Attis2023-03-18 12:36:11 // 126156
Elhiszem. :) De nekem 13 év TS után minden nap hiányzik a hangja… :)
leopop32023-03-18 12:30:30 // 126155
Mikor elkezdtem Alfázni 2019 javában ebbe csöppentem bele :)
Robinak is feltűnt azért írta le illetve nekem is szintén azért írtam le.
Ezt még sosem hallottam csak most először tőled, ha bármi szépet ki lehet emelni a Breráról mindeki a fenekét emeli ki pont hogy milyen sexy. Ez max a te véleményed :)
A Giuliettára mindenki ezt mondja itt is akár a fórumon, bármilyen teszten, bárki a való életben ha meglátja az utcán egyfajta real fact, hogy milyen ez eleje.
Giuliát nem lehet a 159/Brera párossal össze hasonlítani.
Én sosem tettem és nem is fogom. Az előbbi páros egy remek utazóautó, mely enged játszani ha szeretnél de legfőbb ismerve nyilván nem ez de ettől független tudja csak ki kell mozgatni a határaiból 😉
Van olyan motor váltó kombó amivel lehet és van olyan amivel nem annyira a régi Aisin váltó nem egy 8 sebességes ZF váltó tehát az nem zsonglőrködésre született, hanem utazásra ahogy Emil is mindig mondja!
A Giulia az Alfa 110 évének minden tudása benne van igazi Alfa lett olyan mint a 75 volt régen hát persze hogy élvezed hiszem ugyanazt tudja csak a újabb korszerűbb csomagolásban.
Spiderben nem utazom és nem is szeretnék mivel mindegyik cabrio a plusz merevítések miatt rosszabb mint az adott verzió coupéja. Akár komfort akár súly, akár menetdinamikát számítva. Igaz ez a GTV-re a Brerara is.
Robinak is feltűnt azért írta le illetve nekem is szintén azért írtam le.
Ezt még sosem hallottam csak most először tőled, ha bármi szépet ki lehet emelni a Breráról mindeki a fenekét emeli ki pont hogy milyen sexy. Ez max a te véleményed :)
A Giuliettára mindenki ezt mondja itt is akár a fórumon, bármilyen teszten, bárki a való életben ha meglátja az utcán egyfajta real fact, hogy milyen ez eleje.
Giuliát nem lehet a 159/Brera párossal össze hasonlítani.
Én sosem tettem és nem is fogom. Az előbbi páros egy remek utazóautó, mely enged játszani ha szeretnél de legfőbb ismerve nyilván nem ez de ettől független tudja csak ki kell mozgatni a határaiból 😉
Van olyan motor váltó kombó amivel lehet és van olyan amivel nem annyira a régi Aisin váltó nem egy 8 sebességes ZF váltó tehát az nem zsonglőrködésre született, hanem utazásra ahogy Emil is mindig mondja!
A Giulia az Alfa 110 évének minden tudása benne van igazi Alfa lett olyan mint a 75 volt régen hát persze hogy élvezed hiszem ugyanazt tudja csak a újabb korszerűbb csomagolásban.
Spiderben nem utazom és nem is szeretnék mivel mindegyik cabrio a plusz merevítések miatt rosszabb mint az adott verzió coupéja. Akár komfort akár súly, akár menetdinamikát számítva. Igaz ez a GTV-re a Brerara is.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 12:20:22 // 126154
Örülök, hogy van aki érti amit írok :-) Lehet csak rosszul fogalmazok, vagy erős az előítélet az irányomba, de kb erről van szó.
Jorjie2023-03-18 12:16:27 // 126153
Az összkerekesnél hátul vannak még plusz cuccok, biztos, hogy jobb a súlyelosztása.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 12:15:09 // 126152
Csak mondom neked, hogy MINDEN közúti autót orrtolósra hangolnak. A különbség abban van, hogy mennyire visszahozható. Meglepne ha azt mondanám, hogy a Giulia is orrtolós? Bizony simán eltolja az orrát. Csak elég gyorsan kell menni... ugyebár. A baromi nagy különbség, hogy a 159-ben eszköztelen voltam egy ilyen szituban, gázelvételre SEMMI nem történt. Próbáltam sokszor, ilyen esetekben minden azonnali reakcióm csődöt mondott, utas voltam a kődarabon. Tudom mit mondok, és miről beszélek, nem a levegőbe hadonászok. A 146 TD-nél ezzel szórakoztam, hogy az Árpád téren este beraktam a 2x2 sávoson a kanyarba, megpöccintettem az orrát, és mennyire tudom gázelvétellel keresztbe tenni. Szerinted hányszor pördültem meg vele? Pontosan tudom, hogy minek KELLETT VOLNA történni. Nem történt, hidd már el. Hangoltam a gázpedál map-et, alig lett jobb.
Kézi módban sem volt jobb.
A Giulia orrtolását egy pillanat alatt lehet korrigálni, kipróbáltam, elmentem vele a határaiig, elképesztően durva, hogy mennyire intuitív. Eszköz parkod van, szinte válogathatsz, hogy mit csinálsz. Képes arra amit táncnak hívok. Ezen a határon repdes. Nekem ez a lényeg, én ezt a pillanatot üldözöm, amikor ez megtörténik. Finoman jelez az orra, hogy sokallunk, és onnan jön a tánc. Elképesztően kurvajó, mondhatjuk egyszerűen harmonikus vezethetőségnek, a Giulia sem kifejezetten nyers. Ha tudta volna a 159-en ezt, imádtam volna, mert nekem ez jelenti az élményt. Egy ilyen erős autóval sokkal nehezebb elérni amúgy mint egy gyenge, kisebb tapadásúval, de hozzá lehet nőni a feladathoz. A 159 nekem a legjobb lecke volt, 5 évig kerestem a sweet spotot. Mikor átültem a Giuliába, akkor rájöttem, hogy a 159 valójában megtanított erős és gyors autót vezetni. A Giuliára már csak az élvezet és a tánc maradt. Úgyhogy hálás vagyok a 159-nek, de az enyém egész biztos nem tudta azt amit én kerestem, és amit te írsz.
Kézi módban sem volt jobb.
A Giulia orrtolását egy pillanat alatt lehet korrigálni, kipróbáltam, elmentem vele a határaiig, elképesztően durva, hogy mennyire intuitív. Eszköz parkod van, szinte válogathatsz, hogy mit csinálsz. Képes arra amit táncnak hívok. Ezen a határon repdes. Nekem ez a lényeg, én ezt a pillanatot üldözöm, amikor ez megtörténik. Finoman jelez az orra, hogy sokallunk, és onnan jön a tánc. Elképesztően kurvajó, mondhatjuk egyszerűen harmonikus vezethetőségnek, a Giulia sem kifejezetten nyers. Ha tudta volna a 159-en ezt, imádtam volna, mert nekem ez jelenti az élményt. Egy ilyen erős autóval sokkal nehezebb elérni amúgy mint egy gyenge, kisebb tapadásúval, de hozzá lehet nőni a feladathoz. A 159 nekem a legjobb lecke volt, 5 évig kerestem a sweet spotot. Mikor átültem a Giuliába, akkor rájöttem, hogy a 159 valójában megtanított erős és gyors autót vezetni. A Giuliára már csak az élvezet és a tánc maradt. Úgyhogy hálás vagyok a 159-nek, de az enyém egész biztos nem tudta azt amit én kerestem, és amit te írsz.
RomeoOne2023-03-18 12:10:30 // 126151
A Giulia fara is megindul gázelvételre, mégsem gondolo, hogy helytálló lenne az a következtetés, hogy akkor ugyanolyan, mint a 159 :)
RomeoOne2023-03-18 12:06:50 // 126150
Liquid-é manuál volt és összkerekes. Ebből levonni, hogy nincs különbség 59 és 59 között az nem korrekt :)
RomeoOne2023-03-18 12:06:50 // 126149
Liquid-é manuál volt és összkerekes. Ebből levonni, hogy nincs különbség 59 és 59 között az nem korrekt :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 12:03:03 // 126148
Pontosan, Emil, nekem az elejétől az volt az érzésem, valahol le is írtam, hogy ez nem táncpartner, hanem egy testőr.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 12:00:27 // 126147
De az enyém orrtolós volt, hidd el :-) Vizes úton, vagy pláne hóban konkrétan borzalmas volt.
droberto2023-03-18 11:55:25 // 126146
Én elfogadok mindent amit Gyuri mond. Főleg amit most utoljára írt.
Sok igazsága volt ebben.
Viszont ha úgy mondja, hogy korábban mondta, hogy orrtolós akkor azt nem tudom elfogadni.
Te ezek szerint nem voltál ott Miklóson amikor asszem talán a Liquid 2,4-es Berlinaja (remélem jól emlékszem) az M0 körforgóban pont úgy kilenccsel előre ment gázelvételkor mint az enyém. Dirrkt ezért elmentünk vandálkodni a két sávos körforgóba. Úgyhogy ebben nincs különbség 59 és 59 közt.
Sok igazsága volt ebben.
Viszont ha úgy mondja, hogy korábban mondta, hogy orrtolós akkor azt nem tudom elfogadni.
Te ezek szerint nem voltál ott Miklóson amikor asszem talán a Liquid 2,4-es Berlinaja (remélem jól emlékszem) az M0 körforgóban pont úgy kilenccsel előre ment gázelvételkor mint az enyém. Dirrkt ezért elmentünk vandálkodni a két sávos körforgóba. Úgyhogy ebben nincs különbség 59 és 59 közt.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 11:54:54 // 126145
Szerintem ezt ezerszer (de kétszer biztos) leírtuk, és egyetértettem ebben. Nem győztem hangsúlyozni, hogy számomra az én autóm... De ez nem megy át a monománia filteren, pontosan ez az amivel nem tudok mit kezdeni. A legártatlanabb hozzászólásomra is jön a hülyeség. Kiforgatják a szavaimat, és valótlant állítanak rólam. Miért kéne viselnem? De megpróbálom, ha úgy ennek a két embernek jobb úgy. Csak nehéz amikor burkoltan folyamatosan hazugnak és ügyetlennek neveznek.
Mentem gyorsan, lassan a 159-cel, vittem vezetéstechnikai trénigre, mindenhol pontosan ugyanazt csinálta. Orrot tolt, és egyszerűen nem történt meg a súlypont áthelyezés gázelvételre (sem), irgalmatlanul lassan reagált.
Hogy ezt miért jó kétségbevonni, nem tudom. Cancel culture itt is, ahogy a nagyvilágban. Virágozzék minden virág, de ha szerintünk hülye vagy, dögölj meg. Nekem ez az érzés jön át. Nulla tisztelet, nulla értelmezése annak amit valójában írok. Kisarkítás és adjad neki, pusztítsuk. Ennyit kapok 2019 óta ettől a két embertől. Néha csatlakozik hobbiból még ez-az, de hogy egyszer valaha elgondolkoznának azon, hogy nem lehet esetleg.. sőt , mivan ha... a 2.4 automata tényleg ilyen? Az kizárt. Soha semmi másról nem írtam véleményt, csak a sajátomról, pontosan tisztában vagyok vele, hogy egy 1.8 TBi sokkal jobb lehet irányíthatóság szempontból. Sosem cáfoltam.
Emil véleményét osztom az ex autómmal kapcsolatban, pontosan olyan. Le sem lehetett robbantani az autópályáról, ebben volt jó. Az egész kormányzása sokkal nehezebb, lustább volt, ezért egyszerűen beállt egyenesbe, hátradőltem és ment a végtelenbe. Ebben kiváló volt.
Mentem gyorsan, lassan a 159-cel, vittem vezetéstechnikai trénigre, mindenhol pontosan ugyanazt csinálta. Orrot tolt, és egyszerűen nem történt meg a súlypont áthelyezés gázelvételre (sem), irgalmatlanul lassan reagált.
Hogy ezt miért jó kétségbevonni, nem tudom. Cancel culture itt is, ahogy a nagyvilágban. Virágozzék minden virág, de ha szerintünk hülye vagy, dögölj meg. Nekem ez az érzés jön át. Nulla tisztelet, nulla értelmezése annak amit valójában írok. Kisarkítás és adjad neki, pusztítsuk. Ennyit kapok 2019 óta ettől a két embertől. Néha csatlakozik hobbiból még ez-az, de hogy egyszer valaha elgondolkoznának azon, hogy nem lehet esetleg.. sőt , mivan ha... a 2.4 automata tényleg ilyen? Az kizárt. Soha semmi másról nem írtam véleményt, csak a sajátomról, pontosan tisztában vagyok vele, hogy egy 1.8 TBi sokkal jobb lehet irányíthatóság szempontból. Sosem cáfoltam.
Emil véleményét osztom az ex autómmal kapcsolatban, pontosan olyan. Le sem lehetett robbantani az autópályáról, ebben volt jó. Az egész kormányzása sokkal nehezebb, lustább volt, ezért egyszerűen beállt egyenesbe, hátradőltem és ment a végtelenbe. Ebben kiváló volt.
RomeoOne2023-03-18 11:36:34 // 126144
Te még itt sem voltál, mikor ezek a viták mentek, szóval, sztem felesleges utólag beleállnod :)
Sztem sosem nevezte senki csúnyának a Brerát. A fara az ami megosztóbb, ugyanúgy, mint a Giulietta eleje, ezért sem értem, miért köpködöd folyton a Giuliettát, a Breránál is megvan ez a faktor, csak hátulról.
Amit én Gyuritól olvastam, az az volt, hogy már máshogy látja a az arányait, elsősorban a tengelyek helyzetetét, túlnyúlásokat, stb. A Giulia után már én is jobban észreveszem ezt. Nem csúnya ettől a 159, sőt, továbbra is tartom azt, amit mindig is tartottam, a 159 szoborszerűbb szépség, mint egy Giulia. Talán nagyon leegyszerűsítve azt is le tudnám írni, hogy szebb.
De! egy idő után elkezded látni a funkcionális szépségét az autónak. Hogy miért jobb autó a Giulia. Első tengely a 159-nél sokkal inkább az autó alatt van. Ez dinamika szempontjából hátrányosabb. És ha ezt elkezded látni, onnantól, mint autó, elkezded a másikat preferálni, mert tudod, hogy az úgy a jobb. és a jobbat látod szebbnek. Természetes dolog ez is.
Tegyük fel, hogy volt egy barátnőd, aki tök jó volt, de aztán összejössz egy olyannal, aki tényleg álmaid nője. Nem fogod csúnyának tartani az exed utána sem, de semmi pénzért nem cserélnéd el a mostanira. Ez teljesen értehető dolog, mégis ha ezt tárgyilagosan levezeted az exednek, akkor ki fog borulni és hozzád fog vágni pár tányért, azt elhiheted :)
Egyébként kérdezd meg Piritu-t, hogy amikor a GTV Spider-ét cserélnie kellett és elkezdett Brera Spider-eket nézegetni, akkor miért vetette azt végül el és miért vett inkább egy kicsit ujabb GTV spider-t?
Sztem sosem nevezte senki csúnyának a Brerát. A fara az ami megosztóbb, ugyanúgy, mint a Giulietta eleje, ezért sem értem, miért köpködöd folyton a Giuliettát, a Breránál is megvan ez a faktor, csak hátulról.
Amit én Gyuritól olvastam, az az volt, hogy már máshogy látja a az arányait, elsősorban a tengelyek helyzetetét, túlnyúlásokat, stb. A Giulia után már én is jobban észreveszem ezt. Nem csúnya ettől a 159, sőt, továbbra is tartom azt, amit mindig is tartottam, a 159 szoborszerűbb szépség, mint egy Giulia. Talán nagyon leegyszerűsítve azt is le tudnám írni, hogy szebb.
De! egy idő után elkezded látni a funkcionális szépségét az autónak. Hogy miért jobb autó a Giulia. Első tengely a 159-nél sokkal inkább az autó alatt van. Ez dinamika szempontjából hátrányosabb. És ha ezt elkezded látni, onnantól, mint autó, elkezded a másikat preferálni, mert tudod, hogy az úgy a jobb. és a jobbat látod szebbnek. Természetes dolog ez is.
Tegyük fel, hogy volt egy barátnőd, aki tök jó volt, de aztán összejössz egy olyannal, aki tényleg álmaid nője. Nem fogod csúnyának tartani az exed utána sem, de semmi pénzért nem cserélnéd el a mostanira. Ez teljesen értehető dolog, mégis ha ezt tárgyilagosan levezeted az exednek, akkor ki fog borulni és hozzád fog vágni pár tányért, azt elhiheted :)
Egyébként kérdezd meg Piritu-t, hogy amikor a GTV Spider-ét cserélnie kellett és elkezdett Brera Spider-eket nézegetni, akkor miért vetette azt végül el és miért vett inkább egy kicsit ujabb GTV spider-t?
Giuntini2023-03-18 11:29:21 // 126143
Ott a pont! Igazad van Feri!
Azt viszont rudni kell, a 2,4 motorja közel 10 centivel hátrébb került, hogy elférjenek elöl a segédberendezések.
Az én megítélésem ebben a témában, a 159 2,4 valóban nem "játékos" autó. Ez egy kőkemény utazóautó, a többihez viszonyítva nehéz hidraulikus kormányművel. A 159 a menésre lett tervezve, a nagy benzintankjával, a betonbiztos futóművével. Nem lehet hasonlítani a hátsó hajtású Giuliához.
Én tavaly Olaszországban megtapasztaltam végérvényesen ennek az autónak a filozófiáját: "Vigyázok rád, én arra születtem hogy minden stresszt kizárjak az utastérből. Te csak tartsd a kormányt, allítsd be a tempomatot, és élvezd az utat. Csodálkozz rá a körölöttünk lévő szépségre, és ne nyugtalankodj, gyorsabb vagyok mindenkinél. Ha valaki netán megelőz? Ne foglalkozz vele, mert ő elfárad, meg kell állnia, viszont Te mész, mész és mész. Mikor kiszállsz, észre sem veszed hogy fárasztó volt az út, igyál egy finom kávét, 700 km után tankolj meg, és folytasd az utat..."
Hát erre született ez az autó!
Játékosság? Ott a kis MiTocskám, na abban ott van a játékosság a szerény 77 lovacskájával.
Azt viszont rudni kell, a 2,4 motorja közel 10 centivel hátrébb került, hogy elférjenek elöl a segédberendezések.
Az én megítélésem ebben a témában, a 159 2,4 valóban nem "játékos" autó. Ez egy kőkemény utazóautó, a többihez viszonyítva nehéz hidraulikus kormányművel. A 159 a menésre lett tervezve, a nagy benzintankjával, a betonbiztos futóművével. Nem lehet hasonlítani a hátsó hajtású Giuliához.
Én tavaly Olaszországban megtapasztaltam végérvényesen ennek az autónak a filozófiáját: "Vigyázok rád, én arra születtem hogy minden stresszt kizárjak az utastérből. Te csak tartsd a kormányt, allítsd be a tempomatot, és élvezd az utat. Csodálkozz rá a körölöttünk lévő szépségre, és ne nyugtalankodj, gyorsabb vagyok mindenkinél. Ha valaki netán megelőz? Ne foglalkozz vele, mert ő elfárad, meg kell állnia, viszont Te mész, mész és mész. Mikor kiszállsz, észre sem veszed hogy fárasztó volt az út, igyál egy finom kávét, 700 km után tankolj meg, és folytasd az utat..."
Hát erre született ez az autó!
Játékosság? Ott a kis MiTocskám, na abban ott van a játékosság a szerény 77 lovacskájával.
leopop32023-03-18 11:25:00 // 126142
A te hsz-ed elolvasása előtt írtam az enyém. Baszki teljesen igazad van 😁😉🍀
leopop32023-03-18 11:20:16 // 126140
Robi nem mondta hogy hülye lennél hiszen óriási tudásod van, több hsz ből fetűnik személyesen még sajnos nem találkoztunk. De hogy nem adta ki a 159 játékossága az nem biztos hogy azért van mert nem az a 159. Kanyarban gázelvételre libbentés nélkül úszik a Brera segge is. Csak megfelelő tempóval kell beérkezni a kanyarba vagy a körforgó a. Ahogy Robi mondja tényleg nagyobb tempó kell hozzá míg el tudsz vele kezdeni játszani, hiszem nagyon stabil a futóműve. Lehet hogy az automata váltó nem volt rá a legjobb kombó.
Egy barátomnak kézi váltós 2.4 elől hajtós Brerája van és amiket csinál ahogy fordul élmény nézni. Szerintem kézi váltó kell ehhez.
Egy barátomnak kézi váltós 2.4 elől hajtós Brerája van és amiket csinál ahogy fordul élmény nézni. Szerintem kézi váltó kell ehhez.
leopop32023-03-18 11:12:15 // 126139
Csak fura mert pl fordítva sosem álltunk bele.
Ha pedig már 100 szor halljuk nyilván megvédjük magunkat ilyen az emberi természet és bármifajta rosszindulat nélkül írom és mondom ezt. Peace. 😁
Ha pedig már 100 szor halljuk nyilván megvédjük magunkat ilyen az emberi természet és bármifajta rosszindulat nélkül írom és mondom ezt. Peace. 😁
leopop32023-03-18 11:09:12 // 126138
Persze hogy csúnyának tartja a Brerát mert vettem egyet, és látja mennyire oda vagyok érte, ha nem vettem volna akkor nem lenne csúnya 😂
Mint az oviban ha neki most nem tetszik akkor ezzel lehet sértegetni mást.
Gondoltam kimaradok én is úgy mint Liquid cartárs de a “100 millió Brera lecsúnyításos” hsz után már nem tudok. Csak 3 szor szavazták meg a legszebb autónak biztos azért mert csúnya 🤦🫣 Végülis a Giulietta olyan szép nem? 😂🤣🤣🤷
Mint az oviban ha neki most nem tetszik akkor ezzel lehet sértegetni mást.
Gondoltam kimaradok én is úgy mint Liquid cartárs de a “100 millió Brera lecsúnyításos” hsz után már nem tudok. Csak 3 szor szavazták meg a legszebb autónak biztos azért mert csúnya 🤦🫣 Végülis a Giulietta olyan szép nem? 😂🤣🤣🤷
RomeoOne2023-03-18 10:49:07 // 126137
Sajnálom, hogy még ennyi idő után sem sikerül nyugvópontra jutni ebben a kérdésben. Pedig szerintem nem olyan bonyolult a megfejtés. Nem olyan rég le is írtam a Giulia topikban, mikor Shadin benézett és feljött a téma.
Gyurinak volt egy automata váltós, 2,4-es, elölhajtós berlinája. Ezzel szemben egy kisebb motoros, manuál SW súlypontja egyértelműen hátrébb van, főleg, ha 1.9 és a DPF is a kocsi alatt van, menetdinamikai szempontból a legoptimálisabb helyen és nem a motor és az első tengely előtt (bár ez lehet csak a 2.0-nál volt így, a 2.4 FL-nél nem, de mindegy is, nem ez a meghatározó).
Egyszerűen nem ugyanarról az autóról beszéltek... Gyurinak olyan autója volt, mint senki másnak, így sztem nem is meglepő, ha mást tapasztalt, mint a nagy többség.
Liquid autója manuál volt és hátul is hajtott. Hiába 2,4, nem összehasonlítható. Talán még Emil autóját lehetne a legjobban a Gyuriéhoz hasonlítani, de Emil sem játékosságát dícsérte sosem, hanem azt, hogy a Balaton felé beáll a belsősávba, aztán tör előre a mozdony.
Ha elöl nagyobb a tömeg, hajlamosabb megtolni az orrát, nincs ebben semmi meglepő, itt is tudja ezt mindenki. A Giulia esetében is a Q jobban meg tudja tolni az orrát ugyanazon körülmények között a tömött motortér miatt, mint a 2.0, csak persze több lehetőség van a hátuljának az irányítására is.
Nyilván mindenki arról tud mélyebb véleményt megfogalmazni, amit sokat használ és ismer. A 159-nél elég sokféle konfiguráció volt, miért lenne meglepő, hogy vannak akik másként tapasztalták meg az autót. Még ugyanolyan autónál is eltérő lehet, ki hogy éli meg a különböző egyéni igények miatt.
Lehet, ha Gyuri vesz egy manuál 1,75 TBi-t, egész másként alakult volna a megítélése, de miért ne állná meg a helyét, amit leírt a sajátjával kapcsolatban? Amit itt olvasott a 159-cel kapcsolatban, az alapján mást várt. Nem volt ez akkor nyilvánvaló, hogy konfiguráció függvényében ekkora lehet a különbség. Nyilván ezért is voltak anno a hosszas lamentálások, mert próbált ő is rájönni, hogy miért tapasztal ennyire mást, mnit amit itt mindenki írt. Ahogy az elején is leírtam: mert nem olyan autója volt. Ennyi. Miért nem lehet ezt itt lezárni? Mindenkinek igaza van :)
Gyurinak volt egy automata váltós, 2,4-es, elölhajtós berlinája. Ezzel szemben egy kisebb motoros, manuál SW súlypontja egyértelműen hátrébb van, főleg, ha 1.9 és a DPF is a kocsi alatt van, menetdinamikai szempontból a legoptimálisabb helyen és nem a motor és az első tengely előtt (bár ez lehet csak a 2.0-nál volt így, a 2.4 FL-nél nem, de mindegy is, nem ez a meghatározó).
Egyszerűen nem ugyanarról az autóról beszéltek... Gyurinak olyan autója volt, mint senki másnak, így sztem nem is meglepő, ha mást tapasztalt, mint a nagy többség.
Liquid autója manuál volt és hátul is hajtott. Hiába 2,4, nem összehasonlítható. Talán még Emil autóját lehetne a legjobban a Gyuriéhoz hasonlítani, de Emil sem játékosságát dícsérte sosem, hanem azt, hogy a Balaton felé beáll a belsősávba, aztán tör előre a mozdony.
Ha elöl nagyobb a tömeg, hajlamosabb megtolni az orrát, nincs ebben semmi meglepő, itt is tudja ezt mindenki. A Giulia esetében is a Q jobban meg tudja tolni az orrát ugyanazon körülmények között a tömött motortér miatt, mint a 2.0, csak persze több lehetőség van a hátuljának az irányítására is.
Nyilván mindenki arról tud mélyebb véleményt megfogalmazni, amit sokat használ és ismer. A 159-nél elég sokféle konfiguráció volt, miért lenne meglepő, hogy vannak akik másként tapasztalták meg az autót. Még ugyanolyan autónál is eltérő lehet, ki hogy éli meg a különböző egyéni igények miatt.
Lehet, ha Gyuri vesz egy manuál 1,75 TBi-t, egész másként alakult volna a megítélése, de miért ne állná meg a helyét, amit leírt a sajátjával kapcsolatban? Amit itt olvasott a 159-cel kapcsolatban, az alapján mást várt. Nem volt ez akkor nyilvánvaló, hogy konfiguráció függvényében ekkora lehet a különbség. Nyilván ezért is voltak anno a hosszas lamentálások, mert próbált ő is rájönni, hogy miért tapasztal ennyire mást, mnit amit itt mindenki írt. Ahogy az elején is leírtam: mert nem olyan autója volt. Ennyi. Miért nem lehet ezt itt lezárni? Mindenkinek igaza van :)
leopop32023-03-18 10:14:00 // 126136
JTS még szebben szól csak nagyon folytva van gyárilag kicsit leszedünk ebből olyan hangot kapunk Emilt meg lehet kérdezni ült már a Brerámban 😁😉
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-18 09:34:58 // 126135
Nézd Robi, nem fogsz meggyőzni. Keresd ki anno a HUngaroringes 2.4 Brera tesztet, ugyanazt mondja mint én. Nyilván hülye.. Egyszerűen van akinek ez játékos és van aki másra vágyik. Nem feltétlen jobbra, csak mást jelent a játékos. Finomságokról beszélünk. Mint súlyeloszlás, reakció gyorsasága. A gázpedált lényegében hagyjuk, magamnak programoztam, úgy se lett elég reszponzív az autó. Nem mondtam hogy ne élvezd, én elfogadom hogy a többség ezt imádja, te fogadd el, hogy én nem. És nem azért mert hülye vagyok hozzá, bocsáss meg, ez sértő. Azért, mert nekem ez lassú reakciójú, nehéz, és kellemetlen egyensúlyú, nem ilyen az ami nekem tetszik. Pont.
droberto2023-03-17 23:52:10 // 126134
Én nem most nem mentem vissza a hsz-ekkel csak emlékekezetből írok....
Szerintem én a te vívódásodat a 159-eddel amikor hónapokon keresztül, amikor nem tudtad eldönteni, hogy szeresd vagy sem, szó nélkül hallgattam. Még akkor se kommenteltem szerintem semmit, amikor te elkezdted teljesen másnak látni az autót, mint amilyennek előtte soha senki nem látta.
Nah az első ami kib@szottul felb@szott amikor azt írtad, hogy alapvetően alulkormányzott szerinted a 159. Nah akkor azzal már annyira nem tudtam azonosulni, hogy szóvá tettem. De azt is először teljesen kúltúráltan. Próbáltalak megérteni először. Akkor jutottam arra, hogy nem volt tempód és vagy nem játszottál a gázpedállal.
Minden Cartárs korábban az autó szépsége után a kocsi jó, stabil, de játékos futóművét jelöli meg általában pozitívumként.
A korai szaksajtó is egyöntetűen ezt emelte ki, hogy mennyire jól kanyarodik határhelyzetben, mekkora élmény vezetni. Furcsa mód még a németek szerint is a 159 a legjobb középkategóriás. Olyannyira, hogy jobbnak tartották mint a korabeli 3er-t. Ami hatalmas szó.
Link.
Nézd meg itt is: 0:30-nál úgy fordul a feneke a kocsinak, ahogy az a nagykönyvbe le van írva. Tökre úgy viselkedik mint bármelyik Alfa, csak sokkal gyorsabban kell menni hozzá, mert sokkal stabilabb. Brutális merev a karosszéria, szélesek a vonatfütty hosszú lengőkarok bekötési pontjai, valamint az elődökhöz képest nagyon nagy kereke van.
A mostani 146 párhuzamot se értem. Összehasonlítasz két tök más dolgot. Egy kifinomult alu nyitott szilentes kkl-t egy tömörszilentes vas mcphersonnal. Ráadásul mindenki tudja, hogy nagy általánosságban, a Type Two Platformos digo járgányok futóműve nem a tartósságról híres. Ezzel szemben a 159 százezreket elfutott hiba nélkül.
De mindegy is. Nem fogok ezen vitatkozni, mert ha nem akarsz megérteni, nem jössz el velem autózni akkor így értelmetlen a vita.
Szerintem én a te vívódásodat a 159-eddel amikor hónapokon keresztül, amikor nem tudtad eldönteni, hogy szeresd vagy sem, szó nélkül hallgattam. Még akkor se kommenteltem szerintem semmit, amikor te elkezdted teljesen másnak látni az autót, mint amilyennek előtte soha senki nem látta.
Nah az első ami kib@szottul felb@szott amikor azt írtad, hogy alapvetően alulkormányzott szerinted a 159. Nah akkor azzal már annyira nem tudtam azonosulni, hogy szóvá tettem. De azt is először teljesen kúltúráltan. Próbáltalak megérteni először. Akkor jutottam arra, hogy nem volt tempód és vagy nem játszottál a gázpedállal.
Minden Cartárs korábban az autó szépsége után a kocsi jó, stabil, de játékos futóművét jelöli meg általában pozitívumként.
A korai szaksajtó is egyöntetűen ezt emelte ki, hogy mennyire jól kanyarodik határhelyzetben, mekkora élmény vezetni. Furcsa mód még a németek szerint is a 159 a legjobb középkategóriás. Olyannyira, hogy jobbnak tartották mint a korabeli 3er-t. Ami hatalmas szó.
Link.
Nézd meg itt is: 0:30-nál úgy fordul a feneke a kocsinak, ahogy az a nagykönyvbe le van írva. Tökre úgy viselkedik mint bármelyik Alfa, csak sokkal gyorsabban kell menni hozzá, mert sokkal stabilabb. Brutális merev a karosszéria, szélesek a vonatfütty hosszú lengőkarok bekötési pontjai, valamint az elődökhöz képest nagyon nagy kereke van.
A mostani 146 párhuzamot se értem. Összehasonlítasz két tök más dolgot. Egy kifinomult alu nyitott szilentes kkl-t egy tömörszilentes vas mcphersonnal. Ráadásul mindenki tudja, hogy nagy általánosságban, a Type Two Platformos digo járgányok futóműve nem a tartósságról híres. Ezzel szemben a 159 százezreket elfutott hiba nélkül.
De mindegy is. Nem fogok ezen vitatkozni, mert ha nem akarsz megérteni, nem jössz el velem autózni akkor így értelmetlen a vita.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 23:46:58 // 126133
Igaza?😂 Sajnálom de nem. Sosem volt bántó megjegyzésem sem rátok, sem az autóra. A csürhe volt az első. Bocs, elragadtattam magam, igaz, ez erős volt, ne haragudj. A fesztivált Ti csináltátok mindig is. Olvass vissza, tényleg, soha senkit nem bántottam, pláne le nem hülyéztem. Három ember az aki szembe ül velem a lovon, nem több..sőt már csak ketto? A bmw-seknek egyébként önkritikájuk és humorérzékük ia van,.plusz sokkal kevésbé monomániásak mint a lovon állítólag előremeredő két Alfás 😄 Písz.
Liquid2023-03-17 23:21:42 // 126132
Gondoltam kimaradok, de nem tudok :) Szóval csürhe mi? Kösz Gyuri!
Nincs itt semmilyen klikk csak az alternatív valóság...
Nem, nem beszéltünk össze, csak egyszerűen nem ülünk háttal a lovon ennyi.
Sajnálom, de tökéletesen igaza van Robinak. Itt egyetlen júzer van aki nem találja magát, és a többi sok biztosan helikopter.
Tudod ha elmész a bmwsekhez és elkezded tolni nekik hogy hülyék, akkor meg fognak sértődni, ugyanez lesz az opelesekkel és Giuliásokkal is majd 1-2 év múlva mikorra rájössz hogy az is szar. Bár nem, mert ott nincs összetartó csapat. Peace!
Nincs itt semmilyen klikk csak az alternatív valóság...
Nem, nem beszéltünk össze, csak egyszerűen nem ülünk háttal a lovon ennyi.
Sajnálom, de tökéletesen igaza van Robinak. Itt egyetlen júzer van aki nem találja magát, és a többi sok biztosan helikopter.
Tudod ha elmész a bmwsekhez és elkezded tolni nekik hogy hülyék, akkor meg fognak sértődni, ugyanez lesz az opelesekkel és Giuliásokkal is majd 1-2 év múlva mikorra rájössz hogy az is szar. Bár nem, mert ott nincs összetartó csapat. Peace!
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 22:50:22 // 126131
A kedvedért önrevíziós céllal kilistáztam a hsz-eimet és visszaolvastam. Vicces módon alig találtam olyat amibe ép ésszel bele lehet kötni. Olyat hogy szidtam volna az autót NEM találtam. Hogy ti ugyan melyikre miért és mit... ahhoz nincs kedvem. 2019.04. az első ahol a téma feljött, akkor álltál belém ezerrel, jelzem teljesen ok nélkül. Aztán jött a csürhe a vérszagra. Ennyi a sztori. Listázd ki, pörgesd végig és szembesülj azzal hogy hányszor is hoztam én ezt fel és hogy. Ezt az elefántot a 159 klikk gyártotta az én pár bolhámból 😂
droberto2023-03-17 20:33:07 // 126130
Én hoztam fel a 146-ot. Igazad van.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 20:06:57 // 126129
Nem én hoztam most sem fel, szóval miről beszélünk? Teljesen el vagy tévedve...
droberto2023-03-17 19:49:12 // 126128
Én ha nem baj, nem sértődöm meg, hogy azt mondod, hogy alternatív valóságban élek. Nem zavar. De akkor mindenki abban él téged leszámítva. Ugyanis rajtad kívül nem tudok olyan 159 tulajt akinek ne tetszett volna annak futóműve.
De szerintem te se tudsz ilyen tulajt magadon kívül.
Nincsen baj, ha más tartományban működsz, mint más. Jó dolog az egyediség, és ha valaki felvállaja a véleményét. Csak azért van egy határ, elmondod néhányszor, de nem kéne ezt mindig itt hajtogatnod. Rohadtul unalmas, az is, hogy mindig azt mondod, hogy ez csak a saját tapasztaladod, közben pedig szinte tényként állítod, hogy szar a 159.
Ráadásul egyszer ezt mondod, egyszer meg azt. Finoman szólva is nehéz követni.
Régen még a Brera is tetszett, most meg már annyira rondának tartod, hogy kiveri nálad a biztosítékot.
Ha nem tennéd ezt lépten nyomon, nem éreznéd azt, hogy itt többen ezen küldetés-szerűen akarnak változtatni.
Az orttolást is hajtogatod, de egyszerűen nincs igazad ebben. A seggtoláshoz kell a tempó. De szerintem ezel tisztába vagy.
Nem nézek magasalóról, nem vezet szuper jól, max csak vakmerő vagyok néha, amit utálok is magamban.
Két példát ha megengedsz felhoznék, hogy érzékeltessem, hogy milyen érzés hallgatni amiket írsz:
- Neked és a többi Cartársnak, hogy esne, hogy ha én a Giulia topicba állandóan azt a nyílvánvalóan f@szságot írogatnám, hogy a 156-ban jobb volt az üléspozíció?
- Vagy neked és a 145/146 Cartársnak hogy esne/esett volna, ha azt magyaráznám, fejtegetném, hogy az Arna mennyivel jobb autó volt, mint a 145/6?
De szerintem te se tudsz ilyen tulajt magadon kívül.
Nincsen baj, ha más tartományban működsz, mint más. Jó dolog az egyediség, és ha valaki felvállaja a véleményét. Csak azért van egy határ, elmondod néhányszor, de nem kéne ezt mindig itt hajtogatnod. Rohadtul unalmas, az is, hogy mindig azt mondod, hogy ez csak a saját tapasztaladod, közben pedig szinte tényként állítod, hogy szar a 159.
Ráadásul egyszer ezt mondod, egyszer meg azt. Finoman szólva is nehéz követni.
Régen még a Brera is tetszett, most meg már annyira rondának tartod, hogy kiveri nálad a biztosítékot.
Ha nem tennéd ezt lépten nyomon, nem éreznéd azt, hogy itt többen ezen küldetés-szerűen akarnak változtatni.
Az orttolást is hajtogatod, de egyszerűen nincs igazad ebben. A seggtoláshoz kell a tempó. De szerintem ezel tisztába vagy.
Nem nézek magasalóról, nem vezet szuper jól, max csak vakmerő vagyok néha, amit utálok is magamban.
Két példát ha megengedsz felhoznék, hogy érzékeltessem, hogy milyen érzés hallgatni amiket írsz:
- Neked és a többi Cartársnak, hogy esne, hogy ha én a Giulia topicba állandóan azt a nyílvánvalóan f@szságot írogatnám, hogy a 156-ban jobb volt az üléspozíció?
- Vagy neked és a 145/146 Cartársnak hogy esne/esett volna, ha azt magyaráznám, fejtegetném, hogy az Arna mennyivel jobb autó volt, mint a 145/6?
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 19:02:04 // 126127
Az egész amit írsz a te alternatív valóságod. Nem szidtam a 159-et és a következtetéseid hibásak. Besértődtél a 126094 hsz-en, és őszintén nem értem. Tényket írtam, tapasztalatokat. Nem véleményt. Semmiféle bántó szándék nem volt bennük, sajnálom, ha te ebből ezt olvastad ki.
A 159 orrtolása igen, relatív, pontosan, ahogyan írod. Mihez képest. Az én 159-em az én igényeimnek kanyarodási képességét és reakcióit tekintve távolról sem felelt meg, nem tudom miért akarsz ezen küldetés-szerűen változtatni. Nem tudsz. Külön köszi a magas lóról lenézést, hogy majd Te megmutatod hogy de az csak a kéreg. Ez is olyan jól esik, hidd el. Elhiszem, hogy szuper jól vezetsz, biztos sokkal jobban és gyorsabban nálam. Ettől viszont az én tapasztalatom és véleményem nem fog változni.
A 159 orrtolása igen, relatív, pontosan, ahogyan írod. Mihez képest. Az én 159-em az én igényeimnek kanyarodási képességét és reakcióit tekintve távolról sem felelt meg, nem tudom miért akarsz ezen küldetés-szerűen változtatni. Nem tudsz. Külön köszi a magas lóról lenézést, hogy majd Te megmutatod hogy de az csak a kéreg. Ez is olyan jól esik, hidd el. Elhiszem, hogy szuper jól vezetsz, biztos sokkal jobban és gyorsabban nálam. Ettől viszont az én tapasztalatom és véleményem nem fog változni.
droberto2023-03-17 18:20:10 // 126126
Szerinted nekem mi az alternatív valóságom?
A) Hogy a 159 semlegesen kanyarodik a kategóriatársaihoz és az első kerekesekhez képest?
B) Hogy a 159 nek tartósak a futóműalkatrészei az elődjeihez és a kategóriatársaihoz képest?
Miért nem szidtad? Elkezdél falsh hasonlítgatásokkal jönni. Azt modtad, hogy az általánosan 60-120k km után kopogóssá váló Type Two platform -os autóknak meg mittudomén milyen japán hulladékoknak jobbak a szilentjei (amik igazából teljesen mások), később meg már a lengőkarokról beszéltél vagy legalábbis erősen utaltál rá.
Ezen az állításodon minden 145-146 tulaj csak mosolyogna. (Persze tiszta szívből elhiszem, hogy neked szerencséd volt, de általánosságban pontosan tudod te is, hogy nincs így)
Nekem ez borzasztóan rosszul esik Gyuri.
Orrtolás. A mai napig él az ajánlatom, hogy meg megmutassam, hogy a 159-es nem orrtolós. Jó lett volna, ha míg megvan eljössz egy talira és akkor a tieddel is megmutattam volna (ha megengengedted volna), hogy a ZEN csak a kéreg.
Mi szivatunk a marhaságainkkal? Te szidod a 159-et állandóan és nem én a 146-ot.
Mivel szivatuk? Ki az a mi egyáltalán? Mind Alfások vagyunk. Ha a Kopaszira gondolsz, akkor én ott se voltam.
Nincs mi világunk, ti világotok, szerintem fogadjuk el egymást a hülyeségeinkkel együtt. Szerintem itt mindenki szereti az összes modelt azok erősségeivel és gyengeségeivel.
Néztem a Tempót-t jó buli lehetett. Örülök, hogy odatetted magad. Nem spóroltál, jó volt látni. Ha mentem volna én is úgy nyomtam volna mint te.
Gondolkodtam is rajta erősen, kicsit bánom is, de most (és szerintem kb. semmikor) a negyed millás Conti WC TS870-eket nem akartam volna szétzúzni. Ezekkel én minimum 8 évig tervezek, hogy utána én is át tudjak ülni egy Giuliába. (Kéne erre valami olcsóbb gumikat szerezni....)
Örülök, hogy te is hazatértél. Remek kocsi a Giulia. :)
A) Hogy a 159 semlegesen kanyarodik a kategóriatársaihoz és az első kerekesekhez képest?
B) Hogy a 159 nek tartósak a futóműalkatrészei az elődjeihez és a kategóriatársaihoz képest?
Miért nem szidtad? Elkezdél falsh hasonlítgatásokkal jönni. Azt modtad, hogy az általánosan 60-120k km után kopogóssá váló Type Two platform -os autóknak meg mittudomén milyen japán hulladékoknak jobbak a szilentjei (amik igazából teljesen mások), később meg már a lengőkarokról beszéltél vagy legalábbis erősen utaltál rá.
Ezen az állításodon minden 145-146 tulaj csak mosolyogna. (Persze tiszta szívből elhiszem, hogy neked szerencséd volt, de általánosságban pontosan tudod te is, hogy nincs így)
Nekem ez borzasztóan rosszul esik Gyuri.
Orrtolás. A mai napig él az ajánlatom, hogy meg megmutassam, hogy a 159-es nem orrtolós. Jó lett volna, ha míg megvan eljössz egy talira és akkor a tieddel is megmutattam volna (ha megengengedted volna), hogy a ZEN csak a kéreg.
Mi szivatunk a marhaságainkkal? Te szidod a 159-et állandóan és nem én a 146-ot.
Mivel szivatuk? Ki az a mi egyáltalán? Mind Alfások vagyunk. Ha a Kopaszira gondolsz, akkor én ott se voltam.
Nincs mi világunk, ti világotok, szerintem fogadjuk el egymást a hülyeségeinkkel együtt. Szerintem itt mindenki szereti az összes modelt azok erősségeivel és gyengeségeivel.
Néztem a Tempót-t jó buli lehetett. Örülök, hogy odatetted magad. Nem spóroltál, jó volt látni. Ha mentem volna én is úgy nyomtam volna mint te.
Gondolkodtam is rajta erősen, kicsit bánom is, de most (és szerintem kb. semmikor) a negyed millás Conti WC TS870-eket nem akartam volna szétzúzni. Ezekkel én minimum 8 évig tervezek, hogy utána én is át tudjak ülni egy Giuliába. (Kéne erre valami olcsóbb gumikat szerezni....)
Örülök, hogy te is hazatértél. Remek kocsi a Giulia. :)
Attis2023-03-17 17:49:57 // 126125
Csikós is szinte minden Alfás vagy Triumphos szerelős cikkében megemlíti, hogy menti a régi gumi alkatrészeket, ha menthetőek…
Kazes☻2023-03-17 17:46:43 // 126124
Tuschke2023-03-17 17:32:40 // 126123
Nem találod a cikket, mert égéstérben hangzott el. De meg nem mondom, melyikben.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 17:25:11 // 126122
Most ez komoly? Tehát ráhúzod a hozzászólásaimra az alternatív valóságodat és még nekem kell magyarázkodni? Nem, Robi, semmi köze a mondanivalómnak ahhoz amit állítasz. És burkoltan azt írod hazudok? Nem, Robi, sőt semmilyen hátsó szándékom és ellenérzésem sem volt, nem szidtam a 159-et, amit írok, nem indulatból, gonoszságból, vagy bármilyen érzelmi indíttatásból teszem.
A számba adod, hogy utáltam az autómat, ami így ahogy van nem igaz. MIt szeretnél? Mi a célod ezzel? Nem értem.
Az orrtolás..hagyjuk. Nekem jó tanulság, hogy ne higyjek csak magamnak. Én komolyan vettelek Titeket, próbáltam megtalálni azt amiről áradoztok, magamban kerestem a hibát, nem az autóban. Tudod mit? Teljesen rosszul tettem és igazam volt. Most vasárnap volt az a nap amikor ez a teher leesett rólam. Lehet hogy ti telefonon összebeszéltek, jól elvagytok hogy szivattok engem a marhaságokkal. Kimentem a Tempo Tréningre és mindenre visszaigazolást kaptam, mindent megkaptam az autómtól amit a 159-től soha. Részemről ennyi, igenis képben voltam az autómmal és magammal. A Ti világotok a Tiétek, ne vetítsétek ki rám azért mert meg vagytok győződve az absuolút igazatokról.
És igen, AM lengőkart vettem, mert "bizonyos források" szerint a TRW dobozban pont ugyanaz van. Köszi, beszoptam, de már nem érdekel...
A számba adod, hogy utáltam az autómat, ami így ahogy van nem igaz. MIt szeretnél? Mi a célod ezzel? Nem értem.
Az orrtolás..hagyjuk. Nekem jó tanulság, hogy ne higyjek csak magamnak. Én komolyan vettelek Titeket, próbáltam megtalálni azt amiről áradoztok, magamban kerestem a hibát, nem az autóban. Tudod mit? Teljesen rosszul tettem és igazam volt. Most vasárnap volt az a nap amikor ez a teher leesett rólam. Lehet hogy ti telefonon összebeszéltek, jól elvagytok hogy szivattok engem a marhaságokkal. Kimentem a Tempo Tréningre és mindenre visszaigazolást kaptam, mindent megkaptam az autómtól amit a 159-től soha. Részemről ennyi, igenis képben voltam az autómmal és magammal. A Ti világotok a Tiétek, ne vetítsétek ki rám azért mert meg vagytok győződve az absuolút igazatokról.
És igen, AM lengőkart vettem, mert "bizonyos források" szerint a TRW dobozban pont ugyanaz van. Köszi, beszoptam, de már nem érdekel...
droberto2023-03-17 16:49:52 // 126121
Hát azért erre ne vegyünk így mérget.
Ez is legendaszámba megy.
Te te vagy bárki itt tud olyanról, hogy kicserélt mindent futóműalkatrészt új gyárira és nem ment el vele minimum 200k km-t vagy 10 évet gondtalanul.
Én nem tudok ilyenről. :)
(Egyébként a Gyuri pont, hogy nem gyári f. lk. épített be.)
Ez is legendaszámba megy.
Te te vagy bárki itt tud olyanról, hogy kicserélt mindent futóműalkatrészt új gyárira és nem ment el vele minimum 200k km-t vagy 10 évet gondtalanul.
Én nem tudok ilyenről. :)
(Egyébként a Gyuri pont, hogy nem gyári f. lk. épített be.)
droberto2023-03-17 16:45:28 // 126120
Gyuri, nem úgy volt a sztori, hogy leírtuk, hogy szétreped a gumi tizenen plusz évesen, erre meg te jössz, ráerősítesz, hogy igen kutyaszar, és, hogy a 146-os mennyivel jobb?
Javíts ki kérlek ha tévedek, de én a világon nem láttam ekkora csúsztatást.
Ezt orrtólós nettó baromságot is csak te találtad ki, hogy felépíts magad köré még egy sztorit ami miatt utálhatod a típust.
Hiába mondta neked akkor is mindenki, hogy nincs igazad, mindenki rosszul tudta egyedül te tudtad jól.
Szögezzük le.... Én elfogadom és őszintén el is hiszem, hogy a te 146-jaid mind jobbak voltak számodra, mint a 159-ed. Elfogadom azt is, hogy te nem szeretted, de hülyeségeket azért már ne állítsunk, mert azzal nem megyünk előrébb.
2015-2018-ban, a legyártott 159-esek (ca. az összvolumen 75%-a) már 10-13 éves volt. Kis részük már a bontóban volt, nagy részükben (főleg a dízelekben) meg már 2-3-4-500k km volt. Persze, hogy volt téma a szilent. És mindig mondtam itt, hogy gyári! (Visszakerestem. A megjelőlt időszakban, csak én 3x írtam, hogy gyárit kell beletenni elsősorban.)
De őszintén nem is értettelek/értelek, hogy te, mint szintén gyári alkatrész hívő, miért vettél AM lengőkart, amikor akkoriban a gyári felső lengőkarok 18-22k Ft-ba mentek a Bereczki Gyuriéknál.
De nincs ennek már semmi jelentősége.
Javíts ki kérlek ha tévedek, de én a világon nem láttam ekkora csúsztatást.
Ezt orrtólós nettó baromságot is csak te találtad ki, hogy felépíts magad köré még egy sztorit ami miatt utálhatod a típust.
Hiába mondta neked akkor is mindenki, hogy nincs igazad, mindenki rosszul tudta egyedül te tudtad jól.
Szögezzük le.... Én elfogadom és őszintén el is hiszem, hogy a te 146-jaid mind jobbak voltak számodra, mint a 159-ed. Elfogadom azt is, hogy te nem szeretted, de hülyeségeket azért már ne állítsunk, mert azzal nem megyünk előrébb.
2015-2018-ban, a legyártott 159-esek (ca. az összvolumen 75%-a) már 10-13 éves volt. Kis részük már a bontóban volt, nagy részükben (főleg a dízelekben) meg már 2-3-4-500k km volt. Persze, hogy volt téma a szilent. És mindig mondtam itt, hogy gyári! (Visszakerestem. A megjelőlt időszakban, csak én 3x írtam, hogy gyárit kell beletenni elsősorban.)
De őszintén nem is értettelek/értelek, hogy te, mint szintén gyári alkatrész hívő, miért vettél AM lengőkart, amikor akkoriban a gyári felső lengőkarok 18-22k Ft-ba mentek a Bereczki Gyuriéknál.
De nincs ennek már semmi jelentősége.
Giuntini2023-03-17 16:34:25 // 126119
Én biztos vagyok abban, hogy ami gyárilag beszerelt gyári alkatrész, az sokkal tovább tart, mint az utólag beépített gyári alkatrész.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 14:53:08 // 126118
"Márpedig te erősen utalsz rá, hogy a 145-146 lengőkarjai tartósabbak mint a 159-é."
Először leírod ezt. Majd cáfolod hogy beleláttál volna olyat amit nem írtam. Hmmm...
Tiszta nosztalgia. :-) Négykerékkel csúszunk szinte XDD
Iismétlem, a lengőkarokkal, gömbfejekkel nem volt bajom, és a 146-nál sem a gyáriakkal. Az ismerten keveset futott autóim 175e-ig nem produkáltak lengőkar/gömbfej hibát. Továbbra sem a lengőkarok minőségéről írtam, hanem a szilentekről, amit nem tekintek a lengőkar javíthatatlan részének. A szilentekről pedig olvass vissza nyugodtan 2015-2018 között nem volt egyedi probléma. És a "gyári TRW" gyűjtőfogalommal volt meghatározva, hogy mi az ajánlott bele. És a TRW-t megvettük többen, és meg is szívtuk vele többen.
Pontosan fórumos javaslatra cseréltem a komplett lengőkart, mert az volt a mondás, hogy kicserélem a szilentet és pár hónap múlva megy utána a gömbfej is, jobb inkább kompletten. Nem kellett volna, jobb lett volna akkor is, ha nem hallgatok másokra...
Először leírod ezt. Majd cáfolod hogy beleláttál volna olyat amit nem írtam. Hmmm...
Tiszta nosztalgia. :-) Négykerékkel csúszunk szinte XDD
Iismétlem, a lengőkarokkal, gömbfejekkel nem volt bajom, és a 146-nál sem a gyáriakkal. Az ismerten keveset futott autóim 175e-ig nem produkáltak lengőkar/gömbfej hibát. Továbbra sem a lengőkarok minőségéről írtam, hanem a szilentekről, amit nem tekintek a lengőkar javíthatatlan részének. A szilentekről pedig olvass vissza nyugodtan 2015-2018 között nem volt egyedi probléma. És a "gyári TRW" gyűjtőfogalommal volt meghatározva, hogy mi az ajánlott bele. És a TRW-t megvettük többen, és meg is szívtuk vele többen.
Pontosan fórumos javaslatra cseréltem a komplett lengőkart, mert az volt a mondás, hogy kicserélem a szilentet és pár hónap múlva megy utána a gömbfej is, jobb inkább kompletten. Nem kellett volna, jobb lett volna akkor is, ha nem hallgatok másokra...
droberto2023-03-17 14:27:23 // 126117
Szerintem nem láttam bele semmit.
Reagáltam arra amit írtál. Eléggé egyértelmű voltál.
Ha a 159 valamibe erős az a futóműve.
Aki ezt elvitatja, az szembe megy az általános tényekkel és tapasztalatokkal.
Köszi a felajánlást, de sokkal előrébb nem lennék. Az enyémbe is valós 150k km van és 13 éves.
Nekem 4 db gyári új FL-es lengőkar kell.
Vajon létezik akár ázsiában raktárkészlet, ahonnan hozzáférhető lenne?
Reagáltam arra amit írtál. Eléggé egyértelmű voltál.
Ha a 159 valamibe erős az a futóműve.
Aki ezt elvitatja, az szembe megy az általános tényekkel és tapasztalatokkal.
Köszi a felajánlást, de sokkal előrébb nem lennék. Az enyémbe is valós 150k km van és 13 éves.
Nekem 4 db gyári új FL-es lengőkar kell.
Vajon létezik akár ázsiában raktárkészlet, ahonnan hozzáférhető lenne?
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 14:06:39 // 126116
Robi, én ezzel nem tudok mit kezdeni. Leírtam a tapasztalataimat és a következtetéseimet a gumialkatrészekre nézve főleg saját autóim alapján, amikben pontosan tudtam mennyi a km és hány évesek. Ha ezen túl bármit beleláttál, értelmeztél, akkor az a szokásos 159 önérzet história. Mindig meg kell védeni a semmitől is a típus becsületét. Semmi bajom nem volt a lengőkarok minőségével. Sőt, el is tettem a kiszerelt gyári felsőket. Amiből az egyiket kukába is raktam, mert kiszereléskor legyilkolta a szerelő a gömbfej részt. A másik szerintem a padláson van és egy szilentezést igényel csak. Ha előkerül, örömmel neked adom, mert gyári, valós 130e km van benne és a gömbfej résznek kutya baja. A szilentek kuka, de azok cserélhetők. Anno amikor én cseréltem, még a TRW az ajánlott volt... jobban jártam volna egy szilentezéssel. De már mindegy..
Sőt elő lehetne keresni, hogy bizony volt szó a szilent nyekergésről és a "modern" gumialkatrészek tartósságáról a topicban is, de én most ezt nem fogom kitúrkálni, annyira nem érdekel. Én a saját tapasztalatomnak megfelelően fogok eljárni, ennyi. Ha mást ez sért, akkor is így történt, és a 146-jaim nem voltak extrémen különleges darabok, egyikőjükben kicsi volt a méter, és ennek megfelelően tök egyben volt.
Sőt elő lehetne keresni, hogy bizony volt szó a szilent nyekergésről és a "modern" gumialkatrészek tartósságáról a topicban is, de én most ezt nem fogom kitúrkálni, annyira nem érdekel. Én a saját tapasztalatomnak megfelelően fogok eljárni, ennyi. Ha mást ez sért, akkor is így történt, és a 146-jaim nem voltak extrémen különleges darabok, egyikőjükben kicsi volt a méter, és ennek megfelelően tök egyben volt.
droberto2023-03-17 13:25:24 // 126115
Ez igazán romantikus.
Egy csatolt McPherson vaslengőkaros tömörgumis szilentes autó, egy elavult 20. századi alkatrésze van hasonlítva egy modern alumínium kettős keresztlengőkaros gyűrűs-nyitottszilentes autóéhoz.
Most nem találom a szavakat...
Az meg, hogy TRW lengőkarokat tettél a kocsidba egy ősi hiba volt. Ha megkérdeztél volna bármelyőnket, mondtuk volna, hogy TRW-nek nevezett AM lengőkart ne vegyél mert egy rakás kaka. (A Lemförderrel kézenfogva.) Már vagy 10 éve tele vannak erről a különböző csoportok, a sok szerelési sztereótípiával megtűzdelve.
Én megvettem előre mindenből a gyárit (AM gravírozott kamu TRW árban) és se a csere előtt, se a csere után nem kopogott és se nem nyikorgott, nyöszörgött semmi. Most is tökéletes.
Egy gumiszilent öregedése pedig nem az esőtől sártól van, hanem a napfénytől és az igénybevételtől. A 159-ek zöme az első 5-6 évükben elfutott 4-500k km-t is repedezésmentesen.
Extrém, egyedi példák kiemelésével szerintem felettéb hibás dolog általánosítani.
Márpedig te erősen utalsz rá, hogy a 145-146 lengőkarjai tartósabbak mint a 159-é.
A 159 egyik erénye, az pont a futóműalkatrészek tartóssága, és ez nem csak elődökkel szemben van így, hanem a versenytársaihoz képest.
Tegyél csak egymás mellé az asztalra egy 56 és egy 59 lengőkart. Azt hiszem nem kell ennek okát hosszasan magyarázni.
A 159 végre tudta azt futómű élettartamban (is) amit egy prémium német.
Egy csatolt McPherson vaslengőkaros tömörgumis szilentes autó, egy elavult 20. századi alkatrésze van hasonlítva egy modern alumínium kettős keresztlengőkaros gyűrűs-nyitottszilentes autóéhoz.
Most nem találom a szavakat...
Az meg, hogy TRW lengőkarokat tettél a kocsidba egy ősi hiba volt. Ha megkérdeztél volna bármelyőnket, mondtuk volna, hogy TRW-nek nevezett AM lengőkart ne vegyél mert egy rakás kaka. (A Lemförderrel kézenfogva.) Már vagy 10 éve tele vannak erről a különböző csoportok, a sok szerelési sztereótípiával megtűzdelve.
Én megvettem előre mindenből a gyárit (AM gravírozott kamu TRW árban) és se a csere előtt, se a csere után nem kopogott és se nem nyikorgott, nyöszörgött semmi. Most is tökéletes.
Egy gumiszilent öregedése pedig nem az esőtől sártól van, hanem a napfénytől és az igénybevételtől. A 159-ek zöme az első 5-6 évükben elfutott 4-500k km-t is repedezésmentesen.
Extrém, egyedi példák kiemelésével szerintem felettéb hibás dolog általánosítani.
Márpedig te erősen utalsz rá, hogy a 145-146 lengőkarjai tartósabbak mint a 159-é.
A 159 egyik erénye, az pont a futóműalkatrészek tartóssága, és ez nem csak elődökkel szemben van így, hanem a versenytársaihoz képest.
Tegyél csak egymás mellé az asztalra egy 56 és egy 59 lengőkart. Azt hiszem nem kell ennek okát hosszasan magyarázni.
A 159 végre tudta azt futómű élettartamban (is) amit egy prémium német.
Piritu - 1.000.0002023-03-17 11:28:38 // 126114
A 159-em nálam majd Hardy-nál majd 300-ig van blogolva:-)
Liquid2023-03-17 10:51:30 // 126113
Nyilván nem mindegy milyen alkatrésszel van javítva. És a kollektív tapasztalat szerint a gyári alkatrész / gumi / akármi se olyan mint a gyári szerelésű. Sajnos ez van :)
Nekem szerencsére csak a 156-om nyekergett. Vételkor is csinálta, kapott stabrúd zsírozást, aztán csend volt. Kb. 40-50e km-re később meg a felső lengőkar kezdte. Az is cserélve lett. Viszont ezek bőven 200e alatt voltak. Vagy legalábbis a km óra szerint :)
Ellenpéldaként ott van a Tibor: minden valószínűség szerint valós 82e km-rel vettem 10 évesen és még 100e előtt kellett nagyszilentet cserélni. Igaz ennek semmi látható / érezhető jele nem volt, inkább csak a vizsgaállomás szőrözése miatt. (Amúgy felületi rozsdás és nyekergő futóművel szerintem már nem nagyon lehet műszakit kapni.)
Ebből kiindulva a naptári kor is fontos tényező. Lehet hogy 20 éve még nem volt az, de egy 30 éves gumi vagy műanyag alkatrész nem "lebomló" komponensekből állt össze, szerintem itt van a kutya elásva.
Jó lenne egy olyan tapasztalat hogy egy gazdásan 0-mondjuk 400e km-ig, és közben mihez kellett hozzányúlni.
Nekem szerencsére csak a 156-om nyekergett. Vételkor is csinálta, kapott stabrúd zsírozást, aztán csend volt. Kb. 40-50e km-re később meg a felső lengőkar kezdte. Az is cserélve lett. Viszont ezek bőven 200e alatt voltak. Vagy legalábbis a km óra szerint :)
Ellenpéldaként ott van a Tibor: minden valószínűség szerint valós 82e km-rel vettem 10 évesen és még 100e előtt kellett nagyszilentet cserélni. Igaz ennek semmi látható / érezhető jele nem volt, inkább csak a vizsgaállomás szőrözése miatt. (Amúgy felületi rozsdás és nyekergő futóművel szerintem már nem nagyon lehet műszakit kapni.)
Ebből kiindulva a naptári kor is fontos tényező. Lehet hogy 20 éve még nem volt az, de egy 30 éves gumi vagy műanyag alkatrész nem "lebomló" komponensekből állt össze, szerintem itt van a kutya elásva.
Jó lenne egy olyan tapasztalat hogy egy gazdásan 0-mondjuk 400e km-ig, és közben mihez kellett hozzányúlni.
RomeoOne2023-03-17 10:44:45 // 126112
Talán még a totalcar-on olvastam egyszer, de nem találom már a cikket. Úgy rémlik, hogy egy OT-s VW bogárról volt szó és hogy hiába veszi meg hozzá az új gumikédereket vagy nem si tudom már miylen gumi alaktrészeket, amiket most gyártanak, azok már nem bírják úgy, mnit a régiek. Egyszerűen a szabályozós, környezetvédelmi meg egyéb szempontokból már ne melhet bizonyos adalékokat úgy belerakni, anélkül meg hamarabb elöregszik meg ridegül...
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 10:38:16 // 126111
A szilentek anyagáról beszélek, nem a gömbfejekről és lengőkarokról. Számomra egyértelmű a különbség. A gyári szerelésű futómű 20 éve és most is elfut 150-200e km-t, nekem is ez kb a tapasztalatom. Utána meg attól függően, hogy milyen alkatrészt sikerül beépíteni, ez akár 20e-re is romolhat. Már a 146-ban is tervezett deformációja volt az első lengőkar szilenteknek. Vagy anyag, vagy tervezésbeli különbség van, nekem a 146 lengőkarok nem nyekeregtek sosem, a 159 és a Giulietta ugyanazt a hülye hangot adják. Főleg ilyenkor tavasszal együtt csicseregnek a madarakkal. Aztán ahogy melegszik az idő, elmúlik.
Pont múlt héten láttam egy 156-hoz hasonló igényességű 23 éves futóművet valószínűleg bontatlan állapotban. Azt ha valaki bontani akarja, kösse fel a gatyát... Ellenben még most sem kell bontani. 153e km, 23 év, és nem kopog, nem lóg, nem nyekereg semmi. A látvány borzalmas, de minden szilent teljesen újszerű. Egyszerűen a szemlélet változott.
Motortartók dettó. Nem véletlenül bontóztam annó a bakokat, nem spórolásból, hanem mert az volt jó. És leírom újra, a gumi alkatrészekről beszélek. Maguk a lengőkarok bírják. Az első 146-om volt az utolsó autóm amiben gömbfej kopogást tapasztaltam. Azóta egyiken sem semmi. Miért? Mert valós 175e-nél azóta eladom az autóimat :-)
Pont múlt héten láttam egy 156-hoz hasonló igényességű 23 éves futóművet valószínűleg bontatlan állapotban. Azt ha valaki bontani akarja, kösse fel a gatyát... Ellenben még most sem kell bontani. 153e km, 23 év, és nem kopog, nem lóg, nem nyekereg semmi. A látvány borzalmas, de minden szilent teljesen újszerű. Egyszerűen a szemlélet változott.
Motortartók dettó. Nem véletlenül bontóztam annó a bakokat, nem spórolásból, hanem mert az volt jó. És leírom újra, a gumi alkatrészekről beszélek. Maguk a lengőkarok bírják. Az első 146-om volt az utolsó autóm amiben gömbfej kopogást tapasztaltam. Azóta egyiken sem semmi. Miért? Mert valós 175e-nél azóta eladom az autóimat :-)
Liquid2023-03-17 10:11:23 // 126110
Hát igen :) Olyan motorhang se lesz többet.
Attis2023-03-17 10:08:17 // 126109
Nekem a 159 futóműve egy álom.
A 147-be 13 év alatt bármilyen lengőkart vettem, legkésőbb az első hidegebb téli napon nekiállt nyikorogni.
Én egy hatalmas fejlődést látok minden téren a 147/156 érához képest. (egy kivétellel: a TS motorhangja a mai napig hiányzik) :)
A 147-be 13 év alatt bármilyen lengőkart vettem, legkésőbb az első hidegebb téli napon nekiállt nyikorogni.
Én egy hatalmas fejlődést látok minden téren a 147/156 érához képest. (egy kivétellel: a TS motorhangja a mai napig hiányzik) :)
Liquid2023-03-17 09:51:39 // 126108
Régen minden jobb volt :) Vagy inkább csak egyszerűbb, vagy "butább" attól függ honnan nézzük. Egy komplikált, modern futóműtől ne várd el azt hogy 30 évig hibamentes legyen. Egyrészt nincs annyira túltervezve, másrészt bonyolultabb. Programozottan deformálódik a fém és a "gumi" is, ez nyilván igénybe veszi az anyagot. De gondolom ezt te is érted, hisz nem ülsz háttal a lovon. :)
A 156 vagy egy korabeli hasonló igényességű futóművel összerakott bármilyen autó igényli a törődést. A 159 kor és kategóriatársai közül nem hiszem hogy bármelyik többet bírna, inkább kevesebbet. Általában 150-200e km vagy 10-12 év van a gyárilag összerakott futóműben. Persze kivételek mindig vannak.
A 156 vagy egy korabeli hasonló igényességű futóművel összerakott bármilyen autó igényli a törődést. A 159 kor és kategóriatársai közül nem hiszem hogy bármelyik többet bírna, inkább kevesebbet. Általában 150-200e km vagy 10-12 év van a gyárilag összerakott futóműben. Persze kivételek mindig vannak.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-17 09:35:23 // 126107
A 146-ot 24 évesen gyári lengőkarokkal adtam el, nem kopogott teljesen rendben volt. Benne volt a szokásos gyári jel. 9 évet városoztunk vele csak mi. Dehogy volt az alulméretezve. A jtd-ben is a gyári, nem olcsó lengőkarok bírták sokáig, nálam 70e-t mentek el, aztán nem tudom a történetét. Bármi más, ami nem gyári volt, 20-45e km alatt kopogott.Ennyi. A szilentek anyaga ezerszer jobb volt, a TD stab szilentjei 21 évesen kezdtek nyekeregni, soha nem cseréltük. Vártam, hogy aszfalt utunk legyen, addig naponta úgyis kapta amit kapott. A 159 gyári felső szilentjei nálam 6 (!) évesen nyekeregtek. Pedig nagyon vigyáztam rá, ha a földút sáros, pocsolyás volt, elő se vettem az autót. A belerakott TRW felsők 10e km-en belül elkezdték ugyanazt az idegesítő nyekergést. Feladtam, néha csinálta, néha nem, belenyugodtam hogy ez ilyen. A Giulietta most kezdi 90e-nél, 12 évesen. Hozzá nem nyúlok az tuti..