Fórum >> Típusok >> Giulia

tirex2020-08-25 21:23:06 // 16807
A QV ülés milyen? Ha láttál régen trabant ülést akkor kb láttad azt is. A karbon feláras ülése szép, cserébe viszont nem kényelmes, állítólag. Bár az senkinek nincs, :)))
zümi1662020-08-25 20:03:41 // 16806
Fura egy ár volt az biztos, érezte Ő hogy ez nagyon meredek, talán csak szondázni akarta a piacot :-))

Erhard: Nem tudom milyen a QV ülés, de ennél a Veloce ülésnél jobbat kényelmesebbet elképzelni sem tudok. Egy egész életet le lehetne élni abban üldögélve :-))
Lev2020-08-24 21:52:42 // 16805
Le is vitték az árát :)
tdemeter2020-08-24 21:02:29 // 16804
Szerintem viszont az egyik a másikból következik 😁
Piritu - 1.000.0002020-08-24 16:54:26 // 16803
Most jövök rá hogy tulajdonképpen két dologról beszélünk. Te a "normál" regenerálásról írsz én meg arra keresem a választ hogy 8-10 perc folyamatos motorfék után miért fogyaszt 10 liter felett anélkül hogy a gázra lépne az ember :-)
Lev2020-08-24 15:39:48 // 16802
Meg tudom érteni, én is hirdettem már úgy autómat, hogy egyáltalán nem akartam eladni:D
G-MANN🍀2020-08-24 15:05:40 // 16801
Ez így van, sztm nem akarják eladni 😁🙈
tdemeter2020-08-24 13:48:46 // 16800
Én hiszek nekik, mert a GPF technológiai összefoglalójában is pont ezt írták. Másfelől minek találnának ki ilyeneket?
Idézem:

"How does a GPF regenerate? GPF regeneration can only be performed in “non power” conditions,  meaning that regeneration is normally achieved under deceleration. Deceleration increases the amount of oxygen following through the engine and exhaust system. This in turn raises the temperature of the GPF to around 400c – 700c, igniting the soot contained within the filter.  In conditions where this is not possible, the vehicles engine management systems alters timing causing it to run lean. This “lean” burn increases oxygen and therefore GPF operating temperatures, allowing a regeneration to occur."

Ezek szerint mindkettőnknek igaza lehet
Piritu - 1.000.0002020-08-24 13:45:54 // 16799
Benzinmotornál még játszik a rétegezett katalizátorhevítő töltés is, célja ugyanaz.
Piritu - 1.000.0002020-08-24 13:40:33 // 16798
A szervizesek mondtak már ezt-azt. A múltkor én is megkaptam hogy elhittem a “hasbaakasztásukat” :-DD

Utóbefecskendezéssel olyankor juttat üzemanyagot a rendszerbe amikor az már nem a hengerben ég el hanem a katalizátort melegíti így az azon átmenő kipufogógáz hőmérséklete elég magas a regenerációhoz.
tdemeter2020-08-24 13:21:30 // 16797
Bár nem tudom mit jelent pontosan az utóbefecskendezés, de az biztos, hogy gázelvételkor regenerál. Ezt nem én találtam ki, hanem a szerviz mondta. Ha van pontosabb infód, az engem is érdekelne.
Piritu - 1.000.0002020-08-24 12:25:37 // 16796
Kapcsolgat, de alapvetően arravan felkészítve hogyha a gázra lépsz menjen. Ez kb 2ezres fordulatot jelent mert ott a nyomatékcsúcs. Motorfék meg 4 ezernél van.
Aztán lehet hogy D-ben más a szitu, de azt az utasok miatt nem próbáltam. Így is nehezen viselték :-)
zgi5212020-08-24 12:23:56 // 16795
off
én nem tudom megérteni "őket", egy kombi octaviaval (is) járok. magamnak biztosan nem vennék.. elég régen is volt lemosva :) sokkal hamarabb egy tipo v astra kombi!
on
zgi5212020-08-24 12:21:58 // 16794
érdekes tapasztalat. nálam, ha nyomom a féket, -mindegy lejtő vagy vízszint- szépen kapcsolgat vissza, motorfékez.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-24 11:58:13 // 16793
biztos is mivel az enyémben nincs szűrő még is ugyan ezt csinálja egy nagyobb lejtőn mondjuk a 2 vagy 3as helyett 4ben van és konkrétan nincs motorfék...így van programozva a váltó
Piritu - 1.000.0002020-08-24 11:17:59 // 16792
Egy Jettánál láttam ilyet, először nem értettem a dolgot. Egyik oldalról évekig azt mantrázták hogy ne nyomd ki a kuplungot, ne “vitorlázz” üresben és használd a motorféket. Most meg az ellenkezéje van beépítve :-DDD
Piritu - 1.000.0002020-08-24 11:14:44 // 16791
Motorfék nem a regen miatt nincs. N és D-ben mindig van, csak a mértéke sokkal kisebb mint amit megszoktunk. Két ok miatt:
- a több sebességfokozat miatt nagyon alacsony fordulaton jár a motor. (A TS 130-nál 3500 felett pörög, a Julis alig 2ezer felett) 2ezren egy dieselnek, de a TS-nek sincs motorfékje. Ha visszakapcsol az ember párat kézzel hogy 3-4ezer felett legyen a fordulat jól érezhető a motorfék. 2-3-ban rendesen tart. Hegyről lefele jól tehermentesíti a fékeket.
- a motornak alapvetően kicsi a belső súrlódása, kicsi a belső vesztesége, emiatt tud kis fogyasztást produkálni.

A szűrő melegítését utóbefecskendezéssel csinálja, attól olyan furcsán morgós a hangja mint reggel alapjáraton. Ha nem így lenne nem lenne alapjárat.
tdemeter2020-08-24 09:26:43 // 16790
Azért ilyen szintű spórolásról szó sincs itt, a kettő nem azonos dolog. Itt a regen miatt van erre szükség, mert a gpf nem tud regenerálni terhelés alatt. Csak ha leveszed a gázt, akkor emeli meg az oxigén mennyiségét és ezzel együtt a hőmérsékletet.
Jimmi T.2020-08-24 09:20:17 // 16789
Tudtok róla ki rendelt hazánkból GTA-t vagy GTA-M -et ?
TtK2020-08-24 07:57:29 // 16788
Pár hete, mikor otthon voltam béreltem egy autót, egy automata Octaviát adtak. Az is ezt csinálta: ha levettem a lábam a gázról, leejtette a fordulatot alapjáratra és gurult, motorfék nuku. És a start-stop már gurulás közben kikapcsolta a motort..
off
Amúgy meg tudom érteni aki ilyet vesz ha csak az a célja, hogy A-ból B-be jusson sok csomaggal minden izgalom nélkül. Közlekedőedénynek tökéletes.
on
tdemeter2020-08-23 22:34:17 // 16787
Üdvözöllek az euro6d és a gpf világában! Az autó gázelvételkor regeneral, gyakorlatilag mindig. Én már az elején észre vettem, hogy amikor egy komolyabb sebességgel mész és leveszem a gázról a lábam, akkor az autó lassabb ütemben lassul mint egy másmilyen autó. Gyakorlatilag alig lassul.
Lev2020-08-23 22:07:16 // 16786
Igen,de még ennek tükrében is irreálisan drága, szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-23 21:54:46 // 16785
a QV ülés szarabb, mint a Veloce kényelemre :D Olasz Stelvio csoportban elég olcsón árulják a QV üléssort gondolom nem jött be...
G-MANN🍀2020-08-23 21:41:35 // 16784
Az egy Veloce Ti carbon kiegészítőkkel és QV ülésekkel 😉
Lev2020-08-23 20:40:18 // 16783
Mindig mondom,hogy a Giulia jól tartja az árát, de az a hirdetés viccnek is sok :)
tirex2020-08-23 18:41:46 // 16782
Rakhat fel valaki 20 milláért is, annyit ér amennyit adnak érte. Nemtom lesz-e olyan ökör aki megveszi ha újonnan olcsóbb.
zümi1662020-08-23 15:14:56 // 16781
Csakúgy nézegetem a hahu-t, s megütötte a szemem egy hirdetés, tavaly októberi Giu Veloce, 25 ezer km.-el 16.3 misi. Az enyém újonnan, idei februári rendeléssel olcsóbb volt :-) Hm, érdekes...
Hát ennyit arról hogy mekkora értékvesztése van a Juliskának :-))
Giuntini2020-08-23 10:33:49 // 16780
Érdemes megnézni a GTAm Quattroroute első tesztjét a Youtube-on. Ez a prototipus, még nem a véglages verzió. Az Akropovic-on is változtatnak. Szerintem a sima QV-nek jobb hangja van, igy a neten keresztül. Bár ez nem végleges, es a mérnök is azt mondta, sokkal brutálisabb lesz a hangja a véglegesnek.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-22 21:55:39 // 16779
Pedig de, vissza váltok kettőt és nem pörgeti szét
Piritu - 1.000.0002020-08-22 20:04:22 // 16778
Nem hinném.
Próbaképp átnyomtam A-ba, olyankor hagyja alapjáratra esni motorféknél a fordulatot, akkor is morgott mint indításkor. Manuálba áttéve is csinálta. (10+ km-es lejtőkről beszélek, negyed óra motorfékkel)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-22 18:50:20 // 16777
Az automata miatt van, ilyenkor áttolom manuálba és addig váltok, amíg jó nem lesz :))))
Piritu - 1.000.0002020-08-22 17:14:03 // 16776
:-)

Még egy érdekes dolgot vettem észre.
A Spiderrel hegynek felfelé bármilyen mennyiségű üzemanyagot meg lehet etetni, ezt a Giulia is "tudja".
Ellenben lefelé a Spider nulla fogyasztással motorfékez, a Giulia nem! 5 liter/100km alá sose megy, de van hogy 10-15 litert mutat motorfék közben. Olyan hanggal mint reggel indítás után. Ilyenkor fűtheti a dpf-et hogy az ki ne hűljön?
A lényeg hogy fel-le után ennyi lett az átlag :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-22 12:55:10 // 16775
Tartós 180nál is feljebb kúszik :))) Üdv innen is
Piritu - 1.000.0002020-08-22 08:32:28 // 16774
Ment már valakinek a hőfokmérője a fele fölé?
Szerpentinen felfelé 30 fokban sikerült még egy jelzést produkálnunk, azt szépen tartotta, majd amint elmúlt a terhelés szépen visszaállt "fél"-re.
Lev2020-08-21 20:29:59 // 16773
Szerintem meg fogod kedvelni azt,ahogy magától csinálja, egészen ügyes :)
zümi1662020-08-21 16:18:40 // 16772
Én a legjobban az OFF állását szeretem :-) Ha kicsit esik megpöccintem a kart, ha nagyon akkor az állandó törlést kapcsolom.
G-MANN🍀2020-08-21 13:57:34 // 16771
Az érzékenységét is lehet állítani 😁 én szeretem, ha minél később kapcsol be, addig én döntöm el, hogy mit akarok 😉
zümi1662020-08-21 13:22:16 // 16770
Az tényleg szívás, csak szétkeni a sok döglött matériát...:-)
tdemeter2020-08-21 13:19:56 // 16769
Klasszikus az is amikor valaki előttem lemossa a szélvédőt és az én ablaktörlőm is bekapcsolódik miatta 😁
zümi1662020-08-21 13:16:45 // 16768
Igazából nem is maga az eső volt a gond, hanem az előttem haladó autó által felvert víz. Márt pont sz..t se láttam, mire elkezdett törölni.
tdemeter2020-08-20 11:49:00 // 16767
Nálam az offos is azt csinálja: Először lassan töröl és csak később kezdi el gyorsan, amennyiben intenzív az eső. Gondolom arra épít, hogy nem egyből zuhog majd, hanem folyamatosan egyre erősebben esik, ami szerintem jobb mintha egyből elkezdene izomból törölni.
zümi1662020-08-20 11:18:19 // 16766
Én a minap az esőérzékelőt próbáltam ki - sajnos muszáj volt - kicsit késve reagál, de aztán behozza a lemaradást, nagy gázzal törli az ablakot :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-20 07:44:56 // 16765
Igen, valamikor zavaró is mikor még világos van de már estiben nyomja...
Angelo Bianco2020-08-20 07:42:18 // 16764
Sziasztok!
Nálatok átvált a navi éjszakai módba automatikusan? Természetesen a menüben is "auto" - n van a beállítás.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-08-19 23:21:23 // 16763
igen mit nézzek rajta? almát a rántott hússal kb :DDDD
leopop32020-08-19 22:23:44 // 16762
Ezt láttam instán :)
Kazes☻2020-08-19 21:35:47 // 16761
Szerintem is van olyan jó, mint amikor 159-re, vagy Brera-ra, vagy mondjuk 166-ra kerül fel egy (új) Giulia felni, sőt... még jobb is. De erre írtam, hogy ízlések és pofonok... kinek mi jön be! :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-08-19 21:18:53 // 16760
Értem a véleményed, én másképp gondolom😉 A Giulia alapból visszautal az elődeire, sőt a legtöbb Alfa egyben sűrített Alfa történelem is. Persze van, akinek csak egy szép autó, mindenkinek a saját világa szerint..
Liquid2020-08-19 21:13:10 // 16759
Neki jól áll... Mert korhű.
Kazes☻2020-08-19 21:04:29 // 16758
Ok, ez jó hír! :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.