SD2023-03-10 12:17:16 // 29794
Na este megetette:))) Gyorstöltéssel kezdte, rövid ellenőrzés után, aztán átment szintentrartásba, és esete ott hagytam, nem robbant fel:D
Elintézte a többit is.
Előtte 12.1V az OBD-n keresztül a fesz amit a Torque mutat
Utána 12.5V :)) persze lehet hogy ez valami regulált fesz...
Mert motorral sem megy fölé...
Lehet hogy az olaszok jobbat akartak a jobbnál.. és túlszíbályozták a computerek miatt a feszültségi szinteket és ezért dobálja a hibakódokat, mert minden nagyon a 12.1-12.6V-ra van belőlve.. pedig elvileg az autóban 9-16 voltig bármi lehetene...
Ez meg legyött :P :/
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-10 10:05:39 // 29792
Persze hogy azok :-) A 159 volt az első ilyen tekintetben modern autóm, az is pusztította az akksit rendesen. Sok számítógép, elektromos fűtések, a motor rengeteg elektromos kütyüje, a som pici elektromos motor ami ezt azt állít, légkeringető ventilátor és a jó és tudja még mi.
Giuntini2023-03-10 09:33:28 // 29791
Folyamatosan az elektromos fogyasztók merítik az akksit. Én most nagyon keveset használom a 159-et, el kellene menni hosszabb távra, ma akartam lemenni vele a Balatonra, de közbe jjött valami.... Több mint két hete be sem indítottam, de pöccre indult, igaz garázsban áll. Egy éves Exide akksi van benne. Most a hétvégén menni fogok vele, mert a MiTo kuplungja, a kinyomócsapágy a végét járja, két hét múlva viszem Csörihez.
Piritu - 1.000.0002023-03-10 09:32:45 // 29790
Kimentem, befényképeztem. Tényleg nem túl szerencsés helyen van a felirat, attól a piros izétől csak a lényeget nem lehet elolvasni :-(
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-10 09:06:07 // 29789
Attól hogy az autó nem jelez, az akksi állandóan a kelleténél alacsonyabb feszültségen van. Nekem sem jelez, jön megy, minden normális. A kis gyorscsatlakozó amit rátettem viszont szokott pirosan villogni, ami nem a hosszú élettartam jele. Legtöbbször a narancssárga villog, vagyis elég ritkán van teljesen feltöltött állapotban. Én telinyomom néha, így a generátornak is kevesebb a dolga, az akksi tovább bírja.
Giuntini2023-03-09 23:41:41 // 29788
Még nem adták a Rai Unón!
Kíváncsi leszek...
Kíváncsi leszek...
Peti16V2023-03-09 22:24:49 // 29787
Lehet, ettől függetlenül EFB van bennük.
Csabi2023-03-09 20:22:40 // 29786
Pedig van fékenergia visszatáplálás, ha az alatt azt értjük, hogy motorfék üzemben magasabb feszültséggel tölt a generátor( 15,2-15,5V)
AGM a legelőnyösebb, a tartósság síkján pedig főleg, függetlenül attól, hogy start-stop-os vagy nem.
AGM a legelőnyösebb, a tartósság síkján pedig főleg, függetlenül attól, hogy start-stop-os vagy nem.
Fornitore2023-03-09 16:14:44 // 29785
Én itt csináltattam http://kesztyu.hupont.hu/ , Stadler Józsefnéni igazi aranyos kesztyű készítő .Spider mellé nekem is kell a feeling miatt.
SD2023-03-09 16:06:34 // 29784
igen nekem is az állag megóvás miatt került a látóterembe, meg hát feeling is, már most olyan tisztelettel vezetni mint egy veteránt:)
Nem vagyok meggyőződve róla hogy nem műbőr a kormány, és eléggé izzasztja a tenyerem, ami meg szét fogja marni:D
Vagy nem kéne állat módjára közlekednem és nem izzadnék:D
Nem vagyok meggyőződve róla hogy nem műbőr a kormány, és eléggé izzasztja a tenyerem, ami meg szét fogja marni:D
Vagy nem kéne állat módjára közlekednem és nem izzadnék:D
zgi5212023-03-09 16:01:24 // 29783
ez egy újjatlan bőr autós kesztyű. (magyar egyébként)
mindig használom, télen-nyáron.
nem igazán érdekel ki mit szól, ha látja.
nekem kényelmes a kormány meg gyönyörű. nulla fényesedés, kopás.
mindig használom, télen-nyáron.
nem igazán érdekel ki mit szól, ha látja.
nekem kényelmes a kormány meg gyönyörű. nulla fényesedés, kopás.
zgi5212023-03-09 15:58:01 // 29782
az enyém is Pappasnál állt heteket :-), mielőtt elhoztam. akkor -tán másnap- egyszer jelezte ki indítás után, hogy akksi gyenge. ott lent a hópihe helyén. azóta sem jelezte, mindig pöcre indul, több hét után is, pedig a dízelnek nagyobb indítóerő kell tudtommal.
pettinke2023-03-09 14:34:10 // 29781
vezető kesztyű 2 féle kormányhoz kell:
- igazi fa, vagy bakelit, vagy egyéb műanyag, ami csúszni fog az izzadt mancsodban
- alcantara, amit a verseny közbeni tapadáshoz találtak ki (ezt meg a zsír a tenyeredről tönkreteszi)
a bőrkormány esetében a kezeden lévő kesztyűt ráintegrálták a kormányra, hogy neked ne kelljen felvenned semmit.
ezen kívül hordhatsz vezető kesztyűt divatozásból, de nem nagyon indokolja semmi sem :D
- igazi fa, vagy bakelit, vagy egyéb műanyag, ami csúszni fog az izzadt mancsodban
- alcantara, amit a verseny közbeni tapadáshoz találtak ki (ezt meg a zsír a tenyeredről tönkreteszi)
a bőrkormány esetében a kezeden lévő kesztyűt ráintegrálták a kormányra, hogy neked ne kelljen felvenned semmit.
ezen kívül hordhatsz vezető kesztyűt divatozásból, de nem nagyon indokolja semmi sem :D
SD2023-03-09 13:49:37 // 29780
Még egy kérdés, mi a véleményed a vezető kesztűről, ugye szeptemberben vettem át az autót, így nem nagyon izzadt eddig a kezem a kormányon, de kicsit idegesítő..
Te úgy szoktad vezetni, nem néznek meg nagyon vele?:D
Te úgy szoktad vezetni, nem néznek meg nagyon vele?:D
SD2023-03-09 13:12:22 // 29779
nekem olyan feltételezésem van hogy felszereltség függő is lehet mennyire szívja az akku-t.. mert egy HK hifi vagy még egy két bizbigyó biztos több áramot eszik.. mint az alap fapad.. bár ugye modul szinten alig van különbség.
Már gondolok itt menet közben, ok van töltés, de ha csak nyitogatod, vagy ilyesmi amikor hiába kapcsolgatja be a rendszereket, szerintem az szívja le.
Az én autóm állítólag 3 hónapja állt töltés nélkül és pöcc-röff indult.
Már gondolok itt menet közben, ok van töltés, de ha csak nyitogatod, vagy ilyesmi amikor hiába kapcsolgatja be a rendszereket, szerintem az szívja le.
Az én autóm állítólag 3 hónapja állt töltés nélkül és pöcc-röff indult.
SD2023-03-09 13:10:13 // 29778
Van egy ilyen mechanikus picit daráló hang, mikor fékezel annyira nem repülő mert ugye csökken a frekvencia ahogy lassulsz, de ezt más autókon is megfigyeltem..
Gondolom a tárcsa saját frekije ahogy marja a betétet vagy fordítva:D
De hogy az ABS mitől éledt fel? nem is tudtam hogy tud kattogni:D
Lehet eddig volt rossz?:D Vagy na rendes bejáratás volt:))
De hogy a veztech-en a 30-ról vész fékeznésnél meg sem szólalt az ABS
Áhh biztos belementem valami szarba:P
Gondolom a tárcsa saját frekije ahogy marja a betétet vagy fordítva:D
De hogy az ABS mitől éledt fel? nem is tudtam hogy tud kattogni:D
Lehet eddig volt rossz?:D Vagy na rendes bejáratás volt:))
De hogy a veztech-en a 30-ról vész fékeznésnél meg sem szólalt az ABS
Áhh biztos belementem valami szarba:P
SD2023-03-09 13:03:48 // 29777
Ahha akkor ez is olyan mint a DNA kapcsoó hogy allwateher-ből advanced efficiency lett:D
Mivel hó már nem esik legyen AGM töltő:D:D:D
Nincs benne medzsik??? Hát de azért vettem hát benne dolgzoik a mikroprofesszor:D
Mivel hó már nem esik legyen AGM töltő:D:D:D
Nincs benne medzsik??? Hát de azért vettem hát benne dolgzoik a mikroprofesszor:D
SD2023-03-09 13:02:34 // 29776
Ott voltam, azért kiszerelni nem fogom pont letakarja az a nagy biztosíték panel, de ezért néztem meg a képet a moparon, és kerestem ki a számát, és ez alapján azonsítottam be ezek szerint jól, akkor EFB:D Na talán ma rá is dugom:)))
Egyépként van is szabad kismegszakítóm a garázban majd onnan húzok neki egy vezetéket:))) Nagyon kiváncsi vagyok fog-e tölteni rajta..
Tegnap indulás előtt 12.1 V-ot mutatott OBD olvasón kersztül a telefon app-ban.
Egyépként van is szabad kismegszakítóm a garázban majd onnan húzok neki egy vezetéket:))) Nagyon kiváncsi vagyok fog-e tölteni rajta..
Tegnap indulás előtt 12.1 V-ot mutatott OBD olvasón kersztül a telefon app-ban.
Liquid2023-03-09 12:10:54 // 29775
azon sajnos nem-sok-semmi van :)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-09 10:48:15 // 29774
Anyósülésben teljesen ez a feeling! Amikor Kinga hozta haza Bp-ről az autót és én a jobb egyben ücsörögtem, full ugyanez volt a benyomásom, mintha egy repülőn ülnék.
Peti16V2023-03-09 10:41:02 // 29773
Sima startstophoz EFB elég, AGM ott kell, ahol van fékenergia visszatáplálás, uh szerintem EFB-nk van.
zgi5212023-03-09 10:33:26 // 29772
Nalam 2016 os a gyari akksi, sosem volt vele bajom, kopp- kopp 😀pedig ritkan hasznalom (mar par eve) az autot. Teny, ha megyunk vele ,de akkor hosszabb utat. Min 100km.
Par eve vasaroltam egy Osram okostoltot, egyszer probaltam ki a motornal a bikapontokra kotve, csepegtette egy ideig.
Par eve vasaroltam egy Osram okostoltot, egyszer probaltam ki a motornal a bikapontokra kotve, csepegtette egy ideig.
RomeoOne2023-03-09 10:15:23 // 29771
Ha már hangok meg vészfékezés, én régen azon agyaltam, hogy valahogy a DOOM - low health hangeffektet (1:03-nál) kéne rátölteni a kocsira, hogy nagy fékre azt játsza be. Arra a hangra már megvolt a pavlovi reflex, hogy "oh-oh, veszély!"
De a repülőről jutott eszembe. Vasárnap a Tempo-ról hazafelé tartva barátnpm mondta, hogy ennek az autónak olyan hangja van, mint egy repülőnek. Lehalkítottam a kipufogót, mondom még mindig olyan? Azt mondja igen.
Elkezdtem én is fülelni, hogy vajon mire gondol? És akkor esett le, hogy tényleg, az a finom zúgás hallatszódik bent, mint egy utasszállító kabinjában, utazósebességen, 10 km magasságban. Eddig valahogy nem tűnt fel, de most már nem tudom nem hallani. Van egy közúti sugárhajtóműves repülőm :D
De a repülőről jutott eszembe. Vasárnap a Tempo-ról hazafelé tartva barátnpm mondta, hogy ennek az autónak olyan hangja van, mint egy repülőnek. Lehalkítottam a kipufogót, mondom még mindig olyan? Azt mondja igen.
Elkezdtem én is fülelni, hogy vajon mire gondol? És akkor esett le, hogy tényleg, az a finom zúgás hallatszódik bent, mint egy utasszállító kabinjában, utazósebességen, 10 km magasságban. Eddig valahogy nem tűnt fel, de most már nem tudom nem hallani. Van egy közúti sugárhajtóműves repülőm :D
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-09 09:54:32 // 29770
Milyen zuhanó repülő hang? XD Meg volt most kínálva a fékrendszer a hétvégén, semmilyen hangot nem ad igazából. A vészvillogó a leghangosabb hangforrás. Aki az index hangot tervezte, szerintem süket volt...
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-09 09:44:00 // 29769
És tudtommal EFB van gyárilag, ezzel nem vagyok túlzottan lenyűgözve. Nekem rajta van egy állapot jelzős CTEK alzat, nagyon szívja az akksit az autó, elég rendszeres kondiban tartással fogja csak ez pár évnél tovább bírni. Nem tudom a gari vonatkozik e rá, lehet jobban járnék ha nem óvnám, hanem hagynám megdögleni? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-09 09:39:11 // 29768
Tedd rá "autó ikon világít" módban. Az AGM mód picit magasabb töltőfeszültséggel dolgozik, amitől amúgy semmi baja nem lesz az EFB-nek. A régi CTEK-en még agm helyett hópihe jel van ott, hiszen eredetileg hideg országok hideg napjaira lett ez fejlesztve. A neve más, a funkció ugyanaz. Téli töltéskor érdemes lehet az AGM-et használni nem AGM akksihoz is, melegebb időben a simát. Nincs semmi medzsik, ne gondold túl :-)
Piritu - 1.000.0002023-03-09 09:32:03 // 29767
Ballagjon ki a garázsba! :-)
Így kicsit olyan mint bent a kocsmákban vitatkozni hogy hány foga van a lónak ami az ajtó előtt áll :-DD
Ha gondolod ebédszünetben kimegyek a parkolóba és ki nyitom a csomagtartót :-)
Így kicsit olyan mint bent a kocsmákban vitatkozni hogy hány foga van a lónak ami az ajtó előtt áll :-DD
Ha gondolod ebédszünetben kimegyek a parkolóba és ki nyitom a csomagtartót :-)
SD2023-03-09 09:26:35 // 29766
írnom kell a dealernek?:D
SD2023-03-09 09:25:46 // 29765
a mopar-os linket azért túrtam ki mert ott van róla kép... nincs rajta milyen akksi...:D
SD2023-03-09 09:23:55 // 29764
hát ezaz, az hogy Alfa Romeo:D
Piritu - 1.000.0002023-03-09 09:17:52 // 29763
Egyszerűbb lenne megnézni hogy mi van az akksi tetejére írva :-D
SD2023-03-08 23:17:08 // 29762
A mopar shop-ban megtalálható a deafault akksi:)
Ez alapján az autodoc hoz egy Varta akksit fele annyiért ami EFB
A banner oldala meg elmondja mi a különbség.
Ez alapján akkor ez egy EFB akksi ami start-stop autókhoz van, de nem AGM tehát a töltőn a sima “auto akku” töltést kell választanom nem az AGM módot?
Ez alapján az autodoc hoz egy Varta akksit fele annyiért ami EFB
A banner oldala meg elmondja mi a különbség.
Ez alapján akkor ez egy EFB akksi ami start-stop autókhoz van, de nem AGM tehát a töltőn a sima “auto akku” töltést kell választanom nem az AGM módot?
SD2023-03-08 22:51:34 // 29761
Őőő, akkor most AGM akku van a giuliában by default? Olvastam ezt is aztis… rá van az írva valahol hogy mi?
Csak mielőtt rákapcsolnám a töltőt hogy milyen módban?:P
Manualt, és a töltő manualját is olvastam:)
Csak mielőtt rákapcsolnám a töltőt hogy milyen módban?:P
Manualt, és a töltő manualját is olvastam:)
Liquid2023-03-08 22:00:26 // 29760
ott van az osztómű a motor mögött ahol a sima 2.4-nél van egy akkora hely ahova egy kisgyerek simán bebújhatna :)
Liquid2023-03-08 21:58:45 // 29759
Én úgy tudom, hogy az első és a középső difi van egy házban, viszont a váltótól el van különítve, és csak a középső önzáró. Elvileg ugyanaz a rendszer mint ami a 156 CW alatt van.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-08 21:33:16 // 29758
Elöl nyitott difis? Úgy rémlett hogy önzáró az eleje. Mondjuk ilyen lamella szerű rajz rémlik az igaz, és az lehet hogy még az ős q4. Akkor Thorsen csak az első hátsó osztásra van benne?
Liquid2023-03-08 19:51:19 // 29757
Más a két autó, más a cél. A 159 elsőkerekes, középre tettek egy Torsen-C-t, így lett állandó összkerekes alapból 48-52, ami 22-78 tud lenni mindkét irányban. Egy komoly összkerekes cucc lett belőle, teljesen más viselkedéssel mint az alap elöl kaparós. A Giulia-Stelvio hátsókerekes, ami alapból jobban képes útra vinni a teljesítményt, ide inkább csak kisegítő jelleggel kell az első hajtás, de nélküle is alapvetően jó tud lenni.
SD2023-03-08 18:55:59 // 29756
Ha már hibáknál járunk, ma Szigetszentmiklóson voltam az akku töltőért, és elkezdett ABS kattogtatni az autó igen intenzíven kicsit erőteljesebb gékezésre is.. mint az állat.. de ilyen körforgalomba befele meg hasonlók... és rohadt hangosan... Én elhiszem hogy dinamikusabban kezdek vezetni:D ezért is lehet 13L a fogyim:D
DE: egész télen beleértve vészvillogós fékezéseket sem hallottam hogy egyáltalán tud kattogni az ABS.. most meg mint a veszett fene...
Aztán következő indításnál és 20km-el odébb csináltam egy erősebb breakchek-et és semmi katt.. illetve már a kerék aszfaltba harapása erősebb hangot adott..
Most vagy belementem valami olajba, vagy tud-ez megőrülni, nem is tudtam hogy tud kattogni:D Ja és minden esetben kis sebességnél csinálta.
Nagy sebességnél nincs abs, csak a szoksáos zuhanó repülő hang ahogy eszi a fékbetétet:D
Hömm most izguljak vagy könyveljem el hogy belementem valami szutyokba..?
DE: egész télen beleértve vészvillogós fékezéseket sem hallottam hogy egyáltalán tud kattogni az ABS.. most meg mint a veszett fene...
Aztán következő indításnál és 20km-el odébb csináltam egy erősebb breakchek-et és semmi katt.. illetve már a kerék aszfaltba harapása erősebb hangot adott..
Most vagy belementem valami olajba, vagy tud-ez megőrülni, nem is tudtam hogy tud kattogni:D Ja és minden esetben kis sebességnél csinálta.
Nagy sebességnél nincs abs, csak a szoksáos zuhanó repülő hang ahogy eszi a fékbetétet:D
Hömm most izguljak vagy könyveljem el hogy belementem valami szutyokba..?
Peti16V2023-03-08 18:32:12 // 29754
Hétvégén eltűnt a hibajelzés és azóta is check-engine nélkül megy az autó, de azért ma megtörtént a hibakód-kiolvasás. Egy kollégám vitte el a szervizbe (Duna Autó), így nem első kézből van az infó, de két tárolt hibám volt, az egyik a részecskeszűrő működési hibájáról dobott egy jelzést, a másik pedig egy kipufogógáz hőmérsékleti hiba volt.
A szerviz szerint jelenleg nincs semmi kiolvasható rendellenesség, nem tudják mi okozta ezeket a hibajelzéseket, de valószínűleg pillanatnyi elmebaj volt és ha nem jönnek vissza, akkor nem kell aggódnom... Annyira nem nyugtattak meg, de amúgy is vissza kell mennem hamarosan az éves szervizre, ott úja átnézetem majd és jobban kikérdezem őket.
Az jutott eszembe, hogy belement két tank benzin Romániában, lehet, hogy esetleg rosszabb minőségű volt a benya és emiatt volt rendellenes égés?
Mindenesetre gyorsan kipancsolom belőle a maradékot és megtankolom prémium benzinnel, hátha örökre elfelejti ezt a hisztit...
A szerviz szerint jelenleg nincs semmi kiolvasható rendellenesség, nem tudják mi okozta ezeket a hibajelzéseket, de valószínűleg pillanatnyi elmebaj volt és ha nem jönnek vissza, akkor nem kell aggódnom... Annyira nem nyugtattak meg, de amúgy is vissza kell mennem hamarosan az éves szervizre, ott úja átnézetem majd és jobban kikérdezem őket.
Az jutott eszembe, hogy belement két tank benzin Romániában, lehet, hogy esetleg rosszabb minőségű volt a benya és emiatt volt rendellenes égés?
Mindenesetre gyorsan kipancsolom belőle a maradékot és megtankolom prémium benzinnel, hátha örökre elfelejti ezt a hisztit...
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-08 18:29:14 // 29753
Ez is egy általános kijelentés, ami igaz is én nem is :-) A 159 Q4 alapból részlegesen önzáró Thorsen difivel rendelkezik elöl, ez sokat jelent a kontrollálhatóságban, lényeges segítség az orrtolás ellen egy fwd alapbeállítású autónál, pláne ha az hátra is el tudja küldeni közben a nyomaték nagyobb részét. A Giulia Q4 full más tészta. Alapvetően rwd és a ZF lamellás sperr sajnos csak opció. Viszont a nyomatékot észveszejtően gyorsan képes előre küldeni. A sperr viszont hátul van, ha van, ami vezetési érzetben nagy különbség, nem az orrát húzza be az autónak.
SD2023-03-08 16:44:09 // 29752
Váá megint átcseszett a weboldal:D
SD2023-03-08 16:43:18 // 29751
[img1] [img2]
Na be mertem már farral is állni, igaz kiszállni nem lehet:D:D:D
De ez lépcső mert akkor már legalább ilyen 10cm környékén tudom megddig tart az autó:)))
Illetve a középső gyerekszék nem úgy néz ki mint egy QV szárny?:D
[img3] [img4]
És végre!!! Lett 4 rublika.. már rendesen ettem a kefét hogy mikor fogom én megnézni mennyi olaj van az autóban?:D De megvártam az 5 percet 2x is ma:D:D:D
[img5] [img6]
Mily érdekes hogy üzemmelegen mindkét tartály max fölé megy:P majd megnézem ha lehült is:)
[img7] [img8]
Nőnapra megvan a szajré az Alfinak:)
Na be mertem már farral is állni, igaz kiszállni nem lehet:D:D:D
De ez lépcső mert akkor már legalább ilyen 10cm környékén tudom megddig tart az autó:)))
Illetve a középső gyerekszék nem úgy néz ki mint egy QV szárny?:D
[img3] [img4]
És végre!!! Lett 4 rublika.. már rendesen ettem a kefét hogy mikor fogom én megnézni mennyi olaj van az autóban?:D De megvártam az 5 percet 2x is ma:D:D:D
[img5] [img6]
Mily érdekes hogy üzemmelegen mindkét tartály max fölé megy:P majd megnézem ha lehült is:)
[img7] [img8]
Nőnapra megvan a szajré az Alfinak:)
SD2023-03-08 16:42:52 // 29750
Na be mertem már farral is állni, igaz kiszállni nem lehet:D:D:D
De ez lépcső mert akkor már legalább ilyen 10cm környékén tudom megddig tart az autó:)))
Illetve a középső gyerekszék nem úgy néz ki mint egy QV szárny?:D
És végre!!! Lett 4 rublika.. már rendesen ettem a kefét hogy mikor fogom én megnézni mennyi olaj van az autóban?:D De megvártam az 5 percet 2x is ma:D:D:D
Mily érdekes hogy üzemmelegen mindkét tartály max fölé megy:P majd megnézem ha lehült is:)
Nőnapra megvan a szajré az Alfinak:)
Giuntini2023-03-08 16:32:49 // 29749
Ne feledd, a 159 GTA állandó összkereket kapott volna. Liquid tapasztalatai alapján a 159 Q4 sokkal komolyabb összkerékhajtást kapott mint a Giulia vagy a Stelvio!
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-08 15:30:23 // 29748
Ez már a Thema 8.32-nél kiderült, hogy igazából alig gyorsabb a 2.0 turbonál. Már maga a koncepció sem túl sportos, hogy előre keresztbe betenni egy nehéz motort elsőkerék hajtáshoz az első gólyalábak támaszkodási pontja elé. Léteznek ilyen autók, egyik sem "sport szedán", pláne nem GTA kategória. A nagyköbcentis nehéz motoroknak hátul, a pilóta mögött a helyük, vagy max túralimókban elöl.. Ahol a motor elöl van, ott minél kisebb tömegből kell minél több erő. Ha fwd az autó, és az első tengely előtt a motor, akkor pláne nem szégyen egy pici motor, akár ügyesen hátra bedöntve, hogy hátra vigye a motor súlypontját amennyire lehet. FWD esetén itt jön az okos kompromisszum esete. Ha túl könnyű és erős a motor, nehezebb levinni a nyomatékot, kevés lesz a tapadás. Mert ugye gyorsításkor hátra "billen" az autó. Itt már a motor hangolása is bejátszik, jó példa a GIulietta. Az erősebb QV pár km benyomása alapján könnyebben viszi le a nyomatékát, mert fokozatosabban épül fel, mint az 1,4 170 lovasnak. Minden apróság számít :-)
Ha viszont túl nehéz a motor, akkor ugyan lesz tapadás gyorsításkor, fékezésre, kanyarban is irdatlan tapadással kezd az íven, cserében az első tengely előtt lévő nagy tömeg tehetetlensége fogja lerántani az ívről. Az érzés nagyon más, amikor a motor nyomatéka nem megy le az első keréken és ettől indul meg kifelé az íven, vagy a nagy tömeg tehetetlensége szakítja le az ívről. Az előbbit nagyon könnyű gázelvétellel korrigálni, az utóbbi már összetetteb ügy. Egy orrmotoros v8 jó nyomatékos is lenne, úgyhogy max öszkerékkel, de inkább úgy se lenne igazán jó :-)
Ha viszont túl nehéz a motor, akkor ugyan lesz tapadás gyorsításkor, fékezésre, kanyarban is irdatlan tapadással kezd az íven, cserében az első tengely előtt lévő nagy tömeg tehetetlensége fogja lerántani az ívről. Az érzés nagyon más, amikor a motor nyomatéka nem megy le az első keréken és ettől indul meg kifelé az íven, vagy a nagy tömeg tehetetlensége szakítja le az ívről. Az előbbit nagyon könnyű gázelvétellel korrigálni, az utóbbi már összetetteb ügy. Egy orrmotoros v8 jó nyomatékos is lenne, úgyhogy max öszkerékkel, de inkább úgy se lenne igazán jó :-)
SD2023-03-08 14:28:38 // 29747
Igen valszeg a V8 súlya kaszálta el az már mindenen túl lett volna a 159-el:/
Jó igaz banzinben sem a méret a gond és dízeben sem, hanem a megemelt befecskendező nyomás, mert anélkül meg meret kell, vagy 30 litert fog enni:D
Jó igaz banzinben sem a méret a gond és dízeben sem, hanem a megemelt befecskendező nyomás, mert anélkül meg meret kell, vagy 30 litert fog enni:D
RomeoOne2023-03-08 11:28:02 // 29746
Egy szívó talán el, bár akkor ugrana a kvázi-orrközép motorosság, mert rendesen rajta lenne már az első tengelyen. A Q-nak már a V6-tal is úgy tele van a motortere, hogy egy tűt nem lehetne beleejteni. Pedig hosszra sztem nem több, mint a sor4
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-08 11:21:48 // 29745
Ezek így elég kaotikus általánosítások :-) A 159-ben egy V8 egy irányíthatatlan kőtömb lett volna kb. Minek elsőkerék hajtáshoz v8? Az 1.8 TBi volt a jó irány, láthatóan a V6 sem illett jól a képbe. A v8-cal egy modern Thema 8.32 lett volna, ami izgalmas és különleges autó, de nem különösképpen a pályák réme. Az öthengeres dízel is egy jó irány volt, mert más dimenzió egy sokhengeres autópályázós autó, mint egy négyhengeres kommersz dízel. Egyszerűen ad egy plusz kifinomultságot az autónak, amitől kellemes túralimó (kombi) lesz belőle. Benzinesben ha már határokat húzogatnék, négy hengernél az 1.8 (vagy 1750) az nem áll messze az ideális egy hengerre jutó térfogattól. Persze motor függő is, hosszú löket, rövid löket? Pont az Alfánál sosem volt a nagy köbcentin a hangsúly, bármikor is tudtak viszonylag kis köbcentiből sok erőt varázsolni, plusz jó karaktert és vérpezsdítő hangot.
Műszakilag semmiféle alsó határa nincs, hogy mi az a legkisebb motor ami építhető. A hangsúly a lökettérfogat/lóerő arányon van. Ez kúszik fölfelé, az Alfa mindig is értett ehhez, szóval nincs is ezzel baj. Amíg hozzá illő kaszniba és hajtáslánccal építik, addig jó.
Műszakilag semmiféle alsó határa nincs, hogy mi az a legkisebb motor ami építhető. A hangsúly a lökettérfogat/lóerő arányon van. Ez kúszik fölfelé, az Alfa mindig is értett ehhez, szóval nincs is ezzel baj. Amíg hozzá illő kaszniba és hajtáslánccal építik, addig jó.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.