Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-01-13 13:42:44 // 1355
Köszi ! Ha link van az is jo, esetleg mail docky@ amiga.hu-ra. Jövőhéten már járatni akarnám ;)))
Robi2005-01-13 13:35:35 // 1354
Nyomatékadatok, lehúzási sorrend van, várj, megkeresem.
Robi2005-01-13 13:34:02 // 1353
Meg egy lottóötös, hogy mindezt kifizessem. :))) Vannak ilyen elképzeléseim, csak anyagi korlátokba ütközök. Amíg megy a motor, addig nem vagyok kétségbeesve. Most a váltó van napirenden, mert véglegesen kilehelte a lelkét.
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)2005-01-13 13:33:27 // 1352
Hali ! Hengerfejcsere előtt állok és érdekelne mindennemű informació 75 Diesel hengerfejcserevel kapcsolatban. Konkrét szakmai tanacsokra gondolok ;), netan dokumentacióra, nyomatékadatokra, lehúzasi sorrendre stb. Van 2.5 td leirasom, nemtudom mennyire hasznalhato. Előre is kössz !
pb_2005-01-13 13:16:47 // 1351
Mél ment.
Don Gombóc2005-01-13 13:09:44 // 1350
Robi!! Akkor az lesz a gond. Nem ártana neki egy garnitura dugattyúgyűrű, ha kell hajtókar csapágy meg porlasztó csúcs. És kész az új tütü.
Azmo2005-01-13 12:56:46 // 1349
bár nem nálam lesz a tali, és remélem nem orrol meg Robi, de Te nem akarsz eljönni a P4-el szombaton?
pb_2005-01-13 12:53:38 // 1348
Nem áll szándékomban, de azért ilyenkre számíts, tapasztalatból mondom.
Azmo2005-01-13 12:50:03 // 1347
jóvan, paráztassatok még:)
pb_2005-01-13 12:45:46 // 1346
Én aztat nem tudhatom.
pb_2005-01-13 12:42:22 // 1345
akja=bakja
norbee2005-01-13 12:41:57 // 1344
Hát tudom én mit beszélek?:)
pb_2005-01-13 12:41:08 // 1343
Egyébként nem mondasz hülyeséget, mert a B1, belső, hátsó akja ki szokott, szakadni.
pb_2005-01-13 12:39:19 // 1342
Váltó olajat is sem ártana +nézni.
norbee2005-01-13 12:34:55 // 1341
Az lehet attól is hogy rohad ki alólad az ülés. Vagy a tűzfalad. :)
Pepies2005-01-13 12:33:06 // 1340
Hali! Köszi a tegnapi gyertyás tanácsokat! :-)
Azmo2005-01-13 12:23:54 // 1339
Robi meg tudjuk nézni majd ezt is? Kéne tudnom hogy mi a fene ez....néha bazinagy fémes rezonancia van, főleg amikor motorféket használok, kuplunghoz hozzá sem érek!
pb_2005-01-13 12:09:07 // 1338
És csiga is?
pb_2005-01-13 12:07:31 // 1337
Leginkább kupplungtárcsa, de lehet szerkezet is.
Robi2005-01-13 12:06:53 // 1336
Akna az van. :)
pb_2005-01-13 12:05:27 // 1335
Sztem nem biztos, hogy nytengely csapágy. Tapasztaltam már hasonlót nem minőségi kupplungtárcsa(GST) miatt is. Bár kívülről ezt nehéz kívülről megítélni, akkor mehetsz biztosra, ha tudod, hogy kupplungozták a verdát. Mondjuk az is igaz, hogy eddig ahány váltót láttam, mindbe akkora holtjátéka volt a nytengelynek, mint állat. De amikor visszamentek az autóra 1ik se szólt. Váltó levétel nem 1 1szerű móka, le lehet venni önmagában, de akkor össze-issza dönteni, forgatni kell a blokkot. 1szerűbb a 2-t 1tt kivenni, de ahhoz, ugye futóművet bontani kell. és kellene 1 akna is hozzá.
Robi2005-01-13 11:56:58 // 1334
A motor meglehetősen kopott. :))) Ha nem tudnám, hogy képtelenség, akkor azt mondanám, hogy ficánkol a dugó a hüvelyben. :)))
Robi2005-01-13 11:55:07 // 1333
De, füstöl fehéren. Én is a porlasztócsúcsra gyanakodok régóta, csak nincs hozzá műszerem, amivel meg tudnám nézni a szórásképét.
Robi2005-01-13 11:53:48 // 1332
Nem fogy, amikor megcsináltattam a hűtőt, akkor feltöltöttem fagyállóval, és azóta is változatlan a szint. Egyedül Várpalotán forraltam ki egy kicsit, mert a ventillátor kevésnek bizonyult gumifüstölés közben, de azóta sincs semmi baj vele. Néha megjelenik egy pici hab a szelepfedélen lévő repedésnél, ami ugyebár a hengerfejesség egyértelmű jele, de a víz mégse fogy. Ráadásul úgy áll 80 fokon, mint a cövek. Ha bekapcsol a ventillátor, akkor lemegy 60-ra, aztán vissza 80-ra. A hengerfejes autókra ez sem igazán jelemző. Jah, és nincs olaj a kiegyenlítőben.
Zsül2005-01-13 11:28:49 // 1331
Hai mindenki! Melyik az a halogén izzó amit még vezeték és a lámpabili károsodása nélkül tudok használni (Alfa Romeo 164)? Jelenleg H4 60/55w Bosh tartózkodik benne. Várom az ajánlatokat!! Csákány!
brien2005-01-13 10:33:09 // 1330
ööö...erre a megoldásra nem is gondoltam...köszi :DDD
TtK2005-01-13 10:22:12 // 1329
Keresd meg Stee kollégát, ő küzdött az antennájával.
Giorgio2005-01-13 10:19:32 // 1328
Fogsz egykonzervnyitót, és körbe vágod a tetőt az antenna körül. :-)) Hatásos, és mindent ki tudsz cserélni.
Giorgio2005-01-13 10:18:55 // 1327
Be kell neki nyomni, hogy csucsogjon, aztán nincs gond egy életre :-DD
brien2005-01-13 10:12:28 // 1326
az antennámhoz hogyan férek hozzá? a térképolvasó lámpa burkolatot kell lebontani?...ja, és ki lehet cserélni az antenna-gumitalpat? :)
brien2005-01-13 10:09:22 // 1325
akkor megnyugodtam :D szal' akkor, kicsit zsírhiányos :)
Giorgio2005-01-13 10:07:02 // 1324
Nekem csak szimplán nyikorog a pedál. :-)
brien2005-01-13 10:01:41 // 1323
nekem meg kuplung felengedéskor nyöszörög valami...mi rák lehet? :)
Azmo2005-01-13 09:51:29 // 1322
nahh, nyelestengelycsapágy..... zörög...kuplung kinyomásnál ugye....motorfék magas fordulaton, hangos rezonálás, hasonló mint amikor kuplung kinyom és vált....lehet mindkettő nytcsapágy gond? másik, váltó le, ennek cseréje macera a váltó leszedésén kívül? valaki írja már le, mert érdekel!
Don Gombóc2005-01-13 09:27:21 // 1321
Ez így van egyelőre. Az utóbbi két három évben fejlődtek a dizel motorok, mert a gyártók rájöttek hogy csak azokat az a technikai megoldásokat kell alkalmazni amit a haszonjárművekben, és már kész is a modern dizel motor. Lásd Vmotor dupla turbó sok szelep közös nyomócsöves spricc stb. Ja a közös nyomócsöves rendstertől nem kell elájulni mert az amik már az ötvenes években használták a caterpilar motoroknál csak ott a befecskendezést mechenikusan oldották meg. Hajrá benzines!!!!
András bácsi2005-01-13 09:17:19 // 1320
Halesznak 1.6 16V TS motorja van. A 8V esetében a 2.0TS láncosra gondoltam, ami két azonos kis átmérőjű gyertyával szaladgál nálunk. A 16V-sek egy nagy és egy kis gyertyával rendelkeznek, és ha jól emlékszem a kisebbik egy tűszerű elektródás.
Paco2005-01-13 09:14:00 // 1319
Mindig elfelejtem, hogy a dízel az nem egy épeszű motor... :) annál olyan dolgok fordulnak elő ami normális motornál esélytelen :)
Don Gombóc2005-01-13 09:09:47 // 1318
Nem kell ahhoz kopott moci, olyan nagy a süritési végnyomás hogy az elégetlen nyálat símán lekényszeríti a gyűrük mellett. Ez sajna megesett velem 50 ezer km-es teherautón, mivel a vizes gázolajtól a kenés hijján felmaródtak a porlasztó tü oldalai és vagy megszorult vagy gagyin mozgott. A viz itt a tankban mondjuk brutál mennyiség volt 600 litiből 150 víz. Ez a volt szovjetben tőrtént. Olyan magasra felment az olaj nívó hogy a karter szuszogón dőlt ki az olaj. Jó szopás volt.
granturismo2005-01-13 09:05:24 // 1317
Bandi Erre válaszoltam. "Bár nem platinagyertya 100e-es csereperiódussal, de példaként említem, hogy a 8V-s motorba ajánlott Golden Lodge a 20e-s periódus helyett vidáman teljesít 40-et." Ez alapján nem gondolnám, hogy itt Halesz motorjáról beszélsz. De akkor kérdezem melyik motorra gondolsz itt konkrétan? Ettől eltekintve a gyertyacserével kapcsolatos véleményeddel maximálisan egyetértek.
Paco2005-01-13 09:02:47 // 1316
Zsenge fiatal. Két gumit (plusz a felniket) 15 mp alatt nullára tudok írni szerencsés esetben a futóművel együtt :) És még a vizem sem forr fel kozben. :-P
András bácsi2005-01-13 09:01:14 // 1315
Robi the Barbarian...
Wickey2005-01-13 08:58:12 // 1314
Nem. Két kereket leírt nullára 15 perc alatt. Mindeközben háromszor forralta fel a dízelt. Mindeközben az úri közönség táncolt.
Paco2005-01-13 08:52:35 // 1313
Váltót cserélt egy 75-ön egy szál csvarhúzóval és 30 perc alatt? :) Amúgy azé kérdezek triviális dolgokat mert én is pont azokra nem szoktam gondolni :-P
Paco2005-01-13 08:49:58 // 1312
Akár az is lehet. Bár ahhoz, hogy elégetlen gázolaj kerüljön a karterbe meglehetősen kopott motornak kell lennie.
Wickey2005-01-13 08:47:43 // 1311
Szerintem felismeri szagáról a hengerfejes dízel autót a Robi. már cska tudja, volt neki vagy öt. :-)) Amúgy nem láttad Várpalotán mit művelt. A hajadat letetted volna :-)) ja, és nem kérdeznél triviális dolgokat :-))
Don Gombóc2005-01-13 08:36:30 // 1310
Halihó!! Szerintem az a baja hogy behugyozik a porlasztó csúcs, és az elégetlen gázolaj kerül a karterbe. A víz meglátszik az olajbeöntő sapkájában amikor olyan emulziós. És még az a kérdés hogy nem füstöl-e fehéren, mert akkor gagyi a csúcs.
Paco2005-01-13 08:25:38 // 1309
Nem fogy véletlenül a hűtővized?
András bácsi2005-01-13 08:17:22 // 1308
Szerintem a hátsó csapágy nem csak irányváltáskor búgna, hanem folyamatosan.
András bácsi2005-01-13 08:14:56 // 1307
GT! Lehet, hogy nem figyeltem eléggé, de azt hiszem Halesznek TS van, és én is a TS motorokra gondolva irogattam. A platina gyertyával egyetértek, bár biztos jó bele más is, igazán nem mentem bele a témába. A véleményem azonban továbbra is az, hogy nem pusztán a km határozza meg a gyertyacserét. A.
granturismo2005-01-13 07:52:35 // 1306
Sardulah 06309543031 Mond, hogy a Velorexestől kaptad a számot. Gyertya ügy: Bandi a 8V boxinál 40ekm a gyári csereperiódus. Szerintem a boxer 16V-be a platina gyertyát érdemes tenni. Annak idején én is próbáltam bele mást de szerintem a platina nem véletlen előírás. Ráadásul nagy szívás cserélni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak