Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

András bácsi2005-01-12 21:43:41 // 1292
Borulás esetén az a szelep elzárja az üzemanyagot. Ha megnyomod kiold, és újra műxik.
András bácsi2005-01-12 21:42:38 // 1291
Fekete vagy sötétbarna egy kutya, maradjunk abban, hogy az elhasznált olaj sötét színét mutatta...
Paco2005-01-12 21:38:14 // 1290
" Ebben az esetben kérjük nyomja meg a piros gombot, majd nyugodjon békében" :-P
Gabesz2005-01-12 21:37:15 // 1289
Hi! Valaki megtudja mondani nekem, hogy mi az a gomb(?) a 146osomban a vezetőülés alatt? Előre is köszi!
Paco2005-01-12 21:27:10 // 1288
Itt kezdődnek a problémák: Mitől feka az az olaj ? Rendes autóban az max sötétbarna :)
András bácsi2005-01-12 21:20:08 // 1287
Egyszer jártam úgy HA-s Astrával, hogy a 15e-s olajcsere után ugyanolyan feka olaj volt benne, mint előtte. Rákérdezés után azt mondta a fószer, hogy a HM megbírja...
Paco2005-01-12 21:17:19 // 1286
No igen. Elfelejtettem a szándékos rosszindulat illetve a hozzá nem értés miatt keletkezett károkat :)
András bácsi2005-01-12 21:13:08 // 1285
Sajnos nem csak a rossz hőértéktől tud berohadni a gyertya, hanem az alulképzett, és 40-es bicepszel rendelkező "szerelők" is okozhatnak problémát. Arra is kiváncsi lennék, hogy hány magyar szakszervíz számláz le mondjuk egy gyertyacserét, miközben még a motorborítást sem szedte le?
Paco2005-01-12 21:10:18 // 1284
A NiponDenso tényleg nagyon jó gyertya de kb olyan mint a Golden Lodge a boxerekbe: adott motorhoz van igazítva.
Paco2005-01-12 21:07:40 // 1283
Vazzz.. Mindenkinek. :) Zanzásítva: a gyertya csak akkor tesz kárt a motorban, ha úgy beég, hogy az alumínium hengerfejbe vágott menettel együtt jön ki brutális tekerés hatására. Ez csak rossz hőértékű gyertyával fordulhat elő. Ha rossz a gyertya akkor nő a fogyasztásod, csökken a teljesítményed, és remeg, esetleg rángat a motor, mert egy vagy több hengerben nincs vagy kihagy a gyújtás. A füstöd benzinszagú. Hidegben nehezen indul az autó, és hidegen majd lefullad. Szóval észerveszed amikor szar. Ekkor egyébként a katalizátorod károsodhat. Amíg ilyen tüneteket nem produkál a gép a csere halasztaható. Az előírt élettartam inkább ajánlás, mint fix érték. Lehet hogy 80 ezernél cserélned kell, de lehet hogy 150-ig is bírja. Ahogy Bandi is írta a használat módjától függ. Hogy a kérdésedre konkrét választ kapj: Ráér cserélned csináld először a többit.
András bácsi2005-01-12 21:06:30 // 1282
A platina kibírhatja a 100-at, sőt még többet is. Én valószínűleg megvenném a gyáriakat, de nem esnék kétségbe, ha éppen pár ezerrel tovább marad benn, mint amit a szervízperiódus mutat. Akkor már sokkal fontosabb a különféle folyadékok cseréje.
Bg.2005-01-12 21:03:24 // 1281
Vegyél ki egy nagy és egy kis gyertyát, és nézd meg, mennyire "fogyott el".
András bácsi2005-01-12 21:02:26 // 1280
Nem azért mondom, de nekem még semmiben nem okozott kellemes meglepetést Bosch-termék. Sajnos ebből adódik az olasz autók elektronikájáról kialakult kedvezőtlen kép is. Érdekes, hogy a jürgenek is jobban kedvelik saját termékeikben a Marellit.
gabi332005-01-12 20:56:33 // 1279
ESZEMBE JUTOTT! A denso -val nekem a lada 60ezret ment és amikor a 2 hónapos bosch beszart akkor is ezt raktan vissza. Pedig csak 20-at kellene bírnia. Ez volt a legjobb, amit láttam. A bosch nekem még a láncfűrészben sem működött jól.
gabi332005-01-12 20:44:51 // 1278
A champion is elég ,30 után cserélni kell, de a másik sem fog 100-at kibírni. A motornak csak szélsőséges esetben árthat az elhanyagolt gyertya. Azt úgy is észre lehet venni, ha nem jó.
Halesz2005-01-12 20:34:06 // 1277
Na most akkor kinek van igaza? :)
Pepies2005-01-12 20:19:50 // 1276
Hali azt akarom kérdezni h. vegyek e 100kmes NGK gyertyát a 33masomba vagy jó lesz a champion is 3000ért? Lehet ettől valami baja a mocinak vagy csak kevesebb ideig bírja?
..2005-01-12 19:34:53 // 1275
Tenk jú veri mács.Holnap kereslek Paco mester.
Paco2005-01-12 19:30:58 // 1274
Mél ment
..2005-01-12 19:15:38 // 1273
Miért kell sietni a gyertyacserével?Károsodhata motor,ha nem 100%os a gyertya? Paco! A hétvégén össze tudunk futni ABS szenzor ügyben?Ha elküdenéd a telszámod a lacus155@mailbox.hu-ra holnap felhívnálak ezügyben.
András bácsi2005-01-12 19:14:05 // 1272
A használat módja alatt azt értem, hogy mennyire hajtod általában a gépet, milyen gyakran melegszik be és hűl le a motor, vagyis, hogy milyn körülmények között kell a gyertyának produkálnia a szikrát. Külső fizikai behatástól mentesen és persze a gyártási hibákat leszámítva egy gyertya többet bír, mint az ajánlott élettartama. Bár nem platinagyertya 100e-es csereperiódussal, de példaként említem, hogy a 8V-s motorba ajánlott Golden Lodge a 20e-s periódus helyett vidáman teljesít 40-et. Persze a te döntésed, de szerintem sem fog szétesni a motor! :-)))
Csöri2005-01-12 19:00:14 // 1271
Szerintem nem érdemes sokáig várnod a gyertya cserével, ha lehet minél előbb cseréltesd ki.
Paco2005-01-12 17:56:03 // 1270
Azaz neked jobb lesz ha most rögtön a bótba rohansz gyertyáért, mert holnap szétesik alattad a gép :)
Halesz2005-01-12 17:55:10 // 1269
A használat módja? Azaz?
András bácsi2005-01-12 17:22:05 // 1268
Szerintem ha nem érzel rendellenességet a motor járásában, és a kipufogógáz mérése sem mutat rossz értékeket, akkor lehet húzni, a gyrtya elhasználódása csak relatív függ a futott kilométertől. Inkább a használat módja befolyásolja.
Halesz2005-01-12 15:12:30 // 1267
Semmit nem tapasztaltam... A vezérlésmódosítót, és az ilyenkor szokásos cuccokat tavaly áprilisban cserélték, így azokat most nem is akarom, csak a gyertyákat!
norbee2005-01-12 15:04:55 // 1266
120000, de akkor már rizikós.
granturismo2005-01-12 15:01:08 // 1265
Haleszkám Tapasztalsz valami hibajelenséget a gyújtással kapcsolatban?
Halesz2005-01-12 14:37:48 // 1264
Sziasztok! Nagyon lamer kérdés következik, de kérlek nézzétek el nekem, és segítsetek :) Szóval most lesz meg a 100 ezredik km az autómban. A gyertyacserét mennyi ideig szabad/lehet húzni még? Az a bajom, hogy most kell olajat is cserélnem, meg első fékbetéteket is, szóval együtt a három kicsit költséges. (nem írtam, hogy a műszaki vizsga is most esedékes)...
brien2005-01-12 09:08:01 // 1263
Szeva. Nekem ugyanez volt a tünet, szétszedettem a generátoromat egy autóvillamossági szerelővel feleslegesen, ugyanis csak annyi volt a baj, hogy le van oxidálódva a blokk, és nem jut el a töltés az aksiig. egy 20 cm-es kábeldarabot megsaruzott és rácsavarozta az egyik végét a blokkra, a másikat meg a generátorra :) ennyi a töltésjelzőm, nekem se kiabált, hogy vazze... :)
Charlie 1662005-01-12 09:01:43 // 1262
Help. Sziasztok. Tegnap végre minden főbb dolog elkészült, most jön az elektronika. Még a hifi előtt van 1 dolog amit szeretnék meggcsinálni. A tünet: A fordulatszámmérő mutatja az adatot, majd elked vibrálni, hirtelen többet ill.kevesebbetmutat ugyanannál a tempónál, majd kiaka, és azóta nem mutat semmit. A többi műszer probléma nélkül műkszik. Mi lehet a hiba? Vannak tippjeim, de szertném célirányosan megközelíteni. Előre is köszi a segítséget.
gyugya2005-01-11 14:23:58 // 1261
Emberek TS gyertyákkal kapcsolatban mi a tapasztalat? Valószínűleg cserélnem kellene, aztán érdekelnének a lehetőségek. Csak NGK a jó? Championt használt már valaki?
count M2005-01-11 09:17:57 // 1260
Bandi, kazes: köszi, leteszteltem őket... kiugrottunk Halesszal a péceli útra (a szállítás kalandjairól részletsebben ld. Csevegés... topik ;) ), de a lényeg hogy fasza ajtót sikerült venni, csak egy minimális horpadás van rajta, kb. ujjnyi átmérőjű és egy mm mély, szóval nem probléma. Volt belül két ráhegesztett lemez-szerűség, amiről a nem tudtuk hogy micsoda, de karosszériásnál kiderült hogy hangcsillapító kátrány... meg a gumicsík körbe, meg egy csomó apró patent és műanyag bizbasz... ja, és szép piros. ;) A csávó mondjuk annyit nyüsgött, hogy szerinte azt mondtam neki a telefonba (még reggel), hogy nekem a bal oldali kell, délután meg már azt hogy a jobb oldali... végül is mindegy, nem így de volt ráhagytam, a lényeg hogy végül a jót szedték le. :))) r.cM
granturismo2005-01-11 09:17:04 // 1259
Minden annyit ér amennyit adnak érte.
Kazes☻2005-01-10 22:23:23 // 1258
Szerintem normálisak.Még nyár végén vettem náluk bal első fényszórót (Giulietta)7200-ért alku nélkűl,hozzá kell tennem, hogy máshol nem is lehetett kapni.
András bácsi2005-01-10 14:06:59 // 1257
Hát én bízom benne, hogy van ennél olcsóbb is. De az is lehet, hogy ez spec hiánycikk. Csak az a furcsa, ha 200-ért komplett autót lehet szerezni, amiben minden benne van.
count M2005-01-10 13:55:40 // 1256
Jaaa, igen? Ez ennyire egyszerű? Nem tudtam... mikor vesszük meg? :)))
giovanni2005-01-10 13:10:53 // 1255
Pont ezért lenne jó alkatrésznek...... akkor nem kéne rá semmi vámot fizetni...
count M2005-01-10 12:36:29 // 1254
Bandi: hát, körbetelfonáltam akit el tudtam érni, és vagy nem volt ajtó, vagy 40-et kértek volna érte. Amúgy csak a vasról van szó (más nem is kell). Giovanni: köszi, remélem ezzel se lesz gond! Amit meg belinkeltél, annak külföldi papírjai vannak... mondjuk vicces, mert ugyanolyan a kárpitja mint az enyémnek - egy az egybe lehetne ajtót cserélni. :))) r.cM
giovanni2005-01-10 12:22:42 // 1253
Vagy EZ jó lehetne alkatrésznek mindenki viszi ami kell neki belőle a maradék meg mehet bontóba...
giovanni2005-01-10 12:18:49 // 1252
Én már vettem tőlük ezt azt azzokkal eddig nem volt gondom icipicit drágák...
András bácsi2005-01-10 12:15:21 // 1251
Függ atól, hogy komplett ajtó, zárral, kilinccsel, üveggel, vagy csak üres. Az üresért szerintem sok a 30e.
count M2005-01-10 12:05:05 // 1250
Kollégák! Van valamelyikőtöknek elsőkézből szerzett tapasztalata a Paulovics Kft.-vel? Alfa-Fiat-Lancia bontó, kint van a péceli úton. Ott szeretnék jobb oldali ajtót venni a 145-höz, 30K-t kérnek érte. Az érdekelne hogy korrekte-e ez az ár, illetve maga a cég, meg hogy lehet-e alkudni, ilyesmi. Köszi! r.cM
Charlie 1662005-01-09 10:18:51 // 1249
Szia Fészi, Bocs hogy közbeszólok. Az enyém most szerelőnél van, viszont addig speciel pont egy kölcsön 155-össel járok, amin ugyanez volt a tünet. Nekem első körben az aksi volt halott. Kimértük a töltés, de az OK volt, a másfél éves aksi viszont eldobta a kakaót. A töltésjelző csak néha villant fel pár másodpercre, viszont 1 nap állás után már el sem forgatott. Aksicsere, most megy a gép, de néha még bevillan a töltésjelző. Most lehet hogy hülyeséget írok, de nem lehet hogy valahol kontakthibás az elektronikád, és a töltésed kevés? Bár speciel 2 nap az tényleg durva.
Fészi2005-01-09 01:18:41 // 1248
Szevasztok BUÉK meg minden! Lenne egy nagy kérdésem! egy 155ösben aiben se riasztó, se más egyébb plusz cucc nincs a gyári cumón kivül, mi tudja leszivni az aksit? Most pl egy 2 hetes Bosch 74Ah-st szivot le 2 nap alatt. Kösz előre is, holnap megyek és belebújok. A másik, nincs valakinek elvétve egy 155ös bal első (vezető oldal) kilincse?? Mind1 milyen szinü van még festékem, kellene, mert az enyém eltört! köszi előreis bye
András bácsi2005-01-08 19:30:44 // 1247
GT! Sajnos nem találtunk a vevőre félgömb-borítást. Még egy ismerősömnél lehet, de vele csak egy-két hét múlva tudok összefutni. A.
Paco2005-01-08 19:12:39 // 1246
Tökéletesen megfelel.
..2005-01-08 18:47:55 // 1245
Paco Az a baj,hogy kivették a hibásat és nincs nálam,tehát nem tudom hogy néz ki.Azért ha lehet leviszem megnézetem a szerelővel, és ha jó akkor fizetném.Jó így neked?
Paco2005-01-08 18:04:25 // 1244
Lacus itt van nálam két abs jeladó, Kormi csak ezt a kettőt találta meg. Szerintem mindkettő hátsó, de meg kellene nézni kell-e neked valamelyik. Amikor akarsz jössz érte, és ha jó majd akkor átutalod a pénzt.
András bácsi2005-01-08 10:32:26 // 1243
Azt még mindig nem árultad el, hogy honnan hallod a búgást? Első futómű, váltó, motor, hatsó futómű?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak