Hali,
Mielőtt még nekiálnál kimetélgetni a vezetékeket, talán egyszerűbb a MES segítségével kikapcsolni a biztonsági öv risztást:
Műszerfal->Instrument Panel Continental->Korrekcio
Kristyon2022-12-06 12:14:14 // 27793
SD2022-12-06 11:34:17 // 27792
igen de nem hajlandó lekapcsolni, a képernyőt csak ha vezető ajtót nyitsz:)
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-06 11:21:12 // 27791
SD2022-12-06 11:18:47 // 27790
és tegnap reggel be is zártam volna ha nincs beleprogramozva:D
SD2022-12-06 11:17:53 // 27789
viszont ha mondjuk a család bent van és vezető ajtót nyitod álló motornál azonnal lövi le a zenét
SD2022-12-06 11:17:12 // 27788
igen lekapcsolod az autót addig ok, de mikor szállsz ki nem kapcsolja le a képernyőt hanem vagy 10 percig még világít
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-06 11:14:45 // 27787
Az amerikai piac elvárása szerintem. Nem működik az logikátlanul, a kulcsnélküli izé is alapvetően logikus és hülyebiztos. Egy dologban nagyon jó, soha többé nem tudom rázárni a slusszkulcsra a csomagtartót :-))
RomeoOne2022-12-06 11:13:05 // 27786
Én nem teljesen értem most, hogy miről van szó. Jobb egybe beülsz, akkor áthajolsz akormányhoz, megnyomod a start-ot és ráadja a gyújtást. Ha le akarod kapcsolni, ugyanezt kell tenned.
SD2022-12-06 09:40:49 // 27785
Énse:D de mondjuk ha jobb egybe beülsz ráadod a gyújtást majd lekapcsolnád a gépet???
SD2022-12-06 09:40:05 // 27784
Ezt én is érzem több funkción hogy túl önbizalom hiányosan bizonyítani akaró hogy ezt is tudja:)
De aki ilyen génekkel rendelkezik annak elnézzük:)
De aki ilyen génekkel rendelkezik annak elnézzük:)
Piritu - 1.000.0002022-12-06 07:57:26 // 27783
Akkor meg bemegy a hideg (nyáron meg a meleg),
Kicsit túltolták ezt a kérdést.
Kicsit túltolták ezt a kérdést.
Piritu - 1.000.0002022-12-06 07:54:44 // 27782
Én se értem hogy mire jó az ha a bent maradottaknak vonyít.
Nekem a kulcs mindig a zsebemben van egy amorés nyakbaakasztóval a nadrágszíjhoz csatolva. Így elveszteni se tudom.
Nekem a kulcs mindig a zsebemben van egy amorés nyakbaakasztóval a nadrágszíjhoz csatolva. Így elveszteni se tudom.
G-MANN🍀2022-12-05 23:55:59 // 27780
Jobb egye átmászva én ritkán szállok ki 😂😉
Liquid2022-12-05 23:43:34 // 27779
de úgy meg hideg van :) ez egyébként engem is idegel...
SD2022-12-05 23:13:31 // 27778
Nekem
Ma visszanyitotta a csomagtartót mikor, reggel
Az autó még nem volt nyitva, kabát kulccsal be, rácsap…
Innen jött volna hogy másik kulcsért be, de nem;)
Visszanyitotta hogy hé!
Legtöbb ilyennek megvan a logikája:)
De pl hogy ha a vezetőoldalon szállok ki lelövi a hifit ha asszony oldaon akkor lekapcsolni sem tudom amközépkonzol ha lezárom az autót is bekapcsolva marad:D
Ma visszanyitotta a csomagtartót mikor, reggel
Az autó még nem volt nyitva, kabát kulccsal be, rácsap…
Innen jött volna hogy másik kulcsért be, de nem;)
Visszanyitotta hogy hé!
Legtöbb ilyennek megvan a logikája:)
De pl hogy ha a vezetőoldalon szállok ki lelövi a hifit ha asszony oldaon akkor lekapcsolni sem tudom amközépkonzol ha lezárom az autót is bekapcsolva marad:D
SD2022-12-05 23:09:49 // 27777
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-05 23:00:01 // 27776
De mondom hogy elfelejtem. Ha eszemben volna, kiraknám a kulcsot a zsebemből. Nekem csak bonyodalmat hozott ez a zsebben hordós kulcs. Kb sosem tudom hova tettem, aztán meg van hogy benne hagyom a középkonzolban (napokig 😂). És keresem bent az összes zsebemben. Mé' nem lehetett rendes kulcsot, amit bele kell dugni? Ja és a telefonos app simán rázárja a kulcsra az autót. Minden variáción túl vagyunk kb.
Zselé2022-12-05 22:44:06 // 27775
Ha nem csukod be az ajtódat, nem visít! ;)
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-05 22:43:03 // 27774
Nálunk a kulccsal kiszállás a problémás. Benne hagyom a zsebemben, elfeledkezek róla, kiszállok..Giulia meg ott visít a családnak amíg vissza nem ülök.
Az öveket hátul egy öv toldóval simán megoldod és nem visít többet.
Az öveket hátul egy öv toldóval simán megoldod és nem visít többet.
Piritu - 1.000.0002022-12-05 21:14:24 // 27773
Ma kapott egy tengernyi mínuszt Júlia.
Szitu:
Gyerek a bal hátsón indulás után elalszik, jobb hátsón övet kicsatolják hogy meg lehessen igazítani a gyerek körül a cuccokat az ülésben, erre elkezd visítani mint a fába szorult féreg az autó. Ösztönösen "lehalkítottam" a hangerő szabályozót és láss csodát lehalkult a bimm-bamm is.
Ki volt az a f@sz aki a hátsó ülés övcsatjait is beriasztózta?
Holnap nekiállok vagdosni a vezetékeket az övcsatoknál. Nekem innentől egyik sem fog többé visítani...
Szitu:
Gyerek a bal hátsón indulás után elalszik, jobb hátsón övet kicsatolják hogy meg lehessen igazítani a gyerek körül a cuccokat az ülésben, erre elkezd visítani mint a fába szorult féreg az autó. Ösztönösen "lehalkítottam" a hangerő szabályozót és láss csodát lehalkult a bimm-bamm is.
Ki volt az a f@sz aki a hátsó ülés övcsatjait is beriasztózta?
Holnap nekiállok vagdosni a vezetékeket az övcsatoknál. Nekem innentől egyik sem fog többé visítani...
Zselé2022-12-05 17:09:06 // 27771
Pedig ez még a magasabbik változat :)))
SD2022-12-05 17:02:03 // 27770
mondom én koptató 5cm magasan:D
Zselé2022-12-05 16:51:38 // 27769
SD2022-12-05 16:38:19 // 27768
Én azogat az idegszálakat fejlesztem a seggemben hogy érezzem mikor csúszik a hátszókerék, és mit kell akkor csináni:D És mindezt 13cm gumimagassággal:D:P:P szerintem ehhez kell tudni vezetni:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-05 15:54:46 // 27767
A QV? Nem hinném. Az is Paso Doble, csak egy verenytáncos. Aki tud is annyira táncolni, annak való, a többiek csak rálépnek a cipőjére. Persze menő egy versenytáncossal mutatkozni, sőt ő annyira profi, hogy egy ügyetlenebb partnerrel is elboldogul, sőt elhiteti hogy ő vezet...de az igazi az, ha egy szinten vannak a partnerek ;-)
SD2022-12-05 15:46:50 // 27766
Én most tökre megtaláltam ebben a gépben így ahogy van, a tökéletes 155-öt, ami abban régi volt és elhasználódott, az ebben új, és ami abban újdonság volt akkor, az ma a fapad, és ami új ebben az hozzá képest űrtechnika. Nngem tényleg elvarázsol.
Én alfás értékeken azt érzem ahogy egy vállalati kultura átsugárzik a termékeken, tehát aki beleült a gyárban, azt mondta hogy figyelj ott ne billenjen bénán, ott ne rázzon, a váltó így váltson, a motor így szóljon az ne csörögjön ez zöröghet, ide hekkeljünk valamit:D
Megvan benne amire az átlag prémium imárdó csak legyint hogy mert az ódi meg a béjembé... és te meg csak kuncogsz magadban hogy ez ez azért jobb, mert azt pont telibe xarták.. de mégis kitettek magukért hogy itt is tegyenek a kedvedre.
Úgy tudnám megfogalmazni hogy benne van a BMW gépiessége, a Jaguár kecsessége, a Mercedes eleganciája, a Fiat népautósága. VW az nincs benne:D A Honda műszetszerűsége, a Porsche élménye, a Ferrari polárpukkasztó megjelenése. És ez mind egy autó, tényleg műértőknek:)))
De most komoylan mindenhonnan fogták az ipari standard-et és egybegyúrták, a szélvédő előtti műanyag gumi ráforrasztott gumi kéder résztől az ajtó kábel etvezető harmonika meghosszabbításáig hogy ne törjön el, a csomagtér belső burkolatáig.. minden kézben van tartva, és sugározza a megszokott Alfás értékeket plusz még Giulia:)
Még a műanyag váltó deknit is megkaptuk a X5M béjembéből:D:D:D
Én alfás értékeken azt érzem ahogy egy vállalati kultura átsugárzik a termékeken, tehát aki beleült a gyárban, azt mondta hogy figyelj ott ne billenjen bénán, ott ne rázzon, a váltó így váltson, a motor így szóljon az ne csörögjön ez zöröghet, ide hekkeljünk valamit:D
Megvan benne amire az átlag prémium imárdó csak legyint hogy mert az ódi meg a béjembé... és te meg csak kuncogsz magadban hogy ez ez azért jobb, mert azt pont telibe xarták.. de mégis kitettek magukért hogy itt is tegyenek a kedvedre.
Úgy tudnám megfogalmazni hogy benne van a BMW gépiessége, a Jaguár kecsessége, a Mercedes eleganciája, a Fiat népautósága. VW az nincs benne:D A Honda műszetszerűsége, a Porsche élménye, a Ferrari polárpukkasztó megjelenése. És ez mind egy autó, tényleg műértőknek:)))
De most komoylan mindenhonnan fogták az ipari standard-et és egybegyúrták, a szélvédő előtti műanyag gumi ráforrasztott gumi kéder résztől az ajtó kábel etvezető harmonika meghosszabbításáig hogy ne törjön el, a csomagtér belső burkolatáig.. minden kézben van tartva, és sugározza a megszokott Alfás értékeket plusz még Giulia:)
Még a műanyag váltó deknit is megkaptuk a X5M béjembéből:D:D:D
SD2022-12-05 15:33:30 // 27765
A QV meg a pogó?:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-05 15:29:06 // 27764
Hogy mi az alap alfás érték, már ki tudja :-) A két Alfánkra mindkettőre azt mondanám, hogy vérbeli Alfás élmény, mégis két tök különböző karakter.
Talán két igazán közös pont van: 1. a nagyon direkt kormányzás. 2. bármeddig el bírnám nézegetni őket. Egyik sem egy egyértelmű design.
Fura, sok hasonlóság van, és mégis annyira más a kettő, mást emel ki az Alfaság fogalmából. Mindkettő jó nagyot merít belőle. Ma Giuliettáztam, az volt bemelegítve.. vele beszélgetni is szoktam, olyasmiket mint "jesszus de bolond". XD Az az 1.4-es motor, nekem szívem csücske. Régi autó hangú , pörgős, agresszív, és nagyon jól megy. A kicsi mokány kasznit cibálja rendesen, tüsszög, morog, meg van a feelingje. Ha zöld lámpát lát, beszívja a jobb lábam, és júhúúú.. XD Ha fotót kapunk, azon bárki vezesse is, nagyon vigyorog XD
A Giulia más, az olyan felnőttesebb, nem változtat huszonéves hülyegyerekké, nekem egy tudatosabb autózás élményt ad. Igazi ínyenc csemege érezni az egyensúlyát, és csak a harmonikus autózásért menni, menni... Akár lassan, akár gyorsan, kevésbé érdekes a külvilág, sokkal hangsúlyosabb a kommunikáció a géppel.
A Giulietta egy könnyed Salsa, a Giulia egy Paso Doble XD
Talán két igazán közös pont van: 1. a nagyon direkt kormányzás. 2. bármeddig el bírnám nézegetni őket. Egyik sem egy egyértelmű design.
Fura, sok hasonlóság van, és mégis annyira más a kettő, mást emel ki az Alfaság fogalmából. Mindkettő jó nagyot merít belőle. Ma Giuliettáztam, az volt bemelegítve.. vele beszélgetni is szoktam, olyasmiket mint "jesszus de bolond". XD Az az 1.4-es motor, nekem szívem csücske. Régi autó hangú , pörgős, agresszív, és nagyon jól megy. A kicsi mokány kasznit cibálja rendesen, tüsszög, morog, meg van a feelingje. Ha zöld lámpát lát, beszívja a jobb lábam, és júhúúú.. XD Ha fotót kapunk, azon bárki vezesse is, nagyon vigyorog XD
A Giulia más, az olyan felnőttesebb, nem változtat huszonéves hülyegyerekké, nekem egy tudatosabb autózás élményt ad. Igazi ínyenc csemege érezni az egyensúlyát, és csak a harmonikus autózásért menni, menni... Akár lassan, akár gyorsan, kevésbé érdekes a külvilág, sokkal hangsúlyosabb a kommunikáció a géppel.
A Giulietta egy könnyed Salsa, a Giulia egy Paso Doble XD
SD2022-12-05 10:43:08 // 27763
SD2022-12-05 09:41:56 // 27761
Most amúgy figyeltem reggel és szerintem normálisan használva D-ben is 1500 fölött váltogat, amikor bemelegszik meg gurulsz akkor kezdi ezeket az 1200-ap gyorsítunk:D nagypapásan elmegy, de a hirtelen ugrást még D-ben sem hiszi el mindig, főleg ha a radarral vagy parkradarral lát valamit előttem.
Nekem a legjobb élményem hogy ez az autó nem nevel, nem korlátoz hamem segít!
Persze volt egy kb elvárásom, azt meg tudja;)
Nagyon jól ki vannak belőle gyomlálva a bénaságok!
Az az érzész hogy egy ékszer és vigyázni kell rá nekem meg alap alfás érték:D
Nekem a legjobb élményem hogy ez az autó nem nevel, nem korlátoz hamem segít!
Persze volt egy kb elvárásom, azt meg tudja;)
Nagyon jól ki vannak belőle gyomlálva a bénaságok!
Az az érzész hogy egy ékszer és vigyázni kell rá nekem meg alap alfás érték:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-05 09:21:15 // 27760
Érdekes benyomások :-) Kétszer vezettem fl előtti Giuliát, és vannak átfedések.
A fl utáni modernebb, luxusabb autó benyomását kelti. Puhábban mozog a futómű, nincs az a döccenés, mégsem billen igazán oldalra. Halkabb belül. Dízelek voltak a fl előttiek a motorhang azokban erősebb volt.
A fékben nem éreztem eltérést, de nem is vezettem egyiket sem sokat. A kormányzás is ugyanannak tűnt, feltűnő különbség nem volt. Hozzátéve, hogy az enyémet csak D-ben vezetem, ott érzem jónak. A fl után az N mód le lett butítva, ez tuti.
A gyorsulást valóban elrejti. A Giuliettához tudom hasonlítani, abban agresszívabb élmény, pedig a Giulia a gyorsabb. Autópályán pláne észrevétlenül kerül 130-ról hirtelen 170-re a mutató, alig van érzetben különbség, ez már pár utasomnak is feltűnt.
A tempomat D-ben egy picit néha túltolja a dolgokat, de alapvetően jó.
Nekem ez a kicsivel magasab finomabbra hangolt futómű, a hosszabb 8-as fokozat, csendesebb beltér mind nagy plusz még a gázreakció rovására is. A gázreakciót pl ne is hasonlítsuk a Giuliettáéhoz. Annak N-ben is vadabb, D-ben meg bolond.
A fl utáni modernebb, luxusabb autó benyomását kelti. Puhábban mozog a futómű, nincs az a döccenés, mégsem billen igazán oldalra. Halkabb belül. Dízelek voltak a fl előttiek a motorhang azokban erősebb volt.
A fékben nem éreztem eltérést, de nem is vezettem egyiket sem sokat. A kormányzás is ugyanannak tűnt, feltűnő különbség nem volt. Hozzátéve, hogy az enyémet csak D-ben vezetem, ott érzem jónak. A fl után az N mód le lett butítva, ez tuti.
A gyorsulást valóban elrejti. A Giuliettához tudom hasonlítani, abban agresszívabb élmény, pedig a Giulia a gyorsabb. Autópályán pláne észrevétlenül kerül 130-ról hirtelen 170-re a mutató, alig van érzetben különbség, ez már pár utasomnak is feltűnt.
A tempomat D-ben egy picit néha túltolja a dolgokat, de alapvetően jó.
Nekem ez a kicsivel magasab finomabbra hangolt futómű, a hosszabb 8-as fokozat, csendesebb beltér mind nagy plusz még a gázreakció rovására is. A gázreakciót pl ne is hasonlítsuk a Giuliettáéhoz. Annak N-ben is vadabb, D-ben meg bolond.
SD2022-12-05 05:00:54 // 27759
Jó gyűjtemény!
Nekem is ez az erzésem hogy nagyon összeszedett az autó!
Akkor neked kormányoz is nem csak pittyeg? :O
Na majd télen kétkerékkel ki leszek váncsi:D
Miért kapcsoltad ki a táblafelismerős tempomatot? Autópályán egy jó 60-as korlátozás?:D
A tapi képernyő nekem is leginkább álló helyzetben értelmes, de pl. egy címet begépelni egyszerűbb.
Én még a wireless töltő “idegen tárgy” visszajelzést kapcsoltam ki mert állandóan szólt:P
Én azt veszem észre hogy tdmpomatnál jobban tudja melyik sebességbe rakja magát, lábbal, ha felkapcsolt lusta visszaváltani, vagy ha elveszed kicsit le vált.
A motorfék elvileg N és A módban nincs, ha manuálba teszed van valamennyi, illetve ha picit rásimítasz a fékre D-ben akkor is csinál valamennyit. De ezt a részecskeszűrő miatt programozták át, hogy melegen tartsa.
Nekem is ez az erzésem hogy nagyon összeszedett az autó!
Akkor neked kormányoz is nem csak pittyeg? :O
Na majd télen kétkerékkel ki leszek váncsi:D
Miért kapcsoltad ki a táblafelismerős tempomatot? Autópályán egy jó 60-as korlátozás?:D
A tapi képernyő nekem is leginkább álló helyzetben értelmes, de pl. egy címet begépelni egyszerűbb.
Én még a wireless töltő “idegen tárgy” visszajelzést kapcsoltam ki mert állandóan szólt:P
Én azt veszem észre hogy tdmpomatnál jobban tudja melyik sebességbe rakja magát, lábbal, ha felkapcsolt lusta visszaváltani, vagy ha elveszed kicsit le vált.
A motorfék elvileg N és A módban nincs, ha manuálba teszed van valamennyi, illetve ha picit rásimítasz a fékre D-ben akkor is csinál valamennyit. De ezt a részecskeszűrő miatt programozták át, hogy melegen tartsa.
Piritu - 1.000.0002022-12-04 23:24:46 // 27758
ott nem tűnt fel eddig :-)
carver2022-12-04 23:23:12 // 27757
igen, a tempomat az tényleg nem tökély, nálam is csinál ilyeneket, az rémlik, hogy ha 10-nél közelebb de 2-3-nál távolabb van a beállított sebesség az aktuálistól. De ez szerintem inkább a tempomat szoftvere mintsem az automata váltó, kíváncsi leszek a Veloceban is csinál-e még ilyeneket, vagy javítottak rajta...
Egyébként nagyon érdekes a +/- lista!
Egyébként nagyon érdekes a +/- lista!
Piritu - 1.000.0002022-12-04 21:49:04 // 27756
Piritu - 1.000.0002022-12-04 20:51:55 // 27755
"akkor alacsonyan tartja a fordulatszámot, mert nyomatékból is megold egy lájtos előzést." - hát a 19-es Superem sokszor kapcsolgatott szerintem feleslegesen vissza.
A kedvencem: megyek 93-al majd aktiválom a korábban 95-re állított tempomatot. A tempomat átveszi a gyorsítást és rögtön egyet visszakapcsol, majd 2-t gyorsít és tartja, majd felkapcsol.
A kedvencem: megyek 93-al majd aktiválom a korábban 95-re állított tempomatot. A tempomat átveszi a gyorsítást és rögtön egyet visszakapcsol, majd 2-t gyorsít és tartja, majd felkapcsol.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-04 20:03:40 // 27754
A P-Zerot még értem is, szárazon és vízen is jobb lehet valóban a tapadás, a kopás húzza le. Amit nem értek, hogy a Michelin PS4 szárazon és vizen is rosszabb a teszt szerint. Igen, nagyon tanulságos volna feltenni egy szettet és kipróbálni, mert a PS4 egy eléggé favorizált gumi. És finoman is fogalmaztam :-) Elvileg a Eagle annál jobb kéne hogy legyen....
carver2022-12-04 19:57:21 // 27753
ettől még a véleményem nem változott, van bőven link ami alátámasztja pl
Autobild 2022 225/45/R18 Vredestein 1. helyezett Continental PremiumContact 6 7. helyezett
ADAC 2021 225/40/R18 Vredestein 7. helyezett Continental PremiumContact 6 1. helyezett
Autobild 2022 225/45/R18 Vredestein 1. helyezett Continental PremiumContact 6 7. helyezett
ADAC 2021 225/40/R18 Vredestein 7. helyezett Continental PremiumContact 6 1. helyezett
carver2022-12-04 19:28:28 // 27752
ja hogy a méret sem ugyanaz? :D
carver2022-12-04 19:27:41 // 27751
na ezért kéne tudni kommentet törölni.
NEM ugyanabban az évben készült, és NEM ugyanazt a gumit hasonlították össze az egyik Asymetric 3 a másik Asymetric 5...
De legalább tényleg ugyanaz a méret...
NEM ugyanabban az évben készült, és NEM ugyanazt a gumit hasonlították össze az egyik Asymetric 3 a másik Asymetric 5...
De legalább tényleg ugyanaz a méret...
carver2022-12-04 19:22:53 // 27750
hát nem tudom, nekem a gumitesztekben megingott a bizalmam, nyilván támpontnak jó, de csak ez alapján dönteni, hááát. A gond az hogy ugye gumit kipróbálni nem lehet, pedig az lenne a lényeg...
Olyan ez mint a HiFi-ben a What HiFi, sokáig azt hittem ami ott le van írva, az a végső igazság, a 42, a minden bölcsek köve, most meg már azt gondolom hogy az egy kereskedelmi vállakozás ahol mellesleg tesztelnek is...
Szóval visszatérve a tesztekre van az ADAC teszt amit belinkeltét, meg ez ami ugyanabban az évben készült, ugyanarra méretre, mind a kettőben tesztelik a P Zero-t is.
Hogy van az, hogy az ADAC-nál mind nedvesen mind szárazon kategóriával jobb a P zero az Asymetricnél? (Egyébként a P zero szárazon szinte mindig a legjobb, azért szokott rosszul szerepelni mert gyorsabban kopik). Hogy van az hogy a zaj az AutoMotor Sportnál alacsonyabb a Goodyearnél, az ADAC-nál alacsonyabb a Pirellinél. Amerikai decibelben mérték? Mi a különbség a méréseknél ami ekkora különbséget okoz. HiFI-nél még értem, mert ugye a zenehallgatás szubjektív élmény (is), és persze "kezelhetőség" stb is van a gumiteszteken, de azért ott féktávolságok vannak, meg zajterhelés, meg milyen sebességgel veszem be a kanyart, érthetetlen hogy jönnek ki ekkora különbségek...
Olyan ez mint a HiFi-ben a What HiFi, sokáig azt hittem ami ott le van írva, az a végső igazság, a 42, a minden bölcsek köve, most meg már azt gondolom hogy az egy kereskedelmi vállakozás ahol mellesleg tesztelnek is...
Szóval visszatérve a tesztekre van az ADAC teszt amit belinkeltét, meg ez ami ugyanabban az évben készült, ugyanarra méretre, mind a kettőben tesztelik a P Zero-t is.
Hogy van az, hogy az ADAC-nál mind nedvesen mind szárazon kategóriával jobb a P zero az Asymetricnél? (Egyébként a P zero szárazon szinte mindig a legjobb, azért szokott rosszul szerepelni mert gyorsabban kopik). Hogy van az hogy a zaj az AutoMotor Sportnál alacsonyabb a Goodyearnél, az ADAC-nál alacsonyabb a Pirellinél. Amerikai decibelben mérték? Mi a különbség a méréseknél ami ekkora különbséget okoz. HiFI-nél még értem, mert ugye a zenehallgatás szubjektív élmény (is), és persze "kezelhetőség" stb is van a gumiteszteken, de azért ott féktávolságok vannak, meg zajterhelés, meg milyen sebességgel veszem be a kanyart, érthetetlen hogy jönnek ki ekkora különbségek...
carver2022-12-04 18:18:28 // 27749
egyébként tényleg az a zseniális a Giuliában hogy olyan mint egy palackba zárt dzsinn, szólás nélkül is tudja "mit szeretnél kedves gazdám".
Ha szépen mész a forgalomban, autópályázol kulturáltan 160-nal, és nem ugrálsz, hogy Balatonra 2,7 perccel hamarabb érj le mint a másik 12.000 autós akkor alacsonyan tartja a fordulatszámot, mert nyomatékból is megold egy lájtos előzést.
De ha azt látja hogy kell neked a póver mert épp jó kedved van és nem is tartanak fel, akkor mindjárt elkezd visszaváltani, nem engedi leesni a fordulatszámot. Még N-ben is, de D-ben meg különösen. Szépen vár is még egy kicsit, visszaváltás után magasabb fordulaton tartja akkor is ha nem is nyomod neki, mert hátha csak nem kanyar elején hanem a középétől akarsz gyorsítani...
Szal nem tudom hogy tényleg Marchionne volt-e személyesen és tényleg 250-szer küldte-e vissza a ZF-et hogy még jobbra hangolják, de akár így volt akár nem, olyan jól sikerült hogy azt is megbocsátom nekik hogy azt mondjuk nem ellenőrizték, hogy meg is lehet-e vele állni kultúráltan 😁
Ha szépen mész a forgalomban, autópályázol kulturáltan 160-nal, és nem ugrálsz, hogy Balatonra 2,7 perccel hamarabb érj le mint a másik 12.000 autós akkor alacsonyan tartja a fordulatszámot, mert nyomatékból is megold egy lájtos előzést.
De ha azt látja hogy kell neked a póver mert épp jó kedved van és nem is tartanak fel, akkor mindjárt elkezd visszaváltani, nem engedi leesni a fordulatszámot. Még N-ben is, de D-ben meg különösen. Szépen vár is még egy kicsit, visszaváltás után magasabb fordulaton tartja akkor is ha nem is nyomod neki, mert hátha csak nem kanyar elején hanem a középétől akarsz gyorsítani...
Szal nem tudom hogy tényleg Marchionne volt-e személyesen és tényleg 250-szer küldte-e vissza a ZF-et hogy még jobbra hangolják, de akár így volt akár nem, olyan jól sikerült hogy azt is megbocsátom nekik hogy azt mondjuk nem ellenőrizték, hogy meg is lehet-e vele állni kultúráltan 😁
SD2022-12-04 05:26:56 // 27748
Nekem jelen infók alapján az a feltevésem, hogy a multiair egység olyan 2000RPM alatt használja az elnyújtott vagy többszöri szelepnyitás funkciót. A feltételezésem az hogy ezt akkor csinálja amikor nagy nyomatékot próbálunk levenni a motorról.
Ugye szintén felületes ismereteim alapján alacsony fordulaton amélyebb szelepnyitás, vagy elnyújtottabb öblitési ciklus lenne az ideális. Magasabb fordulaton meg a minél kisebb mozgás.
Ugye alacsonyfordulaton nincs egy folyamatos tehetetlenséggel a hengerek felé tartó légiszlop, vagy épp kevésbé tölt a turbo. Tehát meg kell várni míg betévednek az égéstérbe a friss részecskék. Ilyenkor a MA. Trükközik, magyarul mindenféle rugós energiatárolós fityfenével többszöri szelepnyitást állít elő egy cikluson belül. Valószínű ez jobban igénybe veszi mechanikailag. Persze ha uyan ezt 2x annyiszor csinálja meg dupla nyitás nélkül magasabb fordulaton ugye mit nyerünk?:D
Na a magas fordulat a másik véglet, itt ugye kezdenek összeadódni a sajátfrekvenciás dolgok, a tehetetlenséggel, ha monjuk egy szelepnek 100x kell nyitnia másodpercenként az egy100 Hz sinust jelent ahol már baromira számítani fog a tömege, annak a rugónak a viselkedése. Hogy tényleg zárjon és nyisson, és ne törjön ketté.
Szintén nagyon alacsony fordulaton szar gyújtással képes a motor csörögni. (Nem a mienk, csak a másoké:D) Ilyenkor az érkező dugattyú a pofájába kapja a gyújtást és már robbanással szemben kell megtenni az utolsó kevés utat mielőtt visszafordulna, kap egy jó ütést a főtengely, a dugó csapszeg, eközben esetleg elbillen oldalirányban a dugó… aztán olyan hangja lesz a motornak mint egy vödör csavar:D
Szóval végletesen szólva minden igénybevétel a gépnek kínzás, mivel nem tud regenerálódni igazából. De megfelelő ès néha végállapotokat is megfelelő üzemi körülmények közt elérve hosszabb lesz az élettartalma mintha csak röfögve, vagy csak nyélen hajtanák. Nekem az ugrik be mint a kasza fenése, az is el fog kopni, de ha nem vered el az èlét, és szépen karban tartod egész sokáig bírja:)
F1 történelem
Most nem találom de talán speedzone video volt amikor egy öreg F1 szaki mesélt a motorokról.
Ugye szintén felületes ismereteim alapján alacsony fordulaton amélyebb szelepnyitás, vagy elnyújtottabb öblitési ciklus lenne az ideális. Magasabb fordulaton meg a minél kisebb mozgás.
Ugye alacsonyfordulaton nincs egy folyamatos tehetetlenséggel a hengerek felé tartó légiszlop, vagy épp kevésbé tölt a turbo. Tehát meg kell várni míg betévednek az égéstérbe a friss részecskék. Ilyenkor a MA. Trükközik, magyarul mindenféle rugós energiatárolós fityfenével többszöri szelepnyitást állít elő egy cikluson belül. Valószínű ez jobban igénybe veszi mechanikailag. Persze ha uyan ezt 2x annyiszor csinálja meg dupla nyitás nélkül magasabb fordulaton ugye mit nyerünk?:D
Na a magas fordulat a másik véglet, itt ugye kezdenek összeadódni a sajátfrekvenciás dolgok, a tehetetlenséggel, ha monjuk egy szelepnek 100x kell nyitnia másodpercenként az egy100 Hz sinust jelent ahol már baromira számítani fog a tömege, annak a rugónak a viselkedése. Hogy tényleg zárjon és nyisson, és ne törjön ketté.
Szintén nagyon alacsony fordulaton szar gyújtással képes a motor csörögni. (Nem a mienk, csak a másoké:D) Ilyenkor az érkező dugattyú a pofájába kapja a gyújtást és már robbanással szemben kell megtenni az utolsó kevés utat mielőtt visszafordulna, kap egy jó ütést a főtengely, a dugó csapszeg, eközben esetleg elbillen oldalirányban a dugó… aztán olyan hangja lesz a motornak mint egy vödör csavar:D
Szóval végletesen szólva minden igénybevétel a gépnek kínzás, mivel nem tud regenerálódni igazából. De megfelelő ès néha végállapotokat is megfelelő üzemi körülmények közt elérve hosszabb lesz az élettartalma mintha csak röfögve, vagy csak nyélen hajtanák. Nekem az ugrik be mint a kasza fenése, az is el fog kopni, de ha nem vered el az èlét, és szépen karban tartod egész sokáig bírja:)
F1 történelem
Most nem találom de talán speedzone video volt amikor egy öreg F1 szaki mesélt a motorokról.
WarbiRunner (Gyuri)2022-12-03 22:53:48 // 27747
Az az igazság, hogy még ha értenénk is hozzá, a motor tervezési paramétereitől akkor sem tudunk semmit. Így tudományos alaposságra esélyünk sincs :-)
Én a dízelt sem használtam 1500-on, nálam kb 1750 volt a minimum, és a programot is úgy írtam hozzá, hogy 2300 körül volt a nyomaték csúcs (146 jtd).
Én leginkább a műszaki jóérzés alapján állok hozzá, teljesen érezhető amikor mechanikusan valami nem jó a motornak. Ebben persze tényleg különböző az ingerküszöb, ami egyikőnknek fáj, lehet más észre sem veszi. Én elég érzékeny vagyok az ilyesmire, de nem jobb nekem ettől XD
Én a dízelt sem használtam 1500-on, nálam kb 1750 volt a minimum, és a programot is úgy írtam hozzá, hogy 2300 körül volt a nyomaték csúcs (146 jtd).
Én leginkább a műszaki jóérzés alapján állok hozzá, teljesen érezhető amikor mechanikusan valami nem jó a motornak. Ebben persze tényleg különböző az ingerküszöb, ami egyikőnknek fáj, lehet más észre sem veszi. Én elég érzékeny vagyok az ilyesmire, de nem jobb nekem ettől XD
DKori2022-12-03 22:10:12 // 27746
Vicces, hogy benzines léttére hosszabb a legfelső fokozata, mint nekem a 6. a féloff 1.9 MultiJet 8v-ben (az 2000 rpm-nél 110-et megy). :)))
Na persze ez 8 gang nem 6, meg amire céloztunk is: az automata biztosan sakkozik vele szépen és ha kell a terhelés függvényében visszavált (és nem fog mondjuk 1500ról padlóval gyorsítani...), na meg a 330/400 Nm már 1750-2000-től rendelkezésre áll...basszus ezek tényleg "dízeles" adatok, így érthető (csak benzinvérű beidegződésekkel szokatlan/idegen) :)))
Na persze ez 8 gang nem 6, meg amire céloztunk is: az automata biztosan sakkozik vele szépen és ha kell a terhelés függvényében visszavált (és nem fog mondjuk 1500ról padlóval gyorsítani...), na meg a 330/400 Nm már 1750-2000-től rendelkezésre áll...basszus ezek tényleg "dízeles" adatok, így érthető (csak benzinvérű beidegződésekkel szokatlan/idegen) :)))
SD2022-12-03 18:12:13 // 27744
Hú ez egy nagyon összetett téma:)
Csak te említettél töb olyan összetevőt ami egyenként egy tudományág:D
-kenés
-hőmérseklet
-dinamikus igénybevétel
Jöhet még:
-anyagminőség
-az egyéni preferenciák, hosszú élettertam, vagy maximális élvezet
-emisszió, üzemanyag minősége
-költséghatékonyság, utólagos butítások
-tervezési hiba vagy tesztelési hiányosság
-forgótömeg/fordulatszám
-külsö hőmérséklet, garázs, trópus, tajga, tengerpart, vagy sózott alpok…
Ezt még szimulációlkall sem lehet meg előre meghatározni.
Ez leginkább hitvita, és minden fajta használatnak meglesz az előnye, hátránya…
Én összességében azt tudom elmondani eddigi tapasztalataim alapján, hogy maga a gépeszeti tervezés nem örökéletű darabokat eredményez, hanem bizonyos üzemórára komoly ráhagyásokkal, a tapasztalatok és tesztek szerint tervezett allatrészeket.
Minden alkatrész úgynevezett “tűréssel” van tervezve az üzemállapotok közti és a gyártási pontatlanságok szórását beleértve. Magyarul nem tökéletesen illeszkedőalkatrészekröp beszélünk.
Minden alkatrésznek megvan a saját fekvenciája és az egész rendszerre gyakorolt hatása.
A motor esetében amikor szépen fut azt jelenti az alkatrészek harmonikus mozgásban vannak. De ezek tervezett állapotok, a tömítések és egyéb alkatrészek mozgásához.
Lehúzógyűrű, olaj, csapágy, hőtágulás..
Amikor egy motor remeg az azt jelenti hogy egy nem tervezett vagy nem ideális üzemállapotban mozog valamely vagy több alkatrésze.
A dízel motorokat hagyjuk.. az ütvefúró is működik megfelelö anyagokból, de ki az aki ennek örül?:D
Tehát összeségében egy új autó sokáig eltűri a falábú vezetést is.
De föleg később egy hirtelen hidegen meghajtás vagy egy elcsúszott olajcsere, egy izzó turbóval leállítás már komoly anyagfáradásokhoz deformációkhoz vezet.
Ami utána fémforgáccsá majd lötyögéssé vagy épp megszorulássá változik.
Tehát megtanulni ráérezni egy gép optimális használatára nem szabályokban leírható.
Vannak kerülendö dolgok, de simán lehet hogy mindent megkap egy motor mégis megdöglik mert egy alkatrész megadja magát, akár egy fagydugó…
A lenyeg az odafigyelés, a karbantartás aztán a pénzecske beleborítása mikor itt az idö:D
Csak te említettél töb olyan összetevőt ami egyenként egy tudományág:D
-kenés
-hőmérseklet
-dinamikus igénybevétel
Jöhet még:
-anyagminőség
-az egyéni preferenciák, hosszú élettertam, vagy maximális élvezet
-emisszió, üzemanyag minősége
-költséghatékonyság, utólagos butítások
-tervezési hiba vagy tesztelési hiányosság
-forgótömeg/fordulatszám
-külsö hőmérséklet, garázs, trópus, tajga, tengerpart, vagy sózott alpok…
Ezt még szimulációlkall sem lehet meg előre meghatározni.
Ez leginkább hitvita, és minden fajta használatnak meglesz az előnye, hátránya…
Én összességében azt tudom elmondani eddigi tapasztalataim alapján, hogy maga a gépeszeti tervezés nem örökéletű darabokat eredményez, hanem bizonyos üzemórára komoly ráhagyásokkal, a tapasztalatok és tesztek szerint tervezett allatrészeket.
Minden alkatrész úgynevezett “tűréssel” van tervezve az üzemállapotok közti és a gyártási pontatlanságok szórását beleértve. Magyarul nem tökéletesen illeszkedőalkatrészekröp beszélünk.
Minden alkatrésznek megvan a saját fekvenciája és az egész rendszerre gyakorolt hatása.
A motor esetében amikor szépen fut azt jelenti az alkatrészek harmonikus mozgásban vannak. De ezek tervezett állapotok, a tömítések és egyéb alkatrészek mozgásához.
Lehúzógyűrű, olaj, csapágy, hőtágulás..
Amikor egy motor remeg az azt jelenti hogy egy nem tervezett vagy nem ideális üzemállapotban mozog valamely vagy több alkatrésze.
A dízel motorokat hagyjuk.. az ütvefúró is működik megfelelö anyagokból, de ki az aki ennek örül?:D
Tehát összeségében egy új autó sokáig eltűri a falábú vezetést is.
De föleg később egy hirtelen hidegen meghajtás vagy egy elcsúszott olajcsere, egy izzó turbóval leállítás már komoly anyagfáradásokhoz deformációkhoz vezet.
Ami utána fémforgáccsá majd lötyögéssé vagy épp megszorulássá változik.
Tehát megtanulni ráérezni egy gép optimális használatára nem szabályokban leírható.
Vannak kerülendö dolgok, de simán lehet hogy mindent megkap egy motor mégis megdöglik mert egy alkatrész megadja magát, akár egy fagydugó…
A lenyeg az odafigyelés, a karbantartás aztán a pénzecske beleborítása mikor itt az idö:D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.