Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-25 20:45:29 // 9452
1,6-ot könnyebb felmelegíteni mint az 1,9-et..
GTPeti2008-11-25 20:44:31 // 9451
A Pug óráján asszem még számozás is van. És 90 van ráírva. :) De tulképpen mind1, hogy 80 v. 90. Hamar eléri és kész.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-25 20:42:08 // 9450
a 90 fokhoz képest :)
ALFI1562008-11-25 20:25:00 // 9448
Mondjuk tudni kell azt is,hogy a klimát legalább 2 hetente be kell kapcsolni legalább 10 percre.Át kell járatni mert a gumitömítések kiszáradnak,kirepednek és elillan a gáz.Van olyan aki szeptembertől-júniusig nem is használja.Így persze,hogy elmegy.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-25 20:21:13 // 9447
azért mert ha jól emléxem a francia dieselek hideg dieselek az a 90 fok csak 80....
GTPeti2008-11-25 20:20:44 // 9446
A szerelőm szerint ipari hulladék a klíma minden személyautóban. (Tönkremegy, kilukad, ereszt, stb...)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-25 20:17:13 // 9445
sajnos egy újabb fos technika az alfában mind a fűtés no meg a klíma is :((( akármelyik offos 3 millás autóban jobb....
GTPeti2008-11-25 20:16:33 // 9444
A Pug amúgy 10km-en belül simán elérte ma reggel a 90 fokot. Utánanézek, mitől lehet ez. (A 156 még javában ébredezett volna.)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-25 20:14:04 // 9443
faternek meg bratyómnak is az a fos döglött oroszlánja van ....de nem fújja a meleget ilyen gyorsan
kru2008-11-25 20:13:17 // 9442
Hát ja, ha nem is 10km, de kell menni vele. Mondjuk az tény, hogy épp szinte megmozdul a vízhőfok és langyos levegő (nem meleg!) jön már. Mondjuk mikor ez van, ott a punto már szinte bemelegedett :)

És régi 2.4 10V, mondjuk 166, abban volt lebutított webasto gázolajkályha, tutira.
Meg a régi 156 2.4-ben is. Nem elektromos, hanem olajos kályha.
GTPeti2008-11-25 20:12:22 // 9441
Én sem hittem el. Jó lehet, hogy volt 30mp is. De sokkal több nem! Holnap megnézem még1x, lehet, hogy csak képzelődtem. :)
GTPeti2008-11-25 20:11:07 // 9440
Ilyen márpedig nincs. :)) A sajátomra kerestem és asszongya lehet benne ilyen 3 izzítógyertyás kütyü. (Ha mégsincs, akkor megvan a köv. projekt...)
A hatását eddig nem nagyon (egyáltalán nem) észleltem.

When the engine is cold, the heater unit cannnot heat the interior properly. This is particularly true of Diesel engines, which heat up more slowly.

These engines may optionally be fitted with a supplementary heater system. This remains active from the moment when the engine is turned on until a certain temperature is reached.

The system takes the form of an additional heater device, located on the heater unit motor coolant delivery line.

This device contains three heater plugs (similar to those used to preheat the combustion chamber).

OPERATION STRATEGY
Heater plug operation is controlled by a special electronic control unit. This controls one, two or three plugs to provide a heating power of 200W, 400W or 600W.

This control logic depends on:

engine coolant outlet temperature;
available electrical power level;
of engine rpm
Coolant outlet temperature is provided by a temperature sensor located on the line carrying coolant to the heater, immediately upstream of the additional heater device. The control system deactivates the heater plugs when engine coolant outlet temperature exceeds 70° C.

The control unit also considers air temperature in the engine bay. This is not recorded by a sensor, but assumed to be the same as coolant temperature upon start-up: deactivation temperature drops from 70° C to 65° C if the assumed air temperature is higher.

The second parameter - available electrical power level - is obtained from battery voltage: if the voltage exceeds 12.8 V, heater plug operation is enabled. One, two or all three heater plugs are activated below this temperature.

This parameter is re-read every 10 seconds to monitor power uptake so that the battery does not go flat.

Engine rpm information is used to prevent the heater plugs operating with the engine off: the enablement level is 660 rpm. for the 4 cylinder engine, it is 530 rpm. for the 5 cylinder engine.

The supply of one, two or three heater plugs is controlled by two relays:

1. level: activated by the first relay;
2. level: activated by the second relay;
3. level: activated by both relays.
A third relay/safety switch cuts off the power supply to the heater plugs if they are not effectively earthed. The metal device containing the spark plugs is connected to the engine earth by a braid. If this connection is cut, the relay cuts off the power supply to the heater plugs.


The additional heater device containing the three heater plugs is located on the pipe carrying coolant to the heater unit. It is secured to the engine bulkhead by a bracket.

The coolant temperature sensor is fitted to the same pipe immediately upstream, i.e. in the direction of the engine thermostat.

The three relays are located near the diesel filter on a special bracket fastened to the engine bulkhead.

The system control unit is located beneath the facia, on the conveyer/distributor unit in both air conditioned and heated versions (next to the existing relay in this case).


Erhard 242 (Pure Energy)2008-11-25 20:05:31 // 9439
sok autóval közlekedtem diesellel is de olyanban még nem ültem ami 10mp után meleget fúj...inkább 10 km...
GTPeti2008-11-25 20:01:47 // 9438
Hmm hmm hmm. Én csak annyit tudok, hogy az OFF 1.6-os dízel Pug is nyomat meleget 10mp-cel az indítás után. Pedig igazi állófűtés abban sem lehet. Úgyhogy beletemetkezem az eLearn-ba...
kru2008-11-25 19:54:56 // 9437
Ja, lehet, hogy a defrost is meglöki?! Majd egyszer megnézem az eLearn-t, mert most már engem is érdekel.
Állóhelyzetben én sem szoktam melegíteni. Az a katalizátor nélküli zőccséges 240D-k meg 300D-k privilégiuma, nem? :D
WarbiRunner (Gyuri)2008-11-25 19:44:23 // 9436
A Manual 3 telejítmény fokozatot írt, most hirtelen nem találtam meg. Mindenesetre nekem 2-3km után már nagyon szépen fűt, automata 22 fokon van, úgy pont jó. Nagy hidegben meg defrosttal pillanatok alatt lenyomatom az ablakokat, aztán nemsokára fűt is. Nem szoktunk sokat fázni, azt a kicsit is csak azért, mert nem melegítem állóhelyben az autót soha.
kru2008-11-25 18:42:35 // 9435
Na én is erre gondoltam/utaltam merülőforraló néven. Abban a körben van, ami az utastéri radiátoron át folyik. De asszem kétfokozatú (illetve a harmadik a kikapcsolt állapot).
Egyébként ma teszteltem, annyira hamar nem fúj meleget, mint a punto, de nem volt annyira vészes. Gondolom a külső hőmérséklet is befolyásolja.
WarbiRunner (Gyuri)2008-11-25 13:48:55 // 9434
Motor melegítésre nincs, de utastérfűtésre van még a 146-ban is egy 3 fokozatú fűtőbetét. Legalábbis a manual szerint.
kru2008-11-24 23:22:28 // 9433
Az mondjuk lehet... bármi lehet. Korábban kutattam eleget az eLearn-t, de most nincs kéznél, meg mindegy is.
Asszem a tűzfalon, középtájt volt a hozzá tartozó két bazi nagy biztosíték.
GTPeti2008-11-24 23:13:06 // 9432
Az enyém Belgiumból jött, matattam eleget a motorterében, de semmi ilyet nem találtam. (Vagy szegény Belgák számára butították le. :))
kru2008-11-24 23:11:19 // 9431
Mondom, lehet h van, mert az enyémben kell, hogy legyen, de konkrétan szart sem jelent. :))) Vagy lehet, hogy a magyar piacra készültekből kispórolták. :)
GTPeti2008-11-24 23:08:21 // 9430
Köszönöm. Úgy nézem, ilyen csőátmérő esetén lenne mit barkácsolni.


Az 1.9 JTD-nek semmilyen kieg. fűtése nincs. (Max. a kipuf.gáz "hűtője" az EGR előtt, ami talán vmit segít a felmelegítésben.)
kru2008-11-24 23:04:27 // 9429
Úgy tudom, régi 2.4 10V JTD-kben volt lebutított webasto.
Vezérlőegységet is lehetett hozzá könnyen kötni.
De alapból sima kiegészítő fűtés volt, ami gázolajat égetett a saját égéstérben.

A 20V-knél ezt kispórolták. Helyette valami elektromos kiegészítő fűtés lett, ami gyak. lófaszt sem ér. (Gondolom egy 12V-os merülőforraló :)))

Az 1.9-esekkel nem tudom mi az ábra. Asszem ott semmi sem volt, vagy lehet, hgy ott is az elektromos frinc-franc.
GTPeti2008-11-24 21:24:46 // 9427
Tennél be róla 1 képet? Thx.
Selmak2008-11-24 20:20:07 // 9426
Nekem van egy a garázs polcán.
pe-Ti2008-11-24 19:05:02 // 9425
pe-Ti2008-11-24 18:53:43 // 9424
Üdv!
Láttam párat igaz azok öreg vasakba voltak beszerelve (Ifa, 123 merci, ford, golf...stb) azt tudom, hogy nem mindegy hova kerül a vízkörbe mert "termoszifonos" elven működik és ha nincs jó helyen akkor nem cirkulál a víz ha viszont jó akkor attól függ milyen teljesítményű képes a 6-8 liter hűtővizet 40 fokon tartani!
GTPeti2008-11-24 18:25:33 // 9423
Te ismered közelebről a konnektoros cuccot?
pe-Ti2008-11-24 18:23:22 // 9422
Hali!
Melyikre gondolsz a 220-as vízmelegítőre vagy az állófűtésre? Az előbbi egyszerű csak bedugod a konnektorba és kb. 40 fokon tartja a hűtővizet, ősrégi megoldás, viszont nagyon precízen kell beszerelni a vízkörbe különben sz@rt sem ér! Az állófűtés sokkal komolyabb cucc én tavasszal kértem árajánlatot egy "gázolajos" Webasto gyártmányú szettre olyanra ami szabályozza az utastér ill. a motor felmelegítését is de az olyan 250-300 ezer körül mozog beszerelve viszont van hozzá távirányító programozni lehet ezer féleképpen ja és 6-7 deci gázolajat fogyaszt óránként!
GTPeti2008-11-24 18:10:25 // 9421
Remek a kérdés.

Bár nem tudom, melyik fajtára gondolsz. A "lebutított" (vagy teljes) állófűtésre, a 230-as "vízforralóra", vagy az "izzítógyertyákra" a vízkörben. Az 1b-ről álmodom... a 2.-on gondolkodom, mivel van judo a garázsban. (Nr. 2-őt régebben lehetett a Bárdinál kapni.)
janrob2008-11-24 16:25:06 // 9420
Hali,
Van valakinek MOTOR ELŐMELEGíTŐJE, és ha van akkor jó-e?
Selmak2008-11-24 10:24:14 // 9419
Ha eltömődött volna azt érzékeled, mert IFA-t megszégyenítően kormol olyankor.
Selmak2008-11-24 10:22:54 // 9418
Torlónyomás mindegyik JTD érzékel, a MAP szenzor alapján, az EGR-t állapotát viszont csak fejletebb verziók tudják lekérdezni. Az enyémen az most is ECU azt hiszi hogy nyitja az EGRt oszt mégse.
kru2008-11-24 10:13:55 // 9417
Mi is legutóbb néztük, nem volt semmi. Mondjuk mostanában nem városozunk nagyon, a turbó levegő csöveit is cseréltem, így kap elég levegőt a motor, gondolom szebben ég, de valószínű a kevés város a lényegesebb ok.
GEORGE2008-11-24 09:14:07 // 9416
A múlthéten szétkaptuk ferkó haverral ezt a híres EGR-t, sokan mondták, hogy így meg úgy el volt tömödve.
Meglepetés erejével hatott a "tiszta" EGR és a hozzá vezető cső.
Max 1mm lerakódás volt a legvastagabb....
kru2008-11-24 07:44:26 // 9415
Jaja, akkor a még újabbaknál van amit én mondtam, gondolom a 16V/20V-k. Folyton faragtak ezen a hülye EGR-en valamit.
Seriff2008-11-24 00:30:43 // 9414
Gyász.
GTPeti2008-11-24 00:11:43 // 9413
Látom nem olvasod a zindexet. :))
Seriff2008-11-24 00:10:28 // 9412
He?:D
GTPeti2008-11-24 00:07:58 // 9411
Ááá nem baj, aki visszaolvas "sikeres ember nem lehet". :))))
Seriff2008-11-24 00:07:14 // 9410
Az lehet, nem olvastam ám vissza :D Sorry
GTPeti2008-11-24 00:05:13 // 9409
Az "ott lefalazás" a 115 lovasra vonatkozott. Akkor most mivan??
GTPeti2008-11-24 00:03:37 // 9408
Erre az upgrade-re én is gondoltam már. Csak akkor már egyből kuplung renew, szóval $$..
Seriff2008-11-24 00:03:09 // 9407
Gondolom a 105 lovasra kíváncsi, vazze:D
GTPeti2008-11-24 00:00:28 // 9406
Ha a 115 lovas JTD-ről beszélünk (937A2000), akkor plíz GOTO 9399, 9400.
WarbiRunner (Gyuri)2008-11-23 23:43:17 // 9405
Nemtom, hírdettek itt egyet 40-ért, szerintem sima JTD-é. Ha könnyen bemegy, nem sok érte.
kru2008-11-23 23:26:53 // 9404
Nem akar senki akkor karácsonyra egy SW 20V-t?
Ezért van itt recesszió és válság, kérem. Nem akarnak költeni és vásárolni az emberek. Pörgessük a gazdaságot :D

(Komolyra fordítva, ha mindenáron el kellene adnom, felraknám a hasznaltauto.hu-ra, vagy betolnám egy nepperhez. Csak egy fokkal komolyabban eljátszottam a gondolattal, de azt látom, ez nem így megy.)

Ja, bocsánat az off-topikért.

De talán meglesznek azok az áttételek is :)
kru2008-11-23 23:17:52 // 9403
Melyiket? :)
Sima jtd?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak