Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

G-MANN🍀2008-03-10 22:08:51 // 7801
köszíí:)
Csöri2008-03-10 21:59:39 // 7800
Gyári, amúgy az UFI gyártja.
G-MANN🍀2008-03-10 21:55:05 // 7799
egyébként ki a gyári beszállító?
G-MANN🍀2008-03-10 21:53:52 // 7798
sajna azt nem tudom milyen márkát ajánlottak neki, de majd megkérdezem.,.,.,. ha tényleg jó, hozatok vele egyet és Esztergonba elviszem ::))) .,.,.,.,. szóval 11.200-ért a gyári elfogadható ár?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-10 21:34:22 // 7797
sokan keverik az 1.9MJET 140pacis szűrővel csak sajnos nem ugyan az...az valóban 2600ft környéke...a tiedhez 6-7e között van a gyári beszállítói...a gyári 12e, az utángyártott meg 13e...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-10 21:32:20 // 7796
2600-ért?milyen márka?ha jó akkor hozzanak nekem 10db-ot :))
GTPeti2008-03-10 21:30:43 // 7795
Apropó, használt, de jó állapotú 3.0-ás MJET motort keresek megvételre!!

:))
GTPeti2008-03-10 21:29:15 // 7794
Én most Purflux olaj- és üzemanyagszűrőre hajtok. (Amióta láttam a kollégám új szűrőjét. Sokkal nagyobb a felülete, mivel hajtogatott. Amúgy a Ferrari szállítója.)

Szóval ha vki tud Purflux beszerzési helyet, ossza meg velem! (Egy mo-i helyet találtam, de az elég húzós árilag. Konkrétan 2x annyit kérnek érte, mint egy Champion-ért.)
G-MANN🍀2008-03-10 21:26:04 // 7793
a srác azt mondta, hogy egy szűrőboltban 2600 Ft-ért adnának, a gyári gázolaj szűrő viszont 11200 Ft lenne
GEORGE2008-03-10 21:24:10 // 7792
kit érdekel egy diesel topicban 1,8T? :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-10 21:23:34 // 7791
a tiedre emlékeim szerint olcsóbb a gyári, mint az utángyártott :)))
G-MANN🍀2008-03-10 21:22:44 // 7790
Sziasztok!

ha már a gázolaj szűrő téma volt.,.,.,.,. ki mit ajánl? gyári gázolaj szűrő, vagy más gyártmány is jó lehet? (az előző autóm mostani tulaja érdeklődöt)

köszi
Wickey2008-03-10 21:19:26 // 7789
meg a skálázott 1.8T is :-)
Kovi2008-03-10 21:08:50 // 7788
Köszönöm mindenkinek a gázolajszürövel kapcsolatos válaszokat.
GEORGE2008-03-10 20:57:36 // 7787
Na ugyi itt bújkál már a 3.0 V6 MJET :-) juhééé :-)
GEORGE2008-03-10 20:44:30 // 7786
A személyautóknál rohamosan megnőtt és nő a diesel motoros verziók száma, ezért most a gázolajat nyomják. Ennyi.
Trisz2008-03-10 20:35:37 // 7785
:)
Fészi2008-03-10 20:04:02 // 7784
Így van :D
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-10 18:44:44 // 7783
jóvanna nem is azért írtam....egyébként nafta és nafta között van különbség sajna :((
Wickey2008-03-10 18:38:07 // 7782
Így van, majd beelőzöd őket amíg ücsörögnek a szagszervízben, mer' a francia gépsárkány úgy gondolta, hogy jó ötlet lesz spórolni a gázolajjal és megenni a motorolajat helyette, intravénásan, a turbó kompresszoroldalán keresztül. :-)
Robi2008-03-10 18:34:04 // 7781
Ne csüggedj, vannak ennél fontosabb dolgok is az életben. :)

Arról nem is beszélve, hogy ők egy-egy francia fosban ülnek, neked meg egy patent Alfád van. Inkább sajnáld őket sivár életük miatt. :)
Trisz2008-03-10 18:30:48 // 7780
kurva szar napom volt ma két francia offos kocsi is szégyenbe hagyott kell valami dizel tuning:(
Wickey2008-03-10 18:24:53 // 7779
már akinek káros.
Csak tudni kell, melyik kannából készül a forralt bor, és melyiket kell az autóba tölteni :DDDD
Robi2008-03-10 18:23:55 // 7778
Szerintem nem olyan vészes a helyzet. Azért van a gázolajszűrő, hogy kiszűrje a dzsuvát. A problémák elsősorban a szőkítésnél kezdődtek, de az már a múlt. Ma már csak a kannázás maradt meg, mint káros szenvedély. :)
Wickey2008-03-10 18:01:43 // 7777
A szegénykeverékes, pláne a bi-tri-flex-eco-satöbbifuel rendszerek meg agyon vannak bonyolítva, ez igaz, pláne, ha kompresszoros vagy turbós is a lelkem, de én nem érzem úgy, hogy az a veszély fenyegessen hogy új autót vegyek mostanában :-)
A ladát meg bármikor át lehet állítani alkoholra :-PP
Wickey2008-03-10 18:00:09 // 7776
A CR lehet, hogy nem bonyolultabb, mint a jó öreg Jet- vagy Motronic, csak szerintem fokozottabban érzékeny az üzemanyag minőségére. Azzal meg azért akadnak idehaza problémák néhanapján.
Charlie 1662008-03-10 17:58:26 // 7775
lehet, pl ezert is kerdeztem. Ennek tukreben nezzuk a fenntartas / üzemanyagár kérdését.
Robi2008-03-10 17:57:16 // 7774
Szerintem meg fog fordulni a dízel-benzines szitu. A dízellel drágább lesz járni, a benzinesnek meg nagyobb lesz a szervizköltsége. Ezek a mostanában elterjedő szegénykeverékes benzinmotorok szerintem baromi sok, és drága hibalehetőséget hordoznak magukban, míg a common rail semmivel sem bonyolultabb, mint pl egy Motronic.
GTPeti2008-03-10 17:45:52 // 7773
Errefelé nincs Tesco. Amúgy Mo-n sem ott szoktam tankolni.

A kérdésem a tapasztalatokra irányult.
Charlie 1662008-03-10 17:22:22 // 7772
Megint emelik a gázolaj árát honaptól.
Jártam jobbra balra az országban, 5 ft és 15 ft mindenfata különbség megtalálható már kutaktól és cégtől függően, de az valószínüleg kimondhatjuk, hogy átlagban már kb 10 forinttal drágábba gázolaj.
Holnaptól megint + 5 ft, így az átlagár 314 ft körül lesz.
A benzint (most ) nem emelik,.

(Jelzem az Brent olaj átlagára ma reggel megint csúcsot döntött, ma épp a 107,5 USD határt lépett át)

Ebből kifolyólag jutott eszembe ez a téma, amit akár itt ki is beszélgetnetnénk.
1; Egyrészt szerintetek mi az oka annak, hogy enyire megbillent a gázolaj ára és tartósan több mint a benzin.
2; Ha hasonlítunk egy 6-7 L fogyasztású dízelt, és egy 8-9 L fogyasztású benzinest, lassan az üzemanyag költségek egálba kerülnek. Figyelembe véve az esetleges szervízktg-eket, hosszú távon mit érdmesebb venni, dízel van benzin?

Akkor írom először az én gondolataimat:
1; Ha jól tudom, a gázolaj a lepárlás egyik mellékterméke. Anno azért volt olcsó mert a benzingyártás közben ez is keletkezett, és azt is el kellett adni. Manapság viszont annyira megnőtt a dízelautók száma, hogy most lassacskán Európában több gázolaj kell mint benzin, amit a dízelek számának rohanos növekedése okoz. Így fordulhatott meg a libikóka.
A dollár gyengesége szvsz nem számít, mert az a nyersanyagárát tükrözi, és amitt együtt mozogna a benzin és gázolaj ára. Viszont mivel manapság Inkább külön külön emelgetik az árat, én inkább azt sejtem hogy itt a feldogozás a bökkenő.

2; MIvel a lepárlás nem könnyen változtatható, és az emberekből a "dízel az olcsóbb" tudatot nehéz kiölni, így én azt várom hogy most kb 5-6 évig még a dízel lesz a drágább, ergo komolyan gondolkodom hogy az új vas megint benzines legyen.

És a legfontosabb, a megszállott tulajok helyett már most beírom azokat a standardválaszokat, amik fix hogy jönnének :):):)
tehát:
A; csakadííízel, nyomaték rulez.....
B; Az autó üzemanyaga a benzin, a gázolaj a haszongépjárműveké..
C A szervízktg fontos, de az enyémnek amióta nálam van, semmi baja nem vót...
D, Stb stb .....

Így már az elfogult válaszokon is túlvagyunk, kiváncsian várom az érdemi véleményeket
Robi2008-03-10 17:13:02 // 7771
Ígérgetni nagyon tudnak... Pár éve is pont itt tartottunk: ígéret. :(
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-10 16:52:56 // 7770
nem csak az offos verdámmal anno ott tankoltam s a pech lámpa mindig sárgán virágzott, mint a tök :))
de ezzel nem voltam egyedül....
kérdésedből ítélve Te ott tankolsz?
GTPeti2008-03-10 16:46:44 // 7769
Az amúgy "bizonyított", hogy a Tesco nafta rosszabb?
Wickey2008-03-10 16:35:39 // 7768
Kell.

Küldj több infot. Kollega most akar autót, békés fajta, nem is akar igazából 2.4-est, de már féligmeddig meggyőztem.
GTPeti2008-03-10 16:27:11 // 7767
Na végre! :)
BambiSW2008-03-10 16:22:50 // 7765
Azt hiszem a V6 dieselre már nem kell sokat várni :
http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.03.10.&345540
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-10 16:17:47 // 7764
20e km-ként elég cserélni a gázolajszűrőt...ha csak nem a tacskó kúton tankolsz:)
Don Gombóc2008-03-10 16:16:27 // 7763
Itt a nagy dízel Alfa. GEORGE kedvence. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-10 16:15:55 // 7762
szép is egy 2,4-től:))
Adrián2008-03-10 16:15:23 // 7761
Jut eszembe 953 Km-t mentem most 1 tankal a 2.4 -20V vel! :) Jó sok autópálya volt benne de ott azért 130 alá nem ment a mutató! ;) Nagyon büszke vagyok rá ez idáig a rekordja:)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-10 16:07:50 // 7760
a nem-et nem tudom miért írtam :))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-10 16:07:22 // 7759
98-as nem 2,4JTD 1 milláért van ha valakit érdekel...
Adrián2008-03-10 16:07:04 // 7758
Hasonlóképpen teszek én is max 15 ezernél olajcserével együtt igazából nem egy nagy összeg és ki tudja mit tankolunk!
Pont tegnap beszéltem 1 sráccal akinek 0 km korától van dízel Peugeot ja csak ő használja és mindig kúton tankol és 4 napja megállt az autója! Azt mondja az üzema. ellátó rendszert átnézték és száraz volt !Kiderült hogy a tartályból nem jön át a cucc ! Tank le állítólag ami dzsuva a szivattyún meg a tankban volt az nem gyenge! Asszem 180 körül van a kocsiban! Gondolom ez nem általános de meglepett! Engem kérdezett hogy hasonló estről tudok-e vagy velem előrordult-e!
Hát mondom beba...na ha előrordulna mert akkor megyek molotov k. csinálni !;)
Cgo2008-03-10 15:35:17 // 7757
en minden 10000 utan olajat es olajszurot cserelek es minden 20000 utan gazolajszurot, levegoszurot, pollenszurot.
GEORGE2008-03-10 15:24:42 // 7756
Én 15 ezrenként kiszokom cserélni.......hogy kell-e vagy sem nem tudom.....én kicserélem.
GTPeti2008-03-10 15:12:53 // 7755
Komolyra fordítva én 50-60ekm-nél vszínüleg cserélni fogom. Tehát a köv. vmszíjcserekor.
GTPeti2008-03-10 15:11:37 // 7754
Szerintem teleholdkor. ;)
Kovi2008-03-10 15:10:49 // 7753
Hello traktorosok.
Ki mikor cserél gázolajszüröt??
Vagy inkább mikor lenne ildomos cserélni a jtdm-ben?
Km vagy év függö vagy évente mindig??
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak