Fórum >> Típusok >> Giulia

Piritu - 1.000.0002023-12-04 16:51:40 // 32938
:-)
Már csak a hekkerdugót kell megvennem :-)
SD2023-12-04 14:29:28 // 32936
A márkakereskedésben darabja volt 200k az alap 17"-nek egy szett szerintem ilyen árok ok. De minden megdrágult.. én a TPMS-t 15k-ért vettem most 20-30k?
SD2023-12-04 14:28:01 // 32935
Annyit érdemes megnézni hogy a Giuliette kerécsavar M12 a Giulia M14 a Giuliette kerék nem feltétlen megy föl a Giuliára, de könyen orvosolható, ezt én is benéztem 5k volt felfúrni:)
Mert én meg Tonale kereket vettem ami szintén M12 csavaros.
quash2023-12-04 14:01:25 // 32934
Ha 17-es:
https://auto.jofogas.hu/somogy/Alfa_17__5x110_alufelni_elado_17_coll_159_Brera_Giulia_Giulietta_143662422.htm

Bár ez nem Giulia felni, de árban jó, ET-ben is "jó".
quash2023-12-04 13:59:17 // 32933
Ennyire elmentek a felni árak?
Én 200e-ét vettem 2 éve új, dobozos, 18" gyári Luxury felnit.
quash2023-12-04 13:58:22 // 32932
Kell az a külső Veloce pack! :)
Mérgesebb, jobban mutat!

Nálam vásárláskor feltétel volt a Veloce külső/belső.
Utólag azért macerás, zsebbenyúlós játék.
Bár jó állapotú, bontott, gyári Veloce első lökösőket már itthon is lehet jó áron venni.
De mindent átrakni, az már macera, ha jól tudom, ez nem szimplán kipatintósak a lökösben az elemek!
SD2023-12-04 13:55:02 // 32931
SD2023-12-04 13:51:32 // 32930
Van olyan "aliexpress" diffuzor ami bemegy a Super lökösbe, de valójában a kettő nem csereszabatos.

A Veloce hátsó lökösön alul van egy kis szélesítés tehát vagy egyben cseréled vagy utángyárott középső részt kell vegyél amit akkor kell letárgyalni hogy Super lököshöz való legyen.

A QV szint úgy szélesebb alul. De létezik olyan is ami belemegy.

Illetve a Gyári veloce szárny az fúrós, de van csak ragasztós utángyártott.
Itt az illeszkedéssel szokott lenni gond, ezért nem érdemes talán a legbénábbat venni.
SD2023-12-04 13:48:42 // 32929
Pont volt téma a nagyfék kis fék..
Ez rendelhető extra volt.
A Veloce-n most 330-as van elől, a Super-en 305, volt 260-as pl: a 150le dízeleken.

Úgy jött fel hogy én is nézegettem hogy nekem a kisebb fék van, de mint kiderült 305 az a kisebb.
Shadin2023-12-04 13:48:22 // 32928
Amíg hátul a diffúzor kb. simán cserélhető a Veloce optikához, addig az első lökhárítót kompletten kell cserélni és fújni is. Nem lesz külső Veloce pakk :-)
Shadin2023-12-04 13:47:06 // 32927
Oksa, megtaláltam a különbséget az első lökösön is :-)
quash2023-12-04 13:38:51 // 32926
Nálam kérdezed?
2019-ben így nézett ki a két Veloce csomag:

Veloce Külső design csomag
Sportos első és hátsó lökhárítók

Veloce csomag
Fűtött ablakmosó fúvókák (110)
6 irányban elektromosan állítható első ülések (CDE)
Vezetőülés memória (136)
Osztott hátsó ülések (40/20/40) kartámasszal és pohártartóval (195)
Fűthető első ülések (452)
Elektromosan állítható oldaltámasz (7XF)
Perforált bőrülések manuális combtámasszal (788)
Fűthető kormánykerék (NHS)
Shadin2023-12-04 13:12:11 // 32925
A külső Veloce pakk az csak a diffúzor, vagy van más is?
Esetleg a fék is nagy?
Lev2023-12-04 13:07:24 // 32924
Nagyon hasznos blogokat írsz, köszönjük:)
quash2023-12-04 12:14:24 // 32923
Leírtam gyorsan hogyan kell:
https://alfaamore.hu/tagok/quash/autok/19282/blog/123916

Piritu - 1.000.0002023-12-04 09:57:21 // 32922
Már többször kérdeztem, a győriek nem tudják kikapcsolni :-(
Zselé2023-12-04 09:43:35 // 32921
Nekem amúgy nagy segítség pl. reggel a bölcsinél. Komolyan kivagyok, hogy 110 kg vagyok télikabáttal, a gyerekek a rohadék overálba, és felújították a parkolót: jó sok hely lett felfestve, de mind max 2,3 széles... Centizni kell az ajtókkal folyton :(
WarbiRunner (Gyuri)2023-12-04 09:34:13 // 32920
Na ezért szeretném kikapcsolni a tükörbehajtást, csak megint elfelejtettem a szervizkor megkérdezni, hogy ott ezt meg tudják e csinálni. Napközben én amúgy nyitva hagyom aztán applikációból zárom, így nem hajtja be a tükröt.
Zselé2023-12-04 09:19:41 // 32919
tavaly sokszor spricceltem jégoldót, mert úgyis kellett az ablakra... idén már úri helye van, nincs nálam a jégoldó :D
SD2023-12-04 09:10:51 // 32918
Lehelni kell rá finoman:)) Ha olyan helyen parkolsz akkor a nyitvahagyást javaslom, én a garázsban is nyitva hagyom, mármint a tükröt, csak a belső gombbal zárom, már rituálé.
Belső világítás lekapcsol, belső gomb zár, csomitartó nyit, a töltéshez, ajtó be, néz a műszerfalra ahogy villogtat/köszön a kélgyó fogával:))) Aztán hátra töltő, csomi és garázs zár:)

Nekem mostanában azt történt másodszor hogy a céges prokolóházba megérkezve elkezdett bepárásodni, most már idejében rátettem az ablakfűtést :D Mert mire tolatnék a helyemre nem látok semmit :D

De jó gondolat hogy anyóséknál majd nem záratom be... mikor kint áll.

Itt azt mondja zárj rá kézzel mégegyszer és aztán elindul.

Ha mégis be kell zárni, ha manuálisan bezárod, leállítás előtt, akkor nem próbálja nyitni:)
Úgy lehet gyorsabban is megy:D

Egy pisszentés jégoldó?:)
Vagy polcvágenes megolás?:D
Zselé2023-12-04 08:46:58 // 32917
Ma reggel szörnyű élményem volt: befagyott a tükör! Nem jártam így még vele, pedig ez a 3. tele... Úgy tűnik, az hogy tető alatt van, egyrészről előny, de van hátránya is: nem éri a felkelő nap, hogy kiolvassza :(

Tehát a tükrök behajtva, gyújtás, és nyekk. Ennyit csinált, a tükrök meg se mozdultak. Mechanikai fejjel gondolkodva azt hittem, ez most ki akarna nyílni, csak megszorult. Kiszálltam, és óvatosan kézzel kihajtottam őket a helyükre. Aztán tesztből be akartam zárni: nyekk. semmi. Na mondom mindegy, holnap megy úgyis olajcserére, akkor meg induljunk: erre mentek a motorok, a jobbos nyitva maradt, még picit húzott rajta. A balost becsukta előbb majd kinyitotta a helyére.

Azóta normálisan működik...

Tudom, tudom, zárjam hidegbe a belső nyomógombbal és ne hajtsa be a tükrőt. Oké, majd nem felejtem el... :) De egyébként mi a szabvány protokoll ilyen esetben? Szabad ilyet csinálni, mint én? Vagy várni kell a tavaszt, hogy a visszapillantók kinyíljanak és csak akkor lehet elindulni az iskolába?
SD2023-12-04 04:03:01 // 32916
Ezt láttam, de nem értettem mit mond:D
SD2023-12-04 04:02:32 // 32915
Yeah he posted on Reddit the last few days. Went in for service and the tech took it out for a spin in Race mode, in the rain, and claims someone cut him off. Somehow the car went airborne and crashed on top of the Porsche, into the Mercedes SUV, and the Mercedes slid into a Hellcat. At least $250k worth of damage. Dealers insurance is investigating.

Igen, az elmúlt napokban posztolták a Redditen. Szervizbe ment, és a technikus kivette egy körre Race módban, esőben, és azt állítja, hogy valaki elévágott. Az autó valahogy felszállt a levegőbe, és nekiütközött a Porsche tetejének, a Mercedes terepjárónak, a Mercedes pedig belecsúszott egy Hellcatbe. Legalább 250 ezer dollár értékű kár keletkezett. A kereskedők biztosítója vizsgálja az ügyet.

Auuu azért ez már művészet, valaki csinált magának egy háznyi adóságot... Pedig jó ötletnek tűnt..

Ez bármennyire fájdalmas látni ez már művészet... Teszem hozzá lebontott 3 autót, kivitt lábszár vastag fákat és kiszállt.. Valakinek meg az álma oda :(

WarbiRunner (Gyuri)2023-12-02 23:50:19 // 32913
Hiába nincs sperr alatta, a Super úgy viselkedik erősebb gázra, mintha kb. hegesztett difis lenne. A fékerő osztogatásával oldja meg valószínűleg, egy cikket is találtam anno erről. Szóval először elteszi a farát, aztán hopp, ESP, visszapofoz egyenesbe nem mindig kellemes módon. Szerintem érdemes a lehető legjobb tapadást tenni hátra, hogy minél kevésbé legyen ez zavaró, és minél több tered maradjon a kotrollra. Ha nagyon könnyen elszáll a fara, akkor állandóan esp pofon lesz a válasz. Ha van tartása a guminak, lehet játszani a tapadás határán. Nekem kellett egy kis idő mire megszoktam, hogy erre arra eldobálja magát akár nagyobb tempón is. Mára a pulzusom se rezdül, full kontroll ez az autó.
G-MANN🍀2023-12-02 22:34:28 // 32912
meglett=megtett
G-MANN🍀2023-12-02 22:29:22 // 32911
Nekem a téli Continental TS860, nem defekttűrő, nagyon jó! Álom minden meglett km.
Piritu - 1.000.0002023-12-02 21:37:35 // 32910
Ja volt TS 850(?)-em, szerintem qva jó gumi.
Piritu - 1.000.0002023-12-02 21:36:46 // 32909
Amelyikhez nincs pótkerék vagy defektjavító azt igen. Az enyémeket is azzal szerelték.
Anno nem is nagyon találtunk 18-ban 255 széleset...
Amúgy - szerintem - a te kockázatod hogy mit teszel rá. (Én a Spiderrel többször megjártam a francia Alpokat pótkerék nélkül. Igaz defektjavító és kompresszor volt nálam,)
SD2023-12-02 19:13:50 // 32908
Ezt nézzétek, ez nem gyorsan ment hanem csak alacsonyan repült :P
SD2023-12-02 19:01:46 // 32907
Én is ezt javasoltam, vegyen most erre télit. Ha csak nem akar 17" télire..
Mert simán lehet hogy belenyúl téli vásárlásnál is nem lesz végül jó a felnii..
Nekem is ez volt elsőre és januárban még egyszer kellett szereltetnem oda vissza.
SD2023-12-02 19:00:23 // 32906
A tmps kicsit felment most olyan 25/stück.. ? De van univerzális igazából ha ennyi lett volna mikor én veszem nem az lett volna. 10k körül van az univerzális?

És azt sázmold bele hogy egy ilyen jeladó gyantába öntött kis akku-val 5 év.

De jó hogy mutatja, enegem idegesít ha már látom más tempóban megy fel a hőmérséklet ahogy melegednek mert ugye 0.1 bar pontossággal mutat, de hogy mikor vált azzal még lehet mérni ennél kisebb mértékegységgel is:D:D:D

Még annyi hogy használt TMPS-t nem vennék mert pont azok csinálják utána a balhét amiket olvasni fórumon hogy bejelez hülyeségeket.

Nekem is most kerék csere óta a jobb hátsó még bohóckodik... felfújtam és felment 2.8-ra azóta eresztgetem ki hogy visszaálljon 2.5-re (ez azt jelenti hidegen lehet 2.4 is de 2.6 fölé nem nagyon meg használat közben sem)
Zselé2023-12-02 18:03:02 // 32905
Én most vettem Dunlop Wintersport 5 gumikat. Kipróbáltam a hóban is, nagyon jók szerintem! Ja, és nem vettem meg az RF változatot belőle
Shadin2023-12-02 17:36:18 // 32904
Conti TS860-ast néztem. Kérdés, ezeket csak RunFlat gumikkal szuerelték? Leírásnál csillagozva a komment miszerint igen :-(
Shadin2023-12-02 17:05:53 // 32903
Így gondolom én is, ez miatt aggódtam az aktuális felni kétszeri átszereléséért.
Ill. ha ez az irány, és pl. a nyári gumik jók, úgy nyári/téli új felniket szintén ebben a méretben kell majd megoldani, vagy kuka a nyári gumi garnitúra.
Piritu - 1.000.0002023-12-02 16:44:46 // 32902
Mi van ha a kocsin lévő felnikre veszel téli gumit? A szett felni és szenzor ára megspórolva, ráadásul nyersz egy fél évet hogy eldöntsd a nyári sorsát...
Ha használt télit találsz akkor gyakorlatilag két szereléssel egy évet nyertél. A jövő télig meg csak találsz jó felnit.
Piritu - 1.000.0002023-12-02 16:42:33 // 32901
Nekem - eddig - még nem hagyott nyomot a felnin a gumis. Mondjuk vagy 20 éve ugyanoda hordom őket. Szóval meg lehet oldani csak figyelni kell.
Most szezon van ilyenkor izgalmasabb a dolog. A nyár/tél közepén szoktam gumiztatni, akkor jobban ráérnek és nincs akkora hajtás...
Shadin2023-12-02 16:32:29 // 32900
Ja és akkor a TPMS jeladóról nem is beszéltem. Hát bakker az aranyból van???
Shadin2023-12-02 16:29:56 // 32899
Felnikkel is bajban vagyok, mert mire ideér a kocsi kb. téli kerék kell rá. A gumisoktól frászt kapok, mert állandóan az lebeg a szemem előtt, hogy elcseszik a felni peremét, így most kellene vennem egy komplett garnitúrát, ami testvérek között is 500e Ft sacc.
Ez van amikor nincs pénz lóvéra, vagy banán a majomnak :-)
Én szívem szerint kétszéles turbinákat vennék, eBay-ről 240-ért be is jönne ami szerintem vállalható. Írtátok, hogy Föckösnek lehet Luxury készlete, Ő az a Föckös aki itt az Amore-n is ilyen néven megtalálható? Mert ráírtam, csak nem tudom hogy róla van-e szó :-)
Piritu - 1.000.0002023-12-02 16:23:19 // 32898
Így van, hóban mindegy, de amúgy stabilabb vele.
A gumiárakról meg nem is érdemes beszélni, talán jobban elszálltak mint a kocsiárak.
A Doblóra akartam venni télit (vagy 4 évszakost) egy viszonylag kommersz méretben és inkább úgy döntöttem hogy téli viszonyoknál itthon marad :-D
Shadin2023-12-02 16:15:50 // 32897
carver cartárs által linkelt videón a havas teszteken hátsókerekes autón nem hozott előnyt a széles gumi. Nálunk azért nem jellemző a komoly hó, ha úgy nézzök a kétszéles konfiguráció amellett, hogy jobban néz ki, színhóban nem jelent plusszt, viszont latyakban, vízen ill. hidegben szárazon már feltehetőleg jobban teljesít.
Más oldalról meg a keskenyebb új gumi ára barátságosabb,
ez előny lehet, ha azt nézzük, hogy én simán használtat vennék a 255-ösből.
Piritu - 1.000.0002023-12-02 16:06:24 // 32896
Mivel a Super csak hátul kapar, egyforma kerekkel sokkal inkább érezni a kitörési hajlamot. Főleg elsőkerekes vas után. Anno sikerült egy háromnegyed fánkot is összehozni vele. A kétszélessel sokkal semlegesebben viselkedik az autó, azzal esélyem se volt.
A Q4-en szinte tökmindegy mi van, egyformákkal is hihetetlenül semleges.
Shadin2023-12-02 15:45:53 // 32895
Köszi! Bárcsak már ott tartanánk, nehogy korán igyunk a medve bőrére :-(
Shadin2023-12-02 15:44:48 // 32894
Hát ez tanulságos, de nem igazán segített a választásban :-)

Lehetne egy jó megoldás ez a felni 225/50 r17 gumikkal.
Lev2023-12-02 15:43:19 // 32893
Jó ötlet, csak egy kicsit későn jött,gyorsabbak voltunk:))
Lev2023-12-02 15:41:22 // 32892
Gyönyörű, gratulálok!:)
carver2023-12-02 15:11:50 // 32891
a keskenyebb vs szélesebb (és a kétszéles) téligumi témához:

wide vs narrow winter tires tested

Kicsit rontja az eredményeket hogy a legkeskenyebb téli gumi más típusú volt mint a többi, de a konklúzió szerintem magáért beszél: a széles és a keskeny gumi közötti különbség eltörtpül a jó és a rossz téli gumi közötti különbséghez képest.

És még valami amiről nem beszélnek a tesztben: annyi hó amit a tesztben láttuk nálunk elenyésző mennyiségben lesz, a tél java részében nedves, sőt sokszor száraz felületen járunk és ott már egyértelműen a szélesebb gumi felé billen a mérleg...

Arra viszont nagyon jó a videó hogy instant csillapíthatatlan vágyakozás fogjon el egy jó havas csapatás után :)
G-MANN🍀2023-12-02 14:59:37 // 32890
Álom! Gratulálok! (Lev segítségével kormányváltó is hamar összejöhet 😉)
carver2023-12-02 14:34:20 // 32889
jó tipp, kipróbálom!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.