Fórum >> Típusok >> 159

Lexlutor2022-05-11 15:13:27 // 125202
Hello. Én 60e ként cserélem az olajat. Szürőt csak kiszereléssel lehet cserélni. Nem gazdaságos. Enyémnek semmi baja. Kb. 240e van benne, 9éve így csinálom. Még mindig szépen vált.
Liquid2022-05-11 11:40:10 // 125201
háát akkor tényleg nincs más
Zolesz2022-05-11 11:29:16 // 125200
Én csak ezt találtam (angolból fordítva):
'Ezen kívül nincs megfelelő megoldás arra, hogy ez a Magneti Marelli RadioNav hangot sugározzon egy modern eszközről. Csak a kesztyűtartóban lévő USB-meghajtón tárolt mp3 fájlokat tudja lejátszani a Blue&Me rendszeren keresztül. A rádiónak nincs CD-váltója vagy AUX bemenete, így nem lehet PCM hangot vagy analóg audiojelet bevinni. Valószínűleg a legjobb módszer egy modern 2 dines fejegységre cserélni.'
Liquid2022-05-11 10:40:38 // 125199
Ahogy néztem képeket róla, tényleg nincs rajta, viszont elvileg aux van.
Szóval valami kábeles megoldás is jó lehet.
Liquid2022-05-11 10:05:06 // 125197
hogy néz ki a fejegységed?
Zolesz2022-05-11 09:56:06 // 125196
Én úgy tudom, hogy ezen a Magneti Marelli-s Radionav-on nincs CD tár csatlakoztatási lehetőség.
Liquid2022-05-11 09:32:32 // 125195
Akkor egy bluetooth-os CD-tár emulátor kell neked.
Pl. ilyen
Zolesz2022-05-11 09:12:44 // 125194
Nekem már az is elég lenne, ha bluetooth-on keresztül lehetne zenét hallgatni.
Smith2022-05-11 06:55:50 // 125193
Viszont a 2DIN-es szabvány kerettel kinyílik a világ, és a droid helyett jöhet a más ligában játszó Pioneer, Alpine, Kenwood, csak a pénztárca szab határt a jobbnál-jobb fejek felé.
Liquid2022-05-09 14:39:20 // 125192
Ahogy pettinke írta, kis szerencsével nem kell semmi, feltéve hogy konkrétan a nagy navi kiváltására készült. Amúgy a gyári navi hátsó része nem egy DIN, hanem egy kocka formájú, és teljesen kitölti hátrafele minden irányban a teret. Szentségeltem is rajta, mert a CD-tár emulátor miatt ki kellett vegyem és alig bírtam visszarakni, mindig útba volt valami kábel mögötte.
Az enyém ilyen.
pettinke2022-05-09 14:29:09 // 125191
ehhez már valószínűleg nem - ez direkt a 159-hez készült a gyári 1:1 kiváltására.
a 2 DIN-es keret akkor kell, ha valamilyen "kommersz" másik fejegységet szeretnél berakni, ami nem kifejezetten a 159-hez készült.
Zolesz2022-05-09 13:57:32 // 125190
Az egyik képen az Androidos, a másik a mostani gyári egység. Ezeknek a "hátsó" része elég hasonlónak tűnik. Így is kellene a 2 din-es beépítőkeret?


Liquid2022-05-06 22:45:44 // 125189
A nagy navihoz kell beszerezned egy 2DIN-es beépítő keretet. Utána minden szabványos 2DIN cucc jó lesz. Persze kell még egy kormányhoz való adapter is.
Zolesz2022-05-06 22:08:22 // 125188
Sziasztok!
Kicsit belezavarodtam a fejegység témába.
Van nekem egy nagy navis egységem. Aminek ugye az elektronikai része 1 din-es. a kijelző része meg nagyobb, mint a szabvány 2din. így nagyobb a kivágás a műszerfal panelban, mint a régebbi fejegységeknél. Vannak a 159-be való androidos egységek, pl. a Wondefoo-nak is van 159-hez. Aminek szintén 1 din-es a hátulja. Akkor ez bemenne az enyém helyére csak lenne a kijelző mellett körben egy rés?
ProdyG2022-04-27 11:09:28 // 125187
Igen, ezt az infót kaptam én is, hogy a Tutela GI/VI kell bele.
Vicces, hogy literje 6300-9300 között mozog, elég nagy a szórás :)
Köszi!
Liquid2022-04-27 10:31:23 // 125186
Elvileg a Tutela GI/VI kell bele (tudtommal), de pl. a user manualban nincs benne.
Gondolom lifetime töltet :) Ellenben a Q4 difi olaja benne van. Fene se érti az olaszokat :)
ProdyG2022-04-27 09:45:32 // 125185
Köszi a hozzászólásokat!

Az én szerelőm is azt mondta tegnap, hogy egy sima olajcserénél kb 2 liter fog benne maradni. Ő így csinálná meg, és azt tanácsolta, hogy ha zavar a bent maradt 2 liter, akkor cseréltessem sűrűbben.
De többen az átmosásosra esküsznek... én az anyagi oldal miatt valószínűleg az egyszerűbb módszert választom most, aztán max lesz belőle 2 kör, ahogy nálad is.

Meg tudjátok írni, hogy pontosan melyik Tutela olaj kell ebbe az automata váltóba?
Köszi!
Giuntini2022-04-26 16:57:08 // 125184
Az Aisin váltónál sajnos macerás a csere. Elaforgtól rendeld meg a Tutelát!
Ez az átmosásos olajcsre horror. Nekem Csöri csinálta meg, lecserélte az olajat, de benne marad kb. 2 liter. A következő olajcserénél ismét le lett cserélve a váltóolaj, így most 60 ezer km-t elmegyek vele.
Az átmosásos, gépi opajcsere azért hord magában rizikót egy olyan váltóban, amiben 150 ezer km-ig nem cseréltek olajat. A másik, hogy szűrő akkor sem lesz cserélve, és benn lesz ez a művelet egy valag pénzben. Ja meg valami rosszul sül el...? Szakik majd azt mondják, ki kell venni a váltót....
berobbantam2022-04-26 14:11:24 // 125183
Csak you tube alapjân tudok nyilatkozni.Ott néztem egy yzervizes videót.Géppel cserélik a váltóolajat,így 100 százalékos a csere.Olajat motult használnak.Azt mondta a szervizes szinte az egész palettát le tudják fedni vele annyi fajta van.Átlagba 100-150 ezer egy csere.
ProdyG2022-04-26 13:28:13 // 125182
Sziasztok,
2.4 JTDM kocsimban esedékes lenne az AUTOMATA váltóban levő olaj cseréje.
Régről úgy emlékszem, hogy ez mintha egy macerás és drága dolog lenne.
Talán egy féle gyári Tutela olaj létezik hozzá, aminek 6-9 ezer körül mozog literje (ezt az infót kaptam).
De mekkora mennyiséggel kell számolni? Úgy emlékszem, hogy nem lehet leengedni a régi olajat teljesen, szóval csak részben lehet az olajat lecserélni. Aztán talán említettétek régen, hogy valami átfolyatós módszerrel lehet jobban megoldani a dolgot, de ahhoz meg elég nagy mennyiségű olaj kell és elég magas költségekre emlékszem. Szóval hogy is van ez? :D
Esetleg valakinek egy jó kis bloga van a témában?
Köszi!
Liquid2022-04-23 14:10:47 // 125181
Abból már én is kiléptem (meg másból is) régen :)
Giuntini2022-04-23 07:01:48 // 125180
Kiléptem az "Alfa Romeo 159 a magyar csapat" face csoportból. Nagyon idegesített. Azt a rengeteg tahót, ami abban a csoportban van, az hihetetlen. Borzalom és tragédia. Jobb nem belenézni. Igaz a momdás, nincs rosszabb azoknál a suttyóknál, akik a putriból jönnek, de osztják az észt. Mennyire lent van már a 159, az új felhasználók oldaláról közelítve, az szégyen.
Demecsab2022-04-20 19:51:11 // 125179
Sziasztok!

Alfa 159 TBI ablakmosó spricni, Szívás.
Vettem tavaly 2 db gyárit nem volt olcsó. A baj az vele (mindkét oldal), hogy ablakmosás közben beleér a motorháztetőbe (alatta van) a vízsugár alig éri a szélvédőt.
Vettem a fiatalkatresz.hu-nál elvileg hozzá valót, de egyáltalán nem stimmel. Sem méretben, sem felfogatásban. Kidobott pénz,
Az lenne a kérdésem, hogy kinek van/volt ilyen gondja? Állítani semmit nem lehet rajtuk (el is basztam az egyik oldalt). Elég ostoba hiba, de nem tudok rá megoldást egyenlőre.

Segítség plííz :)


Ilyen van most benne:

spricni
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-20 11:01:54 // 125178
Pont hogy valami teli tárcsa kéne, nem kell sajtreszelő :-) Araszolás is van, de inkább kis utcákon kerülgetés, ami tipikusan felgyorsít, fék, lekanyarodik, felgyorsít, fék, kanyar. Ez megy állandóan. Ez aztán látszik a fogyasztásban és a fék használódásban is.Mondanám, hogy mennyire jó volna erre egy elektromos autó.. ha nem kerülne 15 millába XDDD Szóval mégsem. Ezen kívül viszont megy ez az autó mindenhol is. Kirándulni is szoktunk vele, de pesti útja is lesz mostanság is. Szerintem a Bihar hegységbe is Chilit visszük szerpentinezni, nem kockáztatom meg, hogy esetleg eső esik és a RWD nem megy fel a füves domboldalon a sátorhelyekhez XDD Amúgy is kell rá a jó fék, mert bolond autó, nagyon meg tud szaladni :-) Meglátom még, az EBC-vel régóta szemezgetek.
Liquid2022-04-20 09:04:00 // 125177
Ilyen araszolós használatra szerintem kb. mindegy milyen féket veszel. Milyen tárcsával gondoltad a Greenstuff-ot? Én vennék valami fancy fúrt-mart tárcsát, egyszerű betétekkel.
Pl. a Brembo-Max szintén nagyon bejött, a 156-on volt.
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-19 21:58:05 // 125176
Okés, köszi! A bemelegedést jó hogy említetted, emiatt meggondolandó. Nagy tempó itt nincs napi szinten, csak sok elindulás, megállás.
Liquid2022-04-19 21:53:06 // 125175
A Q4-en használtam, szóval kopnak az emlékek :)
Az exelt visszanézve 180e körül vettem és 222e-rel adtam el az autót akkor még nem volt csereérett. Szerintem határozottan jobb lett a fék, kellett neki egy kis bemelegedés, de hidegen se volt rossz. Az USR tárcsáknak volt erős hangja.
Összességében szerintem jó cucc, megéri. Ha oda jutok hogy féket kell cseréljek, valószínűleg ismét ilyesmi lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-19 21:05:47 // 125174
Pontosan a GreenStuff-ot tervezem kipróbálni a Giuliettán, de nem mart tárcsával. Érzel fékerőben, adagolhatóságban előnyét? Kopásban mit igérnek, jobb, mint egy hagyományos bármi egyéb? Sajna a város gyorsan eszi a fékeket.
Giuntini2022-04-19 20:37:51 // 125173
Rotinger sport tárcsák, gyári fékbetétek. Melegen tudom ajánlani a Rotingert!
_Ata_2022-04-19 20:17:49 // 125172
ATE tarcsa + betet szinten csikorog enyhe fekezesnel
Liquid2022-04-19 19:37:50 // 125171
EBC USR + GreenStuff
Anders2022-04-19 19:14:24 // 125170
Sziasztok,

Első féktárcsa / betét csere előtt állok. Nektek melyik páros vált be? A mostani melegebb időben elég erősen csikorog :(

Előre is köszönöm a segítségeteket.
Giuntini2022-04-17 08:02:45 // 125169
Boldog Húsvétot mindenkinek!
LaciR2022-04-16 20:18:33 // 125168
Giuntini2022-04-16 09:32:07 // 125167
Facén volt aki keresett nemrég...
Kazes☻2022-04-15 23:24:50 // 125166
Hátha érdekel valakit:
Hengerfej 1.8 Tbi (FIAT eredeti)
Liquid2022-04-15 22:16:14 // 125165
Beszereltem egy CD-tár emulátort, és közben valamit elment mert nem kapcsol be a fejegység. Minden kerek volt, csak nehezen bírtam a helyére rakni, kb. 155-re nagyjából sikerült, viszont nem működik. A csatik a helyükön, a bizti jó. Van valakinek bármi tippje mi mehet probléma?
Ilyen:
kékalfa 1562022-04-15 13:11:53 // 125164
Hallo,
érdekel valakit egy Lengyelországban felujitott, de be nem épitett kormánymü
kicsi pénzért 59-be?
Annakidején szereztem kettöt sztem már nem lesz szükségem a másikra.

Ha valakit érdekel irjon privátba.
Liquid2022-04-10 20:39:07 // 125163
igen véda, jó nagy looser vagyok :) A védát láttam, a wazze is jelezte, csak a 60-as táblát nem vettem észre :(
Piritu - 1.000.0002022-04-10 17:03:06 // 125162
Megkerestem a koordinátákat, ez egy véda kép :-)
Piritu - 1.000.0002022-04-10 17:00:18 // 125161
Én 10:39-kor hívtalak, ezek szerint akkor már megvolt a kép :-(
Nasty2022-04-09 19:03:58 // 125160
Szia, Az enyémet raggazon rendszerrel vettem, ez tuti tartós, és a gyári dupla csöves lokhárítóhoz passzol. Van kicsi morgós hangja is nagyobb gáznál, de lehet gyárilag is ugyan ilyen. Nem tudom viszont mennyire költséges...

PL.:
http://csstuning.hu/?q=termek/7251
Nasty2022-04-09 18:53:25 // 125159
Sziasztok, a véleményetekre lennék kiváncsi. A 2.0 JTDm vezérlés periódusa 140e km vagy 5év. Az autómnál 110e-nél cseréltek osztrák szervízkönyv szerint vezérműszíj+ vízmpuma+ hosszbordásszíj (gondolom a görgőkkel együtt), könyvbe beírva, hogy 250e-nél lesz esedékes. Most még csak 180e-nél járok, de letelt az 5 év. Elég lenne csak a szijjakat cserélni? Mert kb 4-5 év múlva érem el a 250-et és akkor meg mindent cserélnék. Vagy cseréljek most mindent? Számíthat az év is a csapágyak, görgők élettartamában?
Liquid2022-04-08 16:08:12 // 125158
Így van, bárki vezethette de ahogy az CarTárs is említette ez nem véd meg :)
Bár tegyük hozzá, hogy egészen felismerhető vagyok a képen.
VKG699!!! (4x156+75)2022-04-08 15:24:34 // 125157
Objektív felelősség van 10 éve.
Smith2022-04-08 15:17:57 // 125156
A kép alapján bárki vezethette.
Liquid2022-04-08 11:57:09 // 125155
Ajándékot hozott ma a postás. Benéztem egy 60-as táblát :(
ATE TR2022-04-07 22:40:13 // 125154
Ennyi időt nem lehet neki hagyni. Hát akkor perceket ülök az autóban. Ízzithatok tovább is, sajnos akkor sem azt csinálja amit kellene. Totál béna. Elmentem ma a szerelőhöz, azt mondja neki nem csinálta a két nap alatt. Hát mondom add ide a kulcsot. Hülyeség. Nekem csinálta. Lehet velem van a gond, de tele van a feje hibaüzenettel. Tengeralattjáróval utazom hetek óta, mert ez full zsák utca. Felidegesít és kicserélek benne mindent. Mert csak találgatni lehet. Beír egy hibát oszt totál nem arra kell koncentrálni, mert minden mindennel is összefügg, de senki nem tudja, hogy minek mi az eleje, meg a vége. Ilyen lófasz hibát kifogni.
Liquid2022-04-07 22:29:16 // 125153
Az enyém se szeretett hidegen hosszú állás után indulni, kellett neki időt hagyni, esetleg 2x izzítani hidegben. Sose derült ki mi a baja (mondjuk hibakódokat nem dobált)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak