Fórum >> Típusok >> Giulia

Tedi2016-07-24 18:50:29 // 2098
A 156 sem attól volt sikeres (ahogy egyik autó sem), hogy egy korruptnak látszó zsűri egy évig odaadja bármelyik autónak az év autója díjat. Na bumm, attól még a Vezúv a helyén marad. Marketing értéke sincs már szerintem akkora, mint anno. Most így hirtelen azt se tudom megmondani, hogy ki nyerte idén. Az utolsó emlékem a Leaf évekkel ezelőttről. Na, szóval ennyit erről, ilyen díjat inkább ne is nyerjen a Giulia.
VKG699!!! (4x156+75)2016-07-24 13:43:14 // 2097
Egyébként ha van igazság, még az se számít, hogy milyen kívül-belül.:))) A lényeg, hogy milyen autóként.

Remnykedjünk.
VKG699!!! (4x156+75)2016-07-24 13:40:13 // 2096
Azért a Clio ellen elég nagy szégyen volt veszíteni (az európában akkor nem kapható Leaf ellen is amúgy, de az megint másik lobbi).

Szerintem teljesen egyértelmű a helyzet: akár tetszik, akár nem, a 159 egy olyan padlólemezre került, amire semmi más. Hogy ennek a (facelift után is meglévő 20-40 kg, előtte inkább 60-90 kg) túlsúly volt-e az oka, vagy az, hogy szinte lehetetlen feladat volt a Busso v6 helyett holden blokkokból ugyanolyan teljesítményt kicsikarni (na akkor is mit kaptam, mikor kijelentettem, hogy kizárólag az adatok alapján egyértelműen a v6okat akarták helyettesíteni), sosem tudjuk meg. A 159 valóban azért volt hiba, mert nem folytatták a fejlesztését, de nem a GTA hiányzott, hanem a fejlesztési szakaszból jó pár hónap. Amúgy az is érdekelne, hogy a Saab miért nem épített rá autót. Vagy, hogy elkezdte-e egyáltalán.


Aztán a kezdeti kormányszervo gondok, meg a használható motorok dpf-egr hibái (amik hamarabb előjöttek, mint a jts-ek ordító bakijai) a kezdeti vásárlói bizalmat is aláásták.

Sajnos a bmw e90 hiába küzd hiányosságokkal, az nem számít a vásárlónak, mert az nem "szarolasz".

Ahogy biztos nem segített az sem, hogy a versenysportból is kivonultak már 2005-ben. A válság akkor még sehol sem volt...
A 159-ből valószínűleg nem lehetett versenyautót csinálni, a 156-nak anno minden körülmény megvolt (s2000 szabályok, csúcs futómű, kis súly), a 159-cel csak a dtm lett volna játszható, de az meg más liga pénzügyileg.

A Giulia valószínűleg semelyik hibába nem esik bele, és biztosan nem véletlenül nem néz ki másként. Nagyon szeretem minden porcikáját, de a 159-et is szerettem. Sőt, amikor kis szarosként megálmodtam 3 évesen a 33-ban ülve, hogy 155-öst akarok, akkor is elolvadtam. De akkor meg pláne, amikor megláttam a 156-ost.
Az most nincs meg, és nem az eltelt évek miatt :)
Giuntini2016-07-24 12:14:31 // 2095
Mondjuk amikor 3. helyezett volt a 159, akkor az év autója a Renault Clio volt. 2. a Passat. Ha a beldő tartalom és a formaterv számított volna akkor utcahosszal nyert volna a 159. Abban az évben jött ki a Grande Punto is. A Clioval összevetve mindenben jobb volt. Mégis a Clio nyert, mert a politika így akarta. Szerintem mindenképpen idén a Giulianak kellene nyerni. Ha nem, az sem érdekes, de ha van igazság, akkor az év legnagyobb és legjobban várt dobása az Alfáé. Momdom, formatervben nem éri el a 159-et, nekem a belseje sem akkora retro-egyedi dobás mint a 159-é, de ahogy beleülsz, ilyen üléspozíciót ilyen izléses anyagválasztást, ilyen hangulatot egyetlen konkurens sem kínál.
Piritu - 1.000.0002016-07-24 11:56:30 // 2094
Azért ha megnézed az év autója listáját, találsz rajta bőven "nem formabontó" vagy akár kifejezetten ronda autót is.
Giuntini2016-07-24 11:03:15 // 2093
Nem azt mondtam hogy egyáltalán nem, de ne döntő volt. Soroljam? Golf, és társai. Politika is erősen szerepet jàtszott. A 159 a lehető legrosszabb pillanatban született. 2 évig baromian jól mentek az eladások. Minden meg volt a GTA-ra is. Aztán jött a recesszió. A BMW, Audi eladasok is visszaestek, akkor mit kellett volna várni az Alfától. A 159 gyártasa nem azért lett leállítva korán mert nem volt jó autó. Sőt nagyon is jó volt. Azért, mert nem volt a fejlesztésre pénz. Nem mentek az eladások, egy olasz prémiummárka sokkal nehezebb helyzetben volt mint egy német. Marchione amikor kijelentette hogy a 159 tévedés volt, akkor egy akkora hazugsagot mondott mint egy ház... A fejlesztések maradtak el, mert nem volt rá pénz.
Kócosw2016-07-24 10:18:34 // 2092
Szerintem se :)
VKG699!!! (4x156+75)2016-07-24 09:13:50 // 2091
Azért erre ne vegyél mérget...
Giuntini2016-07-24 09:03:09 // 2090
A forma sohasem játszott nagy szerepet.
Kócosw2016-07-23 21:42:16 // 2089
Én várnék azért egy Juliska kombit is még ;)
VKG699!!! (4x156+75)2016-07-23 21:11:15 // 2088
Ne legyen igazam, de a Giulia a formája miatt nem lesz úgy év autója mint a 156 volt. De hátha az olaszok megveszik a zsűrit :)
VKG699!!! (4x156+75)2016-07-23 21:07:55 // 2087
Valamelyik olasz alfás fb csoportban láttam.

A fene se emlékszik már rá melyikben... valami újságcikk volt befotózva.
droberto2016-07-23 20:29:41 // 2086
Az én olvasatomban (a teljesség igénye nélkül):

- 156: a legszebb SW forma, kecses és filigrán.
- 147: az egyik legszebb hatchback.
- 159: az autóipar egyik legszebb frontrésze.
- MiTo: Zabálnivaló, kis gombóc.
- Giulietta: Visszafogott kissé lagymatag Design, kivétel ez alól a far rész.
- Giulia: Hasonlóan visszafogott mint kistestvére, de semelyik része nem lóg ki a sorból, tökéletesek az arányai és azért számtalan apró egyedi részletében igazi Alfa. Műszakilag vezetési élményben (mondom ezt úgy hogy nem vezettem) a konkurencia előtt van egy jó utcahosszal, és végre már nem csak egy nagyon fasza Fiat, hanem egy k@rva jó majdnem Ferrari. :)))
Tedi2016-07-23 20:05:00 // 2085
Nem hallottam ilyenről :) Nem tartom elképzelhetetlennek, de picit meglepődnék rajta. Nem tudom mennyire pörgött már fel a gyártósor, de amíg nem full kapacitáson megy, addig én nem látom sok értelmét, Mondom ezt úgy, hogy nem folyamatmérnök vagyok, hanem ússágos :D
VKG699!!! (4x156+75)2016-07-23 19:50:01 // 2084
Az most igaz, hogy hosszabb munkaidőt és rövidebb szabadságot kapnak a Giu gyárban dolgozók, hogy eleget gyártsanak?
Tedi2016-07-23 19:33:00 // 2083
Ez pedig most hiba lehet.

Szerintem pont nem :) Épp csak annyira nyúltak bele, hogy az Alfásoknak még tetszen, a nem Alfásoknak meg már tetszen. A műszaki tartalma van annyira király, hogy nem érdekes, hogyan néz ki. (pár apró hiányzó kütyüt leszámítva, ugye).

Nem rég olvastam az első havi eladási adatokat, csak Olaszországban 800-at adtak el egyetlen nyomorult hónap alatt. Nem rossz kezdés.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-07-23 19:23:23 // 2082
A TC szopkodja csak a német sz@rok f@szát... nem is vagyok kiváncsi a véleményükre.... öszintén kicsit féltem a Gyulától mivel az 59 után ami jött éra a macilaci meg az alfabravo nekem egyáltalán nem piszkálta meg az ingerküszöböm... viszont a Gyulánál vannak Alfa vonások csak nagyon rejtve és finoman nekem bejön ez a leegyszerüsitett tiszta forma kivül, belül a müszaki tartalom meg no1... az 59 meg 59 nem lehet überelni :)))))))))))))))))
droberto2016-07-23 18:44:13 // 2081
Lehet csak elkötötte a Karottáét. :)
droberto2016-07-23 18:43:42 // 2080
Egy nem Alfás kollégám az mondta a Giuliára, amikor mutattam neki, hogy Ajha, végre egy szép Alfa, ami nem ilyen kesze-kusza, hanem hagyományos forma.
Hát igen, nem vagyunk egyformák. :)
Giuntini2016-07-23 18:29:45 // 2079
Ezt mondom, a 159 megtartott minden szépet, ami az elődnél jó volt. A 156 egy lágyabb vonalvezetésű, a hátsó kilincseknek köszönhetően talán sportosabb formájú volt, míg a 159 kifejezetten markáns, és egy tank feelingje van. Ezt fokozta kategóriájának legmerevebb kasztnija.
VKG699!!! (4x156+75)2016-07-23 18:15:05 // 2078
Nem értek egyet. A 159 a Brera orron kívúl egy 156 folytatás, a hátulja kifejezetten nem nagy extra a 156-hoz képest.

A Giu valóban nem folytatja ezt a vonalat, de annyira markánsan újat sem kezd, mint anno a 156. Ez pedig most hiba lehet.
Giuntini2016-07-23 17:14:53 // 2077
Igen, igazad van, most erre volt szükség! Az Alfa megmentése volt a cél, biztosra akartak menni. Szerintem, nagyon jól sikerült.
Tedi2016-07-23 16:07:56 // 2076
Gondolom senki nem lepődik meg, ha azt mondom, direkt lett ilyen. :)
Giuntini2016-07-23 15:22:05 // 2075
A 159 mindent egyesített a formájában, ami az elődöknél csodálatos volt. A Giuliában nincs semmi az elődökből. Nagyon szép, jól néz ki, de a BMW-től akar vásárlókat. Ezért formájában nincs semmi radikális, és megosztó.
Kazes☻2016-07-23 15:21:02 // 2074
Számomra a katartikus élményt a Brera első megjelenése okozta... és aztán abból faragtak 159 berlinat, majd sw-t... de azok is szépek! Ám a Giulia igazi Alfa, csodás, remek... stb. minden porcikája! :)
yani🍀2016-07-23 15:12:03 // 2073
Ezt én is így llátom, és pont ezért fog még jó néhány évig megmaradni a 159.
VKG699!!! (4x156+75)2016-07-23 15:05:47 // 2072
A 156-ost is amúgy. Sőt, a 155 is katartikus élmény ha nem a lefingott 99%-ba tartozik.
A 156-os formája ma is a csúcs, és még a fl előtti verzió sem tűnik 19 éves formatervnek.

Nézz meg egy 97-es a4-est vagy e36-ost, vagy akár a legelső e46-ok bármelyikét. Sokkal jobban öregszenek, mint a 156-os.

A Giulia csodálatos és szép, de nem 156 és nem is 159.
Giuntini2016-07-23 14:46:29 // 2071
Ezt én is így látom. Első látasra képen és most élőben bebizonyította nekem, hogy nagyon jól néz ki, de első, második és sokadik pillantásra sem okozott olyan katartikus érzést, mint a 159. A 159-re ha ránézek, azt mondom, "műremek". Nem tudom, hogy a Giuliáról 10 év múlva ugyanígy lehet vélekedni. A 159-et a mai napig megnézik.
Kazes☻2016-07-23 14:16:19 // 2070
yani🍀2016-07-23 13:51:54 // 2069
Az egyik szomszédom az M5-ös mellett Lajosmizsén benzinkutas. Winkler kb. 2 hónapja egy 159-el állt meg ott tankolni.
droberto2016-07-23 13:33:22 // 2068
Ez a komoly. A legnagyobb médiumot kihagyják....
Bár tény, hogy a Winkli még mindig nagyon rajta van a szarolaszozáson. A mai napig rá van fagyva a 156 csukott ajtónál nehezen csukódó kesztűtartójára. Pedig már annak vagy 15 éve.
Tedi2016-07-23 09:51:11 // 2067
Van némi catfight az importőr és a TC között.
droberto2016-07-23 07:52:40 // 2066
Azt tudom, de Slovakiaringen nem kaptak meghívást? Gondolom a Vályi Pista biztos ott lett volna! :)))
AdiArsenal2016-07-23 07:10:23 // 2065
Szép autó, főleg belül, de külsőre egyáltalán nem karakteresebb a MiTo és Giuliettához képest, engem nem ragadott meg az az érzés első látásra, hogy kell most azonnal, mint az említett másik két típus, legalábbis számomra, bár én nem szeretem a szedánokat ez is közre játszik, ferdehátúból és kombiból szebbet lehet alkotni.
Abarai2016-07-22 23:08:39 // 2064
Csikós korábban írt egy menetpróbáról. Elélvezett a Giuliától. :)
droberto2016-07-22 21:01:56 // 2063
Az első mondat kérdés volt természetesen. :)
droberto2016-07-22 20:11:49 // 2062
A TC-tól nem volt kint senki. Kíváncsi lennék az ő véleményükre is...
droberto2016-07-22 20:10:52 // 2061
Halesz2016-07-22 15:02:14 // 2059
Múlt héten volt szerencsém kipróbálni a Giuliát. Hagytam egy kicsit, hogy dolgozzon az élmény, aztán most végre megírtam.

Rá vártunk régóta: Alfa Giulia
Adriatika2016-07-19 23:04:45 // 2058
Én Ültem mito-ban és giulietta-ban is . Azokhoz képest sokkal luxusabb érzés. Bár most még én felülárazottnak tartom de pár év mulva szerintem egész jó áron hozzá lehet jutni. Kíváncsi leszek hogy hány db lesz a következő Cityn vagy 4-5 év mulva . Kívánom mindenkinek hogy megvehesse ha szeretné , ha másképp nem is de pár évesen jó állapotban
Adriatika2016-07-19 22:59:02 // 2057
Hát valóban a BMW 3 vetélytársa (is) Árban is hasonló . Azért az az egy hátrány még fennáll hogy ez egy teljesen új konstrukció . Kíváncsi leszek milyen lesz majd 10 év múlva. Milyen lesz a motor és a váltó 200ezer után... Egyébként Zánkán volt szerencsém a forgalmazó képviselőjével személyesen beszélni és abban igaza van hogy az ALFA sosem volt népautó és most sem az a cél a giuliával . Szóval Kár is máshoz hasonlítani . nem az a cél hogy 1 milliót eladjanak . Lehet hogy más autóban van ami jobb van ami rosszabb de az ALFA az ALFA. ezt nem kell magyarázni. Egyébként én ültem is benne és hát van egy életérzése. Akinek nem jön be az menjen vissza passatot meg bmwt tesztelni.... Az ilyen ujságírók szoktak Wagoner+ al szaladgálni
Giuntini2016-07-19 21:43:04 // 2056
Mindenesetre időnként az ember össze-vissza beszél, egyik szavával üti agyon a másikat. Szerintem nem BMW imádókat kéne tesztelésre hívni, hanem objektíven író szakújságírókat! Ez egy Alfa Romeo és nem BMW! A 3-asnál gagyibb műszerfal nem sok van a világon. Anyag választása az alaptípusokban gyatra. A dízel motor pedig ott valóban kerregős. 4 hengeres dízeleknek soha sincs olyan szép hangja, mint egy 6 hengeresnek. Azért a 159 2,4 hangban odavert a BMW-nek. Nagyon nagy szükség lenne a V6 dízelre, mert a BMW imádók száját jó lenne befogni. Én ezt az egész cikket időnként úgy látom, hogy próbálnak valami apróságba belekötni. Nem értem, hogy mivel lehet jobb egy 3-as vezetési élménye, szerintem a BMW fanoknak próbálják menteni a menthetőt! Próbál apróságokat kritizálni, de ez az autó abszolút beleköthetetlen, Savanyú a szőlő BMW imádók?
Erhard 242 (Pure Energy)2016-07-18 22:03:27 // 2055
a 300 lovast is kiadhatnák már...
Vinnie2016-07-18 21:53:53 // 2054
Ma kaptam egy hivatalos osztrák árlistát. Benne van már a 2.0 200lovas, automata verziós benzines is. (kézi váltós még nincs) A Super felszereltségű 100 Euróval kerül kevesebbe, mint az azonos kivitelű 2.2es 180 lovas dízel.
41.190 Euró 20%áfával meg 10% NoVA-val.
Jorjie2016-07-18 19:10:12 // 2053
Giuntini2016-07-17 20:12:07 // 2052
Inkább az volt a probléma, hogy a GM benzinesekkel nem volt kellően fitt. A 2,4-nél nem igazán érezhető, hogy ketten vagy négyen ülnek benne.
Kazes☻2016-07-17 19:48:08 // 2051
A fikázását én sem értem/bírom, de azért nemhiába fogta diétára a gyár is anno. :)
Giuntini2016-07-17 19:42:03 // 2050
Mondjuk a hócipőm van tele a 159 fikázásával. Futóműben sokkal jobb mint a 156 volt. Valaki kitalálta ezt a hájasságot. Ez nem igaz, mert elenyésző különbség a versenytársakhoz viszonyítva. Azt miért felejtik el a szagértők, hogy a 159-es büszkélkedett a legmerevebb karosszériával.
Kazes☻2016-07-17 19:37:51 // 2049
Na, ja... szubjektív... Sajna én még nem vezettem, így egyelőre nem tudok érdemben hozzászólni eme témához. Ám remélem ami kicsit késik, nem múlik! :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.