Arra akarsz kilyukadni, hogy városi autónak jó. Másra nyilván nem, sem az akkumulátor technológia, sem a töltés sebességének elvi határai nem teszik lehetővé, hogy tisztán elektromosan autózzunk városon kívül is. Akkor csak egy gondolat. Az egy normális dolog, hogy csak városi használatra vásároljunk külön eszközt? Abban a pillanatban, amikor megrendelünk egy ilyen "zöld" terméket, 8.5t CO2 terhelést írtunk alá, ennyi a gyártás karbon lábnyoma. Ebből kb 4t csak az akkumulátorok gyártása. Csak azért fontos kiemelni, mert használt e-autóval sem tudsz igazán "zöld" lenni. Egy akku pakk csere azonnal újabb 4t CO2. Egy városi rohangálós benzines bő három évi CO2 szennyezése.
Talán inkább a fogyasztói társadalom nevű vásárlásra buzdító rendszerén kellene átlátni ahhoz, hogy tényleg jó irányba mozdulj. Meggyőznek, elhiszed, és büszkén vásárolsz. Közben ugyanúgy szennyezel és semmit nem tettél a bolygóért. Fogyasztottál, új terméket vettél, eldobtál egy régit. Lehet környezettudatosan gondolkodni, érdemes is keresni a jó utat, de ezt ilyen kizáróan és szélsőségesen egy nézetet erőltetve csak magadat csapod be :-D
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-08 17:20:23 // 1167
Csabo222019-08-08 17:05:30 // 1166
Milyen kocsi volt és hol használtátok?
Kócosw2019-08-08 17:04:44 // 1165
hogyan is mondtad miert adod el? 🤔😁
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-08 16:44:56 // 1164
Volt csak eladtuk... helyette benyás lett :))))
Csabo222019-08-08 16:41:55 // 1163
A Zoénál 27%. bocs, 7%-ot tévedtem.
Meg is kérdezném, h rajtam kivül ki használ itt elektromos autót?
Meg is kérdezném, h rajtam kivül ki használ itt elektromos autót?
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-08 11:26:48 // 1162
LOL... kolléga XD
Selmak2019-08-08 10:38:39 // 1161
Jó lesz az a felének is az a 20%
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-08 08:36:48 // 1160
jah engem sem nagyon érdekel csak nagyon nem szeretem az álszent mű zöldeket, vegye, használja, örüljön neki csak ne kezdje el ecsetelni mennyire jó ez a földnek, mert ha utána olvasna pont annyira szar, mint egy eu6-os bármely autó.... akkor meg miről beszélünk? reszelik a fingot....
Kócosw2019-08-08 08:32:55 // 1159
nekem meg semmi közöm az autókhoz, ugyhogy csendben maradok, főleg nyilvános fórumon.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-08 08:26:46 // 1158
jah az meg évente festetni, mert annyira gyatra a festése, hogy lekopik, amcsi szar :DDD
RomeoOne2019-08-08 00:00:50 // 1157
Csernobil - Tények, okok, hiedelmek
Csak győzött a józan ész és meglovagolják a hype-ot, újranyomják a könyvet. Most érdemes lecsapni rá, amíg elérhető nyomtatásban is.
Csak győzött a józan ész és meglovagolják a hype-ot, újranyomják a könyvet. Most érdemes lecsapni rá, amíg elérhető nyomtatásban is.
Csabo222019-08-07 23:58:35 // 1156
Akkor ennyi erővel a gőz vagy dizel mozdonyokat sem kellett vna elektromosra cserélni...
Csabo222019-08-07 23:56:44 // 1155
Mi az álom? veszel egy Tesla model 3-at? de az is árammal megy!!! :D
Kócosw2019-08-07 23:46:43 // 1154
jelenleg. majdha masodkezrol beszelunk es az auto a felet eri majd. kíváncsian varom a par eves elektromos autok árának alakulását. És ne érts félre az elektromos autzásnak van létezési jogosultsága, de az autóipar a politika által kényszerült bele ebbe a mederbe, nem saját indíttatású volt.
RomeoOne2019-08-07 23:46:18 // 1153
Nem kamuszakra kellett volna járni :D
Én elvégeztem az egyetemet, véreset hugyoztam tőle, de cserében sokkal több lettem tőle és ennek köszönhetően van olyan munkám, amivel keresek úgy, hogy jövőre valóra is válhat az egyik legnagyobb álmom :)
Én elvégeztem az egyetemet, véreset hugyoztam tőle, de cserében sokkal több lettem tőle és ennek köszönhetően van olyan munkám, amivel keresek úgy, hogy jövőre valóra is válhat az egyik legnagyobb álmom :)
Csabo222019-08-07 23:37:30 // 1152
A zoé-n kivül melyik ami nem saját, hanem bér akksis?
Akksi ára kb az autó ötöde...
Akksi ára kb az autó ötöde...
Kócosw2019-08-07 23:35:02 // 1151
igen es mit kezdünk a kiszerelt akkupakkal? És majd kivancsi vagyok a 6 eves autó árára amiben az akkumulator csere az autó értéke körül fog lenni, hányan állnak sorban az autó megvasarlasaért, plusz szamos esetben a kocsinak nem tartozeka az akkupakk hanem havi lízing költsége van.
Csabo222019-08-07 23:28:48 // 1150
Mennyit fogyaszt a kocsid? 7-11 litert / 100 km? nem is állok hozzá kiszámolni az hány joule. 12-13 kwh átlagfogyasztású e-autó hajtásához való áram egészen biztos vagyok benne, hogy nem emészt fel ennyit. ok, tipp, de ezzel együtt is merek rá fogadni.
Csabo222019-08-07 23:25:19 // 1149
Ja, még vmi. nem kell ugyan megfogadnod, de legalább vedd fontolóra: ne ilyen - olyan cikkekből merits, mert az ki tudja hiteles-e. tapasztalj, aztán lehet másképp látod a kérdést. Az egyetem elvégzése után levontam a konklúziót: ok, megnéztem mi folyik itt, de tök fölösleges volt ezért éveket az ablakon kidobni.
Csabo222019-08-07 23:20:39 // 1148
Villanyautóval kapcsolatban ugyan már párszor páran vázolták, de ismétlem: magát a kocsit nem kell kidobni ha elfárad az akku pakk, csak magát az akkut, vagy egyes részeit. Miután saját kezűleg elbontottam pár autót nagyjából el tudom képzelni mennyi energia kell egy kocsi legyártásához. Robbanómotoros gépnél sokkal több a hibaforrás, igy jóval hamarabb kell a komplett kocsit kikukázni. Tehát már itt előnyben van az e-autó. Napelemről tölteni valóban a legtutibb :)
Forradalmasitani a közlekedést ugyan nem fogja, mert amig sokan az utcasarokra is képesek kocsival elporoszkálni, addig ne csodálkozzunk ha havonta jön a jégeső... Max nem eszünk csak szemetet, mert a jég leveri a termést...
Nem szégyellek felülni a bringára, gyalogolni, vagy közösségi közlekedést igénybe venni, hogy ne 1 fő/jármű legyen a kihasználtsági szint.
1 szó mint 100: nem csodaszer, de nagy lépés a tisztább jövő felé az e-autó.
Forradalmasitani a közlekedést ugyan nem fogja, mert amig sokan az utcasarokra is képesek kocsival elporoszkálni, addig ne csodálkozzunk ha havonta jön a jégeső... Max nem eszünk csak szemetet, mert a jég leveri a termést...
Nem szégyellek felülni a bringára, gyalogolni, vagy közösségi közlekedést igénybe venni, hogy ne 1 fő/jármű legyen a kihasználtsági szint.
1 szó mint 100: nem csodaszer, de nagy lépés a tisztább jövő felé az e-autó.
Piritu - 1.000.0002019-08-07 21:49:45 // 1147
"Maximum annyi lesz, hogy a városokban talán tisztább lesz a levegő" - jelenleg a városok levegőjében NEM a közlekedés a legnagyobb szennyező...
Zsolt1552019-08-07 21:44:47 // 1146
"... Ezért a belső égésű motorok remélem hamar ki lesznek tiltva a városokból. ..."
Maximum annyi lesz, hogy a városokban talán tisztább lesz a levegő, viszont vidéken meg rosszabb. Mivel az erőművek környékén jellemzően termőföldek, folyók vannak, így az szennyeződik majd és az étel lesz károsabb, amit megeszünk. Arról nem is beszélve, hogy a hálózat kapacitásának ilyen mértékű megnövelése is jár majd egy kis környezetkárosítással.
Maximum annyi lesz, hogy a városokban talán tisztább lesz a levegő, viszont vidéken meg rosszabb. Mivel az erőművek környékén jellemzően termőföldek, folyók vannak, így az szennyeződik majd és az étel lesz károsabb, amit megeszünk. Arról nem is beszélve, hogy a hálózat kapacitásának ilyen mértékű megnövelése is jár majd egy kis környezetkárosítással.
Piritu - 1.000.0002019-08-07 21:14:55 // 1145
Ne is mond, délután döbbentem rá hogy nem lesz dieselem. Most hogyan ölöm a zuzmókat? :-D
Dévid2019-08-07 16:19:10 // 1144
Az ilyennek, mint te, nem is való elektromos autó! Vegyél benzinest meg dieselt....
Piritu - 1.000.0002019-08-07 15:38:21 // 1143
Ma megtettem ugyan azt az utat a Spiderrel. Mit mondjak, kicvsit más volt. Sajnáltam hogy hazaértem :-))
Kócosw2019-08-07 12:49:58 // 1142
persze, de az meg eppen kezdett füstölni. utana probald meg felemeli valamivel 😜
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 11:30:15 // 1141
ha van 1-2 milláért házi miniatomerőmű nekem hozhatsz :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-07 10:24:22 // 1140
Stimmel, nyilván jobb, mint szenet égetni, 20 évig elvan ott a tetőn, aztán majd lesz vele valami. Innen már rá is lehetne fordulni az atomerőmű témára megint, de inkább hagyjuk XD Úgyis a divat diktál, nem az észszerűség.
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-07 10:21:06 // 1139
A véleményem erről korábban leírtam a blogomban. Olcsó közlekedés van, tiszta jelenleg még nincs. És az olcsó sem az elektromos autó, hanem nézz szét a falvak útjain. Az az olcsó autózás. :-) A többi csak divat.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 10:20:57 // 1138
ok de utána csak termeli az áramot ... fénnyel táplálkozik, mint a lapos földhívők :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-08-07 10:13:31 // 1137
Voltál te már napelemgyárban? :-D Az se olyan zöld, mint hinni szeretnénk.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 10:12:10 // 1136
ne is mondd ... beetetés eddig pl úgy működött a solar rendszer, hogy évi elszámolás termelés-fogyasztás ami marad marad, ez ugyi azért jó, mert 4 hónapban kevesebbet termel, mint a fogyasztás de ezt kompenzálja az áprilistól októberig tartó napsütéses órák száma, na mivel túl sok így az ingyenáram havi elszámolást terveznek :DDD
Piritu - 1.000.0002019-08-07 10:06:37 // 1135
Amikor olvastam a pihent agyú topikba akartam betenni :-DD
Piritu - 1.000.0002019-08-07 10:05:52 // 1134
Amerikéban már kitalálták, egy vízzel teli tartályba kell tenni pár napra :-)
Kócosw2019-08-07 09:50:42 // 1133
ez meglepett. jah nem 😜nekem meg mindig örök kedvenc a szívócsőbe berakhato hyperturbina kerék ami szorgalmasan elzarja a beszivott levegő utjat ezzel növeve a teljesítményt. jah nem 😂🤣
Kazes☻2019-08-07 09:44:34 // 1132
Kócosw2019-08-07 09:44:30 // 1131
mindig csak ezek az aprosagok ugye? most megy a nagy beetetes, ingyentöltés etc, aztan majd jon a buli. abba bele se merek gondolni hogyha egyegy cellazarlatos langra kap veletlen ki oltja el pl. mert jelenleg ott nagysagrendileg csak az orosz modszer működik.: a hagyni kell leégni a p..aba 😜
Kócosw2019-08-07 09:42:30 // 1130
meg majd ha kiépül hozza a megfelelő infrastruktura, ami ugye szinten ingyen van. ja nem... annak a kitelepitesi es fenntartasi költségeit is állja az állam meg az áramszolgaltato. ja nem.. 🙄
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 08:56:09 // 1129
jah mi is gondolkoztunk céges puttonyosnak elektromost de nem jön ki a km-er amit naponta megyünk meg hát az ára az cefet a delej eszik 5l-et sosem jön vissza a különbözet...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-08-07 08:53:30 // 1128
majd ha szolár rendszerrel töltöd akkor beszélhetünk zöld töltésről addig kicsit sarkos amit mondasz aztán nem sokára megadóztatják az áramot is töltésre akkor már nem lesz olyan fényes az a szám....
RomeoOne2019-08-07 08:11:47 // 1127
Ráadásul a lakossági áramár a világ egyik legmagasabbika Németországban. Ott kb. csak a "zöldenergia" támogatás mértéke tesz ki az áramárból annyit, mint nálunk a teljes ár.
Kócosw2019-08-07 07:26:50 // 1126
németeknél a legjobb, memetorszagban az áram 25 % a meg mindig szén elégetésével készül.
Kócosw2019-08-07 07:09:35 // 1125
persze, meg szted meddig jön ki annyiból? az áramszolgaltato se hülye...
Piritu - 1.000.0002019-08-07 06:55:38 // 1124
Nem a fan terem? :-O
En eddig ugy tudtam hogy ott :-DD
En eddig ugy tudtam hogy ott :-DD
Piritu - 1.000.0002019-08-07 06:53:11 // 1123
Hiaba jon ki 400 Ft-bol ha az auto qva draga.
Sose terul meg a tobblet vetelar, tehat anyagi erv nem nagyon szol mellette. Ez a sz@r is boven 13 milla felett van.
A tisztasagarol meg lehet vitatkozni, ellenben nagyon ingerszegeny menni vele. Nalam ez kiveri a biztositekot.
Sose terul meg a tobblet vetelar, tehat anyagi erv nem nagyon szol mellette. Ez a sz@r is boven 13 milla felett van.
A tisztasagarol meg lehet vitatkozni, ellenben nagyon ingerszegeny menni vele. Nalam ez kiveri a biztositekot.
Kócosw2019-08-07 06:33:09 // 1122
meg majd kiderul ha az áramszolgáltatónál jelentkezik a többletigény felcsavarja e az árakat. Már ingyentöltés se nagyon van mint anno ahogy volt.
Kócosw2019-08-07 06:31:37 // 1121
nemnagyon szoktam beleszallni az ilyen történetekbe, de azért figyelni kell e az akkus autókkal történő "tiszta" autózás kifejezéssel. Sajnos se az áram se az akkumulátorok nem a fán teremnek, valamint a. mai napig nem megoldott az akkumulátorcsonagok ujrafelhasználása.
Csabo222019-08-06 23:04:46 // 1120
Isteni az elektromos autózás, én imádom. Ha most kéne mondjuk egy nagy akksis Zoé és bármelyik kapható Alfa modell közül választani, akkor esetleg a 4C vagy a Giu QV nyerne. többi kuka.
Nissan e-NV200-at hajtok most, szuper. Előtte Zoé-m volt. Leaf-et is próbáltam, de az hitvány.
A 12 Kw alatti fogyi pedig azt jelenti, h ha otthon tölt az ember, akkor is kijön 400 Ft alatt 100 km. Az e autózás nem az élményvezetésről szól, hanem az olcsó, tiszta közlekedésről. Ezért a belső égésű motorok remélem hamar ki lesznek tiltva a városokból.
Nissan e-NV200-at hajtok most, szuper. Előtte Zoé-m volt. Leaf-et is próbáltam, de az hitvány.
A 12 Kw alatti fogyi pedig azt jelenti, h ha otthon tölt az ember, akkor is kijön 400 Ft alatt 100 km. Az e autózás nem az élményvezetésről szól, hanem az olcsó, tiszta közlekedésről. Ezért a belső égésű motorok remélem hamar ki lesznek tiltva a városokból.
Piritu - 1.000.0002019-08-06 21:34:26 // 1119
Igazából ez a kulcsos autó a cégnél. 50 km-re van a másik gyár, akinek el kell menni ezzel megy. Erre a célra jó. A parkolóban mindig fel van dugva a töltőre.
Az elvi hatótáv 285 km, ezt ma hozta volna, de klíma nélkül. Cserébe tényleg be kell tartani a sebességhatárokat. 11,5 kWó/100km-re jött így ki az átlagom.
A többiek 13-15-el járnak klímázva és nem spórolva.
Az elvi hatótáv 285 km, ezt ma hozta volna, de klíma nélkül. Cserébe tényleg be kell tartani a sebességhatárokat. 11,5 kWó/100km-re jött így ki az átlagom.
A többiek 13-15-el járnak klímázva és nem spórolva.
Zsolt1552019-08-06 21:25:38 // 1118
Akkor lehet már tárgytalan.