Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002012-12-27 20:25:38 // 2584
"Piritu ex 156-ját.(ez egy marha jó kocsi volt) " - nekem a Bacar boxal (nem maxra tekerve) 7,9-et tudott 100-ra :-)
Piritu - 1.000.0002012-12-27 15:58:55 // 2583
Azt a kocsit fél éven belül 3x vették meg :-P
Piritu - 1.000.0002012-12-27 13:16:24 // 2582
Szerintem kár energiát és pénzt pazarolni rá. Semmi sem szól mellette. Amikor rendeltem a kocsit végiggondoltam a dolgot.
A hangja valószínűleg nem lesz jobb, mint a gyári rádiónak (tehát kritikán aluli), a navi meg kiesik a látómezőből. Egy ablakra cuppantottra félre sem kell nézni. Ha nagyon barkácsolhatnékom lenne egy 7"-os navit tennék a műszerfal tetején lévő szellőzőbe.
Piritu - 1.000.0002012-12-27 13:10:14 // 2581
Miért kellene eladni? :-)
u.i.
Neked mennyi fáradtság volt a 156SW-t elpasszolni?
Piritu - 1.000.0002012-12-27 13:09:09 // 2580
Nem gyári fej esetén minden a kocsira vonatkozó értéket elő tudsz hívni a műszerfalra. (A és B trip)
Csak a rádió infói "vesznek" el.
Piritu - 1.000.0002012-12-26 11:06:59 // 2579
Azóta nagyon foglalkoztatnak más márkák. = Azóta NEM nagyon foglalkoztatnak más márkák.
Piritu - 1.000.0002012-12-26 10:14:18 // 2578
Ha a pénzügyi oldaláról közelítjük meg a kérdést, nincs olyan autó, ami "megéri"...

"...hiszen annyi minden van amit ki szeretnék próbálni/magaménak szeretnék tudni..." - amíg nem találtam az Alfára (anno egy 146 formájában) én is így voltam. Azóta nagyon foglalkoztatnak más márkák.
Piritu - 1.000.0002012-12-25 23:09:30 // 2577
Hmm, számomra pont a Alfa jelenti a "bolondság"-ot, a németes műszaki racionalitással szemben. (Ami nem biztos, hogy jobb.)
Hogy egy cartársat idézzek: "Annyira szarok a világra autó, hogy csak rajongani lehet érte".
Piritu - 1.000.0002012-12-25 23:05:39 // 2575
"az az értékvesztés,amit 1,5év alatt elszenvedett" - pont ezért IS nem érdemes váltásban gondolkodni. Használni kell, ha sikerült rendbe tenni. Jobbat úgysem találsz.
Bár, ha pénz ne akadály...
Piritu - 1.000.0002012-12-23 22:11:13 // 2574
Jó éjszakát és kellemes készülődést az ünnepre mindenkinek!
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:57:01 // 2573
Bizonyos esetekben bennem sem merült fel mást venni.
Nálam pl. Spider küszöb nem tudom lett-e volna más. A hozzá való csavarok/alátétek is, de a lengőkar csavarok is inkább gyáriak lettek. Az tuti. (Az előbbinél pl. nem lép fel elektrokorrózió az eltérő anyagok miatt még 15 év után sem.)
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:46:11 // 2572
...és a kereskedőlánc miből élne meg?
Egyébként egyszerű mikroökonómiai téma. Az aftermarketnél elvileg van piaci versenyhelyzet, tehát elvileg a határköltség határozza meg az árat. A gyári cucc monopólium, ott a határhaszon határozza meg. Vagyis annyiért adják, amennyiért lehet, mert nincs más.
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:33:27 // 2571
Mióta téli gumival járok, már többször feltűnt, hogy vizes úton a kocsi többet fogyaszt. Ma is voltunk Veszprémben, oda és vissza is 6,5 körül mutatott a comp. Száraz időben messze 6 alatt szokott lenni az etap átlaga. (volt 5,4 is)
A különbözet a víz mozgatásához kell?
Nyári gumival nem tűnt fel a dolog.
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:12:23 // 2570
A gyári alkatrészek haszonkulcsa tetszőleges lehet. Ha valakinek azt kell beépíttetnie (pl. garis autóba), akkor bármit kifizet.
Meg a szállítói láncba is bekapcsolódik még jó néhány láncszem, akiknek szintén meg kell élniük. (A 156 kuplungszett is pont a duplája volt a szakszervizben, mint amúgy.)
Nem beszélve a gyárhoz tartozó beszállítókiválasztó/fejlesztő/engedélyező/auditáló/látogató/racionalizáló csapatok eltartásáról. (Nálunk is járt egy ismert német autógyár racionalizáló csapata, meg is takarítottak annyit, amit 5 év alatt - mire a termék kifut - behozza az ő látogatásuk költségét. A mi kiesett hetünk meg ment a lecsóba.)
Piritu - 1.000.0002012-12-23 20:21:56 // 2569
Azért, amiért minden más gyári alkatrész is többe kerül, mint az aftermarketes :-P
Piritu - 1.000.0002012-12-22 21:10:04 // 2568
Itt nézz szét, hátha tudnak adni :-DD
Piritu - 1.000.0002012-12-22 10:54:19 // 2567
Nekem volt némi nézeteltérésem a szervizesekkel. 147
Az alkatrészesek maximálisan korrektek voltak. (Anno tényleg nem lehetett gumit kapni.)
Piritu - 1.000.0002012-12-22 10:34:24 // 2566
Próbálnak új vevőket fogni.
Bezzeg nekem anno nem tudtak téli gumit szerezni. Amikor megtudta a főnök, hogy viszem a gumit az átveendő autóhoz (látta) tisztára kiakadt a beszerzőre.
Piritu - 1.000.0002012-12-22 10:32:47 // 2565
Nekem a kis bizb@szokat a Spider küszöbhöz Csöri simán lerendelte cikkszám szerint. A Riegleresek is megteszik, nekem pl. csavart hoztak a lengőkarhoz.
Piritu - 1.000.0002012-12-22 10:31:00 // 2564
Nekem volt pár jó üzletem Phonnal, de a Spiderhez. Szerintem örült, hogy megszabadult a régi cuccoktól. (Kétszer is szabad guberálás volt a készletek közt.)
Piritu - 1.000.0002012-12-22 10:29:25 // 2563
Úgy ismered, mint aki nem? :-)
Piritu - 1.000.0002012-12-21 22:42:06 // 2562
Hát igen az Alfadepó nem egyszerű eset. Volt hogy én is 2 órát vártam Phonra, mert "pár perc múlva ott vagyok" volt több ízben is a telefonos reagálás.
Mit akartál ott venni?
Tényleg nem sok mindent vettél.
Piritu - 1.000.0002012-12-21 10:14:12 // 2561
Kíváncsian várjuk, hogy mit is takar nálad az "ezt-azt" fogalma :-))
Piritu - 1.000.0002012-12-20 20:57:11 // 2560
...talán mert nem elég link? :-DDD
Piritu - 1.000.0002012-12-20 19:06:57 // 2559
Csak Amore tag vagyok :-P
Piritu - 1.000.0002012-12-20 07:55:00 // 2558
Jó reggelt, jó utat! :-))
(Mi tegnap voltunk.)
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:37:54 // 2557
Jó éjt mindenkinek! :-)
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:31:53 // 2556
"Téged basztat az asszony, ha a vasat reszeled? :)"
Izgalmas kérdés, de az idő megoldja a dolgot. Anno erre a témára lett indítva egy külön topik is :-))
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:24:19 // 2555
Általában ez az izzó téma. Hirtelen meg nem mondom, szinte mindegyikben hirdetett a Cartárs.
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:22:22 // 2554
Mondjuk az ajánlottak itt sem az 1500 Ft-os kategóriához tartoznak :-)
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:18:15 // 2553
Már pár topikban ki lett tárgyalva a téma :-P
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:17:07 // 2552
Akkor mit mondjak én a Spiderrel? Az első volt, amit megnéztem, aztán hiába volt tucatnyi másik, ez kellett. Ez csak az első két év :-DDD
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:13:08 // 2551
Ami a kocsin volt új korában, azon sem volt semmi felirat.
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:11:47 // 2550
Ennyi van rajta a nagyobbikon:
2110722419565
A152
Ezen kívül semmi. Semmi utalás a gyártóra. Ami fent van, azon sincs semmi.
Piritu - 1.000.0002012-12-19 23:03:07 // 2549
Mondjuk ezen már én is spekulálgattam. Vajh meddig bírja? Ha nem megy vele az ember (nem használja) csak a nap árthat neki. Ha garázsban van az se nagyon. (Nálam a gumi éle kopik le és azért kezd csíkozni.)
A Spidert Alfás lapáttal vettem, a számlák szerint az előző tulaj nem vett hozzá, tehát legalább négy éves lehetett.
Piritu - 1.000.0002012-12-19 22:45:58 // 2548
Gratula! :-)))
Jó egészséget mindenkinek!
Piritu - 1.000.0002012-12-19 21:56:18 // 2547
Hát nem tudom, én pont a 156-nál hagytam fel a kísérletezgetéssel. Mindig a legrosszabbkor és minden előjel nélkül adták fel az ilyen-olyan lapátok. A pálya melletti kutaknak elég komoly forgalmat csináltam lapátilag. Aztán visszatértem a gyárira és megszűnt minden gond. (Még az odafagyottat sem sikerült szétszabnom, míg a híres aftermarketesek közül jó párat, de akár a száraz ablakon is.)
Szépen látható, hogy mikor kezd csíkozni, akkor még van pár ezer km hátra, amíg nem látni ki éjjel. Van idő újat venni.
A 159-nél túl vagyunk a második szettel a 80 ezer km-en. Ma is ment nem keveset, de egy csík és gubanc nélkül.
Piritu - 1.000.0002012-12-19 21:36:06 // 2546
Mióta a csomagtartóban vannak az újak az enyémek nem csinálják. :-P
(Ma is mentek vagy 5 órát egy nyekk és csík nélkül.)
Piritu - 1.000.0002012-12-18 15:47:29 // 2545
Most megfogtad a csapatot. Egy napig senki sem jelentkezett :-DD
Mondjuk nekem sincs képem, csak ilyen:
Piritu - 1.000.0002012-12-16 21:03:00 // 2544
Már csak azért is, mert a 156-ban is és a Spiderben is mindkettő cserés volt. A 159-ben sem lehet tartósabb a cucc.
Piritu - 1.000.0002012-12-16 21:01:47 // 2543
Kikapcsolni nem szeretem, mert akkor párásodhat. Mindig elfelejtem visszakapcsolni. :-D
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:54:01 // 2542
Nekem is :-DDD
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:52:55 // 2541
Akkor az előtét ellenállást kéne megkeresni (már ha van a 159-nél). A 156-nál és a Spidernél így néz ki.
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:41:17 // 2540
Igazából az zavar, amikor reggel éppen melegedő motorral rákapcsolja a ventilátort és ezerrel fújja be a "meleget". Korán reggel még zavar a hangja :-)
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:09:56 // 2539
Mint ahogy a 156-ból annyira hiányolt italtartóban sem volt sose inni való, aatelefont tartom ott :-D
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:06:35 // 2538
Emlékszem anno hogy örültem a hűthető könyöklőnek, de hűteni való eddig még sose volt benne :-DD
Piritu - 1.000.0002012-12-16 19:48:08 // 2537
"semmiképpen ne hagyjam majd ki?"
Hogy párat említsek: karosszéria, motor, futómű, ülések :-D
Piritu - 1.000.0002012-12-16 19:46:35 // 2536
Sose kapcsoltam még ki a klímát. Auto módban megy állandóan, max a ventilátort veszem kisebbre, mert a motor bemelegedésekor igencsak fűteni akar.
Piritu - 1.000.0002012-12-13 13:57:11 // 2535
"MES-sel ki lehet írni belőle." - A B&M-t? Mire kell csatlakozni és melyik menüpont? (Nekem még FES van.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.