Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

TtK2004-11-23 11:10:03 // 354
Plusz azon filózom, hogy ha a keferugók elgyengültek az okozhat-e ilyen jelenséget.
TtK2004-11-23 11:07:09 // 353
Igen. :)
norbee2004-11-23 10:15:18 // 352
Alacsonyan nem, magasabb fordulaton (2500) fölött parázsló töltésjelző. Diódasor vagy feszültségszabályzó?
ingegnere2004-11-23 08:59:19 // 351
Azért ez piszkosul tetszik, hogy mindannyian rajzoltunk.:-) Nem is értem honnan jön a dolog? :-)
ingegnere2004-11-23 08:50:19 // 350
Akkor jó. Te is elgondolkodtatál, hirtelen megkavarodtam.:-) Viszont az ábrámat be akarom linkelni, ha már jáccottam vele.:-) De nem megy. [img1] De :-)
ingegnere2004-11-23 08:50:19 // 349
Akkor jó. Te is elgondolkodtatál, hirtelen megkavarodtam.:-) Viszont az ábrámat be akarom linkelni, ha már jáccottam vele.:-)
De nem megy.

De :-)
ingegnere2004-11-23 08:47:44 // 348
Csináltam mórickaábrát, bocs az egyserűségéért, Paintben készült.:-) Erre gondolok.
TtK2004-11-23 08:45:26 // 347
Tényleg. :)) Miután lerajzoltam megvilágosodott a dolog.
Paco2004-11-23 08:45:21 // 346
Elgondolkodtattál. Rajzoltam magamnak egy kicsit és be kell látnom neked van igazad. Tehát: - Ha a futómű terhelését akarjuk gyárin tartani akkor ugyanolyan ET számú felnit kell feltenni, akármilyen széles :) (Feltéve, ha elfér) :-P - Ha pedig azt szeretnénk, hogy a felni belső pereme ugyanott maradjon ahol eddig volt akkor az általam említett számítási mód az ideális. - Minden egyéb esetben olyat rax fel amilyet akarsz :)
ingegnere2004-11-23 08:36:43 // 345
Pont ezt mondom, hogy nem, mivel a középvonal a minden felninél középvonal, és ET vonatkozásában az a referencia meg a felfekvési felület. Innen pedig közömbös, hogy jobbra balra 3-3" vagy 4-4" van. Szerintem:-)
TtK2004-11-23 08:31:14 // 344
Ha szélesebb felninél ugyanakkora az ET, akkor a középvonal máshová kerül >> megváltozik a nyomtáv és a futóműgeometria. Ha olyan ET-t választasz, hogy szélesebb felnivel ugyanoda kerüljön a középvonal, akkor nagyobb lesz a csapágy terhelése (hosszabb az erőkar). Trade off situation. :)) Szerintem (C) :)
ingegnere2004-11-23 08:16:40 // 343
Paco Elmagyaráznád nekem ezt az eltérés dolgot? Tudtommal az ET a felni felfekvési felülete és a középvonala között mért távolság mm-ben. Tudtommal a csapágyak úgy vannak kialakítva, hogy a terhelés a felni középvonalának egyensében ébred. Szerintem inentől közömbös a felni szélessége, azaz ha valaki szélesebb felnit vesz, elvileg annak azonos ET-vel kell bírnia (ha megfelelő csapágyterhelést akar). Az más kérdés, hogy extrém esetben nem tudja alászedni a kormányt.:-) Te hogy látod? LacUS Bár megviseli a csapágyakat, de olyan Et-jű felnit válassz, amitől QURVA JÓL NÉZ KI AZ AUTÓ, azaz minél kisebbet! :-) Nekem a gyári 6x15" ET 43 helyett 8x16" ET 17 (!) van fent. És patent az optika.:-)
granturismo2004-11-22 23:22:36 // 342
Kedves Rocky Mondhatom hogy az utolsó szóig egyetértek Punisherrel. Mielőtt a boximat megvettem, legalább 50 másik boxit is megnéztem (145-öst is) kb. 3/4 évig kerestem és mondhatom a kínálat igencsak lesújtó volt. Ezért került végülis külföldről egy darab. A 146 bonyolultabb szerkezet a 33-nál és ez több potenciális hibaforrást jelent.
granturismo2004-11-22 23:09:43 // 341
Rizzo Köszönöm szépen a kiigazítást és a részletesebb leírást. Így már minden világos. Na, ezt jól kicsontoztuk.:-)
Cacho2004-11-22 23:03:05 // 340
Akkor tavasszal visszatérünk rá, ha mindkettőnknek aktuális :)
..2004-11-22 22:57:40 // 339
Hát ha megtartod tavaszig, akkor érdekel:)) Most egyenlőre csak leskelődöm, mert ugye most azért a fényezés + új ajtó elviszi a felni keretemet:(
Cacho2004-11-22 22:50:42 // 338
Van már konkrét kiszemelt felni? Csak azért mert a legtöbb 16-os felni 7,5 széles. Fehér OZ Superturismo nem érdekel? ;)
..2004-11-22 22:43:44 // 337
7X16 ost szeretnék, ahhoz kéne,de most majd megnézem.Köszi a választ:)
Paco2004-11-22 22:35:43 // 336
Milyen széles? A 16" az az átmérő, nem az határozza meg. Nézd meg az eredeti felni szélességét és ET számát (A 155 tipusától függ, 49.5 vagy 37) http://www.gumibolt.hu/autotip/alfa.htm Ahány collal szélesebb az eredetinél annyiszor 12.5 mm-el nagyobbnak kell lennie az ET-nek
..2004-11-22 22:26:58 // 335
Valaki tudja mekkora ET-s 16" felnit kell 155re tenni?
Punisher2004-11-22 17:12:25 // 334
Átnézni? Mondhatom azt, hogy mindent? Ne felejtsd el, hogy nem fiatal autót készülsz venni! Legjobb, ha elviszed egy igazi Alfás szakműhelybe, ahol igazi szakemberek vannak, és megmondják milyen költségekkel számolhatsz a felmerülő hibákkal kapcsolatban. Ezt az eladó is jobban elfogadja, mint amikor te fikázod az autót egy haveroddal. Így esetlegesen jobb alku pozícióba is kerülsz. Tudom a pénz az pénz, de inkább fizess ki 10.000 Ft-ot, mint hogy bevásárolj valami problémás gépet.
Koviubi2004-11-22 14:27:41 // 333
Rizzo! Köszi, elolvastam, nagyon tartalmas, és kimerítően bemutatja a típust (ezúton is gratula) , de sajnos a kérdésemre nem adja meg a választ. Engem az érdekelne, hogy miket kell átnézni vásárlás előtt, tipikus hibák, minek ,hogyan kell működnie, stb.
..2004-11-22 14:05:14 // 332
Paco, most köszönöm meg a múltkori 155 számlapcsere kérdésre adott válaszod.3 napja jött meg az augusztus 2.-án megrendelt "kéthétmúlvaittvan" fehér számlapom.Szóval követve az utasításokat amiket Paco mester adott bekerült a számlap.Nem rossz.Kösz Paco.
Paco2004-11-22 13:58:03 // 331
Állj. - Fixen kevesebbet mutat? (Akkor egyszerűen át kell tekerni a mutatót a tengelyen helyes állásba.) - Egyenletesen mutat kevesebbet sebességfüggően? Pl 50-nél 25-öt, 100-nál 50-et akkor 150-nél 75-öt kellene. (Ebben az esetben a rugó visszatérítő ereje nagyobb mint kellene, vagy a kitérítő feszültség túl kicsi. A másodikra tippelek a látottak alapján, ilyenkor valahol van egy nagy ellenállású forrásztás, vagy csatlakozó ezen tünik el az a feszültség aminek az órát kellene tekernie. Sajnos az óra darabokra szedésével jár a bugvadászat, egyszerűbb egy bontott órát beletenni.) - Összevissza mér. (Na ekkor passzolom, de gyanuim szerint akkor a jeladóban vana bogár)
Thomika2004-11-22 10:38:13 // 330
Szép Napot Uraim! Végre szépen néz ki a műszerfalam, ugyanis tegnap Paco megszakértette a dolgot. Ez a fajta túlzott precizitás már nem az én asztalom (legalábbis papír kilyukasztásában valamint helyére ragasztásában). De mostmár frankón néz ki. Egyetlen apró szépséghibája van dolognak, hosszú idő után újra megy a seb. mérőm, viszont kb 20-25 KM/h-val kevesebbet mutat (ill. ez is váltzó,sebességtől függően).. Mindenesetre Ezer köszönet Paco-nak!!! (És szeretném megragadni az alkalmat,hogy megköszönjem Édesanyámnak, Édesapámnak, a nagyszülőknek, a testvéreknek, barátoknak, a szerelőknek, Alfás barátoknak, Teréz Anyának, Az ördögnek( hogy végre kibújjon abból a rohadt műszerből)....so Köszönöm!!! bocsánat,ma nagyon pihent vagyok!!!!! Reggel apehban kezdtem,onnan Markó utca, bíróság, úgyhogy elnézést....
norbee2004-11-22 09:36:12 // 329
granturismo tzoli gyorsabb volt, és helyes a válasz. Ecetkúra. Csak nagyon büdös lesz utánna.
Azmo2004-11-22 08:37:59 // 328
Jó reggelt! Na örülök, hogy ilyen szép kis értekezést indítottam az ABS vs. 4WD-s kérdésemmel:)))
Rizzo2004-11-21 21:56:29 // 327
A főfékhengerből 3cső jön ki .Ebből 2 elöl 1 hátul.A kettőből az egyik megy a jobb első kerékhez .A másik a fékerőszabályzón keresztül a bal első kerékhez.A hátsó 1cső megy a fékerőszabályzóba,onnan a hátsó tengelyig, ahol kettéágazik a jobb és bal hátsó kerékhez.A fékerőszabályzóban az első és hátsó kerekek fékfolyadékai nem keverednekegymással.Ez igy van.
granturismo2004-11-21 21:10:45 // 326
Rizzo A Ladás példád analóg a 319 ben általam "mezei" autókként említett általánosan elterjedt fékerőszabályozási megoldással. (ebből a szempontból ide tartozik a 146 is:-) A 75-ös működési leírásod akár jó is lehetne, de én úgy látom, az elől elhelyezett fékerőszabályozóba csak a 2 első fékre menő vezeték van bekötve a hátra menő a főfékhengerből közvetlenül a hátsó y elosztóba megy tehát a hátsó fékkör egyáltalán nem szabályozott.
Rizzo2004-11-21 18:58:26 // 325
Rocky Olvasd el granturismo oldalát.Nagyon hasznos.
Rizzo2004-11-21 18:46:24 // 324
Fékerőszabályzó A Ladán úgy működik hogy amikor fékezünk a kocsi eleje lenyomódik,a hátulja emelkedik (ha jobban terhelt az autó akkor kevésbé emelkedik).Az elmozdulással arányban egy kar mozdit egydugattyút,ami csökkenti a hátsó kerekek fékerejét.Ezáltal nem csúsznak meg. A 75-nél nincs ilyen mechanikus kapcsolat a futómű és a hidraulika között. Ezért SZERINTEM csak úgy működhet,hogy normál terhelésnél nagyobb fékerő jut az első kerékre mint a hátsóra.Ha pedig nő a terhelés akkor jobban tapossuk a féket,emiatt az első fékkör nyomásának emelkedése elmozdit egy dugattyút a fékerőszabályzóban.A dugattyú másik oldalán egy nagyobb dugattyú van ami a hátsófékkörben van(természetesen elzárva az elsőjétől).Az elmozdulás megemeli a hátsó fékkörben a nyomást,jobban mint amit a pedálerő növelése ott is eredményezett.
Koviubi2004-11-21 17:40:34 // 323
Szeva mindenkinek! Kéne néhány jó tanács, hogy 146 boxeren miket kell átnézni megvásárlás előtt!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-11-20 21:31:18 // 322
Sziasztok! apropó 33 hűtő! tudja valaki hogy kell kiszedni - mármint a lehető legegyszerűbben? áll a lamellák alján némi nedv,ha nem túl bonyi kiszedni,elvinném hűtőjavítóba, csak ott a kiszedést nem nagyon vállalják... köszi előre is!
tzoli1552004-11-20 20:05:19 // 321
Aha, rendes bolti ecet. Olyan 3 liter biztos elfér benne.Kárt nem okoz.
granturismo2004-11-20 20:00:38 // 320
Fú tényleg ecet!:-)) Köszi, meg fogom ejteni. Mármint hogy az ecet a feltöltési mennyiség fele legyen? Akkor az kb. 4l. Milyen ecet 20%-os?:-) Egyébként a gyári előírás szerint Paraflu 50%-os oldatával van most feltöltve. A fűtéscsap kinyit teljesen ezt már megnéztem. Én nem is akad vagy ilyesmi.
tzoli1552004-11-20 19:54:33 // 319
Hali! Sósavval semiképp, az a tömítéseket is eszi. Ecetet neki, + hűtőtisztítót.De ez a benne lévő folyadékmennyiség legalább fele legyen, különben túlhígul ( mármint az ecet). Aztán járatni a motort üzemi hőfokig, hogy eljusson mindenhová. Utána kb. 12 órát hagyd hogy hasson. Aztán üzemi hőmérsékleten (hogy a termosztát nyitva legyen) összes víz leereszt, 1-2szer átmosni tiszta vízzel feltöl, járat, leereszt... A végén jöhet a fagyállós desztilláltvíz, vagy előre bekevert,és kész. Egy próbát megér mert sokba nem kerül, csak egy kis időbe. De egyszerűbb, mint fűtőradiátort kiszedni. Ja és a fűtőcsapot nézd meg hogy teljesen kinyit ?Mert ha csak félig, az is olyan mint ha el lenne tömődve. Remélem segítettem, üdv .: Z.
granturismo2004-11-20 13:38:03 // 318
Ebben lehet valami, mert valóban nagyon dzsuvás volt az egész rendszer. Használtam is a csere előtt egy Holts hűtőtisztító adalékot, de öszintén szólva nem találtam valami hatékonynak. A tágulási tartály is csupa vízkő volt, de onnan sem oldott le szinte semmit. Le is vettem a tartályt és sósavval kicsit kezelésbe vettem. :-) De azért az egész rendszert nem merem sósavazni. Egyébként a hűtőrendszerrel egyébként nincsen gondom nyáron is és most télen is jól látja el a feladatát.
tzoli1552004-11-20 12:28:17 // 317
Hali! Lehet hogy egy kis tisztítás ráférne a hűtőrendszerre.(Kapható ilyen célú adalék a hűtővízhez.) Ha a fűtőradiátor koszos v. eltömődött részlegesen, akkor lehet ilyen "csurgó" hangot hallani. Ha mégsem ez a gond, egy hűtőrendszer tisztítás nem árt semmit. Üdv: Z.
granturismo2004-11-20 09:57:26 // 316
Én sem találtam semmilyen légtelenítőt fűtésbox környékén. A hűtővíz nem szivárog belül sem. (A fagyálló sem fogy, azóta nem is kellett hozzáöntenem.) A hang viszont egyértelműen csurgás és egyértelműen a fűtésboxból jön. "Ezt esetleg demonstrálni is tudom:-) És csak nyitott fűtéscsapnál (meleg) állásban. Csak arra gondolok hogy a feltöltéskor rontottam el valamit. Nem lehet hogy túl gyorsan öntöttem bele a fagyállót? Ti szoktatok szünetet hagyni a feltöltés közben vagy egyszerre öntitek bele az egészet? Vagy arra gondoltam hogy nem kéne párszor megtekergetni a fűtéscsapot feltöltés közben?
granturismo2004-11-20 09:48:53 // 315
Rizzo Köszi a választ. Akkor foglaljuk össze: Robi-nak igaza van az Ő autóján egy első és egy hátsó fékkör van. A fékrendszere tehát a 75 fékrendszerével egyezik meg. "Hátramegy az egy darab fékcső, belemegy egy izébe, ami csak úgy van a levegőben, és a csövek tartják, aztán két cső kijön belőle, az egyik a bal oldali féknyereghez, a másik a jobb oldalihoz." Ez gondolom egy sima Y elágazó lehet. "Még a főfékhengernél van egy hasonló izé, de azon nem tudok kiigazodni. Az is a levegőben lebeg. 3 fékcső jön ki a főfékhengerből, az egyik elmegy a torpedólemez mellett, a másik kettő belemegy az izébe. Onnan kijön aztán kettő, és azok is elmennek a torpedólemez mellett." Na ez már érdekesebb elvileg akkor ez lenne a fékerőszabályozó. A fékerőszabályozó ugyebár az autó pillanatnyi terhelésének függvényében változtatja az első és a hátsó tengelyekre jutó fékerő viszonyát. "Mezei" autókon ezt a hátsó tengely közelében elhelyezett "kompenzátor" oldja meg ami valamilyen rugós vagy rudazatos mechanizmussal van a hátsó tengellyel összekötve és egy dugattyút mozgat a kompenzátor belsejében. Ide bejön a két fékkör vezetéke szabályzásra kerül, majd távozik a 2 féknyereg (fékdob) irányába. Na a 75-ön ez másképpen van ezek szerint. Itt elől van a szabályozó. Miután a hátsó tengely terhelésének a jelét nem hiszem, hogy előre viszik bowdennel stb; ezért gondolom itt az első tengely fékerejét szabályozzák a hátsóhoz képest, bár nem pontosan értem hogyan, hiszen ha pld. 4 zsák cementet bepakolunk urambocsá a 75 vagy a 90 csomagtartójába ennek a tehelésnek a javát szegény hátsó tengely kapja. Mindeny. Akkor itt a főfékhengerből kijövő hátsó köri fékcső a szabályzó kikerülésével közvetlenül hátra kell menjen."az egyik elmegy a torpedólemez mellett," A első fékkör 2 csöve a fékerőszabályzóba megy majd innen megy a két első féknyereg irányába. "Onnan kijön aztán kettő, és azok is elmennek a torpedólemez mellett." Kérdés: Hogyan működik a 75-ön a fékerőszabályozás?
Rizzo2004-11-19 21:30:04 // 314
Robi és Grandturismo. A 75-ön is így van a fék ahogy a Robi leírta.A főfékhengertől hátra 1 cső megy a fékerőszabályzón keresztül kettéágazik a difinél és csatlakozik a 2 hátsófékre.Ez a 2. kör. A fékerőszabályzó a főfékhengernél van.Egy dugattyú van benne,amin külőnböző átmérőjű felületek szabályozzák a hátsó kerékre ható erőt az 1.kerekekre ható féknyomás fügvényében.Ez a szerkezet álltalában megszorul (berohad)és nem funkcionál semmit .Amikor a tűzfal felöli oldalán elkezdi ereszteni az olajat,akkor ki szokták kötni a rendszerből.Én is ezt csináltam mivel horror ára van, a bontottnak pedig ugyanez a baja. Az 1. kör pedig a két első kerékre hat. És a bal első keréké szabályozza a hátsó fékkört.
Azmo2004-11-19 16:53:11 // 313
üdv szakik! 33-asra, speciel a P4-re milyen féktárcsa méret ajánlott a jobb fékhatás érdekében? és egyéb más lehetőségek!
norbee2004-11-19 15:45:52 // 312
granturismo Ki kell dobni a macskát a középkonzol alól... :))) No, viccen kívül, másutt pedig tudtommal nem lehet légteleníteni, és levegő kívülről sem mehet bele, mivel túlnyomás alatt van a renccer. Nem lehet hogy a csurgó, igazából csörgő hang, és a fűtőrendszer terelőlapátjai adják? Főleg ha a vized sem látod sehol szivárogni.
granturismo2004-11-19 15:14:39 // 311
norbee. Pontosan így csináltam. Egész nyáron nem is volt gond, de most hogy hidegebb az idő, és a fűtéscsapot rátekerem akkor ha gyorsítok halk csurgást lehet hallani. A fűtésboxban tehát levegő van.:-( Mit kéne csinálni? Vagy mit rontottam el. Egyébként kb. 1 decit kellett még ráönteni mikor beindítottam. A fűtés egyébként kiválóan működik.
granturismo2004-11-19 11:50:08 // 310
Robi Neked olyan hátsó féked van mint a 75-ön, hogy a féktárcsák bennt vannak a difinél. ABS nincs rajta ugye? Várjunk meg valami 75 szakértőt, hogy hogyan vannnak ilyen esetben a fékkörök.
mikey2004-11-18 15:55:32 // 309
meggyozoen hangzik! koszi a segitseget!!!
norbee2004-11-18 15:55:05 // 308
Granturismo Sehogy. Csere előtt fűtéscsapok maxon, viz alul leenged, csavarok vissza, felülröl telitölt, beindit, megfigyeli mennyi megy le belőle, utánatölt, fütéscsapok vissza min-re.
Robi2004-11-18 15:46:48 // 307
A Meteorban vettem, Remsa, spanyol gyártmány. Már sok autóba tettem ilyet, de eddig nem volt rá panasz. Az off 626-os Mazdám alatt is ilyen volt, bevált. Hogy az Alfánál bevált-e, azt még nem tudom, mert úgy szar a fék, ahogy van.
mikey2004-11-18 15:43:48 // 306
bevalt az utangyartott? erdemes gyarit venni? hol vetted az utangyartottat?
Robi2004-11-18 15:43:47 // 305
"Nem lehet hogy valakik "alakítottak" egy kicsit rajta?" De lehet, nagy gánymester volt az előző tulaj.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak