Fórum >> Típusok >> 159

droberto2023-04-29 11:57:07 // 6646
11,5 év boldog, közös együttlétnek a szomorú vége.
Köszönjük, hogy szolgáltál minket.

Az új gazdának is sok boldog Alfás élményt kívánok.
Üdv újra a Csapatban Norbi!
♥️
droberto2023-03-23 23:35:26 // 6645
Jah... Szerintem ez is így fog történni...
droberto2023-03-23 22:53:49 // 6644
Nos....???
😀
Eltaláltad?
droberto2023-03-23 11:23:00 // 6642
Felfedi kilétét, ha úgy érzi eljött az ideje!
🫣😁
droberto2023-03-23 10:44:38 // 6641
Remélhetőleg idén lesz egy másik nagy Visszatérőnk. ;)
droberto2023-03-23 10:43:39 // 6640
Volt is baj, másnap "reggel" az üstpucolásnál. :)
Sajnos csak annyit látok, amit a FB-ra kitesznek.
De nagyon jó volt a társaságuk.
droberto2023-03-22 22:41:06 // 6638
Még Ausztriában.
Te akkor még Marea-áztál.
droberto2023-03-22 19:27:40 // 6637
Nem jó a szemed?
😀
LWW-117
droberto2023-03-22 12:59:34 // 6636
Hmmm... majd kipróbálom.
Gondolom csek néhány dB-et halkít rajta.
Köszi.
droberto2023-03-22 12:22:24 // 6635
Jah... Érdekes.
Egyébként nálam maga a tartó okozza a szélzajt.
Tök érdekes, mert ha felteszem a Boxot, akkor az még halkít is ezen a szélzajon.
droberto2023-03-22 12:06:42 // 6634
Jah nem olcsó....
Jó lenne egy használtat levadászni.
Meg majd előtte meg kell mérnem a tartót, hogy melyik méret lenne a legjobb.
droberto2023-03-22 11:41:53 // 6633

Apropó csend...
A gyári tetőcsomagtartó elé/alá szeretnék egy Thule AirScreen XT XL szélterelőt, hogy ne legyen szélvihar hang.
Mit gondoltok?
Jó lehet ez erre?
droberto2023-03-20 22:34:07 // 6632
Mondjuk ez attól függ leginkább, hogy hol és hogy használták.
Illetve, hogy a hátsó nagy szilent mikor engedte el magát. 100k-nél, vagy 400k-nél.
droberto2023-03-20 21:29:09 // 6631
Jó kérdés.
Én ilyen 50k-et gondolok....
droberto2023-03-20 19:20:58 // 6630
A gyári fetisizmusom miatt elkerült ez a dolog.
Úgyhogy ebben nincs tapasztalatom.
Ezt kicsit megbántam, hogy amikor vettem a szettet nem vittem el megerősítettni.

Ha tudtam volna, hogy elesek, előtte leültem volna....
droberto2023-03-20 19:11:23 // 6629
Jah... igen.
Köszönöm a tippet. :)
Az árakat tudom sajnos.
Ami a durva, hogy a Nero-hoz a lengőkarok és a stab pálcák nem kerültek kompletten 200e-be.
Lehet megkeresem majd az embert (eddig úgyse ismertem meg), aztán a hátsó nagy szilenteket megkérdezem. Azok 70e/db-ba kerülnek elvileg. Lehet elég lenne nekem a következő 8 év és kb 100e km-re az is.
Kicsit visszább kell amúgy is fogni magam.
droberto2023-03-20 11:05:22 // 6628
Nagyon zavaró. A gyári kuplunggal nekem felpörgött, az újjal meg bepattogva csúszkált a Novitec-kel hidegben.
Lehetett velük élni, de ez így sokkal jobb, hogy nem kell óvatoskodni.
Lehet ezért is tűnik fel az 1200-1800 rpm közti lustaság.
droberto2023-03-20 10:58:59 // 6627
Már ott van a polcon. 😁
droberto2023-03-20 02:36:00 // 6626
Bizonyára lehetne kérni, de szerintem nekem jó lesz így is.
Nem szeretném kínozni jobban a hajtásláncot.
Végre van egy kocsim ami megfelelően erős és nem csúszik a kuplungja.
droberto2023-03-19 22:42:53 // 6625
Furcsa és rossz tulajdonsága az embernek, hogy mindig az a jó ami nincs.
Aki nem ilyen az szerencsés.



Két szín, két nagy különböző stílus.
Nagyon messze a kettő.
Amennyire utálom a feketét a kényessége miatt, annyira fog hiányozni.

A Carbonio messzemenőkig letisztult, elegáns és stílusos.
A Competizione meg maga a dög.

Ha egyszer lesz Giuliám, halván lövésem sincs melyik színben kéne.
Bocsi. De van. Az összesben. 😀
droberto2023-03-19 22:29:09 // 6624
👍🏼
droberto2023-03-19 22:16:23 // 6623
Én ezzel együtt tudok élni.
droberto2023-03-19 22:14:57 // 6622
Ez az a szituáció pl, amikor tegnap haladtunk 30 km-t a lakodalmas sor végén és én a konvoj vége felé voltam. Kb 60-70-el döcögtünk. Néha oda kellett lépni, de ez még így a remappal se egy gyorsreagálású hadtest. Nagy a turbó, nagy a tömeg nagy a tehetetlenség.
Az 1.9 a Noviteccel jobb ebben. Az lentről az már adta neki. Viszont az nem volt kuplung barát. A zsírúj kuplungomat pattogtatta nyomatékcsúcson, ha hidegebb és párás idő volt. 😔

Persze amikor utolértem az Ocra X-Ceed-et majdnem felborítottam, mert úgy rá estem. 🙆🏻‍♂️
droberto2023-03-19 22:09:03 // 6621
Nekem a popcornnal amit betettél nagyon úgy tűnt, hogy te nem akarsz békét.
A Warbi melletti többszöri kiállásoddal sem tűntél pártatlannak.
Illetve a mindent is tudsz hozászólásodal megint érződik valami negatív irányomba.
Szeretném hinni, hogy ezeket a szavakat Warbi és VKG irányába is továbbítotad és úgy akkor nem marad szálka a szememben.

Amit ezen kívül írsz azzal egyet értek.
Legyen így ahogy mondod.

Én mindenkitől tisztelettel elnézést kérek, akit bántottam, és zavartam de az igazságérzetem már ilyen.
Az "orrtolós a 159" és a "tartósabb a futóműve a 146-nak" erősen sértette azt.
Sajnálom.
droberto2023-03-19 21:57:30 // 6620
Igen. 😀

Alfa Romeo 159 2.0 170le
Sima utcai beállítás, rugalmasság, gázreakció, és 1-es 2-es fokozat nyomaték limiter kikapcsolás volt a fő szempont.
MankyChip: 195le 447nm

droberto2023-03-19 21:33:04 // 6619
Kazes szerinted ki kezdte az itten balhét?

Te mint 2004 óta itt levő, téged nem zavar, hogy mennyi remek ember hagyta itt a csapatot?
Szerintem neked mint törzstagnak a csapatot egybentartani illene. Szerintem.

Szerinted ehhez semmi köze nincs az általad semmitmondó balhéknak?
Szerintem nagyon is sok köze van hozzá.
droberto2023-03-19 21:16:25 // 6618
Ja, jó nagy tényleg.
droberto2023-03-19 21:08:01 // 6617
Tegnap Pécsen meg Botykapeterden (egész este nevettem település nevén) voltunk lagziba.
Úgyhogy megjárattuk a Rosso-ót.
Brutális jó ez a 2.0 F40 kombó szerintem. Még inkább jobb vele utazni.
Bár szerettem az 1.9 hangját, amikor felment a rail nyomás, de ennek a mocinak meg alig van hangja.
Alul viszont sokkal tehetetlenebb.

Délután meg leszedtem róla a bogarakat.
droberto2023-03-19 21:01:16 // 6616
A kicsi is praktikus lehet sokszor.
Gondolkodtam én is rajta.
droberto2023-03-19 21:00:09 // 6615
BMW-s lett.
🤣🤣🤣🤣
Szerintem lassan ilyen bajor propeller alakú kiütések jelennek meg a bőrén.
🙆🏻‍♂️
Egyébként hamarosan visszatér majd...

Addig is jól letilt mindenkit a FB-on.
😀
droberto2023-03-19 20:56:38 // 6614

Végre ide is elhozta a Szlovén cég a Kínába gyártott portékáit.
Azon mondjuk meglepődtem kicsit, hogy előttünk Romániába vitte.
Örülök, hogy a MOL ráépített erre egy Tonale promót. Mert kellene a reklám nagyon a Típusnak és a márkának.
Nem tudom, hogy ehhez az importőrnek mennyi köze van, de továbbra se akar változni a helyzet, hogy nincs reklám...
droberto2023-03-19 20:24:07 // 6613
Hol utálkozok? Melyik soromban és mit láttál, hogy utálkoztam?

Ovit csinálok mert én annyira imádom a zötvenkilencem.
Értem, legyen így.

További jó sértegetést.
droberto2023-03-19 20:03:50 // 6612
Beszéltem vele. Elmesélte.
Ha igaza van, ha nem nem jó dolog, ha bármelyőnk megsértődik és elmegy.
Nem vagyunk sokan.
Sosem értem mi szükség van ezekre a törzsi utálkodásra.

Mi köze ennek a Face-nek? Gondolom nem az Alfásokból lett elege, hanem abból ami itt érte őt.

Az autókra visszatérve....
Én nem megyek oda a te kocsid topicjába és kezdem szidni, vagy vele szemben egy másik modellt dícsérni. Főleg nem úgy, hogy az állítás, finoman szólva sem korrelál a valósággal, vagy tisztán egy félreésre alapul.
droberto2023-03-19 19:32:23 // 6611
Nem vezettem Brerát. Nem ismerem.
Viszont neki tök más tényleg a súlyelosztása, tengelytávja.
Bizonyára egy sportos kupénál még zavaróbb a plusz súly.

Ismerem a videót.

Nem mond mást mint én. Jó vezetni, jó a futóműve, csak nehéz. A szűk kanyarok nem a világa. Bejáraton orrtolós. Egyértelmű.
(Egyébként Cironit abban nem értem, hogy miért fékez kanyarban. Kanyar előtt fékezünk. Különben kb bármi alululkormányozott.)
Ha te is erre gondolsz akkor full elbeszélünk egymás mellett. (Nem is értettem, hogy miért hoztad fel a pedál térképet)
Én a gyors kanyarokról beszélek. Ebben ha elveszed a gázt, vagy csak simán gyors vagy (mondjuk mész tempomattal egy derékszögű kanyarban 60-al), akkor piszkosul kimegy a feneke. Eddig akármilyen 159-el mentem, akárhogy megterhelve, mind ezt csinálta.

Ezt az Emil kérte, hogy ezt tegyem be:

https://youtube.com/watch?v=HIDJh8gbxUM&feature=share
droberto2023-03-19 18:51:21 // 6610
Elég nagy baj, hogy odáig fajul a sértegetés, hogy bárki ez miatt törölteti magát.
Erhard színes, karakán egyéniség. Nagy kár, hogy nincs itt köztünk.
De az még nagyobb, hogy odáig megy az utálkodás, hogy egyesek örülnek bármelyikünk elvesztésének.
droberto2023-03-19 18:44:28 // 6609
Pedig mindenki jobban járna.
Én nem hülyéztelek le.
droberto2023-03-19 16:17:35 // 6608
Gyuri, te valami különleges küldetésednek érzed, hogy itt százak lelkébe gázoljál bele?
Hogy lehet valaki ennyire tapintatlan?

Hülyeségeket állítasz értsed már meg!
Ha meg megcáfol valaki ő lesz a genyó.

Olyan vagy mint az egyszeri.
Bemész a falusi kocsmába kiabálva, hogy minden falusi nő főzni nem tudó, dologtalan ember. Álítod ezt azért mert egyszer volt egy falusi csajod, aki elsózta a húslevest, te meg édesen szereted.
Aztán agyba főbe vernek, te meg csodálkozól, de még kifele menet is sértegetsz mindenkit továbbra is.

Gyere le kérlek a trackről és töltsd inkább az időd a családoddal, vagy fordulj egyet a csodaszép járgányaiddal.
Mindenkinek jobb lesz.
Béke!
droberto2023-03-19 15:15:14 // 6607
A MiTo a Punto EVO-val, Nuovával ekvivalens. (A GP-val nem néztem, de szerintem azzal is.)
Plattform, lengőkar, csonkállvány, stabilizátor rúd és pálca cikkszámra ugyanaz.
A rugók és a telók lehetnek mások a tömeg függvényhttps://alfaamore.hu/images-hu/forum/button-hozzaszolok.pngében.
droberto2023-03-19 15:11:37 // 6606
Köszönöm a jelzőt!
droberto2023-03-19 14:27:04 // 6605
Gyuri vazze ez hihehetetlen.
Látod az ilyen hozzászólásod éget ki a biztosítékaimat. 😵‍💫

Lényegében az első kerekes 159-et hasonlítod a Giuliához. 🙆🏻‍♂️
Miért?

Amit leírsz általánosságban az kb mind igaz, de a 159-re olyan jezőket aggatsz ami nincs úgy. Nagyon nincs úgy.
Azt a 40 kg többletet amit az Aisin rátesz a 2.4-re olyan jelentőségűnek tekinted gyors kanyarvétel szempontjából ami szembemegy a fizika minden törvényszerűségeivel. (Eddig ahány 159-et vezettem mindegyiknek ugyanúgy ment a feneke. Ugyanúgy. Semmivel se ment jobban az egyémnek pl. amikor rátettem a legesleghátuljára azt a 30 kg-os vonóhorgot és volt a csomagtartóban volt köben 100 kg.)
De rendben, te a tiédnél így érezted elfogadom.

De könyörgöm, ne írd azt, hogy a 159 szarul kanyarodik.
Mi a túróért kell általánosítani, baromságokat írni?!? Írd azt, hogy a tied szerinted szar volt. Egyébként régen még a szintén első kerekes 146 volt az isten. Nem a Giuliához hasonlítgattad. Azért ez már nagy előrelépés.

"A 159-nél a kemény futómű és a nagyon durván orrnehéz kialakítás miatt ez nagyon nehezen volt megvalósítható."

Nem veszed észre, hogy ezzel megint általánosan azt állítod, hogy a 159 szarul, nem semlegesen kanyarodik?
Nem veszed észre, hogy minden 159-es tulajt meghazudtolsz?
Azt igyekszel elvenni tőlünk amit legjobban szeretünk autóinkban.
Nem lehet ezt megérteni?
Hogy kérjem ezt tőled, hogy ne csináld? Komolyan!

Írd azt, hogy, 159, Fl után 100 kg-al nehezebb volt a konkurenseinél, és ez a súlytöbblet, szűk kanyarokban, bemenetkor és kigyorsításoknál érződik. De akkor tegyük azt is hozzá, hogy ugyanakkor a karosszériája a legmerevebb az összes közül, nagyon prémuim a zajszigetelés és a felhasznált anyagok is minőségiek, jó tapintásúak.
Lehet mondani azt is, hogy jobb lett volna korukat megelőzve, ha a plattformnál jóval több ultra nagy szilárdságú lemezt alkalmazni. De sajnos a GM-nek már így is többe került a plattform mint amit szerettek volna rá költeni.
Így helyes, nem az amít írsz, mert az valótlan.

Légyszi ki ne, hozd még egyszer ebből, hogy te sértődsz meg, mert ki fogok égni teljesen.
droberto2023-03-18 23:53:34 // 6604
A 145/146, 155 sokkal sportosabban kanyarodott.
Pedig alapvetően hasonló helyen volt a súlypontjuk.
droberto2023-03-18 23:38:40 // 6603
Az alulkormányozottság alapvetően a futóműhangoláson múlik. Az elsőketekes autók súlyelosztása nem radikálisan eltérő.
Alapból - ahogy Gyuri is írta - majdnem minden autó orrtolós. Legalábbis első reakcióját tekintve. Az alulkormányzás "megszűntetése" sokkal egyszerűbb. Kevésbé rutinos sofőrök is megbírkóznak vele.
A Tipo minden helyzetben alullkormányzott volt. Pedig az 1.6 pulyka volt. Úgyhogy ez piszkosul nem a súlyelosztáson múlik, hanem a futóműhangoláson illetve stabilizáláson és a rugózáson.
droberto2023-03-18 22:17:25 // 6602
50-50, 40-60....
Szerintem ez nem akkora különbség amit egy jó futóművel ne lehetne kompenzálni.
Szerintem ilyen kis különbségeknél a futóműhangolás többet számit.
Persze 50-50-el könyebben megy. Ez nyílván való.
droberto2023-03-18 21:04:55 // 6601
Szerintem ebben jók a fiatalkatrészesek.
Bár az elmúlt másfél évben, kb. duplázták az árát.
droberto2023-03-18 21:03:47 // 6600
Ne tedd. Pénzkidobás.
A Puntoba vettem, mert a gyáriját valamiért 36k-re árazták be. Azóta rendeltem gyárit eBayen.
A Fast hazároló egy hónap múlva jobban kattogott, mint az 55k-es gyári, amire lecseréltem.
Csak a gyári...
Amíg van.
droberto2023-03-18 20:59:56 // 6599
Ne tedd. Pénzkidobás.
A Puntoba vettem, mert a gyáriját valamiért 36k-re árazták be. Azóta rendeltem gyárit eBayen.
A Fast hazároló egy hónap múlva jobban kattogott, mint az 55k-es gyári, amire lecseréltem.
Csak a gyári...
Amíg van.
droberto2023-03-18 20:57:19 // 6598
Nekem eddig csak olasz járgányaim voltak és lesznek is valószínűleg.
Ha sikerül Felnőnöm majd lesz Hyperem is.

Ha nem haragszol én nem fogom fikázni azt amit egyébként szeretek.
Ahogy egy Ducati csoportba sem fogom sose az Apriliát favorizálni...
droberto2023-03-18 20:41:07 // 6597
Bár furcsálom, de elhiszem.
Sose feltételeztem, hogy nem nem mondasz igazat.
Egyszerűen az esik rosszul, hogy túlzol és általánosítasz. (Pl. most is. 80-100 kg-os elefánt azért kevés van...) Egyszer ezt írod, másszor azt. Meg mindig jössz itt azzal, hogy a 146 mennyivel jobb.
10 évig Tipom volt, azért nekem is van némi fogalmam erről.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.