Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
beeep1462005-05-05 07:51:25 // 4842
Üdv!
Tegnap kicserélték a hátsó gátlókat, és kiderült, hogy eléggé, sőt nagyon kopottak a hátsó fékbetétek. Gyanakodtam már a gyengült fékhatás miatt, de lenne 2 kérdésem:
1. Hogyhogy nem jelzett a kopásjelző?
2. Mennyibe kerül egy hátsó fékbetét szett 146-ra? Mert szerintem elég meredek árat mondott a csóka... :-))
bb_1452005-05-04 23:56:10 // 4841
A benzinpumpa benne van a tank belsejében, a 145-ben.
És ha kevés a brenya a tankban, akkor igen szép hangja van!
admirális2005-05-04 21:46:12 // 4840
Ja, igen, Elaforgékat ismerem, jó áron adják az olajat. Majd ha visszakapom a kocsit a szerviztől, akkor benézek hozzájuk a felújítóért.
Paco2005-05-04 19:29:19 // 4839
A 146-ot nem tudom, de a 155-ben a pumpa a jobb hátsó ülés alá van felerősítve az alvázra. Úgy tudom a 145-ön is, a 146 ennyire más lenne? :)
Inner Circle2005-05-04 15:51:10 // 4838
"A benzimpumpa az üzemanyagtartályod közepébe van integrálva, maximum sztetoszkóppal hallhatod a működését, innen biztosan nem jön hang."
Ebben komolyan kételkedem, szerintem hallottam már ahogy egy 145-ös benzinpumpája lejátsza a BWV-t 900-tól 1046-ig (ha jól rémlenek az énekórai emlékek, valahol ott áll meg) :-)
bb182005-05-04 15:41:56 // 4836
és ahogy irtam nem betömni hanem befogni. ha be kellene tömni akár a krumpli is jo lenne.
maxx2005-05-04 15:40:23 // 4835
Valamint jónéhány alkatrésznek lehet ilyen hangja, amilyet leírsz. A benzimpumpa az üzemanyagtartályod közepébe van integrálva, maximum sztetoszkóppal hallhatod a működését, innen biztosan nem jön hang.
Nekem pl. a kormányszervóm adott kissé érces (sziszegő) hangot, amit a szervófolyadék cseréjével orvosoltak is szakértő kezek. Előtte, mint hibaforrás felmerült a kipufogó is, de berömtük és leállt a mototr. :)
bb182005-05-04 15:34:56 // 4834
én ritkán jártam igy. teljesen nem tudod ugyse befogni, elég nagy a gáznyomás. azt is szoktam csinálni hogy cipötalppal rálépek és valaki meg körbehallgatja.
maxx2005-05-04 15:30:18 // 4833
Azért azt is írd le neki, hogy ha rendesen betömi a kipufogót és nem fúj ki sehol akkor lefullasztja a motort! Így kell lennie!
maxx2005-05-04 15:16:55 // 4832
bb182005-05-04 14:36:01 // 4831
ha nincs bekötve a kopásvisszajelző nem lehet hogy hozzáér valamihez ?
bb182005-05-04 14:35:13 // 4830
az ac-t be lehet mérni. simán rátenni orát direktbe nem ajánlatos mert akár 10bar-t is nyom, de t elággal lehet szabályzott nyomást mérni vagy szállitási mennyiséget. az értékeket könyvböl ki lehet puskázni.
beeep1462005-05-04 14:32:08 // 4829
:-)) Köszi, meg fogom próbálni. Még jó, hogy itt vagytok, én az ilyen fogásokhoz - praktikákhoz annyira sík vagyok... :-))
bb182005-05-04 14:30:28 // 4828
egy jó marék rongy a kézbe és járo motornál fogd be a kipufot akkor kiderül hol fuj és fuj e egyáltalán
bb182005-05-04 14:28:03 // 4827
ki lehet savazni utána ujra hütőshöz megforrasztani.
granturismo2005-05-04 13:57:40 // 4826
Swan. Kb. valóban ilyen árak vannak.
granturismo2005-05-04 13:54:37 // 4825
3990 a vízpuma a boxihoz.
pb_2005-05-04 13:25:48 // 4824
A felújításra tavaly nekem 38k+2év garit mondtak, korámyművesnél. A bontottról és utángyártottról nincs infom. Biztos, hogy a kormánymű engedni az olajat, nem valamelyik szervocső, vagy csatlakozás?
Saughassy2005-05-04 13:09:58 // 4823
Hi. Nekem Szamosiek csinaltak, az enyem nagyon szar volt igy turtak felujithatot a bontobol , megcsinaltak es az kerult bele. Asszem vmi 40 v 60k ert. Mondjuk mostanaban hallok erdekes nyissznyisszt de szerintem a szivattyu szivat:)
swan2005-05-04 13:05:12 // 4822
Kormánymű gondjaim vannak. Tehát:
A kormánymű eddig is engedte az oljat. De most egyre jobban kezdi engedni. Kérdésemre szervízben azt mondták, hogy a bontott 25eFt körül a felújítás olyan 40eFt körül míg egy utángyártott olyan 100eFt körül alakul. Igaz ez?
Melyik variáció a jobb a két elsőből. Az áruk miatt azok a szimpatikusak. De tényleg ennyi a felújítás? Kicsit sokallom. Kinek mik a tapasztalata?
pb_2005-05-04 13:03:46 // 4821
Jaja, azt láttam én is, mikor az ipse a kocsi motorteréből szedte ki a hüllőt. Asszem az, az ember valami hüllő specialista.
beeep1462005-05-04 12:54:35 // 4820
Ma cseréltetem a hátsó gátlókat, meg lesz emelve, majd megpróbálom megfűzni a szakit, hogy indítsuk be, aztán ha valami konkrét helyet észlelek, közlöm. Addig is köszi a segítséget, srácok!
Ha találok egy kígyót, odaragasztom az elejére, és egy élő lesz az Alfa pajzson... :-)))
beeep1462005-05-04 12:52:03 // 4819
Ja, a National Geographic-on láttam ilyeneket, a meleg helyeket szeretik a rohadékok és bemásznak a kocsiba - motorba, de valszeg most nem ez a gond... :-))) Lehet, a gumi ereszt... :-)))
granturismo2005-05-04 12:51:09 // 4818
beep
Legegyszerűbb ha megnézed, hogy mi adja a hangot. Nem tudsz alá pillantani hátul?
Egy picit minden szivattyú szól az nem gáz.
pb_2005-05-04 12:34:50 // 4817
Akkor lehet valami kígyó félét kellene keresned, a hátuljában.
swan2005-05-04 12:34:36 // 4816
Az enyém nem bizzeg csak búg. de akkor is hallani egy pillanatrara ha csak a gyújtást teszed rá és még nem indítózol. Akkor egy pillanatra hallani.
beeep1462005-05-04 12:31:11 // 4815
Még a végén összezavartok itt a különböző hangutánzó - hangfestő szavakkal... :-))) Ez viszont csak sziszeg.
pb_2005-05-04 12:19:02 // 4814
Ez ad valami bizzegős hangot is talán, bár már nem emléxem olyan régen volt beindítva.
swan2005-05-04 12:14:44 // 4813
Ez igaz. Azt elfelejtettem mondani, hogy búgni az enyém is búg, az új is búgott szinte egyből. Az autó mellet lehet hallani. De nem fügyül és nem ad Bzzz-Bzzzz-t.
pb_2005-05-04 12:03:31 // 4812
Az enyém az folyamatosan búg, ha az autó mellé állok jócskán lehet hallani, pedig a kipufom nem éppen halk.
beeep1462005-05-04 11:51:36 // 4811
Köszi a választ!!
Remélem, hogy valaki aki nálam jobban ért ehhez a témához (gyakorlatilag mindenki :-)) ), segít, hogy mit nézzek meg.
swan2005-05-04 11:44:29 // 4810
Alapjáraton hallható volt, de menet közben lehúzott ablaknál nem hallottam. Valszeg a motor elnyomta.
Nem vártam meg a teljes tönkremenetelt. Mert logikám szerint ha elindult akkor már menni fog. Sztem sokkal valószínübb, hogy nem lehet egyik reggel elindítani. Na ezt nem akartam megvárni. Egyébként egy kicsit erősödött a fütyülés és utána halhatóan belekerült ilyen Bzzz-Bzzz amit egyre gyakrabban lehetett hallani. Na mikor már ez is majdnem folyamatos lett akkor döntöttem a csere mellett.
De biztos, hogy van itt olyan a forumon aki nálamnál jobban ért hozzá, hogy mi módon lehet megbizonyodni a pumpa haldoklásáról. Esetleg valahol a nyomást megmérve vagy valami....???
lac1462005-05-04 10:54:49 // 4809
OK! Köszi! Megnézem mit mutat kis utántöltés után!:)
beeep1462005-05-04 10:49:20 // 4808
Alapjáraton is fütyült neked, vagy menet közben is hallható volt, mondjuk lehúzott ablaknál? Történik valami figyelmeztető dolog, mielőtt tönkremegy a benz.szivattyú?
TtK2005-05-04 10:40:33 // 4807
Ahogy kopik a betét, több folyadék megy a fékdugattyúkba, ezzel csökken a tartályban a szint. Ha löttyen egyet (kanyar/fékezés/gyorsítás), bevillan a piros lámpicsku. Töltsd utána a fékfolyadkot.
bb_1452005-05-04 10:15:17 // 4806
lac1462005-05-04 10:11:09 // 4805
Egyébként a fékhatás teljesen rendban van.
lac1462005-05-04 10:09:09 // 4804
Nemrég néztem, de mindjárt rápillantok!:)
András bácsi2005-05-04 10:06:01 // 4803
Nem lehet, hogy kevés a fékfolyadék a kiegyenlítő tartályban?
swan2005-05-04 09:57:13 // 4802
Nem tudom 146 hogy van de az enyémen egyik oldalon van a szivattyú a másikona kipuff. Így aknár állva és járatva ki lehet fülelni honnan szól. Nekem mielőtt bedöglött a benz.szív. akkor magasan elkezdett fütyülni.
swan2005-05-04 09:55:07 // 4801
Nekem pár éve ha jól emlékszem olyan 8-10e között volt.
Tom2005-05-04 09:51:31 // 4800
Tegnap leszedtem a generátort, hogy megnézzem mijen csapágy kell bele, (arra tipeltem, hogy az fütyűl) de kiderült hogy a csapágyaknak semmi baja így ezt nem kell cserélni viszont a vizpumba kotyog, csereéredt. :(
Nem tudja valaki, hogy milyen árban lehet? tegnap már nem volt nyítva egy bolt sem mire összeraktam.
(Típus: 33 1.3 '91-es Karbis! Mot.szám: AR30732..)
lac1462005-05-04 09:50:25 // 4799
Sziasztok!
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni a köv. dologgal kapcsolatban (hátha már másnál is előfordult):
Van egy 2000-es évjáratú 146 1.6Ts-em. Elég hamar, kb 40.000km után már első fékbetétet kellett cserélnem. Nemsokára utána jött a hátsó párnak a cseréje is. Most a kocsiban 69.000km van és kb 2-3 hete fékezéskor mindíg bevillan a fékbetétkopásjelző led a műszerfalon pedig az új betéteket nem csatlakoztattuk az érzékelő csatlakozójához. Mi lehet a gubanc?
Köszi a válaszokat!:)
beeep1462005-05-04 09:36:57 // 4798
Hát, hogy hol nézték meg, milyen pontokon azt nem tudom. Meg fogom nézetni egy másik helyen a kipufot, plusz hátha még granturismo is segít, hogy hogyan tudnám esetleg kizárni a benzinszivattyút. Vagy megtalálni, hogy pont az a gáz... :-))
pb_2005-05-04 09:25:59 // 4797
A csatlakozásokat is +nézték? Én már jártam úgy zsír új kipufnál, hogy sziszegett, aztán kiderült, hogy a csatlakozásnál fúj ki.
beeep1462005-05-04 08:55:14 // 4796
Ez abszolút sziszegés. A kipufogóra én is gyanakodtam, de nemrég nézték meg és nem volt lyukas sehol. Állítólag... :-)))
pb_2005-05-04 08:33:35 // 4795
A háztartási sósav jó, ahogy GT is mondta. Ha félsz, hogy kilyukad a hűtő, próbáld higítani vizzel a sósavat, talán úgy túléli a dolgot.
pb_2005-05-04 08:29:09 // 4794
Esetleg még kipuf is lehet, mondjuk valahol kifúj. Sztem a szivattyú inkább búgni szokott. Búgás, vagy sziszegés jellegú a hang?
beeep1462005-05-04 08:10:22 // 4793
Mármint, hogy van-e valamilyen bevált módszer amivel kiderül, hogy a benzinszivattyú a ludas?