Robi nem mondta hogy hülye lennél hiszen óriási tudásod van, több hsz ből fetűnik személyesen még sajnos nem találkoztunk. De hogy nem adta ki a 159 játékossága az nem biztos hogy azért van mert nem az a 159. Kanyarban gázelvételre libbentés nélkül úszik a Brera segge is. Csak megfelelő tempóval kell beérkezni a kanyarba vagy a körforgó a. Ahogy Robi mondja tényleg nagyobb tempó kell hozzá míg el tudsz vele kezdeni játszani, hiszem nagyon stabil a futóműve. Lehet hogy az automata váltó nem volt rá a legjobb kombó.
Egy barátomnak kézi váltós 2.4 elől hajtós Brerája van és amiket csinál ahogy fordul élmény nézni. Szerintem kézi váltó kell ehhez.
leopop32023-03-18 11:20:16 // 126140
leopop32023-03-18 11:12:15 // 126139
Csak fura mert pl fordítva sosem álltunk bele.
Ha pedig már 100 szor halljuk nyilván megvédjük magunkat ilyen az emberi természet és bármifajta rosszindulat nélkül írom és mondom ezt. Peace. 😁
Ha pedig már 100 szor halljuk nyilván megvédjük magunkat ilyen az emberi természet és bármifajta rosszindulat nélkül írom és mondom ezt. Peace. 😁
leopop32023-03-18 11:09:12 // 126138
Persze hogy csúnyának tartja a Brerát mert vettem egyet, és látja mennyire oda vagyok érte, ha nem vettem volna akkor nem lenne csúnya 😂
Mint az oviban ha neki most nem tetszik akkor ezzel lehet sértegetni mást.
Gondoltam kimaradok én is úgy mint Liquid cartárs de a “100 millió Brera lecsúnyításos” hsz után már nem tudok. Csak 3 szor szavazták meg a legszebb autónak biztos azért mert csúnya 🤦🫣 Végülis a Giulietta olyan szép nem? 😂🤣🤣🤷
Mint az oviban ha neki most nem tetszik akkor ezzel lehet sértegetni mást.
Gondoltam kimaradok én is úgy mint Liquid cartárs de a “100 millió Brera lecsúnyításos” hsz után már nem tudok. Csak 3 szor szavazták meg a legszebb autónak biztos azért mert csúnya 🤦🫣 Végülis a Giulietta olyan szép nem? 😂🤣🤣🤷
RomeoOne2023-03-18 10:49:07 // 126137
Sajnálom, hogy még ennyi idő után sem sikerül nyugvópontra jutni ebben a kérdésben. Pedig szerintem nem olyan bonyolult a megfejtés. Nem olyan rég le is írtam a Giulia topikban, mikor Shadin benézett és feljött a téma.
Gyurinak volt egy automata váltós, 2,4-es, elölhajtós berlinája. Ezzel szemben egy kisebb motoros, manuál SW súlypontja egyértelműen hátrébb van, főleg, ha 1.9 és a DPF is a kocsi alatt van, menetdinamikai szempontból a legoptimálisabb helyen és nem a motor és az első tengely előtt (bár ez lehet csak a 2.0-nál volt így, a 2.4 FL-nél nem, de mindegy is, nem ez a meghatározó).
Egyszerűen nem ugyanarról az autóról beszéltek... Gyurinak olyan autója volt, mint senki másnak, így sztem nem is meglepő, ha mást tapasztalt, mint a nagy többség.
Liquid autója manuál volt és hátul is hajtott. Hiába 2,4, nem összehasonlítható. Talán még Emil autóját lehetne a legjobban a Gyuriéhoz hasonlítani, de Emil sem játékosságát dícsérte sosem, hanem azt, hogy a Balaton felé beáll a belsősávba, aztán tör előre a mozdony.
Ha elöl nagyobb a tömeg, hajlamosabb megtolni az orrát, nincs ebben semmi meglepő, itt is tudja ezt mindenki. A Giulia esetében is a Q jobban meg tudja tolni az orrát ugyanazon körülmények között a tömött motortér miatt, mint a 2.0, csak persze több lehetőség van a hátuljának az irányítására is.
Nyilván mindenki arról tud mélyebb véleményt megfogalmazni, amit sokat használ és ismer. A 159-nél elég sokféle konfiguráció volt, miért lenne meglepő, hogy vannak akik másként tapasztalták meg az autót. Még ugyanolyan autónál is eltérő lehet, ki hogy éli meg a különböző egyéni igények miatt.
Lehet, ha Gyuri vesz egy manuál 1,75 TBi-t, egész másként alakult volna a megítélése, de miért ne állná meg a helyét, amit leírt a sajátjával kapcsolatban? Amit itt olvasott a 159-cel kapcsolatban, az alapján mást várt. Nem volt ez akkor nyilvánvaló, hogy konfiguráció függvényében ekkora lehet a különbség. Nyilván ezért is voltak anno a hosszas lamentálások, mert próbált ő is rájönni, hogy miért tapasztal ennyire mást, mnit amit itt mindenki írt. Ahogy az elején is leírtam: mert nem olyan autója volt. Ennyi. Miért nem lehet ezt itt lezárni? Mindenkinek igaza van :)
Gyurinak volt egy automata váltós, 2,4-es, elölhajtós berlinája. Ezzel szemben egy kisebb motoros, manuál SW súlypontja egyértelműen hátrébb van, főleg, ha 1.9 és a DPF is a kocsi alatt van, menetdinamikai szempontból a legoptimálisabb helyen és nem a motor és az első tengely előtt (bár ez lehet csak a 2.0-nál volt így, a 2.4 FL-nél nem, de mindegy is, nem ez a meghatározó).
Egyszerűen nem ugyanarról az autóról beszéltek... Gyurinak olyan autója volt, mint senki másnak, így sztem nem is meglepő, ha mást tapasztalt, mint a nagy többség.
Liquid autója manuál volt és hátul is hajtott. Hiába 2,4, nem összehasonlítható. Talán még Emil autóját lehetne a legjobban a Gyuriéhoz hasonlítani, de Emil sem játékosságát dícsérte sosem, hanem azt, hogy a Balaton felé beáll a belsősávba, aztán tör előre a mozdony.
Ha elöl nagyobb a tömeg, hajlamosabb megtolni az orrát, nincs ebben semmi meglepő, itt is tudja ezt mindenki. A Giulia esetében is a Q jobban meg tudja tolni az orrát ugyanazon körülmények között a tömött motortér miatt, mint a 2.0, csak persze több lehetőség van a hátuljának az irányítására is.
Nyilván mindenki arról tud mélyebb véleményt megfogalmazni, amit sokat használ és ismer. A 159-nél elég sokféle konfiguráció volt, miért lenne meglepő, hogy vannak akik másként tapasztalták meg az autót. Még ugyanolyan autónál is eltérő lehet, ki hogy éli meg a különböző egyéni igények miatt.
Lehet, ha Gyuri vesz egy manuál 1,75 TBi-t, egész másként alakult volna a megítélése, de miért ne állná meg a helyét, amit leírt a sajátjával kapcsolatban? Amit itt olvasott a 159-cel kapcsolatban, az alapján mást várt. Nem volt ez akkor nyilvánvaló, hogy konfiguráció függvényében ekkora lehet a különbség. Nyilván ezért is voltak anno a hosszas lamentálások, mert próbált ő is rájönni, hogy miért tapasztal ennyire mást, mnit amit itt mindenki írt. Ahogy az elején is leírtam: mert nem olyan autója volt. Ennyi. Miért nem lehet ezt itt lezárni? Mindenkinek igaza van :)
leopop32023-03-18 10:14:00 // 126136
JTS még szebben szól csak nagyon folytva van gyárilag kicsit leszedünk ebből olyan hangot kapunk Emilt meg lehet kérdezni ült már a Brerámban 😁😉
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 09:34:58 // 126135
Nézd Robi, nem fogsz meggyőzni. Keresd ki anno a HUngaroringes 2.4 Brera tesztet, ugyanazt mondja mint én. Nyilván hülye.. Egyszerűen van akinek ez játékos és van aki másra vágyik. Nem feltétlen jobbra, csak mást jelent a játékos. Finomságokról beszélünk. Mint súlyeloszlás, reakció gyorsasága. A gázpedált lényegében hagyjuk, magamnak programoztam, úgy se lett elég reszponzív az autó. Nem mondtam hogy ne élvezd, én elfogadom hogy a többség ezt imádja, te fogadd el, hogy én nem. És nem azért mert hülye vagyok hozzá, bocsáss meg, ez sértő. Azért, mert nekem ez lassú reakciójú, nehéz, és kellemetlen egyensúlyú, nem ilyen az ami nekem tetszik. Pont.
droberto2023-03-17 23:52:10 // 126134
Én nem most nem mentem vissza a hsz-ekkel csak emlékekezetből írok....
Szerintem én a te vívódásodat a 159-eddel amikor hónapokon keresztül, amikor nem tudtad eldönteni, hogy szeresd vagy sem, szó nélkül hallgattam. Még akkor se kommenteltem szerintem semmit, amikor te elkezdted teljesen másnak látni az autót, mint amilyennek előtte soha senki nem látta.
Nah az első ami kib@szottul felb@szott amikor azt írtad, hogy alapvetően alulkormányzott szerinted a 159. Nah akkor azzal már annyira nem tudtam azonosulni, hogy szóvá tettem. De azt is először teljesen kúltúráltan. Próbáltalak megérteni először. Akkor jutottam arra, hogy nem volt tempód és vagy nem játszottál a gázpedállal.
Minden Cartárs korábban az autó szépsége után a kocsi jó, stabil, de játékos futóművét jelöli meg általában pozitívumként.
A korai szaksajtó is egyöntetűen ezt emelte ki, hogy mennyire jól kanyarodik határhelyzetben, mekkora élmény vezetni. Furcsa mód még a németek szerint is a 159 a legjobb középkategóriás. Olyannyira, hogy jobbnak tartották mint a korabeli 3er-t. Ami hatalmas szó.
Link.
Nézd meg itt is: 0:30-nál úgy fordul a feneke a kocsinak, ahogy az a nagykönyvbe le van írva. Tökre úgy viselkedik mint bármelyik Alfa, csak sokkal gyorsabban kell menni hozzá, mert sokkal stabilabb. Brutális merev a karosszéria, szélesek a vonatfütty hosszú lengőkarok bekötési pontjai, valamint az elődökhöz képest nagyon nagy kereke van.
A mostani 146 párhuzamot se értem. Összehasonlítasz két tök más dolgot. Egy kifinomult alu nyitott szilentes kkl-t egy tömörszilentes vas mcphersonnal. Ráadásul mindenki tudja, hogy nagy általánosságban, a Type Two Platformos digo járgányok futóműve nem a tartósságról híres. Ezzel szemben a 159 százezreket elfutott hiba nélkül.
De mindegy is. Nem fogok ezen vitatkozni, mert ha nem akarsz megérteni, nem jössz el velem autózni akkor így értelmetlen a vita.
Szerintem én a te vívódásodat a 159-eddel amikor hónapokon keresztül, amikor nem tudtad eldönteni, hogy szeresd vagy sem, szó nélkül hallgattam. Még akkor se kommenteltem szerintem semmit, amikor te elkezdted teljesen másnak látni az autót, mint amilyennek előtte soha senki nem látta.
Nah az első ami kib@szottul felb@szott amikor azt írtad, hogy alapvetően alulkormányzott szerinted a 159. Nah akkor azzal már annyira nem tudtam azonosulni, hogy szóvá tettem. De azt is először teljesen kúltúráltan. Próbáltalak megérteni először. Akkor jutottam arra, hogy nem volt tempód és vagy nem játszottál a gázpedállal.
Minden Cartárs korábban az autó szépsége után a kocsi jó, stabil, de játékos futóművét jelöli meg általában pozitívumként.
A korai szaksajtó is egyöntetűen ezt emelte ki, hogy mennyire jól kanyarodik határhelyzetben, mekkora élmény vezetni. Furcsa mód még a németek szerint is a 159 a legjobb középkategóriás. Olyannyira, hogy jobbnak tartották mint a korabeli 3er-t. Ami hatalmas szó.
Link.
Nézd meg itt is: 0:30-nál úgy fordul a feneke a kocsinak, ahogy az a nagykönyvbe le van írva. Tökre úgy viselkedik mint bármelyik Alfa, csak sokkal gyorsabban kell menni hozzá, mert sokkal stabilabb. Brutális merev a karosszéria, szélesek a vonatfütty hosszú lengőkarok bekötési pontjai, valamint az elődökhöz képest nagyon nagy kereke van.
A mostani 146 párhuzamot se értem. Összehasonlítasz két tök más dolgot. Egy kifinomult alu nyitott szilentes kkl-t egy tömörszilentes vas mcphersonnal. Ráadásul mindenki tudja, hogy nagy általánosságban, a Type Two Platformos digo járgányok futóműve nem a tartósságról híres. Ezzel szemben a 159 százezreket elfutott hiba nélkül.
De mindegy is. Nem fogok ezen vitatkozni, mert ha nem akarsz megérteni, nem jössz el velem autózni akkor így értelmetlen a vita.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 23:46:58 // 126133
Igaza?😂 Sajnálom de nem. Sosem volt bántó megjegyzésem sem rátok, sem az autóra. A csürhe volt az első. Bocs, elragadtattam magam, igaz, ez erős volt, ne haragudj. A fesztivált Ti csináltátok mindig is. Olvass vissza, tényleg, soha senkit nem bántottam, pláne le nem hülyéztem. Három ember az aki szembe ül velem a lovon, nem több..sőt már csak ketto? A bmw-seknek egyébként önkritikájuk és humorérzékük ia van,.plusz sokkal kevésbé monomániásak mint a lovon állítólag előremeredő két Alfás 😄 Písz.
Liquid2023-03-17 23:21:42 // 126132
Gondoltam kimaradok, de nem tudok :) Szóval csürhe mi? Kösz Gyuri!
Nincs itt semmilyen klikk csak az alternatív valóság...
Nem, nem beszéltünk össze, csak egyszerűen nem ülünk háttal a lovon ennyi.
Sajnálom, de tökéletesen igaza van Robinak. Itt egyetlen júzer van aki nem találja magát, és a többi sok biztosan helikopter.
Tudod ha elmész a bmwsekhez és elkezded tolni nekik hogy hülyék, akkor meg fognak sértődni, ugyanez lesz az opelesekkel és Giuliásokkal is majd 1-2 év múlva mikorra rájössz hogy az is szar. Bár nem, mert ott nincs összetartó csapat. Peace!
Nincs itt semmilyen klikk csak az alternatív valóság...
Nem, nem beszéltünk össze, csak egyszerűen nem ülünk háttal a lovon ennyi.
Sajnálom, de tökéletesen igaza van Robinak. Itt egyetlen júzer van aki nem találja magát, és a többi sok biztosan helikopter.
Tudod ha elmész a bmwsekhez és elkezded tolni nekik hogy hülyék, akkor meg fognak sértődni, ugyanez lesz az opelesekkel és Giuliásokkal is majd 1-2 év múlva mikorra rájössz hogy az is szar. Bár nem, mert ott nincs összetartó csapat. Peace!
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 22:50:22 // 126131
A kedvedért önrevíziós céllal kilistáztam a hsz-eimet és visszaolvastam. Vicces módon alig találtam olyat amibe ép ésszel bele lehet kötni. Olyat hogy szidtam volna az autót NEM találtam. Hogy ti ugyan melyikre miért és mit... ahhoz nincs kedvem. 2019.04. az első ahol a téma feljött, akkor álltál belém ezerrel, jelzem teljesen ok nélkül. Aztán jött a csürhe a vérszagra. Ennyi a sztori. Listázd ki, pörgesd végig és szembesülj azzal hogy hányszor is hoztam én ezt fel és hogy. Ezt az elefántot a 159 klikk gyártotta az én pár bolhámból 😂
droberto2023-03-17 20:33:07 // 126130
Én hoztam fel a 146-ot. Igazad van.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 20:06:57 // 126129
Nem én hoztam most sem fel, szóval miről beszélünk? Teljesen el vagy tévedve...
droberto2023-03-17 19:49:12 // 126128
Én ha nem baj, nem sértődöm meg, hogy azt mondod, hogy alternatív valóságban élek. Nem zavar. De akkor mindenki abban él téged leszámítva. Ugyanis rajtad kívül nem tudok olyan 159 tulajt akinek ne tetszett volna annak futóműve.
De szerintem te se tudsz ilyen tulajt magadon kívül.
Nincsen baj, ha más tartományban működsz, mint más. Jó dolog az egyediség, és ha valaki felvállaja a véleményét. Csak azért van egy határ, elmondod néhányszor, de nem kéne ezt mindig itt hajtogatnod. Rohadtul unalmas, az is, hogy mindig azt mondod, hogy ez csak a saját tapasztaladod, közben pedig szinte tényként állítod, hogy szar a 159.
Ráadásul egyszer ezt mondod, egyszer meg azt. Finoman szólva is nehéz követni.
Régen még a Brera is tetszett, most meg már annyira rondának tartod, hogy kiveri nálad a biztosítékot.
Ha nem tennéd ezt lépten nyomon, nem éreznéd azt, hogy itt többen ezen küldetés-szerűen akarnak változtatni.
Az orttolást is hajtogatod, de egyszerűen nincs igazad ebben. A seggtoláshoz kell a tempó. De szerintem ezel tisztába vagy.
Nem nézek magasalóról, nem vezet szuper jól, max csak vakmerő vagyok néha, amit utálok is magamban.
Két példát ha megengedsz felhoznék, hogy érzékeltessem, hogy milyen érzés hallgatni amiket írsz:
- Neked és a többi Cartársnak, hogy esne, hogy ha én a Giulia topicba állandóan azt a nyílvánvalóan f@szságot írogatnám, hogy a 156-ban jobb volt az üléspozíció?
- Vagy neked és a 145/146 Cartársnak hogy esne/esett volna, ha azt magyaráznám, fejtegetném, hogy az Arna mennyivel jobb autó volt, mint a 145/6?
De szerintem te se tudsz ilyen tulajt magadon kívül.
Nincsen baj, ha más tartományban működsz, mint más. Jó dolog az egyediség, és ha valaki felvállaja a véleményét. Csak azért van egy határ, elmondod néhányszor, de nem kéne ezt mindig itt hajtogatnod. Rohadtul unalmas, az is, hogy mindig azt mondod, hogy ez csak a saját tapasztaladod, közben pedig szinte tényként állítod, hogy szar a 159.
Ráadásul egyszer ezt mondod, egyszer meg azt. Finoman szólva is nehéz követni.
Régen még a Brera is tetszett, most meg már annyira rondának tartod, hogy kiveri nálad a biztosítékot.
Ha nem tennéd ezt lépten nyomon, nem éreznéd azt, hogy itt többen ezen küldetés-szerűen akarnak változtatni.
Az orttolást is hajtogatod, de egyszerűen nincs igazad ebben. A seggtoláshoz kell a tempó. De szerintem ezel tisztába vagy.
Nem nézek magasalóról, nem vezet szuper jól, max csak vakmerő vagyok néha, amit utálok is magamban.
Két példát ha megengedsz felhoznék, hogy érzékeltessem, hogy milyen érzés hallgatni amiket írsz:
- Neked és a többi Cartársnak, hogy esne, hogy ha én a Giulia topicba állandóan azt a nyílvánvalóan f@szságot írogatnám, hogy a 156-ban jobb volt az üléspozíció?
- Vagy neked és a 145/146 Cartársnak hogy esne/esett volna, ha azt magyaráznám, fejtegetném, hogy az Arna mennyivel jobb autó volt, mint a 145/6?
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 19:02:04 // 126127
Az egész amit írsz a te alternatív valóságod. Nem szidtam a 159-et és a következtetéseid hibásak. Besértődtél a 126094 hsz-en, és őszintén nem értem. Tényket írtam, tapasztalatokat. Nem véleményt. Semmiféle bántó szándék nem volt bennük, sajnálom, ha te ebből ezt olvastad ki.
A 159 orrtolása igen, relatív, pontosan, ahogyan írod. Mihez képest. Az én 159-em az én igényeimnek kanyarodási képességét és reakcióit tekintve távolról sem felelt meg, nem tudom miért akarsz ezen küldetés-szerűen változtatni. Nem tudsz. Külön köszi a magas lóról lenézést, hogy majd Te megmutatod hogy de az csak a kéreg. Ez is olyan jól esik, hidd el. Elhiszem, hogy szuper jól vezetsz, biztos sokkal jobban és gyorsabban nálam. Ettől viszont az én tapasztalatom és véleményem nem fog változni.
A 159 orrtolása igen, relatív, pontosan, ahogyan írod. Mihez képest. Az én 159-em az én igényeimnek kanyarodási képességét és reakcióit tekintve távolról sem felelt meg, nem tudom miért akarsz ezen küldetés-szerűen változtatni. Nem tudsz. Külön köszi a magas lóról lenézést, hogy majd Te megmutatod hogy de az csak a kéreg. Ez is olyan jól esik, hidd el. Elhiszem, hogy szuper jól vezetsz, biztos sokkal jobban és gyorsabban nálam. Ettől viszont az én tapasztalatom és véleményem nem fog változni.
droberto2023-03-17 18:20:10 // 126126
Szerinted nekem mi az alternatív valóságom?
A) Hogy a 159 semlegesen kanyarodik a kategóriatársaihoz és az első kerekesekhez képest?
B) Hogy a 159 nek tartósak a futóműalkatrészei az elődjeihez és a kategóriatársaihoz képest?
Miért nem szidtad? Elkezdél falsh hasonlítgatásokkal jönni. Azt modtad, hogy az általánosan 60-120k km után kopogóssá váló Type Two platform -os autóknak meg mittudomén milyen japán hulladékoknak jobbak a szilentjei (amik igazából teljesen mások), később meg már a lengőkarokról beszéltél vagy legalábbis erősen utaltál rá.
Ezen az állításodon minden 145-146 tulaj csak mosolyogna. (Persze tiszta szívből elhiszem, hogy neked szerencséd volt, de általánosságban pontosan tudod te is, hogy nincs így)
Nekem ez borzasztóan rosszul esik Gyuri.
Orrtolás. A mai napig él az ajánlatom, hogy meg megmutassam, hogy a 159-es nem orrtolós. Jó lett volna, ha míg megvan eljössz egy talira és akkor a tieddel is megmutattam volna (ha megengengedted volna), hogy a ZEN csak a kéreg.
Mi szivatunk a marhaságainkkal? Te szidod a 159-et állandóan és nem én a 146-ot.
Mivel szivatuk? Ki az a mi egyáltalán? Mind Alfások vagyunk. Ha a Kopaszira gondolsz, akkor én ott se voltam.
Nincs mi világunk, ti világotok, szerintem fogadjuk el egymást a hülyeségeinkkel együtt. Szerintem itt mindenki szereti az összes modelt azok erősségeivel és gyengeségeivel.
Néztem a Tempót-t jó buli lehetett. Örülök, hogy odatetted magad. Nem spóroltál, jó volt látni. Ha mentem volna én is úgy nyomtam volna mint te.
Gondolkodtam is rajta erősen, kicsit bánom is, de most (és szerintem kb. semmikor) a negyed millás Conti WC TS870-eket nem akartam volna szétzúzni. Ezekkel én minimum 8 évig tervezek, hogy utána én is át tudjak ülni egy Giuliába. (Kéne erre valami olcsóbb gumikat szerezni....)
Örülök, hogy te is hazatértél. Remek kocsi a Giulia. :)
A) Hogy a 159 semlegesen kanyarodik a kategóriatársaihoz és az első kerekesekhez képest?
B) Hogy a 159 nek tartósak a futóműalkatrészei az elődjeihez és a kategóriatársaihoz képest?
Miért nem szidtad? Elkezdél falsh hasonlítgatásokkal jönni. Azt modtad, hogy az általánosan 60-120k km után kopogóssá váló Type Two platform -os autóknak meg mittudomén milyen japán hulladékoknak jobbak a szilentjei (amik igazából teljesen mások), később meg már a lengőkarokról beszéltél vagy legalábbis erősen utaltál rá.
Ezen az állításodon minden 145-146 tulaj csak mosolyogna. (Persze tiszta szívből elhiszem, hogy neked szerencséd volt, de általánosságban pontosan tudod te is, hogy nincs így)
Nekem ez borzasztóan rosszul esik Gyuri.
Orrtolás. A mai napig él az ajánlatom, hogy meg megmutassam, hogy a 159-es nem orrtolós. Jó lett volna, ha míg megvan eljössz egy talira és akkor a tieddel is megmutattam volna (ha megengengedted volna), hogy a ZEN csak a kéreg.
Mi szivatunk a marhaságainkkal? Te szidod a 159-et állandóan és nem én a 146-ot.
Mivel szivatuk? Ki az a mi egyáltalán? Mind Alfások vagyunk. Ha a Kopaszira gondolsz, akkor én ott se voltam.
Nincs mi világunk, ti világotok, szerintem fogadjuk el egymást a hülyeségeinkkel együtt. Szerintem itt mindenki szereti az összes modelt azok erősségeivel és gyengeségeivel.
Néztem a Tempót-t jó buli lehetett. Örülök, hogy odatetted magad. Nem spóroltál, jó volt látni. Ha mentem volna én is úgy nyomtam volna mint te.
Gondolkodtam is rajta erősen, kicsit bánom is, de most (és szerintem kb. semmikor) a negyed millás Conti WC TS870-eket nem akartam volna szétzúzni. Ezekkel én minimum 8 évig tervezek, hogy utána én is át tudjak ülni egy Giuliába. (Kéne erre valami olcsóbb gumikat szerezni....)
Örülök, hogy te is hazatértél. Remek kocsi a Giulia. :)
Attis2023-03-17 17:49:57 // 126125
Csikós is szinte minden Alfás vagy Triumphos szerelős cikkében megemlíti, hogy menti a régi gumi alkatrészeket, ha menthetőek…
Kazes☻2023-03-17 17:46:43 // 126124
Tuschke2023-03-17 17:32:40 // 126123
Nem találod a cikket, mert égéstérben hangzott el. De meg nem mondom, melyikben.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 17:25:11 // 126122
Most ez komoly? Tehát ráhúzod a hozzászólásaimra az alternatív valóságodat és még nekem kell magyarázkodni? Nem, Robi, semmi köze a mondanivalómnak ahhoz amit állítasz. És burkoltan azt írod hazudok? Nem, Robi, sőt semmilyen hátsó szándékom és ellenérzésem sem volt, nem szidtam a 159-et, amit írok, nem indulatból, gonoszságból, vagy bármilyen érzelmi indíttatásból teszem.
A számba adod, hogy utáltam az autómat, ami így ahogy van nem igaz. MIt szeretnél? Mi a célod ezzel? Nem értem.
Az orrtolás..hagyjuk. Nekem jó tanulság, hogy ne higyjek csak magamnak. Én komolyan vettelek Titeket, próbáltam megtalálni azt amiről áradoztok, magamban kerestem a hibát, nem az autóban. Tudod mit? Teljesen rosszul tettem és igazam volt. Most vasárnap volt az a nap amikor ez a teher leesett rólam. Lehet hogy ti telefonon összebeszéltek, jól elvagytok hogy szivattok engem a marhaságokkal. Kimentem a Tempo Tréningre és mindenre visszaigazolást kaptam, mindent megkaptam az autómtól amit a 159-től soha. Részemről ennyi, igenis képben voltam az autómmal és magammal. A Ti világotok a Tiétek, ne vetítsétek ki rám azért mert meg vagytok győződve az absuolút igazatokról.
És igen, AM lengőkart vettem, mert "bizonyos források" szerint a TRW dobozban pont ugyanaz van. Köszi, beszoptam, de már nem érdekel...
A számba adod, hogy utáltam az autómat, ami így ahogy van nem igaz. MIt szeretnél? Mi a célod ezzel? Nem értem.
Az orrtolás..hagyjuk. Nekem jó tanulság, hogy ne higyjek csak magamnak. Én komolyan vettelek Titeket, próbáltam megtalálni azt amiről áradoztok, magamban kerestem a hibát, nem az autóban. Tudod mit? Teljesen rosszul tettem és igazam volt. Most vasárnap volt az a nap amikor ez a teher leesett rólam. Lehet hogy ti telefonon összebeszéltek, jól elvagytok hogy szivattok engem a marhaságokkal. Kimentem a Tempo Tréningre és mindenre visszaigazolást kaptam, mindent megkaptam az autómtól amit a 159-től soha. Részemről ennyi, igenis képben voltam az autómmal és magammal. A Ti világotok a Tiétek, ne vetítsétek ki rám azért mert meg vagytok győződve az absuolút igazatokról.
És igen, AM lengőkart vettem, mert "bizonyos források" szerint a TRW dobozban pont ugyanaz van. Köszi, beszoptam, de már nem érdekel...
droberto2023-03-17 16:49:52 // 126121
Hát azért erre ne vegyünk így mérget.
Ez is legendaszámba megy.
Te te vagy bárki itt tud olyanról, hogy kicserélt mindent futóműalkatrészt új gyárira és nem ment el vele minimum 200k km-t vagy 10 évet gondtalanul.
Én nem tudok ilyenről. :)
(Egyébként a Gyuri pont, hogy nem gyári f. lk. épített be.)
Ez is legendaszámba megy.
Te te vagy bárki itt tud olyanról, hogy kicserélt mindent futóműalkatrészt új gyárira és nem ment el vele minimum 200k km-t vagy 10 évet gondtalanul.
Én nem tudok ilyenről. :)
(Egyébként a Gyuri pont, hogy nem gyári f. lk. épített be.)
droberto2023-03-17 16:45:28 // 126120
Gyuri, nem úgy volt a sztori, hogy leírtuk, hogy szétreped a gumi tizenen plusz évesen, erre meg te jössz, ráerősítesz, hogy igen kutyaszar, és, hogy a 146-os mennyivel jobb?
Javíts ki kérlek ha tévedek, de én a világon nem láttam ekkora csúsztatást.
Ezt orrtólós nettó baromságot is csak te találtad ki, hogy felépíts magad köré még egy sztorit ami miatt utálhatod a típust.
Hiába mondta neked akkor is mindenki, hogy nincs igazad, mindenki rosszul tudta egyedül te tudtad jól.
Szögezzük le.... Én elfogadom és őszintén el is hiszem, hogy a te 146-jaid mind jobbak voltak számodra, mint a 159-ed. Elfogadom azt is, hogy te nem szeretted, de hülyeségeket azért már ne állítsunk, mert azzal nem megyünk előrébb.
2015-2018-ban, a legyártott 159-esek (ca. az összvolumen 75%-a) már 10-13 éves volt. Kis részük már a bontóban volt, nagy részükben (főleg a dízelekben) meg már 2-3-4-500k km volt. Persze, hogy volt téma a szilent. És mindig mondtam itt, hogy gyári! (Visszakerestem. A megjelőlt időszakban, csak én 3x írtam, hogy gyárit kell beletenni elsősorban.)
De őszintén nem is értettelek/értelek, hogy te, mint szintén gyári alkatrész hívő, miért vettél AM lengőkart, amikor akkoriban a gyári felső lengőkarok 18-22k Ft-ba mentek a Bereczki Gyuriéknál.
De nincs ennek már semmi jelentősége.
Javíts ki kérlek ha tévedek, de én a világon nem láttam ekkora csúsztatást.
Ezt orrtólós nettó baromságot is csak te találtad ki, hogy felépíts magad köré még egy sztorit ami miatt utálhatod a típust.
Hiába mondta neked akkor is mindenki, hogy nincs igazad, mindenki rosszul tudta egyedül te tudtad jól.
Szögezzük le.... Én elfogadom és őszintén el is hiszem, hogy a te 146-jaid mind jobbak voltak számodra, mint a 159-ed. Elfogadom azt is, hogy te nem szeretted, de hülyeségeket azért már ne állítsunk, mert azzal nem megyünk előrébb.
2015-2018-ban, a legyártott 159-esek (ca. az összvolumen 75%-a) már 10-13 éves volt. Kis részük már a bontóban volt, nagy részükben (főleg a dízelekben) meg már 2-3-4-500k km volt. Persze, hogy volt téma a szilent. És mindig mondtam itt, hogy gyári! (Visszakerestem. A megjelőlt időszakban, csak én 3x írtam, hogy gyárit kell beletenni elsősorban.)
De őszintén nem is értettelek/értelek, hogy te, mint szintén gyári alkatrész hívő, miért vettél AM lengőkart, amikor akkoriban a gyári felső lengőkarok 18-22k Ft-ba mentek a Bereczki Gyuriéknál.
De nincs ennek már semmi jelentősége.
Giuntini2023-03-17 16:34:25 // 126119
Én biztos vagyok abban, hogy ami gyárilag beszerelt gyári alkatrész, az sokkal tovább tart, mint az utólag beépített gyári alkatrész.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 14:53:08 // 126118
"Márpedig te erősen utalsz rá, hogy a 145-146 lengőkarjai tartósabbak mint a 159-é."
Először leírod ezt. Majd cáfolod hogy beleláttál volna olyat amit nem írtam. Hmmm...
Tiszta nosztalgia. :-) Négykerékkel csúszunk szinte XDD
Iismétlem, a lengőkarokkal, gömbfejekkel nem volt bajom, és a 146-nál sem a gyáriakkal. Az ismerten keveset futott autóim 175e-ig nem produkáltak lengőkar/gömbfej hibát. Továbbra sem a lengőkarok minőségéről írtam, hanem a szilentekről, amit nem tekintek a lengőkar javíthatatlan részének. A szilentekről pedig olvass vissza nyugodtan 2015-2018 között nem volt egyedi probléma. És a "gyári TRW" gyűjtőfogalommal volt meghatározva, hogy mi az ajánlott bele. És a TRW-t megvettük többen, és meg is szívtuk vele többen.
Pontosan fórumos javaslatra cseréltem a komplett lengőkart, mert az volt a mondás, hogy kicserélem a szilentet és pár hónap múlva megy utána a gömbfej is, jobb inkább kompletten. Nem kellett volna, jobb lett volna akkor is, ha nem hallgatok másokra...
Először leírod ezt. Majd cáfolod hogy beleláttál volna olyat amit nem írtam. Hmmm...
Tiszta nosztalgia. :-) Négykerékkel csúszunk szinte XDD
Iismétlem, a lengőkarokkal, gömbfejekkel nem volt bajom, és a 146-nál sem a gyáriakkal. Az ismerten keveset futott autóim 175e-ig nem produkáltak lengőkar/gömbfej hibát. Továbbra sem a lengőkarok minőségéről írtam, hanem a szilentekről, amit nem tekintek a lengőkar javíthatatlan részének. A szilentekről pedig olvass vissza nyugodtan 2015-2018 között nem volt egyedi probléma. És a "gyári TRW" gyűjtőfogalommal volt meghatározva, hogy mi az ajánlott bele. És a TRW-t megvettük többen, és meg is szívtuk vele többen.
Pontosan fórumos javaslatra cseréltem a komplett lengőkart, mert az volt a mondás, hogy kicserélem a szilentet és pár hónap múlva megy utána a gömbfej is, jobb inkább kompletten. Nem kellett volna, jobb lett volna akkor is, ha nem hallgatok másokra...
droberto2023-03-17 14:27:23 // 126117
Szerintem nem láttam bele semmit.
Reagáltam arra amit írtál. Eléggé egyértelmű voltál.
Ha a 159 valamibe erős az a futóműve.
Aki ezt elvitatja, az szembe megy az általános tényekkel és tapasztalatokkal.
Köszi a felajánlást, de sokkal előrébb nem lennék. Az enyémbe is valós 150k km van és 13 éves.
Nekem 4 db gyári új FL-es lengőkar kell.
Vajon létezik akár ázsiában raktárkészlet, ahonnan hozzáférhető lenne?
Reagáltam arra amit írtál. Eléggé egyértelmű voltál.
Ha a 159 valamibe erős az a futóműve.
Aki ezt elvitatja, az szembe megy az általános tényekkel és tapasztalatokkal.
Köszi a felajánlást, de sokkal előrébb nem lennék. Az enyémbe is valós 150k km van és 13 éves.
Nekem 4 db gyári új FL-es lengőkar kell.
Vajon létezik akár ázsiában raktárkészlet, ahonnan hozzáférhető lenne?
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 14:06:39 // 126116
Robi, én ezzel nem tudok mit kezdeni. Leírtam a tapasztalataimat és a következtetéseimet a gumialkatrészekre nézve főleg saját autóim alapján, amikben pontosan tudtam mennyi a km és hány évesek. Ha ezen túl bármit beleláttál, értelmeztél, akkor az a szokásos 159 önérzet história. Mindig meg kell védeni a semmitől is a típus becsületét. Semmi bajom nem volt a lengőkarok minőségével. Sőt, el is tettem a kiszerelt gyári felsőket. Amiből az egyiket kukába is raktam, mert kiszereléskor legyilkolta a szerelő a gömbfej részt. A másik szerintem a padláson van és egy szilentezést igényel csak. Ha előkerül, örömmel neked adom, mert gyári, valós 130e km van benne és a gömbfej résznek kutya baja. A szilentek kuka, de azok cserélhetők. Anno amikor én cseréltem, még a TRW az ajánlott volt... jobban jártam volna egy szilentezéssel. De már mindegy..
Sőt elő lehetne keresni, hogy bizony volt szó a szilent nyekergésről és a "modern" gumialkatrészek tartósságáról a topicban is, de én most ezt nem fogom kitúrkálni, annyira nem érdekel. Én a saját tapasztalatomnak megfelelően fogok eljárni, ennyi. Ha mást ez sért, akkor is így történt, és a 146-jaim nem voltak extrémen különleges darabok, egyikőjükben kicsi volt a méter, és ennek megfelelően tök egyben volt.
Sőt elő lehetne keresni, hogy bizony volt szó a szilent nyekergésről és a "modern" gumialkatrészek tartósságáról a topicban is, de én most ezt nem fogom kitúrkálni, annyira nem érdekel. Én a saját tapasztalatomnak megfelelően fogok eljárni, ennyi. Ha mást ez sért, akkor is így történt, és a 146-jaim nem voltak extrémen különleges darabok, egyikőjükben kicsi volt a méter, és ennek megfelelően tök egyben volt.
droberto2023-03-17 13:25:24 // 126115
Ez igazán romantikus.
Egy csatolt McPherson vaslengőkaros tömörgumis szilentes autó, egy elavult 20. századi alkatrésze van hasonlítva egy modern alumínium kettős keresztlengőkaros gyűrűs-nyitottszilentes autóéhoz.
Most nem találom a szavakat...
Az meg, hogy TRW lengőkarokat tettél a kocsidba egy ősi hiba volt. Ha megkérdeztél volna bármelyőnket, mondtuk volna, hogy TRW-nek nevezett AM lengőkart ne vegyél mert egy rakás kaka. (A Lemförderrel kézenfogva.) Már vagy 10 éve tele vannak erről a különböző csoportok, a sok szerelési sztereótípiával megtűzdelve.
Én megvettem előre mindenből a gyárit (AM gravírozott kamu TRW árban) és se a csere előtt, se a csere után nem kopogott és se nem nyikorgott, nyöszörgött semmi. Most is tökéletes.
Egy gumiszilent öregedése pedig nem az esőtől sártól van, hanem a napfénytől és az igénybevételtől. A 159-ek zöme az első 5-6 évükben elfutott 4-500k km-t is repedezésmentesen.
Extrém, egyedi példák kiemelésével szerintem felettéb hibás dolog általánosítani.
Márpedig te erősen utalsz rá, hogy a 145-146 lengőkarjai tartósabbak mint a 159-é.
A 159 egyik erénye, az pont a futóműalkatrészek tartóssága, és ez nem csak elődökkel szemben van így, hanem a versenytársaihoz képest.
Tegyél csak egymás mellé az asztalra egy 56 és egy 59 lengőkart. Azt hiszem nem kell ennek okát hosszasan magyarázni.
A 159 végre tudta azt futómű élettartamban (is) amit egy prémium német.
Egy csatolt McPherson vaslengőkaros tömörgumis szilentes autó, egy elavult 20. századi alkatrésze van hasonlítva egy modern alumínium kettős keresztlengőkaros gyűrűs-nyitottszilentes autóéhoz.
Most nem találom a szavakat...
Az meg, hogy TRW lengőkarokat tettél a kocsidba egy ősi hiba volt. Ha megkérdeztél volna bármelyőnket, mondtuk volna, hogy TRW-nek nevezett AM lengőkart ne vegyél mert egy rakás kaka. (A Lemförderrel kézenfogva.) Már vagy 10 éve tele vannak erről a különböző csoportok, a sok szerelési sztereótípiával megtűzdelve.
Én megvettem előre mindenből a gyárit (AM gravírozott kamu TRW árban) és se a csere előtt, se a csere után nem kopogott és se nem nyikorgott, nyöszörgött semmi. Most is tökéletes.
Egy gumiszilent öregedése pedig nem az esőtől sártól van, hanem a napfénytől és az igénybevételtől. A 159-ek zöme az első 5-6 évükben elfutott 4-500k km-t is repedezésmentesen.
Extrém, egyedi példák kiemelésével szerintem felettéb hibás dolog általánosítani.
Márpedig te erősen utalsz rá, hogy a 145-146 lengőkarjai tartósabbak mint a 159-é.
A 159 egyik erénye, az pont a futóműalkatrészek tartóssága, és ez nem csak elődökkel szemben van így, hanem a versenytársaihoz képest.
Tegyél csak egymás mellé az asztalra egy 56 és egy 59 lengőkart. Azt hiszem nem kell ennek okát hosszasan magyarázni.
A 159 végre tudta azt futómű élettartamban (is) amit egy prémium német.
Piritu - 1.000.0002023-03-17 11:28:38 // 126114
A 159-em nálam majd Hardy-nál majd 300-ig van blogolva:-)
Liquid2023-03-17 10:51:30 // 126113
Nyilván nem mindegy milyen alkatrésszel van javítva. És a kollektív tapasztalat szerint a gyári alkatrész / gumi / akármi se olyan mint a gyári szerelésű. Sajnos ez van :)
Nekem szerencsére csak a 156-om nyekergett. Vételkor is csinálta, kapott stabrúd zsírozást, aztán csend volt. Kb. 40-50e km-re később meg a felső lengőkar kezdte. Az is cserélve lett. Viszont ezek bőven 200e alatt voltak. Vagy legalábbis a km óra szerint :)
Ellenpéldaként ott van a Tibor: minden valószínűség szerint valós 82e km-rel vettem 10 évesen és még 100e előtt kellett nagyszilentet cserélni. Igaz ennek semmi látható / érezhető jele nem volt, inkább csak a vizsgaállomás szőrözése miatt. (Amúgy felületi rozsdás és nyekergő futóművel szerintem már nem nagyon lehet műszakit kapni.)
Ebből kiindulva a naptári kor is fontos tényező. Lehet hogy 20 éve még nem volt az, de egy 30 éves gumi vagy műanyag alkatrész nem "lebomló" komponensekből állt össze, szerintem itt van a kutya elásva.
Jó lenne egy olyan tapasztalat hogy egy gazdásan 0-mondjuk 400e km-ig, és közben mihez kellett hozzányúlni.
Nekem szerencsére csak a 156-om nyekergett. Vételkor is csinálta, kapott stabrúd zsírozást, aztán csend volt. Kb. 40-50e km-re később meg a felső lengőkar kezdte. Az is cserélve lett. Viszont ezek bőven 200e alatt voltak. Vagy legalábbis a km óra szerint :)
Ellenpéldaként ott van a Tibor: minden valószínűség szerint valós 82e km-rel vettem 10 évesen és még 100e előtt kellett nagyszilentet cserélni. Igaz ennek semmi látható / érezhető jele nem volt, inkább csak a vizsgaállomás szőrözése miatt. (Amúgy felületi rozsdás és nyekergő futóművel szerintem már nem nagyon lehet műszakit kapni.)
Ebből kiindulva a naptári kor is fontos tényező. Lehet hogy 20 éve még nem volt az, de egy 30 éves gumi vagy műanyag alkatrész nem "lebomló" komponensekből állt össze, szerintem itt van a kutya elásva.
Jó lenne egy olyan tapasztalat hogy egy gazdásan 0-mondjuk 400e km-ig, és közben mihez kellett hozzányúlni.
RomeoOne2023-03-17 10:44:45 // 126112
Talán még a totalcar-on olvastam egyszer, de nem találom már a cikket. Úgy rémlik, hogy egy OT-s VW bogárról volt szó és hogy hiába veszi meg hozzá az új gumikédereket vagy nem si tudom már miylen gumi alaktrészeket, amiket most gyártanak, azok már nem bírják úgy, mnit a régiek. Egyszerűen a szabályozós, környezetvédelmi meg egyéb szempontokból már ne melhet bizonyos adalékokat úgy belerakni, anélkül meg hamarabb elöregszik meg ridegül...
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 10:38:16 // 126111
A szilentek anyagáról beszélek, nem a gömbfejekről és lengőkarokról. Számomra egyértelmű a különbség. A gyári szerelésű futómű 20 éve és most is elfut 150-200e km-t, nekem is ez kb a tapasztalatom. Utána meg attól függően, hogy milyen alkatrészt sikerül beépíteni, ez akár 20e-re is romolhat. Már a 146-ban is tervezett deformációja volt az első lengőkar szilenteknek. Vagy anyag, vagy tervezésbeli különbség van, nekem a 146 lengőkarok nem nyekeregtek sosem, a 159 és a Giulietta ugyanazt a hülye hangot adják. Főleg ilyenkor tavasszal együtt csicseregnek a madarakkal. Aztán ahogy melegszik az idő, elmúlik.
Pont múlt héten láttam egy 156-hoz hasonló igényességű 23 éves futóművet valószínűleg bontatlan állapotban. Azt ha valaki bontani akarja, kösse fel a gatyát... Ellenben még most sem kell bontani. 153e km, 23 év, és nem kopog, nem lóg, nem nyekereg semmi. A látvány borzalmas, de minden szilent teljesen újszerű. Egyszerűen a szemlélet változott.
Motortartók dettó. Nem véletlenül bontóztam annó a bakokat, nem spórolásból, hanem mert az volt jó. És leírom újra, a gumi alkatrészekről beszélek. Maguk a lengőkarok bírják. Az első 146-om volt az utolsó autóm amiben gömbfej kopogást tapasztaltam. Azóta egyiken sem semmi. Miért? Mert valós 175e-nél azóta eladom az autóimat :-)
Pont múlt héten láttam egy 156-hoz hasonló igényességű 23 éves futóművet valószínűleg bontatlan állapotban. Azt ha valaki bontani akarja, kösse fel a gatyát... Ellenben még most sem kell bontani. 153e km, 23 év, és nem kopog, nem lóg, nem nyekereg semmi. A látvány borzalmas, de minden szilent teljesen újszerű. Egyszerűen a szemlélet változott.
Motortartók dettó. Nem véletlenül bontóztam annó a bakokat, nem spórolásból, hanem mert az volt jó. És leírom újra, a gumi alkatrészekről beszélek. Maguk a lengőkarok bírják. Az első 146-om volt az utolsó autóm amiben gömbfej kopogást tapasztaltam. Azóta egyiken sem semmi. Miért? Mert valós 175e-nél azóta eladom az autóimat :-)
Liquid2023-03-17 10:11:23 // 126110
Hát igen :) Olyan motorhang se lesz többet.
Attis2023-03-17 10:08:17 // 126109
Nekem a 159 futóműve egy álom.
A 147-be 13 év alatt bármilyen lengőkart vettem, legkésőbb az első hidegebb téli napon nekiállt nyikorogni.
Én egy hatalmas fejlődést látok minden téren a 147/156 érához képest. (egy kivétellel: a TS motorhangja a mai napig hiányzik) :)
A 147-be 13 év alatt bármilyen lengőkart vettem, legkésőbb az első hidegebb téli napon nekiállt nyikorogni.
Én egy hatalmas fejlődést látok minden téren a 147/156 érához képest. (egy kivétellel: a TS motorhangja a mai napig hiányzik) :)
Liquid2023-03-17 09:51:39 // 126108
Régen minden jobb volt :) Vagy inkább csak egyszerűbb, vagy "butább" attól függ honnan nézzük. Egy komplikált, modern futóműtől ne várd el azt hogy 30 évig hibamentes legyen. Egyrészt nincs annyira túltervezve, másrészt bonyolultabb. Programozottan deformálódik a fém és a "gumi" is, ez nyilván igénybe veszi az anyagot. De gondolom ezt te is érted, hisz nem ülsz háttal a lovon. :)
A 156 vagy egy korabeli hasonló igényességű futóművel összerakott bármilyen autó igényli a törődést. A 159 kor és kategóriatársai közül nem hiszem hogy bármelyik többet bírna, inkább kevesebbet. Általában 150-200e km vagy 10-12 év van a gyárilag összerakott futóműben. Persze kivételek mindig vannak.
A 156 vagy egy korabeli hasonló igényességű futóművel összerakott bármilyen autó igényli a törődést. A 159 kor és kategóriatársai közül nem hiszem hogy bármelyik többet bírna, inkább kevesebbet. Általában 150-200e km vagy 10-12 év van a gyárilag összerakott futóműben. Persze kivételek mindig vannak.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 09:35:23 // 126107
A 146-ot 24 évesen gyári lengőkarokkal adtam el, nem kopogott teljesen rendben volt. Benne volt a szokásos gyári jel. 9 évet városoztunk vele csak mi. Dehogy volt az alulméretezve. A jtd-ben is a gyári, nem olcsó lengőkarok bírták sokáig, nálam 70e-t mentek el, aztán nem tudom a történetét. Bármi más, ami nem gyári volt, 20-45e km alatt kopogott.Ennyi. A szilentek anyaga ezerszer jobb volt, a TD stab szilentjei 21 évesen kezdtek nyekeregni, soha nem cseréltük. Vártam, hogy aszfalt utunk legyen, addig naponta úgyis kapta amit kapott. A 159 gyári felső szilentjei nálam 6 (!) évesen nyekeregtek. Pedig nagyon vigyáztam rá, ha a földút sáros, pocsolyás volt, elő se vettem az autót. A belerakott TRW felsők 10e km-en belül elkezdték ugyanazt az idegesítő nyekergést. Feladtam, néha csinálta, néha nem, belenyugodtam hogy ez ilyen. A Giulietta most kezdi 90e-nél, 12 évesen. Hozzá nem nyúlok az tuti..
Giuntini2023-03-17 09:08:15 // 126106
Ez így van! Futóműben ez a megállapítás egyértelmű!
droberto2023-03-17 02:01:36 // 126105
Én a Tiponál az ellenkezőjét tapasztaltam.
Szerintem a 159 az első olyan olasz autó aminek nem alulméretezett futóműalkatrészei vannak. Az első tíz évükben több százezret elfutottak kopogás nélkül. Ezt egyik kilencven-kétezres évek olasz verdája se tudta.
Hát az, hogy a gumi szilent elöregszik 15 évesen, szerintem teljesen normális.
Ettől függetlenül nem élhetetlenül kopogós rázós, remegős szar.
Persze aki érzékeny rá, és igényli az újautó mozgást az úgy is kicseréli...
Szerintem a 159 az első olyan olasz autó aminek nem alulméretezett futóműalkatrészei vannak. Az első tíz évükben több százezret elfutottak kopogás nélkül. Ezt egyik kilencven-kétezres évek olasz verdája se tudta.
Hát az, hogy a gumi szilent elöregszik 15 évesen, szerintem teljesen normális.
Ettől függetlenül nem élhetetlenül kopogós rázós, remegős szar.
Persze aki érzékeny rá, és igényli az újautó mozgást az úgy is kicseréli...
droberto2023-03-17 01:50:00 // 126104
Köszi....
Még csak lefoglalták, de itt van az új gazdája. 😀
Még csak lefoglalták, de itt van az új gazdája. 😀
berobbantam2023-03-16 19:06:42 // 126103
Szia.
4Max akkut kell venni.A legolcsóbb.Nekem a 156-ba a második van,pedig a lehető leg rosszabb módon használom.Sokat városozok.Van hogy 5 kilóméter 8 megállás 3 héten keresztül.Töltőt sose látott.Kibírt bő 3 évet.Aztán nem indult egyszer.Elmentem vettem egy másikat ennyi.Huszon egynehányezer az 56-ba.Szerintem az 59-be való sincs 30.
4Max akkut kell venni.A legolcsóbb.Nekem a 156-ba a második van,pedig a lehető leg rosszabb módon használom.Sokat városozok.Van hogy 5 kilóméter 8 megállás 3 héten keresztül.Töltőt sose látott.Kibírt bő 3 évet.Aztán nem indult egyszer.Elmentem vettem egy másikat ennyi.Huszon egynehányezer az 56-ba.Szerintem az 59-be való sincs 30.
Tuschke2023-03-16 16:42:53 // 126102
Az a 12,9-13V kevésnek tűnik. Különösen, ha abból indulok ki, hogy az olasz verdák feszültsége inkább magasabb szokott lenni. Öcsém offjában évekig elvan egy izzó, nekem félévente cserélnem kell.
A min. 14 V járó motornál meg kellene hogy legyen.
A min. 14 V járó motornál meg kellene hogy legyen.
Attis2023-03-16 15:18:10 // 126101
Szerintem az akksik elég hitványak tudnak lenni. Excide ide vagy oda. Számomra feltűnő lett, hogy bármit veszek előbb utóbb a negatívnál el kezd kicsapodni valami kékes cucc a sarura. Azon keresztül meg idő kérdése, hogy annyira lerakódjon hogy ne töltsön. Legutoljára inkább utóbb történt ez (gyári akksi volt) de elotte a vartaval eleg hamar. JP akksimál is. Persze simán lehet a generátor a ludas, de a költséges és több ótá meló helyett először az akksinál kezdeném.
pettinke2023-03-16 15:06:41 // 126100
pont ez a baj, hogy a 159 nem jelzi igazán, csak ha már semennyire sem tölt :-(
ezzel együtt az akkut jó lenne tesztelni, ha feltöltve nyugalmi állapotban 12,7 V, akkor örülünk, és indítózás közben sem szabad 11 alá essen. (10-nél meghülyül kb. minden a fedélzeten).
ezzel együtt az akkut jó lenne tesztelni, ha feltöltve nyugalmi állapotban 12,7 V, akkor örülünk, és indítózás közben sem szabad 11 alá essen. (10-nél meghülyül kb. minden a fedélzeten).
Smith2023-03-16 15:05:03 // 126099
Nem jelez semmit de majd ráolvasok ha hazaérünk. Én csak arra gondolok, hogy tölt de nem eleget. Vagy ilyen opció nincs, csak az a két verzió, hogy vagy tölt vagy nem?
Attis2023-03-16 14:36:22 // 126098
Én első körben másik akksival próbálnám meg. Ha jól emlékszem jelzi a műszerfalon, ha a generátor nem tölt.
Smith2023-03-16 11:41:39 // 126097
Tegnap indultunk volna telepakolt autóval, erre csak tekert egy picit aztán sötétség. Újabb próba, tekerés lassan, nem indult be. Nagy örömömre mindent át kellett pakolnom az offosba, babakocsi, hordozó, kiságy, és a milliónyi egyéb cucc, jól felb*sztam magam korán reggel :D
Ha sokáig állt, mindig rajtahagytam a töltőt, nem szokott gond lenni, és most is elindult 15 perc töltés után, szóval igazából nincs nagy gond úgy érzem. Akku is pár éves exide premium, kicsit több Ah mint az előírt.
Azonban mindig úgy éreztem, hogy hiányzik neki a C-TEK ha nem kapja meg, mintha nem töltene rendesen menet közben. 12.9 - 13.0 V-ot mérek az akkun járó motorral.
Generátor cserés?
Ha sokáig állt, mindig rajtahagytam a töltőt, nem szokott gond lenni, és most is elindult 15 perc töltés után, szóval igazából nincs nagy gond úgy érzem. Akku is pár éves exide premium, kicsit több Ah mint az előírt.
Azonban mindig úgy éreztem, hogy hiányzik neki a C-TEK ha nem kapja meg, mintha nem töltene rendesen menet közben. 12.9 - 13.0 V-ot mérek az akkun járó motorral.
Generátor cserés?
Attis2023-03-16 10:25:23 // 126096
elvitték az autót? :) Remélem, nem csak gebasz van megint a hahuval.
sty2023-03-16 09:21:28 // 126095
Ezek szerint ET 33 amivel elvileg 8mm-rel kintebb esik a felni felejtös
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-15 21:47:46 // 126094
A 'modern' petpalack szilenteknél, ja :-) A 146 szilentjei sokkal tovább bírták. Pénteken pedig volt szerencsém egy 22 éves IS200-at megnézni alulról. Rozsda az volt a futómű elemeken szépen, a stabilizátor egy rozsda halmaz volt, és a sok rozsdás, soha meg nem bontott izé közt minden gumi alkatrész olyan frissnek nézett ki, mintha új lenne. Esküszöm ilyet még nem láttam. Az autó érzésre is egyben volt, semmi nem lógott, nyekergett. Ha azt valakinek valaha meg kell bontani, őrületeset fog szívni, a csavarok már egy alkatrésszé váltak a környezetükkel. Viszont ránézésre a következő 10 évre pont jó lesz ahogy van :-)
droberto2023-03-15 20:51:56 // 126092
Első-alsó lengőkar hátsó, támasztó szilent blokk.