Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-20 16:05:46 // 1417
Ha meg úgy nézzük, ugyanúgy 3 óra alatt ért fel vele Debrecenből a gyors XD Persze egy gőzgép hatásfoka nincs 10%, ehhez képest a villamos vontatás erőművestől, mindenestől is sokkal hatékonyabb, szóval ott az előrelépés drasztikus volt. A villany autózással viszont egyelőre pont ez az egyik bibi, az össz "rendszer" hatásfok még nem egyértelműen javul. Majd megoldódik ez is biztosan. A magas ár is nyilván megoldódik, amint pár technológia a háttérben hajlandó lesz olcsóbb lenni. Ahhoz pedig fejlesztés (= baromi sok pénz), és növekvő eladások kellenek, vagyis sok ember aki hajlandó divatból megvenni. Szóval lehet hogy mégsem oldódik meg XD Ki tudja?
tdemeter2019-09-20 15:34:56 // 1416
Szerintem ez tök normál,a gőzmozdonyt is csak az öregek sírták vissza, amikor a villanyt bevezették. Annak is a romantikáját, ami mai napig megvan, mindenki szívesen csodál meg egy olyat, de senki sem vágyik arra, hogy holnaptól csak gőzzel hajtott vonatok menjenek, mert lassúak, büdösek, ha így nézzük.
RomeoOne2019-09-20 15:17:21 // 1415
Egyre jobban látom azt, hogy be fog. Rengeteg pénzt pakolnak bele, gyorsan fejlődik, ha tartják az ütemet, akkor egyre több felhasználási körben képesek alternatíva lenni a belső égésű motoroknak. Nyilván sosem lesz olyan hosszú autópályázásokra, mint egy dízel, de ha csak ennyi hibája marad, akkor a nem sok mindenkinek lesz visszatartó erő.
És az emberek ezt kapcsolták össze fejben a környezetvédelemmel. Ez a tiszta közlekedés. A belsőégésűnek meg rossz a marketingje. Azt őskövületnek látják a mai fiatalok. És a tényeknél sokkal többet számítanak a kialakított képek. Ezt én jól ismerem a nukleáris ipar képviselőjeként. Meg tudnánk menteni a kibaszott bolygót a CO2-től, de a mi megoldásunk nem kell, hiába tudjuk számszerűsíteni, hogy sokkal jobbak vagyunk, mint bármi más, az embereket nem érdekli. Ugyanez van itt is, a villany menő, a benzines/dízel meg cink. És ez fogyasztói társadalom, azt veszik, ami menő. Az előbbit fogják venni, ha sikerül az árát lejjebb szorítani. Bár az Apple a példa rá, hogy még arra sem feltétlenül van szükség.
És amikor már egy Mercedes is emögé áll be teljes mellszélességgel... Ha megnézed ez nem egy-egy példa, hanem tendencia. Erre mondtam a múltkor, hogy az FCA nem nevető harmadik lesz, hanem kimarad.
És az emberek ezt kapcsolták össze fejben a környezetvédelemmel. Ez a tiszta közlekedés. A belsőégésűnek meg rossz a marketingje. Azt őskövületnek látják a mai fiatalok. És a tényeknél sokkal többet számítanak a kialakított képek. Ezt én jól ismerem a nukleáris ipar képviselőjeként. Meg tudnánk menteni a kibaszott bolygót a CO2-től, de a mi megoldásunk nem kell, hiába tudjuk számszerűsíteni, hogy sokkal jobbak vagyunk, mint bármi más, az embereket nem érdekli. Ugyanez van itt is, a villany menő, a benzines/dízel meg cink. És ez fogyasztói társadalom, azt veszik, ami menő. Az előbbit fogják venni, ha sikerül az árát lejjebb szorítani. Bár az Apple a példa rá, hogy még arra sem feltétlenül van szükség.
És amikor már egy Mercedes is emögé áll be teljes mellszélességgel... Ha megnézed ez nem egy-egy példa, hanem tendencia. Erre mondtam a múltkor, hogy az FCA nem nevető harmadik lesz, hanem kimarad.
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-20 14:41:11 // 1414
Tehát egyelőre nem.. aztán ki tudja. Most villany buzéria van éppen, egyre inkább azt latom, hogy semmiféle műszaki meggondolás (pláne környezetvédelmi) nincs emögött. Több iparágnak ez jelenti a kiutat, erre még vannak nagy lóvék, szóval mindneki, aki tud valahogy az elektromos autózással kapcsolatos dolgok felé fejleszt. De hogy ez valójában mennyire jön be, még kétesélyes. Egy évtizeden belül kiderül :-)
RomeoOne2019-09-20 12:17:21 // 1413
Kazes☻2019-09-18 20:30:24 // 1412
De inkább vesz az ember egy kis MiTo-t fele annyiért.. :)
Kazes☻2019-09-18 20:22:45 // 1411
Na, azt pont én is néztem asszonkámnak... egész klafi. :)
RomeoOne2019-09-18 20:15:12 // 1410
Azért egy Fiat 500e-vel együtt tudnék élni, munkába járósnak.
Kazes☻2019-09-18 18:57:59 // 1409
Gondoltam erre a válaszra... de hát itt is szinte mindenki azzal kezdi, hogy start/stop kikapcs... ótomata meg nem mindenből van... meg mindegy is, szerencsére nem sűrűn megyek arra és elektronyos sem kell drágáért. ;)
RomeoOne2019-09-18 17:03:25 // 1408
nem pöfög egy helyben -> Start/stop
nem kell tornázni a kuplungon stb. -> automata
Problem solved :)
nem kell tornázni a kuplungon stb. -> automata
Problem solved :)
Kazes☻2019-09-18 17:01:15 // 1407
Szvsz ez hülyeség is, kár is vele foglalkozni... Viszont, ma kb. végigjártam Budát, rakparton végig araszolva és hasonló finomságok, pl. Bécsi út... no, erre,-odavaló az elektronyos... nem pöfög egy helyben, nem kell tornázni a kuplungon stb. osztjónapot! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-18 16:12:08 // 1406
Miért lenne durva? Csak világosan mutatja, mennyivel gyorsabban lehet villamos hajtásláncot és köré autót epíteni, mint belsőégésűt. Ez a ki rak nagyobb és több mosógép motort az akupakkok elé/mögé című verseny. :-) A villanymotor teljesítménysűrűsége nagy, és igazából egy jól megtervezett motorból könnyen előáll erősebb és mégerősebb valtozat anélkül, hogy drasztikusan növelné a tömeget. Az akku a nehéz, tehát a jó (egy körös) versenyautó kicsit kevesebb akku, baszom erős motor kombinációjából elő is áll :-)
Az egész villanyautózás műszakilag egy faék a belsőégésűekhez képest. Nagyon azért nem nézem le, mert sok okos mérnök dolgozik pár százalék hatásfokok, még jobb túlterhelhetőség stb összekaparásán, de na.. Ebben én már nem látom a szépséget.
Az egész villanyautózás műszakilag egy faék a belsőégésűekhez képest. Nagyon azért nem nézem le, mert sok okos mérnök dolgozik pár százalék hatásfokok, még jobb túlterhelhetőség stb összekaparásán, de na.. Ebben én már nem látom a szépséget.
RomeoOne2019-09-18 15:09:22 // 1405
Ehhez még hozzátenném, amit egy kommentben találtam a vonatkozó TC cikk alatt:
"Then, nobody knows what model specification exactly is currently running on the Ring. Yes, on the outside it is a Model S. On the badge it is a P100D+. On the speculation it is a dev car for a so-called "Plaid" version.
All I can say is that HRE wheels, semi-slick tyres, massive carbon ceramic Big Brake Kit, and a DIY-wing don't sound stock to me. Apparently the car is also running a full KW suspension. On one of the pictures you can also see the duct tape "door handle" which may suggest the original mechanism has been removed for weight saving and what else not? And obviously God knows what actual power output the car is running.
Now, if these mods will end up on the actual production vehicle is one and cool thing. But those fancy extras cannot go in the books as "minor safety equipment for the Nürburgring", like usually is being done with the cage and bucket seats.
I hope that there will be a full mod list reveal of the record car and the actual production version.
But if it beats the Taycan's time and it is legit, I will be only more excited for the Taycan MR by Manthey-Racing."
"Then, nobody knows what model specification exactly is currently running on the Ring. Yes, on the outside it is a Model S. On the badge it is a P100D+. On the speculation it is a dev car for a so-called "Plaid" version.
All I can say is that HRE wheels, semi-slick tyres, massive carbon ceramic Big Brake Kit, and a DIY-wing don't sound stock to me. Apparently the car is also running a full KW suspension. On one of the pictures you can also see the duct tape "door handle" which may suggest the original mechanism has been removed for weight saving and what else not? And obviously God knows what actual power output the car is running.
Now, if these mods will end up on the actual production vehicle is one and cool thing. But those fancy extras cannot go in the books as "minor safety equipment for the Nürburgring", like usually is being done with the cage and bucket seats.
I hope that there will be a full mod list reveal of the record car and the actual production version.
But if it beats the Taycan's time and it is legit, I will be only more excited for the Taycan MR by Manthey-Racing."
RomeoOne2019-09-18 14:41:24 // 1404
Érdekes kérdés ez, hogy mit mihez lehet mérni. Mert ez a kocsi tényleg messze van mindentől, ami széria. Persze lehet, hogy ez a hajtás lesz benne később az új Model S-ben, de ez így nagyon át van alakítva. A Porsche azért majdnem a szériát rakta oda a pályára. És a múltkor rosszul mondtam, a Taycan Turbot futtatták körbe és nem a Turbo S-t, szóval a "csak" 150 ezer €-s változatot, nem az erősebbet. Tehát nekik is van még ott jobb köridejük is.
Persze azért így is durva lenne, ha egy 10 éves cég lerakna egy olyan, nem sportautónak tervezett, de átalakított autót, ami 7:20 körül megy a Nürburgring-en és megveri a 100 éves céget, aki sport meg versenyautókat csinál.
Én már csak azt mondom, inkább hátra kell dőlni és nézni mi lesz.
Persze azért így is durva lenne, ha egy 10 éves cég lerakna egy olyan, nem sportautónak tervezett, de átalakított autót, ami 7:20 körül megy a Nürburgring-en és megveri a 100 éves céget, aki sport meg versenyautókat csinál.
Én már csak azt mondom, inkább hátra kell dőlni és nézni mi lesz.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-18 12:33:09 // 1403
minek lenne, a kutya nem venné meg 30-40 milláért és még lassabb is lenne, mint a V6TB ... visszafelé nem lépnek :DDD
Stef2019-09-18 12:30:14 // 1402
Van elektromos QV is már?! Nem is hallottam még róla...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-18 12:09:15 // 1401
és az a vicc, hogy a Porsche nem tudja még a QV idejét sem ellenben sokkal drágább...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-18 12:04:27 // 1400
jah kivett hátsó ülésekkel, módosított futóművel, fékekkel, vezérlővel stb az év vicce :DDDDD ez a kávé lefőtt nekik, a széria autójuk sehol sincs ...
Liquid2019-09-18 11:36:51 // 1399
Apppám ez komoly :)
Nem bírtam végigolvasni, de a kommentek között is vannak ám gyöngyszemek :D
"..Összegezve: Nem indítom be a hideg motort, nem sokáig megyek maximális sebességgel, és ezt a módszert használom."
Nem bírtam végigolvasni, de a kommentek között is vannak ám gyöngyszemek :D
"..Összegezve: Nem indítom be a hideg motort, nem sokáig megyek maximális sebességgel, és ezt a módszert használom."
Stef2019-09-18 09:39:15 // 1398
Na, úgy tűnik ez a menet még nincs lejátszva. Egy mai hír szerint (https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/tesla-model-s-vs-porsche-taycan-nordschleife-nuerburgring-rekord-rundenzeit-elektroauto/?shop_return=1568712509272) a Tesla kézi stopperes mérés alapján 19 másodpercet vert a Porsche Taycan idejére. Persze ez nem hiteles mérés, de hozzá kell tenni hogy a Taycan-e sem volt az, mivel a köridejéről a ring hivatalosan "nem tud semmit".
Szóval most már tényleg kiváncsi vagyok mi az igazság...
Szóval most már tényleg kiváncsi vagyok mi az igazság...
ZoliNix2019-09-16 23:36:19 // 1397
Zsolt1552019-09-16 23:18:04 // 1396
Többek között én (is) kiváncsi voltam/vagyok a villanyautós tapasztalatokra. Szerintem amit Stef ír, azt nem kell(-ene) törölni.
:-)))
:-)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-16 17:16:55 // 1395
Semmi baj nincs ezzel, a kínaiak majd mindet összelopják aztán csak figyelünk.. :-)
Nekem meg csak jól jön ez a villanyozás amúgy, távolról nekem is van némi közöm a bizniszhez :-) Szóval hajrá tesla, hajrá Kína, kell a lóvé Giulia-ra XD
Nekem meg csak jól jön ez a villanyozás amúgy, távolról nekem is van némi közöm a bizniszhez :-) Szóval hajrá tesla, hajrá Kína, kell a lóvé Giulia-ra XD
RomeoOne2019-09-16 15:41:15 // 1394
Inkább azt szokták mondani, hogy "Понятно!" :D
Kazes☻2019-09-16 15:39:45 // 1393
De a ZPM jobb, mert az még kisebb pakskettő! :D
Kócosw2019-09-16 15:32:11 // 1392
nemcsak ezen mulik. Van némi közöm ehhez a bizniszhez es hallottam egyet smast. Az egyes gyartok nem fogjak a know how t a masiknak atadni. Ez itt a baki...
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-16 15:24:28 // 1391
Áhh... Я понимаю :-D
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-16 15:21:15 // 1390
Megnéztem... Amíg ment a duma az elején, igazából a Quattroporte-t néztem a háttérben XD Kéne... a gusztustalanul pazarló divatjamúlt hangos v8 szívó motorjával együtt :-) A légszűrőjén keresztül mekkora mennyiségű városi levegőt tisztít már meg egy jól irányzott padlógázzal? XD
Az egy éves gyermekem autót lát és berreg. Nem vinnyog. Én ehhez tartom magam :-)
Az egy éves gyermekem autót lát és berreg. Nem vinnyog. Én ehhez tartom magam :-)
RomeoOne2019-09-15 21:49:34 // 1389
A naquadah izé az az urán. A generátor a paks2 :DDDD
Kazes☻2019-09-15 21:46:59 // 1388
Jaja... csak nem akkora! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-15 21:44:13 // 1387
Nem igazán ismerem a stargate-et. De az elsőre rájöttem mi. Az a nadaquaaduuah izé az más néven Paks 2. A szócikk alapján teljesen egyértelmű XDD
Kazes☻2019-09-15 21:39:31 // 1386
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-15 21:23:20 // 1385
Mármint a hajtásláncon cserélni az utascellát :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-15 21:22:19 // 1384
Egyelőre a gyors csere megoldása is problémás volna. Most úgy spórolnak súlyt, hogy maga az akku pakk merevíti az autót. Azt szinte páncélozni kell biztonsági okokból. Szóval ha kiveszed, akkor hatalmas súlyt kell mozgatni, közben ott áll egy merevítését vesztett autó esetleg telepakolva cuccal, utassal. Az úgy sehogy se jó :-) Nem látom reálisnak az akku cserét. Ennél reálisabb hajtáslánccal együtt pakolgatni az utascellákat. Amihez ugye globálisan egységes platform kéne. Ami meg szintén elég irreális egyelőre :-))
Úgyhogy marad az 500kW-os töltés, azzal már talán egy pisi/cigi szünetnek felfogható idő alatt (
Úgyhogy marad az 500kW-os töltés, azzal már talán egy pisi/cigi szünetnek felfogható idő alatt (
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-15 19:16:55 // 1383
itt is az akkuért megy a harc, életet ment :DDD
klikk...
klikk...
berobbantam2019-09-15 18:57:48 // 1382
Hali.
Az elektromos autózásnak egy élhető variációja van amit lassan 10 éve mondott egy tv műsorban egy kínai akkumlátor gyár igazgatója.Az akkupakkokat szabványosítani kellene és nem az autós hanem egy multi cég tulajdona.A cég tölti és bérbe adja.Te beállsz a lemerült akkuval.Kihúzzák,betolják a töltöttet mész tovább.Az elképzelés életképes.De ki fogja ezt megfinanszírozni?Senki.
Az elektromos autózásnak egy élhető variációja van amit lassan 10 éve mondott egy tv műsorban egy kínai akkumlátor gyár igazgatója.Az akkupakkokat szabványosítani kellene és nem az autós hanem egy multi cég tulajdona.A cég tölti és bérbe adja.Te beállsz a lemerült akkuval.Kihúzzák,betolják a töltöttet mész tovább.Az elképzelés életképes.De ki fogja ezt megfinanszírozni?Senki.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-15 18:29:32 // 1381
én azt bírom, mindenki temeti az EU autógyártókat, hogy pl a Tesla mennyivel előrébb jár... valahogy semennyire ahogy látom... a FCA is nem hiába van csöndben, már rég ott van a fiókban az a pár forgatókönyv, nem kell hülyének nézni az autógyártókat ...
RomeoOne2019-09-15 00:53:32 // 1380
Háhá, ez kurva jó. Széttuningolták a kocsit, de a Porsche-nek valószínűleg a közelébe sem értek... Erre kiírja gyorsan, még mielőtt bármi is kiderülne, hogy hétüléses... Persze, mert biztos nem hajigálták ki az üléseket, amikor bukócsövezték...
Ha valami, hát ez igazán egy Torrente díjas megmozdulás volt. Musk, eriggy...
Ha valami, hát ez igazán egy Torrente díjas megmozdulás volt. Musk, eriggy...
Stef2019-09-14 20:37:03 // 1379
https://hu.motor1.com/news/370620/a-tesla-elismerte-nem-tudjak-felulmulni-a-porsche-taycan-nurburgringi-rekordjat/
RomeoOne2019-09-14 16:19:37 // 1378
Úgy látszik az Amore-s Backstage egymást követő szereplői végül összefutottak. handras Tesla Model 3 Performance.ét teszteli Vályi Pista (nem túl lelkesen):
Speedzone teszt: Tesla Model 3 Performance AWD: Száguldó számítógép
Speedzone teszt: Tesla Model 3 Performance AWD: Száguldó számítógép
Erhard 242 (Pure Energy)2019-09-14 07:11:21 // 1377
Ahogy Te sem veszel kínai autót úgy én sem, hülye példái vannak.. ki érti ezt? :)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-14 00:35:28 // 1376
Honnan vesz egy autógyártó CR rendszert? A Bosch-tól. Fékrendszert? Continental. Váltó integrált hibrid hajtással? ZF. Az autógyártó know-howja a legkevesebb az egész termékben. A mild hibrid is így fog születni ha igaz, a ZF integrált váltóját felpattintják az 1.3-mas M. Air motorra. Aztán jön a know - how, össze kell programozni mindent mindennel. Nem kis munka persze, de lásd a ZF8-at hogy felprogramozták a Giulia - hoz, nem aggódok, meg tudják csinálni ha kell.
Szerintem nem eszik ezt olyan forrón. :-) A következő lépés a mild hibrid. Jönnek az okos LiIon akksik. Mármint hagyományos értelemben akksik, ami indítja a motort, megy róla a sok fogyasztó. Csak épp alkalmas lesz kicsit szélesebb felhasználásra, visszatáplálásra, rásegítésre, 8-10 év élettartammal. Ez a következő lépés ami széles körben is elterjed(het) , nem a dodzsem :-)
Egyelőre nagyon jó belsőégésű motorok kellenek még minimum egy évtizedig. Ebben pedig az FCA erős.
Szerintem nem eszik ezt olyan forrón. :-) A következő lépés a mild hibrid. Jönnek az okos LiIon akksik. Mármint hagyományos értelemben akksik, ami indítja a motort, megy róla a sok fogyasztó. Csak épp alkalmas lesz kicsit szélesebb felhasználásra, visszatáplálásra, rásegítésre, 8-10 év élettartammal. Ez a következő lépés ami széles körben is elterjed(het) , nem a dodzsem :-)
Egyelőre nagyon jó belsőégésű motorok kellenek még minimum egy évtizedig. Ebben pedig az FCA erős.
RomeoOne2019-09-14 00:13:33 // 1375
Aztán ha mégsem ez lesz a jövő, akkor az FCA megspórolt egy valag lóvét :-)
Ez azért nem így megy. Már a legnagyobbak is befordultak ebbe az irányba. Kétféle szereplő van a piacon. Aki már csinálja és aki ezután fogja.
Ha nem is a mai villanyhajtás lesz a jövő (valószínűleg nem), akkor is biztos, hogy a villanyhajtás szerepet fog játszani a később kialakított, talán vmilyen hibrid hajtásban. Vagy ha nem is maga a hajtás, akkor az egyéb, járulékos fejlesztések, pl. az akksikkal kapcsolatban.
Az biztos, hogy ha milliárd eurókat költenek ezek fejlesztésére, akkor nem lesz egyszer csak hátraarc és kukába minden. Az FCA nem lesz nevető harmadik. Az a rengeteg know-how, amit kikutattak/kutatnak most, azt fel fogják valamilyen formában használni a jövő autóiban akkor is, ha nem a mostani villanyautók lesznek azok. És nem sokat tudni, de valószínűsíthető, hogy ezekkel a fejlesztésekkel az FCA jelenleg kb. elég ergyán áll.
Szerintem egyébként a Tesla útja lesz a jövő. Nem a villany miatt. Hanem hogy kütyüt csinálnak a kocsiból. Okostelefon 4 keréken. Önvezetés, Netflix streamelés, videojátékok a központi kijelzőn stb.
Érdemes azonban észrevenni, hogy ezekhez szigorúan véve nincs szükség akkumulátoros villanyautóra. Ezt hagyományos kocsikkal is meg lehetne csinálni! Elon Musk viszont egyértelműen csinált egy árukapcsolást és a villanyt hozzákötötte a tényleg jövőbe mutató koncepcióihoz. Így lett a villanyautó is a jövő része a jelenlegi elképzelések szerint, de nem lepődnék meg, ha ez idővel kikopna az irányzatból. Persze, lehet, hogy annyira integrálják vagy az emberek fejében annyira összekapcsolódik, hogy így marad...
Ha ezekre tudnám a választ, akkor megcsinálnám életem befektetését és soha többé nem dolgoznék :D
Ez azért nem így megy. Már a legnagyobbak is befordultak ebbe az irányba. Kétféle szereplő van a piacon. Aki már csinálja és aki ezután fogja.
Ha nem is a mai villanyhajtás lesz a jövő (valószínűleg nem), akkor is biztos, hogy a villanyhajtás szerepet fog játszani a később kialakított, talán vmilyen hibrid hajtásban. Vagy ha nem is maga a hajtás, akkor az egyéb, járulékos fejlesztések, pl. az akksikkal kapcsolatban.
Az biztos, hogy ha milliárd eurókat költenek ezek fejlesztésére, akkor nem lesz egyszer csak hátraarc és kukába minden. Az FCA nem lesz nevető harmadik. Az a rengeteg know-how, amit kikutattak/kutatnak most, azt fel fogják valamilyen formában használni a jövő autóiban akkor is, ha nem a mostani villanyautók lesznek azok. És nem sokat tudni, de valószínűsíthető, hogy ezekkel a fejlesztésekkel az FCA jelenleg kb. elég ergyán áll.
Szerintem egyébként a Tesla útja lesz a jövő. Nem a villany miatt. Hanem hogy kütyüt csinálnak a kocsiból. Okostelefon 4 keréken. Önvezetés, Netflix streamelés, videojátékok a központi kijelzőn stb.
Érdemes azonban észrevenni, hogy ezekhez szigorúan véve nincs szükség akkumulátoros villanyautóra. Ezt hagyományos kocsikkal is meg lehetne csinálni! Elon Musk viszont egyértelműen csinált egy árukapcsolást és a villanyt hozzákötötte a tényleg jövőbe mutató koncepcióihoz. Így lett a villanyautó is a jövő része a jelenlegi elképzelések szerint, de nem lepődnék meg, ha ez idővel kikopna az irányzatból. Persze, lehet, hogy annyira integrálják vagy az emberek fejében annyira összekapcsolódik, hogy így marad...
Ha ezekre tudnám a választ, akkor megcsinálnám életem befektetését és soha többé nem dolgoznék :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-09-13 23:53:42 // 1374
Aztán ha mégsem ez lesz a jövő, akkor az FCA megspórolt egy valag lóvét :-)
Ne csak a Nürbugringet figyeld amúgy. Nezz meg pár Pikes Peak versenyautót. Sokkal régebben készítenek oda villany gépeket, durván mennek nagyon. És mindegy nekik a ritkuló levegő ott fent, és azt a 8 percet akksival is bírják XD
A jövőt senki nem tudja megjósolni, de a villanyautókra alapozni egyelőre olyan szinten ésszerűtlen, hogy nem csoda ha nem mindenki ugrik fejest bele.
Ne csak a Nürbugringet figyeld amúgy. Nezz meg pár Pikes Peak versenyautót. Sokkal régebben készítenek oda villany gépeket, durván mennek nagyon. És mindegy nekik a ritkuló levegő ott fent, és azt a 8 percet akksival is bírják XD
A jövőt senki nem tudja megjósolni, de a villanyautókra alapozni egyelőre olyan szinten ésszerűtlen, hogy nem csoda ha nem mindenki ugrik fejest bele.
Liquid2019-09-13 23:53:37 // 1373
Nem mondtuk, hogy a hibridek mind és minden felhasználásra szarok, de azért azt te se gondolod komolyan , hogy minden felhasználási módra jobbak? Azok a fránya dízelek még mindig feleannyit fogyasztanak pályán, de még egy régebbi szívó benzines is kevesebbet. Nem látom a hatalmas előrelépést. Azt már nem is említem, hogy drágák. Városban jók. De mikor jön ki a fogyasztásból a 2x ár?
A mérnököknek én is hiszek (már csak magam miatt is), de minden mérnöknek van főnöke, aki megmondja mit és hogyan kell alkotni... Én is csináltam programozóként sokszor olyan dolgot, ami látszatmegoldás, de gyorsan kellett és utasítottak rá...
A hibridek meg a villancsodák pont ilyenek, megmondta a cégvezetés, hogy elvtársak holnaptól sötétzöldek leszünk, gyorsan dobjatok össze valamit, nem baj ha visszalépés, megveszik, S látá az Úr, hogy ez így jó :)
A mérnököknek én is hiszek (már csak magam miatt is), de minden mérnöknek van főnöke, aki megmondja mit és hogyan kell alkotni... Én is csináltam programozóként sokszor olyan dolgot, ami látszatmegoldás, de gyorsan kellett és utasítottak rá...
A hibridek meg a villancsodák pont ilyenek, megmondta a cégvezetés, hogy elvtársak holnaptól sötétzöldek leszünk, gyorsan dobjatok össze valamit, nem baj ha visszalépés, megveszik, S látá az Úr, hogy ez így jó :)
RomeoOne2019-09-13 23:52:18 // 1372
viszont a fejlődési potenciáljuk óriási
Hát ez az, amit kérdésesnek tartok. Hogy pályázási szempontból mekkora fejlődési potenciáljuk van.
Most úgy tűnik, hogy ha fejlődni akarnak, akkor a hagyományos autók terepére kell bemerészkedniük... váltót kell használniuk. Ez van a Taycan-ban is. És ha van váltó, akkor az általános érv, hogy egy elektromos mennyivel egyszerűbb, elkezd veszíteni az erősségéből. Másrészt egy olyan alkatrészt raknak bele, amiben a hagyományos autók nagyon jók.
Van egyébként linked erről, amit írtál, hogy már megfutotta a kört? Mert elvileg 21-ére van pályafoglalása.
Hát ez az, amit kérdésesnek tartok. Hogy pályázási szempontból mekkora fejlődési potenciáljuk van.
Most úgy tűnik, hogy ha fejlődni akarnak, akkor a hagyományos autók terepére kell bemerészkedniük... váltót kell használniuk. Ez van a Taycan-ban is. És ha van váltó, akkor az általános érv, hogy egy elektromos mennyivel egyszerűbb, elkezd veszíteni az erősségéből. Másrészt egy olyan alkatrészt raknak bele, amiben a hagyományos autók nagyon jók.
Van egyébként linked erről, amit írtál, hogy már megfutotta a kört? Mert elvileg 21-ére van pályafoglalása.
Stef2019-09-13 23:42:49 // 1371
Úgy tűnik a Tesla is megfutotta a "gyors" körét a Nürburgringen, és nem sikerülhetett megfognia a Porschet. Az idejét se hozták nyilvánosságra és Musk is csak annyit kommentált hogy a Tesla-ban 7 ülés volt és nem is a Porschet akarták megverni, hanem a leggyorsabb 7üléses címre hajtottak... :)
Persze ezek az utcára szánt elektromos prototipusok ( a Porsche is az volt) gyengébben teljesítenek még a versenypályán mint a régi jó széria hajtásláncok, viszont a fejlődési potenciáljuk óriási.
Persze ezek az utcára szánt elektromos prototipusok ( a Porsche is az volt) gyengébben teljesítenek még a versenypályán mint a régi jó széria hajtásláncok, viszont a fejlődési potenciáljuk óriási.
Kazes☻2019-09-13 23:37:12 // 1370
Majd ha lesz Naquadah-nk. ;)
RomeoOne2019-09-13 23:19:39 // 1369
Én már csak azt várom, hogy a Tesla Model S mit fog futni a Nürburgring-en. Beígérte a hónapra Elon Musk a dolgot, aztán nem is sokat teketóriáztak. Eddig jött a Tesla a mindenféle irreleváns eredménnyel, hogy pl. a Model 3 Performance megveri a Ferrari 458 Italia-t... Csak épp azt nem teszik hozzá, hogy egy gokart pályán meg a 458 Italia idejét egy újságíró állította fel, nem egy versenyző...
De eddig, ha a Teslások meghallották a "Nürburgring" szót, úgy izzadtak, mint k.rva a templomban. Mert ott elválik a szar a májtól. Ott már nem lehet habizni. Ott kiderült volna, hogy a 0-400-on mindent verő autójuk egy kört sem tud végigfutni.
És itt jön a Porsche Taycan jelentősége. Egy széria villanyautó, amit meg mernek futtatni a Nürburgringen is. Ez több szempontból is nagyon tanulságos volt...
Ugye ott a sok kihegyezett villanyos csoda célgép, legutóbb a VW ID.R, ami sorra dönti a gyorsasági rekordokat és az ember elgondolkozik, hogy ezek tényleg ilyen veszettek a pályán? Lassan nem csak lámpától lámpáig, de a pályán is lemossák majd a belsőégésűeket?
Persze, ha az ember megnézi a VW ID.R Nürburgring körét, akkor egyből láthatja, hogy még ez a durván pályára faragott célgép is, érezhetően elfárad a kör második felére. Az elején még a 270-be is belecsipeget, de a végén a hosszú egyenesben már a 250-et sem tudja elérni. Nem csoda, hogy nem is repülőrajtot vett, hanem állóról indult. És így is egy nagyon durva 6:05 alatt futotta a kört. Felvetül a kérdés, hogy tényleg ennyire jó lehet egy villanyos vagy csak ez van ennyire ráfaragva az elérni kívánt célra?
És itt jön képbe a Taycan. Egy széria villanyautó, az első, amit sportautónak terveztek. Nem fárad el, sokszor tud ugyanazzal a teljesítménnyel gyorsulni és bírja a versenypályázást. A Porsche-kat amúgy is a Nürburgringen tervezik/tesztelik, ha valaminek, akkor ennek ott nagyot kell mennie.
Az eredmény: 7:42
Gyors? Gyors. De a Giulia QV 2016-ban 7:32-t futott ugyanitt. És annak az ára 80'000 EUR körüli, míg a Taycan Turbo S-é 185'000 EUR...
Szóval ennyit tud egy olyan széria villanyautó, amit azok építettek, akik az abszolút rekordját tartják a Nürburgring-nek. Persze azért nem érdemes lebecsülni a villanyt, de a trónfosztás - ha lesz egyáltalán- még messze van.
Ennek fényében viszont nagyon várom, hogy mit fut majd a Model S. A nagy villanymániás handras legutóbbi videójában épp a Taycan-t nyalja körbe a frankfurti autószalonon. Nem meglepően nagyon oda van érte, de meglepően egyáltalán nem elfogultan beszél a Tesla-ról, hanem elmondja, hogy hiába a Model S P100D 2.6 sec-es 0-100 gyorsulása, ahhoz 5 percig(!) kell melegítenie az akksikat és akkor is csak 1x vagy max 2x tudja megcsinálni. Holott a Taycan "csak" 3.4 sec alatt futja ezt meg, de azt azonnal és bármennyiszer meg tudja csinálni. (Ezért érdemes néha Teslás videókat nézni, mert saját maguk leplezik le, hogy mi van a marketingduma mögött és úgy egyből más a dolgok fekvése :) )
Azt is mondja továbbá, hogy szerinte Musk túl nagyot mondott a Nürburgringes ígéretével és nagyon be fog égni. A Model S-t egyáltalán nem pályára tervezték. Ráadásul nagyon nem a Nürburgringre. A Porsche-nak pedig az otthoni terep. Nem tudom, hogy hogy gondolja megverni, de rohadtul várom az eredményeket. Pedig látszik a fentebb linkelt cikkből, hogy minden "piszkos" trükköt bevetnek. Slick gumik, nyomtáv szélesítés, hátsó ülések ki, bukócsövezés. Meg még ki tudja, hogy mi, ami nem látszik kívülről. Már azzal csal, hogy nem széria autó lesz, de meglepődnék, hogy ha még így is összehozna valamit...
Mindenesetre, rengeteg pénz ömlik a villanyba, szóval azt sem mondanám, hogy nyugodtan hátradőlhetünk, Mi, hagyományos autó pártiak, mert meg leszünk még szorongatva.
Ami igazán fáj, hogy ebben a "villanyos fegyverkezésben" az FCA nem vesz részt, csak kispadról figyel... Vagy lehet, hogy inkább csak a nézőtérről. Mert bár nem gondolom, hogy maga a jelenlegi értelemben vett villanyautó a jövő, de biztos, hogy a jövő ebben az irányban van. Ezen az úton fogunk haladni és majd kisebb-nagyobb kerülőkkel, így jutunk el a még modernebb autókhoz. Az FCA pedig jelen állás szerint lemarad, kimarad...
De eddig, ha a Teslások meghallották a "Nürburgring" szót, úgy izzadtak, mint k.rva a templomban. Mert ott elválik a szar a májtól. Ott már nem lehet habizni. Ott kiderült volna, hogy a 0-400-on mindent verő autójuk egy kört sem tud végigfutni.
És itt jön a Porsche Taycan jelentősége. Egy széria villanyautó, amit meg mernek futtatni a Nürburgringen is. Ez több szempontból is nagyon tanulságos volt...
Ugye ott a sok kihegyezett villanyos csoda célgép, legutóbb a VW ID.R, ami sorra dönti a gyorsasági rekordokat és az ember elgondolkozik, hogy ezek tényleg ilyen veszettek a pályán? Lassan nem csak lámpától lámpáig, de a pályán is lemossák majd a belsőégésűeket?
Persze, ha az ember megnézi a VW ID.R Nürburgring körét, akkor egyből láthatja, hogy még ez a durván pályára faragott célgép is, érezhetően elfárad a kör második felére. Az elején még a 270-be is belecsipeget, de a végén a hosszú egyenesben már a 250-et sem tudja elérni. Nem csoda, hogy nem is repülőrajtot vett, hanem állóról indult. És így is egy nagyon durva 6:05 alatt futotta a kört. Felvetül a kérdés, hogy tényleg ennyire jó lehet egy villanyos vagy csak ez van ennyire ráfaragva az elérni kívánt célra?
És itt jön képbe a Taycan. Egy széria villanyautó, az első, amit sportautónak terveztek. Nem fárad el, sokszor tud ugyanazzal a teljesítménnyel gyorsulni és bírja a versenypályázást. A Porsche-kat amúgy is a Nürburgringen tervezik/tesztelik, ha valaminek, akkor ennek ott nagyot kell mennie.
Az eredmény: 7:42
Gyors? Gyors. De a Giulia QV 2016-ban 7:32-t futott ugyanitt. És annak az ára 80'000 EUR körüli, míg a Taycan Turbo S-é 185'000 EUR...
Szóval ennyit tud egy olyan széria villanyautó, amit azok építettek, akik az abszolút rekordját tartják a Nürburgring-nek. Persze azért nem érdemes lebecsülni a villanyt, de a trónfosztás - ha lesz egyáltalán- még messze van.
Ennek fényében viszont nagyon várom, hogy mit fut majd a Model S. A nagy villanymániás handras legutóbbi videójában épp a Taycan-t nyalja körbe a frankfurti autószalonon. Nem meglepően nagyon oda van érte, de meglepően egyáltalán nem elfogultan beszél a Tesla-ról, hanem elmondja, hogy hiába a Model S P100D 2.6 sec-es 0-100 gyorsulása, ahhoz 5 percig(!) kell melegítenie az akksikat és akkor is csak 1x vagy max 2x tudja megcsinálni. Holott a Taycan "csak" 3.4 sec alatt futja ezt meg, de azt azonnal és bármennyiszer meg tudja csinálni. (Ezért érdemes néha Teslás videókat nézni, mert saját maguk leplezik le, hogy mi van a marketingduma mögött és úgy egyből más a dolgok fekvése :) )
Azt is mondja továbbá, hogy szerinte Musk túl nagyot mondott a Nürburgringes ígéretével és nagyon be fog égni. A Model S-t egyáltalán nem pályára tervezték. Ráadásul nagyon nem a Nürburgringre. A Porsche-nak pedig az otthoni terep. Nem tudom, hogy hogy gondolja megverni, de rohadtul várom az eredményeket. Pedig látszik a fentebb linkelt cikkből, hogy minden "piszkos" trükköt bevetnek. Slick gumik, nyomtáv szélesítés, hátsó ülések ki, bukócsövezés. Meg még ki tudja, hogy mi, ami nem látszik kívülről. Már azzal csal, hogy nem széria autó lesz, de meglepődnék, hogy ha még így is összehozna valamit...
Mindenesetre, rengeteg pénz ömlik a villanyba, szóval azt sem mondanám, hogy nyugodtan hátradőlhetünk, Mi, hagyományos autó pártiak, mert meg leszünk még szorongatva.
Ami igazán fáj, hogy ebben a "villanyos fegyverkezésben" az FCA nem vesz részt, csak kispadról figyel... Vagy lehet, hogy inkább csak a nézőtérről. Mert bár nem gondolom, hogy maga a jelenlegi értelemben vett villanyautó a jövő, de biztos, hogy a jövő ebben az irányban van. Ezen az úton fogunk haladni és majd kisebb-nagyobb kerülőkkel, így jutunk el a még modernebb autókhoz. Az FCA pedig jelen állás szerint lemarad, kimarad...
Stef2019-09-13 22:43:47 // 1368
Ha túl olcsó, az a baj. Ha túl drága, az a baj. Ki érti ezt? :)