Vinnie2016-01-16 00:39:22 // 1589
Kazes☻2016-01-15 20:43:13 // 1588
Guszti... :)
Zagato2016-01-01 21:14:00 // 1587
Azért én legjobban a V6 2,9 literes Ferrari motoros 510 Le változatra leszek kiváncsi.... Az azért arcpirító lesz....ebben az új "D" kategóriában...
deportivo2015-12-22 19:07:38 // 1586
Jó lenne már élőben látni egyet!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-22 15:11:17 // 1585
no akkor 2-3 év és .... :)
Liquid2015-12-22 14:33:28 // 1584
nagyon bíztató :)
kíváncsi vagyok fogy fognak alakulni az árak
kíváncsi vagyok fogy fognak alakulni az árak
Tedi2015-12-22 13:51:23 // 1583
Kazes☻2015-12-17 19:25:49 // 1581
:)
.......................2015-12-16 12:56:34 // 1580
Pont nem látszik rendesen a csonk a dpf en,az a lila vezeték az
Ami érdekes lenne ,hogyan oldották meg a nyomásszabályzott olajszivattyút
(Reméljük nem úgy mint a TDI legendásan szar hexagon tengelye)
És hogy marad e a régi swirl szívósor ,vagy változik azis?
Ami érdekes lenne ,hogyan oldották meg a nyomásszabályzott olajszivattyút
(Reméljük nem úgy mint a TDI legendásan szar hexagon tengelye)
És hogy marad e a régi swirl szívósor ,vagy változik azis?
Liquid2015-12-16 11:14:59 // 1579
így jobban hangzik
.......................2015-12-16 09:05:34 // 1577
A DPF után köti le a kipufogógáz t ,így nincs korom benne
Ez a kisnyomású kipuff gáz visszavezetés
Kell lenni még egy pillangószelepnek a kipuffban is hátrafelé
Egy folytás Hogy alapjáraton (mikor a turbo nem szív)is kellő térfogatáram menjen vissza
Ez a kisnyomású kipuff gáz visszavezetés
Kell lenni még egy pillangószelepnek a kipuffban is hátrafelé
Egy folytás Hogy alapjáraton (mikor a turbo nem szív)is kellő térfogatáram menjen vissza
Giuntini2015-12-16 08:55:31 // 1576
Úgy tudom, a BMW-nél is így van.
Liquid2015-12-16 08:53:05 // 1575
nem vagyok meggyőződve arról hogy a kormot ráküldeni a turbora jó ötlet, de biztosan van megfelelő érv mellette
.......................2015-12-16 04:32:13 // 1574
Az új 2.2 jtdm
450 Nm 200 lóerő
Euro 6 ! Add Blue nélkül!
2000 Bar befecskendezési nyomás
Solenoid injektorokkal (ez nagyon jó hír)
Tulajdonképpen a jól bevált 2.0jtdm továbbfejlesztése
Öntöttvas blokk marad(hálistennek)
Nagyobb furat
Nagyobb löket
Kiegyensúlyozó tengelyek et is kap
Érdekesség még a kifugogógáz visszavezetés a turbo elé történik
És végre eltűnt a nagy "mumus"az egr müanyag fedele
450 Nm 200 lóerő
Euro 6 ! Add Blue nélkül!
2000 Bar befecskendezési nyomás
Solenoid injektorokkal (ez nagyon jó hír)
Tulajdonképpen a jól bevált 2.0jtdm továbbfejlesztése
Öntöttvas blokk marad(hálistennek)
Nagyobb furat
Nagyobb löket
Kiegyensúlyozó tengelyek et is kap
Érdekesség még a kifugogógáz visszavezetés a turbo elé történik
És végre eltűnt a nagy "mumus"az egr müanyag fedele
.......................2015-12-15 11:43:25 // 1572
nem zavarja ,sőt
parndorfnál figyeltem ,játszanak a madarak azzal ki tud átrepülni a lapát között
komolyan ,ez nem vicc
parndorfnál figyeltem ,játszanak a madarak azzal ki tud átrepülni a lapát között
komolyan ,ez nem vicc
Jimmi T.2015-12-15 11:37:08 // 1571
Piritu - 1.000.0002015-12-13 20:10:13 // 1570
Vagy tizenöt éve az egyik munkatársammal Herbolzheimben tudományosan megvizsgáltuk a kérdést.
Akkor telepítettek az ottani Shell kúthoz egy hatalmas turbinát és a szálloda teraszáról jól rá lehetett látni.
Egy délutánt, estét és bő egy rekesz sört áldoztunk fel a megfigyelésre. Egy madarat se láttunk nekirepülni a rotoroknak, meg egyet se láttunk amelyik össze vissza röpködött volna zavarában. Sz@rtak a rotorra a madarak, élték a világukat tovább :-DD
Akkor telepítettek az ottani Shell kúthoz egy hatalmas turbinát és a szálloda teraszáról jól rá lehetett látni.
Egy délutánt, estét és bő egy rekesz sört áldoztunk fel a megfigyelésre. Egy madarat se láttunk nekirepülni a rotoroknak, meg egyet se láttunk amelyik össze vissza röpködött volna zavarában. Sz@rtak a rotorra a madarak, élték a világukat tovább :-DD
Liquid2015-12-13 19:58:23 // 1569
jaja, Mosonmagyaróvár mellett is azzal ellenérveltek a sötétzöldek, hogy zavarja a madarakat,főleg a túzokokat, érdekes módon ez a zavarás csak a határig tart, mert 10km-rel odébb a 100x annyi turbina se zavarja a madarakat...
berobbantam2015-12-13 19:42:35 // 1568
Mezőtúr melett van egy szélturbina kb 6-8 éve.Még sose volt elindítva,mert a madarakat zavarja a hangja.Állítólag.
Putyesz2015-12-13 19:29:00 // 1567
Liquid2015-12-13 12:27:59 // 1566
nálunk erősebbek a sötétzöldek sajna
Liquid2015-12-13 12:25:50 // 1565
na jó ebben ismét van igazság, majd meglátjuk mire jutnak vele... :)
.......................2015-12-13 10:14:40 // 1564
Jól tudod ,az osztrákoknál van sok vizierőmű is
Volt egy atomerőművük ,de nem üzemel ,mivel van villany máshonnan is
De a lényeg hogy folyamatosan építik a szélerőműveket
Volt egy atomerőművük ,de nem üzemel ,mivel van villany máshonnan is
De a lényeg hogy folyamatosan építik a szélerőműveket
Zsolt1552015-12-13 09:51:49 // 1563
Ha jól tudom, az osztrákok sem a szélenergiára alapozzák kizárólag a saját ellátásukat. De az biztos, hogy kisérletezni kell az új előállítási módokkal, módszerekkel.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-13 09:40:48 // 1562
poén kedvéért elolvastam egy tesztet 3om elektronyos autóról hát elég vicces itt még jobban csalnak, mint a hagyományos autóknál, a megadott gyári érték 190-200km-nek a felét tudják....ez elég gáz, 10-12millás árukhoz képest...jah meg a töltés 8-13 óra...na itt tartunk jelenleg azaz 4 éve...no mikor megjelent a 156 1.9JTD a maga 105 lovával 2003-ban már Mjet volt 140-nel stb, stb kicsit gyorsabb volt a fejlődés..
.......................2015-12-13 09:39:52 // 1561
A határ túl oldalán már 500MW villanyt termelnek az osztákok
Ha elautózol látod hogy irdatlan sok van kb 1000oszlopon forog a szélkerék
És azt is hogy semmit nem zavar
20Km er keletebbre vagy 5darab van
A határon a szél elfárad ugye?
Ez Magyarország itt Putyin felé fújnak a szelek
Ha elautózol látod hogy irdatlan sok van kb 1000oszlopon forog a szélkerék
És azt is hogy semmit nem zavar
20Km er keletebbre vagy 5darab van
A határon a szél elfárad ugye?
Ez Magyarország itt Putyin felé fújnak a szelek
Zsolt1552015-12-13 08:43:43 // 1560
Lehet egy megoldás, ha hozzáférhető helyen van elhelyezve. Illetve a súlya is olyan, hogy könnyen mozgatható legyen.
Zsolt1552015-12-13 08:34:01 // 1559
"... Ennek nagyjából a felét várhatóan nem Hollandiában termelik ki, hanem külföldi, főleg skandináv forrásokból szerzik be. ..." Ez olyan mint Németország, hogy bezárják az atomerőműveket. Inkább Franciaországból veszik, ahol atomerőművekben állítják elő. De a lényeg, hogy náluk nem lesz olyan baleset mint Fukushimában.
Zsolt1552015-12-13 08:24:13 // 1558
Amig nincs megfelelő töltőhálózat, addig nem igazán életszerű. Például hazaérsz este 6 körül, felteszed töltőre az autó, majd lemész éjfélkor, hogy arrébb állj, mert más is szeretne tölteni? Vagy éppen Te keresed ki ad helyet neked a töltéshez, hogy reggel el tudj indulni? Vagy a hetedik emeletről leengedi a hosszabbítót az ember a parkolóig?
Pár hete írták valahol, hogy egy Teslás és egy BMW-s egymásnak ugrott, mert egy töltőhelyre egyszerre ketten akartak beállni.
Pár hete írták valahol, hogy egy Teslás és egy BMW-s egymásnak ugrott, mert egy töltőhelyre egyszerre ketten akartak beállni.
Zsolt1552015-12-13 08:07:05 // 1557
Egy Budapest méretű város ellátáshoz kb. be kellene fedni vagy a Balatont, vagy az Alföldet. Olyan erős széljárás nincs, hogy annyi szélerőművet üzemeltetni lehessen, amennyi kellene.
Zsolt1552015-12-13 07:41:36 // 1556
Alternatívának jó, de egyébként nem tartom életszerűnek a jelenlegi villanyautózást. Nem mondom, hogy zsákutca, de miből kellő energia a feltöltésükhöz? Mostanában az is gond, ha nyáron a sok klíma vagy télen fűtés megterheli az elektromos rendszert. Ha egy-két millió autót még rákötnek esténként, akkor gyakorlatilag az ipari fogyasztókat szinte végleg kizárnák a felhasználásból.
Az autópályákon a felsővezetékről történő áramellátással a Mercedes kísérletezett kamionokkal kapcsolatosan. De közel tíz év tesztelés után leálltak vele, mert a nem tartották sem gazdaságosnak, sem kivitelezhetőnek.
Az autópályákon a felsővezetékről történő áramellátással a Mercedes kísérletezett kamionokkal kapcsolatosan. De közel tíz év tesztelés után leálltak vele, mert a nem tartották sem gazdaságosnak, sem kivitelezhetőnek.
Jimmi T.2015-12-13 06:36:53 // 1554
ahogy a guminő, az alkoholmentes sör, a gyúrósboltban kapható kaják ,
na ugyan annyira nem érdekel villanyautó sem.
szerintem ebbe a sorba illeszkedik be.
uncsi és undi.
na ugyan annyira nem érdekel villanyautó sem.
szerintem ebbe a sorba illeszkedik be.
uncsi és undi.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-12 21:23:40 // 1553
azt se felejtsük el, hogy csak akkor jönnek hirtelen a technikai fejlődések, ha annak anyagi okai vannak, dízel autók régóta vannak de akkor lett hirtelen fontos, mikor az üzemanyag ára 10 év alatt felment a 10x-re különben mindenki lekakilta az átkosban pl hogy egy trabant 10l-et eszik, de mivel az üzemanyagok ára stagnál a túltermelés miatt ezért nem is lesz érdemi változás....ugyan ez van a gázzal is hirtelen nagyon fontos lett a kondenzációs kazán, meg a hőszigetelés miután nem 20ft a gáz köbmétere...
BeeGee2015-12-12 20:12:36 // 1552
Ez mind igaz, kétség kívül. Nem jövőre lesz a nagy váltás :)
Viszont abba gondolj bele, hogy most százszor könnyebben megszerezhető egy villanyautó, mint szávpár ézzel ezelőtt egy automobil a szekér helyett :) azóta hatalmas áttörés ezzel se történt. 6.0 helyett már 1.0 lead 100LEt, 20 helyett hogyaszt 5öt. De így is max 1000 km a hatótáv. 100 év fejlesztés alatt. Nem nagy eredmény sztem. Lehet h a Tesla csak 200-300 kmt megy, de ezt max 10 év fejlesztéssel, egy típus váltással érték el.
Nem évtizedek, hanem csak évek kérdése lesz egy 600-800 kmes hatótáv, 15 perc alatt 80%ig tölthető akksival.
Mikor indult az amore, még a JTDkről ment az elmélkedés, most meg tök komolyan villanyautókról offolunk itt :) nem durva? :)
Viszont abba gondolj bele, hogy most százszor könnyebben megszerezhető egy villanyautó, mint szávpár ézzel ezelőtt egy automobil a szekér helyett :) azóta hatalmas áttörés ezzel se történt. 6.0 helyett már 1.0 lead 100LEt, 20 helyett hogyaszt 5öt. De így is max 1000 km a hatótáv. 100 év fejlesztés alatt. Nem nagy eredmény sztem. Lehet h a Tesla csak 200-300 kmt megy, de ezt max 10 év fejlesztéssel, egy típus váltással érték el.
Nem évtizedek, hanem csak évek kérdése lesz egy 600-800 kmes hatótáv, 15 perc alatt 80%ig tölthető akksival.
Mikor indult az amore, még a JTDkről ment az elmélkedés, most meg tök komolyan villanyautókról offolunk itt :) nem durva? :)
Piritu - 1.000.0002015-12-12 18:46:14 // 1551
"Villany még a Tanyákon is van,ergo mindenhol lehetne tölteni" - a kérdés, hogy mit bír a hálózat. A realitás az, hogy még egy tisztességes zenekari hangosításhoz sincs elég "nafta" a drót végén. (A világítást aggregátorról menettük.) Pedig csak 3*25 Amper kellett volna. Mi lenne, ha csak 10-15 kocsit akarnának tölteni egész éjjel?
berobbantam2015-12-12 18:07:37 // 1550
Sziasztok
Nagyon leragadtatok a töltésnél.Én nem vagyok villanyautó párti.Sógorom szavait idézve unalmas egy priuszt vezetni.De órákat töltögetni az út szélén nem feltétlen kell.Szabvány akksi ami a megfelelő helyen eszközökkel gyorsan cserélhető.És már mehetsz is tovább.
Nagyon leragadtatok a töltésnél.Én nem vagyok villanyautó párti.Sógorom szavait idézve unalmas egy priuszt vezetni.De órákat töltögetni az út szélén nem feltétlen kell.Szabvány akksi ami a megfelelő helyen eszközökkel gyorsan cserélhető.És már mehetsz is tovább.
Liquid2015-12-12 18:00:55 // 1549
Ebben is van igazság, de még mindig ott tartunk, hogy az aksi ára gyakorlatilag az egész autó árának jelentős részét képezi, márpedig amíg 10milka egy értelmes méretű kis vellanyautó ami benzinesben 4, addig én nem látom annyira egyenértékűnek :)
Ha egy árban lesz, és nem a benzines drágul fel hozzá, valamint hasonló idő alatt lehet feltölteni, mint ami alatt tankolsz akkor lehet beszélni róla, viszont jelenleg elképzelés sincs ami ezt hozná. Márpedig a vízió és a sorozatgyártás között is van pár évecske...
Ne értsetek félre, nem vagyok én teljesen ellene a villanyozásnak, csak nem kell annyira sietni vele, mivel nem tartunk ott, és mindig csak a pozitívumokat domborítja mindenki.
Ha egy árban lesz, és nem a benzines drágul fel hozzá, valamint hasonló idő alatt lehet feltölteni, mint ami alatt tankolsz akkor lehet beszélni róla, viszont jelenleg elképzelés sincs ami ezt hozná. Márpedig a vízió és a sorozatgyártás között is van pár évecske...
Ne értsetek félre, nem vagyok én teljesen ellene a villanyozásnak, csak nem kell annyira sietni vele, mivel nem tartunk ott, és mindig csak a pozitívumokat domborítja mindenki.
Liquid2015-12-12 17:55:29 // 1548
biztosan lesz fejlődés, de nem rövidtávon. Az éjszaka töltés rendben van, de egy átlagos háznál nem biztos hogy van annyi amper, hogy egy éjszaka feltöltse, de ez a kisebb gond, a nagyobb a hosszútávú utazásnál jön, amit vázoltam is.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-12 17:18:39 // 1546
mobil telefonoknál milyen áttörés lett, van akku területén ami kibírna legalább 3 napot? segítek, hát semmilyen...marad a napi töltés vagy napi kettő... egyszer biztos lesz áttörés de előtte még el kell adni az olajat ami van és a továbbiakat mi már nem éljük meg....
Kazes☻2015-12-12 16:38:51 // 1545
ITT a példa... már nincs is olyan messze. :)
.......................2015-12-12 16:33:13 // 1544
Szerintem is
Villany még a Tanyákon is van,ergo mindenhol lehetne tölteni
Nem nagy cucc az ipari áram háom fázissal 400V al szinte bárhova be lehet kötni
Hisz az egész villamos hálózat háromfázisú
Villany még a Tanyákon is van,ergo mindenhol lehetne tölteni
Nem nagy cucc az ipari áram háom fázissal 400V al szinte bárhova be lehet kötni
Hisz az egész villamos hálózat háromfázisú
BeeGee2015-12-12 16:27:49 // 1543
Miért feltételezed h nem lesz fejlődés vagy akár áttörés az akksi iparban? De még az is szokássá válhat, h éjszaka tölt az autó, ahogy a telefon is.
Sztem amúgy benzinkutat bonyibb telepíteni, mint áramtöltőt :) a jelenlegi kutakra sem nagy kihívás telepíteni.
Sztem amúgy benzinkutat bonyibb telepíteni, mint áramtöltőt :) a jelenlegi kutakra sem nagy kihívás telepíteni.
.......................2015-12-12 16:25:02 // 1542
Pont most nemrégen hozott áttörést a DC távvezeték
Vagyis egyenáramú magasfeszültségű távvezeték
Amivel harmad annyi ká bellel lehet villanyt továbbítani
Szóval lesz mit fejleszteni
Vagyis egyenáramú magasfeszültségű távvezeték
Amivel harmad annyi ká bellel lehet villanyt továbbítani
Szóval lesz mit fejleszteni
BeeGee2015-12-12 16:22:29 // 1541
Egy villanyautóban sokkal kevesebb alkatrész van. Akksiból több van :) de minden más sokkal egyszerűbb szerkezet. A kevesebb mozgó alkatrész miatt kevesebb alkatrész is kell az élete folyamán, pl 4-5-6 liter olaj se kell bele, fékeket is alig használja.. Én nem csodálkoznék, ha valaki kiszámolná h mekkora a két autó ökológiai lábnyoma mindent beleszámolva előállítástól bezúzásig, és a villanyautóé kisebb lenne.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.