Piritu - 1.000.0002012-11-27 21:29:36 // 2484
Jah, olvastam, majd kitanulmányozom :-)
Piritu - 1.000.0002012-11-27 21:24:36 // 2483
Ezt adták a navihoz. Amúgy meg vagyok elégedve vele.
Miben tud többet amaz?
Miben tud többet amaz?
Piritu - 1.000.0002012-11-26 21:04:43 // 2482
ezt speciel nem biztos hogy Mo-n tankoltam! :-P
Piritu - 1.000.0002012-11-26 20:51:44 // 2481
blogot írtam róla :-)
Piritu - 1.000.0002012-11-26 20:50:57 // 2480
Én is a kénre gyanakszom, de honnan? Vépúder? MOL? Százezreket mentem molos üzemanyaggal, sose volt ilyen. Vagy egyszerűen Szerbiában más a cucc?
Más kérdés, hogy mit művelhetett a katalizátor/DPF párossal?
Mondjuk pár decivel több is fogyott, kicsivel szarabbul is ment a Párduc, de ezt a nagyobb terhelésre írtam. (4 fő, sok pakk) Aztán a bolgár határon kapott shelles nyálat és minden visszatért a régi kerékvágásba.
Más kérdés, hogy mit művelhetett a katalizátor/DPF párossal?
Mondjuk pár decivel több is fogyott, kicsivel szarabbul is ment a Párduc, de ezt a nagyobb terhelésre írtam. (4 fő, sok pakk) Aztán a bolgár határon kapott shelles nyálat és minden visszatért a régi kerékvágásba.
Piritu - 1.000.0002012-11-26 20:27:16 // 2479
Piritu - 1.000.0002012-11-25 11:12:02 // 2478
Hát ezt az eladóval kell megbeszélned...
Ha egyáltalán az a baj,
Ha egyáltalán az a baj,
Piritu - 1.000.0002012-11-24 21:35:11 // 2477
Nagyobb kellene, A5, de inkább A4-es méretben...
Piritu - 1.000.0002012-11-24 21:28:49 // 2476
Piritu - 1.000.0002012-11-24 21:25:21 // 2475
Piritu - 1.000.0002012-11-24 21:08:22 // 2474
Itt az Amorén is olvastam már, hogy a műanyag lapát elforog a tengelyen :-(
Piritu - 1.000.0002012-11-24 21:06:15 // 2473
A blogon keresztül lehet megtalálni :-))
Piritu - 1.000.0002012-11-24 21:05:40 // 2472
Piritu - 1.000.0002012-11-24 20:40:54 // 2471
Már meg is sasoltam az oldalát :-)
Piritu - 1.000.0002012-11-23 21:56:39 // 2470
Most már tuti, hogy vasárnap indulunk a párduccal Plovdiv-ba. Járt arrafelé valaki?
Piritu - 1.000.0002012-11-23 21:55:05 // 2469
lájk :-)
Piritu - 1.000.0002012-11-23 07:17:44 // 2468
Erről beszélek :-DDD
Piritu - 1.000.0002012-11-22 22:34:58 // 2467
Igazából csak a visszagurulás gátló zavar még. Nem mintha nem működne jól, csak ha megszokja az ember elég kellemetlen átülni egy másikba, ami visszagurul.
Piritu - 1.000.0002012-11-22 21:00:18 // 2466
Én kimondottan örültem, hogy Giovanniék "kifelejtették" a gyári extrának szánt automata ablaktörlőt a Párducból. Korábban volt szerencsém 600 km-t menni egy csillagos OFF-al, ott se működött, egy életre megutáltam.
Piritu - 1.000.0002012-11-21 23:30:04 // 2465
Csak Selenia, amit a gyár ír! Alapból 20k kell bele, sportosabb használat, vagy olajcsipegetés esetén a Racing.
Piritu - 1.000.0002012-11-21 23:20:06 // 2464
Meg 15 LE-vel. Amúgy tapasztalataim szerint, ha az ember jó olajat használ, akkor a kocsi élete során elég egyszer cserélni. Ráadásul ezt a cserét általában már a garanciaidőn belül megejtik, mert tapasztalatom szerint a gyár valami más olajat tesz bele a bejáratáshoz és az nem tesz jót a vezmódosítónak.
Létezik hozzá 1500 Ft-os javító készlet is. Pár embernek bevált, van akinek nem.
Szerintem egy kicsit túl van misztifikálva a dolog, hogy valamiért lehessen szidni a TS-t.
Létezik hozzá 1500 Ft-os javító készlet is. Pár embernek bevált, van akinek nem.
Szerintem egy kicsit túl van misztifikálva a dolog, hogy valamiért lehessen szidni a TS-t.
Piritu - 1.000.0002012-11-21 23:11:59 // 2463
A TS motorban a szívószelepek nyitása szabályozva van. Kis fordulaton máskor nyitnak a szelepek. Így kis fordulaton is van nyomaték. Ezt a vezérműtengely elfordításával érik el. A kütyü olajjal működik és a bal oldali vezérműtengely végén van.

A gyakorlatban azt érzi az ember ha rálép a gázra, hogy egy bizonyos fordulatszámnál (1,6-nál ez valahol 4500, 2,0-nál 5 ezer körül van) még jobban meglódul az autó. A hangja is "sportosabb" lesz.

A gyakorlatban azt érzi az ember ha rálép a gázra, hogy egy bizonyos fordulatszámnál (1,6-nál ez valahol 4500, 2,0-nál 5 ezer körül van) még jobban meglódul az autó. A hangja is "sportosabb" lesz.
Piritu - 1.000.0002012-11-21 23:01:35 // 2462
Nekem se kellett a Spiderre eredetiségvizsgálat. (Mondjuk érdekes lett volna, hogy a német München mellett élő tulaj hogyan csináltatta volna meg.)
Piritu - 1.000.0002012-11-21 21:00:21 // 2461
Az király, mert akkor nem kínai! :-)
Piritu - 1.000.0002012-11-21 20:25:19 // 2460
Tuti gáz van. A pedálnak sose szabadna a padlóig mennie. Főfékhenger? (Mielőtt a Spideren cseréltem puha volt a pedál, mintha levegős lenne, de nem az volt.)
Piritu - 1.000.0002012-11-21 20:22:53 // 2459
Nem tudom, de emlékeim szerint nagyon olyan, mint ami rajta volt.
Piritu - 1.000.0002012-11-21 19:25:24 // 2458
Nekem amikor Csöri a Spideren cserélte a gumiharangot ezt a készletet hozta:

ebben benne volt a bilincs is

Itt meg is találtam.

ebben benne volt a bilincs is

Itt meg is találtam.
Piritu - 1.000.0002012-11-20 20:45:22 // 2457
Még egy apró megjegyzés.
Ugyan az a gumi is változhat átmérőben akár 12 mm-t a kopás függvényében. A keréknyomás miatti változásról nem is beszélve.
Ugyan az a gumi is változhat átmérőben akár 12 mm-t a kopás függvényében. A keréknyomás miatti változásról nem is beszélve.
Piritu - 1.000.0002012-11-19 21:48:11 // 2456
TS igazából az olajra kényes, Selenián kívül nem tennék/teszek bele mást. Ha volt rendszeresen cserélve és figyeltek szintre, akkor már csak a jelenlegi olajfogyasztás lehet téma. Azt viszont elég nehéz mérni, mert menni kell vele párszáz km-t.
Ha indításnál dízelesen jár, akkor a vezérlésmódosító halódik. (Komoly alkualap, mert ilyenkor illik vezérlést is cserélni.) Minél tovább kerreg, annál hamarabb cserélendő. Kényes még a hideg üzemre, a termosztát hibát nem szereti hosszú távon. Persze érdemes kiolvasni a hibaüzeneteket is, mert LMM/lambda nem olcsó.
Ha indításnál dízelesen jár, akkor a vezérlésmódosító halódik. (Komoly alkualap, mert ilyenkor illik vezérlést is cserélni.) Minél tovább kerreg, annál hamarabb cserélendő. Kényes még a hideg üzemre, a termosztát hibát nem szereti hosszú távon. Persze érdemes kiolvasni a hibaüzeneteket is, mert LMM/lambda nem olcsó.
Piritu - 1.000.0002012-11-19 18:52:57 // 2455
A 60-as pecsét nem jelenti automatikusan a szíjcserét. Azt külön be szokták írni a füzet végébe is.
Piritu - 1.000.0002012-11-19 18:50:09 // 2454
A gyertya huszonvalahányzer, de némileg kisebb pénzért van 50 ezres csereperiódusú is. A vezmódosítót csak akkor kell cserélni, ha már kerreg. Ha nincs hangja még kibír egy ciklust.
Piritu - 1.000.0002012-11-19 18:47:59 // 2453
A gyár változtatott a TS karbantartási előírásain. A vezérlés 60 ezrenként cserélendő!!!
A gyertyát ráérsz 100-nál kicserélni, az tudja a százezret.
A gyertyát ráérsz 100-nál kicserélni, az tudja a százezret.
Piritu - 1.000.0002012-11-18 22:44:31 // 2452
gratula a k-hoz! :-)
Piritu - 1.000.0002012-11-17 22:08:30 // 2451
Piritu - 1.000.0002012-11-17 22:02:17 // 2450
Én is szerettem, ezerötös, ötajtós, metál zöld volt.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:56:01 // 2449
A faternak 1,3 volt. Emlékeimben csak a betonkemény rugózása maradt meg. A Samarám hozzá képest limuzin volt.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:52:56 // 2448
Ja, ja az A21 hazafelé, a lekanyarodás után nem kutya.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:52:09 // 2447
Most sajnáljunk, vagy megdícsérjünk a kitartásodért? :-DD
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:50:51 // 2446
Csak arra senki sem mondta, hogy "elég" a teljesítménye :-P
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:50:07 // 2445
Nekünk ezres Corsánk volt. Három henger, tomboló 55ló. No utoljára azzal kapcsoltam vissza autópálya emelkedőn :-)
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:48:41 // 2444
Elég? :-O
Azért megnézném, hogy hogyan veszi fel a tempót Pestről kifelé az M7 érdi emelkedőjén. Ott sok "komolyabbnak" mondott autó is elvérzik. :-DD
Azért megnézném, hogy hogyan veszi fel a tempót Pestről kifelé az M7 érdi emelkedőjén. Ott sok "komolyabbnak" mondott autó is elvérzik. :-DD
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:43:01 // 2443
Tavasszal mellé teszem a Spider adatait is, csak most alszik :-)
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:41:37 // 2442
Stimmel :-)
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:39:32 // 2441
Nekem a vezetési élmény nem okvetlenül a gyorsulást, a sebességet és az erőt jelenti. A Trabi is felejthetetlen élmény volt. A 156 valahogy mindent idegesebben reagált le. Ugyan az a kanyarsebesség a 156-nál már necces lehetett, a 159 még csak meg se billen. A két autó karaktere más. (A Spider meg még "olyanabb" mint a 156.)
Gumi ügyben az Alfa elég "jól" választotta a méreteket. Szinte az összes típus gyári mérete nehéz ügy. Pl. a Spider 205/50x16 gyárilag, ha /55-öt keresek (és mondjuk a németeknél), akkor kevesebb, mint feléből kijön egy garnitúra.
Gumi ügyben az Alfa elég "jól" választotta a méreteket. Szinte az összes típus gyári mérete nehéz ügy. Pl. a Spider 205/50x16 gyárilag, ha /55-öt keresek (és mondjuk a németeknél), akkor kevesebb, mint feléből kijön egy garnitúra.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 20:54:27 // 2440
Itt vannak a mérési eredményeim a széria kivitelű kocsikról.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 20:40:40 // 2439
Nem feltételezés, tapasztalat. Érezhetően nem tetszik neki, akár a legkisebb terhelés sem. Gurulás az más, de előbb-utóbb lesz terhelés. Ráadásul a pill fogyi alapján nem is fogyaszt többet, ha visszakapcsolok és pár százzal feljebb kerreg a motor. Kint az autópályán a 80-as korlátozás határeset 6-ban, 70-nél már kéri az 5-öt.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 20:30:13 // 2438
"volt benne Novitec box + Sprintbooster " - a tuningoltat kár a szériához viszonyítani :-(
Megkockáztatom, hogy volt annyi lovad, mint most.
Szerintem a 159 érzésre sose fog úgy menni, mint a 156. Tapasztalatom szerint a nagy és csendes kaszni és a stabil futómű eldugja a sebességérzetet. Úgy gyorsul fel az ember vele a "tiltott" sebességtartományokba, hogy észre sem veszi.
Emlékeim szerint már tisztázva lett itt már, hogy az új sw sűrűbben égeti ki a dpf-et, amihez több nyál kell. Azért a 8 liter nagyon sok, nehéz jobb lábad lehet :-))
Megkockáztatom, hogy volt annyi lovad, mint most.
Szerintem a 159 érzésre sose fog úgy menni, mint a 156. Tapasztalatom szerint a nagy és csendes kaszni és a stabil futómű eldugja a sebességérzetet. Úgy gyorsul fel az ember vele a "tiltott" sebességtartományokba, hogy észre sem veszi.
Emlékeim szerint már tisztázva lett itt már, hogy az új sw sűrűbben égeti ki a dpf-et, amihez több nyál kell. Azért a 8 liter nagyon sok, nehéz jobb lábad lehet :-))
Piritu - 1.000.0002012-11-17 20:20:29 // 2437
Azért elbeszélgetnék azzal, aki 1500-on jár vele. Az még érezhetően nem tesz jót a kettőstömegűnek, mert dolgozik rendesen.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 19:32:25 // 2436
Szerintem érdemesebb. Nagyon úgy néz ki, hogy jó pár dolgon változtattak és ettől csak javult a vas. Apróság, de pl az első ülés támlája más, így a hátul ülőnek több helye van. Aztán a DPF is más, jóval közelebb van a motorhoz.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 19:29:42 // 2435
Egyetértek.
Röhej, de ezek a 17-esek jóval könnyebbek, mint a Spider eredeti 16-osa.
Röhej, de ezek a 17-esek jóval könnyebbek, mint a Spider eredeti 16-osa.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.