Kazes☻2010-11-25 10:36:18 // 2860
Pedig hamar eljön, ha még sokat 'csúnyáskodsz' az offfosokkal, máris mondom a címet, tudod!? :)))
WarbiRunner (Gyuri)2010-11-25 00:14:24 // 2859
A kőrégi 8V traktorom 5000 fölé forog remapolva...más világ már ez bizony. Én is vonakodtam a dízelektől nagyon, de nem bántam meg a választást. Lehet, hogy lesz még benzines autóm, de én már a szívembe zártam a jtd-t örökre az tuti. Nehéz zívvel fogom átadni a kulcsát ha eljön az ideje..és ez nekem elég érv a dízelek mellett :-)
GEORGE2010-11-24 23:51:26 // 2858
Csak halkan más meg ne hallja :-)
Aug. 20-án meg kéne nézni a gyorsulási verseny adatokat :-)
Mondjuk egy 156 2,4 mjet-ét meg egy szép 166 3.0V6-ét és az nem automata :-)))))))
érdekes adatok :-))))))
Aug. 20-án meg kéne nézni a gyorsulási verseny adatokat :-)
Mondjuk egy 156 2,4 mjet-ét meg egy szép 166 3.0V6-ét és az nem automata :-)))))))
érdekes adatok :-))))))
GEORGE2010-11-24 23:43:38 // 2857
Andy haver, nem egy alkalmat kell kiragadni, mert abban bárki részéről lehet szerencse és bénázás, ergo az nem mérvadó.
De ha így nézzük akkor a 2,4 mjet-em odavert Kaposon Ronnie nitros 1562.5 V6-nak, igaz elfogyott a nitrója, de ettől még én léptem át a célvonaalt elsőnek.
Ellenben amikor mi vagy 15-20szor összemértük a 156 2,4 mjet 20v-t a te 1663.0V6 24v-el-dal és egyszer sem tudtál 200-ig közeledni az már inkább muataja, hogy mit tud a két gép. :-)))))
De ha így nézzük akkor a 2,4 mjet-em odavert Kaposon Ronnie nitros 1562.5 V6-nak, igaz elfogyott a nitrója, de ettől még én léptem át a célvonaalt elsőnek.
Ellenben amikor mi vagy 15-20szor összemértük a 156 2,4 mjet 20v-t a te 1663.0V6 24v-el-dal és egyszer sem tudtál 200-ig közeledni az már inkább muataja, hogy mit tud a két gép. :-)))))
GEORGE2010-11-24 23:37:16 // 2856
utálom, hogy nem hajlandó forogni,
Bizton állítom, hogy benzineseket meghazudtolóan pörög fel a 2,4 mjet 20v
Tessék már megérteni, hogy ezek nem gof I-es dieselek.
Nincs már adagoló nincs örvénykamra, stb stb......
Bizton állítom, hogy benzineseket meghazudtolóan pörög fel a 2,4 mjet 20v
Tessék már megérteni, hogy ezek nem gof I-es dieselek.
Nincs már adagoló nincs örvénykamra, stb stb......
Kazes☻2010-11-24 21:36:06 // 2855
Szvsz. még ez sem lenne olyan nagy probléma. Az igazi gond az, hogy ezeket a dolgokat anélkül készítik, alkotják meg, hogy tudnák mi lesz velük ha már nem kellenek és a hulladékba kerülnek és most ezt szívjuk mind, ugyanakkor meg már a Marsot akarják kolonizálni. :)
Grando2010-11-24 19:40:42 // 2854
:DDD A zoknis példa tetszik. ;)))
Na de sajnos ez a helyzet. Még hogy visszafele fejlődik az elektronikai és az autóipar (és még lehetne sorolni)... Felhasználói szempontból persze igaz is. Gyakran lamentálgatunk erről. Na de ilyen programozott öregedéseket előállítani - művészet. Maga a tökély! Na erre használják a közgazdász urak a mérnök urak tudományait. Szomorú valóban.
Na de sajnos ez a helyzet. Még hogy visszafele fejlődik az elektronikai és az autóipar (és még lehetne sorolni)... Felhasználói szempontból persze igaz is. Gyakran lamentálgatunk erről. Na de ilyen programozott öregedéseket előállítani - művészet. Maga a tökély! Na erre használják a közgazdász urak a mérnök urak tudományait. Szomorú valóban.
Gerion2010-11-24 19:04:16 // 2853
Pedig ez itt a koncepcionális átbaszás. Az igazi környezetvédelem és takarékosság ugyanis nem a hibridautóval és a szelektíven gyűjtött kólásflakonokkal való látványos bohóckodás és mindent PR-zöld színre festés lenne, hanem az, ha valóban tartós minőséget gyártanának, és nem kéne mindent egy-két év után eldobni. 1 évre jó telefon, max 2 évig tartó laptop, első felvétele után máris lyukas zokni és a többi....
Grando2010-11-24 18:59:38 // 2852
Hová gondolsz? Nem funkciója neki sokáig üzemképesnek maradni. Downsizing van, nem longliving! :DD ;)))
Halesz2010-11-24 18:51:12 // 2851
Ne kérdezd... sajna ebben az esetben pont nem kapcsolja ki automatikusan a start/stopot! Leteszteltük.
Szóval, if hajtod, then kapcsold ki magad a startstopot!
Szóval, if hajtod, then kapcsold ki magad a startstopot!
Vikking 3112010-11-24 18:04:53 // 2850
OFF
Asszem a 944-es Porscheban leállás után az olajat keringetik elektronyos úton. :)
ON
Asszem a 944-es Porscheban leállás után az olajat keringetik elektronyos úton. :)
ON
Gerion2010-11-24 18:00:48 // 2849
A Volvoban a D5 motornál pl így megy a dolog! Ott a turbó vízhűtéses, tehát nem érzékeny a leállás körülményeire.
A startstop kérdésed jó, meg is kérdezem majd a kereskedőtől, hogy ezzel mi a helyzet. Mondjuk software-esen nem lenne nagy dolog kivédeniük: if turbóhőmérséklet > akárhányfok then startstop nemleállni... :)
A startstop kérdésed jó, meg is kérdezem majd a kereskedőtől, hogy ezzel mi a helyzet. Mondjuk software-esen nem lenne nagy dolog kivédeniük: if turbóhőmérséklet > akárhányfok then startstop nemleállni... :)
mizooo2010-11-24 17:53:29 // 2848
Itt van is egy számomra fekete folt. A Start Stop rendszer forró turbóval is leállítja a motort? Esetleg ha leáll a motor egy elektromos pumpa tovább keveri a vizet? (Olajat tuti nem) vagy mi?
üdv
üdv
Gerion2010-11-24 17:32:20 // 2847
" dízel volt és utálom, hogy nem hajlandó forogni, turbóból él az egész konstrukció (ezt a bimmer be is mutatta, turbó elszállt autó megállt :D )"
A vita ezen része annyiból okafogyott, hogy a benzinesek esetében egyértelműen a kis köbcenti+turbó kombináció a jövő, sőt a jelen is, ha a Giulietta 1.4-ből kipréselek 170 lovat dolgát nézem. A dízeltechnológia korábban lépte meg a turbóra átállást, de csak ezért kár a dízelt azonosítani a turbó hibáival. Majd most bejön ugyanez a turbósdi a benzineseknél is, és kíváncsi vagyok, hogy tényleg fejlődött-e annyit az anyagtechnológia, hogy 15 éve egy Astra 1.4-es motor még 60 lóerő volt, most meg 1.4-ből az Alfa 170-et gyötör ki. Kérdés, milyen élettartam mellett, de ez majd kiderül itt is a későbbiekben.
A másik, nyilván tudjátok, a turbóra vigyázni kell. Pl. nyomod az autópályán tartósan nagy sebességgel, megállsz a benzinkútnál hirtelen, motor egyből leáll, no, ilyenektől is hagy cserben egy idő után a turbó. Hagyni kell kis fordulaton járni és lehűlni, ezt pl sokan hanyagolják, azután csodálkoznak, hogy így szar a turbó, meg úgy.
A vita ezen része annyiból okafogyott, hogy a benzinesek esetében egyértelműen a kis köbcenti+turbó kombináció a jövő, sőt a jelen is, ha a Giulietta 1.4-ből kipréselek 170 lovat dolgát nézem. A dízeltechnológia korábban lépte meg a turbóra átállást, de csak ezért kár a dízelt azonosítani a turbó hibáival. Majd most bejön ugyanez a turbósdi a benzineseknél is, és kíváncsi vagyok, hogy tényleg fejlődött-e annyit az anyagtechnológia, hogy 15 éve egy Astra 1.4-es motor még 60 lóerő volt, most meg 1.4-ből az Alfa 170-et gyötör ki. Kérdés, milyen élettartam mellett, de ez majd kiderül itt is a későbbiekben.
A másik, nyilván tudjátok, a turbóra vigyázni kell. Pl. nyomod az autópályán tartósan nagy sebességgel, megállsz a benzinkútnál hirtelen, motor egyből leáll, no, ilyenektől is hagy cserben egy idő után a turbó. Hagyni kell kis fordulaton járni és lehűlni, ezt pl sokan hanyagolják, azután csodálkoznak, hogy így szar a turbó, meg úgy.
mesa2010-11-24 16:46:34 // 2846
"régi fajta 1,6 diesel ( még ha turbós is volt ) egy akkori 1,6 benzines autó tempóját megközelíteni???
Mára azért tök más a helyzet."
Miért ma mi a helyzet egy azonos lökettérfogatú turbó benzines, és turbódízel között?
Esélye sincs a traktormotorosnak
Ugyanott vagyunk, mint azonos lökettérfogatú szívó benzines VS szívódízel esetében
Volt egy időszak a XXI. század elején, amikor a turbódízelesek elkezdték összemérni az erejüket a löketazonos szívós benzinesekével, és elégedetten jutottak el arra a szintre, hogy teljesítményben elkezdtek pariban lenni, és nem kidobott pénz, amivel többe került
:D
Mára azért tök más a helyzet."
Miért ma mi a helyzet egy azonos lökettérfogatú turbó benzines, és turbódízel között?
Esélye sincs a traktormotorosnak
Ugyanott vagyunk, mint azonos lökettérfogatú szívó benzines VS szívódízel esetében
Volt egy időszak a XXI. század elején, amikor a turbódízelesek elkezdték összemérni az erejüket a löketazonos szívós benzinesekével, és elégedetten jutottak el arra a szintre, hogy teljesítményben elkezdtek pariban lenni, és nem kidobott pénz, amivel többe került
:D
Grando2010-11-24 16:28:51 // 2844
Na erre írtam én az előbb, hogy inkább nem baxtatom. Mee' haver! De csak azért! :)))
tipoatti2010-11-24 15:54:20 // 2843
Sasszemkém, a rinyálási hajlamot is kinőttem már, jó fiú lettem, tudod jól! :P ;)
Andy2010-11-24 15:53:44 // 2842
Én arra is emléxem mikor a "szupertúrós" kormost aprította a nagyvad NŐvel a volánja mögött!!!! :))))))))
tipoatti2010-11-24 15:52:46 // 2841
"A dízellel szembeni elutasítást szerencsére még nem vettem észre"
:D Erről tudnék mesélni... ;) Nézz be néha a nagyvad-topicba, különösen ajánlom figyelmedbe Arno166 cartársat! :))))
:D Erről tudnék mesélni... ;) Nézz be néha a nagyvad-topicba, különösen ajánlom figyelmedbe Arno166 cartársat! :))))
Andy2010-11-24 15:52:01 // 2840
Kivéve a Tipoattit! :)))) Rinyagép... :PP
tipoatti2010-11-24 15:50:10 // 2839
Akinek viszont szaros kormos a nagyvadja, sosem nyafog! ;)
GEORGE2010-11-24 15:02:36 // 2838
Én is azt mondom, hogy mindig is ott lesz a SPORTDIESEL :-)))))))))))))))))
Grando2010-11-24 14:59:05 // 2837
Sose lenne vége, mert vannak, akik nem értenék. ;)))
Kapsz te még "élőben" eleget! :DDD
Kapsz te még "élőben" eleget! :DDD
GEORGE2010-11-24 14:42:18 // 2836
:-)))))))))))) hamar feladtad :-))))))))))
Grando2010-11-24 14:39:34 // 2835
Na jó, inkább nem szívom a véredet. ;)))
GEORGE2010-11-24 14:29:34 // 2834
nekem a kipufogó oldali kerék tört le tőben. én tudtam vele menni, majd 1 hónapot úgy jártam veel, igaz szívódiesel lett max 130-al bírt menni a pályán és kurva lusta lett.
A a szívó benzinben lecsökkenne a kmpresszió hasonló mértékűra mint ahogy a turbósból elemgy a nyomás turbó nélkül, akkor az a motor se érne úgy semmit se.....
A a szívó benzinben lecsökkenne a kmpresszió hasonló mértékűra mint ahogy a turbósból elemgy a nyomás turbó nélkül, akkor az a motor se érne úgy semmit se.....
GEORGE2010-11-24 14:27:33 // 2833
Igen sajnos volt turbó gondom, nem is tagadtam sose :-)
De előtte is rendben volt, meg hála istennek most is rendeben van és bizony ott van a SportDiesel valamikor nagy benzinesek elött és van amikor nyakukon :-)))))
Egy a lényeg, hogy attól jóval többet tud, mint ahogy páran beállítják :-)
De előtte is rendben volt, meg hála istennek most is rendeben van és bizony ott van a SportDiesel valamikor nagy benzinesek elött és van amikor nyakukon :-)))))
Egy a lényeg, hogy attól jóval többet tud, mint ahogy páran beállítják :-)
Robiik2010-11-24 14:25:29 // 2832
:D:D faternak konkrétan eltört a turbó tengelye anyagfáradás miatt és az autó nem tudott magától felállni a trélerre... mellesleg a turbósbenzinest sem szeretem, ezt a múltkor kifejtettem a 155 topicban :D üvöltő szívóbenzines a király :D
GEORGE2010-11-24 14:24:13 // 2831
A benzines turbó is a turbóból él :-))))
A gof 1 és escort dieseleket nem említeném egy napon eme modern dieselekkel.
Hol tudott, hogy olyan régi fajta 1,6 diesel ( még ha turbós is volt ) egy akkori 1,6 benzines autó tempóját megközelíteni???
Mára azért tök más a helyzet.
A gof 1 és escort dieseleket nem említeném egy napon eme modern dieselekkel.
Hol tudott, hogy olyan régi fajta 1,6 diesel ( még ha turbós is volt ) egy akkori 1,6 benzines autó tempóját megközelíteni???
Mára azért tök más a helyzet.
Grando2010-11-24 14:19:39 // 2830
A turbós problémát George is ismeri. Szokott is hivatkozni rá, ha véletlenül alul marad... :DDD ;)))
Robiik2010-11-24 14:15:15 // 2829
Tudom, hogy milyen egy jó dízel, faternak új 320d bimmer volt, csendesebb volt mint a benzines volvó elötte, meg feleakkora fogyasztással erősebb is... ennek ellenére nekem egy életre elegem lett a dízelekből, az egyes golftól kezdve mindenből dízel volt és utálom, hogy nem hajlandó forogni, turbóból él az egész konstrukció (ezt a bimmer be is mutatta, turbó elszállt autó megállt :D )
Mondjuk nem vagyok olyan prédikátor, hogy lökje mindenki árokba a dízelét és vissza a karburátorokat, de mindig jó szívni az olajkályhások vérét :P
Mondjuk nem vagyok olyan prédikátor, hogy lökje mindenki árokba a dízelét és vissza a karburátorokat, de mindig jó szívni az olajkályhások vérét :P
GEORGE2010-11-24 14:08:39 // 2828
Az első gázolajos Alfáma mostani. A korábiaktól jóval csendesebb, gyorsabb, rugalmasabb. No persze a motor cm3 nem egyeznek tudom, de ettől még kiforrott technika lett a diesel ( 155 2.0 Ts8V 146 2.0 Ts 16v )
Addig amig a 166 3.0 V6 24 aut 200-ig nem tud rájönni addig nem bánom, hogy a benzinkúton a gázolajos pisztolyt kell megfognom -))))
A Giuliettában a 2.0 JTDm tudja azt amit a mostani 2,4-es 156-om.
5 pacival gyengébb csak a "júlis" motorja de cserébe könyebb.
Kár, hogy "csak" 4 hengeres.
Addig amig a 166 3.0 V6 24 aut 200-ig nem tud rájönni addig nem bánom, hogy a benzinkúton a gázolajos pisztolyt kell megfognom -))))
A Giuliettában a 2.0 JTDm tudja azt amit a mostani 2,4-es 156-om.
5 pacival gyengébb csak a "júlis" motorja de cserébe könyebb.
Kár, hogy "csak" 4 hengeres.
Robiik2010-11-24 14:04:14 // 2827
Jujj de idegenül hangzik ez a kifejezés :D
Ez a benzin vs dízel dolog addig fog tartani amíg belő égésű motorok léteznek. Én speciel benzin párti vagyok erősen :)
Ez a benzin vs dízel dolog addig fog tartani amíg belő égésű motorok léteznek. Én speciel benzin párti vagyok erősen :)
Gegee2010-11-24 14:01:45 // 2826
Milanoban tapasztalatam, h padlógázt kell nyomni, ha mögötted szeretnék maradni. :))) Ritkán vagyok Pesten sajnos, de megtisztelő az ajánlatod! :)
GEORGE2010-11-24 13:54:33 // 2825
Ha pest fele vet a sors szólj, felajánlok egy próbakört a 2,4 mjet-el :-)
Hogy tudd miért mondom rá, hogy SPORTDIESEL :-)
Hogy tudd miért mondom rá, hogy SPORTDIESEL :-)
Gegee2010-11-24 13:49:38 // 2824
Én benzines vagyok. Nincs semmi bajom a dízellel. Kivéve 1. Még nem vezettem alfában dízelt. Már vagy egy éve nyafogok Tibének, h cseréljünk verdát egy kör erejéig, mert érdekelne a dolog. :) Mostanában van alakalmam hajtani 5-ös bmw-t 3.0 s5 4 kerék hajtású és meg kell mondjam, h nagyon tetszik. Alfa dízelre is kiváncsi lennék már! Tibe hallod? Röffenjünk már össze valamikor! :)
Kazes☻2010-11-24 13:47:25 // 2823
Én teljesen egyetértek veled. Jó mindkettő, kinek-kinek igénye szerint, de mindig lesznek olyanok akik azért mert már mondjuk öt éve itt vannak, majd jobban tudják a frankót, mint Te, itt is-ott is, de igyekezni kell átlépni. :)))
GEORGE2010-11-24 13:43:16 // 2822
Még nem régóta vagy köztünk, így még nem éltél meg mindent :-))
Sajnos nehezen tudják elfogadni itt páran, hogy bizony a diesel is méltó erőforrás egy Alfában. Továbbá az is bosszantja "őket", hogy egy bizonyos szaros kormosok lépést tudnak tartani nagyvadakkal :-)))
Sajnos nehezen tudják elfogadni itt páran, hogy bizony a diesel is méltó erőforrás egy Alfában. Továbbá az is bosszantja "őket", hogy egy bizonyos szaros kormosok lépést tudnak tartani nagyvadakkal :-)))
Gerion2010-11-24 13:40:21 // 2821
Azt már látom pár hét után is, hogy az Alfaamore-n a nagy Alfa-barátság mellett is vannak kimondatlan irányelvek, és véleményformáló emberek, pl a Forma-1 topic ilyen, viszonylag zárt közösség. A dízellel szembeni elutasítást szerencsére még nem vettem észre.... :) Én senki véleményét nem akarom formálni, csak azt mondtam, én a dízelre voksoltam. :) Másnak is lehet igaza, nekem is lehet igazam, sőt akár mindannyiunknak is lehet igaza a saját szempontrendszere alapján. :)
GEORGE2010-11-24 13:19:53 // 2820
Óvatosan a diesel ajnározással, mert itt nem szeretik :-))))))))
Pedig tényleg frankók és van SportDiesel is :-) aminek a fogalmát úgy ahogy bevezettem már :-)
Pedig tényleg frankók és van SportDiesel is :-) aminek a fogalmát úgy ahogy bevezettem már :-)
Gerion2010-11-24 13:07:33 // 2819
Pedig jó az is... :) Nagyon várom a kétezres dízel / 170Le élményt, ezek szerint ebben én leszek az első, Ti többiek benzinre voksoltatok.
Vagy 6 éve álltam át a dízelekre, megdöbbentő teljesítménykülönbség volt a kétezres benzines Hondából átülni a kétezres dízel Seat Alteaba, mintha egy versenyautóba ültem volna a lomha Honda után. Most gondolkoztam ezen az 1.4-es turbós 170Le verzión, mert azért ez nyilván nem ugyanaz a benzines, de végül inkább maradtam a bevált úton, mégha 1 misivel többért is adták.
Vagy 6 éve álltam át a dízelekre, megdöbbentő teljesítménykülönbség volt a kétezres benzines Hondából átülni a kétezres dízel Seat Alteaba, mintha egy versenyautóba ültem volna a lomha Honda után. Most gondolkoztam ezen az 1.4-es turbós 170Le verzión, mert azért ez nyilván nem ugyanaz a benzines, de végül inkább maradtam a bevált úton, mégha 1 misivel többért is adták.
Halesz2010-11-24 09:33:14 // 2818
Ez mekkora érzés, amikor még minden így be van csomagolva :)
Jimmi T.2010-11-24 08:03:55 // 2817
Nem tudom. Csak nyomom neki ,egyenlőre még csak finoman. A G-re meg eddig is ott volt a Guzzi(3.8 sec/100)
Somez2010-11-24 07:42:39 // 2816
Húha, ez kurvajól néz ki gyerekek! :-)
Grando2010-11-23 20:35:37 // 2815
Ja, akkor őt láttam egy fehér Giuliettával csapatni nagy erőkkel itt hátul a falu szélén, a kátyús részen? :DDD
Na jól van, nem baxtatlak. Grat még egyszer a vashoz! Legyen nálad minél hamarabb! ;)))
Na jól van, nem baxtatlak. Grat még egyszer a vashoz! Legyen nálad minél hamarabb! ;)))
pe-Ti2010-11-23 20:31:04 // 2814
Innen 160 km távlatából követem az eseményeket szerencsére akad egy helybéli "ügyintézőm" az autóm "Anyukája" Ő Bogi:-) kézben tartja az eseményeket szuper Nő:-) (remélem olvasod ;-)
Grando2010-11-23 20:20:20 // 2813
Jó az, csak másképp/másra. :))
Felverted már a sátrat a kereskedés előtt, vagy csak úgy simán újsággal takarózol? :DD ;)))
Felverted már a sátrat a kereskedés előtt, vagy csak úgy simán újsággal takarózol? :DD ;)))
pe-Ti2010-11-23 20:14:31 // 2812
Hát igen rá kellett jönnöm a dízel nem az én világom;-)
Grando2010-11-23 19:50:32 // 2811
Csak hülyítelek! De azért bíztam benned. :DDD
Hatalmas grat az autóhoz! ...és örömmel üdvözöllek ezúttal a benzinégetők táborában! ;)))
Hatalmas grat az autóhoz! ...és örömmel üdvözöllek ezúttal a benzinégetők táborában! ;)))