A 2,4-re nem megy fel a 16-os felni?! A könyv csak a ti-re írja, hogy nem fel. A felnin innen a fék nagy, felnin túl pedig a futómű van közel. Tiszta kín! :)
Szerintem 17" és 18"-ban 55-ös per alatt, már nem is nagyon van peremvédő nélküli köpeny!


Összefoglalva: 16"-ra hólánc kell, 17" csak a pók típus jó, a 18-19"-ra pedig semmi.
A 18-19"-esek, pedig vessenek magukra, ha télen is nagy kerékkel akarnak közlekedni! :)
Húúhh! Ez aztán combos! Kívül is ekkora? Úgy látszik, hogy a Conti amit az enyémről lehagyott peremvédőt, azt mind a tiedre rakta! ;) De sebaj, szerintem felesleges is télre ekkora kerék. Főleg a magyar utakon.
Akkor nem csak az Alfánál rúgják fel a váltóméret kérdést!
Pedig a tied is már 10 mm-rel nagyobb az enyémnél! Érdekes...
Még nem számolgattam, de én is ezt a sebességkülönbséget várom a nagyobb átmérőjű gumiktól! Bár az órát csak sejtem, hogy szedi le az input jelet...
Nem értem a gyártót, hogy adhat meg egymással nem váltóméretű köpenyeket, minden váloztatás nélkül (kiv: ti). Vagy eddig csak én agonizáltam ezen! Ha 19"-os kereket tennék rá, akkor a mostani és e között lenne 39! mm átmérőkülönbség! Pont ezért a ti hasmagassága lényegében ugyanakkora mint az alapverzióé.
Köszi, várjuk! És a többiekét is!
Van közületek olyan 1.9-es tulaj, aki ki meri jelenti, hogy a chiptől kevesebbet eszik az autója?
Tényleg nektek mennyit csal az órátok? Pl.: 100 km/h-nál?
Nekem ha az órám 100-at mutat, valójában 90±2 km/h-val megyek! (Pontosan nem emlékszem) Ez azért nagy eltérés! Bár a legkisebb külső átmérőjű köpenyem van (205/55-16 - 632 mm) a rárakhatóak közül. Speciel azt sem tudom, hogy mit és hol mér az km óra! Keréktengely fordulatszámot figyel?
Karácsony előtt egy 70 km-es, városon kívüli, ~90 km/h-val (GPS) megtett szakaszon, sikerült produkálni egy comp. szerint 5,6-tos fogyasztást. Egyszer... :)
Szerintem pont ezek az emberek miatt!
Az albumomba tettem róla fel egy képet.
Sohasem értettem azokat akik autóik fogyasztását kozmetikázzák...
Ma megtudtam, hogy vasam Compja 0,08 l/100km-t szépít az átlagfogyasztáson! 81,27 l-ből 1148 km-t tudtam megtenni, ami 7,08 l/100km-t jelent. A mérés teletankos módszer, melyet két lépésben végeztem. Szombaton csak 15,01 l-t, ma pedig 66,26 l-t tankoltam. Az 1148 km ~60%-át városon kívül, 85-95 km/h-s (GPS, nem Dashboard) átlagsebességgel, a fennmaradó ~40% át városban, átlagosan 75-80°C-os hűtővízzel abszolváltam.
Kissé csalódott vagyok, mert a 7,1 nem 5,8, mint a könyvében... Viszont, ha az előző autómat nézem, hasonló körülmények mellett az 11,5 l-t fogyasztott!!! Pedig annak teljesítménye ennek fele, tömege ennek 65%-a volt.
A srác azt mondta, hogy nincs, de azért van egy minimális gumiszaga. Szerintem ez természetes. Rendesen illeszkedik mindenhova, elöl a gyári patentokhoz rögzül! Nagyon elégedett vagyok, mert vastag, minőségi darab.
Tudna valaki jóféle H7-es 55W-os ~6000K-es Bi-Xenon-ra linket dobni?
Szép!
Mit teszel rá? Ha találsz 19"-ban tesztet, akkor tedd kérlek közzé!
Szia!
Ezt ajánlom! Kifogástalan és a legolcsóbb! A blogomban eléggé kiveséztem a témát !
Gumiszőnnyeg:
GUZU
Csomagtértálca:
Rezaw
Ő már biztosan használta! :)

Szerintem a könyv szerzője, a pók típust az ilyen külső oldalra felszerelhetőkre értette!


Alfa bontók gyüjteménye:
http://alfaromeo.bontodepo.hu/
http://alfa-romeo.bonto-info.hu/
http://alfa-romeo.bontoabc.hu/
Néhány nagyobb bontó:
http://www.olaszautobonto.hu/
http://www.alfafiatdepo.hu/
http://alfaautobonto.hu/
http://www.fiatalkatreszek.hu/
Szervó ügyben
imi156 tagunk biztos tud segíteni. Ajánlom a blogját!
Fórumtársak! Két kérdés:
1. Gates vagy Dayco?
2. Melyik a legjobb vízpumpa?
Aha...!
Akkor ezért van a szervízkönyvemben 30 és nem 35K-ként szervíz! Köszi!
Ez az aztán a PR! Ugyanaz a motor, kevésbé koptatja, harcolja alkatrészeit, folyadékait... Ez az egész egy rohadt átverés!
A facelift utáni használati utasítás szerint ezeket kell elvégezni 105 és 140 ezernél!

Nem hinném, hogy sok a változás, de én is szeretnék egy régi használatit.
Hasonlóan jártam én is a Tipómmal! Sima defektet még sosem kaptam. Két kátyút fogtam eddig. Az egyiket megúsztam szálszakadással, a másodiknál viszont a jobb oldali két köpeny és felni kuka. Az első azonnal leeresztett, melyre felpattintottam a mankókereket, a hátsóval meg lassú defekttel, szálszakadással, kiflifelnivel és kölcsönkapott kompresszorral hazabicegtem! 20 km alatt szökött el 1,5 bar.
Szerencsére, nagy küzdelem árán a Közút biztosítója a 2/3-át kifizette négy új keréknek, melyek láthatóak hirdetéseim között is. Pontosan ez miatt, én senkinek sem javaslom a defektjavító készlet használatát. Esetleg mankókerék mellé plusszba. Azóta én is cipelek egy kis kompresszort magammal!
Igen, így könnyebb belakni defektjavító készlet mellett!
Köszi! És akkor ez

a 40 néhánycentis befér a kerék és a padlólemez közé?!
Nektek milyen elakadásjelző háromszögetek van és hol tartjátok?
Tud valaki olyat linkelni, ami nem hosszabb 35 cm-nél? Szeretném beletenni az oldal dobozba a csomagtartóba.
Minden kedves Alfásnak, egészségben és sikerekben gazdag Boldog Új Évet kívánok!
Ma megnéztem a bemelegedés kérdését, a pontosság kedvéért!
Kint 2 fok, fűtés mindkét oldalt auto-n 26°-ra állítva. Az autó garázsban, mely 5°-os.
~3 km város, ~5 perc, átlag ~20 km/h. A hőmérő 55°-on. Majd ki a főútra, tempomat 100 km/h, az óra meglódul, az indulás után 13,5 perccel, 14 km-nél éri el a hűtővíz a 90°-ot, ahol is megáll a mutató, mint a 100-as szög. :)
Nem értem, hogy városba miért ilyen lassan melegszik...
A legjobbakat mindenkinek az ünnepekre!
Ez egy érdekes dolog, mert én is, ha városba megyek, nekem is alig melegszik fel 60-70 fok fölé. Mehetek akár 5-10 km-t is. Ha viszont kiviszem kívülre, (90!-nél) ~3-5 km alatt felmegy 90-re, és ott megáll, mintha kiszögezték volna. Minthogyha a termosztát nagyobb tempónál zárna csak teljesen...
Pedig a fordulat alacsonyabb, és a menetszél is nagyobb.
Valahogy mindig azt érzem, hogy a 159 minden zsigerével utálja a városi közlekedést.
Pont ugyanígy volt nekem is, de harmadnapra, már az új tükör számlája lebegett a tükörrel együtt szemeim előtt, mikor már vagy 5-10 mm libegett!
Azt gondoltam egyedül vagyok ezzel a problémával...
Igen. Az üveg már annyira mozgott, hogy szélső állapotában, csaknem már a burkolat éléig kiért. No ezen állapotában (persze teljesen jobbra állítva), még annyit feszítettem, hogy az ujjam aláférjen. Ha ismernél akkor ezt most nem mondtad volna... A Tiponál a bowdenes állító rendszer rekonstruálása után vettem spéci kétoldalú ragasztót azzal helyeztem vissza. Az Alfánál mivel csak az egyik fele adta meg magát és nem tudom, hogy a fűtés, hogyan van rákötve nem akartam az egészet felfeszíteni, teljesen szétszedni. Szerintem ez műszakilag teljesen megfelelő megoldás!
Nálatok is nehezen nyílik a OBD csatlakozót rejtő fedél? Nálam az a gond, hogy a kapcsoló sziget kb 2-3 mm-t balra van elhelyezve. Vagy a másik oldalról nézve, az ajtó pöckének fogadó rész van jobbra tolódva. Mikor nyitom, mindig megijedek, hogy a kezembe marad és töröm a pöcköt. Majd, ha lesz időm foglalkozni vele, ránézek, hogy mit lehetne hova igazítani. Mindenről a germánok tehetnek, akik belehajszolták a olasz mérnökeinket ebbe az illesztési hézag háborúba. :)
Ja és az is fura, hogy a nyitáshoz szerszám kell. Általában nincs szükség ilyenre. A 156 is csak pattintós.
A bal tükör nekem is remegett, amikor megvettem. 2 nappal a vétel után már komolyan aggódtam, hogy eccer csak lerepül. A gyári kétoldalú ragasztó engedi el.
Én nem vettem le, hanem addig feszítettem fel, míg újjal befértem és be nem tudtam kenni Loctite 595-ttel (sziloplasztos ragasztó). Tükör visszanyom és mindenki boldog :)
Gondolkodtam a kétoldalú ragasztónál, de leszedni nem akartam az egész üveget, alátenni a külső felére meg szintén nem, mert akkor szögét is változtatom!
Pontosítás: 18 évvel korábban fejlesztett.
A világítással kapcsolatban: ha tudom szétszedem a zárat, a mikrokapcsolót cserélem Omron-ra a fényforrásokat pedig alacsonyfogyasztású ledekre.

HSZ-eddel jól indult a napom! Reggel még gyors lementem a garázsba, megnéztem a helyzetet a HSZ-ek függvényében ismét. Kapcsolni nem lehet a búrákkal, csak max betörni a műanyagot és beszakítani a kárpitot. Meg hát akkor a könyvében is leírnák e lehetőséget. Lehet, hogy ez csak a berlináknál van így. Bár ez igen praktikus lenne az SW-knél is. Igazából nem is értem!
Azt sem értem, hogy a beszúrt képen kijelölt részt is hogyan lehet elvégezni. Nálam ezt a műveletett maradandó alakváltozás követné. Vagy ezt csak a facelifteseken működik, a pártatlan német szaksajtó somásának engedve?!
Szóval a HSZ-ed... Megnéztem a 3. lámpát is az 5. ajtóban és sajnos az sem világít. A büdös k... . Gondoltam. Pont az ilyenek miatt nem 156-ot vettem. Bíztam benne Giovanniék az eltelt 8 évet nemcsak sziesztával töltötték. GRRR!!!
Majd ránézek, ha lesz időm!
Az ablaktörlő tengely tömítettséget mikor olvastam, hogy finoman fogalmazva, nem lettem boldog. A 18 évvel ezelőtt fejlesztett Tipómon is ugyanez volt. Pont idén nyáron szedtem azt is szét ripityára, tisztítottam, majd kentem be az alkatrészeket, illetve kentem be magas viszkozitású ipari szilokonzsírral, a beázás csökkentése érdekében. Talán még O győrűt is gyártottam hozzá. Pontosan már nem emlékszem....
Egyszerre mindkettőben?
Azért majd megnézem azért...
Tudja valaki, hogy hogyan lehet visszacsalogatni a csomagtartómba a világítást? A nagytakarítás óta nem világít. Hol van a kapcsolója?
Pont ezért volna jó látni egy facelift előtti ár-, és felszereltséglistát.
Arra gondoltam, hogy valaki esetleg mentett az alfa hivatalos oldaláról, vagy kereskedői oldalakról, 2006 és 2008 között ilyen pdf-et.
Egyébként az országok közti eltérő felszereltségek valóban lehetnek, de némi kiindulóalapot azért jelentene.
Konkrétan nem értem, hogyha sok Distinctive-es szerkó van a kocsimban, akkor a fej miért nem viszi az Mp3-at. Stb..
Egyébként Hollandiából származik a gép.
Bár arra is kíváncsi volnék, hogy a facelift a tömegcsökkenésen, és a hátsó ülés lapján kívül miket hozott. A felszereltségi szint, hogyan változott, ha változott. Erről nincs sok infóm. Ez miatt is jó lenne modelfrissítés előtti katalógus és árlista!
A választ egyébként köszönöm!
Helló!
Tud valaki facelift előtti 159
katalógust meg
árlistát, a neten már csak modellfrissítés utáni változatok vannak. A felszereltség és az extrák és a csomagok érdekelnének.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.