Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Robi2004-11-18 15:42:31 // 304
"...És nincsen fékerőszabályozód sem hátul?..." Hátramegy az egy darab fékcső, belemegy egy izébe, ami csak úgy van a levegőben, és a csövek tartják, aztán két cső kijön belőle, az egyik a bal oldali féknyereghez, a másik a jobb oldalihoz. Még a főfékhengernél van egy hasonló izé, de azon nem tudok kiigazodni. Az is a levegőben lebeg. 3 fékcső jön ki a főfékhengerből, az egyik elmegy a torpedólemez mellett, a másik kettő belemegy az izébe. Onnan kijön aztán kettő, és azok is elmennek a torpedólemez mellett.
granturismo2004-11-18 15:37:25 // 303
Én is kérdeznék. Boxeren hűtővízcsere után hogyan kell légteleníteni? Mert légtelenítőcsavar az egy deka nincsen sehol. 33-asnál is érdekel.
Robi2004-11-18 15:36:36 // 302
Az anyagár pár ezer, én ~3000 Ft-ért vettem az enyémhez utángyártott garnitúrát. A munkadíjról nem tudok nyilatkozni.
granturismo2004-11-18 15:35:33 // 301
Ok vettem... Ha bármi hiba van az ABS-ben üzemen kívül helyezi magát valóban. Saját tapasztalat.:-(( Illetve:-), mert ha nem így tenne akkorát lehetne esni mint olajtó:-)) A bal hátsó kerékszenzorom volt hibás.
Paco2004-11-18 15:31:36 // 300
Oké, oké de az eredeti felvetés az volt, hogy mi köze a viszko-hoz és mé áll le az egyik ha a másik rossz :) A végeredmény az, hogy azért mert csak akkor működne ha egykörös (szelepes, anyámtyúkja) lenne.
mikey2004-11-18 15:25:51 // 299
a tarcsanak meg nincs valla, szemre meg simogatasra nagyon rendben van! egy betetcsere hozzavetolegesen mibe kostal? 145-osom van, abs-szel...
granturismo2004-11-18 15:23:13 // 298
Robi És nincsen fékerőszabályozód sem hátul? Nem lehet hogy valakik "alakítottak" egy kicsit rajta?
Robi2004-11-18 15:22:21 // 297
Határeset. 1 mm-nél már mindenképpen cserélni kell. Tárcsának mekkora a válla?
granturismo2004-11-18 15:15:05 // 296
Szerintem is teljesen világos:-) Így szabatos ahogy írod:-) nem 3 vagy 4 körös, hanem 3 vagy 4 szelepes. Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy attól, hogy a fékrendszer 2 körös még szabályozható a fékerő akár kerekenként-külön is mint a példák mutatják. Ez a 90 elég érdekes....
mikey2004-11-18 14:59:02 // 295
sziasztok, tudom, hogy igy latatlanban nem lehet, de egy kis segitseget szeretnek kerni: mi lehet annak az oka, hogy a jobb hatso fekem (tarcsa) cicereg? megneztem gumicserenel es kb. 2 mm van meg a betet husabol. csereerett mar?
Robi2004-11-18 14:57:09 // 294
Jelentem: Lementem az aknába az autó alá, letörölgettem az olajat az olajteknőről a hajammal, aztán hátramentem a hátsó fékekhez. Egy darab fékcső megy hátra, ami utána nemes egyszerűséggel ketté ágazik. Ebből arra következtetnék, hogy nekem első/hátsó köröm van, nem pedig átlós. Lehetséges ez? Vagy valami nagyon nagy baj van a fékemmel? :)
Paco2004-11-18 14:50:15 // 293
Én pl értettem :)
Robi2004-11-18 14:32:43 // 292
"...az összes Alfának kétkörös fékrendszere van jobb első - bal hátsó, bal első - jobb hátsó..." Azt hiszem kénytelen leszek lemenni a géphez megnézni, mert egyre jobban kezdek elbizonytalanodni. :)
TtK2004-11-18 14:13:40 // 291
Kis pontosítás: az összes Alfának kétkörös fékrendszere van jobb első - bal hátsó, bal első - jobb hátsó. Ez a két hidraulikakör, ami független egymástól. Az ABSnek lehet 3 vagy 4 beavatkozási pontja. Ha három, akkor a két első kerék vezetékén és az egyik hátsón van szelep. A másik hátsót úgy kapcsolja az egyikkel együtt, :) hogy figyeli egy szeleppel a nyomást a szabályozott hátsó féknél, és ha ott elmegy a nyomás elveszi a nem szabályzott hátsó féktől is. A 4 szelepesnél tiszta sor: minden keréknek külön szelepe van. De ezektől a megoldásoktól a fékrendszer még kétkörös marad. Na ez jó érthetetlen lett.. :)))
granturismo2004-11-18 13:50:15 // 290
Amiben 3 mágnesszelep van az a 3 körös az külön-külön szabályozza az első kerekeket a hátsókat együtt. Ilyen a 146 boxerek Bosch 2E ABS-e, vagy a 33 16V ABS-e. A 146TS (és 156) ban van a Bosch 5.3 ABS az 4 körös. Szóval tényleg úgy a helyes, hogy már amelyik.:-)
Paco2004-11-18 13:41:43 // 289
Alapvetően többféle ABS létezik. Az első generációsok pl a négy kereket egyszerre. A 33-ban már második szériás van amiből létezett kétkörös ill háromkörös. A 75-ben ezekszerint 3 körös van, a 33 gyanuim szerint 2 körös. (persze meg tudtok győzni hogy 3, de a viszko szempontából tökmindegy, ha nem egykörös akkor ki kell kapcsolnia.) Jelenleg tutira létezik 4 körös is, szerintem a 156-okban már az van.
granturismo2004-11-18 13:34:19 // 288
Szerintem külön szaggatja a kerékfékeket.
Robi2004-11-18 12:10:47 // 287
"...keresztbe vannak kötve a fékkörök..." Én is így gondoltam, de eddig az összes autómon első-hátsó kör volt. Nem lehet, hogy csak az újabbakon van átlósan?
ingegnere2004-11-18 12:00:35 // 286
Elektronyikához végképp nem értek, de 75-ben ez úgy van megoldva, hogy három mágnesszelep üzemel. Egy egy az első kerekekre külön, egy a hátsó tengelyre hat. Ez akkor hogy van?
Paco2004-11-18 11:19:52 // 285
Azért mert nem első és hátsó fékkör van, hanem keresztbe vannak kötve a fékkörök. Na most képzeld el, hogy a jobb első és a bal hátsó kereked satura van fékezve, míg a bal első és a jobb hátsót szaggatja az ABS :) Ezért van az is, hogy a sima kétkerekeseknél is leállítja magát az ABS ha bármelyik része nem működik.
Paco2004-11-18 11:17:08 // 284
Igazából a főfékhenger és a munkahengerek között van. A szelepek viszont nyomást generálni nem tudnak, csak megszakítani, így a főfékhengerből kijövő két kört tudják szaggatni.
Robi2004-11-18 11:05:04 // 283
Én eddig úgy képzeltem, hogy a munkahengereknél lök vissza az ABS, akkor meg tök mindegy, hogy hány körös. Igazából a főfékhengernél pofoz vissza?
Robi2004-11-18 11:03:17 // 282
Jó, nem teszem. ABS-t még soha nem szedtem szét, nemtom hogy műxik. De akkor miért zavarja az összkerékhajtást az ABS?
Paco2004-11-18 11:01:06 // 281
Az ABS külön-külön szaggatja a fékeket, Ezt kérlek fejtsd ki légy szíves részletesen, hogyan is csinálja, egy két fékkörös autónál...... :)
Robi2004-11-18 10:50:10 // 280
"...Miért tenne az kárt a viszkóban?..." Az ABS külön-külön szaggatja a fékeket, és kijöhet a dolog úgy is, hogy elöl éppen fog, hátul meg ereszt. Szerintem ezt a rángatást nem viselné. De ez csak tipp, soha nem láttam még ABS-es összkerekes autót közelről.
Azmo2004-11-18 10:45:27 // 279
na mizu szakik, 271es hozzászólásomra nagy csend?? ejnye:)
Don Gombóc2004-11-18 08:03:56 // 278
LOBOT!!!! Négy napig nem voltam itthon, vidéken szállodáztam. Köszi ha meglesz a szőnyeg megnézem. Általában hétvégén itthon vagyok, bármikor csöröghetsz.
Seriff2004-11-17 22:56:55 // 277
Köszönöm Uram!
Robi2004-11-17 22:33:43 // 276
Budaörs, Baross u. 87. Nyitva tartás: Hétfőtől csütörtökig 8-18 óráig Pénteken 8-17 óráig Szombaton 9.00-14.00 óráig Tel.: 23/417-000 Fax.: 23/416-782 E-mail: mail@hegyalja.hu Budapest, XI.ker. Kelenvölgyi hts. 3. Nyitva tartás: Hétfőtől csütörtökig 8-17 óráig Pénteken 16.30ig Tel.: 1/208-5285 E-mail: nagypeti@hegyalja.hu
Seriff2004-11-17 22:28:12 // 275
TZoli! Meg tudod adni nekem a Hegyalja kft. elérhetőségeit? Épp szükségem lenne féktárcsára! Előre is köszönöm!
Bg.2004-11-17 20:26:14 // 274
Jókor. Én még nyár elején, a régi árban cseréltem a 4-et a 156-on
András bácsi2004-11-17 20:04:22 // 273
Hello Zoli! Nincs horror ára a komplett lengőkarnak, olyan tizenpárezer körül van. Szerintem érdemesebb egyben cserélni, egyrészt a szilentek miatt, másrészt a gyorsabb csere lehetősége miatt. (ha jól számolom 4 csavar és két anya) Én annak idején Tatán rendeltem, abban az autósboltban, ami a Roland felé menet a volt szőnyeggyári üzletházzal szemben van. A 33-as könyv nem sürgős, ha va időd csörgess meg. Talán hétvége felé lesz némi időm. A.
tzoli1552004-11-17 18:55:29 // 272
Sziasztok! Aki tudja, mondja legyenszíves, hogy a 155-ös ALFA ('96) alsó gömbfejét lengőkarral együtt vagy külön is lehet cserélni? (ma mondták műszakin hogy kicsit lóg, de még nem néztem alá, csak keresem az alkatrészárakat.) Akit érdekel: a hegyalja kft.-nél féktárcsák 70%-os leárazásban vannak! pl.: 155 ALFA 2db. első 19xxx helyett 5xxx Ft. Z.
ribipeti2004-11-17 15:33:59 // 271
Köszi Bg. Csöri mail ment!
Bg.2004-11-17 14:07:14 // 270
Csöri
ribipeti2004-11-17 14:01:34 // 269
Köszi admirális, akkor ezekre fogok figyelgetni. Amúgy tudnátok adni valamilyen igazán megbízható szerelőt, szervizt, ahol igazán Alfa specialisták? Mert az itthoni szerelőm nagyon frankó, meg minden de nem specialista, nem akart, vagy nem mert semmi pontosat mondani a fütóművel kapcsolatban, az itteni Fiat-Alfa márkakereskedés hozzáértése hagy némi kívánnivalót maga után (és akkor igen szépen fogalmaztam) az árai pedig a horror kategóriában leledznek. Az autót most vettem, esetleg jó lenne komputerre dugni, kiolvasni, hogy van-e, volt-e valami gondja baja, futóművet be kéne állítani, szóval komplett rendbetételről lenne szó. Valami Dél-Dunántúlon lenne frankó, de ha tényleg kell, Pestig is elmegyek egy jó szerelőért. Tudtok ajánlani valakit? Esetleg Csörit, bár nem tudom mennyire van felfegyverkezve?
Jata2004-11-17 13:56:50 // 268
Uff Makerek! Van egy kis TD 75-öm s szerintem egy kicsit gyengécske.Tavaly decemberbe kapott egy új motrot, és lehet,hogy nem lett jol bejáratva de lehet,hogy valami nincs rendben a mocijával.Azóta 6000nél olajcsere volt és most lesz majd a 10000 csere is.(a 6000es ota)Naszóval,hogy lehetne egy kicsit megbuherni az erőmüvemet hogy ne csak füstöljön,hanem szedje a lábát is?Ha netán valaki írna: yata84@dpg.hu Kösz. Csá
Azmo2004-11-17 13:38:37 // 267
Na szakik! Na nagy fejtörésben vagyok! Az ABS bekapcsolásakor mé kapcsol ki a 4WD???? Miért tenne az kárt a viszkóban? Nincs olyan hírtelen különbség a tengelyek fordulatszámában! Nem nőne a fékút, hiszen mind a négy kereket fekézi már a fék és ABS! Nem értem ennek mi értelme!!!! Ráadásul, ha nem megy az ABS, beszarik a jeladó, akkor a 4WD nem fog menni? Vagy függetlenek egymástól?
admirális2004-11-17 13:29:19 // 266
nem, az immobiliserrel nincs baj, csak olyan szél van kint, hogy nem jó ilyenkor babrálni a motortérben. Viszont mostmár megértettem, hogy hogyan működik, úgyhogy akkor akku levétel nélkül hozzá sem fogok.
Paco2004-11-17 13:23:16 // 265
Akár gömbfej is lehet, ezen nem vitatkozom :) Fontos lépés. A saru levételével törlöd az aktív memóriát. Utána már csak a tárolt hibák között van benne, és az abban levő hibákat ellenőrzi le a visszarakás után. Ha nem jelentkezik elfelejti, ha jelentkezik akkor visszakerül az aktívba. Gondolom immobiliser problémád van, nem találod a kódot vagy ilyesmi és nem szívesen vennétek le a sarut igaz?
Thomika2004-11-17 13:23:07 // 264
Oh az király lenne! Nagyon köszönöm előre is!! :)))) Jó volna ha már működne végre, ha már ennyit bíbelődtem vele...
Thomika2004-11-17 13:22:04 // 263
Részvétem Paco!!!! Nekem van karosszériásom is meg fényezőm is! Korminak most fényezték a motorháztatőt, kérdezd meg az eredményről! A lakatos pedig sok Alfát csinált már, többekközt az enyémet is! Szépen dolgozik, és nem drágán! Ha kell megadom a címét! Amúgy mindenképpen menj el a biztosítódhoz kárfelmérésre, aztán várd meg mit adnak! Nem kötelelő elfogadnod,megcsináltathatod számlára is vmelyik biztosítós partner cégnél! Én jobban jöttem ki, hogy elfogadtam amit adtak, mert 35 ből megcsináltattam a hátulját, és 151E HUF-ot kaptam! So maradt némi cash benzinre :))))
admirális2004-11-17 12:50:33 // 262
Valószínűleg tényleg az, de annyival kiegészíteném, hogy szélsőséges esetben lehet gömbfej is. Pár hete az én autómon veszekedett két szerelő. Az egyik szerint felső lengőkar, a másik szerint gömbfej volt cserés. Nos, mivel a felső lengőkar az szeret elhasználódni a 156-okban, ezért én annak a szerelőnek hittem, aki ezt mondta. De nem szűnt meg a kotyogás, és a legutóbbi szerviznél megint szóltak hogy mostmár nagyon szar, mert kb. 2mm holjátéka van, és veszettül behallatszik az utastérbe. Paco! még lenne hozzád egy kérdées. Nem rég ajánlottál egy tippet a légzsák hibaüzenet kiütésére a kompjúterből. Nos, annál mennyire fontos lépés az, hogy az akku sarut le kell venni?
ribipeti2004-11-17 12:43:13 // 261
Bg. Köszi, az Elaforgot ismerem a Fiatos koromból, de ezt az L+K-t nem, (bár rémlik, de nem ugrik be) kik ezek? Ezt egyesével, vagy párban érdemes cserélni? Paco Akkor mégsincs szerencsém? Pedig kezdtem már örülni. Mindegy, a szerelőismerősöm megkérem szerelje ki, és fújja, mintha lufi lenne! Csak nehogy eldurranjon! :-))))))))
Bg.2004-11-17 12:29:25 // 260
A felső lengőkar szokott nyikorogni leghamarabb(kb 30-40eKm-enként) a 156-on. Nevezhetjük tipus hibának. (nekem eddig 3 gran fogyott el) 11-12 Eft/db L+K ban, az Elaforg valamivel drágább, a többieknél akár 30-40 eFt is lehet.
Paco2004-11-17 12:26:35 // 259
Lengőkar :(
Paco2004-11-17 12:25:37 // 258
10 és 20 kHUF között, pontosan nem tudom. A lényeg, hogy csak termosztátházzal együtt cserélhető, bele van sajtolva azért ilyen drága. Amúgy valószínű, hogy ki kell majd cserélned, mert úgy néz ki a tiéd tényleg rossz csak éppen nyitott állásban ragadt meg. Ekkor van az a tünet amit írtál. Mielőtt újat vennél a legegyszerűbb ellenőrizni. Szereld ki, próbálj meg átfújni rajta és ha sikerül akkor csere.
ribipeti2004-11-17 12:24:50 // 257
Most már elhiszem, csak az a fura, hogy apám 1.6-osában mintha odaragsztanák a 88 fokhoz, és ehhez képest az enyém 70-75 foka, plusz még hogy e két végpont között lajhárlassú táncot jár (értsd: ide-oda mászkál) kicsit fura volt. Ha már így belemelegedtem: Apámnak is 156 SW-je van, mint nekem, és mindkét autóban kotyog az első futómű egyenetlen útszakaszon. Ugyanaz a kotyogás mindkét kocsiban, max apáméban valami hangos guminyikorgás is hozzáadódik. Esetleg ötlet nyikorgásra, kotyogásra???
ingegnere2004-11-17 12:20:04 // 256
Király, hogy az Alfáknak csak vízhőfok bajuk van! :-) Ezek után monja valaki azt, hogy szarok az olasz autók. :-)))
Bg.2004-11-17 12:15:14 // 255
Az a műszer olyan -ezt elhiheted, de ha gondoljátok nyithatunk eg ykülön forumot. Az indexen, mág kitárgyaltuk 1-2 éve... Én is keveregtem vele...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak