Csikós Zsolt tollából:)
Alakul ez:)
De hiába volt nálam sokkal erősebb a rendőri BMW, sehogy nem tudott feltartóztatni, mert az elektronikus ráfutás-, ütközés- és egyéb gátlói lehetetlenné tették számára a fizikai kontaktust másik autóval. A német rendőrverzió-tervezők nem is gondoltak ilyen opcióra, hiszen vagy tíz éve minden autóban, kiköthetetlenül benne van a távleállító, ami annál régebbi, abba pedig kötelező volt beleszerelni. Kivéve egy mechanikus adagolós, OT-s Mercedes-dízelbe. Arra nem volt megoldásuk. És a rendőr-sofőr amúgy se tudott volna olyan manővert, hiszen szemre olyan huszonöt éves lehetett, tehát az ő jogsija már csak 40 km/h-ig szól, s csupán abszolút kiszámított vezetésre alkalmas. Miért, mikor szerzett volna gyakorlatot? Minek?
SD2024-06-24 09:18:09 // 35839
G-MANN🍀2024-06-24 08:23:44 // 35838
kis érdekesség
2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az intelligens sebességszabályozó, a vezető figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszer, a vészfékjelzés, a tolatóradar, valamint az eseményadat-rögzítő, és az indításgátló alkoholszonda későbbi beszerelését is lehetővé kell tenni.
Gépjármű forgalombahelyezés változás 2024.07.05.
2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az intelligens sebességszabályozó, a vezető figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszer, a vészfékjelzés, a tolatóradar, valamint az eseményadat-rögzítő, és az indításgátló alkoholszonda későbbi beszerelését is lehetővé kell tenni.
Gépjármű forgalombahelyezés változás 2024.07.05.
G-MANN🍀2024-06-23 23:46:20 // 35837
Prémium! ÁLOM!😊😉
RomeoOne2024-06-23 22:28:20 // 35836
Arra kísérletet sem próbálok tenni, hogy átadjam, hogy milyen volt kiautózni azokat az utakat, mert elmondani úgy sem lehet.
RomeoOne2024-06-23 22:26:31 // 35835
A szombaton bejárt szlovákiai szakasz ez volt:
Ami durva és kicsit szomorú, hogy egy ebben igazából egy km szakasz nem volt, ahol ne tudtam volna nyomni neki a rossz út miatt. Mo.-on ilyet akkor sem tudok tervezni, ha mindent megpróbálok... Persze hozzá kell tenni, hogy ez sokáig nem volt így, az utóbbi években indulhatott valami nagyobb útfelújítási program, de azért látványos a különbség most.
Egyébként elég sok Alfát láttam és úgy nagyjából mind köszönt is, mint itthon. Egyik kanyar bejáratánál, hirtelen egy arany színű Giulia Q bukkant elő és villantott, integetett is serényen. A Stelvio-sok is.
Ha jót akar autózni az ember, most Kelet-Szlovákia egy nagyon jó hely rá. Arra kísérletet sem próbálok tenni, hogy milyen volt kiautózni azokat az utakat, mert elmondani úgy sem lehet. Ezt érezni kell. Erre már az "Álom©" kifejezés kevés.
Ami durva és kicsit szomorú, hogy egy ebben igazából egy km szakasz nem volt, ahol ne tudtam volna nyomni neki a rossz út miatt. Mo.-on ilyet akkor sem tudok tervezni, ha mindent megpróbálok... Persze hozzá kell tenni, hogy ez sokáig nem volt így, az utóbbi években indulhatott valami nagyobb útfelújítási program, de azért látványos a különbség most.
Egyébként elég sok Alfát láttam és úgy nagyjából mind köszönt is, mint itthon. Egyik kanyar bejáratánál, hirtelen egy arany színű Giulia Q bukkant elő és villantott, integetett is serényen. A Stelvio-sok is.
Ha jót akar autózni az ember, most Kelet-Szlovákia egy nagyon jó hely rá. Arra kísérletet sem próbálok tenni, hogy milyen volt kiautózni azokat az utakat, mert elmondani úgy sem lehet. Ezt érezni kell. Erre már az "Álom©" kifejezés kevés.
SD2024-06-23 21:29:57 // 35834
Van ilyen a helyismeret meg a frusztráció együtt veszélyes:D
Örüljünk hogy nem ölt meg senkit, majd haljon egyedül:)
Jó hogy nem álltál meg még kifejtette volna hogy te őt feltartottad:D
És ezért bef..sott:D
Örüljünk hogy nem ölt meg senkit, majd haljon egyedül:)
Jó hogy nem álltál meg még kifejtette volna hogy te őt feltartottad:D
És ezért bef..sott:D
Piritu - 1.000.0002024-06-23 21:14:05 // 35833
"ment volna a töltés, ha ment volna" - ez olyan mintha bedugnád a kút pisztolyát a tankba és nem jön belőle semmi.
Nevetséges...
Nevetséges...
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-23 20:08:59 // 35832
A Recharge-nál 289Ft/kWh áron ment volna a töltés, ha ment volna. Annyiért határeset hogy megéri e egyáltalán. Egy dízel szerintem még városban is versenyképes ezzel. A villany jó, otthoni töltéssel, ha rezsicsökkentett árammal töltöd, vagy napelemed van szaldós elszámolásban.
aranytl2024-06-23 19:54:05 // 35831
Októberben megelőztem egy ezüst G Astrát a 25-ösön Ózdról jövet. Nem adta könnyen az biztos. Ha ugyanaz volt, most elégtételt vett :D
Legtöbbször átlagautókkal akarnak lenyomni. Fiesta, vanok, ilyen-olyan városi autók. Teljesen értelmetlen, fel nem fogom kinek mit akarnak bizonyítani. Városban amúgy sem veszem fel a kesztyűt, rizikós. Egyszer a reggeli csúcsban a körúton egy Urus jött a seggemben, csak a fényszóróit láttam a tükörben. Az is mit akart a tömött úton? Fiatalon nehéz, de el kell engedni :)
2 éve áprilisban Eger felé Mónosbél után egy Mini erőlködött mögöttem. Beértem egy sort, 3 autó egy kisteher vezetésével. Kanyargós szakasz, nem belátható, felzárkóztam. Na a Minis megmutatta mekkora barom. Előzte a sort. Jobbos kanyar, kisteher fékez húzódik, szemből Suzuki félig le az útról. Elfért.
Gondolom büszkén meséli a haveroknak, hogy lealázta a Q-t és egy sor autót. Amíg megússza, nem fog változni. Sok ilyen van sajnos, nem számít milyen autót vezet.
Legtöbbször átlagautókkal akarnak lenyomni. Fiesta, vanok, ilyen-olyan városi autók. Teljesen értelmetlen, fel nem fogom kinek mit akarnak bizonyítani. Városban amúgy sem veszem fel a kesztyűt, rizikós. Egyszer a reggeli csúcsban a körúton egy Urus jött a seggemben, csak a fényszóróit láttam a tükörben. Az is mit akart a tömött úton? Fiatalon nehéz, de el kell engedni :)
2 éve áprilisban Eger felé Mónosbél után egy Mini erőlködött mögöttem. Beértem egy sort, 3 autó egy kisteher vezetésével. Kanyargós szakasz, nem belátható, felzárkóztam. Na a Minis megmutatta mekkora barom. Előzte a sort. Jobbos kanyar, kisteher fékez húzódik, szemből Suzuki félig le az útról. Elfért.
Gondolom büszkén meséli a haveroknak, hogy lealázta a Q-t és egy sor autót. Amíg megússza, nem fog változni. Sok ilyen van sajnos, nem számít milyen autót vezet.
Piritu - 1.000.0002024-06-23 18:27:48 // 35830
Lassan van mindenhol. Az összes nagybolt/áruház parkolóban és - amiket ma láttam egy 300 km-es út során - mind üres.
Sokszor gondolkodom a villanyautód, de pont ez a regisztrálósdi tántorít el hogy...
Sokszor gondolkodom a villanyautód, de pont ez a regisztrálósdi tántorít el hogy...
Liquid2024-06-23 18:10:11 // 35829
Ez épp hogy kontraproduktív és adatbiztonságilag se megnyugtató. Annyi töltő nem tudom mikor lesz hogy válogathass közülük. Nem holnap...🙂
zgi5212024-06-23 17:51:24 // 35828
A traktoros eset utan komolyan orulok, hogy most igy alltal hozza!
👍🤙
👍🤙
TtK2024-06-23 16:45:14 // 35827
Mert még kevés töltő van. Ha minden sarkon lenne egy, akkor senki se vacakolna regisztrációval, meg tokennel, hanem továbbgurulna egy sarokkal, ahol nem kell sz@rakodni. Mint a benzinkutaknál. Ha kevés töltő van és ígyis-úgyis egy csomót kell menni valameilyhez, akkor oda fogsz menni, ahol már regisztráltál egyszer. Így generálják maguknak a kuncsaftokat - gondolom kiszámolta a marketing, hogy így gyorsabb a megtérülés.
Liquid2024-06-23 12:56:01 // 35826
Én se értem, hogy mért nem lehet egy bankkártya terminált odarakni, ha az automata kutaknál, parkoló automatáknál meg mindenhol sikerült. Kicsit lenne egyszerűbb mint 99 különböző appban megadni minden adatot.
Piritu - 1.000.0002024-06-23 08:43:59 // 35825
Ezeket a villanytöltő rendszereket nagyon nem értem.
A benzinnél vagy 100 éve kialakult. Odamész, töltesz, fizetsz.
Mi a sz@rért nem működik ez egy villanyoszlopnál ugyanígy?
A benzinnél vagy 100 éve kialakult. Odamész, töltesz, fizetsz.
Mi a sz@rért nem működik ez egy villanyoszlopnál ugyanígy?
Piritu - 1.000.0002024-06-23 08:41:19 // 35824
"Mi motiválhatja az ilyet, hogy beleálljon vkibe, akinek nyilvánvalóan nem ellenfele? " - egyszerű: Hogy elmondhassa hogy megkúpolt egy Alfa csúcsmodelt.
Jorjie2024-06-22 19:54:10 // 35823
Rá kell hagyni. "A sas nem kapkod legyek után." :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-22 18:44:32 // 35822
Voltak ma rokonok Budapestről Teslával. Ez volt az első ilyen hosszú útjuk vele, úgyhogy együtt tanultam velük a szivást gazdagon. Egy időre elment a kedvem a villanyautózástól. Pedig próbáltam Teslát, tetszett. Na de ez az orbitális szívás a töltéssel.
huhh. Shell Recharge-nál kezdtünk. Sehogy nem indult el a töltés.. Jött a kutas. Nem segíteni, hanem tanulni, hogy hogy csináljuk. Hát sehogy. 😆 Hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy segítsen. Kedves segítőkész ember volt, kérdezi hol vagyunk. Mondom Debrecen, Shell. Csend... öö...ott nincs is töltőnk. Mondom WHAT? Itt állok mellette, ne szivasson. De nem nincs. Cirka 40 percet szívtunk ott mire kiderült hogy az nincs is ott. Vagy legalábbis nem működik, mert nincs a rendszerben.
Oké.. akkor irány az Auchan Tesla töltő, 20 perc alatt pont megy bele elég. Aha... A töltés elindult valami csiga tempón. Pedig már temperált rá az autó előtte. Úgyhogy ott is egy 45 percet ücsörögtünk, kóla, tejeskávé. Aztán 91%-nál levettük töltőről , az elég lesz. Ha túl sokat állsz egy oszlopnál elkezd ugyanis büntető forintokat számolni.
Na eeezt nem nekem találták ki úgy érzem...
huhh. Shell Recharge-nál kezdtünk. Sehogy nem indult el a töltés.. Jött a kutas. Nem segíteni, hanem tanulni, hogy hogy csináljuk. Hát sehogy. 😆 Hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy segítsen. Kedves segítőkész ember volt, kérdezi hol vagyunk. Mondom Debrecen, Shell. Csend... öö...ott nincs is töltőnk. Mondom WHAT? Itt állok mellette, ne szivasson. De nem nincs. Cirka 40 percet szívtunk ott mire kiderült hogy az nincs is ott. Vagy legalábbis nem működik, mert nincs a rendszerben.
Oké.. akkor irány az Auchan Tesla töltő, 20 perc alatt pont megy bele elég. Aha... A töltés elindult valami csiga tempón. Pedig már temperált rá az autó előtte. Úgyhogy ott is egy 45 percet ücsörögtünk, kóla, tejeskávé. Aztán 91%-nál levettük töltőről , az elég lesz. Ha túl sokat állsz egy oszlopnál elkezd ugyanis büntető forintokat számolni.
Na eeezt nem nekem találták ki úgy érzem...
WarbiRunner (Gyuri)2024-06-22 18:33:30 // 35821
Na látod, chicken game-et ő nyerte 😂
Jobb hagyni az ilyet már az elején.
Jobb hagyni az ilyet már az elején.
Peti16V2024-06-22 16:16:53 // 35820
Én pont ezért inkább elengedem az ilyeneket, hadd mesélje utána a kocsmában, hogy lenyomott egy bármit. Nekem ettől nem lesz rosszabb, meg az autóm sem lassabb 😉
RomeoOne2024-06-22 12:40:23 // 35819
Eljöttünk most Aggteleken túlra, nyilván a legendas szakaszokat útbaejtettük. Balaton-Borsodnádasd még mindig álom. Csodás vonalvezetés, a sima fehér aszfalton meg csúszik folyton segge R-ben.
Titkos favorit a rövidke Bekölce-Egercsehi szakasz is. Tavaly aszfaltozták, de iszonyatjó hullámvasút.
Meg persze a kihagyhatatlan Zádorfalva-Szinpetri szakasz... Álom
Serényfalva után meg le akart racsézni egy G Astra. Az nem tudom, hogy valami sleeper build volt vagy mi. De amúgy ment úgy, mint ha lenne benne vagy 300 ló. Pedig külsőre olyan volt, mint bármelyik szakadék ezüstszürke példánya, semmi OPC-st nem láttam rajta. Serényfalva után a nagy hosszú egyenes üres volt. Jött rám, gyorsítottam kicsit, nehogy miattam késsen el valahonnan. Olyan 170 környékén meg rámelőzött. De látszott, hogy van benne tartalék ha még ott is tudna előzni, mert 1.4 twinport ilyet nem csinál.
Na jól van, azért a lóf.sznak is vége. Vissza 4-be, padló. Szépen vissza is sorolhatott mögém.
De azért nagyon nem maradt el. Mar közeledett az egyenes vége, egy emelkedővel egybekötött közepes jobbos kanyar képében. Na, mondom, mi legyen haver, nagyon érzed a bugit? Mert ha egyenesben elmaradtál akkor kanyarban azokon a virsligumikon, a 25 éve is budgetnek számító futóműveddel aztán tényleg csak önmgad paródiája lennél.
Én sem tapadáshatáron akartam azért beleesni, egyrészt nem ismerem annyira a szakaszt, masrészt egy kanyarban bármi lehet, hagyni kell tartalékot. Opeles koma kijött mellém, ahogy elvettem és ívkülsőn, a szembe sávban valahogy 4 keréken csúszva elment mellettem. Na, az ilyen pillanatokért kéne egy dash cam.
Utána már nem kezdtem el tolni, mondom ez fogyatékos. Mi motiválhatja az ilyet, hogy beleálljon vkibe, akinek nyilvánvalóan nem ellenfele? Ha ott jön egy teherautó, ott döglik meg. Ha egy család Suzukival, akkor még azokat is megöli. Tényleg ennyire kompenzálnia kell vmit, hogy még az élete árán is meg kell mutatnia, hogy ő aztán valaki? Gondoltam, ha a következő lakott területen meglátom, megállok és megkérdezem ezeket. Nem dühösen, felőlem mindenki úgy öli meg magát, ahogy akarja. Csak kíváncsiságból, hadd lássam milyen egy ilyen idióta életnagyságban.
Vajon az lett nála a konklúzió, hogy le tud racsézni egy GiuliaQ-t vagy végiggondolta, hogy aránytalan kockázatot vállalt? Gyanítom az előbbi (:
Titkos favorit a rövidke Bekölce-Egercsehi szakasz is. Tavaly aszfaltozták, de iszonyatjó hullámvasút.
Meg persze a kihagyhatatlan Zádorfalva-Szinpetri szakasz... Álom
Serényfalva után meg le akart racsézni egy G Astra. Az nem tudom, hogy valami sleeper build volt vagy mi. De amúgy ment úgy, mint ha lenne benne vagy 300 ló. Pedig külsőre olyan volt, mint bármelyik szakadék ezüstszürke példánya, semmi OPC-st nem láttam rajta. Serényfalva után a nagy hosszú egyenes üres volt. Jött rám, gyorsítottam kicsit, nehogy miattam késsen el valahonnan. Olyan 170 környékén meg rámelőzött. De látszott, hogy van benne tartalék ha még ott is tudna előzni, mert 1.4 twinport ilyet nem csinál.
Na jól van, azért a lóf.sznak is vége. Vissza 4-be, padló. Szépen vissza is sorolhatott mögém.
De azért nagyon nem maradt el. Mar közeledett az egyenes vége, egy emelkedővel egybekötött közepes jobbos kanyar képében. Na, mondom, mi legyen haver, nagyon érzed a bugit? Mert ha egyenesben elmaradtál akkor kanyarban azokon a virsligumikon, a 25 éve is budgetnek számító futóműveddel aztán tényleg csak önmgad paródiája lennél.
Én sem tapadáshatáron akartam azért beleesni, egyrészt nem ismerem annyira a szakaszt, masrészt egy kanyarban bármi lehet, hagyni kell tartalékot. Opeles koma kijött mellém, ahogy elvettem és ívkülsőn, a szembe sávban valahogy 4 keréken csúszva elment mellettem. Na, az ilyen pillanatokért kéne egy dash cam.
Utána már nem kezdtem el tolni, mondom ez fogyatékos. Mi motiválhatja az ilyet, hogy beleálljon vkibe, akinek nyilvánvalóan nem ellenfele? Ha ott jön egy teherautó, ott döglik meg. Ha egy család Suzukival, akkor még azokat is megöli. Tényleg ennyire kompenzálnia kell vmit, hogy még az élete árán is meg kell mutatnia, hogy ő aztán valaki? Gondoltam, ha a következő lakott területen meglátom, megállok és megkérdezem ezeket. Nem dühösen, felőlem mindenki úgy öli meg magát, ahogy akarja. Csak kíváncsiságból, hadd lássam milyen egy ilyen idióta életnagyságban.
Vajon az lett nála a konklúzió, hogy le tud racsézni egy GiuliaQ-t vagy végiggondolta, hogy aránytalan kockázatot vállalt? Gyanítom az előbbi (:
SD2024-06-21 08:43:03 // 35818
Most úgy tervezem hogy este utazunk így hajnalban érnénk Monacoba, tolnánk egy KV-t:) Mint tavaly San Marino-ban:D Aztán délután elfoglaljuk a szállást vissza olasz fődre:)))
Mert ugye némi tartalékot azért 1200km-re tennék, de ha nincs semmi dugó, vagy nem kell valahol aludni kicsit, a fáradtság miatt, vagy 12x megállni pisilni:D
Akkor simán marad egy fél napunk oda:)))
Mert ugye némi tartalékot azért 1200km-re tennék, de ha nincs semmi dugó, vagy nem kell valahol aludni kicsit, a fáradtság miatt, vagy 12x megállni pisilni:D
Akkor simán marad egy fél napunk oda:)))
Zselé2024-06-21 07:22:54 // 35817
Mi is így csináltuk 6 éve, azért Monaco egy külön nap, de megéri! :)
Piritu - 1.000.0002024-06-20 21:51:00 // 35816
A múzeumba a helyszínen is lehet venni jegyet. Arra figyelj hogy kedden zárva van...
RomeoOne2024-06-20 19:27:28 // 35815
Amennyire néztem, jónak tűnt. Ami igazán tetszett benne, hogy a szelepszár és a kupak is (ami fém volt) pontosan a felni színére volt fújva. Igényes megoldás.
SD2024-06-20 17:39:37 // 35814
Felülírom következtetésemet.
Ezt a tűzoltók vágták szét, hát nem bámészkodnának ott ha még benne lenne az ember.
És valószínüleg a szalagkorlát karói legyalulták az akksit, azért nem volt áram ami nyissa a zárat balesetkor..
Ezt a tűzoltók vágták szét, hát nem bámészkodnának ott ha még benne lenne az ember.
És valószínüleg a szalagkorlát karói legyalulták az akksit, azért nem volt áram ami nyissa a zárat balesetkor..
Shadin2024-06-20 17:05:48 // 35813
Azokra a kerekekre alkudoztam amik a kék Veloce-n vannak :-)
RomeoOne2024-06-20 16:22:43 // 35812
Futómű állítás sem volt egyszerű szülés, de most már kész :)
Kazes☻2024-06-20 14:52:37 // 35811
Ez utóbbi nagggyon durva... keresztül ment tökön - paszulyon és a végén még le is esett... brutál! :-o
SD2024-06-20 14:26:48 // 35810
Hálás köszönet olvasom is:)
SD2024-06-20 14:25:52 // 35809
Én abból következtetek arra hogy tákolt hogy a szélvédő a helyén van és leszakadt róla az A oszlop.. tehát nagyon úgy néz ki hogy az autó oldala újra lett építve de nem gyári technológiával és ezért tudot ilyen torzulás mentesen leszakadni.
Gyakorlatilag, A oszlop, B oszlop, ajtóban is az üveg benne van...
Biztos nem 50-el ment, de ez ha leszakad kifliben kéne legyen..
Gyakorlatilag, A oszlop, B oszlop, ajtóban is az üveg benne van...
Biztos nem 50-el ment, de ez ha leszakad kifliben kéne legyen..
RomeoOne2024-06-20 13:33:16 // 35807
Beszéltük már, de most is azt mondom, hogy van az a sebesség, meg becsapódási szög, ami sztem le tudja így emelni az oldalát. A Q-val meg nem is olya nnehéz azokat elérni. Látszik, hogy felnyársalta a korlát, rendesen alászaladt a B oszlopnak. Aztán lehet egy pattanásnál le is rántotta.
Az előzményekről nem tudunk semmit, de én nem látom ennyiből, hogy ez tákolt lenne.
A múltkor egy MC20-at láttam kettészakadva. Az sem gondolom, hogy tákolt lenne, pedig nem is autópályán volt, nem valószínű, hogy 200as tempóval ment, csak oldalba csapott egy fát.
Az előzményekről nem tudunk semmit, de én nem látom ennyiből, hogy ez tákolt lenne.
A múltkor egy MC20-at láttam kettészakadva. Az sem gondolom, hogy tákolt lenne, pedig nem is autópályán volt, nem valószínű, hogy 200as tempóval ment, csak oldalba csapott egy fát.
SD2024-06-20 12:51:32 // 35806
Egyéb iránt úgy néz ki Olszba megyünk de most észak nyugat:)
És ha már akkor Museo Alfa, kell oda előre jegyet venni?
Még a Monaco-i pályával szemezek hogy beugrunk egy körre:)))
Ezt a road assistance-t az első 3 évben adják az géphez.
Kerékcserére is él hogy bevisznek, vagy hoznak vagy valami?
És ha már akkor Museo Alfa, kell oda előre jegyet venni?
Még a Monaco-i pályával szemezek hogy beugrunk egy körre:)))
Ezt a road assistance-t az első 3 évben adják az géphez.
Kerékcserére is él hogy bevisznek, vagy hoznak vagy valami?
SD2024-06-20 12:21:51 // 35805
SD2024-06-20 12:16:18 // 35804
Ebből is látszik félidőnél gumit pukkasztani, bonyodalmakat hoz:D
És még olcsón megúsztad, hogy nem 30 évig fizeted:D
És még olcsón megúsztad, hogy nem 30 évig fizeted:D
RomeoOne2024-06-19 21:25:10 // 35803
SD2024-06-19 20:21:41 // 35802
dehátezecsögök, mérr a béjemhéhez hasonlítgatja, átt ott van mellette a másik:D
SD2024-06-19 20:14:22 // 35801
SD2024-06-19 10:50:41 // 35800
Finomhangolni kell az autót igény szerint:))) :D
Azt azeget, Winkler már akkor boomer volt mint most én.. majd veszek bele utólag komrányszervót:D:D:D
Azt azeget, Winkler már akkor boomer volt mint most én.. majd veszek bele utólag komrányszervót:D:D:D
Piritu - 1.000.0002024-06-19 10:41:06 // 35799
A 156-nál anno ezt kellett letakarnom egy ugyan olyan fóliadarabbal mint amivel az ablak volt fóliázva mert meg lehetett fagyni :-D
(Mondjuk ott az első ablakok és a szélvédő csík is elég sötét fólia volt.
Ami viszont tényleg érdekes - mióta “panaszkodtok” keresem az okot - hogy magát az autót nehezebben hűti át. Maga a műszerfal maga szinte sose hűl át, mint egy hősugárzó működik. Ugyan így a többi “bútor” is meleg marad akár 1-2 óra út után is.
Ilyen szempontból pl a Spider hatékonyabb.
Simán lehet hogy a CO2 csökkentés oltárán beáldoztak némi hűtőteljesítményt.
(Mondjuk ott az első ablakok és a szélvédő csík is elég sötét fólia volt.
Ami viszont tényleg érdekes - mióta “panaszkodtok” keresem az okot - hogy magát az autót nehezebben hűti át. Maga a műszerfal maga szinte sose hűl át, mint egy hősugárzó működik. Ugyan így a többi “bútor” is meleg marad akár 1-2 óra út után is.
Ilyen szempontból pl a Spider hatékonyabb.
Simán lehet hogy a CO2 csökkentés oltárán beáldoztak némi hűtőteljesítményt.
SD2024-06-19 07:10:41 // 35798
A műszerfal tetején van egy hőmérő a fekete púp alatt, abból érzékeli az autó az időjárást, napsütést, az utastérben elhelyezett hőmérő kiegészítőjeként.
Ha tűz a nap ebből tudja hogy jobban kell hűteni, ha pl, valaki az letakarja az okozhat rossz mérést, menet közben.
Ha tűz a nap ebből tudja hogy jobban kell hűteni, ha pl, valaki az letakarja az okozhat rossz mérést, menet közben.
Piritu - 1.000.0002024-06-18 20:01:14 // 35797
Ma a napon állt a kocsi. 38 fokot mutatott a külső hőmérő amikor beültünk (valójában 30 lehetett), a műszerfal szinte megégette a kezemet. 5-6 km után már normálisan pörgött a venti, nem volt hangos. 24 fokra volt állítva belső hőmérséklet..
Shadin2024-06-18 18:40:31 // 35796
Akkor rendesen megoszlanak a vélemények és a szokások a Giu klímájával kalcsolatban :-) Én is hasonlóan érzek, de Piritu meg megfagy benne :-) Ha ilyen, akkor egy rakás pénzt fogok feleslegesen otthagyni a klímásnál :-(
zümi1662024-06-18 18:16:17 // 35795
Nemcsak a Q klímája gyengus, a Veloce is ilyen. Meg bizonyára a többi is. Jó hideget fúj, azzal nincs gond, de olyan gyenge a ventilátor, hogy szinte fullon kell veretni, hogy rendesen lehessen érezni.
Shadin2024-06-18 18:12:15 // 35794
Én eddig csak kuplungossal találkoztam :-)
Jövő kedden megnézik.
Jövő kedden megnézik.
SD2024-06-18 16:11:31 // 35793
Klíma kompersszorból is van két fajta, az egyik állandóan fut a motorral ha nem tölt akkor is hűti a közeg, különben megsül, a másik mágnes kuplunggal aktiválja magát. Nem tudom a giu-ban melyik van, a folyamatosan forgó érzékenyebb a töltetre mert nem tud leoldani ha nincs nyomás.
Ezt a klímás mondta, még off-nál.
Ezt a klímás mondta, még off-nál.
Shadin2024-06-18 09:19:51 // 35792
Ritkán kapcsolom ki a klímát, nálam nem lehet olyan baja ami a nem használatból adódik, de persze hogy előtte mi volt azt nem tudom. Kedden megy klímáshoz, hogy a töltetet ki tudjam zárni mint hiba.
SD2024-06-18 01:21:10 // 35791
Q-nál mondják hogy melegben vagy motor vagy klíma.. meg sokkal hangosabb a hűtőventi is allandóan. Valami csak van benne ha ennyit teker:)
SD2024-06-18 01:19:43 // 35790
A jó klímának 23 fokra állítva is le kell hűtenie at utasteret.
Ha. Incs elég gázod akkor a kompresszort sem tudja hűteni, plusz még erölkódik is.
Ha gyanús hogy ereszt párezerért tesznek bele UV jelzö folyadékot, ha valahol kidzókik megfesti.
És valóban a klímát rendszeresen meg kell náratni mert a benne lévő olaj keni a tómítéseket is.
Esetleg érdemes egy tisztítást is is csinalni, rovalroldó a hűtöre aztan nem erös sugárral étmosni, hogy kapjon levegőt.
Ha. Incs elég gázod akkor a kompresszort sem tudja hűteni, plusz még erölkódik is.
Ha gyanús hogy ereszt párezerért tesznek bele UV jelzö folyadékot, ha valahol kidzókik megfesti.
És valóban a klímát rendszeresen meg kell náratni mert a benne lévő olaj keni a tómítéseket is.
Esetleg érdemes egy tisztítást is is csinalni, rovalroldó a hűtöre aztan nem erös sugárral étmosni, hogy kapjon levegőt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.