Fórum >> Típusok >> Giulia

RomeoOne2020-05-27 11:14:05 // 15662
Előbb megjöttél, mint gondoltam :D
RomeoOne2020-05-27 11:13:38 // 15661
Na majd talán jön a másik fizikus is és kijavít ha kell, de kb. a következőképpen lehetne konyhanyelven magyarázni. A nyomaték az az erő, amit a motor ki tud fejteni. A teljesítmény már egy kombináltabb szám, az kb. a nyomaték és a fordulatszám szorzata (meg még egy rakás konstanssal való szorzás/osztás, de a lényeg, hogy a furdulatszám a változó a teljesítmény képletében és első fokú függvénye).
Tehát lehet a teljesítménye két motornak ugyanakkora, hogy ha az egyik keveset forog, de ott jó nagy forgatónyomatéka van, a másik meg nem olyan nyomatékos, de azt nagy fordulaton is tudja.
Ugye a dízel alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb és nem is forog annyit. Ezért a váltó áttételezése is más, alacsonyabb fordulaton tudja ugyanazt a sebességet az autó. Tehát nagyobb az áttét. Mintha a mountain bike-ot a legnagyobb áttétre teszed. Nem tudod nagyon gyorsan tekerni, de nagy erővel kell taposnod és gyorsan megy. Ha nem vagy olyan erős, de kisebb erővel nagyobb fordulaton tudod tekerni a pedált, akkor kisebb fokozatba teszed és mész ugyanolyan gyorsan.
Ahogy zgi521 is mondta, hasonló teljesítményű benzinesnél és dízelesnél a dízel a nagy, alacsony fordulaton rendelkezésre álló nyomaték miatt alacsonyabb sebességnél jobban megindul, csak nagy sebességnél már gyorsan kéne tekerni egy nagy áttétet, ami már duplán hátrány egy dízelmotornak. Nem is erre van kitalálva.
A Velocek-nél viszont már túl nagy a különbség. Ahogy írtam is, kb 250 ló körüli dízel kéne, hogy pariban legyen a 280 lovas benzinessel.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-27 11:03:45 // 15660
Hadd pontosítsak :-) A nyomaték fordulattal(!) ér valamit. Nagy itt a kavar nyomaték és lóerő témában, pedig egyszerű:

lóerő = nyomaték x fordulatszám

Ezért lehetetlen két adatból (csúcsnyomaték és max lóerő) megmondani, hogy melyik fog jobban menni. A nyomaték görbe az amiből minden kiderül. Majdnem minden :-)
Mert ugye a dízel nagyobb nyomatékú, de kevesebbet forog. Tehát hosszabb áttételt tesznek hozzá. Így lesz az, hogy adott esetben a nagy nyomatékú 4000-ig forgó dízel keréken pont annyit tud, mint a kisebb nyomatékú, de tovább forgó benzines.

Ilyen meg egyszerűen nincs, hogy a nyomaték alul tol, a lóerő meg felül (húz?) :-)
Szóval dízelben is, benzinesben is az a jó, ha a nyomatékát fordulaton is tartja a motor. Abból lesz sok lóerő.

Példa. Van egy dízelünk, ami 2000-nél 350Nm-t tud, 4500-nál fogy el, ott még a 200Nm kijön, aztán lekókad.
A 300Nm-rel 2000-nél lead kb 129 lóerőt, 200Nm 4200-nál 155 paci.

Vegyünk egy szívó benyást, ami 4000-nél 175Nm-t tud, és ez 6300-nál 135-re esik. Szép "fennsík, ahogy mondani szokás. 4000-nél ez 129 lóerő, 6500-nál pedig 157 lóerő.

Ha megfgyeljük, mindkettő 2500 rpm körüli fordulatszám tartományt fed le csúcsnyomaték és csúcs teljesítmény között, tehát valószínűleg hasonlóan lehet kiautózni a kettőt.

A vita azért bárilyen fórumon kb örökké menne rajta, hogy de a nyomaték alul tol, de a fordulat felül húz XD
Piritu - 1.000.0002020-05-27 10:56:10 // 15658
A benzines Júlia kevesebbet forog a pályán mint a diesel 159/Giulietta.
Giuntini2020-05-27 10:50:14 // 15657
Ott a pont! Hosszú távú autózásnál nincs párja a dízelnek! Erre példa a 159 2,4 jtdm vs Tibi. 150-nél az 5 hengeres 2500-at forog. A Tibi 4000 felett. Akkor melyik a nyugtatóbb és halkabb?
Tudom a Giuliánál más a helyzet, de azért ez ott is valamennyire igaz, főleg ha a fogyit vetjük össze! Csak indulásnál, lassú tempónál a dízelnek ne lenne ilyen tolakodó hangja! Az első pillanattól fogva a legnagyobb negatívumnak tartom.
Piritu - 1.000.0002020-05-27 09:43:25 // 15656
Tegnap hazafelé meglepett Júlia egy üzenettel és a sárga tengeralattjáróval.
Indulás után kb 1 km-re közölte hogy a startstop nem áll rendelkezésre és mellé jött a lámpa. Amúgy működött rendesen. Megálltam, újraindítottam és eltűnt minden.
Egyenlőre betudom a szokásos hisztinek hogy keveset megyünk, de ha még egyszer csinálja elviszem a szervizbe.
tdemeter2020-05-27 09:06:52 // 15655
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-27 08:58:17 // 15654
jó példa erre a traki pl egy 90 le 2000-es fordulaton 350Nm nyomatékot ad le ... faxán lehet vele szántani :D
egyéb iránt mindig azt mondom van helye a delej autóknak, hosszú távra még mindig az a leggazdaságosabb... engem vittek 2.2 Gyulával szépen teszi a dolgát semmi baj sincs vele!
Liquid2020-05-27 08:56:53 // 15653
a cél mindig az, hogy gyors legyen :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-27 07:36:15 // 15652
Dehogy kevés nem Honda ez :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-27 07:34:30 // 15651
Te vagy a fizikus bakker:))) Azt hiszem arányosítva kell nézni hiába nagyobb a nyomaték 15%kal, ha a lóerő a másik oldalon 40%-kal több az lesz a jobb...
Lev2020-05-27 06:59:20 // 15650
Nem is 2.0 Veloce :)
RomeoOne2020-05-27 00:21:50 // 15649
Hát ez nem 5.2
G-MANN🍀2020-05-26 23:10:47 // 15647
2 másodperccel jobban 0-60? a 2.2 dízel, mint a 2.0 Veloce benzin?
Na ez kizárt.
2.0 Veloce 0-100 5.2
G-MANN🍀2020-05-26 23:02:11 // 15646
👍 és ott a pont

Egy benzines egy dízel nyomatékával, nekem érzésre ez a Veloce benzines

Nehogy azt mondjuk, hogy kevés egy 2.0 benzinesnek ennyi nyomaték 😂😂

na jó egy egy nagy hajóba (Stelvio) brutál lehet a 310/460 😉👍
G-MANN🍀2020-05-26 22:57:44 // 15645
Élőben nem ezt tapasztaltam. Nem vagyok nyomaték függő, csak élvezet👍😉 ez a benzines Veloce egy álom
RomeoOne2020-05-26 22:47:54 // 15643
Ez igaz, de aVeloce-nél tényleg túl nagy a különbség. Nem is értem. A dízelnek kb. 250 lovasnak kéne lennie, hogy a benzines veloce párja legyen. Meg azt sem értem, hogy miért venné valaki a veloce dízelt a 180 lovas (most már 190, így meg főleg nem) dízel helyett. Elhanyagolható a teljesítménybeli különbség. Igaz, az árkülönbség sem akkora, mnit a benzinesnél. Gondolom valami adózási oka lehet.
RomeoOne2020-05-26 22:42:06 // 15642
Attól függ mi a cél :)
zgi5212020-05-26 22:38:35 // 15641
az megvan hogy indulaskor 60 ig jobban tol a nagyobb nyomatek?
olyan 2 mp -el
no az nem keves
compare
zgi5212020-05-26 22:34:23 // 15640
egyetertek a mindennapok baratja a nyomatek :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-26 22:14:13 // 15638
Egyik a másik kezében jár... minél nagyobb mind a kettő annál jobb :))) Ezért kell a 310 ló a 460Nm-rel :P
Liquid2020-05-26 22:09:45 // 15637
a nyomaték csak lóerővel együtt ér valamit :)
Giuntini2020-05-26 22:09:13 // 15636
Ez viszont szerintem a mindennapokban nem érezhető. Kompenzálja a dízel nagyobb és alacsonyabban ébredő nyomatéka. Ezt mondom úgy, hogy ennek ellenére a benzinest választanám!
zgi5212020-05-26 21:54:56 // 15635
foleg h nyomatekban a 180 as 50Nm rel tobb mig a 210 lovas 70Nm veri a 280 lovast.
mar akinek a nyomatek szamit..😀
RomeoOne2020-05-26 21:03:09 // 15634
Nyilván, mindig is volt. Arra gondolt, hogy a 210 és a 280 ló között elég nagy a lépcső.
sas-1592020-05-26 19:00:54 // 15633
Van már dízel Veloce is, 210 lóerővel.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-26 17:05:33 // 15632
de hátulról igen :DDD
G-MANN🍀2020-05-26 16:58:51 // 15631
Velocenak nincs dízel alternatívája a Giuliában. 😉
A kutat biztos, hogy többet látogatom, de a nyomaték a dinamika is prémium, és még a hangja is álom🤗👍
Egyébként egy automata 180LE dízel is álom👍
Piritu - 1.000.0002020-05-25 22:11:16 // 15630
Mondjuk a hang miatt szoktam - ha van hely - a traktor (igazi) előzésekor leforgatni az ötödikig a fokozatokat :-DD
Angelo Bianco2020-05-25 21:57:10 // 15629
Köszi!
Mindenképpen beszámolok! 😉
Angelo Bianco2020-05-25 21:49:00 // 15627
Köszi.
A projekt biztos nem az első időben fog elkészülni. Először kell egy alapos autó mustra a két változat között. Ezt valahogy a City-re tartogattam volna... Majd valahol máshol!
Illetve vadászni kell a netet ha valaki bontana akkor rákell repülni! Sokat én sem szeretnék rááldozni. Idővel minden beérik! 😁
zgi5212020-05-25 21:38:55 // 15626
nem a hanggal kell megbarátkozni, amivel nekem semmi bajom. hanem a nagyobb nyomatékkal és a ritkább kútlátogatással. :) viccet félretéve pályatempónál meg nem mondod mi dolgozik elől..
G-MANN🍀2020-05-25 21:30:26 // 15625
Kár, hogy kihagyták a rendelésnél, tényleg praktikus, sztm ott lesz a kialakítás a kárpit alatt 😉
Piritu - 1.000.0002020-05-25 19:55:35 // 15624
Azt hittem hogy nem fog ennyire hiányozni. Ixelni nem volt szerencsém mert a szalonban állt. Ki kellene bontani a kárpitot hogy ott van-e a csavar, aztán valami aftermarketest venni bele, de még nem jött meg a kedvem hozzá.
G-MANN🍀2020-05-25 19:50:37 // 15623
Én xeltem azt is, most sokszor nagyon jól jön az akasztóval együtt 👍😉
Halesz2020-05-25 19:25:20 // 15622
Wow! Összességében jól hangzik :) Írok üzit.
Piritu - 1.000.0002020-05-25 19:24:49 // 15621
Valamelyik Égéstérben volt a MOL olajos szakija. Ő mondta hogy néha a gyárak az első töltetre már összetételű olajat tesznek az autóba. Ebben az esetben a bejáratás, a felületek összekopása, a kopadék kezelése a fő szempont. Ha ezt idő előtt lecseréli az ember akkor félbeszakítja a folyamatot és többet árt mint használ. Csak az a baj hogy sose lehet tudni hogy ez így van-e.
Mondjuk a saját tapasztalatom pl az volt az ÚJ TS-ekkel hogy a a vezérlésmódosító mindben tönkre ment. Utána az "előírt" olajjal a többszörösét elmenték. Tuti nem Selenia 20k/Racing volt benne amikor kijött a gyárból.
Piritu - 1.000.0002020-05-25 19:19:45 // 15620
Talán az utolsó lehetőség volt normális személyautót venni. Nem hiszem hogy 3-4 év múlva még lesz ilyen. Ki kellett használni.
Kormossal mentem eleget, akármilyen jók is voltak a hanggal nem tudok megbarátkozni.
Piritu - 1.000.0002020-05-25 19:15:32 // 15619
A benzinesnél szinte mindig hallom mióta nincs hideg. Az utolsó pár száz méteren már szinte végig gurulunk a faluban, garázsba be és utána még jár amíg a garázsból bejövök. Nem is kell "hajtani" hozzá.
zgi5212020-05-25 18:28:42 // 15618
erdekes. nekem ez az elso autom ahol azt mondtak ellenjavalt az elso gyari olaj ido elotti csereje...
zgi5212020-05-25 18:25:17 // 15617
ahogy latom pedig a Te esetedben egy dizel valasztasa relevansabb dontes lett volna 😀
zgi5212020-05-25 18:23:05 // 15616
a dizelnel Giulianal en sosem hallottam jarni leallitas utan. pedig tudom mirol lenne szo , mert pl a dizel octavia olykor teszi ezt..
zgi5212020-05-25 18:20:51 // 15615
nekem szerelte mar az OAH a hatso sort. a tamla, az ulolap, az oldalso resz kipattinthato, kiakaszthato. mas kerdes , h nem tokeletesen kerult vissza :( pl a bizt. ovet mashol, lentebb vezettek vissza. spec egyebkent ez epp kenyelmesebb lett a hasznalatkor.
Fornitore2020-05-25 16:51:32 // 15614
Ha-Ha nekem az van benne , de én meg nem tudom ledönteni a hátsó ülést Te meg igen😄.Ez így szép nincs sok egyforma kocsi.Kiváncsi lennék az országban hány teljesen egyforma van.Lehet egy sincs és ha ez így van akkor mindenkinek Egyedi giuliája van 😁.
Piritu - 1.000.0002020-05-25 14:50:16 // 15613
Pedig egyszerű az ok, így lehet növelni az extralistát és külön pénzt kérni érte. Nem Alfa találmány :-))
Nekem pl hiányoznak a csomagrögzítő fülek a csomagtartóból. Az is extra :-DD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.