naaz sehool..:)
adjak angol magyar szótár linket is?:)))))
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Átok79146TD2008-11-26 20:02:10 // 9502
Laurent2008-11-26 19:58:59 // 9501
És hol a magyar rész? :-)
Átok79146TD2008-11-26 19:50:56 // 9500
http://forum.alfa145.com/index.php?showtopic=1173
itt böngészhetsz..:)
itt böngészhetsz..:)
Átok79146TD2008-11-26 19:41:32 // 9499
passzolom sajna...:(((
Laurent2008-11-26 19:39:47 // 9498
Átok79146TD2008-11-26 19:38:56 // 9497
sok kütyü sok baj..:)))))
Laurent2008-11-26 19:37:23 // 9496
Azt tudom, de kifejezetten mondta, hogy valami neki sem volt már meg, valami kütyü. Ezekkel a kütyükkel sok baj van.
Átok79146TD2008-11-26 19:36:29 // 9495
ha az egr-t kötötte le az nem gond...:)))
Laurent2008-11-26 19:34:50 // 9494
Hát megpróbálom felhívni majd az autó volt gazdáját és megkérdezni, hogy mi az a bigyó ami hiányzik szerinte.
Átok79146TD2008-11-26 19:30:26 // 9493
ezen én nem látok semmit...
Laurent2008-11-26 19:26:21 // 9491
Átok79146TD2008-11-26 19:18:49 // 9489
Az elsőképkockán lévő kütyüről van szó asszem..:)
Laurent2008-11-26 19:18:22 // 9488
Köszi a képet. Már tanácstalanságomban megkérdeztem, hogy mennyi lenne egy bontott motor is. Amúgy a kompressziók értéke sztem jó, mert az 1.9 TDn-ek 19.2 a gyári valami autószerelő könyv szerint.
Laurent2008-11-26 19:13:33 // 9486
Illetve amit mondasz az adagló alján, az külön kimérhető, hogy jó-e, vagy csak az adagolóval együtt lehet megnézni padon.
Laurent2008-11-26 19:08:02 // 9485
Az izzítást is megnézték, az is jó. A másik két dolgot megnézetem holnap. Az adagoló alján lévő bigyónak van valami konkrét neve?
Átok79146TD2008-11-26 19:03:58 // 9484
hello....
egykét tipp.....
az izzításod is megvan???
ezt úgy tudod megnézni hogy fogsz egy lakatfogót és ráteszed az izzítógyertyák sínjére..
ha van áramfelvétel akkor van izzítás....
a másik ha ez oké....
az adagoló alsó részén van egy szerkezet ami a hidegindításért felel..ez is elromolhat...
de még az előtöltésed is elmehetett.....
egyenlőre ennyi de még gondolkodom rajta...
egykét tipp.....
az izzításod is megvan???
ezt úgy tudod megnézni hogy fogsz egy lakatfogót és ráteszed az izzítógyertyák sínjére..
ha van áramfelvétel akkor van izzítás....
a másik ha ez oké....
az adagoló alsó részén van egy szerkezet ami a hidegindításért felel..ez is elromolhat...
de még az előtöltésed is elmehetett.....
egyenlőre ennyi de még gondolkodom rajta...
GTPeti2008-11-26 18:35:56 // 9483
Mondjuk az, hogy egy comp gyorsabban v. lassabban frissít nem függ feltétlenül össze a CAN busszal. (Ahogy az izzóvisszajelzés sem. Ezt a tyuning-boltok vagy nem tudják, vagy csak a népek miatt árulják így az izzókat...)
Laurent2008-11-26 18:18:30 // 9482
Hello mindenki.
Nagy gondom lenne. Az autó egy 96' Alfa 145 TD. Mostanában, hogy vannak ezek a hidegebb idők nehezebben indul, de ma végérvényesen nem tetszett neki a hideg. 15 percen könyörögtem neki, hogy na ébresztő, aztán nagy nehezen sikerült. Ilyen hideg időben teker teker, aztán egyszer elkapja, de most többször is újra kellett próbálni. Illetve olyan van még, hogy ha beindul, elveszti a fordulatot és leáll. 10 másodpercig 1000-1500 fordulaton kell tartani és akkor megmarad. Amikor beindul, rángat mint a a fene és füstöl. Az izzítógyertyák újak (nem olcsó gagyi), porlasztók jók, kompresszió a 4 részen: 20-20-20,5-17. Nem tudok már mire gondolni, teljesen tanácstalan vagyok.
Ha valakinek lenne valamilyen építő jellegű ötlete, azt nagyon várom.
Nagy gondom lenne. Az autó egy 96' Alfa 145 TD. Mostanában, hogy vannak ezek a hidegebb idők nehezebben indul, de ma végérvényesen nem tetszett neki a hideg. 15 percen könyörögtem neki, hogy na ébresztő, aztán nagy nehezen sikerült. Ilyen hideg időben teker teker, aztán egyszer elkapja, de most többször is újra kellett próbálni. Illetve olyan van még, hogy ha beindul, elveszti a fordulatot és leáll. 10 másodpercig 1000-1500 fordulaton kell tartani és akkor megmarad. Amikor beindul, rángat mint a a fene és füstöl. Az izzítógyertyák újak (nem olcsó gagyi), porlasztók jók, kompresszió a 4 részen: 20-20-20,5-17. Nem tudok már mire gondolni, teljesen tanácstalan vagyok.
Ha valakinek lenne valamilyen építő jellegű ötlete, azt nagyon várom.
kru2008-11-26 14:55:14 // 9481
147-es újabb már, az asszem can-bus-os, a 156 még nem, a faceliftes sem.
a 147-ben van body computer, vagy mindenk hívják, a 156-ban nincs.
múltkor pont gyári examinert nézegettünk és sokkal több cuccot bír leszedni a 147-ről.
gondolom ehhez lehet köze.
a 147-ben van body computer, vagy mindenk hívják, a 156-ban nincs.
múltkor pont gyári examinert nézegettünk és sokkal több cuccot bír leszedni a 147-ről.
gondolom ehhez lehet köze.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-26 14:52:35 // 9480
az előző alfa írt hülyeségeket pl 140-nél 4,8 átlag...
Sporter2008-11-26 14:44:32 // 9479
Enyém is lassú :S + ha motorfékkel megyek akkor is 2 literes fogyasztást ír ki!!!
Piritu - 1.000.0002008-11-26 14:32:05 // 9478
Ha a pillanatnyi fogyasztásra állítod, mennyi időközönként változik a kijelzett érték?
Az enyém egész soká, több másodpercig is eltart míg "észreveszi" hogy pl. leléptem a gázról és nincs fogyasztás. A 147-esem rögtön váltott.
Az enyém egész soká, több másodpercig is eltart míg "észreveszi" hogy pl. leléptem a gázról és nincs fogyasztás. A 147-esem rögtön váltott.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-26 14:22:58 // 9477
na de nekem a valóságban is ennyit eszik amennyit ír :DD
WarbiRunner (Gyuri)2008-11-26 14:06:30 // 9476
Azt nem tudnám eldönteni. Hasznos, de nélküle is megvagyok.
Piritu - 1.000.0002008-11-26 11:01:25 // 9475
ABS-se?
Piritu - 1.000.0002008-11-26 10:59:30 // 9474
Nekem 5,1-5,3-at hoz ki a comp 130-140 rempomattal. (5-600 km-en)
WarbiRunner (Gyuri)2008-11-26 00:20:44 // 9473
Nem. A tempomat nem oldott le, hanem igyekezett visszaállítani a 90-et tiszta erőből. Az ABS meg csak a jobboldalon működött, a baloldali kerekek húztak egy szép egybefüggő csíkot. Így érte el a lassítósziget lassítóbordáját, ami megdobta az autót. Azonnal megpördült, és farral berepült az árokba. csak előbb letakarított néhány táblát a lassítószigetről. Utólag okoskodva, ha lett volna idő a kupplung benyomásra, a fék miatt akkor is valószínűleg megpördül.
GTPeti2008-11-26 00:11:17 // 9472
Az komoly. Teljesen kiiktatódott a fék??
WarbiRunner (Gyuri)2008-11-26 00:05:37 // 9471
Aha jó...apám 1 éves Focusa a tempomat és az ABS együttes hibájából ment árokba 2 hete. 2millás kár. Tényleg fasza dolog, de ezek után nem kéne.
GTPeti2008-11-25 22:25:12 // 9470
Szerintem az autó érzi, hogy nem nehezedik rá, olyan nagy nyomás (vagyis nem Te vezeted :), így lazít kicsit, nem erőlteti meg magát. Ez lehet az oka, egészen biztos. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-25 22:25:08 // 9469
tempomattal 140-re tekerve 6,1 a computer szerint a fogyi, talppal tartósan ugyan ez 5,9...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-25 22:22:37 // 9468
lehet én is csak bebeszélem :DDD
Adrián2008-11-25 22:16:16 // 9467
én még ilyet nem tudtam produkálni!;)
GTPeti2008-11-25 22:10:59 // 9466
Ez tényleg furcsa. :)
A főnökeim A5-jeiben radaros tempomat van. És működik!
A főnökeim A5-jeiben radaros tempomat van. És működik!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-25 22:09:25 // 9465
az a furcsa hogy tempomattal nagyobb a fogyi mint talppal ugyan úgy haladva....
GTPeti2008-11-25 22:05:54 // 9464
A tempomat jó, de szokni kell. Nekem legalábbis furcsa, mikor eszébe jut (a Pug-nak) és gázt ad. (...mert 1 kmh-val pl. lecsökken a seb. hegymenetben.)
Kitt lassíccs! :))
Kitt lassíccs! :))
WarbiRunner (Gyuri)2008-11-25 21:59:42 // 9462
Ehh ezek az okos modern elektronikák :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-25 21:57:16 // 9461
nálam is manuál minden szeretem az irányításom alatt tartani a folyamatokat...kivéve a tempomat az jó dolog
GTPeti2008-11-25 21:56:34 // 9460
Ha 156-nál 10km lenne azonos szakasz és hőm. mellett, összetenném a kezeimet...
Adrián2008-11-25 21:55:14 // 9459
Ez fájn anno én is gondolkoztam rajta az elöző autómnál de a mostaniban van ezért elmaradt de ha bármikor úgy hozná az élet gondolkodás nélkül belevágnám!
WarbiRunner (Gyuri)2008-11-25 21:53:33 // 9458
Nemár.. 10km? Akkor a 146-ban még ezeket jól eltelálták, nekem 7-8km alatt melegszik be 90 fokra, kb. mire beérünk a belvárosba. Első néhány km után már érezhetően fűt, a végefelé meg szaunát lehet már csinálni vele, ha 22-ről feljebb tekerem a beállítógombot. Az elektromos fűtés is jó, mert a hőfok mutató még sehol sincs, de rendesen meleget fúj. A klímám meg így 8 évesen is szépen működik, csak fel kellett tölteni, és pollenszűrőt cserélni. Nem az a mélyfagyasztó, kicsit lassú, de teljesen kellemes, nekem ennyi elég. A szellőzéssel egy bajom van, könnyen párásodik még pollenszűrő nélkül is, de olyankor klímával kiszárítom, vagy rátolom a defrostot. Na olyankor qva meleg tud lenni :-))
GTPeti2008-11-25 21:51:41 // 9457
Én nem szeretem az aut. módot, mert a cél érdekében max-ra teszi a ventit. Inkább türelmes vagyok, csak ne legyen tornádó az autóban. :))
Adrián2008-11-25 21:47:25 // 9456
Ez igaz beszéd! Nekem nem engedi a párásodás érzékelő! Ahogy pára van a szélvédőn bekapcsolja a K.kompresszort(kint 2-3 'C ig) és variál a befúvás poziciójával meg a venti sebességgel amig le nem küldi a párát aztán visszaáll !Mindezt teszi menet közben télen nyáron külső beavatkozás nélkül(nyáron ha modjuk nagy melegben belhajtasz 1 nagy zuhiba) Jól végzi a dolgát de talán 1 hibája van amit pont ma vettem észre ha még az utastér nem érte el a beáll hőm. és alkalmanként belső lev. keringtetésre vált a cél érdekében akkor hajlamos visszapárásodni (általában ilyenkor több utas is van) ! Na ilyenkor szoktam én manuálba beavatkozni és kinyomom a belső lev keringt. Ha egyedül vagyok ez szinte soha nem jelenkezik! Biztos a kipárolgás!
pe-Ti2008-11-25 21:43:45 // 9455
Üdv!
Én most ennek a beszerelésével próbálok védekezni a hideg reggelek ellen, sztem nagyban növeli a komfortérzetet! A beszerelést ma kezdtük: a villanyszerelő haverom kiépíti a vezetékeket, kapcsolókat, reléket.....stb az üléseket elvittem a kárpitoshoz, hogy szakosan bekerüljenek a fűtőbetétek a huzat alá!
Én most ennek a beszerelésével próbálok védekezni a hideg reggelek ellen, sztem nagyban növeli a komfortérzetet! A beszerelést ma kezdtük: a villanyszerelő haverom kiépíti a vezetékeket, kapcsolókat, reléket.....stb az üléseket elvittem a kárpitoshoz, hogy szakosan bekerüljenek a fűtőbetétek a huzat alá!
kru2008-11-25 20:46:49 // 9454
Szerintem egy csomó személyautóban a user megnyugtatása végett a hőfokjelző nem azt jelzi, vagy nem tudom. de kicsit fura, hogy offos autókon soha a büdös életben meg nem mozdul a hőfokjelző, ha bemelegedett. odaszögezik és kész. a 2.4 20V-n, főleg ilyenkor télen, állandóan mocorog. ha autópályán gurulok lefelé motorfékkel, akkor lemegy egészen a 80 foknak megfelelő, számozatlan osztásig, ha kicsit kergetem, akkor feljebb mászik 84-85-re, stb.
De ezt már annyiszor tárgyaltuk.
Bizonyára megvan a magyarázata, hogy miért van így. lehet, hogy máshová van bekötve a gomba vagy mittudomén.
De ezt már annyiszor tárgyaltuk.
Bizonyára megvan a magyarázata, hogy miért van így. lehet, hogy máshová van bekötve a gomba vagy mittudomén.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-25 20:46:29 // 9453
de mivel a benzinesben is ua az óra van csak nem fognak külön gyártani a dieselbe...