Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2019-01-24 10:06:25 // 114259
Mondjuk gondolkoztam ezen a dolgon, és azért annyira túlspilázni sem kell szerintem. Sokkal nagyobb terhelést kap akkor, amikor menet közben padlózom le és forgatom terhelés alatt. Üresben hiába pörög fel, nem hatnak rá nagy erők. Persze, azért én sem örülnék, ha feleslegesen padlózgatnák a kocsit.
Giuntini2019-01-24 09:42:15 // 114258
Én ahová viszem, ott szép szóval megkértem, és nem padlózzák le, sőt hozzá sem nyúlnak. Tudják, hogy egy agyament dolog, és egy korosabb dízel ott lehelheti ki a lelkét, például egy hajtókar törés miatt.
Szabister2019-01-24 02:00:37 // 114257
Köszönöm szépen :)
Gyapi Ɨ|ѯ2019-01-23 22:55:25 // 114256
köszi a választ Szabi!
Liquid2019-01-23 22:51:27 // 114255
na ez tetszik :) hatalmas ötlet
Macccy2019-01-23 22:07:18 // 114254
Nem hittél nekem? :)
A kerék feltalálása óta így mérik a dízelt. De szerintem ez megér egy megkenést, basszák meg, senki ne padlózza tiltásig az 59-nek.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-23 21:47:52 // 114253
Ezért volt külön vizsga programom és gondolkozok erősen, hogy a 159-nek is írok egyet. Aztán ha kijött a vizsgasorról, visszaírom a parkolóban normálisra :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-23 21:44:32 // 114252
Egy régi TC cikkből: "A dízelmotorral szerelt autók esetében egy úgynevezett szabadgyorsításos mérést kell alkalmazni. A teszt lényege, hogy alapjáratról padlógázos gyorsítással leszabályzási fordulatszámra kell pörgetni a motort, a mintavevő szonda a kipufogócsőben van, a kiértékelést pedig természetesen számítógép végzi. Ez az eljárás szakmailag vitatott. Dízelmotort terhelés nélkül (legalább hétszer) így megkínozni nem minden esetben szerencsés, egy rosszabb mechanikai állapotú motornak a végét is jelentheti. A törvények ezt a technológiát írják elő, az esetleges károkért egy vállalkozás sem tud felelősséget vállalni. "
Liquid2019-01-23 21:29:13 // 114251
sztem netto hülyeség, valami idióta örökség ez is...
terheletlenül mérni a füstölést nem okos dolog
RomeoOne2019-01-23 21:14:25 // 114250
De ez miért jó? Max fordulaton kell megnézni, hogy mi jön ki belőle? Mert akkor gondolom hiába van ott a gazdája, ez a mérési előírás. De ha meg nem, akkor meg minek túráztatják feleslegesen?
fazek2019-01-23 20:46:29 // 114249
Hali.
Én náluk foncsoroztattam. Meg vagyok elégedve vele.
szelod92019-01-23 20:08:28 // 114248
Pont a héten voltam a Mozaik utcai NKH vizsgabázison, offos autót intézni. Előttem egy E60 BMW volt, 525D. Beáll a vizsgabiztos csávó, szonda a kipufogóba. Beül, beindítja és legalább ötször (de ezek szerint 7) alkalommal padló. Olyan füstöt tolt az autó, hogy csodálkoztam, hogy átment 😂 Ezek után tuti, hogy nem fogom otthagyni az autót sose megbízással, bár eddig sem volt erre példa.
Szabister2019-01-23 19:58:23 // 114247
http://www.foncsorozas.hu/

Itt újítatott már fel valaki foncsort? Még nem szedtem szét,de érzem hogy ő lesz a ludas. Nedves úton alig látok. Csak jó lenne 2 használt foncsor még felújítják a sajátomat.
Roll19832019-01-23 19:55:32 // 114246
Nekem eddig ez rendesen működött, ezért nem értem a dolgot. Néhány hete kezdett szórakozni.
RomeoOne2019-01-23 19:49:21 // 114245
Nekem még 0/6-nál is max szokott lenni. Lehet, hogy csak addig lett töltve, hogy az érzékelő 5/6-nak látja. Érdekes jószág az amúgy, sokat hitelt nem lehet neki adni, max arra jó, hogy szóljon, ha már ideje gondolkoznod a rátöltésen.
Roll19832019-01-23 19:42:40 // 114244
Igen, ott maxon van, bent meg kevesebbet mutat.
RomeoOne2019-01-23 19:41:39 // 114243
Mármint a maximumot nívó pálca alapján érted?
Roll19832019-01-23 19:36:03 // 114242
Sziasztok! Mi okozza a lenti jelenséget? Illetve, hogyan méri a szintet?

Olajcsere előtt néhány héttel annak ellenére, hogy maximumon volt az olaj egy négyzettel kevesebbet mutatott az autó. Ma voltam olajcserén, az olaj ismét maximumon van, de most már 2 négyzettel mutat kevesebbet.
Szabister2019-01-23 07:41:11 // 114241
Ez nincs ragasztva, csak be van pattintva. Ennek a cseréjéhez nem kell a szélvédőt bántani.
Gyapi Ɨ|ѯ2019-01-22 22:36:12 // 114240
Kiszedéskor ezzel kezdik, nem is az a kérdéses nekem, hanem az új berakása is megy-e így?
(rozsdát, karcot mindenféleképpen leápoljuk, ha már ott vagyunk ;) )
Szabister2019-01-22 22:20:48 // 114239
Lehet külön cserélni. Mikor cserélték a szélvédőmet először ezt szedték ki. Szélvédősnél valószínűleg kapsz is asszem vmi 5000Ft körül van. Azzal a rozsdával is megérné foglalkozni,szépen megtud az indulni.
Gyapi Ɨ|ѯ2019-01-22 20:12:33 // 114238
Üdv Cartársak!

Első szélvédőnél a gumi csíkot (kéder?) lehet külön cserélni vagy csak szélvédő berakáskor lehet rátenni?

Kicsit összeugrott a hidegben :O


Gyapi Ɨ|ѯ2019-01-22 19:54:28 // 114237
A műszerfalon az olajszint jelző nekem akkor is lemegy 1-2 kockát, ha az olajszint változatlan, de kezd koszolódni az olaj. Olajcsere után 7-8e km-nél kezdi.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 19:39:19 // 114236
Áhh köszi, ez a nekem való módszer :-)
Jorjie2019-01-22 19:17:56 // 114235
Megoldható levétel nélkül is: klikk.
Fordjee2019-01-22 18:42:36 // 114234
Köszi mindkettőtöknek. Olajat megnéztem, teljesen jó, akkor nagyon minimális fogyást jelezhet valóban. Vételnél találtunk hátul egy olajos flakont, 1 literest, felmerült a gyanú, hogy eszi az olajat, azért van benne, tartalékként, de valószínűleg csak megmaradt az olajcsere után.
A pajzsnál valamennyire látszik, a motorháztető alatt, hogy hézagos, mondjuk nem túl feltűnő, de most hogy láttam, már az:)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 18:29:59 // 114233
A lököst ehhez egyébként le kell venni? Az nagy macera? Gondoltam én is rá, hogy nem szenvedek az embléma cserével, dobok rá egy új scudettot kompletten (majd tavasszal) :-)
Süti1592019-01-22 18:05:25 // 114232
Szia,

egyben lehet cserélni a pajzsot.

PL.: https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C5%B1t%C5%91d%C3%ADszr%C3%A1cs+k%C3%B6z%C3%A9ps%C5%91+pajzs/540
RomeoOne2019-01-22 18:04:07 // 114231
Annyi olajfogyás teljesen természetes. Nem nagyon lehet így meghatározni, hogy mennyi olajfogyást jelent. Én akkor szoktam fél litert rátölteni, mikor már egy ideje sípol, hogy 0/6 csík (olyankor még nívó szerint minimum min-max között félúton szokott lenni a szint, de sokszor még több). Akkor rátöltök fél litert és újból 5-6 csík szokott lenni.
Az a függőleges műanyag sztem nem kulcskérdés, úgy is lehet hagyni, úgysem látszik és nincs semmi kritikus funkciója, nem fogod miatta elhagyni a scudettot.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 17:56:23 // 114230
Majd rákérdezek , de autópályás autóról van szó, amit használnak is.
Fordjee2019-01-22 16:44:24 // 114229
Sziasztok!

Vétel után vettem észre, hogy ki van égve a jobb oldali tompított, ma kicseréltem. Az eddigi kis öreg autóimon egy idegbaj volt, nem lehetett hozzáférni, a kallantyút soha nem lehetett beakasztani, mindegyiknél rémálom volt. Félve kezdtem neki, hogy itt mi lesz és majdnem sírtam, amikor levettem a műanyag takarófedelet, szépen látszott, hogy kell kiakasztani a kallantyút, hozzá lehetett férni, isteni volt. Meg lett volna 3 perc alatt, ha nem ejtem le a rossz izzót, ami el is tűnt alul, így könyékig lenyúltam, de meglett:) Meg találtam valami kerek, lyukas műanyagot is, az nem tudom mi lehet.

Egy kérdés is van, gyújtásnál az olajszint visszajelző kis oszlopai mennyi olajfogyást jelentenek? Kb. 5000km-el ezelőtt volt olajcserén és az első oszlopocska eltűnt, nem maxot mutat már.

És még egy, kicsit sérült ez a része az autónak, a függőleges műanyagok, ahol bekarikáztam (ez nem az én autóm) hiányzik. Az egész emblémát lehet csak cserélni, vagy lehet ezeket a műanyagokat is?
Zolibácsi2019-01-22 16:32:07 // 114228
Mint nálam, elég egy el öregedett víz tartály és még is van a baj.
Giuntini2019-01-22 15:52:40 // 114227
Nem törvényszerű hogy 200 ezer fölött az legyen! A tied meg fl utáni.
Kazes☻2019-01-22 15:06:47 // 114226
Ezt mindig is így csinálták... akármerre jártam, nem újdonság. : /
ProdyG2019-01-22 14:58:17 // 114225
ez vicces, tegnap vittem műszakira a kocsit (új helyre) és egy brutál padlógázzal kezdődött az egész. azt hittem véletlen volt vagy meghülyült a vizsgabiztos :D
de akkor tényleg van ilyen. jó tudni. legközelebb szólok majd előtte, hogy skippelhetnénk ezt.
Wasco2019-01-22 14:44:19 // 114224
Értem. Már csak merem remélni, hogy az enyém is a remekbe szabott darabok közül való.
293000 km-rel :-)
Giuntini2019-01-22 14:39:55 // 114223
Mit jelent az évekkel ezelőtt? Az enyém egész jól bírta, 50 ezret. De könyörgöm, 50 ezer km-ert adsz ki egy rahedli pénzt?
Csöri is megmondta, mindegyik hegesztett megreped. Mikor kerestem bontottat, Phonék 12 2,4-es motort kaptak. Abból 10-nek meg volt repedve a hengerfeje.
Az enyémnél hónapokig nem lehetett megmondani biztosan hogy újból hengerfejes lett. A végén jöttek elő a tipikus hf hibák. Túlmelegedés és egyebek.
Ez a hf hiba a 2008 utániakat kevésbé sújtja. Azt is meg kell nézni, hogy hány lett hengerfejes a ridegtartás miatt, és hány lett vízcső repedés, hirtelen vízelfolyás miatt hengerfejes.
Liquid2019-01-22 14:39:43 // 114222
"Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó."
Ezt jó tudni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 14:25:54 // 114221
Igen, ezek a szelepek közt hajlamosak elrepedni. Kvázi típushiba, de mégsem mondanám annak, hiszen rengeteg 2.4 futkározik kitudja honnan 200e alá visszatekerve gond nélkül. Az Autoscouton azért van párszáz 300e km-t közelítő darab, nem hinném, hogy mind hengerfejes, vagy az volt. :-)
A felújítással kapcsolatban is biztos van olyan műhely, ahol első kézből tudnak hiteles véleményt mondani. Meg tudják csinálni, vagy nem? Adnak rá garanciát, vagy nem?
A fórumon itt pár tapasztalat alapján kijelentjük, hogy felújított=szar. Közben meg én megkérdeztem a szerelőmet, aki csinált már ilyet. Az egyik ügyfelének évekkel ezelőtt megcsinálták, azóta is jó.
Wasco2019-01-22 14:10:27 // 114220
A felújítás minden esetben hegesztést jelent?
αλφα2019-01-22 13:41:36 // 114219
Sajnos az lehet...
mex862019-01-21 22:23:40 // 114218
valszeg 10v lesz az a 166 130ért. Azzal meg sokra nem megy akinek 159-hez kell.
αλφα2019-01-21 21:54:35 // 114217
Az egyik Facebook-os Alfás csoportban hirdet egy srác egy 2.4-es 166-ost. A kasznija szita, de azt állítja, a motorja szépen muzsikál. Mindezt 130 ezerért... Csak a hengerfej megérhet annyit valakinek, akinek meghalt a 159-esében nem? (Mármint, ha tényleg egyben van.)
Giuntini2019-01-21 18:23:16 // 114216
Értsd meg, hogy felújítottat nem szabad belerakni. A hegesztes mellett 10-20-50 ezer km múlva újból megreped. Felelős autószerelő most már nem rak fel felújítottat. Mind újból megreped, kivéve a gyári felújított.
Wasco2019-01-21 16:23:06 // 114215
De nem ebay-es, és nem mellesleg az ára sem rossz
Piritu - 1.000.0002019-01-21 15:51:51 // 114214
ez is felújított
Wasco2019-01-21 15:10:24 // 114213
Üdv.
Esetleg aki hengerfejet keres 2.4-be nézze meg ezt is, hátha meg lesz még!!
https://bontoplaza.hu/alfa-romeo-159-939-hasznalt-alkatresz/hengerfej/bontott?ref=31wP
antonov2019-01-21 14:28:39 // 114212
Én se találkoztam még ilyennel, vittem már pár dízelt oda.
Giuntini2019-01-21 14:07:54 // 114211
Ahová en szoktam vinni, fel sem merül bennük a parketta.
Macccy2019-01-21 13:57:48 // 114210
Ez is állandó vita, legalábbis a köreinkben, én magam az első kivételével nem is engedtem sose a dízelt leparkettázni terhelés nélkül agyatlanul. Nem érdekel miféle ódivatú vizsgaszabály. Olvasom itt a tc egyik cikkében, 7x (hét!) tolják be a dízelnek tövig, üresben, padló ötezer, elveszik a tüzet, majd újra. Biztos kéri, kívánja. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak