Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

wwwSentinelwww2004-11-06 14:27:22 // 61
Sziszatok, egy szaki megoldása érdekelne akinek van Direktszűrő a kocsijában. Gondolkodom rajta hogy kéne betenni a kocsimba, de nem vagyok biztos benne hogy jó döntés a V6 nál. Mekkora lenne a hangja, és mennyi többletfogyasztást eredményezne. Régi 1.8i Vectrámban volt, de az kisebb is volt :))))) Érdemes vagy nem? Plusz Lóerőt sajtol ki valamit? Talán inkább csak hang nem? thx
lorinnyu2004-11-06 09:42:31 // 60
köszi a segitséget jövöhéten majd elbohockodom vele mert addig folyamatosan utazom amugy komoly a felnid
ÁdidiGaga (il hempescattore)2004-11-05 20:57:46 // 59
Sziasztok! Karbis boxernél ismeri-e valaki pontosan a mechanikus pumpa hajtását a blokkon belül? nekem anno az eladó-szerelő szart vele foglalkozni és típushiba jelszóval rábaszta azt az OFF elektro-AC-t,amivel 120 a vége és ami folyamatosan zakatol :-( utána egy manus megcsinálta a mocigenerálnál,sajna nem néztem meg szétkapva mentem vagy 4-5e-t vele és egy téli fagyásos balhé után már megint nem nyomott az eredeti AC eleget, pedig vettem újat. na azóta megint az ElektroAC van rajt' de már kurvára unom, főleg hogy pályán nem bírok haladni rendesen :-( Most úgy döntöttem, megcsináltatom a szerelőmmel,de még ő se csinált ilyet és nem akarom megszívatni azzal,hogy pl. mittomén ha a főtengely bütyke hajtja és az el van kopva akkor szét kell miatta szedni az egész motort darabokra és mindez csak menet közben derül ki. Köszi előre is minden segítséget!
Robesz72004-11-05 18:55:33 // 58
lorinnyu: én tudok neked segíteni, pont tegnap cseréltem ott izzót. Nekm is 1996-os 146-om van. Szóval: a jobb első ajtót kinyitod, ott találsz a műszerfal oldalán a fűtésbevezetésnél egy csavart. Vedd ki. Aztán húzd azt a panelrészt, amit a csavar fogott. Simán ki lehet pattintani... aztán a panel helyén marad üreg bal oldalán találsz csavart, ami a középkonzol azon részét fogja, amin a kapcsolók vannak. Vedd ki azt a csavart is, majd kezd el húzni óvatosan a középkonzol paneljét.... le fog jönni az a kapcsoló, amivel azt állítod, hová fújja a levegőt... ne ijedj meg, jó úton jársz... vedd ki az alatta rejlő csavart....húzd ismét...lejön a ventilátor kapcsoló....húzd tovább,. lejön a hőfok szabályzó, vedd ki az alatta lévő csavart, majd a panel bal felső sarkában van egy kis dugó, húzd ki, alatta van egy csavar, vedd ki és lejön a panel. Alatta vannak az izzók: 2db 138 Ft a kettő (12V, 1,2W) Sok sikert...
raga2004-11-05 18:33:11 // 57
Hi! Sajnos, már 40-60ezer után is tönkre tud menni, dieseles kerregő hang indításnál, ami néhány mp.után megszünik, végstádiumban már menet közben is kerreg, Lancia-s ra szokás cserélni ez elméletileg már bír több mint 100at.
BFMSE2004-11-05 17:25:17 // 56
Hali! Mit tudtok mondani a TS motoroknal a vezerlesmodositorol. Marmint 100 e km utan tenyleg megadjak magukat? Es milyen tunetei vannak? Az enyem mintha furcsa hangokat adna, es ennek szeretnek utanajarni! Akinek van tapasztalata a temaval kapcsolatban irjon vmit... Thx
Paco2004-11-05 16:44:55 // 55
Dettó
brien2004-11-05 16:26:56 // 54
Köszi a segítséget, mindennap itt megyek el az SPQR elött, és csorgatom a nyálam a Maserati matricákra :) mivel autójuk még nincsen, majd beugrom hozzájuk
brien2004-11-05 16:24:49 // 53
Akkor marad a cd copyright :) Adsz egy telefonszámot, felhívlak és valahol összefutunk Pesten, a jövőhéten itt az enyém: +36702652975 Igaz én reggel 8-17-ig dolgozom, de azért van 1 óra ebédidőm is:)
Paco2004-11-05 16:19:02 // 52
Hétközben nem szoktam otthon bekapcsolva hagyni a gépet :)
Punisher2004-11-05 16:09:23 // 51
Csak gumit elvileg minden Alfa alkatrészesnél kell kapnod. Én a Néronál vettem.
brien2004-11-05 16:05:13 // 50
Nem, szerencsére azok a pöckök még jók, nade hol veszek csak gumit? SPQR? :)
brien2004-11-05 16:03:43 // 49
Ez itt kérem szépen a gyorsszervíz? :) Mindenre van megoldás azonnal...szal' csak hétköznap tudom lehúzni az FTP-ről, mert csak a cégnél van ADSL :) És köszönöm az eddigi segítséget ;-)
lorinnyu2004-11-05 16:03:26 // 48
nos ebben az esetben valoban nehogy pénzt adj másik lapátér, azt hittem széttörtek a a karban a pöckök amik a gumis részt tartják,mert nekem az volt.
Paco2004-11-05 16:00:35 // 47
Látom megjött a kolléga. Ilyenkor kell beesni melózni? :-P Na ott áll két V6 a sarokban kérem cseréljen rajta generátort :)
Paco2004-11-05 15:58:57 // 46
Trencsik Roland +36309596391 Tatai Alfa bontó
Paco2004-11-05 15:57:55 // 45
Anno feltettem FTP-re és aki kérte letölthette. Ha nagyon sürgősen kell akkkor az egész szervizcd-t ismét ki tudom tenni, és a hétvégén lekaphatod, vagy a másik megoldás, hogy kiírom cd-re.
brien2004-11-05 15:57:51 // 44
Nos, erre a problémára már rájöttünk....a motorral lesz gond, nem tud valaki egy alfa bontót? :)
Punisher2004-11-05 15:54:33 // 43
Ahhoz nem kell ablaktörlő motort, vagy valami drága dolgot cserélni szerencsére.
Punisher2004-11-05 15:52:22 // 42
Brien! Attól szar a szakaszos törlésed, mert bepusztult az ütemkapcsolód.
Punisher2004-11-05 15:50:29 // 41
Lorinnyu! Ne ijedj meg. Ha nekiállsz, simán rájössz, hogy kell azt kiszedni! Tök egyszerű. A jobb oldali oldalsó burkolat alatti csavart ne felejtsd el! Kb. 3 perces munka.
brien2004-11-05 15:48:28 // 40
Csak annyi, hogy nem töröl rendesen, mert elértek benne a gumik :) próbáltam már szappanos vizzel mosogatni a gumit is, de sajnos nem az a baja, hogy zsíros az ablak, vagy koszos a lapát, nemtom mióta mehetnek szerencsétlenek...de hogy szakadó esőben szart se látok az biztos :) De ha már itt tartunk, az ablaktörlő kar a szakaszos üzemmódban akadozva vagy csak nagy kínkeservesen megy fel a végállapotáig...na ez mitől lehet
lorinnyu2004-11-05 15:41:21 // 39
köszi sokat segit a rajz
lorinnyu2004-11-05 15:39:20 // 38
ja ha csak a gumivan van gond akkor tök felesleges lapátot cserélni!
TtK2004-11-05 15:38:05 // 37
Így kell leszedni a ráncfelvarrás előtti műszerfalborítást. Megjegyzem ez kissé egyszerűbb, mint a régi volt...
Punisher2004-11-05 15:34:36 // 36
Brien! Mi baja az ablaktörlő lapátodnak? Ha semmi, akkor miért akarod kicserélni? Gyári gumit kell bele venni! Az jó lessz. Nekem 2 éve jó!
brien2004-11-05 15:33:59 // 35
És még egy általános kérdés a többiekhez, hogy Product manual-t hol találok a 145 boxeremhez? :)
brien2004-11-05 15:32:27 // 34
Köszi! Azt hittem én vagyok ennyire béna, hogy nem tudok kicserélni egy vacak lapátot, igaz most dobtam ki egy 5-öst a két SWF lapátra...na mind1...mostmár csak az a kérdés, hogy hol szerezzem be a gyárit, és utánna megkereslek :), ha nem megy
lorinnyu2004-11-05 15:31:30 // 33
ja ha van másik is akkor az lessz az
lorinnyu2004-11-05 15:29:54 // 32
nagyon köszi igy már jobban elöttem van! de nekem a régebbi van remélem abban is ugyan igy van! köszike
TtK2004-11-05 15:29:39 // 31
Vissza az egész most látom, hogy boxered van az előbbi képek meg a ráncfelvarrott műszerfalat mutatják. Uno momento...
TtK2004-11-05 15:26:15 // 30
Na megtaláltam a manualban hogy' kell. Így:
lorinnyu2004-11-05 15:19:02 // 29
köszi! azt hiszem még egy párszor elolvason h felfogjam aztán majd megprobálom!
lorinnyu2004-11-05 15:17:58 // 28
Brien:::::: akkor te is csak az egészet tudod cserélni az elég egyszerű! csak kevésbé olcso mert 4fél körül van egy! a kicseréléshez nem kell kibontani semmit csak leszeded a csavar tetejéröl a védőboritást és már csak csavarni kell. de ha megkeresel kicseréljük!
brien2004-11-05 15:10:01 // 27
Üdv! Egy keresztkérdés a 145-ösömön, hogy a rákba cseréljek ablaktörlő lapátot? :) Merthogy, ugyebár gyárilag műanyagkerettel együtt van a kar, magyarul csak a gumit tudnám kicserélni, az meg hát.... Mostakkor irány a szakszervíz? :) Bocs a tudatlanságomért, még csak 3 hónapja vagyok alfa tulajdonos....hozzáteszem boldog! tulajdonos :)
TtK2004-11-05 15:05:53 // 26
Mintha a hamutartó és a tekerőgombok alatt is lenne még pár csavar. Nézd meg Cgo oldalát (Cuoresportivo.sk) ott képekkel illusztrált leírás van.
TtK2004-11-05 15:03:13 // 25
Mielőtt a gombát a vízbe teszed, nem árt leszigetelni a kivezetéseket, mert különben mérges lesz a gomba! :))
norbee2004-11-05 15:00:00 // 24
Paco Danke! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
kertecs2004-11-05 14:37:26 // 23
Hali! Nagyon kedvemre való ez a topik : )) Ismét számomra lenyűgöző leírást olvashattam egy témáról (hűtés-diagnosztika) a'la Paco! Én csak read-only szoktam lenni és próbálkozom hátha ragad rám valami a koszon kívül is : ) Régóta hajtok a 155-ömhöz szerelős cd-t, de sajna nem jött össze sehogy. Tud valaki segíteni? Paco esetleg? Konkrétan akut még mindig a hűtőventim kapcsológombáját keresem az AR67106 motoromon (155-ben). Ami van nekem letöltve pdf pont ezt a motort nem tárgyalja...
Paco2004-11-05 12:34:07 // 22
Nem egészséges, de azért nem gond, ha mindig annyira visszahűl a vize, hogy a termosztát kapcsolgasson. De az általad javasolt kombináció lenne az ideális. Norbee: Aki nálam nyugodtabb az már halott :) És hogy segítőkész is legyek ne csak kötekedjek, kapsz tőlem egy feladatot. Elsétálsz a Lombik Kft-hez a király uccába. Veszel egy hőmérőt ami legalább 150 fokig mér, és hosszabb mint 2 centi. Beledugod a kiegyenlítőtartályba hideg víznél és megnézed mennyit mutat. Majd beindítod a szivet és a kezed ráteszed a termosztátról a hűtőba vezető felső gumicsőre. Amikor hirtelen forró lesz megint leolvasod a hőmérsékletet. Ha szerencséd van akkor ez 88 fok lesz. Megnézed forog-e a hűtőventillátor. Ha nem akkor goto FOTT HOGOMBA. Ha igen akkor melegited tovább a vizet. Megvárod a 98 fokot. Közben figyelteted valakivel, hogy kigyullad-e a túlmelegedés lámpa. Amikor eléri akkor kiveszed a hőmérőt lezárod a rendszert és megvárod hogy kigyulladjon a túlmelegedés lámpa. Amikor kigyullad megnézed, hogy nagyobb sebességre kapcsolt-e a ventillátor. Ha igen akkor megméred valahogy a hűtő lemezeinek a hőmérsékletét. Ha 113 alatt van akkor minden ok, a visszajelző jeladója a szar. Ha fölötte akkor kuka a hőgomba. FOTT HOGOMBA: Hozzávalók: Hőgomba, víz, multiméter , forralóedény, hőforrás, hőmérő. Végy egy kiszerelt hőgombát. Tisztítsd meg, majd helyezd az edénybe töltött vízbe. A lábaira akaszd rá a multimétert ellenállásmérő állásban. A hőmérőt jól láthatóan helyezd mellé. A hőforrással melegítsd a vizet addig amíg a multiméter rövidzárat nem jelez. Ekkor pillants rá a hőmérőre és olvasd le a hőfokot. Ha az a kívánalmaidnak megfelel máris kész a finom főtt hőgomba. Ha a hőgomba nem a nekünk megfelelő hőmérsékleten zár, vagy végig nyitott marad, a gomba romlott, felhasználásra alkalmatlan.
giovanni2004-11-05 12:23:39 // 21
Lorinnyu Én most cseréltem.... három csavar és két patent tartja azt a fekete műagyag egységet amiben a három forgókapcsoló van egy csavar a kormányoszlop mellet kettő a másik oldalon az utassal szembeni a kesztyűtartó fölötti burkolat alatt van.. Azt a burkolatot 1 csavar (ha kinyitod az ajtót oldalt elöl) és bitangsok patent tartja fennt a csavarnál kell megbontani és onnan óvatosan végigpattingatni ha leszetted feltünik a már korábban említett 2 csavar amit ha leszedtél már le is jön a Feketeműanyag kiszeded a kapcsolókat és kész is vagy :))) Érthető??? szerintem nem.. :)) Egyébként ha nőgyógyász kezed van a fölső szellőzőt kiszedve (két imbusz csavar tartja meg néhány patent) Ki lehet cserélni a két izzót...
norbee2004-11-05 12:17:28 // 20
Ingegnere A piros fényt az izgassa, ha közel van a holland határ... ;)))) Egy hőfokvisszajelzőjeladó 10 rugó, akkor ki kéne cserélni a műszer jeladóját is, az egy másik 10es, plussz 6-8 a termosztát. Ebből legalább 1-et feleslegesen cserélek, ezért inkább kérdeztem előbb. :)))) A mutató azé áll 80-on cövekként, mert rézhűtő került bele, aminek kicsit qrva jó a hőleadása. :) A 88 fokon kezd nyitni, nálam azt jelenti, hogy 95-nél nyitott ki teljesen. Na ott be is indul a venti, de 20 mp alatt lejár a rugója, és leáll. Vagyis amit talál a hűtőben, azt piszok hamar visszahűti, de utánna mintha visszazárna a termó, és nem engedne be neki többet. Na mindegy, tolom el Andrisékhoz jövő héten, azt meglássuk.
ingegnere2004-11-05 12:09:42 // 19
De ha azt mondod, 80-on áll a víz, mint a cövek, akkor a ventinek folyamatosan kéne mennie. A visszajelző biztosan csalik valamennyit. Ki kéne próbálnod egy másik jeladót, ami a piros fényt izgassa. :-) Lehet, hogy 82 foknál riaszt és akkor felesleges a félelem. De szerintem nem jó ez a számkombináció, amit használsz. 88 fokos a termosztát, akkor ez azt jelenti, hogy akkor engedi át a vizet a hűtőbe, de annak a ventije meg 78-nál már kapcsol? Valahogy fordítva kéne belőni a számokat. Autós hűtős. Vízmegfőzős. Szerintem.:-D
norbee2004-11-05 12:01:10 // 18
Ingegnere De, direkt lett olyan alacsonyra véve, mert májusban egyáltalán nem kapcsolt, új hűtővel sem. Ez az érték a csomagoláson volt. Jeladó helyek megvannak, már azokkal álmodom! :)))
norbee2004-11-05 11:59:11 // 17
Paco Előszörisazaproblémám, hogy nem tudod mikor égetem ki a hengerfejtömítésem, vagy csak szimplán szivatnakanyámstop, és a műszer jáccik. Mi van, ideges vagy? Adjak bogyót? :))))
ingegnere2004-11-05 11:41:51 // 16
Az a 78 nem alacsony kicsit? Kimérted, vagy valami gyári érték? Elvileg az nem probléma, ha sűrűn lapcsol be a venti, nekem is mindíg zat csinálta a 33-as. Gyorsan visszahült, aztán újra. Itt az a gixer, hogy túlhevül a vized. Nem lehet, hogy csak a vészjelzőnek a jeladója gyullad ki túl hamar? Most séróból nem vágom, mi mere található.:-)
norbee2004-11-05 11:22:30 // 15
Ing Termosztát elvben 88-nál nyit, hőgomba már 78(!!!) fokon kapcsolja a ventit. Azé ilyen alacsonyan, mert májusban már faszkivolt ugyanettől, és a végén a hűtőcsere jelentett megoldást. Jeladó standard. Ennek ellenére későn kap észbe a ventillátor az ábra szerint, és ennél alacsonyabban értéken kapcsoló hőgomba pedig nincs. Tegyek bele termosztátot, ami már 80-nál nyitni kezd?
lorinnyu2004-11-05 11:17:30 // 14
hy! nem tudom tud e valaki segitemóni de leírom! nos a középkonzolon a fütéssel kapcsolatos 3 kapcsoloban nincs világitás és az a képrdés h azt valahogy ki lehet patintani a műszerfal szétbontása nélkül h izzot cseréljek? amugy 96-os 145 gondolom a 146-nál is ugyanugy van!
Paco2004-11-05 11:15:34 // 13
Először is : Mi a problémád? A mellékesen felvetett kérdésedre a válasz pedig az, hogy igen*, de ennek semmi köze ahhoz, hogy mikor kapcsol a hűtőventillátorod illetve mikor nyit a termosztát vagy a fűtés. *igen= a szegénykeverékes mód nagyobb hőterhelést jelent a motornak.
ingegnere2004-11-05 11:13:16 // 12
Termosztát, jeadó és a venti hőgombája nincsenek szinkronban. Szerintem ki kéne próbálnod egy új hőgombát.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak