egy most is.
WarbiRunner (Gyuri)2019-02-08 08:45:50 // 114658
Azt vágod, hogy a dízelsége miatt nem használom? :-) Nem akarom tönkretenni. Egy benzines sokkal többet menne.
Fordjee2019-02-08 08:36:52 // 114657
Köszi. Sejtettem, hogy nem áll le 130-nál, de azért biztos, ami biztos:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak