Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Kazes☻2005-01-03 20:54:46 // 1142
Szia Tomi!
REmélem sikerrel jársz a servicével és érdeklődve várom a fejleményeket,mi is volt konkrétan a problem!
Robi2005-01-03 18:59:35 // 1140
Bandi a 16. kerületben, hetven/3144509.
ALFA75td2005-01-03 18:51:21 // 1139
Sziasztok nem tudtok néhány jó címet ahol 75- ös Alfához bontott alkatrészt be lehet szerezni
..2005-01-03 17:39:16 // 1138
Paco, nekem 20-at mondtak újra,de nem nagyon van sehol.Úgyhogy tessék mondani nekem egy árat rá:))
NaTo2005-01-03 16:22:37 // 1137
Na csáó!
Kicseréltük a generátort, a trafót, a gyújtáselosztófedelet, a rotort, a gyertyakábeleket, és semmi. No szikra. Aztán káromkodtam egy közepesen erőset, és megnéztem a biztosítékokat is. Azok még mindig épek. Fogtam egy égőt, a trafóba menő vezetékek (4db) közül egyben van 12 volt... de szikra akkorsenem van. következő az lett volna, hogy elkezdek visszamenni a kábeleken, méricskélve egészen a kormányig. Persze mérő műszerem nincs, úgyhogy hagytam a francba. Ma reggel szervízbe elhúztam, majd megcsinálják azok, akik értenek hozzá. Legalább berelézik nekem a ködlámpionokat is. Kíváncsian várom a végeredményt. Azért köszi mindenkinek a segítség.
Ja és szörnyű helyzetben vagyok, mert suzukival járok... :(
először azt hittem, hogy kiment egy hengere a mucsukinak, mert nem húzott. Aztán rájöttem, hogy semmi baja, csak nem alfa motor van benne... :)
Na csá!
NaTo
Ricoe1562005-01-03 15:18:36 // 1136
Köszike...utána nézek..kezdek elszomorodni az SKF-né most mondtak egy 29ezer ft-os árat...még nyomozok kicsit.....aztán lehet marad az autodoki...de csak fizu után:-)
András bácsi2005-01-03 14:54:59 // 1135
Kerékagycsapágyban nézz Bredát, az pár éve 10e körül volt, és eddig jól bírja. Egyébként az első futóműre nem mondott rossz árat.
Ricoe1562005-01-03 14:33:04 // 1134
Help!!!!!Van nagy gondom és kevés pénzem :-((((( Szegénykémnek kellene két alsó trapézkar (146 1.6TS) (szerelő ezt mondta,az ő árkalkulációja 30 ropi a kettő+beszerelés 4 ropi darabjának +6 ezeré beis állitja a futóművet) a jobb hátsó kerékcsapágyat nem is említeném 21 db jomagyar forint plussz 5ezer a csere(forrás:Autodoktor Siófok)...Szova igy ünnepek után jó,mi?
Ha tudd valaki netalántán valami olcsobb megoldást az kérem dobjon meg egy maillel....ricsike79@freemail.hu
Előre is kösz... Ja és Buék mindenkinek!!!
granturismo2005-01-03 13:49:28 // 1133
Én 8 ezer forintért vettem bontóban a hátsó kerékjeledót.
Paco2005-01-03 13:11:34 // 1132
Emberbaráti tett volt :o)
Na igen, én amikor a régin cserélni kellett kb 40 percig elvoltam vele. Pedig 4-5 perc alatt meg lehet oldani. :)
András bácsi2005-01-03 13:02:19 // 1131
Azért írtam az újat, hogy ne kapjon szívinfarktust, amikor a bontós 15e-t ajánl be neki...
Az is nagyon jó szokott lenni, amikor berohad a kerékagyba és nem lehet roncsolásmentesen kiszedni. Jó szórakozást!
Paco2005-01-03 12:55:44 // 1130
Nem az új, a bontott. Én sem újat adok neki... :)))
Robi2005-01-03 12:17:38 // 1129
Szerintem ezt inkább nem kellett volna beírni, túl fiatal még Lacus egy szívinfarktushoz... :)
András bácsi2005-01-03 12:12:37 // 1128
Meg tudtam nézni itt is: 25e Ft az új első ABS jeladó 155-höz.
András bácsi2005-01-03 11:59:50 // 1127
A MJTD-t nem ismerem, de a korábbi 166-osokat kétféle első fékkel szerelték. A TS és a JTD egyszerű Ate-rendszert kapott, az átmérőt fejből nem tudom. Az összes V6-os motorral szerelt változat négydugattyús bremboval szerelt, 310 mm-es tárcsákkal.
András bácsi2005-01-03 11:56:39 // 1126
Ha érdekel a gyári új alkatrész ára, akkor délután meg tudom nézni.
Paco2005-01-03 11:43:26 // 1125
Gőzöm sincs mennyi lehet. Azt szoktam mondani, hogy fórumosnak úgy adok el bármit, hogy felhívja a bontót, megkérdezi mennyiért kap ott egyet, és annak a 75-80%-a az ár. Ha ez neked megfelel akkor hívj fel egy bontót, és megegyeztünk :)
granturismo2005-01-03 08:27:09 // 1124
A 146-ba való Textaroknál az elsőre egy vékony gumilap van ragasztva a vasrészre, a hátsón pedig egy öntapadós rész van amiról le kell húzni a papírt beépítés előtt. Ezek kimondottan a rezonancia ellen vannak.
..2005-01-03 00:27:55 // 1123
Bandi!
Pontosítok, a 3.0 V6 166nak jó féke van, a 2.4 MJTD nem tudom miben más,de az nem tetszett.Bár azért nem utasítanám vissza:))
Paco, a szenzor érdekelne.Esetleg egy összeget kitalálhatnál rá:))
Paco2005-01-02 18:41:22 // 1122
Pedig már azt hittem új forma 1 csillag született :-P
Paco2005-01-02 18:39:15 // 1121
A bal első tutira nincs meg, az a kerékkel együtt szakadt ki :) De a két első és a két hátsó ugyaolyan tehát egy db elsőm még van. És mindegyik 155-ben ugyanolyan van :)
A betéteim nekem is FERODO-k, az egyetlen bajom velük, hogy halkan csikorognak, de ez nem beégés miatt van, hanem rezonancia at ATE betéten :(
András bácsi2005-01-02 18:13:38 // 1120
Paco!
Jól idéztél, de ez már a poén része volt az állításnak! :)
András bácsi2005-01-02 18:12:14 // 1119
Olyat nem állítottam, hogy szar a 155 fékje, hanem gyengének tartom. Neked már a nagyobb tárcsa van fenn az 55-ösön, a 284 átmérőjű. Az tényleg elviselhető, de a korábbi kisebb szerintem akkor is gyenge. 166-osból a négydugattyús brembot érezted kevésbé adagolhatónak? Nekem nem ez a tapasztalatom, hanem az ellenkezője. De hát minden lábfüggő és egyéni izlés kérdése.
Robi2005-01-02 17:02:13 // 1118
Szerintem ez a "szard le" kategória. :) Úgy vettem a sajátomat, hogy kattogott a váltója, mint egy gőzmozdonnyal keresztezett tüdőbajos mákdaráló. Ha lehet, még erősödött a zaj, de azon kívül, hogy qrva ciki, más gondot nem okoz. Én személy szerint kivárom, míg lesz elég pénzem, és akkor teljes felújítás lesz. Szinkrongyűrűk, csapágyak, szimmeringek, kap egy sperrt, meg komplett új kuplungot (tárcsa, kinyomó csapágy és szerkezet). Addig meg hagy kattogjon.
lee752005-01-02 16:28:14 // 1117
de latnotok kellet volna ma egy oktavias arcat amikor csak kicsit temposabban haladtam es ö azt hitte hogy versenyezni akkarok es hat versenyzni kezdet velem de nem birt oda verni akkarmenyire erölködöt de szo mint szo eleg jo ott volt mondjuk ugy kb egy kocsi hosszt vertem ra.miközben a szöke baratnom integetet neki ez tök jo poen volt a octaviasnak meg csak vörösödöt a feje utana a lampanal latam hogy az is 2000es volt ilyenkor nagyon imadom a 75ösömet.
lee752005-01-02 16:23:06 // 1116
menyi lehet kb az anyag költseg csak mert a szerelest nekem sokkal olcsobb
..2005-01-02 16:20:05 // 1115
Lee
Nyelestengely csapágy szokott ilyet csinálni.Ha ez a baj,akkor elég drága egy javítás,de nem sürgős,mert még sok ezer km elmegy így.
lee752005-01-02 16:12:20 // 1114
szisztok van egy kis gondom
törtent hogy egyik este eösködöt velem egy suzuki es beregtam ra ez ugye nem gond szoval versenyeztünk egy kicsit ugye nem kell mondanom a vegeredmenyt:))))
de volt egy kis gondom utana szoval gyorsitasnal amikor ketesbe raktam volt egy roppanas vagy nem is tudom minek mondjam es azota a valto felolo a kuplung környekeröl egy olyan hang van tic-tic-tic egyfolytaban ez a hang van alapjaraton de ha megyek sebbesegben is lehet neha hallani viszont ha kinyomom a kuplongot akkor nem es eddig ugyan ugy müködik az auto csak nagyon zavar az a hang szerintetek mi lehet??????
..2005-01-02 15:20:08 // 1113
Paco a bal első még megvan?Az ment el.És ha már itt tartunk mindegyik 155-ben ugyanolyan?
Igen, az a baj,hogy tényleg nem hagyja abba.Amúgy nekem annyi,hogy ferrodo betétek vannak bent, és szerintem elég jók.
Paco2005-01-02 14:48:55 // 1112
Mármint abban értünk egyet, hogy korán beszól az ABS. De nem szólhat be korán mert az csak akkor lép közbe ha megáll a kerék. Inkább azt hoznám fel hátránynak, hogy ha egyszer beindult nem hagyja abba.
Vagy mégis korán szól be? Mondjuk ha egy pillanatnyi megállás még nem zavarná, hanem csak egy két másodperc után lépne közbe akkor egy göröngyös szar úton is lehetne ABS nélkül fékezni.
Paco2005-01-02 14:46:07 // 1111
Ebben egyetértünk. Amúgy melyik ABS szenzor ment el? Nekem a pirosból még megvannak....
..2005-01-02 14:05:52 // 1110
Hát nem tudom, mia baj a 155 fékével.Nekem tetszik, lehetne jobb is, de azért nem szar.Amúgy nekem a 166 féke egyáltalán nem tetszett, mert szerintem nincs olyan határozott nyomáspontja mint akár z én 155-ének, tehát kevésbé jól adagolható.Amúgy ABS.A 155-be elment az egyik ABS szenzor,nem sikerült felhajtani azóta sem újat.De egyáltalán nem bánom,mert sokkal jobban fékezhető.Szerintem 55 ABS-e túlérzékeny,és hamar beleszól.
Paco2005-01-02 13:43:31 // 1109
A sok fékezés különben sem hasznos dolog, egy legenda szerint Gilles Villeneuve a Ferrarinál versenyenként átlag kétszer lépett a fékpedálra: egyszer, amikor megállt a rajtrácson, egyszer pedig a célban.
:)
András bácsi2005-01-02 13:32:25 // 1108
Ki mondta, hogy nem szoktam fékezni? Az a 160-ról vissza 3-ba durva dolog lehetett szegény motornak! A kuplung nem égett szét?
A 155 gyenge fékhatását akkor érzem igazán, amikor a 66-os után vezetem, és csak nem akar megállni, hiába áll az ember a pedálon.
Robi2005-01-02 13:27:17 // 1107
Ha kíváncsiak vagytok, hogy milyen egy alulméretezett, végletekig szar fék, akkor próbáljátok ki az enyémet! :) Nem a fékjéért szeretem az autómat... :)
Paco2005-01-02 11:53:40 // 1106
A motorfelújítás úgy jön a képbe, hogy ha nem az üzemi féket használod akkor a motorféket kell. Ez jóval erősebben koptatja motort mint ha fékeznél. :)
Nálam egyébként úgy játszott be, hogy a 33-assal 160-170 környékén 2*kétsávos úton (Miskolc és Barcika között) ketten voltunk látótávolságban. Én és egy szuzukis nő 70-el. Természetesen átjött elém, mert úgy gondolta 4 km!!! múlva le akar kanyrodni (ott volt az első leágazás). Szóval satufék, vissza 3 és épp hogy nem mentem belé hátulról, de ez a főtengelycsapágyakba került. :(
A155 fékrendszere fene tudja hogy alulméretezett-e. Szerintem is borzalmas a lassulása, de ennek ellentmond, hogy az ABS 160-170-ig lazán megszólaltatható. Szóval minek erősebb fék, ha így is satura fékezi?
András bácsi2005-01-02 11:34:10 // 1105
Gilles Villeneuve már meghalt, de egyébként is poén volt...
Egyetértek, hogy a féken nem szabad spórolni, én is szinte mindig a legjobb minőséget veszem meg. A motorfelújítás-hasonlat nem igazán értem hogyan kapcsolódik a fék témához.
Szerintem én sem nagyon megyek 160-170 alatt a pályán, és hidd el én is fékeztem már eleget. Utálom is rendesen a buzi kisáruszállítókat és a kamionos állatfajtát (tisztelet a kivételnek).
De azt azért valljuk be, hogy az 55-ösnek egy kicsit alulméretezték a fékrendszerét. A 257 mm-es elég lightos fékhatást produkál, a 284mm-est is cak átlagosnak mondanám.
A.
Paco2005-01-02 11:12:38 // 1104
Nos én ha autópálíán megyek valahova szinte sosem megyek 170 alatt, de inkább 200 vagy fölötte. (Pont azért autópályázok, mert sietek) És ha nem is nullára de időnként nagyot kell fékezni. Nullára még csak egyszer volt, egy baleset miatt ami pár száz méterrel előttem történt hirtelen beállt az autópálya. Akkor nagyon imádkoztam......
Villeneuve amúgy számíthat rá, hogy nem jönnek vele szembe meg arra, hogy nem követnek el előtte nagy baromságot, pl állnak a kanyar másik okdalán az ő sávjában. És még így is vannak ütközések abban a másfél órában amíg vezetnek. És a motorját is versenyenként szétszedik, megengedheti magának, hogy erősen használja. Ezenkívül nem hegyre fel, hegyről le kell vezetnie.
Ezzel azt akarom mondani hogy a fék azért van, hogy használjuk. A véleményem az, hogy bármin spórolhat az ember de a féken nem szabad. Abból az elérhető legjobbat kell beszerezni. Egy fékbetét jóval olcsóbb mint egy motorfelújítás, ezt is tapasztalatból tudom.
András bácsi2005-01-02 10:32:06 // 1103
Úgy nagyjából hasonló állasponton vagyok a minőségbeli kérdésekben. Használtál már valaha iszonytató Forma betétet? Két fékezés és beégett a felülete... Komoly minőség. A Textarral csak egy bajom van: nagyon gyorsan kopik. Haverom gyakran csinál a Paco által említett 220-ról satufékes lassulásokat, és kb. 10e-ként cseréli a betéteket.
A Brembo a minőség csúcsa tárcsában. Érdekes, hogy mégis sikerült egy gyártási hibást kifognom kb. 3 éve. A tárcsa egyszerűen szétrepedt sugárirányban. Garanciában cserélték, amit nem hiszem, hogy más gyártó megtenne kicsiny hazánkban.
A.
András bácsi2005-01-02 10:25:30 // 1102
Ebben igazad van, de nem tudom, hogy milyen gyakran megy egy átlagos ember végsebesség körül az autópályán. A nyúlósodó fék pedig több összetevőből adódik: tárcsa, betét, fékfolyadék. A sok fékezés különben sem hasznos dolog, egy legenda szerint Gilles Villeneuve a Ferrarinál versenyenként átlag kétszer lépett a fékpedálra: egyszer, amikor megállt a rajtrácson, egyszer pedig a célban.
A.
granturismo2005-01-01 22:26:37 // 1101
Pontosan.
Amit jónak látsz:-)
giovanni2005-01-01 20:41:43 // 1100
Nah ez kimerítő volt :)) Akkor most mit VEGYEK????? Tudom amit jónak látok :)
granturismo2005-01-01 20:25:53 // 1099
Ha a feliratokra gondolsz azok igen.
Ez is érdekes, én meg mit össze kavartam, hogy végre legyenek eredeti felirataim hátul:-)
Bazsi2005-01-01 20:04:59 // 1098
Sziasztok!
lenne egy kérdésem:a 156-os hátuljáról nyom nélkül eltávolíthatók a jelzések?
granturismo2005-01-01 20:00:29 // 1097
Na írtam egy baromságot 75 76 végűek a Max cikkszámok
10 20 a sima
14 24 kopásjelzős
08 kezdetű tömör 09 kezdetű belső hűtésű tárcsa.
granturismo2005-01-01 19:47:31 // 1096
Brembonál most van egy új kopásjelzős tárcsa van rajta két furat az egyik mélyebb. Ha a kevésbé mély furat eltünik akkor már szabályozás gyanús a dolog. Ha a mélyebb is eltünik akkor cserés. A Langnál azok a cikkszámok amelyek 14-re végződnek mind ilyen kopásjelzős tárcsákra utalnak. Az ára megegyezik a sima Brembo (10 végű cikkszámok) áraival Állítólag a 10 végű cikkszámok ki is lesznek futtatva és az alapsorozat ilyen kopásjelzős tárcsékból áll majd. Talán annyi értelme van, hogy a tárcsák állapotát egy pillantással fel lehet mérni.
A másik Brembo sorozat a Max (20 végű cikkszámok) ezt nem minden modellhez kínálják, de mivel olasz cég ugyebár így az olasz márkáknál eléggé kiterjedt a kínálat. Ezek hornyolt sportos tárcsák. Ez nem azt jelenti, hogy a kész sima tárcsát beteszik egy marógépbe belemarnak pár hornyot és kész a sporttárcsa (jópár cég ugyanis így csinálja). Ezek a tárcsák más összetételű acélból készülnek. Nekem ez a hornyolt Max van a jelenlegi autómon is.
Betét
Textar, Ate, Ferodo, GT szerint az a jó:-))
Ehhez a véleményemhez tartom magam. A fent említett hármas számomra egyenértékű. Ilyen esetben a vételárat veszi figyelembe a földi halandó ugyebár. A Textar betéteket minden szempontból kiválónak tartom. Különösen jó tulajdonsága hogy nemcsak a nagy hőterhelés melletti beüvegesedési hajlama alacsony hanem egy másik jelenség a sok-sok apró finom fékezés (város) mellett megjelenő csikorgás is ismeretlen jelenség. Én pld. nagyon ritkán fékezek satukat meg nagyon ritkán jövök hegyról lefelé amikor igazán igénybe veszi az ember a fékeket. Annál több a kis apró városi fékezés. Előfordul olyan is, hogy hosszabb időszak is eltelik amíg jön egy olyan helyzet, hogy egy komolyabbat kell fékezni. Ez is egy másfajta igénybevétel és ezt is bírni kell.
Olasz autóknál legalábbis a brutto kisker árban 95%ban a Textar a legolcsóbb. Általában 1-2 eft-al drágább a sima Ferodo az Ate pedig legalább 20%-al de van hogy 50%-al drágább és nem jobb tapasztalataim szerint.
Ami hasonló árban van még az a Bardi féle Mintex betét amely messze elmarad ezektől mind a kivitelezés minősége mint a betétanyag szempontjából. Az ára azonos a Textarral.
Nagyon érdekes a tárcsa betét összeválogatása: Nem minden párosítás nyerő.
A Brembo/Textar párosítás nagyon bejön ebből a szempontból is.
Paco2005-01-01 18:46:02 // 1095
Ez a jobba hűtése pont annyit jelent, hogy autópályán 220-ról akár 20-40 méterrel is rövidebb lehet a fékút. Vagy amikor az Olümposzról jön le az ember nyáron 40 fokban nem kell félnie, hogy megnyúlósodik a fék. Mindekettőt átéltem már és nem jó érzés.
Városban tényleg nem számít.
Paco2005-01-01 18:40:57 // 1094
Ez biztos? Tudtommal az Ate Powerdisc hornyolt és a Brembo Max lyuggatott tárcsa. Legalábbis 155-nél így van, fél éve sincs, hogy mindkettőt megnéztem, végül ATE lett mert Brembot iszonyat áron tudtak volna csak hozni, és hosszú idő alatt.
Don Gombóc2005-01-01 16:48:02 // 1093
Ja nézzétek meg a START árait is én most vettem az asszony seicentojára két első Norrbit tárcsát Ferrodo betétekkel. 15,5 ezerért.