Piritu - 1.000.0002012-12-27 20:25:38 // 2584
"Piritu ex 156-ját.(ez egy marha jó kocsi volt) " - nekem a Bacar boxal (nem maxra tekerve) 7,9-et tudott 100-ra :-)
Piritu - 1.000.0002012-12-27 15:58:55 // 2583
Azt a kocsit fél éven belül 3x vették meg :-P
Piritu - 1.000.0002012-12-27 13:16:24 // 2582
Szerintem kár energiát és pénzt pazarolni rá. Semmi sem szól mellette. Amikor rendeltem a kocsit végiggondoltam a dolgot.
A hangja valószínűleg nem lesz jobb, mint a gyári rádiónak (tehát kritikán aluli), a navi meg kiesik a látómezőből. Egy ablakra cuppantottra félre sem kell nézni. Ha nagyon barkácsolhatnékom lenne egy 7"-os navit tennék a műszerfal tetején lévő szellőzőbe.
A hangja valószínűleg nem lesz jobb, mint a gyári rádiónak (tehát kritikán aluli), a navi meg kiesik a látómezőből. Egy ablakra cuppantottra félre sem kell nézni. Ha nagyon barkácsolhatnékom lenne egy 7"-os navit tennék a műszerfal tetején lévő szellőzőbe.
Piritu - 1.000.0002012-12-27 13:10:14 // 2581
Miért kellene eladni? :-)
u.i.
Neked mennyi fáradtság volt a 156SW-t elpasszolni?
u.i.
Neked mennyi fáradtság volt a 156SW-t elpasszolni?
Piritu - 1.000.0002012-12-27 13:09:09 // 2580
Nem gyári fej esetén minden a kocsira vonatkozó értéket elő tudsz hívni a műszerfalra. (A és B trip)
Csak a rádió infói "vesznek" el.
Csak a rádió infói "vesznek" el.
Piritu - 1.000.0002012-12-26 11:06:59 // 2579
Azóta nagyon foglalkoztatnak más márkák. = Azóta NEM nagyon foglalkoztatnak más márkák.
Piritu - 1.000.0002012-12-26 10:14:18 // 2578
Ha a pénzügyi oldaláról közelítjük meg a kérdést, nincs olyan autó, ami "megéri"...
"...hiszen annyi minden van amit ki szeretnék próbálni/magaménak szeretnék tudni..." - amíg nem találtam az Alfára (anno egy 146 formájában) én is így voltam. Azóta nagyon foglalkoztatnak más márkák.
"...hiszen annyi minden van amit ki szeretnék próbálni/magaménak szeretnék tudni..." - amíg nem találtam az Alfára (anno egy 146 formájában) én is így voltam. Azóta nagyon foglalkoztatnak más márkák.
Piritu - 1.000.0002012-12-25 23:09:30 // 2577
Hmm, számomra pont a Alfa jelenti a "bolondság"-ot, a németes műszaki racionalitással szemben. (Ami nem biztos, hogy jobb.)
Hogy egy cartársat idézzek: "Annyira szarok a világra autó, hogy csak rajongani lehet érte".
Hogy egy cartársat idézzek: "Annyira szarok a világra autó, hogy csak rajongani lehet érte".
Piritu - 1.000.0002012-12-25 23:06:12 // 2576
ne = nem
Piritu - 1.000.0002012-12-25 23:05:39 // 2575
"az az értékvesztés,amit 1,5év alatt elszenvedett" - pont ezért IS nem érdemes váltásban gondolkodni. Használni kell, ha sikerült rendbe tenni. Jobbat úgysem találsz.
Bár, ha pénz ne akadály...
Bár, ha pénz ne akadály...
Piritu - 1.000.0002012-12-23 22:11:13 // 2574
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:57:01 // 2573
Bizonyos esetekben bennem sem merült fel mást venni.
Nálam pl. Spider küszöb nem tudom lett-e volna más. A hozzá való csavarok/alátétek is, de a lengőkar csavarok is inkább gyáriak lettek. Az tuti. (Az előbbinél pl. nem lép fel elektrokorrózió az eltérő anyagok miatt még 15 év után sem.)
Nálam pl. Spider küszöb nem tudom lett-e volna más. A hozzá való csavarok/alátétek is, de a lengőkar csavarok is inkább gyáriak lettek. Az tuti. (Az előbbinél pl. nem lép fel elektrokorrózió az eltérő anyagok miatt még 15 év után sem.)
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:46:11 // 2572
...és a kereskedőlánc miből élne meg?
Egyébként egyszerű mikroökonómiai téma. Az aftermarketnél elvileg van piaci versenyhelyzet, tehát elvileg a határköltség határozza meg az árat. A gyári cucc monopólium, ott a határhaszon határozza meg. Vagyis annyiért adják, amennyiért lehet, mert nincs más.
Egyébként egyszerű mikroökonómiai téma. Az aftermarketnél elvileg van piaci versenyhelyzet, tehát elvileg a határköltség határozza meg az árat. A gyári cucc monopólium, ott a határhaszon határozza meg. Vagyis annyiért adják, amennyiért lehet, mert nincs más.
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:33:27 // 2571
Mióta téli gumival járok, már többször feltűnt, hogy vizes úton a kocsi többet fogyaszt. Ma is voltunk Veszprémben, oda és vissza is 6,5 körül mutatott a comp. Száraz időben messze 6 alatt szokott lenni az etap átlaga. (volt 5,4 is)
A különbözet a víz mozgatásához kell?
Nyári gumival nem tűnt fel a dolog.
A különbözet a víz mozgatásához kell?
Nyári gumival nem tűnt fel a dolog.
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:12:23 // 2570
A gyári alkatrészek haszonkulcsa tetszőleges lehet. Ha valakinek azt kell beépíttetnie (pl. garis autóba), akkor bármit kifizet.
Meg a szállítói láncba is bekapcsolódik még jó néhány láncszem, akiknek szintén meg kell élniük. (A 156 kuplungszett is pont a duplája volt a szakszervizben, mint amúgy.)
Nem beszélve a gyárhoz tartozó beszállítókiválasztó/fejlesztő/engedélyező/auditáló/látogató/racionalizáló csapatok eltartásáról. (Nálunk is járt egy ismert német autógyár racionalizáló csapata, meg is takarítottak annyit, amit 5 év alatt - mire a termék kifut - behozza az ő látogatásuk költségét. A mi kiesett hetünk meg ment a lecsóba.)
Meg a szállítói láncba is bekapcsolódik még jó néhány láncszem, akiknek szintén meg kell élniük. (A 156 kuplungszett is pont a duplája volt a szakszervizben, mint amúgy.)
Nem beszélve a gyárhoz tartozó beszállítókiválasztó/fejlesztő/engedélyező/auditáló/látogató/racionalizáló csapatok eltartásáról. (Nálunk is járt egy ismert német autógyár racionalizáló csapata, meg is takarítottak annyit, amit 5 év alatt - mire a termék kifut - behozza az ő látogatásuk költségét. A mi kiesett hetünk meg ment a lecsóba.)
Piritu - 1.000.0002012-12-23 20:21:56 // 2569
Azért, amiért minden más gyári alkatrész is többe kerül, mint az aftermarketes :-P
Piritu - 1.000.0002012-12-22 21:10:04 // 2568
Itt nézz szét, hátha tudnak adni :-DD
Piritu - 1.000.0002012-12-22 10:54:19 // 2567
Nekem volt némi nézeteltérésem a szervizesekkel. 147
Az alkatrészesek maximálisan korrektek voltak. (Anno tényleg nem lehetett gumit kapni.)
Az alkatrészesek maximálisan korrektek voltak. (Anno tényleg nem lehetett gumit kapni.)
Piritu - 1.000.0002012-12-22 10:34:24 // 2566
Próbálnak új vevőket fogni.
Bezzeg nekem anno nem tudtak téli gumit szerezni. Amikor megtudta a főnök, hogy viszem a gumit az átveendő autóhoz (látta) tisztára kiakadt a beszerzőre.
Bezzeg nekem anno nem tudtak téli gumit szerezni. Amikor megtudta a főnök, hogy viszem a gumit az átveendő autóhoz (látta) tisztára kiakadt a beszerzőre.
Piritu - 1.000.0002012-12-22 10:32:47 // 2565
Nekem a kis bizb@szokat a Spider küszöbhöz Csöri simán lerendelte cikkszám szerint. A Riegleresek is megteszik, nekem pl. csavart hoztak a lengőkarhoz.
Piritu - 1.000.0002012-12-22 10:31:00 // 2564
Nekem volt pár jó üzletem Phonnal, de a Spiderhez. Szerintem örült, hogy megszabadult a régi cuccoktól. (Kétszer is szabad guberálás volt a készletek közt.)
Piritu - 1.000.0002012-12-22 10:29:25 // 2563
Úgy ismered, mint aki nem? :-)
Piritu - 1.000.0002012-12-21 22:42:06 // 2562
Hát igen az Alfadepó nem egyszerű eset. Volt hogy én is 2 órát vártam Phonra, mert "pár perc múlva ott vagyok" volt több ízben is a telefonos reagálás.
Mit akartál ott venni?
Tényleg nem sok mindent vettél.
Mit akartál ott venni?
Tényleg nem sok mindent vettél.
Piritu - 1.000.0002012-12-21 10:14:12 // 2561
Kíváncsian várjuk, hogy mit is takar nálad az "ezt-azt" fogalma :-))
Piritu - 1.000.0002012-12-20 20:57:11 // 2560
...talán mert nem elég link? :-DDD
Piritu - 1.000.0002012-12-20 19:06:57 // 2559
Csak Amore tag vagyok :-P
Piritu - 1.000.0002012-12-20 07:55:00 // 2558
Jó reggelt, jó utat! :-))
(Mi tegnap voltunk.)
(Mi tegnap voltunk.)
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:37:54 // 2557
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:31:53 // 2556
"Téged basztat az asszony, ha a vasat reszeled? :)"
Izgalmas kérdés, de az idő megoldja a dolgot. Anno erre a témára lett indítva egy külön topik is :-))
Izgalmas kérdés, de az idő megoldja a dolgot. Anno erre a témára lett indítva egy külön topik is :-))
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:24:19 // 2555
Általában ez az izzó téma. Hirtelen meg nem mondom, szinte mindegyikben hirdetett a Cartárs.
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:22:22 // 2554
Mondjuk az ajánlottak itt sem az 1500 Ft-os kategóriához tartoznak :-)
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:18:15 // 2553
Már pár topikban ki lett tárgyalva a téma :-P
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:17:07 // 2552
Akkor mit mondjak én a Spiderrel? Az első volt, amit megnéztem, aztán hiába volt tucatnyi másik, ez kellett. Ez csak az első két év :-DDD
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:13:08 // 2551
Ami a kocsin volt új korában, azon sem volt semmi felirat.
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:11:47 // 2550
Ennyi van rajta a nagyobbikon:
2110722419565
A152
Ezen kívül semmi. Semmi utalás a gyártóra. Ami fent van, azon sincs semmi.
2110722419565
A152
Ezen kívül semmi. Semmi utalás a gyártóra. Ami fent van, azon sincs semmi.
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:03:07 // 2549
Mondjuk ezen már én is spekulálgattam. Vajh meddig bírja? Ha nem megy vele az ember (nem használja) csak a nap árthat neki. Ha garázsban van az se nagyon. (Nálam a gumi éle kopik le és azért kezd csíkozni.)
A Spidert Alfás lapáttal vettem, a számlák szerint az előző tulaj nem vett hozzá, tehát legalább négy éves lehetett.
A Spidert Alfás lapáttal vettem, a számlák szerint az előző tulaj nem vett hozzá, tehát legalább négy éves lehetett.
Piritu - 1.000.0002012-12-19 22:45:58 // 2548
Gratula! :-)))
Jó egészséget mindenkinek!
Jó egészséget mindenkinek!
Piritu - 1.000.0002012-12-19 21:56:18 // 2547
Hát nem tudom, én pont a 156-nál hagytam fel a kísérletezgetéssel. Mindig a legrosszabbkor és minden előjel nélkül adták fel az ilyen-olyan lapátok. A pálya melletti kutaknak elég komoly forgalmat csináltam lapátilag. Aztán visszatértem a gyárira és megszűnt minden gond. (Még az odafagyottat sem sikerült szétszabnom, míg a híres aftermarketesek közül jó párat, de akár a száraz ablakon is.)
Szépen látható, hogy mikor kezd csíkozni, akkor még van pár ezer km hátra, amíg nem látni ki éjjel. Van idő újat venni.
A 159-nél túl vagyunk a második szettel a 80 ezer km-en. Ma is ment nem keveset, de egy csík és gubanc nélkül.
Szépen látható, hogy mikor kezd csíkozni, akkor még van pár ezer km hátra, amíg nem látni ki éjjel. Van idő újat venni.
A 159-nél túl vagyunk a második szettel a 80 ezer km-en. Ma is ment nem keveset, de egy csík és gubanc nélkül.
Piritu - 1.000.0002012-12-19 21:36:06 // 2546
Mióta a csomagtartóban vannak az újak az enyémek nem csinálják. :-P
(Ma is mentek vagy 5 órát egy nyekk és csík nélkül.)
(Ma is mentek vagy 5 órát egy nyekk és csík nélkül.)
Piritu - 1.000.0002012-12-18 15:47:29 // 2545
Piritu - 1.000.0002012-12-16 21:03:00 // 2544
Már csak azért is, mert a 156-ban is és a Spiderben is mindkettő cserés volt. A 159-ben sem lehet tartósabb a cucc.
Piritu - 1.000.0002012-12-16 21:01:47 // 2543
Kikapcsolni nem szeretem, mert akkor párásodhat. Mindig elfelejtem visszakapcsolni. :-D
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:54:01 // 2542
Nekem is :-DDD
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:52:55 // 2541
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:41:17 // 2540
Igazából az zavar, amikor reggel éppen melegedő motorral rákapcsolja a ventilátort és ezerrel fújja be a "meleget". Korán reggel még zavar a hangja :-)
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:09:56 // 2539
Mint ahogy a 156-ból annyira hiányolt italtartóban sem volt sose inni való, aatelefont tartom ott :-D
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:06:35 // 2538
Emlékszem anno hogy örültem a hűthető könyöklőnek, de hűteni való eddig még sose volt benne :-DD
Piritu - 1.000.0002012-12-16 19:48:08 // 2537
"semmiképpen ne hagyjam majd ki?"
Hogy párat említsek: karosszéria, motor, futómű, ülések :-D
Hogy párat említsek: karosszéria, motor, futómű, ülések :-D
Piritu - 1.000.0002012-12-16 19:46:35 // 2536
Sose kapcsoltam még ki a klímát. Auto módban megy állandóan, max a ventilátort veszem kisebbre, mert a motor bemelegedésekor igencsak fűteni akar.
Piritu - 1.000.0002012-12-13 13:57:11 // 2535
"MES-sel ki lehet írni belőle." - A B&M-t? Mire kell csatlakozni és melyik menüpont? (Nekem még FES van.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.