Fórum >> Típusok >> Giulietta

GEORGE2010-11-27 10:21:10 // 2881
Ne nekem gratulálj, hanem a gyárnak, azoknak akik megalkották! :-)
Ha sokadik autóm lenne az Alfa akkor nekem is egy benzines verzió állna a garázsomba.

Hajrá! Dízel motort az összes Ferrariba és Lambo-ba!
ebből gondoltam úgy, hogy fikázod a dieselt.

De végül is fikázzad nyugodtan, ha úgy érzed, csak a tények mellett ne menjünk el, ennyi :-) és ami jó dieselben az el kell ismerni.
GTVili2010-11-27 10:18:12 // 2880
De hát nem érted?!? 175LE és 385Nm!!!




;-D
GEORGE2010-11-27 10:16:38 // 2879
Persze nem ugyan az, de messze nincs akkora különbség presztízsben mint az a benyások beállítják.
Ezen új dieselek müködési zaj kultúrája brutálisan lecsökkent, már-már benzineseket meghazudtolóan csendesek.
Továbbá de a gofI-escort-kadett diesel sem egyezik az Alfa 2,4 diesel presztízsével.
Jimmi T.2010-11-27 10:12:53 // 2878
Gratulálok dízel autód kiváló menetteljesítményeihez! A Giulietta választásánál lehetett volna a 170 lovas dízel a 170 lovas benzines helyett,de nem erre vágytam. Vw Ford Volvo Renault dízelek után az Alfa nálam csak benzinesként jött a képbe. Miért? Hát azok a kutya emóciók. A matekot meghagyom másnak.Nem méregetem a másodperceket,bár lehet hogy a kis habtestű csoda nem nagyon kerülne megalázó helyzetbe. A G-kre ott van a másik része a gépparkomnak. De tartósan a mocival sem nyomom 200 felett. 240-nél egy kis fejidomos nakeden meg már amúgy is nagy a szél.
Nem tudom hogy hol láttad a soraim között a dízel fikázását de ezektől a hozzászólásoktól még nem fogom jobban szeretni. A Top Gear-ben a hathengeres 147-es tesztjét láttam .1-2 másodperccel alatta maradt a pályán a Golf Gti-nek és a Focusnak. Jeremy a velejéig kötekedő tesztelő mégis arra mondta hogy kéne ,abban egy szív van.
Kompressz úr2010-11-27 09:15:26 // 2877
Azért a 3.0 benzin meg a 2.4 dízel presztízsben nem ugyanaz...
GEORGE2010-11-27 08:58:35 // 2876
Amig ezeket tudja a diesel, addig nem kell benzines :-)

156 2,4 Mjet 20v ( 175 LE 385Nm ) 8,2 mp alatt lövi 100-ra, a rugalmassága felül múlja a 166 3.0 V6 24v aut ( 220 LE 265 Nm ) típusét, 80-ról megindulva 200-ig nem tud mit kezdeni vele a 166-os :-) és ha széttaposod az agyát nem eszik többet 10 liternél. 160-180 utazótempónál még nincs motorhang se. ( 3500-al megy 200-at )
Szóval lehet fikázni a dieselt, meg lehet nem szeretni, de az előbb írt tényeken ez nem fog változtatni! :-)
És írnám még1szer, hogy a mai Alfa dieselek nem említhetőek egy napon a gof' 1-2 Escort- kadett diesel "csodákkal"....
Stef2010-11-26 17:56:32 // 2875
Jajjjjjj, má' megint ez a névtelen lombardiai autógyár! Igazán rendet kéne már tenni az ilyen újságírók/tesztelők fejében... :(
Belga2010-11-26 17:34:04 // 2874
Putyesz2010-11-25 19:24:54 // 2872
...grafitban is mese!!!!
...ez már pimpelve van:)
WarbiRunner (Gyuri)2010-11-25 17:37:53 // 2871
Azt nem értem hogy ez az egész polémia miért alakult ki.

Mert divat "benzinvérű vagánynak" lenni, és mert még mindíg sokan tájékozatlanok a mai dízeleket tekintve.
WarbiRunner (Gyuri)2010-11-25 17:30:18 // 2870
Hát márpedig csúnyáskodok...én jó előre kivesézem, hogy mi jöhet majd szóba vásárláskor, legyen az kávéfőző vagy autó. Végigtúrom a netet, felbosszantok néhány fórumozót, osztok szorzok és végül általában nem nyúlok mellé :-))
Most épp egy boxerdízel piszkálja az agyamat...a ronda beltéren kívül nem sok ellenérv van egyelőre :-P
De ne add meg még a címed, ez még változhat, van időm, az Alfa traktor még szorgalmasan elketyeg nekem egy jódarabig :-)) Addigra meg már a boxerdízelből is csak az új lesz elérhető, ami annyira gusztustalanul néz ki, hogy nem bírnám megvenni....És még titkon várom Júliát :-))
Jimmi T.2010-11-25 13:25:43 // 2869
Nagyobb gusztustalanságot is követtek már el németek.
Azt nem értem hogy ez az egész polémia miért alakult ki. Vannak akik szeretik a takarékos és nyomatékos kocsikat. Vannak akik egy idő után már unják a dízel hangját. Aztán magyarázzuk itt százféle képpen.A por nélküli és az audi legyen csak azoknál iránymutató példálózás akik a rajongó táborát vevő körét gyarapítják.
Gerion2010-11-25 12:49:24 // 2867


Audi dízel versenyautó Le Mans-ra....
GabCsi2010-11-25 12:43:27 // 2866
Hibrid is van a kájenből. Bár az amugy is kilog a porse sorból.
GTPeti2010-11-25 12:43:15 // 2865
(Dízel Porsche már több, mint 1 éve létezik. Cayenne Diesel.)
Gerion2010-11-25 12:35:43 // 2864
Lesz az is, nyugi, csak ki kell várni. Mint ahogy hibrid verziót is fognak előbb-utóbb csinálni.

Dízel Porsche máris van.
Kazes☻2010-11-25 12:30:11 // 2863
Hajrááá! :)))))
Jimmi T.2010-11-25 10:59:53 // 2862
Hajrá! Dízel motort az összes Ferrariba és Lambo-ba!
Gerion2010-11-25 10:44:57 // 2861
"Bizton állítom, hogy benzineseket meghazudtolóan pörög fel "


Ahogy mondod! A dízeltechnika sokkal többet fejlődött az elmúlt 10-15 évben, mint a benzines, utóbbiak a kisköbcentis turbós motorok megjelenésével most vannak ugyanannak a szemlélet- és korszakváltásnak a küszöbén.
Nekem a 147-esemben a 150 lovas 16 szelepes dízel olyan lendülettel pörgött fel és lőtt ki előzéskor, hogy néha mármár ijesztő volt abban a (viszonylag) kicsi autóban.

Aki az évtizedes golf-I élményei alapján ítéli meg a mai dízeleket, menjen el tesztvezetésre valami szalonba, és megvilágosodva fog kiszállni a kocsiból. :) :)
Kazes☻2010-11-25 10:36:18 // 2860
Pedig hamar eljön, ha még sokat 'csúnyáskodsz' az offfosokkal, máris mondom a címet, tudod!? :)))
WarbiRunner (Gyuri)2010-11-25 00:14:24 // 2859
A kőrégi 8V traktorom 5000 fölé forog remapolva...más világ már ez bizony. Én is vonakodtam a dízelektől nagyon, de nem bántam meg a választást. Lehet, hogy lesz még benzines autóm, de én már a szívembe zártam a jtd-t örökre az tuti. Nehéz zívvel fogom átadni a kulcsát ha eljön az ideje..és ez nekem elég érv a dízelek mellett :-)
GEORGE2010-11-24 23:51:26 // 2858
Csak halkan más meg ne hallja :-)
Aug. 20-án meg kéne nézni a gyorsulási verseny adatokat :-)
Mondjuk egy 156 2,4 mjet-ét meg egy szép 166 3.0V6-ét és az nem automata :-)))))))
érdekes adatok :-))))))
GEORGE2010-11-24 23:43:38 // 2857
Andy haver, nem egy alkalmat kell kiragadni, mert abban bárki részéről lehet szerencse és bénázás, ergo az nem mérvadó.
De ha így nézzük akkor a 2,4 mjet-em odavert Kaposon Ronnie nitros 1562.5 V6-nak, igaz elfogyott a nitrója, de ettől még én léptem át a célvonaalt elsőnek.



Ellenben amikor mi vagy 15-20szor összemértük a 156 2,4 mjet 20v-t a te 1663.0V6 24v-el-dal és egyszer sem tudtál 200-ig közeledni az már inkább muataja, hogy mit tud a két gép. :-)))))
GEORGE2010-11-24 23:37:16 // 2856
utálom, hogy nem hajlandó forogni,

Bizton állítom, hogy benzineseket meghazudtolóan pörög fel a 2,4 mjet 20v
Tessék már megérteni, hogy ezek nem gof I-es dieselek.
Nincs már adagoló nincs örvénykamra, stb stb......
Kazes☻2010-11-24 21:36:06 // 2855
Szvsz. még ez sem lenne olyan nagy probléma. Az igazi gond az, hogy ezeket a dolgokat anélkül készítik, alkotják meg, hogy tudnák mi lesz velük ha már nem kellenek és a hulladékba kerülnek és most ezt szívjuk mind, ugyanakkor meg már a Marsot akarják kolonizálni. :)
Grando2010-11-24 19:40:42 // 2854
:DDD A zoknis példa tetszik. ;)))
Na de sajnos ez a helyzet. Még hogy visszafele fejlődik az elektronikai és az autóipar (és még lehetne sorolni)... Felhasználói szempontból persze igaz is. Gyakran lamentálgatunk erről. Na de ilyen programozott öregedéseket előállítani - művészet. Maga a tökély! Na erre használják a közgazdász urak a mérnök urak tudományait. Szomorú valóban.
Gerion2010-11-24 19:04:16 // 2853
Pedig ez itt a koncepcionális átbaszás. Az igazi környezetvédelem és takarékosság ugyanis nem a hibridautóval és a szelektíven gyűjtött kólásflakonokkal való látványos bohóckodás és mindent PR-zöld színre festés lenne, hanem az, ha valóban tartós minőséget gyártanának, és nem kéne mindent egy-két év után eldobni. 1 évre jó telefon, max 2 évig tartó laptop, első felvétele után máris lyukas zokni és a többi....
Grando2010-11-24 18:59:38 // 2852
Hová gondolsz? Nem funkciója neki sokáig üzemképesnek maradni. Downsizing van, nem longliving! :DD ;)))
Halesz2010-11-24 18:51:12 // 2851
Ne kérdezd... sajna ebben az esetben pont nem kapcsolja ki automatikusan a start/stopot! Leteszteltük.

Szóval, if hajtod, then kapcsold ki magad a startstopot!
Vikking 3112010-11-24 18:04:53 // 2850
OFF

Asszem a 944-es Porscheban leállás után az olajat keringetik elektronyos úton. :)

ON
Gerion2010-11-24 18:00:48 // 2849
A Volvoban a D5 motornál pl így megy a dolog! Ott a turbó vízhűtéses, tehát nem érzékeny a leállás körülményeire.

A startstop kérdésed jó, meg is kérdezem majd a kereskedőtől, hogy ezzel mi a helyzet. Mondjuk software-esen nem lenne nagy dolog kivédeniük: if turbóhőmérséklet > akárhányfok then startstop nemleállni... :)
mizooo2010-11-24 17:53:29 // 2848
Itt van is egy számomra fekete folt. A Start Stop rendszer forró turbóval is leállítja a motort? Esetleg ha leáll a motor egy elektromos pumpa tovább keveri a vizet? (Olajat tuti nem) vagy mi?

üdv
Gerion2010-11-24 17:32:20 // 2847
" dízel volt és utálom, hogy nem hajlandó forogni, turbóból él az egész konstrukció (ezt a bimmer be is mutatta, turbó elszállt autó megállt :D )"


A vita ezen része annyiból okafogyott, hogy a benzinesek esetében egyértelműen a kis köbcenti+turbó kombináció a jövő, sőt a jelen is, ha a Giulietta 1.4-ből kipréselek 170 lovat dolgát nézem. A dízeltechnológia korábban lépte meg a turbóra átállást, de csak ezért kár a dízelt azonosítani a turbó hibáival. Majd most bejön ugyanez a turbósdi a benzineseknél is, és kíváncsi vagyok, hogy tényleg fejlődött-e annyit az anyagtechnológia, hogy 15 éve egy Astra 1.4-es motor még 60 lóerő volt, most meg 1.4-ből az Alfa 170-et gyötör ki. Kérdés, milyen élettartam mellett, de ez majd kiderül itt is a későbbiekben.

A másik, nyilván tudjátok, a turbóra vigyázni kell. Pl. nyomod az autópályán tartósan nagy sebességgel, megállsz a benzinkútnál hirtelen, motor egyből leáll, no, ilyenektől is hagy cserben egy idő után a turbó. Hagyni kell kis fordulaton járni és lehűlni, ezt pl sokan hanyagolják, azután csodálkoznak, hogy így szar a turbó, meg úgy.
mesa2010-11-24 16:46:34 // 2846
"régi fajta 1,6 diesel ( még ha turbós is volt ) egy akkori 1,6 benzines autó tempóját megközelíteni???

Mára azért tök más a helyzet
."

Miért ma mi a helyzet egy azonos lökettérfogatú turbó benzines, és turbódízel között?
Esélye sincs a traktormotorosnak

Ugyanott vagyunk, mint azonos lökettérfogatú szívó benzines VS szívódízel esetében

Volt egy időszak a XXI. század elején, amikor a turbódízelesek elkezdték összemérni az erejüket a löketazonos szívós benzinesekével, és elégedetten jutottak el arra a szintre, hogy teljesítményben elkezdtek pariban lenni, és nem kidobott pénz, amivel többe került

:D
Grando2010-11-24 16:29:19 // 2845
:DDD
Grando2010-11-24 16:28:51 // 2844
Na erre írtam én az előbb, hogy inkább nem baxtatom. Mee' haver! De csak azért! :)))
tipoatti2010-11-24 15:54:20 // 2843
Sasszemkém, a rinyálási hajlamot is kinőttem már, jó fiú lettem, tudod jól! :P ;)
Andy2010-11-24 15:53:44 // 2842
Én arra is emléxem mikor a "szupertúrós" kormost aprította a nagyvad NŐvel a volánja mögött!!!! :))))))))
tipoatti2010-11-24 15:52:46 // 2841
"A dízellel szembeni elutasítást szerencsére még nem vettem észre"

:D Erről tudnék mesélni... ;) Nézz be néha a nagyvad-topicba, különösen ajánlom figyelmedbe Arno166 cartársat! :))))
Andy2010-11-24 15:52:01 // 2840
Kivéve a Tipoattit! :)))) Rinyagép... :PP
tipoatti2010-11-24 15:50:10 // 2839
Akinek viszont szaros kormos a nagyvadja, sosem nyafog! ;)
GEORGE2010-11-24 15:02:36 // 2838
Én is azt mondom, hogy mindig is ott lesz a SPORTDIESEL :-)))))))))))))))))
Grando2010-11-24 14:59:05 // 2837
Sose lenne vége, mert vannak, akik nem értenék. ;)))
Kapsz te még "élőben" eleget! :DDD
GEORGE2010-11-24 14:42:18 // 2836
:-)))))))))))) hamar feladtad :-))))))))))
Grando2010-11-24 14:39:34 // 2835
Na jó, inkább nem szívom a véredet. ;)))
GEORGE2010-11-24 14:29:34 // 2834
nekem a kipufogó oldali kerék tört le tőben. én tudtam vele menni, majd 1 hónapot úgy jártam veel, igaz szívódiesel lett max 130-al bírt menni a pályán és kurva lusta lett.

A a szívó benzinben lecsökkenne a kmpresszió hasonló mértékűra mint ahogy a turbósból elemgy a nyomás turbó nélkül, akkor az a motor se érne úgy semmit se.....
GEORGE2010-11-24 14:27:33 // 2833
Igen sajnos volt turbó gondom, nem is tagadtam sose :-)
De előtte is rendben volt, meg hála istennek most is rendeben van és bizony ott van a SportDiesel valamikor nagy benzinesek elött és van amikor nyakukon :-)))))
Egy a lényeg, hogy attól jóval többet tud, mint ahogy páran beállítják :-)
Robiik2010-11-24 14:25:29 // 2832
:D:D faternak konkrétan eltört a turbó tengelye anyagfáradás miatt és az autó nem tudott magától felállni a trélerre... mellesleg a turbósbenzinest sem szeretem, ezt a múltkor kifejtettem a 155 topicban :D üvöltő szívóbenzines a király :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak