WarbiRunner (Gyuri)2021-04-30 09:58:52 // 19917
	A MultiEcuscan ki tudja kapcsolni az öv csipogást, vagy aki lazábban akarja megoldani, beletol egy kici óccó kínai "seatbelt extender"-t. :-) Egyébként meg egy nyomógomb szokott lenni a csatban, nyilván kettő darab vezetékkel, azt sem lehet bonyolult összekötni örökre.
	
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-30 09:58:41 // 19916
	felső vellanynál a gomb ... tudom nehéz a kart felemelni :DDD
	
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-30 09:55:17 // 19915
	A feeling megvan :-) A 159-cel kitolatok, elöl bejelez a szintkülönbségre az út és a beálló között. Ha a szomszéd ott áll az autójával, akkor hátul is. És ilyen idegállapotában járó motornál elhagyom a járművet (hogy becsukjam a kaput). Azt a pittyegés, csipogás, visítás halmazt amit művel, hallássérülés nélkül nem lehet megúszni XD
	
G-MANN🍀2021-04-30 09:49:49 // 19914
	Amit lehet ki kell kapcsolni és a leg későbbi figyelmeztetésre állítani és így jól használható 😂🤩 
Bár most az új TI-ben még több a kütyüt kell majd kikapcsolnom 🙈
	
Bár most az új TI-ben még több a kütyüt kell majd kikapcsolnom 🙈
Liquid2021-04-30 09:42:25 // 19913
	Már látom, hogy az első utaim egyike villanyászhoz fog vezetni, ha sikerült beújítanom egy Júliát :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-30 09:24:14 // 19912
	ott a kis gomb bal kéznél ki lehet kapcsolni, ha zavar... engem jobban zavar az ütközés figyelmeztető
	
esvé2021-04-30 09:23:47 // 19911
	engem is zavar a kikapcsolhatatlansága. még átmenetileg sem lehet. A 159ben legalább csak a figyelmeztető lámpa villogott...(tudom biztos ncap előírás)
Ami a Giuban nagyon zavar, hogy ha egyszer elkezd az öv sípolni, nem is hagyja abba amig be nem kapcsolod be az övet vagy le nem állítod az autót. Ez azért idegesítő, mert előfordul, hogy gurulok kb 50-100 métert az autóval, elég lassan, de nem kötöm be magam, mert 100m után ki fogok szállni...Ha egyszer elkezd bimm-bammozni, akkor még álló helyzetben is bimm-bammozik egyre aggresszívebben...Álló autóban:D
És öv sípolásához jön még amikor kulccsal a zsebemben szállok ki, az is bejelez, és akkor már kettő jelez kánonban...utasaim szokták szeretni:D
	
Ami a Giuban nagyon zavar, hogy ha egyszer elkezd az öv sípolni, nem is hagyja abba amig be nem kapcsolod be az övet vagy le nem állítod az autót. Ez azért idegesítő, mert előfordul, hogy gurulok kb 50-100 métert az autóval, elég lassan, de nem kötöm be magam, mert 100m után ki fogok szállni...Ha egyszer elkezd bimm-bammozni, akkor még álló helyzetben is bimm-bammozik egyre aggresszívebben...Álló autóban:D
És öv sípolásához jön még amikor kulccsal a zsebemben szállok ki, az is bejelez, és akkor már kettő jelez kánonban...utasaim szokták szeretni:D
esvé2021-04-30 09:14:51 // 19910
	az jutott még eszembe, hogy régebben, mikor az első parkradar is kezdett elterjedni, kezdetben nem is automata volt, hanem a user kapcsolhatta be. Legalábbis nekem ilyen tapasztalatom van:)
	
esvé2021-04-30 09:12:55 // 19909
	azt hallanád mit művel amikor a garázsba állok be....garázsajtó, ajtókáva, oldalfal, hátfal....elől-hátul oldalt is próbál jelezni, más hangszín, mindezt egyszerre próbálja...szerencsétlen még a dudát is használná ha tudná:D
	
leopop32021-04-29 23:51:28 // 19908
	Akkor a második lesz 🤣🤣
	
leopop32021-04-29 23:46:20 // 19907
	Ugyanezt akartam írni 😁
	
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-29 22:24:35 // 19906
	Lehet, félti a kis Chilit 😉 Mondjuk eszembe sem jutott, hogy megnézem a menüben, hogy kikapcsolható e 😄
	
Piritu - 1.000.0002021-04-29 22:02:39 // 19905
	Én is utálok helyből minden sípoló vacakot, akárhányszor megszólal valami azon spekulálok hogy most mi a franc a baja ahelyett hogy a forgalomra figyelnék. 
Végre van az embernek egy csendes belterű autója erre össze-vissza sípol :-(
Az öv sípolóját sajnos a szervizben se tudják kikapcsolni. A 159-nél és a Giuliettánál lehetett, a vége az lesz hogy szétszedem és átkötöm a csatot. Azért mert az utas épp leveszi a kabátját, mert befűtött az autó és emiatt kikapcsolja az övet nekem ne sipákoljon.
	
Végre van az embernek egy csendes belterű autója erre össze-vissza sípol :-(
Az öv sípolóját sajnos a szervizben se tudják kikapcsolni. A 159-nél és a Giuliettánál lehetett, a vége az lesz hogy szétszedem és átkötöm a csatot. Azért mert az utas épp leveszi a kabátját, mert befűtött az autó és emiatt kikapcsolja az övet nekem ne sipákoljon.
carver2021-04-29 21:49:32 // 19904
	a sípoló kütyüket én sem szeretem, én a sávváltásra figyelmeztető hangot kapcsoltam ki azonnal, nekem elég a sárga villogó fény a visszapillantóban.
Egyébként úgy veszem észre mintha mostanában az ütközésre figyelmeztető rendszer kezdene hamarabb pánikolni, mostanában gyakrabban szól mint az első évben...
	
Egyébként úgy veszem észre mintha mostanában az ütközésre figyelmeztető rendszer kezdene hamarabb pánikolni, mostanában gyakrabban szól mint az első évben...
carver2021-04-29 21:44:16 // 19903
	Aszem a Giuliában a sebességtől függ hogy mikor kapcsol be nem attól, hogy milyen állásban van a váltó. Nekem néha olyankor is elkezd jelezni amikor reggeli forgalomban szűk egyirányú utcában araszolok közel a parkoló autókhoz. Az mondjuk annyira nem segít, de egyébként szerintem is jól működik.
	
Kazes☻2021-04-29 21:09:24 // 19902
	Ez utóbbit biztos a nejed állította be... sípoljon csak! 😜
	
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-29 20:35:13 // 19901
	Akkor biztos csak nekem logikátlan 😄 Egyébként én is tolatva szoktam beállni, és tényleg köze lehet az Y kromoszómához. A múltkor figyeltem a 2.5 éves fiamat ahogy tologatja az autóit. És igen, betolatott a parkolóba 😂 Minden esetre ezeket a sípoló kütyüket én annyira nem igénylem. A Giulietta nekem a tolatóradarjával kb kimaxolja azt amire szükségem van. Kicsit az is sok, mert az meg képes sípolni, ha kézit húzok menet közben. 😄
	
RomeoOne2021-04-29 20:12:50 // 19900
	Mármint, úgy működik ott is, hogy rükvercbe teszed és akkor kapcsol be, ha nem a gombot nyomkodod fent.
	
RomeoOne2021-04-29 20:11:13 // 19899
	Ez pont így működik a manuálban is, de soha egy pillanatra sem találtam zavarónak. Én mindenhova tolatva parkolok be. Azt mondták nekem, hogy Y kromoszómával így illik :D
(Mondjuk nagyobb cégeknél eleve biztonsági előírás is ez, hogy ha evakuálni kell a telephelyet, akkor ne kelljen a forgolódásra időt pazarolni, csak beülni és menni.)
Meg eleve az alacsony orra miatt is a tolatva parkolást preferálom mindig. Azon ritka esetekben meg amikor orral kellett lassan manőverezni, csak felnyúltam, bekapcs és kész.
	
(Mondjuk nagyobb cégeknél eleve biztonsági előírás is ez, hogy ha evakuálni kell a telephelyet, akkor ne kelljen a forgolódásra időt pazarolni, csak beülni és menni.)
Meg eleve az alacsony orra miatt is a tolatva parkolást preferálom mindig. Azon ritka esetekben meg amikor orral kellett lassan manőverezni, csak felnyúltam, bekapcs és kész.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-29 20:09:24 // 19898
	Nekem az 59é is jól működött, ez meg teljesen használható csak néha lassú vagy én tolatok gyorsan 🤣🤣🤣
	
Lev2021-04-29 20:04:19 // 19897
	Szerintem teljesen jól működik, a padkát is  időben jelzi. Nagyon szűk helyre történő párhuzamos parkolásnál (pl. Újlipótvárosban, ahol egyetlen szabad helyet sem szabad elengedni:) "megőrül" és olyan folyamatos sípolásba kezd, ami rettentő zavaró (ilyenkor ki szoktam kapcsolni), ezt leszámítva én nagyon elégedett vagyok vele.
	
Lev2021-04-29 19:53:42 // 19896
	Nem hangzik valami logikus megoldásnak, nem csodálom, hogy idegesít
	
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-29 17:24:48 // 19895
	Bejelez a 159 is a padkára, rámpára, azzal nincs gond. Viszont D-ben nem aktív. Elindulok, bezárja az ajtókat és kikapcsolja a parkradart. Innentől számomra értelmetlen, mert csak akkor kapcsol be újra, ha irányt váltok,tehát áthúzom R-be, vagy kiteszem üresbe, vagy a plafonon nyomkodom a gombot. Kipróbálnád, és rájönnél azonnal, hogy mennyire értelmetlen így megoldani egy automataváltós autóban. Ha mondjuk bizonyos tempó alatt aktív lenne automatikusan, lényegesen több értelme volna. 
Mindegy, nem napi problémám közel állni bármihez is. Sőt eszemben sincs ilyet tenni, olyan fogamatlanok az emberek, hogy az sem tudják melyik irányban indulnak el. Hagyok inkább helyet meglepődni XD
	
Mindegy, nem napi problémám közel állni bármihez is. Sőt eszemben sincs ilyet tenni, olyan fogamatlanok az emberek, hogy az sem tudják melyik irányban indulnak el. Hagyok inkább helyet meglepődni XD
samu1262021-04-29 17:09:32 // 19894
	Megnéztem a profilodban a felszereltséget és nincs ott ! :D
A 159-es radarja teljesen jó manuális váltóval :)
	
A 159-es radarja teljesen jó manuális váltóval :)
esvé2021-04-29 16:58:38 // 19893
	a 159hez képest fényévekkel jobb a radar, én is szeretem, jól jelzi a padkát parkolásnál. 
A keresztirányú forgalmat is jelzi, nekem az is sokszor segített
	
A keresztirányú forgalmat is jelzi, nekem az is sokszor segített
esvé2021-04-29 16:55:32 // 19892
	most jelenleg nincs kinn, de hamarosan ez változni fog....
az én autóm egy elég jól felszerelt Veloce, miből gondolod, hogy nincs benne parkradar? :)
	
az én autóm egy elég jól felszerelt Veloce, miből gondolod, hogy nincs benne parkradar? :)
G-MANN🍀2021-04-29 16:16:42 // 19891
	Szerintem jól használható, padkára is jelez, nekem bejött👍
	
RomeoOne2021-04-29 16:01:53 // 19890
	Vagy persze, ha valami éppen olyan magas, hogy a kocsi orra már takarja, pl. egy köztéri beton virágláda
	
RomeoOne2021-04-29 16:00:35 // 19889
	Miért, más autókban olyan a parkradar, hogy bejelez már a padkára is?
Ez sztem arra jó, hogy pl. a garázsban a falig tudj menni vagy az iylen szemben álló parkolókban (pl. bevásárló üzletek parkolója) szembe beállva a másik kocsi orrához közel tudj megállni.
	
Ez sztem arra jó, hogy pl. a garázsban a falig tudj menni vagy az iylen szemben álló parkolókban (pl. bevásárló üzletek parkolója) szembe beállva a másik kocsi orrához közel tudj megállni.
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-29 15:29:15 // 19888
	Erre kiváncsi lennék, hogy a Giuliában hogy működik. Az automata 159-nél pl. pont semmi értelme az első radarnak. Szitu: mész a  bótba, leparkolsz orral a padka felé, két csík közé (parkoló). A váltó D-ben, ugyanis mész. Ráfordulsz a parkolóra, szemre beállsz, mész ameddig mersz. Aztán kiveszed D-ből.. na és akkor kezd éktelenül visítani az első radar. Amikor már vagy lestuccoltad a padkát, vagy nem. :-)
Induláskor a radar addig aktív, amíg az ajtókat le nem zárja (valahány km/h), aztán kikapcsol. Akkor kapcsol újra vissza, ha D-állásból N-be vagy R-be húzom az előválasztót. Ebben a formában semmi értelme. Pláne hatalmas értelme van R-be húzott karral visítani az elöl közel lévő padka miatt.. szóval én ebben a formában igazából ezt a funkciót igazán tudom utálni :-) Igen, tudom, van a plafonon egy gomb amivel ki-be tudom kapcsolni. Hát... nekem bonyolultabb azt a gombot nyomkodni parkolás közben, mint beállni rendesen a parkolóba. XD
	
Induláskor a radar addig aktív, amíg az ajtókat le nem zárja (valahány km/h), aztán kikapcsol. Akkor kapcsol újra vissza, ha D-állásból N-be vagy R-be húzom az előválasztót. Ebben a formában semmi értelme. Pláne hatalmas értelme van R-be húzott karral visítani az elöl közel lévő padka miatt.. szóval én ebben a formában igazából ezt a funkciót igazán tudom utálni :-) Igen, tudom, van a plafonon egy gomb amivel ki-be tudom kapcsolni. Hát... nekem bonyolultabb azt a gombot nyomkodni parkolás közben, mint beállni rendesen a parkolóba. XD
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-29 15:19:30 // 19887
	Ezek szerint megúszta a technika, a rács meg jobban is néz ki így :-)
	
samu1262021-04-29 15:16:14 // 19886
	Nincs kint hahun?
Tetszik a gép amúgy, de parkoló radar nincs benne ? 450cm feletti járműveken általában több karctól megvéd mint a gyári extra ára :) Főleg a belvárosban
	
Tetszik a gép amúgy, de parkoló radar nincs benne ? 450cm feletti járműveken általában több karctól megvéd mint a gyári extra ára :) Főleg a belvárosban
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-29 14:58:33 // 19885
	
	
leopop32021-04-28 10:17:11 // 19884
	Akkor sajnos nálam is pedig nagyon kéne egy Giulia
Azt hiszem kb ugyanolyan összegért keresünk mindketten:)
	
Azt hiszem kb ugyanolyan összegért keresünk mindketten:)
Liquid2021-04-27 22:14:19 // 19883
	Sajnos a fájdalomküszöböm felett van, pedig nagyon tetszik :)
	
esvé2021-04-27 20:44:07 // 19882
	még meg van, télen nem ment el. De el kell adnom...szóval ha érdekel valakit, nyugodtan keressen:)
	
esvé2021-04-27 20:42:52 // 19881
	köszönöm a tippeket!!
Nekem is úgy tűnik, mintha egy egész elem fényezését ki kellene fizetnem....
Kicsit csalódtam a helyben, nem most jártam ott Giuval először:(
	
Nekem is úgy tűnik, mintha egy egész elem fényezését ki kellene fizetnem....
Kicsit csalódtam a helyben, nem most jártam ott Giuval először:(
WarbiRunner (Gyuri)2021-04-27 18:25:20 // 19880
	Köszi a kimerítő választ! Kína beleteszi a megfelelő pénzösszeget, ezt jól látják, hogy az innovációba ha végtelen összeget pumpálnak, az nagyon megtérül.
	
RomeoOne2021-04-27 16:10:21 // 19879
	A kis, moduláris reaktorok régóta fejlesztési irány, mert sok problémát kiiktatna, ami a nagy erőműveknél fennáll, csak épp a méretgazdaságosság menne a levesbe.
Az oroszoknak már van működő, civil példánya, amit nemrég helyeztek üzembe (Akademik Lomonosov), úszó platformon lévő erőmű, de katonai használatban már régóta vannak ilyenek (atomtengeralattjárók, anyahajók).
Az, hogy ezt majd mennyire éri meg szárazföldre telepíteni, az idő eldönti. Lehet Kína beleönt majd annyi pénzt, amivel demonstrálja majd a létjogosultságát, dolgoznak rajta keményen az biztos. Múltkor részt vettem egy konferencián, ahol két különböző kínai intézet is bemutatta a típusát és az ütemterveit.
Az USA-ban is erős most ez az irány, mivel ott nem igazán száll be az állam ezekbe a beruházásokba. Egy költség szempontjából fejnehéz atomerőműlétesítés elég kockázatos vállalkozás az energiacégeknek. Nem is igazán történt ilyen az utóbbi időben, pedig rohamosan öregszik az atomerőműparkjuk. Az elmúlt évtizedben egyedül a VC Summer és a Vogtle telephelyen kezdtek építeni nagyméretű, modern reaktorokat, de azok közül is már csak a Vogtle van folyamatban, a VC Summer-t törölték.
Pont Bill Gates jelenleg a kis moduláris reaktorok egyik nagy szószólója (nem elég, hogy bechip-eli az embereket ez a faszi, még be is akarja sugározni? :D ), sok pénzt nyom ezek fejlesztésébe. Szóval lehet, hogy az USA-ból is kikerül valami.
Európában nem tudok róla, hogy túlságosan rá lennének feküdve erre az irányra, kutatóintézetek foglalkoznak vele, de amúgy nem sok minden van.
Épp a hetekben állt fel egy munkacsoport, amiben részt veszek én is. Ennek az a célja, hogy ezeknek a szárazföldre telepített, nyomottvizes kis moduláris reaktoroknak a nukleáris üzemanyagára fogalmazzuk meg a műszaki követelményeket, melyeket egy ilyen beruházás/létesítés/engedélyeztetés során fel lehet majd használni.
	
Az oroszoknak már van működő, civil példánya, amit nemrég helyeztek üzembe (Akademik Lomonosov), úszó platformon lévő erőmű, de katonai használatban már régóta vannak ilyenek (atomtengeralattjárók, anyahajók).
Az, hogy ezt majd mennyire éri meg szárazföldre telepíteni, az idő eldönti. Lehet Kína beleönt majd annyi pénzt, amivel demonstrálja majd a létjogosultságát, dolgoznak rajta keményen az biztos. Múltkor részt vettem egy konferencián, ahol két különböző kínai intézet is bemutatta a típusát és az ütemterveit.
Az USA-ban is erős most ez az irány, mivel ott nem igazán száll be az állam ezekbe a beruházásokba. Egy költség szempontjából fejnehéz atomerőműlétesítés elég kockázatos vállalkozás az energiacégeknek. Nem is igazán történt ilyen az utóbbi időben, pedig rohamosan öregszik az atomerőműparkjuk. Az elmúlt évtizedben egyedül a VC Summer és a Vogtle telephelyen kezdtek építeni nagyméretű, modern reaktorokat, de azok közül is már csak a Vogtle van folyamatban, a VC Summer-t törölték.
Pont Bill Gates jelenleg a kis moduláris reaktorok egyik nagy szószólója (nem elég, hogy bechip-eli az embereket ez a faszi, még be is akarja sugározni? :D ), sok pénzt nyom ezek fejlesztésébe. Szóval lehet, hogy az USA-ból is kikerül valami.
Európában nem tudok róla, hogy túlságosan rá lennének feküdve erre az irányra, kutatóintézetek foglalkoznak vele, de amúgy nem sok minden van.
Épp a hetekben állt fel egy munkacsoport, amiben részt veszek én is. Ennek az a célja, hogy ezeknek a szárazföldre telepített, nyomottvizes kis moduláris reaktoroknak a nukleáris üzemanyagára fogalmazzuk meg a műszaki követelményeket, melyeket egy ilyen beruházás/létesítés/engedélyeztetés során fel lehet majd használni.
Lev2021-04-27 08:44:04 // 19878
	Végül maradt az autó? Erről lemaradtam, de örülök neki :)
	
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-27 08:39:04 // 19876
	egy olcsóbb fényezővel... 22e az 5x5 cm-re kissé luxus...máshol egy komplett lökös ennyi...
	
G-MANN🍀2021-04-27 08:28:41 // 19875
	komolyra fordítva, fényezni Spotcolorsystem Vecsés, kicsiben is vállalják, jó árban, szépen dolgoznak
kupakot kedvezménnyel Erhard sztm :-)
	
kupakot kedvezménnyel Erhard sztm :-)
G-MANN🍀2021-04-27 08:25:23 // 19874
	Lev odaadja az övét, majd rákérdezek nála :-) biztos szívesen
	
esvé2021-04-27 07:50:26 // 19873
	Sziasztok,
sikerült elhagynom a hátsó lökhárítómról a vonószem takaró lapkát. A pótlás legalább 30ezerbe kerül, maga a lapka kb 8ezer, a többi a fényezés, de meg kell várni legyen maradék festék.
Van ötleteket hogyan lehetne kicsit olcsóbban pótolni?
	
sikerült elhagynom a hátsó lökhárítómról a vonószem takaró lapkát. A pótlás legalább 30ezerbe kerül, maga a lapka kb 8ezer, a többi a fényezés, de meg kell várni legyen maradék festék.
Van ötleteket hogyan lehetne kicsit olcsóbban pótolni?
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-26 19:27:19 // 19872
	Na igen ezen csodálkoztam egy 10x5cmes lyukon préselődött be...
	
Golyszi2021-04-26 17:57:28 // 19871
	De befér, csak több mindent kell utána cserélni... 😪
	
Piritu - 1.000.0002021-04-26 16:59:56 // 19870
	A kép alapján ez se fért be :-DD
	
Erhard 242 (Pure Energy)2021-04-26 13:31:22 // 19869
	vagy mint egy elefánt :D
	
Zolibácsi2021-04-26 13:04:37 // 19868
	Igen, az nem fér be a rácson :)
	
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
		
					  
